זה קורה לילדים הכי גדולים / מנחם לס

הפוסט הקצר הזה ניכתב מהר-מהר לפני הנסיעה הביתה מאטלנטה אחרי 'יום אם' נהדר. הוא ניכתב עבור כל אלה שכתבו מסרים על "מעמדו של דייויד בלאט שנישחק עד אפס" כשהוא שירטט תרגיל בו לברון מוציא כדור, ולברון ביטל אותו ב-"NO WAY", ואמר שהוא מקבל את הכדור לקליעה אחרונה.

לפני זה הרשו לי  לדסקס בעייה אחרת: כל הדיון הזה של מה בלאט שירטט וכיצד לברון ביטל את התרגיל וקבע אחר היה בניגוד לחוק. בזמן שהשופטים בודקים בטיווי במהלך חוזר מה באמת קרה, השחקנים חייבים להישאר במקומותיהם. אני לא יודע אם זה "חוק" אבל זה גם לא טיים-אאוט. יכול מאד להיות שללא ההפסקה הזאת, הקאבס לא היו קולעים והיינו הולכים על הארכה. לדעתי הליגה חייבת לעשות משהו בנידון – אולי להכריח את השחקנים להתאסף במרכז המגרש ולעשות שם מין "אסיפת קיבוץ" בזמן שהם מחליטים. כך או כך, ההפסקה המאולצת הזאת אינה טיים-אאוט בו המאמן והשחקנים משרטטים תרגילים.

אוקיי. חוזרים לאוטוריטה של מאמנים.

שחקנים כלארי בירד, מייקל ג'ורדן, קובי, ולברון, תמיד יהיו חשובים יותר ממאמניהם. אין כאן כל סוד ואין כאן שום פחיתות כבוד.

המקרה הידוע ביותר היה בבוסטון סלטיקס באחד ממשחקי הפלייאוף כשהיריבה עשתה פאול מלוכלך על לארי בירד שאיבד את הצפון. נשארו כמה שניות והסלטיקס פיעגרה בנקודה. קייסי ג'ונס שהיה המאמן אז שירטט תרגיל, ואז בירד פרץ בקריזה: "NO WAY!  קווין מקהייל נותן לי כדור וכולם מפנים לי את כל הצד של המגרש ואני עושה זאת לבדי".

קייסי ג'ונס פרץ בצעקה: "בירד, סתום ת'פה. עוד דבר כזה ואני מעיף אותך לספסל". ואז הוא פונה לשחקניו: " OK. במחשבה שנייה החלטתי לשנות את התרגיל. מקהייל מוסר לבירד. כולם מפנים לבירד את כל הצד של המגרש…".

זה היה, זה יהיה.

מעמדו של בלאט לא ניפגע. להיפך, הוא חייך כשהוא הודה בזה במסיבת העתונאים, ללא סימן של פגיעה אישית. להיפך.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
60 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עגל
עגל
11/05/2015 16:30:07

נכון מאוד. למעשה כבר ניתן להכתיר את קריירת האימון של בלאט בנבא כמוצלחת. לא בגלל מה שיעשה העונה אלא בגלל שהוא מתפקד יפה מאוד בבית משוגעים מלא אגו, פציעות חשובות, מיסמצ'ים קשים וטיסות ארוכות. זה לא איזה רוקי שנכנס להלם ונדבק לנוסחאות מה ית אלא מאמן וטרן שכבר ראה הכל ויודע להסתדר עם כל חומר שחקנים ותחת לחץ אדיר. גם אחרי שיעזוב את קליבלנד יהיה לו ביקוש גדול.

קורקי נלסון
קורקי נלסון
11/05/2015 16:30:15

בלאט צריך להיות קצת עצוב היום. גם אני קצת עצוב בשבילו.

אם זה נכון שבלאט רצה שלברון יוציא כדור שניה וחצי לסוף, אז כנראה כולם (כמעט) הגזימו בשבחים עליו. זה לא רק טיפשי מבחינה מקצועית (למרות שיש נסיבות מקלות – הקאבס לא הצליחו להוציא כדור מהצד 3 פעמים מה שעלה ב 2 פסקי זמן ועבירת תוקף), זה גם טיפשי מבחינה פוליטית.

הטעות שלו עם הפסק זמן תיזכר לו, כי אין לו היסטוריה בליגה שתשכיח טעות כזאת. עצוב (יכל להיות עצוב יותר אם אחד השופטים היה רואה אותו…)

הסדרה עוד ארוכה, אבל אם הוא לא עולה לגמר ה NBA הוא לא ימשיך. וזה משהו שלא היה נכון לפני המשחק האחרון. ארה"ב ראתה שהמאמן הרוקי לא עומד בלחץ.

מאוריציו
מאוריציו
11/05/2015 18:03:39

אני לא מסכים בנוגע לטעות עם הטיים אאוט, עוד כמה שנים בליגה וזה יהיה בגדר אנקדוטה ותו לא. אם כן היו שורקים לו טכנית – סיפור אחר לגמרי.

איש הערפל
איש הערפל
11/05/2015 16:38:22

קשה לי להאמין שמייקל וקובי היו יותר חשובים מפיל ג'קסון אבל מצד שני אני לא רואה את פיל ג'קסון משרטט מהלך אחרון שלא כולל את מייקל או קובי ומצד שלישי אני לא מבין את בלאט – במידה ושירטט תרגיל על לברון מה היה מפסיד מזה? הרי אם לברון היה מחטיא אז לברון היה חוטף את כל האש, אני לא רוצה לחשוב על זה שאם הכדור היה הולך למישהו אחר והוא היה מחטיא. מצד רביעי אם בלאט היה אכן משרטט תרגיל ללברון והוא היה מחטיא אז מחלקת היחצ של לברון היו בטוח מוצאים אשמה בבלאט שלברון זרק לבנים כל המשחק והכדור היה צריך ללכת לJR.
מסקנה – בעונה הזאת אלא אם כן בלאט ייקח אליפות, טוב לא ייצא, מה שבטוח לברון תמיד ייצא מלך (מדהים אותי שאחרי הבאזר ביטר עדין מדברים על המורשת שלו אחרי הסדרה המסריחה שהוא נותן).

פינקי
פינקי
11/05/2015 16:39:12

אני אוהב את בלאט, אבל כל ההתנהלות של הדקה האחרונה של המשחק (מצד קליבלנד) נראתה כמו פארסה אחת גדולה.

אסף
אסף
11/05/2015 16:40:38

הבעיה היא אחרת לגמרי.
זה שבלאט אומר תרגיל ולברון אומר משהו אחר זה מקובל ויכול לקרות עם כל כוכב .
מה שכן מגעיל זה שבמסיבת עיתונאים הם סתרו אחד את השני. בלאט אמר שזה מה שהוא ביקש שיעשו. ואז אח"כ לברון אמר מה פתאום בלאט רצה שאני יוציא כדור מהחוץ ולא הסכמתי.

החדש
החדש
11/05/2015 16:45:21

הבעיה איננה בכך שלברון ביקש לשנות תרגיל, זה כמובן לגיטימי.
הפגיעה במעמד היא עובדה, ונובעת מאיך שלברון הציג זאת במסיבת העיתונאים ובסיטואציית פסק הזמן הכריס ווברית שהינה כזאת שנחרטת בזיכרון ויוצרת תדמית שכקשה מאד לשנות.

גיא
גיא
11/05/2015 16:54:19

הנה תובנה מעניינת:
אנחנו ממשיכים לחיות ביקום המקביל שבו בלאט לא פוטר אחרי נס ציונה, לנגפורד החטיא, חריאפה איבד, לברון חזר ועכשיו השופטים לא ראו את הטיימאאוט
— Nitzan Livneh (@livnitzan) מאי 10, 2015

Yamani1000
Yamani1000
11/05/2015 17:03:38

הNBA סובל מחשיפת יתר בישראל מאז ההחתמה של בלאט, מה שגורם להרבה אנשים שלא מבינים כלום להביע דעה נחרצת.

זה מה שקורה גם לגבי נושא האוטוריטה של בלאט.

jojo
jojo
11/05/2015 18:31:40
Reply to  Yamani1000

1. כידוע לך, כאן בישראל, לא קיימת חובה להבין דברים לעומק כדי לגבש דעה נחרצת.. 🙂
2. כדורסל אינו תורת הקוונטים ולא צריך לגדול על ברכיו של מג'יק ג'ונסון כדי לחוות דעה על העונה הנוכחית ועל מה שקורה לבלאט.
3. הדרך של בלאט בקליבלנד בחלק לא מבוטל של המקרים נוגעת פחות לכדורסל ויותר להיבטים תקשורתיים ולפסיכולוגיה של השחקנים שם (או לפחות המגלומנים שבהם), אז שכל אחד יחווה את דעתו (רובנו גם ככה לא ממש אוביקטיביים בעניין הזה ופשוט רוצים שבלאט יצליח, אפילו אם היה מאמן את מ.ס. קהיר).

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
11/05/2015 19:05:23
Reply to  jojo

3+

מתן גילור
11/05/2015 19:27:49
Reply to  jojo

+1

Yamani1000
Yamani1000
11/05/2015 19:29:44
Reply to  jojo

לגבי הנקודות שלך JOJO:

1. אני חושב שאת טועה. קבלי תיקון, אני יודע בוודאות שאת טועה!!! 🙂

2. לא קוונטים, אבל צריך היכרות בסיסית. העניין הזה עם התרגילים הוא בולשיט כמו שיודע כל מי ששיחק כדורסל. אפילו ברמת תיכונים הסטאר כבר יכול לקבל עצמאית החלטה כמו שלברון קיבל אתמול. זה אפילו לא אישיו, אלא אם התחלת לראות כדורסל עכשיו ואתה שם לב לכל ניואנס חסר משמעות בהתנהלות של בלאט.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
11/05/2015 18:03:02

מאוד מעניין. לא הייתי מודע בכלל לאנקדוטה של בירד וקייסי ג'ונס.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
11/05/2015 18:08:45

לכל אלוף יש את הרגעים הדביליים שלו, ובלאט לא יוצא דופן. גארי קספארוב הפסיד לילדה בת 12 שהכלבה שלי סייגון מנצחת עם יד שמאל קשורה מאחוריי הגב, תאמינו לי שאין אף אחד בעולם השחמט שזוכר לו את זה (חוץ ממני…)

עומר
עומר
11/05/2015 18:19:50

כמו שאמרו כבר בתגובות. שרוז אמר שלשום שהוא זרק את התרגיל של תיבס לפח, ועשה מה שבא לו, לאף אחד לא היה אכפת.
אבל שזה בלאט. כולם מברברים. התרגיל בסוף זה בולשיט ולא חשוב בכלל.

הבעייה העיקרית זה הטיימאוט, זאת טעות באמת, שמורידה את הערך שלו נראה לי בעיקר בעיני השחקנים. (התקשורות לא משנה, יורדת על בלאט מתחילת העונה כמעט)

ma
ma
12/05/2015 2:24:39
Reply to  עומר

המקרה של רוז שונה לחלוטין, הוא כן ניסה לקבל את הכדור לפינה ולא הצליח להשתחרר שם, אז הוא שינה כיוון. לברון כמו לברון חושב רק על התחת שלו, ורומס כל בן אנוש שנקרה בדרכו.

אלעד אייל
אלעד אייל
11/05/2015 18:52:54

אגב מקרה כזה קרה גם בארץ בגמר הגביע של עונת 94/5 בין הפועל ירושלים למכבי ת"א כשפיני גרשון שירטט תרגיל ועדי גורדון עשה פרצופף כועס ואמר לפיני שיתן לו גב. פיני ביטל את התרגיל המתוכנן ונתן לגורדון ללכת אחד על אחד על צ'יימברס ולהביא גביע והשאר כבר היסטוריה. בכל מקרה גם בשנה שעברה בלאט הלך עם רייס והיקמן וויתר על תרגילים כדי להביא גביע וזה בסופו של דבר הכי חשוב. כל ההתעסקות המיותרת מי בדיוק קובע בקבוצה ישכח אם יזכו באליפות.

דקסטר
דקסטר
11/05/2015 19:35:36

אנשים לא מבינים את ההבדל בין לשרטט תרגיל והכוכב מבטל אותו לבין להוציא את זה לתקשורת. שמעתם פעם את ג׳ורדן בראיון לאחר סל ניצחון שפיל ג׳קסון שרטט לו תרגיל והוא החליט לעשות ההיפך ??
אז חלאס עם ההשוואות המגוחכות לבירד ומייקל זה לא אותו מקרה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
11/05/2015 19:40:50
Reply to  דקסטר

מדובר באנשים שונים, עם אופי התנהלות שונה מול התקשורת, ואתה יכול לראות את זה גם בדברים שלא קשורים לבלאט, (למשל נאומי המוטיבציה)

דקסטר
דקסטר
11/05/2015 19:52:20

יש דברים שלא עושים. זה אחד מהם.
אלא אם כן יש אג'נדה מאחורי זה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
11/05/2015 20:07:31
Reply to  דקסטר

אגו

מנחם לס
מנחם לס
11/05/2015 19:41:32

הרמת היד לקריאת טיים היתה באמת פאשלה בחום הקרב. אבל זה אפשר להבין, ותפקיד עוזר המאמן הוא לעצור בו בעוד מועד (ראיתי שמיד עוזר המאמן ניגש אליו ומשך אותו אל מחוץ לקו, ולמזלה של הקאבס השופטים לא ראו זאת.
אבל אם בלאט אמר במסיבת העתונאים שהוא קבע את התרגיל עבור לברון (אני לא ראיתי את מסיבת העתונאים) – – זאת כבר בעייה אחרת, ובעייה רצינית.

עומר מזיג
11/05/2015 19:58:18
Reply to  מנחם לס

https://youtu.be/oIq5EI8AMVE?t=1m35s

מזה אני דווקא לא מתרגש. אני מניח שכמו במקרה של בירד שתיארת למעלה בלאט וכולם הבינו תוך כדי הטיימאאוט שהולכים ללברון וזה לא נעשה בחוסר ידיעה או בחוסר הסכמה.

אסף
אסף
11/05/2015 19:58:57
Reply to  מנחם לס

אני ראיתי את מסיבת העיתונאים ובלאט אמר שמפורש שזה היה תרגיל שלו והוא ביקש שימסרו ללברון את הכדור over the shoulder.
ואת הראיון של לברון כבר לא ראיתי אבל לפי מה שקראתי הוא אמר שמה שבלאט אמר במסחבת העיתונאים לא נכון ושבלאט בכלל רמה שלברון יהיה זה שמוציא את החוץ . בקיצור הוא אמר שבלאט ממציא.

עומר מזיג
11/05/2015 19:55:08

הנה הנקודה החשובה מבחינתי, שניסיתי גם להדגיש בכתבה שלי וכנראה שלא מספיק:

הבעייה היא לא שלברון לוקח לעצמו את הכדור. כמו שאמרת, שחקנים גדולים עושים את זה לפעמים וגם בדרכים פחות נחמדות. אבל תראה איך הוא עושה את זה:

https://youtu.be/a-7KvwZ0Sjc?t=6m25s

זה מתריס. הוא לא נותן לכתב אפילו לסיים את השאלה – כמעט כאילו הוא מחכה להגיד את זה. אותו הרעיון לגבי המבט לעיתונאים כשהוא אומר "I scratched it". אני לא מצפה ממנו תמיד להקשיב לבלאט, ואני אפילו לא מצפה ממנו לא לעשות את זה בפעם הבאה. אבל עצם זה שהוא מרגיש כל כך חופשי לדבר על זה עם העיתונאים (ולא בתשובה לשאלה – ביוזמה שלו) מדאיגה אותי. לא כי בלאט חלילה יפוטר, אלא כי אם הקבוצה הזאת לא תכבד אותו ותקשיב לו לאורך זמן היא תצליח פחות.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
11/05/2015 20:06:19

חברים יקרים, דיוויד בלאט מודה לכם מאוד על שאתם מוצאים את הזמן להיעלב בשמו, הוא בכל אופן לא שם, יש לו משחק מספר 5 להתכונן אליו, ולהתעסק במה שלברון אמר או לא אמר לא יעזור לו להתכונן יותר טוב. מנועים קדימה !

דקסטר
דקסטר
11/05/2015 20:07:22

2 שורות תחתונות:

1. לברון זה השחקן הקבוצתי הכי אגואיסט בהיסטוריה.
הוא יודע טוב מאוד מה הפרשנות של הדברים שהוא מוציא לתקשורת וזה לא מנע ממנו לחזור על אותו דבר 100 פעם העונה הזאת.
הוא ל-א רוצה את בלאט בתור מאמן. אני יודע שקשה לפעמים להבין את המילה הזאת כי "לא" זאת מילה טריקית…
בגדול זה ההיפך מ"כן"
דוגמא- אני לא רוצה את רונדו בלייקרס – כלומר- אני לא רוצה את רונדו בלייקרס.. קצת טריקי אבל תתאמצו..

2. בלאט נמצא בסיטוצאיה בלתי אפשרית. אף מאמן לא היה בכזו סיטואציה ואני לא זוכר משהו שמתקרב לזה.
זה סיפור לספר שלם.
המהלך שלו להשתמש בלברון כמוציא כדור לאור התנהלות המשחק הייתה הגיונית.
הגיוני שהכוכב יגיד שזה הזמן שלו והוא לוקח אחריות.
הגיוני שהוא גם יעשה טעויות של מאמן רוקי.
ההתנהלות שלו לאורך העונה היא זו שבסופו של דבר תמצא לו ג'וב אחר בליגה והוא ימשיך לאמן ב NBA.

*כל זאת במידה וקליבלנד לא לוקחים אליפות.

אהרון שדה
אהרון שדה
11/05/2015 20:22:21

יש לי הרבה מה לומר אבל בקצרה ממש
בלאט היה מעדיף לנצח ולקבל את כל הריקושטים מאשר להפסיד ולצאת גבר…בקיצור 2-2 כזה עדיף על 3-1 ומחמאות …את היתר בתגובה הבאה.

hebrewman
hebrewman
11/05/2015 20:29:05

מה שקרה זה פשוט מאוד!
בלאט סימן תרגיל, לברון לא הסכים ואס הם שינו אותו, בדיוק כמו עם בירד זה הכול!
נכון, להגיד על התרגיל "I scratch it" זה לא מכובד… אבל ז נשמע הרבה יותר טוב למורשת שלו….
כל אחד מבין את מקומו…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
11/05/2015 20:33:09

עוד דבר אחרון קטנטן, כי אני חייב לעוף.

כל זוג יודע שאין כמו סקס התפייסות לאחר מריבה, וזה מה שמשחק הבא הולך להיות !

אהרון שדה
אהרון שדה
11/05/2015 20:36:14

את הסיפור עם בלאט צריך לבחון בכמה היבטים
1. התקשורת והיחס אליו בארה"ב
2. ההתנהלות העונתית שלו ויכולת ההשפעה.
3.הטעויות שלו בסוף המשחק.
4. הסיפור עם לברון .

נתחיל לפי הסדר.
1. בעניין התקשורת היא לא אוהבת אותו כי הוא זר והיא לא כ"כ אוהבת זרים ולא כ"כ סופרת זרים …עד אשר בלאט יוכיח אחרת ע"י זכייה בתואר אליפות או משהו דומה.

2.יכולת ההשפעה של בלאט מוגבלת כי אין מה לעשות זו ליגה של שחקנים בטח סופר סטרים כמו לברון ….נכון יש כמה יוצאים מן הכללל (פופוביץ ) אבל הם עדיין לא מעידים על הכלל.
לכן אסטרטגית לא כל אחד היה רוצה להגיע במעמד כזה לליגה כזו ולהיות תלוי בגחמות של שחקנים .זו בעיני הסיבה למה אובראדוביץ לא מאמן בליגה הזו וזו הסיבה שששבסקי ועוד מאמני מכללות בחירים לא תמיד ממהרים להגיע לנבא (אם בכלל ) .
בלאט באופיו הוא איש של פשרות שעבר דבר אחד או שניים (הנהלת מכבי למשל ) הוא גם ידע לזוז הצידה מעמדת מאמן לעוזר ובמובן הזה הוא כמעט חסר אגו וזו מעלה גדולה מבחינתו .
בכל זאת הוא בהחלט משפיע בצורה כזו או אחרת …נכון אם הייתה לו את קליבלנד צעירה ללא לברון הוא היה משפיע יותר כמו סטיבנס בבוסטון …אבל הוא הרוויח את האפשרות להתמודד על תואר ועשה זאת באופן מרשים כאשר שרד עונה מרווית משברים …גם אתמול הוא ללא לאב ועם רבע קיירי ולברון רע רוב המשחק ובכל זאת קליבלנד במשחק …יש לבלאט חלק לא מבוטל בכך …למרות שזה לא הסגנון המועדף עליו (השלשות שנזרקות ללא כל חשיבה ).

3.הטעות העיקרית בפסק זמן באמת הייתה יכולה לגמור לו קריירה אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם השופטים היו רואים זאת ושורקים טכנית …הוא עדיין לא פופוביץ עם טעות ספסול דאנקן מול מיאמי בגמר 2013.
אבל למרות כל הנאמר כולנו בני אדם וזה יכול היה לקרות לכל אחד גם לאוברדוביץ וגם לפופוביץ.

4. הסיפור עם לברון …נראה לי שזה קצת מוגזם .אלעד אייל הקדים אותי וסיפר את הסיפור של גורדון וגרשון (אגב בעונת 95-96 ) .
וזה קרה ,קורה ויקרה.
אשר ליחס הכללי של לברון כלפיו כאן נראה לי רב הנסתר על הגלוי .
לדעתי אם לברון באמת לא היה מאמין בו הוא כבר לא היה והיתה לקליבלנד הזדמנות אלגנטית להיפרד ממנו …זה לא קרה.
לברון לדעתי עדיין בוחן אותו .
בשורה התחתונה לא הטעות של הפסק זמן תשפיע על עתידו של בלאט .
לדעתי בלאט ימשיך בכל מקרה ולדעתי יש לו סיכוי סביר של כ 50 אחוז לנצח את הסדרה (אם קיירי יתאושש ) ואם הוא מנצח את הסדרה הוא יהיה בגמר הנ.ב.א ולכן לא סביר שתפטר מאמן נ.ב.א שמגיע לגמר כרוקי ועם פציעה משמעותית שכזו …אבל גם אם לא יגיע הוא עשה את שלו בערך וימשיך במיוחד שיש לו חוזה מובטח ,הוא מתקדם וקליבלנד הקמצנים כבר משלמת פיצוי יפה למאמן אחד.

גיא
גיא
12/05/2015 17:40:21

+ 100

אדם
אדם
11/05/2015 20:38:30

כולם חופרים על הדקה האחרונה.
לאף אחד לא מפריע שקליבלנד שיחקה את הכדורסל המגעיל ביותר על הפלנטה?
בשביל זה הוא מקבל 4 מליון בעונה? בשביל ההתקפה הכי פחות יעילה שאפשר היה לתכנן? בשביל להשאיר שחקן פצוע שלא מסוגל לרוץ 40 דקות על הפרקט?

סתם אחד
סתם אחד
11/05/2015 20:40:25

רק לי זה ברור שבלאט סימן תרגיל לג'.ר. סמית שהיה פשוט רותח ברבע האחרון?
זה היה הצעד הכי הגיוני ומתבקש.
וזו גם הסיבה שלברון הסתכל לסמית מיד אחרי הבאזר ביטר. זה היה מבט של "אמרתי לך שאתה יכול לסמוך עלי".

דרור2
דרור2
11/05/2015 20:52:56

חבר'ה, זה נראה קצת כמו סערה בכוס תה. הקאבס ניצחו את המשחק, בלאט נתן תצוגת אימון טובה יותר משל ת'יבודו (להזכירכם, מאמן העונה לשעבר) וזה מה שחשוב. כל השאר זה אנקדוטות שאף אחד לא יזכור אותן עד המשחק הבא

מנחם לס
מנחם לס
11/05/2015 20:59:14

רק שתדעו שלא רק ארנחנו כאן באתר מדברים על זה. כ-ו-ל-ם כאן מדברים על זה בספןרטסנטר ושאר תכניות הרדיו. אני לא יכול לחכות לתכנית של 5:30 PTI שבוודאי זה יהיה נושא די מרכזי שם (PARDON THE INTERRUPTION, התכנית הנפלאה בגלל שני הכוכבים שבה – Michael Wilbon and Tony Kornheiser – שהעתיקו מכאן ושרון קופמן מבייש אותה)

רועי ויינברג
רועי ויינברג
11/05/2015 21:24:09
Reply to  מנחם לס

בפאנל הנוכחי של יציע העיתונות רון קופמן הפרשן הכי מתוו, אחראי ומהימן. והוא רק הקצין בשנים האחרונות

Mbk
Mbk
11/05/2015 21:33:58

קופמן ביב שופכין
על מה אתה מדבר ?

Mbk
Mbk
11/05/2015 21:38:12

מה שהיה מגעיל זה עושה דברו של לברון ג׳יי אר סמית שלכלך על בלאט בלי בושה
בארץ סמית היה מקבל עונש השנייה או לפחות קנס גדול

אפרופו מעמד
בעונה שמיייקל ג׳ורדן הפסיד את הפלייאוף בגמר המזרח בסדרה של הניקס מול הבולס פיל ג׳קסון סרטט תרגיל לטוני קוקוץ
פיפן הרים את האף ( למרות שעם האף שלו …. ) ולא עלה מהטיים אווט
קוקוץ קבר ג׳אמפ על הבאזר אין יור פייס

לפיל ג׳קסון זה כנראה לא היה קורה

עגל
עגל
11/05/2015 23:04:02
Reply to  Mbk

מה שפיפן עשה הרבה יותר גרוע מכל דבר שאני ראיתי. פשט סירוב פקודה. רק על זה ירד לי ממנו לגמרי, איזה סמרטוט עם אופי של ילד מהגטו.
לפיפן באמת יש אף מאוד מרשים

עידן
עידן
11/05/2015 21:44:25

כנראה שהוא ראה שהתרגיל של דיוויד שווה לתחת, והחליט לבצע תרגיל פרי דמיונו האישי, ותאמינו לי שקינג ג'יימס יש מספיר תרגילים ברפטואר ובזיכרון האישי שלו, ועובדה שהוא בחר בטריק מוצלח על ג'ימי באטלר, שבלע את התרגיל כמו זנזונת..

עידן
עידן
11/05/2015 21:52:44

כולם מתרכזים בבלאט ומתעלמים מהמשחק הזוועתי של לברון. האיש איבד 7 כדורים, תקע את ההתקפה פעם אחר פעם, החטיא לייאפס פשוטים, עשה שתי עבירות תוקף מרגיזות.

אז נכון הוא ניצח את המשחק אבל באותה מידה הוא זה שגרם לכך שהמשחק בכלל יגיע לצורך בכך.

הגיע הזמן לומר את האמת (שלי לפחות) האיש מפשל ובגדול. הייתי רוצה שהוא פחות ידבר בהתנשאות מרגיזה כזו.

jojo
jojo
11/05/2015 22:01:04
Reply to  עידן

תרגם את הפוסט לאנגלית ושלח אותו לתקשורת האמריקאית שסוגדת ללברון וקובעת שהוא "הציל את קליבלנד, את בלאט ואת המין האנושי כולו".
נראה לי שיש כאן רבים וטובים שהיו מוכנים לעשות ללברון "אוליניק".

איל
איל
11/05/2015 22:04:05
Reply to  jojo

לגמרי. לא קראתי את כל הכתבה, אבל תראי הכותרת של הכתבה הראשית בבליצ'ר (מהווארד בק שמשום מה כולם נורא מחזיקים ממנו): LeBron Shines Despite Coach, Teammates

jojo
jojo
11/05/2015 22:21:27
Reply to  איל

ראיתי את הכותרות של אוהיו מדיה גרופ כולל הציטוט של לברון המאושר שהציל את קליבלנד מאסון (תרגום חופשי אבל נאמן למקור) וזה היה מדכא מספיק..
לפחות האוהדים בפורומים שם פחות עיוורים וערים לעובדה שלברון שיחק מחריד רוב המשחק.
ולגבי מר סמית', ששיבחתי פה אך לפני יומיים, אני רוצה להאמין שהוא מריר על הדחתו מן ההרכב כי נראה היה שהוא דווקא מכבד את בלאט.

גליל עליון
גליל עליון
11/05/2015 22:29:46
Reply to  jojo

ג'יי אר לא אמר משהו בעייתי העיתונאי ציטט אותו בהתחלה לא נכון ואחר תיקן את הציטוט
הוא אמר שהתרגיל בהתחלה לא היה ברור
ולא מה שנכתב בהתחלה

עגל
עגל
11/05/2015 22:57:28
Reply to  jojo

לברון שיחק מצוין רוב המשחק. הוא זרק לבנים כל הזמן עד לזריקה האחרונה וגם איבד, אבל זה סביר בהתחשב בנסיבות

jojo
jojo
11/05/2015 23:04:38
Reply to  jojo

נראה לי שזו סיטואציה של "נסכים לא להסכים". קשה לי להגיד שהוא שיחק טוב עם בחירת הזריקות האומללה שלו, עם ההירו בול ועם איבודי הכדור ועבירות התוקף המוזרות. לא הצלחתי להבין למה הוא לא מסר את הכדור בשניות האחרות ששניים שמרו עליו (לפני התוקף על דנליבי) כי היתה לו אפשרות.
יתכן שקשה לי להפריד את ההתנהלות המכוערת שלו מהמשחק עצמו. אני אשמח אם במשחק הבא יוכיח את גדולתו.

עגל
עגל
11/05/2015 23:10:10
Reply to  jojo

בסדר, מקובל עלי (אולי תסתכלי על המחצית הראשונה בה הוא היה הרבה יותר טוב ?)
אני עכשיו צופה בשידור החוזר של יוסטון-קליפרס מהלילה, זה ממש זוועה. מזל שהלכתי לישון אתמול. לא בטוח שארדם היום . . .

משה כוהן
משה כוהן
11/05/2015 21:55:27

מנחם תמשיך לכתוב שטויות זה בסדר … יסלחו לך בגלל הגיל …
זו לא פעם ראשונה שאתה כותב שטויות וגם לא אחרונה אבל … כפי שכתבת יש לך PHD תחשוב קצת על מה שאתה כותב איך אתה משוה מאמן גאון כמו קייסי שהיה אגדה כבר לפני אותו משחק למאמן טירון כמו בלאט שבכלל לא ברור אם מישהו סופר אותו בקבוצה?

איל
איל
11/05/2015 22:01:59

קייסי לא נחשב לאיזה עילוי (בתור מאמן. כשחקן זה משהו אחר). בלאט לעומת זאת, הוהו. לא ציפיתי לשמוע דבר כזה מישראלי.

אמיר ל.
אמיר ל.
11/05/2015 22:28:11

אני לא מאוהדי בלאט וקליבלנד אבל זו התנהגות פשוט מגעילה של לברון ושל חלק מהמדיה שם כלפי בלאט.

מנצלים את זה שבלאט חדש שם ועולים לו על הראש – במקום שלברון יתמוך בו ויעבוד איתו ביחד.

תקנו אותי אם אני טועה אבל אפילו את קובי, שנחשב עם אופי בעייתי יותר מלברון (נחשב למניאק לא קטן), לא ראיתי משפיל ככה את המאמנים שלו – והיו לו סיבות מצויינות בשנים האחרונות… להיפך שמעתי אותו מפרגן להם ועובד איתם ביחד ומחזק אותם.

מה, לברון מכין את האליבי? שיהיה אפשר להפיל הכל על בלאט במקרה של כשלון?

משה כוהן
משה כוהן
11/05/2015 23:43:04
Reply to  אמיר ל.

הכתובת רשומה על הקיר !

דקסטר
דקסטר
12/05/2015 0:31:28

מי שחושב שהתקשורת בישראל מנפחת את עניין בלאט לא מבין על מה הוא מדבר.
בארה"ב העניין מנופח פי 8 מכל מה שקראתם בעברית.
ותכלס אין אתר בעברית שאפילו מדגדג את האתר הזה בהבנת ה NBA.

הדקה האחרונה של בלאט הייתה עניין חמור ביותר.
בדקה הזו בלאט עשה טעות חמורה ואילולא טיירון לו היה מצב שקליבלנד הייתה מפסידה את המשחק וזה היה סיפור לדורות.
ואם זה לא מספיק בלאט שרטט תרגיל שבו לברון המלך הכוכב השליט הנאור מוציא את הכדור מהחוץ כשהכל מונח על הכף.
(יש היגיון במהלך אך לא במקרה הספציפי הזה)

ואתם שוכחים שיש כאן רומן שנמשך כל השנה.

כל התקריות העונה עם לברון הסתיימו בכך שלברון זרק את בלאט לקרשים.
אפילו לא הייתה פעם אחת(!) בה הם חלקו את אותה עמדה בסיטואציות מורכבות.

ואם זה לא מספיק, לברון דואג ליידע את כולם שהוא חושב ההיפך(!) מבלאט.
הרי במקרה האחרון לברון היה יכול להסתפק בלומר- "החלטתי לקחת את הזריקה האחרונה" ולגמור עם זה.
במקום זאת הוא דאג לציין שהמאמן רצה שהוא יזרוק את הכדור והוא החליט לבטל את התרגיל שתוכנן עבורו וללכת על תרגיל אחר.

יותר מזה גם שאר התגובות של שאר השחקנים לא הלכו עם בלאט.
אף חדר הלבשה לא יכול להתקיים עם חוסר כבוד שכזה אצל מאמן ראשי.

על פחות מזה אנשים הולכים הביתה.

בסופו של דבר כל הישג של קליבלנד ייחשב להישג של לברון (ולמרות המאמן) למעט אליפות, שבמקרה כזה, בלאט יקבל מעט מהקרדיט.

לברון הוא זה שיחליט על המאמן הבא. אין כאן בכלל שאלה.

אהרון שדה
אהרון שדה
12/05/2015 1:15:08
Reply to  דקסטר

כמה הערות למה שכתבת.
ראשית הטעות של בלאט הייתה משמעותית ואני כתבתי זאת אך בכל זאת זה טעות שיכולה לקרות לכל אחת היא לא יותר גדולה מהטעות של פופופיץ שעוד חזר על אותה טעות פעמיים (בעניין לברון ).
זה קרה,קורה ויקרה לכל מאמן.

שנית : לבלאט מגיע הרבה מהקרדיט על הניצחון ועל כך שקליבלנד לא התפרקה במשחק שכל הקלפים שלה היו רעים (למעט פציעת גאסול).

שלישית : לדעתי בלאט זוכה להערכה רבה באוהיו למעט לברון …בו נגיד שאם לברון יגיד להנהלה או אני או בלאט אז בלאט ילך הביתה אבל אם הוא לא ישים את ידיו על כך בלאט נשאר וזה בדיוק מה שהיה קורה לכל מאמן בליגה הזו .

רביעית : אם הייתי בלאט והייתי זוכה באליפות הייתי עוזב את קליבלנד והולך לשיקגו כזו ואז הייתי מחזיר את כל מה שיש לי בבטן על לברון …אם גם הייתי מנצח אותו בשנה הבאה הייתי יוצא מלך.

מנחם לס
מנחם לס
12/05/2015 2:17:46

אם בלאט היה נושא ראשי ב-PTI – אפילו לפני הדיון על העונש שחטף תום בריידי בעניין הכדורים, ומיליון דולאר קנס לפטריוטס – הדבר אומר דרשני.

חתוליו
חתוליו
12/05/2015 13:43:27

לא ראיתי את המשחק (או איזה שהוא משחק- אני עובד משמרות לילה עכשיו), אבל ממה שהבנתי משלל הדיונים בנושא הצלחתי לחלץ שלוש נקודות עיקריות:
א. בלאט ביקש פסק זמן כי לברון סימן לו לקחת פסק זמן, מה שמפיל חלק מהאחריות על מה שכמעט קרה על לברון.
ב. בלאט רצה שהכדור האחרון ילך לסמית שהיה חם ומדוייק ולא קטסטרופלי כלברון- הגיוני ומתבקש ולגיטימי בסיטואציה הזאת. צריך לזכור שאם לברון היה מחטיא המשחק היה הולך להארכה ולכן הנטל על החמצה היה הרבה פחות משמעותי מזריקה במצב של פיגור. ר״ל שללברון היה קל לשחק אותה הילד הגדול שלוקח אחריות, כי במקרה של כשלון המשחק היה ממשיך.
ג. לברון ג׳יימס, אתה ילד קקה.

חתוליו
חתוליו
12/05/2015 13:56:00

אולי מרחק השנים מעצים את העבר, אבל בזכרוני אצל ג׳ורדן (כמעט) כל משחק היה תצוגה הירואית ויוצאת דופן של כדורסל. לברון אמנם חזק ומהיר אבל יש לו לא מעט משחקים סתמיים (שלא נאמר גרועים) שבהם הוא מאלץ אליו את הכדור ולא מביא תפוקה משל היה קרלוס ארויו במכבי ת״א.
מבחינת נתונים פיזיים ויכולות נטו הוא כנראה הראשון מאז ומעולם, אבל מבחינת כדורסל אמיתי, תאוות ניצחון ו-ווינריות הוא אפילו לא בעשיריה הראשונה שלי.

omerbb
omerbb
12/05/2015 14:51:40
Reply to  חתוליו

הקימו למעלה מועדון של אנטי – לברון. בדיוק מגייסים חברים חדשים. נשמע כמו מק'ום נחמד.