אני מסנגר על דייויד בלאט. גם לברון ("יחסינו מתחזקים מיום ליום")/ מנחם לס

לברון: "היחסים ביני לבין  COACH BLATT מתחזקים מיום ליום!"

ו

כשבתכנית ה-ESPN ליותר צעירים ויותר 'חמים' בטיווי "AROUND THE HORN" (תמיד בשיתוף 4 עתונאי ספורט מפורסמים מרחבי ארה"ב) דנו באירועי דייויד בלאט כ-ITEM שני אחרי העונש שחטפה הניו יורק פטריוטס (מיליון דולאר קנס, שתי בחירות דראפט) והקוורטרבק שלה תום בריידי (4 משחקי השעייה – – עבורו הפסד הכנסה של 2 מיליון), כמעט נפלתי מהכסא. עד כדי כך העניין חשוב להם?

אבל כשהתכנית הבאה מיד אח"כ PTI בכיכובם של שני כוכבי המדיה   Michael Wilbon and Tony Kornheiser (שבישראל העתיקו – והעליבו עם 'יציע העתונות') העלתה לדיון את דייויד בלאט כאייטם ראשון אפילו לפני החדשה המרעישה על תום בריידי, שהיתה בראש חדשות הערב, הייתי בשוק ממש.

עד כדי כך? עד כדי כך מה שקרה אמש בשניות האחרונות חשוב לאמריקאים?

דעתי האישית היא שאם דייויד בלאט לא היה ישראלי – הוא נחשב ל-זר' כאן אפילו שכולם יודעים את עברו – אלא אמריקאי רגיל מין השורה כדוק ריברס או קווין מקהייל, איש לא היה מתרגש מזה עד כדי כך.

אבל גם 'זר'…גם ישראלי…וגם רוקי? והוא עלול – ישמור אלוהים! – לקחת אליפות בעונתו הראשונה (אפילו שלברון משחק מצויין לעתים, ורע מאד לעתים)? זוהי מטרה נהדרת לשלוח לעברה חיצים. אני מקווה רק שדייויד בלאט לא פותח טיוו, לא קורא עתונים, ולא מסתכל על ה-IPAD שלו או הסמארטפון שלו.

אז הגיע הזמן שנגן על דייויד בלאט שלנו, ונשחזר כמה עניינים.

*

*

עכשיו הכדור של הקאבס אחרי שהבולס הישוותה. בלאט לא זוכר שגיימס קרא את הטיים אאוט האחרון, ומנסה לקרוא טיים-אאוט. למזלו עוזריו קפצו עליו לפני שהזיברות ראו ושרקו טכנית נגדו שהיתה עלולה לנצח את המשחק לבולס.

*

כולם עושים מזה מטעמים. מתנפלים עליו. "איך מאמן ראשי לא זוכר כמה טיים אאוטים הוא לקח?"

במתח כזה? במהומה כזאת? כששלושה טיים-אאוטים נקראו אחד אחרי השני? מה? הוא חייב להיות גם רואה חשבון בנוסף להיותו מאמן?

*

למזלו עוזריו משכו אותו אל אחורי הקו:

*

*

אחרי שזריקה של הקאבס נבלמה ונחסמה, נישארו 1.5 שניות לסיום. השופטים לא היו בטוחים של מי החוץ ורצו לוודא. זה לא טיים-אאוט, אבל לדייויד בלאט נשאר מספיק זמן לשרטט תרגיל מהיר, הגיוני ביותר, לפיו ג'יי אר סמית שהיה חם כאש ברבע הרביעי עם 4 מ-4 כולל שלוש שלשות מקסימות מקבל את הכדור. ג'יי אר הוא קילר, והיתה זו בחירה הגיונית. לברון, מנגד, זה עתה ביצע שתי עבירות תוקף והיה 9 מ-29 לערב זה. היתה זו החלטה אינסטינקטיבית נכונה ב-100%.

*

זה שלברון התערב ודרש שהוא יהיה זה שיקבל את הכדור זה כבר סיפור אחר. זה קרה עשרות פעמים בעבר ויקרה עד סוף הימים בהם ישחקו כדורסל: שחקן שהוא כוכב-על וגם טיפוס מגלמוני כלארי בירד, מייקל, קובי, או לברון תמיד יתערב וידרוש את הכדור במקרים שהמאמן קבע מישהו אחר. יכול להיות שטיפוס כמו קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, או בלייק גריפין יקבל את החלטת המאמן ללא ויכוח.

*

מה גרם לדייויד בלאט לומר במסיבת העתונאים שהוא החליט שהכדור יילך ללברון איני יודע. אני משוכנע שיש לו הסבר. אולי הוא ענה אינסטינקטיבית מבלי לחשוב. אולי ישנה לו סיבה.

**********************

עתה, ממש עתה הגיע האייטם מקליבלנד בו הוא מסביר:

"לא אמרתי שההחלטה היתה שלי. אמרתי שלברון ביקש שהוא יקבל את הכדור ואני חשבתי שאם הוא רוצה את הכדור זוהי ההחלטה הנכונה". הנה דבריו מילה במילה:

 

"W"We thought about a couple different things and then, honestly, it just came down to what LeBron felt was the best option based on his feeling of how he was being guarded and the position on the court where the ball was. We went with that and he made a great shot," Blatt said.

"The guys are in the fray. They're in the battle. He had a real strong feeling about being able to catch the ball in a good position, in a catch-and-shoot situation. That's not everything, but that was definitely factored in. It was the right play to make and the right guy to make it.

"[James] didn't veto the play. He just felt strongly about what a better situation would be. As it turned out, that was the right thing. I could have been the right thing the other way, too. I said last night and I'll say it again, generally the guy who wants the check gets it. He really felt confident and sure of what that situation would bring about and good it was."

As he has this season when under some adversity for the Cavs' play or his decisions, Blatt said he didn't feel the criticism that he and the team have encountered is fair.

"As far as the play's concerned, [the criticism] is just not fair. Sometimes you go with your player's feeling because you believe in what he can do. That, at the end of the day, was my decision to go with what he felt. That's just not fair," Blatt said.

"I think I've coped with it pretty well all season to be honest. And that's probably true. I think that's more a credit to what he brings to any program he comes to. There's nothing wrong with being critiqued and there's nothing wrong with being scrutinized and there's certainly nothing wrong with being followed. That means that people think something of you and of your program. It seems like since Day 1 we've been very, very much under the microscope. I have to say, to the credit of my players and my staff that we've handled it extremely well. We have never given in to that. We've never given into the adversity we've been through this year with major injuries and great expectations from a brand new team. And here we are fighting like hell to make the Eastern Conference finals. That speaks volumes to the type of character we have here and the people we have here. I'm proud of my guys and my program because of that."

Blatt continued.

"See [the media] wants to make [the final play] the story, it's not the story. We won the game yesterday. To me it's not a story. It's just part of the drama. Shakespeare wrote comedies, he wrote tragedies, he wrote tragic comedies, he wrote drama comedies. At least in the movies nowadays you have a lot of those. That's just part of this wonderful business we're all in. It's 2-2 in the series, heck of a series, and we're glad to be a part of it and I'm certainly glad to be a part of it."

אולי זה יסיים את הויכוח על לברון "שרוצה להיפטר מבלאט" כפי שזורקים רפי הבנה מכל הצדדים:

James, who was the one to reveal he asked Blatt to change the final play, took the chance Monday to give a fresh perspective on his relationship with his head coach.

"The relationship [with Blatt] grows every day. I've been with my wife since I was in 11th grade, and I think our relationship continues to grow every day. It never stops when you are around someone every day, and I think that's what it is with me and coach," James said. "Our relationship continues to grow every day. Communicate on a day-to-day basis on what we expect out of each other. As far as our team, he's our general, and I just try to be the extension of him on the floor. So it grows every day. I don't think relationships ever stop growing when you are with someone every day."

James said he's gotten used to his teammates and coaches being under extra scrutiny.

והוא מסיים:

"Whoever is associated with me catches heat," James said. "Kevin Love got no heat the first six or seven years he was in this league, but he teamed with me and he gets heat. Is that the truth? Absolutely. When you are associated with me you get a little heat."

מה שבטוח זה שהשחיטה שעשו לו כאן אינה מוצדקת.

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אורן השני
אורן השני
12/05/2015 4:14:19

כתבת מעולה מנחם. מסכים עם כל מילה

מנחם לס
מנחם לס
12/05/2015 4:35:25

אגב, התמונה החדשה שהכנסתי היא מפסח האחרון, עם שתי הנכדות מאטלנטה, ודריה – אחת משלושת הנכדות בישראל שבאה לביקור – שהיא באמצע התמונה!

jojo
jojo
12/05/2015 9:50:08
Reply to  מנחם לס

תמונה מקסימה. תתחדש.

אורן
אורן
12/05/2015 11:34:47
Reply to  מנחם לס

כיף לראות 🙂 תמונה חמודה מאוד

צביקה
צביקה
12/05/2015 7:22:09

כתבה מצויינת שמכניסה דברים לפרופורציה. התקשורת מחפשת דרמה וסנסציה בכל מחיר. ואין מה להגיד שאירועים כאלו בשניות האחרונות של משחק צמוד זה בהחלט דרמה.

מתן גילור
12/05/2015 7:31:31

תודה רבה.

טל
טל
12/05/2015 7:49:23

כתבה מעולה תמשיך לכתוב כלכך טוב מנחם

אהרון שדה
אהרון שדה
12/05/2015 8:03:50

תמיד אהבתי את בלאט למעט בתחילת הקריירה עם הסיפור עם שיבק.
מדובר באדם עניו שיודע לוותר על האגו שלו .
אך למדתי להעריך אותו הרבה יותר השנה בקיבלנד הוא תפקד לאורך כל העונה בקור רוח יוצא דופן כולל בפליאוף וכולל לאחר הסיפור האחרון. יותר מזה הוא שידר ביטחון בקבוצתו גם כשהעסק לא הלך והיו פציעות והרחקות וגם בפיגור 2-1 עם משחק 4 בחוץ.
הוא לא איבד עשתונות ולא חיפש תירוצים.
ובגדול הוא דוגמה ומופת לאיך צריך מאמן לתפקד בסיטואציות שונות…זה עושה אותו מאמן טוב יותר בכל מקום בגלובס.
בנוסף הטעות שלו היא טעות שיכולה לקרות לכל אחד קרה ,קורה ויקרה (כפי שכבר כתבתי הפלח שספסל את דאנקן בגמר מול מיאמי טעה לא פחות …בייחוד כשחזר בדיוק על אותה הטעות פעם שנייה).

ובכל זאת 2 נקודות .

1. אם הטעות הזו הייתה מתגלית והוא היה מקבל טכנית אז הוא היה גומר לא היו סולחים לו …אם במקום אפשרות ל 2-2 היה נגמר 3-1 קשה לי להאמין שמנטלית לברון ויתר החברים היו מתאוששים מזה ובהנחה סבירה שהם היו מודחים הוא היה גומר …ככה זה אין שוויוניות לברון יכול היה לחרבן את כל המשחק ולהפסיד אבל הטעות של בלאט (שבכלל הצליח להשאיר את קליבלנד במשחק ללא לאב ועם רבע קיירי ) הייתה גומרת עליו .

2. הליגה הזו היא ליגה של כוכבים אמנם יש יוצאים מן הכלל (הפלאח ) אך ככלל זו ליגה של כוכבים ולכן מאמנים ברמתו של דיוויד בורחים מן הליגה הזו .אובראדוביץ יכול היה מן הסתם לאמן כאן וגם מאמן כמן ששבסקי (מה זה יכול ? הוא היה הופך למיליארדר ) …אבל הם בעלי סמכות ואגו (מוצדק) ואין סבלנות לכל עיתונאי ובטח לכל כוכב שלא בא לו לקום לאימון …מבחינה זו באמת חשבתי לעצמי למה בלאט היה צריך את זה ? לדעתי התשובה היא שהוא הגיע לקליבלנד לפני לברון ולא היו לו כוכבים גדולים (למעט קיירי ) …בכל אופן בלאט באופיו אדם נח שפעם אמר שהוא שואף להיות דיפלומט והנה הוא מוכיח את יכולתו בתחום.
בשורה התחתונה אם הם יעברו את שיקגו הכל ישכח לדעתי.

מנחם לס
מנחם לס
12/05/2015 15:44:37

גם 4-5 מיליון דולאר לעונה לא מזיקים

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
12/05/2015 8:29:33
אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
12/05/2015 9:39:18

חזק

יניב
יניב
12/05/2015 9:47:30

גדול

יניב
יניב
12/05/2015 9:50:49

הרעש וכל הבלאגן נובע אך ורק מלברון ומהתגובה שלו לכל המקרה.לברון מנסה בכל דרך ולמשך כל העונה להראות שהוא זה שקובע את המהלכים ולא בלאט וזה כל הסיפור.מה שכן כנראה לברון הבין שהוא יצר יותר מדי בלאגן ובדרכו המגושמת ניסה להקטין את הלהבות יום אחרי.
עוד דבר ראיתי שוב את מסיבת העיתונאים שלו ותפס אותי משפט אחד שהוא אמר.משהו בסגנון"אמרתי למאמן או שהולכים להארכה או שאני מנצח את המשחק"ולי משום הייתה הרגשה שאם קליבלנד הייתה בפיגור נקודה אז לא הייתה ללברון שום בעיה להוציא את הכדור.אבל זה רק אני 🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
12/05/2015 10:04:24
Reply to  יניב

ענק אתה

מתן גילור
12/05/2015 11:39:55
Reply to  יניב

לברון קלע 3 סלי ניצחון על הבאזר בפלייאוף. 2 הקודמים היו בפיגור, מהוצאות חוץ שהוציאו אליו. אז יכול להיות שפתאום הפך כושי עורו, אבל משום מה נראה לי שזה רק נוח לך לחשוב ככה.

יניב
יניב
12/05/2015 12:26:59

אמרתי מראש זה רק אני 🙂
חוץ מזה שסל ניצחון אחד שאני זוכר זה היה בקליבלנד שעוד הוא היה צעיר והמורשת בהר ראשומר הייתה עדיין בחיתוליה ואז אפשר לקחת יותר סיכונים ואת המקרה השני אני לא זוכר,אבל שוב זה רק אני וחוסר אהבתי למלך(נשאר רק לקוות שגורלו יהיה כמו גורלם של שאר המלכים במשחקי הכס)

מתן גילור
12/05/2015 13:31:13
Reply to  יניב

לא רציתי להיכנס לזה, כי זה בדיוק הפוך ממה שכתבת 🙂 אבל לפני 2 עונות במשחק הראשון בגמר המזרח הוא מסר לאלן (או בוש?) לזריקת 3 על הבאזר בשוויון והלכו להארכה. בסיום ההארכה, בפיגור, הוא הלך לסל וקלע. כלומר, נתן לאחר את התהילה כשלא היה סיכון ולקח על עצמו כשהיה סיכון.
אבל אני באמת חושב שזה לא העניין. הוא לא כזה טוב לב. הוא פשוט עשה מה שלדעתו העניק לקבוצה שלו את הסיכוי הגדול ביותר לניצחון.

א.ב
א.ב
12/05/2015 14:20:12
Reply to  יניב

In the playoffs LeBron has now taken 10 potential go-ahead shots in the final five seconds of the fourth quarter or overtime. He's connected on six of them, according to ESPN's Brian Windhorst. Jordan was 5-of-11 in such situations during his career.

http://www.sbnation.com/nba/2015/5/11/8584749/lebron-james-michael-jordan-game-winning-shots

מאוריציו
מאוריציו
12/05/2015 9:53:45

מסכים, תודה.

דייל דנטון
דייל דנטון
12/05/2015 10:05:08

לברון אמר דבר אחד נכון, בלאט סופג את כל האש בגלל שהוא מאמן את לברון, אף מאמן לא מקבל ביקורות כאלה אפילו לא מקהייל הבזיוני.

כמה כיף יהיה אם בלאט יזכה באליפות ויש תיק את האמריקאים

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
12/05/2015 10:07:51

כל דבר שלברון אומר או עושה צריך להיות קשור אליו.
זה חלק מההפרעה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
12/05/2015 10:12:05

jojo היקרה, שמתי לב שגם את אינך ממועדון המעריצים של המלך.
נראה לי שתהני מקצת חומר קריאה קל:
http://www.hoops.co.il/?p=25598

ואם תרצי להצטרף למועדון שיניב ואני פתחנו (מקבלים בובת וודו, סיכה ואות "רפה הבנה" מעוטר אישית ע"י מנחם) כל שעלייך לעשות הוא לשלוח מספר טלפון וכתובת מדויקת.

jojo
jojo
12/05/2015 10:37:32

תודה על ההפנייה לפוסט! פוסט ענק!!! צחקתי בקול רם (וקיבלתי מבטים מוזרים מהסביבה..)
ולחשוב שהפוסט הזה נכתב עוד לפני שבלאט הגיע ולברון החליט להתעלל בילד הזר עם הסנדלים והגרביים מהמזרח התיכון. בנוסף:
1. בטח אתה שמח שבזבוז הטלק נפסק! (שהרי טלק הוא משאב כה יקר.. מי לעזאזל משתמש בזה בימינו?)
2. ההנחות מהשופטים הולכות ואוזלות ומותר כבר לנשום לידו ואפילו לחבוט בו (תשאל את הארדן…)
3. הממים בפוסט קורעים! לעולם לא אקנה עוד מוצר של קאבר גירל!!!

אתה חייב לכתוב עוד פוסטים!
ועם כל חוסר האהבה אליו, הלוואי והם ייקחו אליפות (מסל ניצחון של קיירי!)

jojo
jojo
12/05/2015 10:41:43
Reply to  jojo

וגם התגובות לפוסט שם קורעות. נבחרי האתר צריכים להעלות מופע במחציות של הגמר (כמו ביונסה בסופרבול!)

שמואל
שמואל
12/05/2015 10:12:35

מה שלברון "שכח" להזכיר זה – שבזמן שכל מי שאיתו חוטף אש – הוא בדרך כלל מאותרג.
רבים מהתקשורת כל כך מאוהבים בו שגם כשהוא מפשל הם יחפשו להאשים את כל מי שמסביבו , רק לא את לברון.
הבן אדם עשה 2 עבירות תוקף, אייר בול ואיבד יתרון של 6 בפחות מ2 דק'.
הוא קלע 9 מ29! (נדמה לי 1 מ7 מהשלוש).

לבלאט היו 3 אפשרויות:
1. אם הוא היה משרטט מהלך ללברון – ולברון היה מחטיא – הייתי מבין לגמרי את הביקורת. מי לעזאזל יתן כדור לשחקן שלא קולע כל המשחק (וגם שמים עליו את ההגנה הכי טובה).
2. מצד שני – אם ג'י אר או שחקן אחר היה לוקח את הזריקה ומפספס היו צועקים "איך לא שרטטת מהלך ללברון???"
3. לשרטט מהלך חרטא ולגרום ללברון לקחת אחריות על המהלך… במקרה כזה – כשלברון מרגיש כל כך נעול על המהלך – הסיכוי להצלחה רק גדל. ומקסימום אם לברון יפספס – זה עליו…
it's a win win situation.

הייתי בוחר באופציה השלישית…

פאקו
פאקו
12/05/2015 10:24:29

קודם כל שאפו לבלאט על העמידה בלחצים האלה. מתברר שהחליפה שלו היא למעשה חלק מהעור.
אני לא כל כך קונה את הראיון הזה של לברון, בדיוק בגלל מה שהעלית כאן. העסק הזה עשה יותר מדי רעש, עד כדי כך שהוא פותח תכנית של ESPN. לברון פשוט מנסה להנמיך את גובה הלהבות.

דייל דנטון
דייל דנטון
12/05/2015 10:33:19

לברון אדיוט , אבל בלעדיו קליבלנד לא שווה כלום .

עומר
עומר
12/05/2015 12:21:02

זה לא רק בגלל לברון. יש כתבים שמסקרים את קליבלנד, קוראים להם beat reporters. והם מתחילת העונה לא אוהבים את בלאט. הוא כנראה ענה לא יפה לאחד מהם על איזה שאלה. מאז הם קוטלים אותו בכל הזדמנות שיש, ובחיים לא כותבים עליו מילה טובה. לא רק זה הם מריצים עליו דחקות בטוויטר. כאשר כתבי הבית של הקבוצה מסקרים אותך ככה, זה מתפשט לשאר התקשורת גם כן.
תראו את תיבס, שמאמן פשוט נורא בסדרה הזאת, או את מקהייל שהקבוצה שלו מובסת ונראית נורא, אף אחד לא מדבר עליהם ככה.

אגב האוהדים של קליבלנד עצמם, בפורומים, שמו לב לזה, ורובם ממש נגד זה. כולל קריאות לפטר את הכתבים האלו.
הכתבים האלו ממש אנשים קטנים, ורואים בבירור שהביקורת לא אוביקטיבית, פשוט מחפשים את המאמן הזר שרק הגיע לאנבייאיי.

דוגמא לאידיוט אחד כזה:
https://twitter.com/ChrisFedor/status/597842780036169728

מנחם לס
מנחם לס
12/05/2015 15:48:45
Reply to  עומר

הם גם שונאים יהודים

עגל
עגל
12/05/2015 14:41:18

ללברון ישנן עד כה 10 זריקות שהיו יכולות להכריע משחק בפלייאוף. הוא שלע 6 מהן.
(מייקל הגדול קלע 5 מ-11)

עגל
עגל
12/05/2015 14:41:28
Reply to  עגל

הוא קלע

ברץ
ברץ
13/05/2015 1:00:23
Reply to  עגל

+1

דורון האסטבן
דורון האסטבן
12/05/2015 15:50:43

,תודה על ההגנה והכתבה מנחם!
גם התמונה החדשה יפה מאד!

דורון האסטבן
דורון האסטבן
12/05/2015 15:57:26

יניב וטמיר המקורי (בגלל נוחכותה של ג'וג'ו השמטתי את הכינוי האשכי)
באחד השידורים חיפשתי אתכם להפליא כמותכם בלברון.
ג'וג'ו שתדעי רבים מאוהדי הקאבס מתחפשים
והולכים למועדון הוודו הנפלא של יניב וטמיר.
(לא נעים להודות שזה אני אז אני משליך את זה על אחרים)
טוב להזכר בכתבות של טמיר ובנאצות של יניב כנגדו.

יניב
יניב
12/05/2015 16:07:14

למה נאצות??? לא יפה אני אמנם שלילי כלפיו אולם משתדל לא לקלל ולא לרדת נמוך אף פעם

נתן
נתן
12/05/2015 16:53:04

אף פעם אי אפשר לדעת מה נכון ומה לא, מה שבטוח הוא שבעולמנו כשמישהו חדש מגיע למקום חדש, הרבה אנשים עושים הכל כדי לכסח אותו כל אחד מהסיבה שלו. לא פשוט להצליח כך ובלאט הוא מאד אאוטסיידר. אין שום סיבה מקצועית או מבחינ. ההתנהלות שלו מחוץ למגרש לעליהום כזה, וכמו שכתבו, הוא לבטח לא המאמן הכי גרוע בליגה או בפלייאוף.

MBK
MBK
12/05/2015 17:23:49

בדרך כלל אחרי המשפט – יחסנו מתחזקים מיום ליום
מגיע – זה לא את זה אני

לברון הוא עלבון לאינטלגנציה משתתף בצערה של אשתו
האמריקאיים האלו מתעסקים בשיט הבריידי באנץ מניו אינדלנד מואשמים ברמאות וזה מה שחשוב ? מה בלאט ולברון חושבים האחד על השני ?

עגל
עגל
12/05/2015 17:48:45
Reply to  MBK

ומה מומי אומר על זה ?

רועי ויינברג
רועי ויינברג
12/05/2015 17:50:34

תודה רבה דוק, וטור נפלא.
מסכים איתך שיורדים עליו יחתר מדי במקום לרדת על מקהייל שהקבוצה שלו נחנקת לחלוטין למרות המנוחה שזכתה לה והספסל, אבל הוא אמריקאי ואגדת עבר, אחד שלא עושה טעויות

משה כוהן
משה כוהן
12/05/2015 18:44:29

איזה קשקשן ארוך מיגע משעמם , אבל מתאים ליהודי גלותי ביו אס .

סגירת תפריט
43
0
Would love your thoughts, please comment.x