ידעתי שיוסטון תנצח את הסידרה, ועכשיו גם את הבאה / מנחם לס

 

 

 

ההפתעה שלי לא היתה שיוסטון ניצחה את הסידרה, אלא שהיא הזדקקה ל-7 משחקים לעשות זאת.

אני נבאתי 4-0 ליוסטון, ולא סתם כדי לעצבן את אוהדי הקליפרס באתר.

אני עשיתי חשבון פשוט ש-9 שחקני יוסטון ינצחו ללא אף הפסד 6.5 שחקני קליפרס. היה להם שחקן נוסף שמשך כל הסידרה זעקתי לדוק ריברס להכניסו – ללא תועלת – ושמו ספנסר הואז.

האוז הוא 1'7. כן, 2.16 מ' מ' שרק בעונת 2013-14 בפילדלפיה שיחק 32 דקות למשחק, קלע 14.5 נק' למשחק עם 8.5. בעונה שעברה בקליבלנד הוא שיחק כמעט 30 דקות למשחק (29.8 דק') , קטף 7.7 ריב',  וקלע 13.5 נק' למשחק עם – הקשיבו טוב! עם 46.8% מהפארקט ו-44.8 (!!!) מה-3!

אז ענק כזה הנע מצויין עם הכדור, ריבאונדר מצויין, וקלעי שלוש מטורף אה מייבש על הספסל משך כל 7 המשחקים עם פחות מ-5 דקות למשחק?

להכניס את גלן דייויס במקומו? פשע ממש.

כשראיתי נגד הספארס שדוק ריברס מתעלם ממש מהאוז החלטתי שנגד הרוקטס הם אוכלים אותה. הם לא אכלו אותה כפי שנבאתי, אבל מי שחזה במשחק הערב ראה את כריס פול ובלייק גריפין נופלים מרגליהם. דוק ריברס ביקש – במיוחד מכריס פול – לעשות את הבלתי אפשרי:

  1. לשחק כמעט 45 דקות
  2. לרכז את כל משחק הקליפרס
  3. להיות המוציא לפועל הראשי
  4.  לשמור על ג'יימס הארדן

ומי שמר על פול? ג'יימס הארדן? לא ולא! רוב המשחק הוא נישמר ע"י טרבור אריזה, אחד המגינים הטובים ביותר בליגה.

מי שמעז לכנות את כריס פול 'לוזר' חוטף ממני סטירה במפגש הופס. הוא הפוינט גארד מספר אחד בליגה, ואנא אל תשימו לב לגולש שלא אזכיר את שמו מחמת כבוד שלא שם אותו בין חמשת הטובים בתגובות. אותו גולש הוא גם אוהד לייקרס, אז צריך לקחת אותו בערבון מוגבל בכל מקרה.. אנשים שיודעים מעט יותר מהגולשים שקרעו את כריס פול – אחד מהם מייק ששבסקי מאמן נבחרת ארה"ב לאולימפיאדה – יעלה אותו כפוינט גארד של נבחרת ארה"ב כשראסל ווסטברוק, קיירי אירוינג, ג'ון וול, וכל האחרים יעמדו בתור לעלות מהספסל.

 

ה-9 מ-20 שלו ל-26 נק' עם 10 אסיסטים, 5 ריב' ו-4 גניבות – וכל זאת תוך כדי שמירה על הארדן – היו הופעה נפלאה של שחקן שמאמנו סחט אותו עד שלא נשאר ממנו מאומה בסוף. והדבר הראשון שעשה כשמאמנו הוריד אותו מהפארקט עם כמה שניות לסוף היה למהר לקווין מקהייל וללחוץ את ידו.

גם בלייק גריפין היה מצויין. 13 מ-23 ל-27 נק' מו-11 ריב' כשהוא חייב להיאבק תחת הסלים 44 דקות-פלוס אף הוא, ולשמור על טרנס ג'ונס או דווייט האווארד כשדיאדרה לא שיחק.

הם היו שלושה נגד כל יוסטון. דוק שיתף 6.5 שחקנים בעוד קווין מקהייל שיתף 8, כשקורי ברואר – ששותף פחות מכל אחד אחר מהספסל משחק 23 דקות! השניים בחמישייה – מאט בארנס וג"יי ג'יי רודיק – היו איומים כשהראשון לא היה בכלל במשחק (רק 2 זריקות, 0 נקודות) והשני 4 מ-12 עם 2 מ-9 מה-3. והשחקן הששי שבדרך כלל הוא טוב, ג'מל קרופורד, זרק כמטורף משך כל המשחק (6 מ-18 כשהוא עם הנגטיב הגדול מכולם: -22!).

וספנסר האוז יושב ומחכה, ומקבל 1:49 דק'.

 

אני חייב לכתוב זאת באותיות גדולות כל שגם "שלולי" ההבנה באתר יבינו (נשאלתי לדרג את "רמות ההבנה, אז אעשה זאת שוב: "שלולי" הבנה" מהמילה שלילי הם אלה שהבנתם פחותה מאפס. ז"א הכל שגוי שם. מינוס. אחריהם באים "נטולי ההבנה" – ציון "F" – לא מינוס הבנה אבל כמעט אפס הבנה. אחריהם באים "רפי ההבנה" – ציוני "D". הבנת כדורסל שאני מנסה להעלותם לרמה הבאה שהיא "בינוני הבנה" "C".  ב'רפי' ו-'בינוני הבנה' יש גם + ו–. אחריהם באים "קורבי ההבנה" – מין "B " מהמילה 'קרוב', ואז "הקולטים" או "הכמעט מבינים"  אלה שמבינים מה אני מנסה להסביר – שהם ה-"A" של האתר. "המבין" היחיד הוא הדוק. (אנשי הצוות הם INELIGIBLE לדרוג)

 

הספסל של הקליפרס היה בושה וחרפה. RIDICULOUS. EMBARRASSING לקבוצת NBA! לכן – רק בגלל זה! – הם הפסידו לרוקטס, ואני כתבתי זאת לפני שהסידרה החלה כי הנצחון על הספארס הזקנה והעייפה שהגיעה לשיאה מוקדם מדי כלל לא הרשים אותי! הוא היה מצופה וכתבתי שהם ינצחו לפני שהסידרה החלה. למעשה, שלושת הנצחונות על הרוקטס רק האדירו עבורי את כריס פול ובלייק גריפין שנתנו משחקים נפלאים, בין הטובים שלהם מאז ומעולם, ואני מקווה שהם הולכים עתה בראש מורם כי הם עשו כל מה שאנוש מסוגל לעשות עבור הנצחון.

לקליפרס יש את כל הקוביות בחמישייה בפאזל אבל דוק ריברס לא הצליח לחברן לתמונה. במקום, הקוביות היו קטביות אחת לשנייה. נגד הספארס כריס פול טבלייק גריפין הספיקו, כשבכל משחק הם מקבלים עזרה ממישהו אחר, בעיקר דיאדרה ג'ורדן.

נגד הרוקטס חוסר הספסל – ואי שימוש בשחקנים שאולי כן היו מצליחים – בסופו של דבר דרש את התשלום כשפול וגריפין נראים כצל של עצמם מחוסר אנרגיה וחמצן. הם נילחמו כגיבורים עד כמה שיכלו, אבל אתה לא יכול להתגבר על חומצה לקטית בדם כשהיא מגיעה לרמה מסויימת כי אז זה כבר לא עניין של גאטס. זה עניין של ביוכימיה.

אני מאמין שהרוקטס תתן לגולדן סטייט את כל מה שתוכל להכיל. אני נמצא במצב לא נעים: אני בחרתי בווריורס לנצח את המערב (ולהפסיד בגמר לקאבס), ואני לא יכול לשנות זאת עכשיו, אך דעתי האמיתית, כרגע, היא שהרוקטס מנצחת בששה משחקים.

אני יודע שיהיו כאלה שיכתבו שאני מנסה לכסות את התחת שלי משני הצדדים, אך אני לא!

 

הבראקט הוא בראקט. אבל אני מאמין שהרוקטס מנצחת את הווריורס, ואם הווריורס אז אנצח אולי את הבראקט אבל אאבד את היוקרה שלי באתר.

 

אני טוען עתה, היום, שהפייבוריטית שלי לנצח את המערב היא הרוקטס, ואם הווריורס תנצח, אז אני יורד לרמת "משולל הבנה".

למה הרוקטס יגלחו לווריורס את הישבנים?

. ג'יימס הארדן יכול בקלות לנטרל את סטפן קרי. טרבור אריזה יקשה על קליי תומפסון את החיים. דווייט האוארד יגבור על אנדרו בוגוט. ג'אש סמית' הפתיע את כולנו במשחק הערב עם תנועה, שלשות, ומסירות טובות. הוא לא צ'נדלר פרסונס, אבל המסה שלו יכולה להוות יתרון. טרנס ג'ונס לא נופל מדריימונד גרין, וייתכן שמקהייל יעדיף את אריזה על הריסון בארנס, ואז ג'ייסון טרי, פרגיוני, וקורי ברואר – כולם מגינים טובים עד טובים מאד – ינסו לעצור את סטפ.

למעשה המיס-מץ' הוא יותר גרוע לווריורס מאשר לרוקטס.

מה שהרוקטס הראו לי הוא שהם ירשו משהו מהגבריות והגאטס של קווין מקהייל. ראיתי ניצוצות של הסלטיקס הגדולה במשחק הערב, ויש לי רושם שמשום מה השחקנים סומכים על מקהייל – שהיה שם בעצמו מספיק פעמים – יביאם לחוף מבטחים.

כמובן שגם סטיב קאר היה שם, אבל הוא היה נוסע חופשי במרכבה של מייקל ג'ורדן. קווין מקהייל היה שני בחשיבותו רק ללארי בירד. HE HAS BEEN THERE והוא DONE THAT. זה יתרון גדול.

והגיע הזמן להזכיר את ג'יימס הארדן. היה לו יום די חלש בקליעה מרחוק (7 מ-20) אבל הוא סיים עם 31 נק' בגלל כניסותיו לסל שהן כמעט בלתי עצירות ללא פאול. והוא קבר 15 מ-18 מהם. ולא נישכח 8 בונבונים ו-7 ניקויים.

מי ישמור עליו בווריורס? אלוהים ישמור.

הבעייה של הרוקטס היתה –והיא – שהיא קבוצה ללא צורת משחק מובנת. היא בעצמה לא יודעת כיצד היא משחקת. היא הקבוצה הקשה ביותר להגדרה מכל קבוצות ה-NBA. הכל נראה חורק שם – כולל מאמנה.

אבל…

הייתכן שישנה איזו שהיא שיטה בתוך כל הבלגן שם?

בשני המשחקים האחרונים הם עשו – עבורי לפחות – וולידטציה של הבלגן. כל משחקם הוא סימן שאלה גדול, אבל הנה הם איבדו את פרסונס, והם בגמר המערב. עם אריזה, ג'אש, וקורי ברואר הם יותר משסתם מילאו את החלל, ועם ברואר הם הביאו את אחד האתלטים הטובים בכל הךיגה עם ניתור לשמיים ומהירות של ברק. לווריורס אין אף אחד שיוכל לעוצרו. ב-5 מתוך 7 המשחקים הוא תקע DOUBLE FIGURES ופתאום הוא משחק ככוכב ממש.

ואז יש פבלו פריגיוני להשקיט את הכל ולהביא נורמליזציה לקבוצה המטורפת הזאת. הוא לא עושה אף שגיאה, ופתאום קובר שלשה בג'אמפ ארגנטינאי – או ספרקי – אבל בטוח לא אנביאיי: הכל מכוער בו מלבד הסוויש. הוא זקן שלא יכול להביא נצחון בעצמו, אבל הוא בעל הנסיון הלטיני שיכול להטות את המאזניים.

אתם זוכרים את הריבאונד שגנב מדיאדרה ג'ורדן? זה מספיק לספר את סיפורו. ואגב, ה-+20 שלו ב-20 דקות היה הטוב בקבוצה.

ציוני למשחק הערב?

קליפרס:

כריס פול  A

בלייק גריפין   A

דיאדרה ג'ורדן  -A

ג'יי ג'יי רדיק  D

מאט בארנס  D-

ג'מאל קרופורד  D

גלן דייויס – D

 

רוקטס

ג'יימס הארדן  A

דווייט האוארד  A-

ג'אש סמית'  B

טרוור אריזה  A-

ג'יימס טרי  C

טרנס ג'ונס  C-

פאבלו פריגיוני B

קורי ברואר B

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. הלכת לישון לוחמני הלילה.
    אני לא אגיד אליך משולל הבנה גם כשכל התחזיות שלך יתבדו והווריורס ינצחו שלא לומר ישייטו לגמר הנבא.

  2. מסקנות מהסדרה ומהמשחק –
    יוסטון –
    -חייבים לשלב את ג'ונס בחמישייה התפלאתי כמה טוב הוא
    -אם ישחקו עם החמישייה של הלחץ הם יוכלו אולי לעשות ללוחמים את מה שהדובים עשו להם בהצלחה במשחקים 2 ו3
    -ובתקווה שסטיב קאר לא יעשה האקינג על הווארד אין להם אף אחד שיכול להתמודד איתו.
    קליפרס –
    חייבים לעשות מהפכה להעיף את דוק להשאיר את ג'ורדן ולהביא שחקנים טובים (אולי טרייד של רדיק על שחקנים משלימים ובחירת דראפט גבוהה?)

    ולא נשארה אף אחת מהקבוצות שאני יכול לקורא לעצמי חובב שלהם
    אז לא באמת אכפת לי מי תיקח ושיהיה פלייאוף מהנה.

    1. אה ועוד דבר.
      גריפין פשוט מפלצת
      פול עדיין הPG הטוב בליגה.
      ולדעתי במאצ' אפ הסנטרים (לא במשחק אתמול ספציפית) ג'ורדן ניצח אפילו באחוזים מהקו.

  3. נזיר הנשמה

    כריס פול אחראי ל 4 איבודים, גריפין 5, רדיק 6.סה"כ 17 איבודים של המערך הפותח.צר לי פול הוא לא הפוינט הטוב מכולם,היו לו הרבה מטלות אז מה? גם ללברון יש הרבה מטלות. ההבדל שלברון מנצח.
    נראה לי שווסטברוק במקום פול והקליפרס מזמן בגמר. כי הוא היה מביא נצחון בכל מחיר , אם היה צורך היה דופק 50 נקודות במשחק.
    אבל פול לא אשם , כאן בפירוש ההאשמה על ריברס ,
    אין לקליפרס ספסל? אל תצחיקו אותי , אין לקבוצה מאמן להפעיל נכון את הצוות שלו.
    מי בספסל?
    ספסנסר הוס – ראה כתבה של לס
    קרופורד – שחקן שישי מהטובים בליגה.
    גלן דיוויס – הרבה מאוד בשביל גבוה רביעי ברוטציה.
    אוסטין ריברס- עדיף על רדיק
    טורקוגולו- מיס מאץ , הרבה נסיון
    דנטה גונס – סטופר טוב.
    מה צריך עוד לכל הרוחות? חוץ ממאמן שיריץ את העסק.

  4. קודם בואו נהנה קצת מהניצחון והעלייה לגמר המערב.
    הייתה סדרה לא צפויה ולא צפייה בעליל עם כל ההאקא.
    קליפרס, שניבאתי להם בתחילת העונה מקום 1-2 בליגה וגריפין שניבאתי לו mvp יכנסו לקיץ של חושבים אבל עם אופטימיות לעתיד. גריפין נראה שהוא סופסוף מוכן לקחת את הצעד קדימה כדי להיות סטאר ברמה היסטורית כמו הפוטנציאל שלו.
    לגבי הסדרה הבאה- נראה קשה עד בלתי אפשרי. קיוויתי שממפיס יעשו בשבילנו את העבודה וידיחו את ג"ס.
    הבעיה היא שיוסטון משחקת הכי טוב כשהיא משחקת מהיר ובלי לחשוב יותר מדי. ג"ס עושה את זה טוב יותר. יתרון הספסל של יוסטון נעלם מול ג"ס. דריימון גרין מתלבש על הארדן וגם קליי יחזיק אותו קצר. הארדן פחות טוב כשיש עליו שומר גבוה וחזק.
    אין מי שישמור על קרי, בברלין היה נושך אותו כל כך חזק עד שהיה בוכה, אבל הוא לא כאן. אז מי ירדוף אחריו? סבא פריג'יוני?
    יוסטון צריכה ללכת לכלים שבהם פתחה את העונה. הגנה אגרסיבית בטירוף. חפירות בצבע. משחק איטי. זה כאילו נגד הדנ"א של הקבוצה אבל זו הדרך היחידה לנצח.
    בשתי האליפויות יוסטון עשו את הבלתי אפשרי. השנה הזו היא שנה מיוחדת. אמרתי לכם מההתחלה.
    Go Rockets!

  5. מה שכן, אם קליבלנד מול רוקטס בגמר התקשורת האמריקאית לא יידעו איפה לקבור את עצמם.
    שתי הקבוצות הכי שנואות במדיה. שמו את שתיהן כמטרה מתחילת הקיץ. הכי כיף זה לראות "עיתונאים" מושפלים.

    1. שונאים את יוסטון??? שוב רגשות הקיפוח צפים באוויר??

      אף אחד במדיה לא שונא או מתרגש בכלל מיוסטון, תפסיק להחמיא לעצמך.

  6. לא החלטתי אם אני מפרגן ליוסטון כשאני אומר שהם יפסידו 4-1 בסדרה הבאה או שזה יהיה סוויפ בסדרת גמר מערב.

    אנשים שמגלגלים בלשון שלהם את "Vאמרתי לכם" אחרי מה שראינו פה פשוט לא מבינים על מה הם מדברים.

    יוסטון הגיעה לבדיוק 2 משחקים ורבע בסדרה הזאת של 7 משחקים.

    מתוך ה7 משחקים ההגנה שלהם נקרעה לגזרים ב-5, כולל הפרשים של 15-20 נקודות בסדרת פליאוף!!

    יש מצב שחזינו בהגנה הכי גרועה שאי פעם הגיעה לגמר מערב!!
    אשכרה ממצב של 3-1 בסדרה, הפרש 19 במשחק 6, שני הכוכבים שלך שנחנקים וקולעים באחוזים של אללה יוטסטור.

    אם מישהו גלגל בלשון שלו בתחילת רבע 4 במשחק 6 שיוסטון יעשו את זה אז:
    1. או שהוא משקר לעצמו.
    2. או שהוא שם כל כך הרבה כסף בוגאס על ההימור הדפוק הזה שהוא היה חייב להאמין, גם כשהקבר כבר היה חפור.

    איך שאני רואה את זה זה יותר מסע כמו מסע הצ'וקריות מהגדולים בהיסטוריה מאשר איזה נצחון הירואי של יוסטון.

    אבל בלוף סופו להתגלות, אין שום סרט שהם עוברים את ג"ס.

    1. יאללה יאללה. סופו של בלוף להתגלות איפה? בגמר המערב? או בבחירות לוטרי שהג"מ הגאון שלכם הביא אתכם אליה?
      תאכל את הכובעים שלך בשקט ואל תשכח ללעוס

      1. איזה כובע?? אתה כאילו רואה בזה הישג להגיע אחרי 3 שנים לגמר מערב??
        לא בניתם קבוצה לאליפות?? אם לא עכשיו אז מתי??

        כצפוי, אתה כל כך מסנוור שאתה לא קולט כמה יוסטון זה בלוף בפלייאוף הזה.
        ההגנה הכי חלשה שאי פעם הגיעה לגמר מערב וכמו שאמרתי 4-0-4-1 תלוי ברמת הזלזול של ג"ס.

        1. אתה יכול לרדת על ההגנה של יוסטון כמה שבא לך, ואני מסכים שבמשחקים 3 ו-4 בסדרה הנוכחית היא הייתה פשוט מזעזעת. אבל אתה כבר בנית לעצמך מודל, שאותם 2 משחקים מייצגים את היכולת התמידית של הגנת יוסטון.

          חביבי, לא יודע אם ראית את משחק 6 או לא, אם כן – החל מסוף הרבע ה-3 הם נתנו וואחד הגנה, שהחזיקה את הקליפרס על 18 נק' בלבד (15 ברבע הרביעי).
          ברגע האמת, ההגנה הייתה שם.

          בסדרה מול דאלאס – נכון, ב-2 משחקי החוץ אף קבוצה לא ממש עשתה הגנה, אבל יוסטון יצאו משם עם ניצחון החוץ שהיו צריכים, ועשו הגנה לא רעה בניצחון במשחק 5, שהביא להם את הניצחון בסדרה.

          ועכשיו, מול הקליפרס, חוץ ממשחק 6, גם במשחקים 5 ו-7 ההגנה לא הייתה כזאת נוראית – 103 נק' ספגו במשחק 5, ו-100 במשחק 7.

          אני אהיה איתך כנה – בבראקט שלי שמתי 4-1 לווריורס על הרוקטס.
          אבל בכל זאת, אני מאמין שסיכוי טוב שהסדרה לא תהיה כזאת קלה כמו שאתה חושב. את הבראקט כמובן כולנו יצרנו לפני שהפלייאוף החל, ואז ההימור שלי שיוסטון בכלל יגיעו לגמר לא היה נראה לי כזה ריאלי, וגם אם כן – לא חשבתי שיש להם מה למכור מול גולדן סטייט. אבל לאור האופי שהפגינו בסדרה הזאת מול הקליפרס, אני מאמין שהם יכולים לתת פייט אדיר.
          ודרך-אגב, אני מוכן להתחייב שאם הרוקטס לוקחים את הווריורס – הם גם ייקחו את הפיינלס, בין אם יפגשו את קליבלנד או את אטלנטה.

          Just watch.

      1. לא זוכר כזו הבטחה. מאוד האמנתי. הייתי די בשוק שהם לא עלו, כמו כולם אני חושב. גם חשבתי בתחילת העונה שממפיס לא עולים לפלייאוף בכלל. אם אתה רוצה להזכיר כובעים בוא נדבר על הסומבררו הזה שאכלתי

    1. אתה אולי עיתונאי, אנחנו מגיבים. אין עיתונאים בימינו, יש מביעי דיעה, כתבי חצר, כתבי טוויטר, כתבי רכילות. חוץ מרועי וויינברג, עיתונאי בנשמה.

  7. מנחם, מסכים לגמרי עם החלק הראשון שעוסק בקליפרס. פול נותן פלייאוף ענק וגריפין לא פחות. מה לעשות שלא קיבלו מספיק עזרה ובעיקר עקביות. היתה התפוצצות של שחקני המשנה בכמה משחקים לצד היעלמות טוטאלית ואתמול כשהכסף על השולחן רק השלישייה תיפקדה כשדיאנדרה זה מצב שלא משתנה כמעט, הוא את הריב׳ והחסימות והגנת הטבעת ייתן.
    לגבי הארדן – כנראה שלו ראית מספיק את הלוחמים אבל אין לי כמעט ספק שקליי יקבל אותו, הוא אחד השומרים היותר טובים בעמדה שלו ולא מספיק מוערך על כך. הוא גם שמר את קונלי ולא סטף. כמובן שההגנה על הארדן תהיה קבוצתית וגם בארנס או איגי יקבלו עליו הרבה דקות, לא מאמין שגרין ישמור עליו כי הוא לא מספיק זריז והארדן ישבור לו את הקרסוליים.
    חייב להגיד שבאופן אישי אני כבר לא מצליח לעקוב אחרי התחזיות שלך. מצד אחד אתה אומר שהימרת על קליבלנד והוורירס. מצד שני, אני זוכר שב2-1 הימרת על הבולס והגריזליס בשישה משחקים (אולי אפילו חמישה). עכשיו אתה מהמר על יוסטון.
    נשמע לי קצת כמו שעון מקולקל שצודק פעמיים ביום

    1. אף פעם לא הימרתי על הגריזליז בגמר. אבל כן חשבתי שכשהם הובילו נגד הווריורס 1-2 שהם מנצחים.
      בבראקט שלי ומהתחלה זה היה הקאבס. רק כשקווין לאב ניפצע חשבתי ששיקגו תעבור אותם.
      טעיתי.
      אבל זה ספור מת.

      הנבואה שלי מתחילתה היתה קאבס על הווריורס.

      אני משנה עתה את דעתי שהרוקטס ינצחו, ואז יפסידו לקאבס.

      הטפשות הכי גדולה היא לנבא משהו ואז לא לשנות את מה שאתה מאמין שיקרה.
      נניח בחרת את הספארס לנצח את הכל. הם הפסידו מיד לקליפרס (כפי שנבאתי אגב). אז מה? כל אלה שבחרו בספארס לא יכולים להמשיך להביע את דעתם?
      אני לא משחק כאן עם הכסף של אשתי. אני מנסה לנבא מה יהיה הדבר הבא שיקרה. בעניין הקאס – שיקגו חשבתי ששיקגו תהיה כאן עכשיו והיא איננה. אז אני חוזר לקאבס.
      לא אגיד אף פעם "צדקתי" כי בדרך ניכשלתי כבר עם הגריזליס נגד הווריורס ועם שיקגו נגד הקאבס.

      1. יואש בן טולילה

        מנחם, מצד אחד אתה אומר שקליבלנד תקח, מצד שני הם בלי לאב והם קצרים בטירוף, וזה בנוסף לטענות שלך שלברון לא מתקרב לאף אחד מהגדולים.

        איך בדיוק לברון אמור לקחת על עצמו קבוצה לאליפות לגמרי לבד ולא להיות אחד הגדולים?

        אני שולל את הטענה הזו על הסף מאחר ולברון לא יקח אליפות ובטח ובטח לא לבד.

  8. ציינתי את חוסר העקביות של הצוות המסייע של הקליפרס. הדוגמא הכי בולטת היא ראדיק שאתמול מישהו אמר שהוא הברומטר של הקבוצה. אלה הנתונים שלו בניצחונות בסדרה: 22 נק׳, 60% מהשדה, 60%!! משלוש.
    בהפסדים: 12 נק׳, 29% מהשדה, 24%!! מהשלוש.
    הבדלים פשוט הזויים בקיצוניותם. חוסר יציבות ועקביות במיטבו.

  9. שי אבן-צור

    נו באמת…
    פול וגריפין שיחקו בצורה הירואית כשהם עושים את הכל לבדם וללא שום עזרה ואז, או אז…
    2:35 דקות לסיום הרבע השלישי של המשחק השישי – כשהם עולים ליתרון 19 – לא עמדו להם כוחותיהם לא להפסיד ביותר מ-18 נקודות במשך 14:35 דקות ולהגיע לגמר המערב סוף כל סוף. הם פשוט התעלפו מרוב מאמץ! ברור! ויותר גרוע: ריברס לא שם לב שיש לו שתי גופות שוכבות על הפרקט והמשחק הוא שלוש על חמש. ברור!
    איך אפשר לקנות את הטיעון הזה? איך?

    הרבע(ורבע) האחרונים של המשחק השישי היו תצוגת לוזריות מארץ הלוזרים כמיטב המסורת הקליפרסית כאשר פול וגריפין פשוט לא שוברים את המסורת הזאת.
    אין מה לעשות. זאת האמת – מרה ככל שתהיה!

    אגב, במשחק השביעי כוחם לא עמד להם מההתחלה. הם לא היו ביתרון אפילו פעם אחת…

    1. מומי שאוהב חציל בטחינה

      +3
      אתה לא מצפה מהשחקן המוביל שלך לתת את האסיסט הראשון שלו דקה לסוף הרבע השלישי
      יצא ווינר הכי גדול בעולם נכד הספרס אבל הביא צלקת להפסיד 1-3 ו17 הפרש להיות 99.999 אחוש בפינל
      זה בושה מארץ הבושות ועוד מול הספסל של מי ? של יוסטון

  10. שי – אתה פשוט צודק. ובטח שאפשר לבוא לפול בטענות ולבלייק אם הם מפסידים את משחק 6 בבית ועכשיו את 7 בחוץ ועפים על ידי רוקטס. אחרי שהצליחו להדיח את הספרס.

  11. ברבור שחור

    פול ברח מהכדור רוב הזמן ולא היה נחוש.(אולי עייף) ..זרק רק כשלא הייתה לו ברירה וזה ההבדל בין ווינרים ללוזרים !!!

  12. עידו גילרי

    הקליפרס לא הגיעו לנצח את המשחק הזה. הם הפסידו אותו כבר בלוס אנג'לס. הם לא ירדו להגנה ועשו המון טעויות מנטליות מטופשות. בכלל נראה שבאמת נגמר להם הדלק. כנראה שמסורת זה עניין חזק מכל דבר אחר.

    לגבי יוסטון-גולדן סטייט. הווריורס הסתדרו לא רע עם שתי קבוצות שהצליחו להוריד אותם לקצב המשחק שלהן. עכשיו מגיעה יוסטון שמשחקת בקצב מהיר וההגנה שלהם נראתה זוועה עד עכשיו בפלייאוף. איפשהו במחשכים סטף קרי צוחק לו צחוק מרושע ומחכך ידיו בציפיה דרוכה. אם כל החיבה להארדן קשה לי לראות את יוסטון עוברים עוד שלב.

    רק בשביל הייחוס – בעונה הרגילה 0-4 לגולדן סטייט. הפרש ממוצע? 15 נקודות.

  13. יוסטון ב-6 – כי כמו שקארי זכה ב-MVP, רק בגלל הייפ ומכונת יחצ, ככה גם ג"ס – Dont believe the hype.

    יוסטון עמוקים יותר, עם מצבת גבוהים איכותית יותר (בפרט שג'ונס נכנס לעניינים), ושרוצים משחקים הגנה הרבה יותר טוב מג"ס.

    הרבה אנשים פה באתר הולכים לאכול כובעים.

  14. בשורה תחתונה קליפרס נכשלו ואני לא מדבר על ההיחנקות במשחק מספר 6 כמו שנזיד כתב למעלה יש להם סגל ששוה לפחות גמר המערב,כל דבר פחות מזה זה כישלון.לגבי פול אני אמרתי לא לצאת במחולות אחרי הניצחון היפה מול ס"א,כי שוב שורה תחתונה הוא לא הצליח שוב פעם להגיע לפחות לגמר איזורי(דרך אגב אתמול אמרו שפול הולך לקחת את התואר מדומיניק ווילקינס כשחקן עם הכי הרבה הופעות אולסטאר וללא גמר איזורי לפחות) אז מי קרא לו לוזר :).
    מילה לאפלטון,בובי,עגל,אני אומר שאפו ענק ליוסטון ,כולם כולל כולם(גם אני) לא האמנו בהם לא במהלך העונה הרגילה וכמובן לא בפליאוף ובשורה התחתונה הם שיחקו אותה בענק ולא משנה בכלל איך הם שיחקו או מה היה.שורה תחתונה הם בגמר האיזורי ואני בהחלט אוכל כובע,כל כבוד !!!

    1. תודה על הפרגון 🙂
      אבל גם אני חייב להודות לך ולכל מי שזלזל (ובמיוחד למי שממשיך לזלזל) ביוסטון – כפי שכבר כתבתי (ביומן האליפות ה-2), הזלזול הוא הדלק של הטילים השנה!!
      עכשיו כשהודית שאתה אוכל את הכובע, אז בעצם זה כמו דלק שנשאב מהרוקטס 😉
      את K700 לדוגמא אני מאוד מעריך כרגע, גם אם זה לא נראה בתגובות.

  15. אני לא יודע איך בעברית אומרים statistical outlier, אבל הדרך היחידה שיוסטון עוברים את גולדן סטייט, היא במקרה שנופלים בסדרה מספר רב של דברים כאלו.

  16. נזיר הנשמה

    לסטרינגר
    יש כמה רכזי על , פול,ווסטברוק , קארי ועוד. יש ויכוח בין מומחים מי הטוב ביותר. הפער בין השמות שהזכרתי הוא כה קטן , עד שאפשר להיות צודק בכל בחירה.
    בשביל סדרת פלייאוף הייתי מעדיף את ווסטברוק על פני פול לא בגלל איכות משחק. רק מהסיבה הפשוטה הוא ינצח משחקים גם אם יהפך העולם.
    לגבי השנה מספר הנצחונות שהושגו ללא דוראנט , איבקה ועוד היה מספיק לפלייאוף במזרח .גם וויד לא הגיע לפלייאוף SO WHAT.

    1. 10+
      לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי אתמול שפול לא בטופ 5 של הרכזים
      ברור שהוא שחקן גדול אבל אם אני צריך לבחור בינו לבין קארי וול קיירי קונלי או ווסט לפלייאוף אני בוחר בהם לפניו בלי למצמץ

  17. בבראקט רשמתי את יוסטון ב-7 על הקליפרס, אבל הסיבה היחידה היתה המסורת הקליפרסית. אני רואה שזה נושא אמין מאוד, וניתן לסמוך עליהם תמיד.

    1. אז כל מומחי הכדורסל של נבחרת ארה"ב הם חסרי מושג והגיון כי משום מה כבר פעמיים בחרו בו להוביל את נבחרת ארה"ב.

  18. מנחם: ידעתי שיוסטון יעברו את הקליפרס.
    ידעתי שסאן אנטוניו יזכו באליפות.
    ידעתי שג'ורדן יזכה ב6 אליפויות.
    ידעתי שמילאן יחזרו מ3-0 במחצית.
    ידעתי שהמצרים יתקפו ביום כיפור.
    ידעתי את תורת היחסות.

    מה עוד לפי דעתכם מנחם ידע??

  19. אני מסכים עם מנחם. פול, בלייק וג'ורדן נתנו הכל והיו טובים. כשהרוטציה כל כך קצרה אין מרחב לשחקנים כמו רדיק ו קרופורד לשום סלאמפ ו לצפות לדבר כזה מבארנס השנה מלכתחילה לא חכם…
    הקליפרס השנה מזכירים לי את הסאנס של נאש וד'אנטוני בשיאם. גרעין איכותי ביותר שנסחט בצורה שלא יכולה לעבוד לאורך פלייאוף שלם. שניהם הצליחו לגבור על הספרס, שניהם לא הצליחו להתאושש מהניצחון.
    פול שחקן ענק, נלחם עד הסוף ועדיין אי אפשר להוציא אותו נקי מהפשלה הזו. לאבד סידרה בצורה כזו זה כתם שרק אליפות תוכל להשכיח. נחכה ונראה אם גורל הקליפרס ידמה יותר לזה של הסאנס או לזה של המאבס…

  20. פול וגריפין הם שחקנים ענקיים והוכיחו נגד ס"א שהם ווינרים. ווינר לא יכול להפוך יום אחד ללוזר. הסיבה שהפסידו היא שהם נפלו מהרגליים. זה היה קורה לכל שחקן ולא צריך סתם להדביק תוויות למרות שהם שבקו במבחן התוצאה. הקליפרס צריכים דחוף סיוע בשחקני ספסל אמינים.
    יוסטון באמת קבוצה לא ברורה מבחינה התקפית, מה השיטה לעזאזל ? לג"ס יהיה קשה אבל הם עדיין פייבוריטים. יוסטון צריכה לנשוך ולשרוט ולקוות לטוב (שהשלשות תיכנסנה). קדימה יוסטון להרביץ

  21. כתבה נהדרת פרופ' לס, נהיניתי לקרוא.

    נ.ב- אל תיקח ללב כל מיני שטויות שילדים כותבים פה. על כל אחד כאלה יש 100 כמוני שקוראים את הכתבות שלך ולא מגיבים.

  22. נזיר הנשמה

    לנח , מנחם גם ידע שתכתוב תגובה. יש בכתבה שלו שימוש רב באותיות נ ו ח.
    ממליץ להוסיף למנחם את הכינוי ד"ר לוסטרדמוס (על משקל נוסטרדמוס)

    ללס אנו רפי ההבנה כעפר לרגליך!

  23. אני לא מבין את התגובות של האנשים פה. מצד אחד, אומרים לקליפרס סגל לאליפות. עכשיו, או שהם מתכוונים לספסל הכי חלש מבין קבוצות הפלייאוף סגל לאליפות או שהם חושבים שהספסל טוב אבל ריברס לא השתמש בו מספיק. איך זה קשור לפול אני לא יודע. מעבר לספסל – בלמישייה של הקליפרס עם הסגל המהולל יש שוטינג גארד עם התקפה טובה והגנה חלשה וסמול פורוורד עם התקפה זוועה והגנה טובה. שניהם בשילוב של הגנה והתקפה מהחלשים לעמדות שלהם מבין 10 הקבוצות הטובות בליגה.
    אז איך קבוצה בלי ספסל ועם 2 שחקני חמישיה בינוניים נחשבת סגל לאליפות? רק בגלל השלישיה ובכיקר פול וגריפין. הם נתנו את הכי טוב שלהם אבל העומס והעומק של הרוקטס הכניעו אותם. זה הכל.
    ומי שדיבר על ראסל שמביא נצחונות בפבפלייאוף, באותה מידה הוא גם היה מחרב משחקים ומקזז עם הנצחונות שהיה מביא, במקרה הטוב.

    1. אני יסביר לך,נתחיל מכך שלפחות לגבי רדיק אני ממש לא מסכים איתך,גם אתמול הוא נתן הגנה מעולה על הארדן(להזכירך אחד משחקני ההתקפה הטובים ביותר) אז כן בחמישייה שמשחקים בה 2 שחקנים שהם טופ 3 בתפקיד שלהם_שוטינג גארד שהוא ממש לא חור כמו שאתה טוען+מפלצת כמו ג'ורדן בסנטר ושחקן שמסכים שההתקפה שלו גרועה אבל הוא נותן לך הגנה טובה+רוע הכרחי לקבוצה.ובלי ספסל זה גם לא נכון זה קשור לריברס כי ספסל שמורכב מקורפורוד,ריברס(מודה הוא תגלית)דנטה ג'ונס (תראה מה בלאט מקבל לג'ונס אחר למשל) והאוז,זה ספסל בכלל לא רע שאמור למשוך לפחות עד שהכוכבים יחזרו.ולגבי כך שהם נפלו מהרגליים זה שטיות כי כמו ששי כתב לפני "2:35 דקות לסיום הרבע השלישי של המשחק השישי – כשהם עולים ליתרון 19 – לא עמדו להם כוחותיהם לא להפסיד ביותר מ-18 נקודות במשך 14:35 דקות ולהגיע לגמר המערב סוף כל סוף. הם פשוט התעלפו מרוב מאמץ! ברור! ויותר גרוע: ריברס לא שם לב שיש לו שתי גופות שוכבות על הפרקט והמשחק הוא שלוש על חמש. ברור!
      איך אפשר לקנות את הטיעון הזה? איך?" (ציטוט של שי).
      יותר מזה אני יגיד לך שתיקח את אותו סגל בדיוק ובמקום לקרוא לו קליפרס תקרא לו לייקרס היית רואה איך קורעים להם את הצורה על זה שלא לקחו 2 אליפיות לפחות.

  24. הדוקטור אוהב פרובוקציות .וגם עזים ונשים עם רגליים ארוכות אבל לא הייתי מתייחס הרבה למה שנכתב בלהט הרגע .
    אם יש רצון ,אשמח להתערבות על עיזה אחת או שתיים ,שיוסטון (מה זאת הגנה) טילונים לא עוברת את גולדן סטייט .כמו שנאמר במקורות Put your money where your mouth is …
    לקחת אליפות צריך הרבה אופי וכוכב אחד או שניים ,והכי חשוב צוות מסייע ,איזה סטיב קר ,ג'ון פקסון או להבדיל רוברט הורי (אתמול למשל אריזה)שינעץ ויסובב את הסכין בדיוק ברגע הנכון .
    לא סתם יש כמה מאמנים בNBA עם כמות לא פרופורציונאלית של טבעות על הידיים .הם פשוט ברמה אחת מעל היתר ,בשילוב עם סגל שיכול לקחת אליפות כמובן (ויש כמובן כמה סגלים כאלו בכל שנה נתונה) .

  25. ליוסטון יש סגל מצויין, שמקהייל נתו לו צ'אנס ושיחק איתו כל השנה, והוא מקבל עכשיו את הפירות. עד עכשיו בפלייאוף, יש לו 6 שחקנים שקלעו בממוצע מעל 10 למשחק, והשביעי קלע 9.2. יש לו 8 שחקנים ששיחקו מעל 20 דקות למשחק, שהכי הרבה שיחק אריזה, 38 דקות, שנתן בהם עבודה טובה, גם בקליעה, גם בריבאונדים, גם במסירות וגם בחטיפות, והמחליף של הווארד המצוין, קפלה, אמנם קיבל רק מעט דקות. אבל ב7.6 דקות שנתנו לו, נתן עבודה של 3.6 נקודות ו2.8 ריבאונדים (שליש מהם בהתקפה!) ועוד 0.6 בלוק – בקיצור נתן עבודה. מה שאומר שיש למקהייל כרגע סגל עמוק ואפקטיבי שכרגע סיים לנצח שתי סדרות. מצב לא רע להגיע לסדרת גמר.

    1. אני אישית מקווה שמקהייל לא יתבייש לשלב בסדרה את ניק ג'ונסון, כי אחרי הסדרה הזאת מול הקליפרס אני בטוח שטרי ופרג'יוני הקשישים כבר מתחילים להתעייף..
      ג'ונסון, בדומה לפרג'יוני, הוא שומר לא רע בכלל, שיוכל להציק לקרי.
      מספיק שיעלה אותו פה ושם לאיזה 5-6 דקות, כמו שהוא עושה עם קפלה.

  26. מי שיש לו בעיה עם האמוציות והפאשן של הדוק לכל מה שקשור בספור אמריקאי יכול לעוף מפה לכל רוח.. עם אפשרות לבחור ל א י ז ו רוח..
    אל תשכחו שבלי ההשקעה העצומה שלו כולנו לא היינו פה
    אז קחו את התלונות שלכם ותדחפו.. ועדיף שיהיה עמוק

    1. זכותי להגיב מה שבא לי ואני לא עושה את זה בצורה מגעילה או מכוונה רעה בשביל לפגוע או לחנך, לעומתך. אז אתה מוזמן לעוף בדיוק כמוני או להגיב כמו בנאדם.

  27. דורון האסטבן

    חידוש והתפתחות של השפה ע"יי מנחם
    שלוליי הבנה (אני כותב עם עוד יוד) וכנראה טועה
    נטולי הבנה קרובי הבנה נונתים פייט רציני למושג המצוין רפי הבנה.
    פול, סטוקטון, קווין ג'ונסון ועוד רבים שלא זכו באליפות
    הם ווינרים ושחקנים מצוינים ובעיני הם אלופים,
    כתבה נהדרת וגם תגובות מצוינות
    תודה מנחם ולכולם.

  28. מנחם, איך העובדה שיוסטון למעשה ממשיכים בקצב של הסדרה הקשה נגד הקליפרס, ומגיעים למשחק אחרי יומיים עלובים של מנוחה כולל טיסה של כמה שעות, הולכת להשפיע על הסדרה? אני חושש מתבוסה במשחק הראשון, וקרב אדיר בשני. מה אתם חושבים,

  29. לפי התגובות כאן אפשר להאמין שכל קבוצה ראתה אתמול משחק אחר 🙂

    אני בכל אופן עם אלה שראו את כריס פול ודוק ריברס מביאים חוסר נחישות ומין רפיון מוזר מאוד, בטח בפלייאוף, משחק 7, עליה היסטורית לגמר המערב (ברמה האישית של פול ושל הפרנצ'ייז).

    מוזר מאוד

  30. אני אוהב יותר את סטף קרי, ובשנים קודמות חשבתי שכריס פול מקבל הרבה יותר קרדיט מביצועיו.
    אבל מבערך שני שליש העונה, פול לא רק הרכז הטוב בליגה, אלא לדעתי השחקן הטוב בליגה בכלל. וכשהוא זורק לסל, יכולת הקליעה שלו נהדרת. רק בזכותו ניצחו הקליפרס את סן אנטוניו האלופים.

  31. "ג'יימס הארדן יכול בקלות לנטרל את סטפן קרי" WTF

    (על הארדן) "מי ישמור עליו בווריורס? אלוהים ישמור." קלי תומפסון.

    מסכים לגמרי על החלק על הקליפרס, אבל יוסטון-ווריורס מוטה מגמתי ותלוש מהמציאות דוק.

כתיבת תגובה