שבירת סכר בספורט הקבוצתי: הסיקסרס שכרה "מנהל מדע ספורט" / מנחם לס

עולם הספורט עשה אתמול צעד נוסף קדימה כשהפילדלפיה סיקסרס שכרה את ד"ר דייויד מרטין – אמריקאי שקיבל את ה-PH.D בפיזיולוגיה וזואולוגיה מאוניברסיטת ויומינג ב-1994 – כסגן נשיא, מנהל ה-SPORT SCIENCE של הקבוצה.

הוא בילה 20 שנה ב-AUSTRALIAN INSTINUTE OF SPORTS כמנהל מחלקת מדע הספורט. הוא בילה כל השנים גם כעוזר מאמן נבחרת אוסטרליה. מומחיותו היא בעיקר ב-NEUROPHYSIOLOGY OF PEAK PERFORMANCE.
סם הינקי אמר במסיבת העתונאים ש-"היום אתה חייב "TO MOVE AHEAD", ואם לא, אז "SOMEBODY ELSE WOULD MOVE AHEAD OF YOU".

מרטין אמר באותה מסיבת עתונאים:
I love that start-up mentality, I like taking the impossible, breaking it down with a team of excited people and saying let's make it possible. That's a real rush for me. That mindset again fits well with the culture the Sixers have been working

tocreate over the last few years

הוא המשיך:

"The next big thing is the information revolution. These advances will move all developments into the computer era, where everything will be tracked, monitored, optimized, refined and disseminated in ways that athletes can't possibly imagine

אני משוכנע שכמה ספקנים באתר יגיבו ב-"עוד שגעון אמריקאי", אבל כרגיל, האמריקאים מתחילים, ואז כל העולם מעתיק: הקרחת שהתחיל מייקל ג'ורדן והפכה ל-"IN” עולמי, והמכנס הארוך שהתחילו ה-FAV FIVE בטוניברסיטת מישיגן, והיום כל ספורטאי עם מכנס קצר – כמו שחקני הרוגבי של אוסטרליה ואנגליה – נחשב להומו.

אגב, זאת עוד סיבה שכתבתי שלאף "אוברדקוביץ'" (לא משנה – – כל שם שניגמר ב-"ביץ'", וזה כולל את הפלח!) אין מקום בעולם המודרני של הכדורסל.

בכדורגל האנגלי מתחילים לדבר על אנליטיקס, והוידיאו האמריקאי בפוטבול וכדורסל להחליט החלטות שיפוט הפך לחובה בטניס, וניכנס יותר ויותר לבייסבול ולכדורגל. גם בכדורמים, כדורעף, והוקי שדה באולימפיאדת ריו יהיו שימוש בוידיאו למקרים מיוחדים.

מומחיותו הספציפית של מרטין  היא ב-Sensorimotor Enhancing Suit (SEnS), enhances sensorimotor functions by reducing the muscle load.

מי שמגחך – נתראה עוד 10 שנים (בתקווה שעוד אבעט ואקדח עד אז) – ואז נדבר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. להיפך

    דוקא הדרך הטובה ביותר ללמד אנשים לקלוע באחוזים נפלאים .

    אני לא אתפלא אם יתפרסם כי חלק מהנסוי כבר בוצע על קייל קורבר והוכתר בהצלחה .

    יש המון ידע בארה"ב שכאשר משתמשים בו פורץ גבולות לדוגמא מיכאל אלגושווילי האיש שהקים את ענף הקייקים האולימפיים בארץ והביא לכאן את מישה קלגנוב ובסך הכל אחראי למדלית הכסף שלו ממקסיקו + המדליות של מעישה אמר לי כך :

    האמריקאים בנו קייק אולימפי עם תעלות וניצחו בכל התחרויות הסובייטים לא הבינו איך זה הגיעו ספורטאים אמריקאיים משום מקום ופתאום לוקחים מקומות ראשונים .

    הסיבה הידרו דינמיקה התעלות גורמות לפחות חיכוך דראג ולכן הקייק יעיל יותר הרוסים עלו על כך ופסלו את הקייק האמריקאי .

    זו רק דוגמחא אחת לי ברור לגמרי לאיזה כיוון הוא חותר ולמיטב הבנתי הולך להצליח בענק .

    בענין כדורגל אנגלי :
    מאחר וזה אתר כדורסל אז עדיף לא לקלקל בכדורגל אנגלי …אפשר לדבר על כדורגל ארגנטינאי ברזילאי קולומביאני ציליאני פרואני , ואפילו ספרדי ואיטלקי .

  2. בסופו של דבר זה עוד כלי בניהול הסגל. המשחק עדיין יקבע עלי ידי החלטות של השחקנים על המגרש וניהול הרוטציות והתרגילים על ידי המאמן.

  3. אבל עם ידע נוסף שפעם לא היה, ההחלטות של השחקנים, והמאמנים, תהיינה מושפעות מהידע הנוסף.
    דוגמא 1: קבוצה ביתרון 3 והכדור אצל היריבה, עם 6 שניות לסל. אם יש ידע שעשיית פאול מכוון ונתינת שתי זריקות ליריב (עם סכוי להחטאה מכוונת בזריקה השנייה ולקיחת ריבאונד התקפי וסל) יעשה שוויון ב-30 מתוך 100 פעם, ואילו נתינת נסיון ל-3 ליריבה מצליח לה רק 15 מתוך 100 פעמים, בוודאי שהמאמן יקח את הצ'אנס שהיריבה תקלע מ-3.

    דוגמא 2 מכדורגל: קבוצה כובשת שער ישר (או בהמשך) מבעיטת מקרן 15 מ-100 פעמים, אבל אם במקום בעיטה בועט הקרן מוסר 'קטנה' לחבר קבוצתו ליד הקרן, וההמשך מביא לשער (ללא איבוד הכדור) רק 5 מ-100 פעמים, המאמן יצווה לבעוט קרן (אלא אם כן ישנו מצב מאד לא רגיל ואז זה להחלטת השחקן).

    1. אנליטיקס יכול להביא סטטיסטיקות רבות אחרות. בבייסבול זה יותר מעשי בגלל שהמשחק איננו שוטף, אבל גם בכדורגל וגם בכדורסל ישנם עשרות רגעים מתים, ועשרות החלטות "מה כדאי יותר לעשות" בהסתמך על יידע סטטיסטי (לדוגמא: דאבל טים על שחקן מסויים ברגעים מסויימים משתלם או לא? או 'דאבל טים על סטפן קרי תוך ידיעה ששחקן אחר יותר חופשי הוא דבר משתלם או לא), וכו'

    1. רועי ויינברג

      אז הוא יהיה, בין היתר, מאמן זריקות עם בסיס מדעי לזה, יחזק את ההתקפה של פילי אפילו אם כל שחקן ישתפר ב-2% בלבד מהשדה

  4. אני בעד אנליטיקס אבל נשמע לי שהאיש הזה לא קשור בכלל לכדורסל, הימור שלי שהוא לא גומר את העונה, אולי אני טועה.
    האם אין תפקיד דומה לתפקידו גם בקבוצות אחרות, רק עם שם קצת אחר ?

  5. נזיר הנשמה

    ד"ר לזואולוגיה. הם עומדים להכניס פנדה, או דב הקוטב לחמישיה?
    שיכניסו גם וטרינר וזה יהיה קומפלט.
    זה פשוט שטויות , בשביל לנצח אתה צריך שחקנים טובים. זה הכל זה מאוד פשוט.
    יש לך לברון אתה יכול לקחת אליפות גם אם יש לך מאמן כבלאט על הקווים.
    יש לך דאנקן , תיקח אליפות עם שחקנים כמו ספליטר , בונר, דני גרין. פתאום כל שיטת משחק תהפוך לגאונית.
    שיתחילו בפילי להרכיב קבוצה . בינתיים עם כל התמרונים שלהם,וכל הגאוניות שלהם. יש להם סנטר צעיר שישב שנה פצוע , אולי יהיה שחקן טוב. את נואל גם סנטר. והשאר שחקנים בינוניים במקרה הטוב.
    הו שכחתי יש להם בחירת דראםט. אלך להציץ ברשימת הפצועים. אולי גם השנה יבחרו בשחקן פצוע.או בשחקן זר שיבוא לשחק עוד שנתיים.

כתיבת תגובה