קווין מקהייל: יותר מזל משכל / מנחם לס

כן. זה ברואר, גבור המשחק!

 

ממש לא פייר איך כולנו ניכנסנו אל תוך המים של משחק הבולס – קאבס ושכחנו לחלוטין שאחריו היה משחק מהנה ומענג הרבה יותר – כמובן אם אתה אפלטון או דוקטור לס שניבא נצחון לרוקטס 0-4, ועתה הוא מקווה להציל מעט מיוקרתו עם 3-4 קטן – וכמובן שהמדובר בנצחונה הבלתי יאומן של יוסטון אחרי פיגור ברבע הרביעי שנראה כאבוד להצלה.

*
אז מה? פתאום קווין מקהייל הפך לגאון המאמנים? אנחנו שהשמצנו אותו, הטלנו בו מילות גנאי, והיכפשנו אותו פתאום ניכתוב שהוא "הציל את המולדת"? אילו דייויד בלאט היה שם במקומו, הוא כבר היה הופך היום ל-'גיבור היהודים', והיהודי החשוב ביותר אחרי משה ויישו, ולפני סנדי קופאקס, הרצל, ואיינשטיין.

*
אתם רוצים לדעת את האמת לאמיתה?

*
אז אנא הרשו לי למספר כמה דברים שקרו אמש:

*

1. כדורסל NBA הוא הרבה יותר מקרי משחושבים.

*

אתם חושבים שבחצי השני של הרבע השלישי מוחו החריף של קווין מקהייל החליט פתאום שהקבוצה שלו עדיפה ללא ג'יימס הארדן, מועמד ל-MVP העונה? אז חישבו שוב.

*
הוא הושיב אותו לנוח לכמה דקות ברבע השלישי ופתאום – רק אלוהים מבין למה ואיך – הקבוצה תיפקדה הרבה יותר טוב בלעדיו. קורי ברואר הוכיח מה שכתבתי אמש – שיש לו את הניתור מס' 1 בכל ה-NBA כשהוא קוטף ריבאונדים תחת האף של דיאדרה ג'ורדן ובלייק גריפין –סיפרו אותם! 10 במספר – והחל לצלוף מכל צד ועבר כאילו היה סטפן קרי.

*
ומי חבר לו? לא אחר מג'אש סמית' המושמץ/מבוזה/מגודף/מחורף/ ומקולל. זה שאסרו עליו לנסות שלשה גם אם חייו תלויים בזה לפתע החל משלשל שלשות כאילו היו ליי-אפס. הוא וברואר חברו ל-29 נקודות ברבע הרביעי כולל 5 שלשות. הקליפרס ניקברו עמוק באדמה.

*
קווין מקהייל בעצמו ישב המום ולא האמין כיצד ריצה כזאת של 13-41 – מהחצי של הרבע השלישי וכל הרבע הרביעי – יכולה לקרות. אז בפוקס ולא יותר הוא הושיב את הארדן לנוח, והפוקס הזה עשה ממנו פתאום גאון.

*
ככה זה ב-NBA. YOU NEVER KNOW!

*

כל אלה שהיללו היום באתרי ה-NBA את מקהייל כ-"גאטסי" ו-"בעל אשכים יותר גדולים מאשר לרד אורבך" (מה הפלא? כמה גדולים יכולים כבר להיות אשכים של יהודי מזדקן בן 65 כשהוא אימן את מקהייל?) הם לא חכמים גדולים, ומבינים אפילו פחות. מקהייל לא תיכנן על כך בחלומותיו הפרועים ביותר. כשאתה מוציא את מייקל ג'ורדן לנוח – והארדן הוא הג'ורדן של הרוקטס – זה רק למנוחה קצרה.

*

אז מה קרה?

*

משך 2/3 של המשחק הרוקטס היו כפי שהיו במשחקי ההפסד לקליפרס – קבוצה אבודה שלא מסוגלת לתפקד. THE ROCKETS WERE DEAD. שיחקו ונראו מובסים. חרבים. מחוסלים. חשבתי שזה סוף הקבוצה. הסוף של המאמן קווין מקהייל והמנכ"ל דרל מוריי "הגאון".

*
האפשרות שהם יחזרו ברבע הרביעי מהפיגור הגדול וינצחו נשמע אבסורדי. אילו מישהו היה זורק 'קאמבק' אפשרי בטיווי זה היה מקומם אותי עד כדי זריקת מחבט על ה-70" סוני היקר שלי.

*
ואז באו קורי וג'אש והוציאו אותם מהקבר. והכל קרה בצורה המקרית ביותר והלא מתוכננת ביותר: כל מה שקווין מקהייל רצה לעשות זה לתת לג'יימס הארדן כמה דקות מנוחה, ותראו כיצד זה ניגמר!

*

2. האמת? עד שהארדן יצא הקבוצה לא נתנה לו כל עזרה!

*

לך תסביר זאת: השחקן הטוב ביותר שלך מנסה הכל, ומאומה לא הולך. חבריו מפשלים, ואז הוא מפשל, והקליפרס פותחים הפרש של 19.

*
מי שחושב שהארדן היה גרוע, הוא סיים את החצי הראשון עם 21 נק'. בלייק גריפין הכוכב? 22 נקודות. אמנם השלשות לא ניכנסו אבל הארדן חדר וחדר, סחט פאולים, וקבר את כולם – 11 מ-11. זה לא רק 11 הנקודות מפאולים; זה גם הפאולים שהוא מלביש על שחקני האוייב.

*
כשהוא היה סחוט לחלוטין ולא יכול היה יותר, מקהייל הבין שחייבים לתת לו מנוחה ואז אולי יחזור בכוחות מחודשים. דווקא בלעדיו שאר השחקנים התעוררו לחיים. האם הרוקטס טובה יותר ללא הארדן? מי שיביע דיעה זאת הוא לא יורד לדרגת "נטול הבנה". הוא יורד לדרגת "שלול הבנה", הדרגה הנמוכה ביותר באתר.

*

מישהו מוכן להתערב איתי שהארדן עולה בחמישייה מחר?

*

מציע לכם לשמור על הכסף. לא כל יום פורים, ולא כל יום הבולס שיחקה ללא מייקל ג'ורדן טוב יותר מאשר עם מייקל ג'ורדן.

*
קורה, וזה קרה.

*
למקהייל ולמרלי זה היה סם חיים, כמובן בתנאי שהם מנצחים את השביעי בבית. והמצחיק ביותר הוא שלא היתה להם כל יד בדבר. SHIT HAPPENS, וזה קרה אמש מהדקה ה-32 ועד סוף המשחק.

*

3. מה הולך בראשים הקליפרים ברגע זה?

שניים משחקניהם הם כמעט בכל רשימה ב-"חמישיית העולם": כריס פול ובלייק גריפין. שניהם שחקני ה-NBA הטובים ביותר בתפקידם ושניהם רועדים עתה מפחד שהם לא יגיעו לגמר המערב פעם נוספת. שהמותג "לוזרים" יידבק בהם ללא אפשרות להיפטר ממנו עד שתהיה אליפות של ממש.

*
זוהי הרגשה איומה כשאתה מגיע לבאר, ולא מצליח לשתות ממנה. לדעתי זאת לא היתה אשמתם: אני שוב מאשים את דוק ריברס שלא נתן לאחד משחקניו שהביא תוצרת כל פעם שהוכנס – ספנסר האוז – לשחק. גם מאט בארנס שיחק כמו איזה עארס והרס ב16 הדקות האחרונות כל דבר טוב שהיה בקליפרס, וג'יי ג'יי רודיק איבד את הקליעה ברגעים הכי חשובים.

*
הקליפרס כבר ניצחו ביוסטון. ניצחו בהפרש גדול. הם יכולים לנצח שוב, אבל המומנטום, הפסייקיק, האנרציה, וההתלהבות שייכים עתה לאוייב.

*
הם ניצחו את הספארס במשחק שביעי וזה הוכיח לי שיש להם את הגאטס, הביצים, והיכולת לנצח משחק שביעי אחרי שהששי היה ניחוס רציני.

*
המשחק השביעי מחר עומד לכתוב באותיות גדולות כמה מילים נחרצות במורשת של כריס פול, בלייק גריפין, דווייט האווארד, וג'יימס הארדן.
********************
בכמה אתרים אמריקאים מתארים את המשחק ללא הארדן כאחד מה GUTSIEST MOVES בכל הקריירה של קווין מקהייל. אני מאמין שכאן היה לו יותר מזל משכל.

*
אבל עתה נשאר לו להראות כיצד הוא מסוגל לנצח ע-ם ג'יימס הארדן, שחקנו הטוב ביותר.

*
ולדוק ריברס חובה להוכיח שהוא מסוגל להלהיב את חבורת שחקניו שמילים מגוות כגון "לוזרים" ו-"רכים" נידבקו בהם, לנצחון חוץ שייחשב להישג גדול.

*
המשחק הזה הופך להיות אחד החשובים ביותר בזכרון!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
34 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin
15 במאי 2015 19:52

מסכים איתך לחלוטין, בשלב מסוים ברבע השלישי נראה שיוסטון ויתרו על המשחק, זה לא קרה בסופו של דבר…צ'וקינג ענק של הקליפרס, המשחק הבא יהיה להיות או לחדול עבורם.

רבין
רבין
15 במאי 2015 20:06

מנחם , האמת שאני מסכים איתך לגבי הרוב וגם לגבי שאר המאמרים שאתה משפריץ היום בקצב של שלוש בדקה.
רק תרד מעניין השחקנים שלא מתאימים כמקדרמוט… זה חוסר הבנה רציני.
יש באנ בי אי שלושה מאמנים מורמאליים וכל השאר, תתן לקוף לאמן והתוצאות יהיו דומות- פופ, בודה ולצר , ותיבודו (ושיקפצ׳ו כל האפסים שלא מבינים כדורסל) , כל השאר עד שבלאט יוכיח אחרת הם לא יותר מתחליף טוב לקוף

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 20:37
Reply to  רבין

אם תמשיך לענות באופן נורמלי, ורק בשמך, גם נענה לך כבנאדם נורמלי. ובקשר למקדרמוט, הוא אול סטאר עוד 3 שנים מקסימום.

רבין
רבין
15 במאי 2015 20:47
Reply to  מנחם לס

מכיוון שאתה ואוסף הרכיכות החליט ממילא שכל מגיב שני זה אני, אז נמאס לי להתווכח בכלל.
לך תוכיח שאין לך אחות…
אם מקדרמוט אולסטאר בשלוש שנים הבאות אני בא לעשב לך את הגינה מעשבים שוטים

נתי
נתי
15 במאי 2015 20:07

כתבה מענינת בערוץ החזירים …
כולם מכירים בלאט לפלף פחדן ושקול האמת היכרתי בלאט אחר לטעמי משוגע לגמרי … שימי ריגר ילד טוב ורגוע לעומתו …זה מה שראיתי במגרש מכבי חיפה בכרמל ליד בית ספר עירוני ה בשנת 81 …. חשבתי שרק אני מכיר אותו כך …חשבתע כך שנים ומעולם לא אמרתי כלום על כך אך מסתבר שטעיתי כמה הוא משוגע או היה משוגע קיראו פה :
http://nba.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=403&docID=190067&lang=HE\

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 21:01
Reply to  נתי

קראת פעם את "מלחמה ושלום"?
הוא היה "ארוך מדי לטעמי"?
אני מדבר כאן אל אוהבי ספרות, ולא כאלה שנהנים מטקסטים באייפון

נתי
נתי
15 במאי 2015 21:15
Reply to  מנחם לס

חחח
מה אתה מבין בספרות ?
\

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 21:34
Reply to  נתי

תתפלא

נתי
נתי
15 במאי 2015 21:24
Reply to  מנחם לס

תסתכל שוב על הסירטונים ביו טיוב
ברורים ערוכים היטיב מתוקתקים בדיוק במקום הנכון .
אמנות הקיצור זו המשמעות וההבדל בין שיראו או לא יראו ?
יקראו או לא יקראו .

תשוה בין כמויות התגובות למאמר מהחומר הנכון העז לבין מאמר שלא אומר הרבה הצבועים , ונסה להסביר איך קיבלת כל כך מעט תגובות למאמר שהוא לב ליבו של הכדורסל לעומת המון תגובות לפלפול לטעמי די מיותר ?1

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 21:37
Reply to  נתי

אלף, הרוב קראו את המאמר שכבר הופיע כאן פעמיים או שלוש, ובית, אף פעם לא טענתי שגולשי האתר הם אנשים רגשנים וסנטימנטלים האוהבים לקרוא ספרות עתונאית במיטבה

נתי
נתי
15 במאי 2015 21:56
Reply to  מנחם לס

יש בו משהו המסמר שערות .
אבל לא הרגשתי זאת בקריאה הפעם .

קראתי מאמרים שלך לפני שלושים וארבעים שנה אז הם עבדו עלי היום לא .
מה השתנה ?
אני !
העולם !
הכתיבה !

כדי לקנות את הקוראים צריך לעבוד היום קשה יותר כי ישד יותר גירויים מסביב והרבה !

כולם מתחרים על אותו המשאב זמן פנוי .

החומר גלם שוה זהו לב ליבו של הספורט זהו הלב .

שוה להשקיע באמנות הקיצור כדי להגיע ליצירת מופת זו דעתי והיית לא רחוק משם .

אך איך כתבת יפה ההבדל בין ווינר ללוזר הוא נקודה אחת ….
הנקודה הזו לא היתה אף פעם יותר חשובה !

אבל עזוב המאמר הזה חשוב לי מדי אז תן לי לעזור לך הנה הפתיחה תקן אצלך :

"כששאלו את קארים שהיה בשיא תהילתו מיהו הטוב ביותר ? קארים לו אלסינדור לשעבר חייך מבין את גודל האתגר :

ממלוא קומתו הענקית קארים התכופף קימעא כדי להתמודד עם מלוא כובד המשימה :

אם אתה מגביל אותי לשם אחד בודד שהוא הוא היה הגדול מכולם אני נאלץ להכריז כי הוא כנראה העז!"

לסיפור הזה אין סוף טוב אך גם לא סוף רע :
"לא יתכן שכולם יצליחו :
אני הייתי זה שנפל" ארל מניגולט העז .

נפל אך חזר כמו נחום תקום : ואולי חזרה זו הופכת את סיפורו לאלוהי הכירו את העז האיש שטורניר כדורסל השכונות נקרא על שמו .

צביקה
צביקה
17 במאי 2015 17:54
Reply to  נתי

נתי – יופי של מאמר הבאת פה על בלאט.

דובי
דובי
15 במאי 2015 20:13

ההבדל בין הדוק לכריס פול הוא האליפות של הדוק.
מתחיל לרחם על כריס החמוד עם הפרצוף הכועס

bobby
bobby
15 במאי 2015 21:25

מצד אחד אפשר להסביר את הספסול של הארדן ברבע הרביעי כתוצאה שנבעה מהמחלה שלו. מצד שני – זו לא פעם ראשונה בפלייאוף שמקהייל מספסל את הארדן ברבע הרביעי – גם במשחק 2 בסדרה מול דאלאס, הארדן התחיל את הרבע האחרון על הספסל, וכזכור ג'וש סמית' ודווייט האוורד כיכבו עם לובים שדיי סגרו את הסיפור, והארדן חזר לשחק לקראת סוף הרבע, כשהמשחק היה פחות או יותר גמור.
אני מאמין שאם הארדן לא היה חולה, מקהייל היה מכניס אותו איפהשהו ב-3 הדקות האחרונות, בתור סייפטי נאט למקרה שהקליפרס יחזרו. בסופו של דבר הוא העדיף לתת לו לנוח, והמזל היה שברואר וסמית' היו בזון עד הרגע האחרון.

מסכים שזה לא הופך פתאום את מקהייל ל"גאון", ובטח שזה לא אומר שיוסטון עדיפים בלי הארדן.

bobby
bobby
15 במאי 2015 21:28

ועוד משהו –
זה מצחיק שבגלל שמדובר על הרוקטס והקליפרס, כולם אומרים – מי ייצאו יותר לוזרים בגיים 7 – אם הרוקטס יפסידו משחק 7 בבית הם ייצאו מאוד לוזרים, ומנגד אם הקליפרס יפסידו – אז וואלה, הם ייצאו לוזרים אחרי שאיבדו יתרון 3-1.

מצד שני אם היה מדובר על אותה סדרה עם אותן תוצאות רק בין המאבס לספרס, אני בטוח שהדיון היה – מי תצא יותר ווינרית בגיים 7?

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 21:39
Reply to  bobby

המרחק בין ווינר ללוזר הוא נקודה אחת

דובי
דובי
15 במאי 2015 21:56
Reply to  מנחם לס

כשאתה מפסיד פעם אחת.
לוזר הוא מי שתמיד מפסיד בסופו של דבר.

נתי
נתי
15 במאי 2015 21:42

הבן של סטוקטון בסביבה ?

אם כן אז נדבר על סטוקטון בעצם על המאמן שלו ….המאמן של יוטה באותו משחק גמר נגד שיקאגו בולס :

סטוקטון היה חושך במשחק ההוא התעקש לחזור על אותם התרגילים שוב ושוב ולחדור דרך האמצע תרגילים שלא עבדו ,
ברבע השלישי יצא לנוח ועל חשבונו נכנס הרכז המחליף שהיה מצוין חדר מהאגפים נכנס קלע כל משחק ההגנה של שיקגו יצא מאיפוס ואז ?

ברבע הרביעי סטוקטון חושך עד לאותו רגע חוזר למשחק וכמובן הופך את הקערה על פיה והיתרון חוזר לשיקגו , המאמנים האמריקאיים מפגינים שמרנות מדהימה וחוזרים פעם אחר פעם לקיבעון שלא עובד .

משהו מסוג לא פיטרו אף פעם מישהו שהשקיע את הכסף של החברה בקוקה קולה או מיקרוסופט …

הפעם לא היתה למקהייל ברירה הוציא את הארדן שדפק את המשחק וטראח הכל הסתדר …

לדייוויד היה מזל קיירי נפצע ואז היה לו צידוק להוציא אותו אם היה מוציא אותו ביום בו הגיע לקבוצה המשבר ההתחלתי לא היה מגיע …

סקוט ברוקס לא העז להושיב את ראסל … וכן הלאה .
נכון מנחם צודק הכל מקריות כי אף מאמן להוציא הטובים פום בודן ואולי קאר לא מעז לאמן שם …. פשוט יושבים כמו סטאטיסטים ונותנים לשחק …אגב לא זה היה המשפט בו רודמן השתמש כשדיבר על קאר ?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
15 במאי 2015 21:49

הסדרה הזו עלולה להכתיר את הקליפרס כלוזרים הכי גדולים של העשור האחרון (לדעתי הם כבר שם) ואולי של 20 השנה האחרונות.

יכול להיות שאלוהי האנביאיי נתנו להם לנצח את האלופה בסדרה הרואית וצמודה, במשחק 7 צמוד, רק כדי להוביל 3-1 בסדרה תוך שהיא מביסה פעם אחרי פעם את יוסטון בהפרשים גדולים, רק כדי שתשמוט את יתרון 3-1 הכ"כ בלתי שביר ותפסיד את הסדרה, כדי ליצור לעצמה רף חדש של לוזריות.

נתי
נתי
15 במאי 2015 21:58

אין רף כזה …
לו היית מכיר את באלמר מקרוב היית יודע כי האיש יודע להתעלות אפילו על עצמו …. חחח

מתן גילור
15 במאי 2015 21:57

כתבת: "מישהו מוכן להתערב איתי שהארדן עולה בחמישייה מחר?"
הואיל והם לא משחקים מחר, אני בהחלט מוכן להתערב 🙂

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2015 22:19

http://i.imgur.com/IDZurxG.gif
זה בשביל ברואר.
עכשיו שנייה אני אנסה להסביר למרות שעוד לא יצא לי לראות את המשחק (מחכה לזמן פנוי).
באופן קבוע מתחילת העונה הארדן פותח את הרבע הרביעי על הספסל ואז נכנסת head bang gang (ברואר, סמית' וטרי) יחד עם הווארד (או סמית כסנטר ובברלי כשהווארד היה פצוע) יחד עם אריזה ומתחילה הגנת לחץ מטורפת. הארדן בד"כ נכנס 6 דקות לסיום לסגור את הסיפור. אז אולי במשחק הזה מקהייל השאיר אותו על הספסל עוד כמה דקות אבל בטח שלא היתה פה איזה החלטה אמיצה וגאונית. זו הרוטציה הרגילה שאולי לא ראינו אותה בפלייאוף עד עכשיו.
מקהייל עדיין חסר מושג באימון אין מה לדאוג.
אני עדיין מחכה לכתוב על פרדוקס מקהייל. מתישהו זה יקרה.

מנחם מור
מנחם מור
15 במאי 2015 22:55
Reply to  אפלטון

אני מת על שה שאתה מפרשן משחקים בלי לראות אותם…..
מיני מנחם נהיית

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2015 23:37

בגלל זה הסתייגתי ואמרתי שלא ראיתי. אבל ראיתי מעל 70 משחקים שלהם העונה אז זה נותן לי סוג של מושג על מה אני מדבר

עגל
עגל
15 במאי 2015 23:16
Reply to  אפלטון

אנחנו מחכים למה שתכתוב בקוצר רוח

דורון האסטבן
דורון האסטבן
16 במאי 2015 1:08

מעניין מאד ורצף של כתבות נהדרות שלך
מנחם תודה רבה
ובדגש על השורה האחרונה בכתבתך.
מי היה מאמין.

captain beefheart
captain beefheart
16 במאי 2015 8:24

הכל טוב ויפה רק שהשארת בחוץ פקטור משמעותי – הווארד.

משחק של 20/21 זה עוצמתי.

מי בדיוק עשה את כל הקרשים הקריטיים ברבע האחרון? הווארד.

מי חייך באופן צנוע ונתן לאחרים לקטוף את התהילה בסוף המשחק? הווארד.

בלעדיו יוסטון כבר היו היום בחוף הים. תן קרדיט איפה שמגיע.

האקדוחן
האקדוחן
16 במאי 2015 9:27

למנחם
למה כל הזמן להשתמש במילה האויב, ותמיד בהקשר של הרוקטס.
ברור שאתה לא סובל את מקהייל, ואת הווארד.
מקהייל בחר לא להחזיר את הארדן למשך זמן ארוך. זה נחשב למזל?
ברואר וגוש סמית הובאו במיוחד לרוקטס כחיזוק , מישהו שאתה לא סובל (מוריי) עומד מאחורי ההחלטה. מדובר בשחקנים עם רמה גבוהה , אין פה שום מזל.
מסכים איתך שריברס כשל.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
16 במאי 2015 9:57
Reply to  האקדוחן

שום מזל.

רק תוכנית משחק עם מטרה ברורה להיכנס לרבע האחרון של המשחק הכי חשוב שלך ב 20 השנים האחרונות בפיגור 20 הפרש…

מנחם לס
מנחם לס
16 במאי 2015 17:12
Reply to  האקדוחן

את מקהייל הערצתי כשחקן, ואת האווארד אני ממש מחבב

ברבור שחור
ברבור שחור
16 במאי 2015 11:56

אף אחד לא מדבר על ספנוליס….:-(

רומיאו
רומיאו
16 במאי 2015 15:52

אף מילה על "שלול הבנה": הדרגה הנמוכה ביותר באתר???

מנחם לס
מנחם לס
16 במאי 2015 17:13
Reply to  רומיאו

שלול, מהמילה שלילי. כלומן פחות מאפס!

אוהד ס"א
אוהד ס"א
16 במאי 2015 23:48

לא שאני חושד במקהייל, אבל ב- 2 צידי היבשת ניצחו הקבוצות בלי הכוכבים שלהם: יוסטון בלי הזקן והקאבס בלי אירווינג ותאכלס בלי לברון ( 15 נקודות באחוזים מחרידים)

מה זה אומר? מקריות צרופה? ואולי אפשר ומר משהו עד כמה הכוכבים של הליגה בעצם הורסים את הפוטנציאל של הקבוצה?