טור מאוסטרליה הרחוקה: הקוף על הגב, וקצת לוטרי / רפי יצחק

רציתי לכתוב טור על הגרלת הלוטרי הקרבה ובאה, אבל קשה להתחיל ללא הפלייאוף.
אנחנו בעיצומו של הפלייאוף – הפעם ראשונה שאני צופה בפלייאוף מאוסטרליה הרחוקה אחרי שנים ארוכות של צפייה במשחקים בארץ הקודש בחשיכת הלילה כשמכשיר הטלוויזיה ב- MUTE כדי לא להפריע לישנים. עתה צריך להתרגל לשלב את הצפייה בשגרת היום: קחו לדוגמא את היום בבוקר פה במלבורן, כשאיחרתי עם הילדים לבית הספר כי לא רצינו להפסיד את שריקת הסיום של המשחק בשיקגו – וטוב שכך.

איזה יומיים היו לנו. המשחק אתמול בין וושינגטון לאטלנטה היה מנומנם ופתאום משום מקום, טראח אטלנטה רצה 17-0 ,משווה בשניות האחרונה (איזה שחקן זה דניס שרודר!) ואז מגיע אדון פירס ועושה את הדבר שהוא עושה הכי טוב- GAME SHOT .

הסדרה בין בקאבס לשיקגו תלך כנראה למשחק שביעי וכל משחק שם הוא לפנתיאון.

הסדרה בין הקליפרס ליוסטון היא המאכזבת ביותר לאוהדי הרוקטס, ואני מקווה עבורם שישתחררו סופסוף מעולו של קווין מקהייל בעקבות הפלייאוף העלוב שלהם.

התייחסות קצרה לסידרה בין הווריורס לממפיס:

הקוף על הגב

אלוין ג'נטרי מסתובב בליגה כעשרים שנה,רובן כעוזר מאמן בקבוצות שונות וחלקן המועט כמאמן ראשי. בין השנים 2004- 2008 הוא היה עוזרו של מייק דאנט'וני בפניקס הגדולה של נאש וסטודומיאר (אחרי עזיבתו של דאנט'וני הוא אימן את פניקס עוד 4 שנים כמאמן ראשי) . בקיץ הוא הסכים להיות העוזר הבכיר של סטיב קאר בג"ס והרבה אנשים זוקפים לזכותו את משחק ההתקפה הקטלני של הווריורס במהלך העונה.

ג'נטרי עם סטיב קאר וסטפן קארי בימים יותר יפים העונה

יש קו דמיון מאוד ברור בין פניקס ההיא לג"ס הנוכחית: שתיהן קבוצות התקפה מוכשרות בטירוף עם יעילות מדהימה במהלך העונה הרגילה. במקרה של פניקס ההיא בכל פלייאוף היא היתה מגיעה אל פי הבאר ונופלת שוב, פעם אחת מול דאלאס של נוביצקי ושלוש פעמים מול הפלאח וחבורתו מהספרס. מה שהיה חסר לחבורה של דאנט'וני זה ההתאמה המנטלית לפלייאוף, בזמן שהמשחק (במיוחד בשלבים הסופיים!) הופך להיות יותר גברי וצריך לשרוט,לנשוך, ולגרד כל מהלך בציפורניים.

מה שהגריזליס עושים לווריורס מזכיר בערך את מה שפניקס ההיא היתה עוברת כל שנה מול הספרס. במשחק קשוח שכזה צריך להעלות הילוך;.קרי לענות באותו מטבע ליריב ולא להתקפל!.

קחו את קארי ה- MVP הטרי של העונה הרגילה, הוא נראה פשוט מביך מול הגריזליס בשני המשחקים האחרונים, ההלם מהקשיחות וההגנה של ממפיס שסוגרת כל מבט פנוי ושחקניה בראשות טוני אלן מתנפלים על נתיבי המסירה, נכנס לו לראש חזק. תסתכלו על המשחק האחרון ותראו את המבט שלו ברבע הרביעי- הוא פשוט בהלם! הוא זורק בלחץ , המשחק שלו לא נינוח ושוטף ואפילו החטאות מהעונשין אצלו לא נדירות כפי שהורגלנו.


לגולדן סטייט יש חומר שחקנים לענות לממפיס באותה מטבע: גרין לא רואה אף אחד בעיניים, איגי ובוגוט רגילים לשחק כך שנים במזרח, ועל הספסל יושב דיויד לי שמתאים כמו כפפה למשחק כזה. מה שחסר לווריורס זה הסוויץ' בראש – תתעוררו אנחנו בפלייאוף ויש לנו חתיכת קוף להוריד מהגב!

המחצית השנייה של המשחק האחרון צריכה להוות זריקת עידוד לשחקני הווריורס, הם לא ויתרו, לא התקפלו והעלו את האינטסיביות ותוך כדי כך חזרו למשחק.

הסידרה הזו באה לווריורס בזמן, ממפיס היא מבחן הבגרות לסטיב קאר ושחקניו. זוהי בדיוק הסדרה להוכיח שהם לא בלוף והם קבוצה מחומר אחר. לדעתי אם הם עוברים את ממפיס, כלום לא עוצר אותם בדרך לתואר אבל אם הם ממשיכים להתקפל בפני הפיזיות של ממפיס הם יתויגו בהיסטוריה בדיוק כמו הסאנס של סטודומיאר ונאש כקבוצת עונה רגילה מצויינת ותו לא (אהה…. ולנאש יש שני תארי MVP של העונה הרגילה ואפס אליפויות!) .

היו ימים…. הפלאח ונאש

 

לוטרי רבותי, לוטרי
בעוד שבוע (19 למאי) תערך הגרלת הלוטרי של ה- NBA שמתוזמנת לפתיחת הסדרות האזוריות בפלייאוף.
14 קבוצות ידעו אחרי ההגרלה את מיקום הבחירה שלהם בדראפט ה- NBA , מי שתזכה במקום הראשון תבחר ככל הנראה בקרל אנטוני טאונס מדיוק.
למינסוטה יש את הסיכוי הגבוה לזכות במקום הראשון, ואם זה יקרה בהרכב של מינסוטה ישחקו שלושת הבחירות הראשונות בשלושת הדראפטים האחרונים ( וויגינס – 2014, ובנט – 2013, כבר בהרכב שלה) – מאורע חסר תקדים בתולדות הליגה.
להלן טבלת הסיכויים של הקבוצות בהגרלת הלוטרי:
Lot- Odd

פרט לזה שכל הקבוצות מקוות לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים, שלוש קבוצות יעקבו בדריכות מיוחדת אחרי ההגרלה כי הן יכולות לצאת ממנה בגדול או ללא כלום.
לייקרס – הבחירה שלהם מוגנת מקומות 1-5, והם סיימו עם המאזן הרביעי מהסוף השנה-
יודעים כמה פעמים במהלך ה-25 שנים האחרונות הקבוצה שנכנסה להגרת הלוטרי עם מיקום 4 סיימה מתחת למיקום החמישי ? 5 פעמים בדיוק. וזה גם מתיישר עם הטבלה הסטסיטית לליקרס יש 82% סיכוי לסיים במקומות 1-5 ולשמור את הבחירה שלהם.

מיאמי – הבחירה שלהם מוגנת 1-10 , סיימו במאזן העשירי מהסוף השנה –
עזבו אותכם מהבושה שמיאמי עם הרכב השחקנים הזה לא נכנסה לפלייאוף וסיימה אחרי בוסטון, ברוקלין והבאקס…..
הם בנוסף יכולים לאבד את הבחירה שלהם בלוטרי אם אחת מהקבוצות שמדורגות מעליה (אינדיאנה, פניקס, יוטה ו- OKC ) קופצת לשלוש הראשונות – הסיכוי שזה יקרה? 9% לא כזה ריאלי.
פילדלפיה- סיימו במאזן השלישי מהסוף.
הבחירה של פילי תשאר שלה ולא משנה איפה היא תוגרל (הבחירה תיהיה בין שש הראשונות) . אבל ….. אם מיאמי או הלייקרס מאבדות את הבחירה שלהן, אזי הן מאבדות אותה לפילי. ולכן ישנו סיכוי תיאורטי שהסיקסרס יכולים לסיים את הלוטרי עם שלוש בחירות בכיס. לא סיכוי ריאלי אבל עדיין סיכוי כלשהו.
ולסיום משהו קטן לגבי ההשוואה בין מזרח למערב:
כל השנה אנו שומעים דיבורים על חוסר האיזון בין הקופרנסים וכמה שהקבוצה שמגיע מהמזרח, תשייט בניוטרל עד לסדרת הגמר ומאידך האלופה המערבית תגיע מותשת. טוב…. אז איך שהסדרות מתנהלות עד עתה, זה ממש לא כך. מה שכן ניתן לאמר הוא שכל מי שחובב כדורסל מערבי, צריך לבקש להעביר את ממפיס למזרח, כי המשחקים של הגריזליס עם תוצאות נמוכות והם לא נותנים לרוץ ומשחקם מבוסס על כוח יותר מטכניקה ויופי. איך אמרה פעם גולדה? "הם לא נחמדים…"

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. טור יפה.

    אף קבוצה לא משייטת במזרח כי כולן גרועות.

    הקליפרס, ממפיס, גולדן סטייט, היו משייטות בקלות יחסית לגמר אם היו במזרח.

  2. איך הגעתי למצב שהיום הכי חשוב הוא יום הגרלת הדראפט !!! אני לא מאמין שאני במתח האם הלייקרס יקבלו בחירת דראפט גבוהה או שניתן אותה לפילי.
    קשים החיים של אוהד לייקרס בימינו 🙁

  3. ובחלומי הרטוב הספרס עושים טרייד על פארקר וספליטר תמורת אחת מהבחירות טופ 5 של הסיקסרס ב- 3 השנים האחרונות (גם אמביד סבבה)

    לפילי יש יותר מדי בחירות דראפט ופחות מדי שחקני כדורסל ויש לה מליארד דולר עד שתגיע לתקרת השכר.

    הספרס צריכים לבנות מחדש במיוחד אם דאנקן ומאנו לא ממשיכים, צריך להיפרד גם מפארקר. הוא שחקן גמור שאי אפשר לבנות עליו פליאוף

  4. תודה על הטור.

    עם כל הכבוד לסיכוי הדירוג בדראפט ,
    עדיין, מה שחשוב זה המזל של הקבוצה
    והדרך שהיא מנסה להעצים את השחקן שנבחר.
    התקווה שלהן היא שהפרוספקט שנבחר יהיה בריא,
    ויפגין קשיחות מנטלית וסבלנות למצוא את הדרך שלו בקבוצה,
    העובדה שהוא היה כוכב מכללות לא הופכת אותו לכוכב בליגה של הגדולים.
    ולכן כל הדירוג של 1-5 או 1-'10. לא רלוונטי.

    1. מציע את זה-
      http://www.82games.com/nbadraftpicks.htm
      יש הבדלים ברורים
      בדקו לפי מדד של ממוצע קריירה למשחק של נקודות+ריב'+אסיס'
      לבחירה ראשונה הממוצע 27, לבחירה 5 הממוצע 21.
      בחירות 6-10 זה בערך 16.5 ללא שונות גדולה.

      מהנתונים עולה שההבדל בין 11-15 ל- 16-20 לא משמעותי.

  5. כל הכבוד על הלינק.
    לא סתם קבוצות מגינות על בחירות הדראפט שהן סוחרות בהן…….בבירור יש משמעות גדולה לבחירות 1-5.

    בהמשך ללינק יש דירוג של איכות בחירות הדראפט פר קבוצה ב-20 שנה 1989-2008. לא מפתיע שהניקס מדורגים אחרונים שם. מה שכן מפתיע שמילווקי מדורגים ראשונים ולייקרס במקום שלישי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט