מי המאמנים המתאימים ביותר לקבוצות שמחפשות/רועי ויינברג

בכתבה הבאה נסקור את שלושת הקבוצות שמחפשות כרגע מאמנים, ניו אורלינס, דנבר ואורלנדו (וגם את שיקגו, שכמעט בודאות לא תמשיך בעונה הבאה עם טום ת'יבודאו) ונמצא את המועמדים המתאימים ביותר לאימון כל קבוצה, כולל אופציה שנייה ושלישית לכל תפקיד.

*

דנבר נאגטס-מייק ד'אנטוני


מאזן בסוף העונה
: 52-30

ד'אנטוני
תפור על הנאגטס. מייק ד'אנטוני.

המאזן של ד'אנטוני: 426-455, 51% הצלחה, בשיאו הגיע פעמיים לגמר המערב.

ללא ספק, הבחירה הקלה ביותר לאיוש משרה פנויה ברחבי הליגה. הנאגטס ידועים כקבוצה שמתבססת על משחק מהיר עוד מימי פול ווסטהד בתחילת הניינטיז, וב-2012/13 רצו את דרכם למקום השלישי במערב ול-57 ניצחונות. הפרשי הגובה לצד המהירות הוכיחו את עצמם בעבר אצל דנבר, והפכו לחלק של ממש בדי.אנ.איי של המועדון.

קנת' פאריד, דניאלו גלינארי, ווילסון צ'נדלר וטיי לאוסון הם שחקני ריצה מעולים, ומייק ד'אנטוני הוא מאמן שמצליח בענק כשהקבוצה שלו מוכנה לרוץ עם רכז מהיר ויעיל, שחקני פנים עם אחוזים גבוהים מהשדה ושחקני כנף אפקטיביים (ונכשל כשהרכז שלו בן 38 והוא כולל את דוויט הווארד המתוסכל וקובי בראיינט היותר מתוסכל). לדנבר יש את כל זה, ויחד עם המשופם האיטלקי הם יוכלו להגיע רחוק.

מועמד נוסף: מארק ג'קסון. ג'קסון הקים קבוצת ריצה לא רעה בגולדן סטייט של לפני סטיב קר, אבל חלשה מזאת של ד'אנטוני, ושיחק בעבר בדנבר. העובדה כי כפה את אמונותיו הנוצרית, לפי מקורות בווריורס, על שחקני הקבוצה, עומדת לו לרועץ. למרות זאת, יש סיכוי סביר שנראה אותו כמאמן ראשי בדנבר העונה.

מועמד נוסף: אלווין ג'נטרי. ג'נטרי, כיום עוזרו הבכיר של סטיב קר בגולדן סטייט, הוא אחד מהמוחות ההתקפיים הטובות ביותר בליגה. הוא אימן את ההיט, הפיסטונס, הקליפרס והסאנס והגיע איתם לגמר המערב ב-2010. יש לו ניסיון ויכולת להצליח בקבוצות עם משחק מהיר, ואם הוא לא ימשיך כמספר 2 של סטיב קר, מה שכנראה לא יקרה, אז דנבר זה המקום בשבילו.

*

אורלנדו מג'יק-סקוט ברוקס

ברוקס
המאמן הבא של אורלנדו? סקוט ברוקס.

מאזן בסוף העונה: 57-25.

המאזן של ברוקס: 207-338, 62%.

נכון שברוקס קיבל לא מעט ביקורת מוצדקת מאוהדי הליגה, כולל כותב שורות אלה, ופוטר לפני פחות מחודש מאוקלהומה סיטי, עקב כך שלא הגיע לפלייאוף למרות עונה מדהימה של ראסל ווסטברוק. למרות זאת, ברוקס קיבל קבוצה עם רוקי העונה ועוד 2 בחירות דראפט מהטופ 5 שלא התפתחו יותר מדי, וחבורת שחקנים חלשים, והצליח להפוך אותם לקונטנדרים שהגיעו פעם אחת לגמר והפכו לאחת מ-4 הקבוצות הטובות בליגה.

בגלל זה בדיוק הוא מתאים לאורלנדו. ברוקס הראה שהוא יודע לפתח שחקנים, ועם אנסמבל (חבורת שחקנים) מוכשר שכולל שחקנים צעירים כויקטור אולאדיפו, ארון גורדון, אלפריד פייטון, ניקולה ווצ'ביץ' וטוביאס האריס, הוא יוכל להפוך אותם לקבוצה חזקה שתדבר במזרח. אני מניח שנראה את אורלנדו נותנת לו את הצ'אנס הזה, והוא יעמוד בשורות המג'יק בעונה הבאה.

מועמד נוסף: מונטי וויליאמס, מאמן ניו אורלינס עד אתמול בלילה. וויליאמס גם עשה עבודה לא רעה בניו אורלינס עד שפוטר, והצליח לפתח את אנטוני דיוויס מסנטר בן 19 למפלץ. יכול להיות שדווקא הוא יגיע לאורלנדו, היכן ששיחק במשך 3 שנים.

מועמד נוסף: לורנס פרנק, כיום עוזר המאמן של הקליפרס. פרנק אימן בעבר בברוקלין ובדטרויט, והיה מאמן ראשי סביר ב-2 הקבוצות. מועמד מתאים לאימון הקבוצה, בהנחה שברוקס ו-וויליאמס לא יחתמו בסופו של דבר. גם הקפצת מאמן מכללות, בדומה למה שנעשה בבוסטון ואוקלהומה, זאת אפשרות סבירה, כאשר פרד הויברג (ממכללת איווה סטייט) הוזכר כמועמד.

*

ניו אורלינס פליקינס-טום ת'יבודאו

טום ת'יבודאו
משיקגו לניו אורלינס? ת'יבודאו.

מאזן בסיום העונה: 37-45.

המאזן של ת'יבודאו: 139-255, 64.7%.

נכון שת'יבודאו מאמן כרגע בפלייאוף, אבל מתפשטות שמועות כאש בשדה קוצים (או כקים קרדשיאן מול מצלמה) על כך שהוא לא ימשיך בשיקגו, אלא אם יקח אליפות. בהנחה שזה לא יקרה, סביר מאוד שהוא יגיע לעיר הג'אז. יכול להיות שנראה טרייד עליו, מה שניו אורלינס ניסו לעשות במהלך העונה על פי דיווחים, וקרה אשתקד ולפני שנתיים (דוק ריברס לקליפרס וג'ייסון קיד למילווקי).

ניו אורלינס של עכשיו דומה לשיקגו שלפני ת'יבודאו-קבוצה שרחוקה ממימוש הפוטנציאל המלא שלה, ובקושי מגיעה לפלייאוף. ת'יבודאו יוכל לחזק את ההגנה החלשה של ניו אורלינס (סופגים 109 נקודות למשחק) בהתבסס על עומאר אשיק ואנטוני דיוויס. זה יוכל לסייע לפליקינס לעשות את קפיצת המדרגה שהם רוצים לעשות, ואולי לרדת ממחסום מאה הנקודות ליריבה למשחק, מה שרק שיקגו (של ת'יבס), ממפיס, קליבלנד, גולדן סטייט, אטלנטה ו-וושינגטון הצליחו לעשות, 6 מתוך 8 הקבוצות שכרגע מתחרות בפלייאוף.

מועמד נוסף: סקוט ברוקס. לדעתי הוא ינחת באורלנדו, אבל יתכן וניו אורלינס תשקול לקחת אותו כדי לחזק את הפרוספקטים הצעירים שלה, בנוסף להעמדת איש עם ניסיון פלייאוף על הקווים. הוא לא מי שהם צריכים כרגע, אבל זאת אפשרות סבירה.

מועמד נוסף: בריאן שואו. שואו בנה לעצמו שם כעוזר מאמן מוכשר לפיל ג'קסון ופרנק ווגל, אבל חלש מאוד בצד המנטלי ונכשל כישלון חרוץ עם דנבר בשנתיים האחרונות. יכול להיות שהפליקינס ירצו לתת לו צ'אנס, לא בטוח שיוכלו כאשר מיסטר דיוויס מסיים חוזה ב-2016 (וכמעט בודאות יהיה מעורב בתהליך בחירת המאמן).

*

שיקגו בולס-לארי בראון

לארי בראון
יוכל להגיע לשם שוב עם שיקגו, אם ירצה בכך. לארי בראון ודטרויט בחגיגות האליפות.

בניגוד לשלושת החלקים הקודמים, כאן הבחירה קשה. שיקגו זאת קבוצה שמוכנה לאליפות כאן ועכשיו, ואין מאמנים בשוק שעשו את זה, או שיעשו את זה. הפיתרון פה, מבחינת שיקגו, הוא התותחים הכבדים, ביניהם לארי בראון. בראון בן ה-74 עדיין מאמן (המאמן שאימן אותו בקולג' היה שחקן של ג'יימס נייסמית', ממציא הכדורסל), ולא בטוח שירצה לחזור לשגרה השוחקת של האנ.בי.איי (לשם השוואה, פיל ג'קסון פרש מאימון בגיל 69).

קצרה היריעה מכדי לפרט על הקריירה של בראון שניצח ב-1,098 משחקים ואימן 2,002 כאלו, והגיע לאליפות וגמר עם הפיסטונס (המאמן היחיד בהיסטוריה שלקח אליפויות מכללות ונבא). הוא כבר הגיע לראש הגבעה, ויכול להיות שיעשה את זה שוב, אם ירצה בכך. הוא הצליח עם החמישייה של דטרויט מ-2004, ויכול לעשות את זה שוב עם שיקגו-קבוצה שהייתה מרחק משחקים ספורים מגמר הנבא, ואיתו לקחה את האנצ'ילדה הגדולה.

מועמד נוסף: מייק וודסון, כיום עוזר מאמן בקליפרס. הוא יותר מנוסה מרוב האחרים בשוק, והצליח באופן יחסי עם אטלנטה, ובעונה הראשונה בניו יורק. בראון וגם ג'רי סלואן כנראה לא יחזרו לנבא, ולכן וודסון הוא מועמד לא רע. אולי הוא יצליח ואולי לא, תלוי בצוות שמסביבו.

מועמד נוסף: אדריאן גריפין, עוזר מאמן בשיקגו מאז 2010. הימור ענק שהבולס עשו לפני 30 שנה עם פיל ג'קסון, וכלל לא בטוח שיצליח הפעם. גריפין שיחק בקבוצה בעבר ומכיר את המערכת, והיה גארד בינוני כמו כל המאמנים הגדולים, אבל לא אימן משחק אחד בחייו כמאמן ראשי, וזה סיכון עצום לבולס, שלא בטוח כלל כי הם צריכים לקחת. לדעתי הם צריכים להשאיר את ת'יבודאו, בהעדר מאמנים ריאליים טובים יותר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. כל הכבוד על הניתוחים!

    2 שאלות:
    1) מה עם ריק אדלמן? האם אחרי מינסוטה הוא פרש סופית?
    אם לא, לדעתי הוא יכול להתאים בול לקבוצה כמו שיקאגו – מאמן שיודע להקנות משחק התקפה נורמלי (בטח יותר טוב משל ת'יבודאו) , ולא מחפף יותר מדי בהגנה (כמו דאנטוני).

    2) ומה עם JVG? בניגוד לאדלמן, אני יודע שלגביו יש כל מיני שמועות פה ושם שאולי הוא יחזור לאמן.
    לדעתי, אם ת'יבודאו יישאר בבולס, אז JVG הוא אופציה לא רעה עבור השקנאים, כי גם הוא יודע להקנות הגנה טובה.

  2. מכל המאמנים מחוסרי העבודה אני הייתי בוחר ראשון את וויני דל נגרו, ולא חשוב לאיזו קבוצה. הוא הכי טוב לכל קבוצה!

  3. ברוקס ??? לא חוזרים על אותה טעות פעמיים. זה בערך כמו שהציבור הישראלי בוחר באותם פוליטיקאים בנאלים משמאל וימין שוב ושוב לאותו משחק כיסאות.

    GM שרוצה תוצאות צריך לחשוב מחוץ לקופסא, כל המאמנים שהוזכרו כאן נטולי הישגים יחסית לכוח אש שהיה להם.

    אם אני למשל GM של ניו אורלינס, אני טס מעבר לים, פונה לאובראדוביץ" ונותן לו את כל הסמכויות שהוא רוצה בשביל שהוא יבוא. תפור על השועל הסרבי ילד כוכב, נוח לאימון כמו דיוויס שישמח ללמוד ממאסטר אמיתי, בניגוד לדייוות אחרות בליגה. אם שאר הצעירים גם נראה לי שהוא יסתדר יופי (כולל אוונס, אם הוא נשאר)

      1. זקן או לא, סלואן הוא איש קשוח… ובעיני אין מתאים ממנו לשיקגו. יוכל לעשות בבולס בדיוק מה שעשה ביוטה: שלם גדול בהרבה מסך חלקיו. לא רואה מישהו אחר שיוכל להביא אליפות לשיקגו עם הקבוצה הזאת.

  4. קודם כל טור מעולה, אהבתי!

    אני חושב שלאור ההצלחה בתקיעת יתד האימון הציונית הראשונה בNBA, בשנה הבאה צריך להרחיב את הקו ולייצא עוד מטובי המוחות היהודים מאחורי הקווים לליגה הטובה בעולם.

    דנבר נאגטס – צביקה שרף:
    מי כמו הרס"ר יכול ללמד את הילדים העצלנים האלה שלמגרש יש שני צדדים והגנה הוא אחד מהם.

    אורלנדו מג'יק -שרון דרוקר
    מי כמו אח של רביב טוב בלתת לקבוצה לרוץ ולא להפריע להם לפרוץ קדימה. דרוקר יודע להצטלם היטב ואיתו בהחלט יהיה באורלנדו דיסניוורלד – השחקנים יעשו מה שבא להם.

    שיקגו בולס – עודד קטש
    הבחירה האולטמטיבית לאימון הבולס זה קטש שיילמד אותם ווינריות מהי. אם הוא יבחר בתור עוזר את דורון שפר הם בכלל יהיו מעולים בלהפוך את באטלר ורוז ליורשים של הקטשפר (באטלרוז) – אחד כשרון ענק שנפצע כל הזמן ואחד שחקן עם שכל ויכולות מרובות שלא מצליח לתרגם את זה ללהוביל את הקבוצה עד הסוף ותמיד חיי בצילו של שותפו. קטש הוא הסדין האדום שחסר לשור בדרכו לנגוח בכל הליגה.

    ניו אורלינס פלקינס – גיא גודס ופיני גרשון
    רק צמד מנוסה ומוכשר כמו שני הגברים השמנים מהספסל של מכבי ת"א יכול לקחת קבוצה של פוחזים כמו ניו אורלינס ולעשות מהם משהו אמיתי ומשמעותי. גרשון יכפכף את החד-גבה ויעמיד במקום את טייריק, גודס ייתן בטחון לגורדון ויסביר לו איך חוזרים מפציעות וגם סופו יבוא לשחק אצלהם וישלים את העמדה החסרה.

  5. *ג'רי סלואן לא רלוונטי
    *מתי כבר תבינו שאף אחד באמריקה לא מחזיק מאוברדוביץ,חוץ מכמה עכברי כדורסל איזוטריים ,בלאט הוא לא מאמן אירופאי!! אלא מעין דונאטוני מודרני(אמריקאי שעבד הרבה שנים ביבשת הישנה)

    ומנחם תסביר בבקשה מה אתה מוצא בויני דל-נגרו
    איפה הוא מימש בדיוק את הפוטנציאל של הקבוצה שלו?

    אגב אני לא ממש מחזיק גם ממארק ג'קסון ולאו דווקא בגלל התוצאות של שנה שעברה ,אלא יותר בגלל הדרך,בקבוצה שלכאורה לא בעייתית

    1. זה כל העניין כפרה, להביא דווקא את זה שאתה לא חושב עליו, במקום לחזור על אותם שמות שוב ושוב, אפשר לחשוב שמישהו לפני כן ספר את בלאט (והוא בטח אירופאי, אפילו התקפת פרינסטון האמריקאית שלו נזנחה, וגם היא הייתה מכבסת מילים כדי שלכוכבים שלו יהיה יותר קל לבלוע את זה, לבסוף גם זה היה להם קשה לעיכול. זה שאתה אמריקאי שעובד באירופה הרבה שנים לא הופך את הכדורסל שלך לדאנטוני, וטוב שכך)

  6. מסכים לגביי החשיבה מחוץ לקופסה, אך אנחנו עדיין מנסים לחזות מה יקרה ולא מה לא יקרה.אישית אני לא בטוח שהוא מתאים בכלל
    אוברדוביץ צריך את השופטים השיחות וההצגות לשחקנים במהלך המשחק
    באירופה הוא חצי אלוהים ובצדק
    לגביי בלאט כמובן שסגנון המשחק שונה,אך התכוונתי לאיך שהמדיה והשחקנים מתייחסים אליו.בלאט בעינייהם לא אירופאי
    אלא אמריקאי שעשה קריירה מעבר לים

  7. יופי של פוסט – לא ארוך מידי, אך מפורט ומלא. אהבתי מאוד!
    דבר אחד – לדעתי, ת׳יבודו צריך להיות במקום השני (לפחות) ברשימה של אורלנדו.

  8. כבר אמרתי: אוברקוביץ' (או ששמו אחר?) וכל האחרים הם מאמנים מצויינים למכללות, וכאן זה ניגמר. הם לא מבינים את המנטליות של אמריקאים מקצוענים החשובים יותר מהם.
    זה עניין סגור וזה בזבוז זמן לדבר על עך.
    בארה"ב ישנם מאמני כדורגל מצויינים במכללות. מישהו ישכור אותם לפרימייר ליג?
    רק ישראלים הם מביאים לאמן את צ'לסי באידיוטיות הגדולה בתולדות הכדורגל!

    1. בכלל לא סגור, זו המגמה כרגע, והיא רק תתחזק. כמו שהשוק האמריקאי נפתח לשחקן האירופי לאט לאט, כך זה יקרה עם צוותי האימון.

    1. מנחם, אולי תשתף אותנו במקורות שלך, כי זה לא נשמע אמין בגרוש

      1. חיפוש קצר בגוגל מעלה שלא רק שהוא לא פוטר (יש לו עוד שנתיים בחוזה) אלא הוא אפילו היה מועמד לאוקלהומה כך שזה די סותר את טענתם שאף אחד לא מעוניין במסינה

        1. פוטר פוטר …
          לס פיטר אותו ….!
          הפיטורין הועברו לפוםוביץ להחלטה ….. סופית !

          ללס יש תפקיד חשוב בספרס …. תפקיד הקשקשן …והמחליט על הנייר !

  9. יופי של טור רועי!
    אז מה? סקוט ברוקס הוא מאמן מהסוג של משה רבינו שיצעיד את הקבוצה לגמר איזורי או כללי אבל לא יזכה לאמן אותם שם?

  10. ראובן עטר לשיקגו ….

    אחרי שהרביץ לפקחים בחוף דדו עטר ירביץ מכות בציקאגו וילמד אותם מה שבהפועל חיפה עוד לא למדו מה זו הגנה …

    הפטרון של הפועל חיםפה יעזור בדיבור ..ובס"ד עטר בנבא .

  11. ג'רי סלואן לא רלוונטי מאותה הסיבה שהוא הפסיק לאמן לפהיי כמה שנים
    זה כבר דור אחר,תרבות אחרת והוא הבין את זה
    זה לר רק עניין גרידא של גיל כי הרי גם לארי בראון לא הכי צעיר(מה שמוביל אותי לחשוב שהוא לא יחזור)אבל האופי בין השנים שונה

  12. מייק מאלון זה שם שלא ההייתי פוסל.

    הוא צריך לעבוד עם קבוצות צעירות ניו אורלינס היא אופציה טובה.
    מאד כריזמתי וסוחף אחריו את הקבוצה השחקנים משחקים בשבילו,מצד שני יש לו גם כדורסל.
    ניהול המשחק שלו קצת שמרני הרוטציות קבועות אבל זה דברים שאפשר לשפר.

    הוא ראוי לעוד הזדמנו כמאמן ראשי אחרי חוסר ההגינות כלפיו בקינגס.

  13. אוברדוביץ' כבר הצהיר מספר פעמים בראיונות בעבר שאימון בnba פחות מעניין אותו בגלל מיעוט הסמכויות, מעמד וכד'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט