סיכום חצאי הגמר האזוריים/ עמית ירקוני

מאמר אורח מאת עמית ירקוני, המסכם את חצאי הגמר האזוריים. תהנו

ויזארדס-הוקס

במשפט אחד: ההוקס עשו את המוטל עליהם ועלו לגמר האזורי הראשון שלהם, וושינגטון יכולה להיות מאוד מאוכזבת כי היא הייתה יריבה שקולה גם במשחקים בהם היא הפסידה.

https://youtu.be/6wMh7EvoQbg?t=1m47s

כבר בתחילת הטור בחרתי לגעת בנקודה הכי כואבת.יכול להיות שראינו את משחקו האחרון של "האמת". המבט שהיה לו בסוף משחק 6 היה כל כך כואב וראו עד כמה הוא היה שבור. אבל אנחנו פה לדבר על אטלנטה לא ? ההוקס מגיעים לראשונה לגמר אזורים אחרי שהם ירקו דם בסדרה מול הויזארדס, סדרה שבקלות הייתה יכולה ללכת לשבעה משחקים או אפילו לכיוון של הוויזארדס וההוכחה לכך היא שכל משחק מלבד המשחק השני נגמר בפער של 6 נקודות או פחות! 

ההוקס צריכים להעלות הילוך לקראת הסדרה מול הקאבס ולהתחיל להיראות כמו הקבוצה שלא הפסידה משחק בכל חודש ינואר אחרת אני לא רואה שזה יספיק מול הקאבס.
אטלנטה שוב הוכיחה שהיא קבוצה ללא סופרסטאר שמשתמשת בנשקים שיש לה בחוכמה. במצב של כדור אחרון לקאבס כולם יודעים מי ייקח את הזריקה, אבל במצב כמו במשחק 5, מי היה מהמר שדווקא דניס שרודר יקבל את הכדור האחרון ?


ולגבי הויזארדס, הם שוב מוצאים את עצמם צעד מהגמר האזורי אחרי שנתנו פייט אדיר לקבוצה שסיימה עם המאזן הטוב ביותר במזרח (השנה אטלנטה, בשנה שעברה אינדיאנה). אין להם הרבה מה לעשות, וויטמן ככל הנראה יישאר המאמן, ואפשר לומר שהם צריכים להתחזק, אבל במידה ופירס יפרוש, אני לא רואה דרך בה הם יצליחו להתחזק.

 

קאבס-בולס

במשפט אחד: הקאבס מגיעים לגמר האזורי ומסמנים וי על המטרה הראשונה שלהם, הבולס הגיעו לראשונה מזה כמה שנים עם סגל מלא לחודש מרץ, מה שלא עזר להם יותר מידי מול לברון והמעודדות

דיויד בלאט יכול להיות רגוע, העונה הראשונה שלו בתור מאמן ראשי בליגה לא תיגמר ככישלון טוטאלי, לברון החליט שהוא מנצח את הסדרה ולא משנה מה וזה בדיוק מה שקרה, עד כמה לברון דומיננטי ? במשחק 5 הוא הוביל את הקאבס בנקודות, אסיסטים, ריבאונדים, חטיפות, וחסימות (עם עוד שחקן), אני מבין שזה רק משחק אחד אבל זה בגדול סיפור הסדרה, לברון עשה מה שבא לו מתי שבא לו. הסגל הקצר של הקאבס הפך לקצר יותר אחרי הפציעה של לאב, קיירי שיחק עם כאבים על פי טענתו בכמה משחקים, וזו עוד צרה לבלאט.
בלאט חייב להתחיל להשתמש בכל הסגל ולא ב7-8 שחקנים אחרת הקאבס יפלו מהרגלים. הקאבס יקומו וייפלו על מה שלברון יעשה.
בלי לאב, עם קיירי מוגבל ובלי מאמן אמיתי שמקבל את ההחלטות הכל תלוי במספר 23. מתכון לכישלון ? או אולי לאליפות שבאמת תרשום אותו עם הגדולים (אך לא כגדול מכולם)?

לגבי הבולס, אחרי ההתפוצצות במשחק 6 במילווקי אני ציפיתי לסדרה של 7 משחקים, כפי שציינתי בתחילת הכתבה הם הגיעו עם סגל מלא בפעם בראשונה לחודש מרץ מזה כמה שנים וזה כמובן היה חייב להתאזן אז פאו גאסול נפצע והחמיץ כמה משחקים ונואה היה ה"רוי היברט" של שיקאגו ולא באמת הגיע לסדרה. נקודה חיובית היא שבאטלר הוכיח שהוא שחקן אדיר וזכה בצדק בשחקן המשתפר של השנה, ג'ימי שמר על לברון בצורה מעולה ב3-4, זה דבר לא רגיל בלבד, לדעתי רוב שחקני הליגה לא היו מצליחים לשמור על לברון משחק אחד כמו שהוא שמר עליו במשך 3-4.

ווריירס-גריזליס

במשפט אחד: קבוצת ההתקפה הטובה במערב (ובכל הליגה) פגשה את קבוצת ההגנה הטובה במערב (ואולי בכל הליגה ?). בניגוד למשפט המפורסם ("התקפה מנצחת משחקים, הגנה מנצחת סדרות") הפעם ההתקפה ניצחה.

סדרה שהבטיחה הרבה, וקיימה קצת פחות. אפילו בעונה הטובה ביותר בהיסטוריה של הווריירס ראיתי בגריזליס יריב שקול יותר, אני מוריד את הכובע בפני סטיב קר על המהלך הגאוני שבו הוא הציב את בוגוט לשמור על טוני אלן, זה היה פשוט שח-מט שלפי דעתי היה חלק בהצלחה של גולדן סטייט, המהלך הזה גרם לירידת דקות משמעותית אצל אלן (למשל: שיחק 15 דקות בלבד במשחק 4), עד אז אלן נראה כאיש מפתח בסדרה, האינטרנט היה מוצף בממים על השמירה שלו על קליי תומפסון.

עם כל זה, ממפיס עדיין הצליחה להשיג ניצחון באוקלנד, משהו די נדיר העונה בהתחשב שגולדן סטייט הפסידה עד אותו משחק רק 2 משחקי בית. עוד דבר שהרשים אותי זה העומק של גולדן סטייט. אני יודע שכתבו על זה כבר 1001 פעמים אבל זה פשוט מדהים שבכל יום כל שחקן יכול להפציץ עם קליי וסטף. איגודלה/בארנס/גרין/ליבינגסטון/בוגוט וספייטס, כל אחד מהשמות האלה יכול לתפוס יום התקפי גדול (בלי לדבר על ההגנה הנפלאה של חלקם). ולסיום שאלה, האם הגריזליס יכולים לאיים בשנה הבאה על התואר ? או שהם תמיד ישארו הקבוצה ה"פרווה" של הליגה ?

 

קליפרס-רוקטס

במשפט אחד: אני אפילו לא צריך משפט פה, רק מילה אחת-

CHOOOOOOOOOOOOOKE !

 

אם אתם מחפשים הסברים מדעיים למה שקרה בסדרה הזאת אני ממליץ לכם לחפש אותם במקום אחר, אין לי שום הסבר למה שראינו בחלקים מהסדרה. נראה אתכם מוצאים מישהו שיכול להסביר איך הרוקטס מנצחים 40-15 ברבע אחרון בלוס אנג'לס. הקליפרס שוב נחנקים ברגע האמת והשאלה איך הם יקומו מהמכה הקשה הזאת ?

לפני הפלייאוף שמענו ציטוטים כמו "השנה זו ההזדמנות האחרונה" מכריס פול, אחרי שהם עברו את הספרס הם כבר היו בטוחים שהם בגמר האזורי לפחות, אבל לפניהם עמדה חבורה קשוחה של לוחמים מטקסס בראשות אדם שנראה כמו איש מערות ומסוגל להמציא את הגלגל. הווארד חזר לחיים בסדרה הזאת, אמנם בסדרה מול דאלאס טייסון צ'אנדלר היה יריב קשוח אבל בשביל להוכיח את עצמו באמת הוא היה צריך לתת הצגות מול אחד הסנטרים הטובים בליגה וזה בדיוק מה שהוא עשה. ג'וש סמית' הוא שחקן אדיר, לפי דעתי הוא עשה את השינוי הגדול ביותר בין הקבוצה שהפסידה שלושה מתוך ארבע משחקים לבין זו שניצחה שלושה משחקים ברצף. בפני הרוקטס עומד אתגר גדול מאוד, אני לא רואה שום סרט בו הם מצליחים לנצח את גולדן סטייט בסדרה ללא ביתיות אבל אם יש להם יתרון אחד גדול על גולדן סטייט הוא בעמדת הסנטר, הווארד בכושרו הנוכחי יכול לעשות לבוגוט הכבד את המוות.

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bobby
bobby
8 years ago

יפה מאוד, אהבתי!

לגבי ממפיס – וואלה, אף פעם לא יותר מדי תפסתי מהם, ולא חשבתי שהפלייאוף הזה משהו ישתנה – יש להם קבוצה טובה, אבל לא מספיק כדיי לנצח את האריות הראשיים.
והסיבה הפשוטה היא – חוסר איזון בין איכות ההגנה לאיכות ההתקפה. נכון שהגנות מנצחות סדרות, אבל לשם כך אתה צריך שההתקפה שלך תהיה טובה מספיק כדיי לנצח משחקים במהלך הסדרה.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל הגריזליס לא עברו את ה100 נק׳ באף משחק בסדרה! וזה אומר הכל.
עם כל הכבוד ליכולת ההתחפרות של רנדולף וגאסול, הם חייבים תרומה משמעותית יותר משחקני החוץ שלהם, עד אז התקרה שלהם היא לא יותר מחצי-גמר או גמר מערב.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

וולק'אם, עמית. המשפט היותר מקורי הוא "הגנה יותר חשובה מהתקפה", אבל איך שרד אורבך פעם מאמר, "גם ההיפך הוא נכון".
אין "התקפה טובה מול הגנה טובה" ואין ההיפך. יש "התקפה והגנה של קבוצה אחת" נגד "", ורק קבוצה אחת מנצחת.ההתקפה וההגנה של קבוצה שנייה

עידו גילרי
עידו גילרי
8 years ago

לגבי פול פירס – חייב להסכים איתך. בהנחה שהוא לא חוזר צריך למצוא דחוף טראש טוקר חדש.

לגבי גולדן סטייט – ממפיס. ההגנה הייתה זו שניצחה את הסידרה לא ההתקפה. לווריורס הייתה בהרבה מובנים את ההגנה הטובה בליגה העונה: דיפנסיב רייטינג הכי נמוך (101.4), אחוז הקליעה של היריבות הנמוך ביותר (43%), מקום שני בחסימות מקום רביעי בחטיפות….
גם ממפיס חשו זאת על בשרם כשקלעו פחות מ-90 נקודות למשחק ב-41% מהשדה ו-27% מהשלוש.
שיהיה ליוסטון בהצלחה.

לגבי רוקטס-קליפרס: זו הייתה סדרת 7 משחקים הגרועה הכי טובה בעשור האחרון.

עגל
עגל
8 years ago

הסבר מדעי לשביקה של הקליפרס – חומצת חלב.
אני מסכים עם בובי לגבי ממפיס, הם צריכים בדחיפות חיזוק לעמדות החוץ. איזה קליי תומפסון כזה

יניב
יניב
8 years ago

שוורד שיחק אותה בגדול,רק שנה שעברה הוא היה המחליף של מקל בדאלאס.איך גלגל מסתובב לו

עגל
עגל
8 years ago
Reply to  יניב

התכוונת לשרודר ? הוא שחקן לא רע בכלל

מולי
מולי
8 years ago

ברוך הבא עמית. אשמח לקרוא עוד מפרי עטך בתנאי שזה יהיה לפחות ברמה של הפוסט הזה. תודה.

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago

גם אני מצטרף ברוך הבא ונהניתי מאד.
בכל אופן אשר ללברון הבאת את המשחק היוצא מן הכלל שלא בהכרח העיד על כלל הסדרה …הנה הניצחון במשחק שש הושג למרות תרומה התקפית לא מרשימה יחסית.

לכן בלאט היה פקטור גדול לא פחות מלברון בניצחון הזה.

בכל אופן אני תמהה למה מריון ומילר שיש להם טבעות מהעבר להזכיר לא מקבלים כמה דקות.
את מילר בלאט ניסה לדקות בודדות בחמישייה אבל מה עם מריון ?
אשמח לשמוע.

המשגיח
המשגיח
8 years ago

אחלה פוסט.
אין לי שום בעיה עם יוסטון, אבל רציתי לראות ג"ס קליפרס.
חבל על פול, שכדי לזכות בטבעת יצטרך לעבור למזרח

עמית ירקוני
עמית ירקוני
8 years ago

תודה רבה על כל הפידבקים ! אהבתי את התגובות החיוביות לקחתי לצומת ליבי את השליליות.
לגולש אהרון שדה, אני חושב שבלאט לא מרבה לשתף את מריון כי הוא פשוט לא שחקן ברמות האלה כבר. בכל שידור לשימי ריגר יש את הבדיחה "הוא השחקן היחיד שיכול להפסיד באחד על אחד לעצמו כי הוא לא יכול לייצר סל", גם בבדיחה הזאת יש קצת אמת, התקפית הוא אף פעם לא היה משהו גדול (והוא כנראה יזכר כשחקן בעל הjumpshot המכוערת ביותר) אבל גם הגנתית הוא כבר לא מספיק טוב לרמות האלה