הערב ב-21:00: ריאל מדריד תנצח את אולימפיקוס / אהרון שדה

————————————————————————————————————————————————
גמר היורוליג ריאל מדריד -אולימפיקוס  (מדריד 21.00 בערב ).
לפני הגמר , מעט על חצי הגמר .
לא ראיתי כמובן את המשחקים (שבת) ,אבל לפחות בתוצאה הסופית לא הופתעתי (ראו טורי מיום 15/05/15 שעות ספורות לפני המשחקים ).
מה שחשבתי קרה…צסק"א מצאה את הדרך ..להפסיד ואובראדוביץ לא הצליח לעבור משוכה גבוה מאד מכיוון שהמועדון שלו הוא בכל זאת חדש במעמד.
ברצוני להתייחס לכמה נתונים משני המשחקים .
אולימפיקוס -צסק"א .
כתבתי כמה פעמים שמבחינתי אולימפיקוס של השנים האחרונות דומה מאד למכבי תל אביב ברוח שלה.
ואלו קבוצות שבדרך כלל משיגות יותר מסך כל חלקיהם וכן ביחס לתקציב.
אבל יש משהו שונה מאד ביניהם ולבושתי אלו השחקנים המקומיים.
שחקני הכחול לבן של היוונים (גם אצלם אלו צבעי הדגל ) .
הם השחקנים המרכזיים והמובילים ,בעוד הזרים האמריקאים (גם בכך הם דומים למכבי …שהזרים מארה"ב ) .
הם השחקנים המשלמים .
הנה כמה נתונים
* כל חמשת הקלעים המובילים במשחק מול צסק"א היו יוונים.
שלושת הראשונים קלעו בדאבל פיגרס ולא פלא שמדובר בפרייזניטיס (14 ) ,ספינוליס (13) וסלוקאס (10 )
שלושתם היו שותפים לשני הגביעים האחרונים.
אך הבחור הרבעי הוא שחקן בשם פאפאטאריו (אם אני מבטא נכון ) .
מדובר בבחור בן 21 2.03 שמתוך 29 המשחקים עד הפיינל פור שיחק 11 דק' בממוצע (כאמור רק בכ- שליש מהמשחקים ) .
בהם קלע 4.
ופתאום מגיע פיינל פור והילדון הזה משחק לא פחות מ 21 דקות ומשחיל 9 נק' זה מה שנקרא אומץ וגיבוי מערכתי …הוא גם לא התבייש לקחת 4 זריקות לשלש (קלע רק אחת +3/5 ל 2 ).
מאנצאריס הוא החמישי עם 5 נק.
בקיצור הם ניצחו כמעט ללא תרומה (התקפית לפחות ) של הזרים.
דנסטון מיודענו שחקן ההגנה של העונה קלע 5 וכן פאטאב.
לסצקי שחקן של 25 דקות ו 11 נק' בעונה הסדירה קיבל רק 13 דק' וקלע 2 בלבד .
האנטר שחקן של 19 דק' ו 9 נק' קיבל רק 8 דק' וקלע 2 גם הוא.
לאפייט (בעבר באשדוד ) ירד מ  19 דק ו 8 נק' ל 9 דק ו 3 נק.
בקיצור המאמן היווני הלך עם האלו שמכירים את המעמד.
* ספינוליס  כרגיל יוצא המנצח הגדול …וחשוב לומר כי הוא גמר את המשחק עם 4/15 מהשדה שזה כולל 1/7 ל 2 ו 3/8 ל 3.
אבל כך צריך לקרוא את הנתונים של ספינוליס
0/11 מהשדה ואז 3/4
וזה מה שעושה אותו לשחקן כזה גדול …כשגם שהוא מחרבן את המשחק הוא יודע לנצח אותו בסוף ואני מחזיר אתכם לגמר 2013 מול ריאל אותו הוא סיים עם 22 נק' לאחר שבמחצית היו לו 0 .
אבל זו לא גדולה רק שלו זו גדולה של כל המערכת שלא מאבדת בו אמון החל במאמן וכלה ביתר השחקנים.
בשורה התחתונה השחקנים היוונים קיבלו 127 דקות (63.5 אחוז מהזמן ) בהם קלעו 51 נק' ( כ -72 אחוז מסך הנקודות ).
הזרים קיבלו במשותף 73 דקות (פחות מהמינימום בחוק הרוסי ) וקלעו 19.
בצסק"א נציין בקצרה.
כי תיאודוסיץ שוב אכזב במעמדי הכרעה עם 8 נק' (2/9 מהשדה) ב 25 דקות. (מול קבוצתו בעבר)
היינס שהיה שותף לשני גביעים באדום  האתונאי בטח התגעגע כאשר כמעט ולא היה שותף באדום הרוסי הוא קיבל 14 דק' וקלע נקודה בודדת מהקו.
אני הופתעתי מכך שקרילנקו קיבל רק 19 דק' (5נק + 5 כ"ח )
ויסמס המשיך לאכזב עם 9 נק ב 24 דק ( 4/9 מהשדה).
ריאל -פנרבחצ'ה .
גם כאן לא הופתעתי כאשר לאסו המושמץ ניצח את השועל הוותיק אובראדוביץ בנוקאאוט טוטאל י ברבע הראשון.
דיברתי על המוכנות ולאסו למרות היותו לוזר בשני הגמרים האחרונים בא תמיד מוכן בחצי הגמר
תשאלו את ברצלונה בעיקר על המשחק אשתקד (61-100 לריאל שהפסידה לאחר מכן את האליפות ל…אותה ברצלונה ).
השועל כמעט תמיד מגיע קצת פחות חד לחצי הגמר אבל בגמר (כשהוא מגיע ) הוא בלתי ניתן לעצירה (למעט חריג אחד פיני גרשון 2001 ).
מכיוון שנשאלתי על כך הנה כמה דוגמאות להמחשה.
2002 השועל מתקשה מאד בלאט בחצי הגמר אך בגמר קבוצתו מרשימה מאד ומנצחת את בולוניה המארחת של מסינה.
2005 השועל מודח בחצי הגמר ע"י פיני ומכבי .
2011 השועל מתקשה בחצי הגמר מול סיינה אך מרשים מאד בגמר מול מכבי ובלאט.
כמו"כ הערכתי שריאל תנצח כי היקמן היה חסר אצל הטורקים …אמנם היקמן העונה זה לא ההיקמן של מכבי אך פציעתו אילצה את הטורקים להסתמך על רכז אחד וותיק
ולהיות תלויה בו כמעט לחלוטין .
זיסיס  שהיה צריך להתמודד עם סוללת הגארדים של ריאל כולל רודריגז ויול אכזב  וקיבל רק 19 דקות בהם קלע 2 עם 2 אס' ב 1/4 מהשדה ומדד מינוס 1.
בנוסף כתבתי על כך שהשחקנים המקומיים חסרי ניסיון וכל המערכת לא מנוסה וזה אולי מעיד על ההלם הטוטאלי ברבע הראשון .
מספרים.
* בריאל קלעו 6 שחקנים בדאבל פיגרס .
מתוך 11 השחקנים ששיחקו 10 נכנסו לעיתון.
היחידי שלא קלע הוא דווקא  הקפטן פיליפה רייס שחקן חמישיית העונה במפעל.
הספרדי קיבל 12 דקות בהם לא קלע והציג מדד מינוס 6.
אני נזכר שאשתקד הוא נתן תצוגת שיא בחצי הגמר מול ברצלונה בא עם מצב רוח מצוין ויצא מדוכא…האם מחר תהיה תמונת ראי ?
בריאל צריך לציין בעיקר את
* גוסטבו סנטר מכסיקני שדחק את בורסיס לקצה הספסל (היווני קיבל רק 4 דק' בחצי הגמר )  קלע 18 עם 7 כ"ח ו 6 אס' בדרך למדד 30 (8/11 מהשדה 2/2 מהקו ).
* ריברס גארד מחליף של 17 דק עם 4 נק' ממוצע עונתי עלה ל 22 דק בהם קלע 17 (5/6 ל 3 …שזה כל זריקות השדה שלו להם הוסיף 2/2 מהקו ).
* נוציוני הארגנטינאי הוותיק בן ה 37 קיבל לא פחות מ 27 דקות (לעומת ממוצע של 18 ) ותרם 12 עם 6 כ"ח .
*יול קיבל 31 דקות עם 12 +9 מתנות.
* רודריגז עלה כרגיל מהספסל ל 28 דק עם 13 נק +7 אס'
דווקא רובי פרננדס אכזב הוא קלע 12 אך עם 2/8 ל  מהשדה כולל 2/6 ל 3 …לפחות מהקו הוא דייק 6/6 ).
אצל הטורקים נציין את גודלוק שקלע 26 +6 כ"ח ו 4 אס' מדד מצוין של 29 (9/11 2 , 2/6 3 ו 2/4 קו ) (34 דקות )
וסלי הצ'כי קלע 20 עם 6 כ"ח ומדד 31. (6/8 שדה +8/10 קו ). (27 דקות ) .
אך כל היתר לא התעלו
בוגדנוביץ עוד נתן משחק סביר עם 12
בלייציה שחקן השנה במפעל היה בסדר עם 11 +5
אך כל היתר לא תרמו תפוקה ראויה  בייחוד במשחק עם סקור גבוה שכזה.
ובכן מה יהיה בגמר .
כזכור במאמר מיום 27/4 הזכרתי את שני הגמרים בעבר ביניהם כך שזה יהיה הגמר השלישי .
ב1995 לפני 20 שנה ריאל מנצחת 61-73 עם סאבוניס בשיאו .
בשנת 2013 היוונים מנצחים בדיוק באותו הפרש 88-100 .
אשתקד הם נפגשו בסדרה נפלאה ברבע הגמר ריאל ניצחה 2-3.
אך כאן חשוב לציין שהספרדים ניצחו את כל שלושת המשחקים במדריד וזה חשוב למחר למרות שהביתיות בפיינל פור היא הרבה פחות מוחלטת.
אשתקד ריאל ניצחה בביתה 79-88 73-79  ואז 69-83 במשחק הקובע (היוונים ניצחו באתונה 76-78 ו 62-71 ).
עוד כמה אנקדוטות נחמדות.
* אשתקד מכבי עולה ממקום 3 כיחידה ללא יתרון בהצלבה היא מנצחת בחצי הגמר את צסק"א אחרי פיגור גדול ו…לצסק"א היה הכדור האחרון אותו החטיאה .
ריאל מביסה בחצי הגמר ומגיעה כפייבוריטית מוחלטת …זה לא מזכיר לכם משהו ?
* מצד שני מחלקת הכדורסל של ריאל יכולה להיות רגועה.
זו אנקדוטה שנראה לי שרק משוגע כמוני יכול לעלות עליה.
הסיבה שמחלקת הכדורסל יכולה להיות רגועה במדריד היא שקבוצת הכדורגל הודחה בחצי הגמר
מה הקשר  אתם שואלים ?
ובכן מאז קיים גביע אירופה לאלופות בכל השמות יורוליג ,צ'מפיון  וכיוצ"ב לא זכתה אף קבוצה בדאבל הווה אומר גביע אירופה ברגל ובסל באותה העונה.
לא רק קבוצה אין עיר שאחזה בשני התארים בו זמנית .

(אולימפיקוס מנצחת את חצי הגמר)

הנה כמה דוגמאות .
1. 1964 ריאל מדריד זוכה לראשונה בתואר בכדורסל (ניצחון על ברונו במפגש הכפול 64-84 והפסד 110-99 סה"כ 174-183 ) אך בכדורגל הפסד בגמר לאינטר מילאנו 2-1 .
2. 1974 ריאל מנצחת בסל את וארזה 82-84 .בכדורגל אתלטיקו מדריד מגיעה לגמר ומסיימת ב 1-1 עם מינכן ובפעם היחידה בהיסטוריה נקבע גמר חוזר אותו ניצחה מינכן 0-4.
3. 1984 באנקו רומא זוכה לראשונה בגביע אירופה לאלופות בכדורסל לאחר ניצחון על ברצלונה 73-79 …קבוצת הכדורגל מגיעה לגמר באולימפיקו מול ליברפול …המשחק נגמר ב 1-1 לאחר 120 דקות
אך בפנדלים הראשונים במפעל מנצחת ליברפול 2-4 וזוכה בגביע (זה היה גמר גביע אירופה הראשון שצפיתי בו וכאוהד ליברפול של איאן ראש זו הייתה חוויה גדולה לילד בן 9 ).
4. 2006 ברצלונה תזכה באותו השנה בכדורגל ב 1-2 על ארסנל …אך בכדורסל היא מפסידה בפינל פור בחצי הגמר לצסק"א מוסקבה.
5. 2009 שוב ברצלונה לוקחת בכדורגל ולפני כן מפסידה בפינל פור שוב לצסק"א .
6.  2010 ברצלונה עושה זאת סוף סף בכדורסל ומביסה בגמר את אולימפיקוס אבל דווקא אז קבוצת הכדורגל המהוללת נתקלת במוריניו ואינטר בחצי הגמר והולכת הביתה.
7. 2011 קבוצת הכדורגל חוזרת לזכות אבל בכדורסל למרות שבברצלונה מעמידים את הקבוצה הטובה ביבשת היא מודחת לפאו והשועל ברבע הגמר (3-1 למרות יתרון הביתיות ).
8. 2014 כשריאל מדריד עולה לגמר היורוליג כבר נקבע שגמר הצ'מפיונליג יהיה הדרבי של מדריד כך שאם ריאל מנצחת מובטח הדאבל הראשון בהיסטוריה למדריד …פלא שמכבי ניצחה ?
*. יהיה זה הגמר השביעי בין קבוצות יווניות לספרדיות כשהתוצאה עד כה 3-3 כולל 4 גמרים רצופים בין השנים 94 ל 97
המסורת אגב החלה בתל אביב .
הנה הרשימה.
1. 1994 תל אביב .באדלונה מנצחת את אולימפיקוס 57-59 .
2. 1995 סארגוסה . ריאל מנצחת את אולימפיקוס 61-73 .
3. 1996 פאריס . פאו מנצחת את ברצלונה 66-67 (עם הטעות שיפוט של וירווניק השופט הישראלי שאישר את החסימה הבלתי חוקית של וורנקוביץ ולמעשה העניק את הגביע לדומיניק ווילקינס ).
4. 1997 רומא. אולימפיקוס  מנצחת את ברצלונה 58-73 (אפילו ג'ורג'ביץ הווינר הגדול ביבשת לא מנצח להביא את הגאולה לברצלונה שתמתין עוד 6 שנים לתואר ביכורים ).
5. 2010 פאריס .ברצלונה נוקמת באולימפיקוס עם 68-86
6. 2013 לונדון. אולימפיקוס נוקמת במדריד עם 88-100.
סה"כ 3-3 בגמרים …אך תמיד הספרדים התחילו והיוונים השוו …לפי זה טור הספרדים הפעם.

(ריאל מנצחת את חצי הגמר)

ואחרי הכל הגיע הזמן לכמה תובנות מקצועיות.
כדורסל זה לא רק כישרון זה גם מנטליות וזה מסבך את העניין.
בכישרון נטו מדריד מנצחת ואפילו באופן ברור אך זה משחק עם לחץ  משחק שמצריך אופי מיוחד וזה נותן ליוונים סיכוי גדול לאור ההיסטוריה.
הזכרתי כבר את ט'ומג'נוביץ מאמן יוסטון האליפויות של 94+95  שאמר אל תזלזלו בלב של אלופים .
הוא אמר זאת
לאחר האליפות השנייה מהמקום השישי שהתחילה בפיגור 0-2 ובניצחון 3-2 על יוטה ואז בפיגור 1-3 ובניצחון 4-3 על פיניקס .
(ואז 4-2 על ס.א  ו 4-0 על אורלנדו של פני ושאקיל ).
יוסטון עשתה זאת ללא יתרון ביתיות מאף סדרה היישר מהמקום השישי .
גם אולימפיקוס  מגיעה עם האופי המתאים ובכלל קראתי איפה שהוא שארבעת האלופות האחרונות במפעל הגיעו עם המאזן הכי גרוע לפינל פור .
(פאו 2011, אולימפיקוס 2012+2013 ומכבי 2014 ) .
השנה המאזן הזה שייך לאתונה (צסק"א 3-23 ,ריאל 6-22 ,פנרבחצ'ה 5-22 ואולימפיקוס  7-21 ).
יש בסטיסטיקה הזו היגיון מסוים וכתבתי על כך אשתקד והוא שהפייבוריטיות עולות ללא איזה קושי /משבר בעוד האנדרדוג שכבר מגיעה לפינל פור עושה זאת בדרך כלל לאחר משברים וללא יתרון ביתיות
בדיוק כפי מכבי אשתקד.
זה בהחלט אפיין את אולימפיקוס העונה כולל 3-1 צמוד עיקש ודרמטי על ברצלונה וכולל הניצחון על צסק"א.
מול היוונים מגיעה קבוצה שלכאורה בדיוק הפוכה.
זו קבוצה שהפסידה את שני הגמרים האחרונים שלה ,כשלפני כן הפסידה פעמיים בחצי הגמר וככה היא מגיעה לאחר 20 שנה ללא התואר הנכסף.
בנוסף הקבוצה הזו "ידעה" להשמיט תואר אליפות מקומי  כמעט בטוח לברצלונה אשתקד.
לכן קשה ליפול מהכיסא עם אולימפיקוס תזכה בכתר .
ברמה האישית אני אשמח אם היוונים יזכו זה יוסיף עוד פיקנטריה  שכבר כתבתי עליה והיא שבכל שנה שלספינוליס נולד בן הוא מביא גביע (עד כה 3/3 השנה נולד הבן הרביעי ).
ובכל זאת אני הלכתי בתחילת הפיינל פור על ריאל ועדיין נשאר בהערכה זו הנה ההסברים.
1. למרות כל הנאמר ריאל מדריד היא לא קבוצה לוזרית.
פרננדז ,רייס  ורודריגז היו שותפים לזכייה באליפות עולם 2006 ….נגד יוון וספינוליס.
הם גם לקחו שני יורו באסקטים וכ"א מהם צירף 2 מדליות כסף אולימפיות ועוד שלל תארים והישגים .
כל התארים אגב חשובים מתואר היורוליג בכל הכבוד …ככה שלא נראה לי שהידיים ירעדו להם .
תוסיפו את יול שלקח יורו באסקט וכסף אולימפי וניונציאני  הארגנטינאי שהיה כבר אלוף אולימפי (2004 ).
ותקבלו חבריה רעבים כי הם לא לקחו את היורוליג אך מצד שני מאד  מנוסים.
2. בצד השני אולימפיקוס היא אנדרדוג אבל דווקא ריאל תיזהר ממנה לאור ההפסד בשנת 2012 .
גם אשתקד אגב ריאל עמדה בלחץ כשידעה לנצח 2-3 בסדרה האיכותית ברבע הגמר .
3. לאסו אמנם התכונן בעיקר לחצי הגמר ומתברר כלוזר גדול בגמר אבל בניגוד לפחות לאשתקד עומד מולו מאמן חסר ניסיון עם שנה ראשונה במפעל.
4. הצוות המסייע של היוונים הלא הם הזרים האמריקאים לא ממש תפקדו בחצי הגמר ,דווקא בריאל הם תפקדו .
5. ריאל היא הביתית אמנם יש לחץ על הביתית וגם זו לא ביתיות של עונה רגילה כי היוונים יהיו שם ובכל זאת זה יתרון ,קטן אבל יתרון.
בכל זאת כמה יתרונות של היוונים מעבר לניסיון ולהתעלות.
1. היא מגיעה יותר חדה ויותר מוכנה עקב המשחקים הצמודים.
2. אולימפיקוס ניצחה 68-70 ריאל 87-96
יחס הסלים של היוונים בעונה הסדירה (לא כולל הצלבה וחצי גמר ) 72-76 היחס של ריאל 75-87
בקיצור קבוצת הגנה מול קבוצת התקפה ואנו יודעים איזו קבוצה מנצחת.
3. במשחק צמוד הלחץ על ריאל יהיה גדול יותר.
בשורה התחתונה :
בריאל יש עומק הרבה יותר גדול ..אם שחקנים כמו ריברס ונוציוני עולים מהספסל ומקבלים 49 דקות משותפות וקולעים 29 נק' משותפות מצבה של ריאל מצוין .
ריאל יכולה להרשות לעצמה שאיזה שחקן או שניים לא יבואו שכן אפילו רייס ובורסיס  (שקלעו יחד נקודה משותפת ב 16 דקות בחצי הגמר)  מסוגלים לנצח את הגמר.
ליוונים יש הרבה פחות פרבילגיה.
מה יהיה?
75-82 ריאל !
לגזור ולשמור .

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 83 תגובות

  1. אהרון, כל הכבוד על הסקירה ועל ההימור בחצאי הגמר. אני הולך איתך עם ההימור על ריאל, אין מצב שהשנה הם מפשלים אצלם בבית.

    אגב, השידור שם המשחק הוא בספורט 5+ . בהתחלה עוד פורסם כי השידור הוא ב-5+ לייב אבל מישהו שם התעורר..

  2. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

    פוסט למופת.

    אני הולך עם אולימפיאקוס. הרי מתישהוא אני אהיה חייב להמר על הסוס הנכון…

  3. איזו השקעה כל הכבוד !
    הערת אגב הנפילה של פנרבחצ'ה הייתה ברבע השני לא הראשון

    ריאל בהחלט פייבוריטית הערב כי מבחינת כדורסל נטו ואיכות הסגל היא בכמה דרגות מעל היוונים, אבל במשחק אחד הכל אבל הכל יכול לקרות.
    כמה נקודות חשובות: 1. בסגל נבחרת ספרד משחקים גם האחים גאסול, איבקה וקלדרון ורוביו מהאן בי איי, וכמובן גם נבארו "לה בומבה" כך שהסגל הספרדי הוא הרבה יותר משחקני ריאל בלבד ושם הלחץ והכישרון מתחלק בין יותר שחקנים. נקודה נוספת למחשבה היא גם איך מנצחים? לנצח בהפרש גדול כפי שספרד בד"כ מנצחת כשהכישרון בולט לעין ובא לידי ביטוי, זה הרבה פחות מלחיץ מאשר לנצח משחחים צמודים או להפסיד כמו ההפסד הספרדי בגמר היורו לרוסיה.
    2. לריאל מאמן מקובע שגם כשהוא טועה הוא ממשיך בשיטה שלו ולא משנה כלום. גם בגמר 2013 וב2014 הוא ספסל את רודריגז יותר מדי זמןולא עצר את המפולת בזמן עד שהיה מאוחר מדי ובמשחק אחד קובע כשלתזמון יש משמעות גדולה זה עלול להיות חיסרון גדול.
    3. אולימפיאקוס כפי שציינת היא מערכת משומנת היטב ומסונכרנת היטב ונראה שזה בכלל לא משנה איז\ה מאמן תכניס לשם העסק עובד כמעט מעצמו ולכן ענין הניסיון של המאמן הוא פחות קריטי בעיני. חוץ מזה שהמאמן הזה היה עוזר ביוון ואולימפיאקוס ואגב גם ברצוקאס קודמו היה חסר ניסיון כמאמן ראשי וזה ממש לא הפריע לו לזכות בעונתו הראשונה.

    להערכתי הסיכוי של ריאל הוא לגמור את המשחק מה שיותר מוקדם כי במשחק צמוד ולחוץ הלחץ עליהם יגדל וילך והסרטים בראש יתחילו לרוץ. אולימפיאקוס קבוצת הגנה מצויינת ותנסה להיצמד לריאל ולהפעיל עליה לחץ אם היא תצליח בכך ריאל תהיה בבעיה.

    1. היי אלעד ….כל מה שאתה כותב נכון .
      1. בעניין אולימפיקוס זה גמר שלישי בארבע שנים עם מאמן שלישי אחד לכל גמר.
      2. בנבחרת ספרד מי שהובי את הנבחרת נניח באליפות עולם 2006 היו גאסול ,נאברו וגרבחוסה כאשר בגמר כיכב מארק גאסול (ע"ח אחיו הפצוע ) .
      ככה שמבחינת סעיפי 1+3 אתה צודק.

      אשר לריאל וללאסו אז צריך לומר בהגינות שהוא הגיע מוכן ולמעשה הביס את אובראדוביץ הגדול …מי שקרא קצת את הסט' הבין שלאסו שינה גם שינה …כתבתי את הנקודות העיקריות הוא הלך עם ריברס וכן עם נוציוני הרבה מעבר לכל העונה …גם ליול הוא נתן עוד 4 דקות וככה יצא שיול עם 31 דקות.

      בכל זאת בשורה התחתונה אולימפיקוס לא פראיירית ואי אפשר יהיה להיות מופתע אם היא תנצח ….ובכן למה בכל הזיטונים שלי על ריאל (וירטואלית ).
      כי לפעמים זה לא כ"כ פשטני .
      בכל זאת כמה דוגמאות .
      1. יש יתרון גדול לאנדרדוג בטורניר מסוג זה
      אבל לא ניתן להיות אנדרדוג תמידי .
      בשנה הראשונה זה עבד ליוונים ,בשנה השנייה עוד יותר…
      אך כיום ריאל לא מתייחסת ליוונים כאנדרדוג וזה משחרר מהלחץ ,בנוסף ריאל לא תבוא שאננה כפי שאולי באה אשתקד למכבי כאשר היא הייתה בטוחה שהגביע בכיס.

      2. בדרך כלל קורים לקבוצה שמפסידה פעמיים לוזרית …בכל זאת שחקני ריאל עברו כ"כ הרבה וזכו בכ"כ הרבה שכזה לקרוא להם כך (אבל הם יודעים היטב שהפסד היום וזה יהיה חרוט על מצחם) .

      3. לאסו כולנו כולל אני אהבנו לרדת עליו …אבל מי אמר שהוא לא הפנים והסיק מסקנות …הרושם שלי מחצי הגמר שהוא הפתיע והלך עם הדברים שהצליחו ולא עם הספר .
      הנה למשל רייס שחקן חמישיית העונה לא היה טוב ולכן הוא למרות היותו הקפטן ירד מ 19 ל 12 דק' דוגמאות הפוכות הם ניציוני וריברס
      שהיו טובים מאד ועלו ב 9 +5 דק' בהתאמה .
      לכן תחושתי היא שלאסו בהחלט הפנים מהביקורת והיום בערך ב 23.00 נדע.

      4. אשר לאולימפיקוס נכון הם עשו זאת פעמיים וכפי שכתבתי אסור לזלזל בלב של אלופים …אבל הפעם המשוכה קשה יותר מהפעמים הקודמות.
      ראשית הם כבר לא אנדרדוג מובהק
      שנית הם משחקים מול קבוצה שכבר הגיעה לשתי גמרים ורעבה מאד …והמשחק אצלה בבית וזו קבוצה שהצליחה להדיח את אולימפיקוס אשתקד.

      שלישית ואולי הכי חשוב למעט היוונים המקומיים הקבוצה לא קיבלה סיוע חוץ הווה אומר תפוקה ראויה מהזרים ….זה קצת מצחיק לומר זאת אבל רוב שחקני אולימפיקוס חדשים במעמד …לכן הפעם זה יותר קשה מהפעמים הקודמות וזו השורה התחתונה …למרות שלא צריך ליפול מהכיסא בשום תוצאה.

      בנימה אישית לא אראה את המשחק כנראה …בהחלט הייתי רוצה לראות את הגמר אבל יש דבר שאני יותר רוצה ומשתוקק וזה לשמוח בשמחתה של ירושלים.
      בשעה 17.15 ריקוד דגלים והליכה לכותל לתפילה חגיגית .
      אני בע"ה אהיה שם והכדורסל כמו הכתרת מכבי תל אביב רגל וייתכן שגם ברצלונה יחכו.
      אני מקווה שיהיה לי הכח לראות את משחק 7 יוסטון -קליפרס …הבנתי שזה בשעה נוחה מאמין שאראה.

      1. 1. ריאל פייבורטית אני מסכים, אבל גם צסק"א הייתה פייבוריטית ברורה ובוודאי לא זלזלה אחרי הפעמיים הקודמות, הובילה ב-9 4 דקות לסוף וזה לא הספיק לה כי באופן טבעי במשחקים מסוג זה בד"כ הלחץ משפיע ורמת הכדורסל יורדת והפערים מצטמצמים וכשהיוונים צימקו התחילו השטויות.

        2.היוונים קבוצת הגנה וזה יתרון גדול במשחק מסוג זה – אם יגררו את ריאל לקרב חפירות יש להם סיכוי טוב לקחת.

        3. הזרים של אולימפיאקוס הם הגנתיים באופיים לפחות הגבוהים ולכן הם לא נמדדים בתפוקה התקפית

        4. אולימפיאקוס היא עדיין אנדרדוג אולי לא מוחלט אבל הפערים ברורים לכולם וריאל הדיחה אותם בסדרה וגם זה בקושי. היוונים אןוהבים לבוא קטנים וזה משרת אותם היטב.

        למרות כל האמור לעיל רוב הסיכויים הם לזכיה של ריאל. אני מסתכן והולך עם היוונים

        1. היי אלעד גם אם תגיד שהזרים של היוונים נמדדים בעיקר הגנתית לא תוכל להתעלם שהם שיחקו הרבה פחות מהממוצע שלהם בנוסף גם מי שתרם התקפית כל השנה לא עשה זאת בחצי הגמר כפי שהראתי למעלה ולא ניתן ל
          התעלם מכך

          1. מה שמיוחד באולימפיאקוס זה שלא משנה מי הזרים ואם קוראים להם קייל היינס או דאנסטון מה שחשוב זו השיטה ובשיטה שלהם למקומיים יש יותר חשיבות ויש המשכיות והם מצליחים לנצח גם כשהזרים פחות תורמים

  4. אגב באנקדוטה שמוכיחה שאין עיר שזוכה בשני התארים באותה עונת משחקים שכחתי להתייחס לעיר מילאנו .
    מילאנו לקחה את גביע אירופה סל ב 87+88 (ע"ח מכבי ) …אבל רק כשהפסיקה לזכות בתואר הסל היא הביאה את הגביעים בכדורגל …מילאן של 89-90 עם ואן באסטן ,חוליט ,רייקרד ,בארזי ומאלדיני שזכו פעמיים ברצף בגביע (ניצחונות על סטיווה 0-4 ואז על בנפיקה 1-0 ) .

  5. פוסט מפורט מאוד כרגל, שמראה על הרבה אהבה לכדורסל.
    ריאל פייבוריטים אבל גם אני מעדיף בהרבה את ספאנוליס על רודי פרננדז הפלופר

    1. ראיתי פעמיים את הקטע שלכם בחתונה של ליצ'י, היית גדול !
      אני לא מבין איך הצלחתם ללמוד ריקוד כל כך ארוך ומורכב, אחרי הכל אתם עגלים בדיוק כמוני, לא ?

  6. איך מכבי פספסה את ג׳י סי קארול ?
    צריך להקים ועדת חקירה איך לא שילמו את הביי אאוט לגראן קניריה
    שערוריה קמצנות והתנהלות אופיינית

  7. בניגוד לצסק"א ריאל לא שובקת…המאמן לאסו נראה נחוש ורעב .
    לא כולם מתפקדים שם …אבל יש מספיק שכן .
    האמת ? זה מה שחשבתי.
    חבל שלא מצאתי היתר הלכתי למלות ווינר .
    (גם לא חיפשתי ).

  8. וגם חייבים לציין שהפעם שחקני אולימפיקוס לא עמדו בלחץ…היו להם כמה שלשות פנויות לחלוטין שהיו קצרות מדי .

    1. אבל שכחת שבארסה ומכבי לקחו היום אליפות…וגם לפני 48 שנה שחררנו את ירושלים ..ואפילו זה יום הולדתי …ככה שלא הייתי מגדיר זאת כיום הלוזרים…

כתיבת תגובה