כמה טוב לחזור הבייתה, והדבר הראשון ששמתי לב עליו אחרי מסעותיי בעקבות החומוס המושלם זה שרבאק האוסטרלים האלו נהגים ממש מצויינים. הייתי בשוק, אחרי חודש בכבישי ישראל המציאות שתפקיד הנהגים בכביש הוא להגיע בבטחה למקום יעדם ולשמור אחד על השני מפני תאונות ממש נשכח ממני. בוודאי החומוס של לינא בלבל עליי את דעתי…
והכל קשור ביסודות משחק! תפעול נכול של המכונה, שמירה על החוקים, שמירת מרווח בטחון סבלנות, יסודות נהיגה ואמונה שכל דבר טוב מגיע בסוף. אני לא יכול לחשוב שהג'נטלמן סוסאג' שחטפנו לא היה בגלל שדיימו חווה על בשרו את הפקק מראשון לתל אביב שקורה ממש ברגעים אלו (לא משנה באיזה שעה אתם קורעים את הפוסט…) ונסיון לשחק את הפקק לרוחב מאשר שמירה על הנתיב.
הממפיס האלה פשוט עמדו בנתיבי התנועה של אוטוסטרדת פורטלנד ועשו לדיימו פקק אללה איילון ואז הוא היה צריך להתחיל לעשות כמו מומי ולהחליף נתיבים לחתוך נהגים ולאלתר ומשם הוא הגיע לתוצאה הבלתי נמנעת… תאונת פחחות קלה וזריקות גרועות… 17% מחרידים ועמידה שלוש שעות בפקקים. בושה.
לא הצלחתי להבין מדוע נהגים בפקק חושבים שהדרך המהירה לראש הפקק הוא בהחלפת נתיבים ללא איתות? למה כל הכדורים חייבים להתחיל מדיימו למה לא סוללים עוד רכבת מהירה? כל תשובה שאתן תהיה בגדר תירוץ עלוב ולכן נשים את מבטחנו בשנת 2016.. השנה שנביא את טימי דאנקן לעזור לאולדבריג' ונמלא את הסגל בעוד שלוש ארבע שחקני רוטציה. ונפרוץ נתיבים חדשים עמוק לתוך הפוסט סיזן. רבאק קליפורניה זה כל כך אתמול. העתיד הוא בפורטלנד.
תודה שהייתם איתי ביומן שהיה בו הכל מהכל וכמו שנה שעברה מי שמנצח את פורטלנד הולך כל הדרך לאליפות ה NBA, תכינו את סט הטבעות לממפיס.
לי ישנה בעייה. בארה"ב אני נוהג כאמריקאי. כשאגיע לישראל ב-12 ביולי, תוך 5 דקות משדה התעופה בלוד אני כבר מנסה לדפוק נהגים בחזרה בעקיפה מימין, ועוד במטר מהאויב, דקה אחרי שדפקו אותי.
אין על הטירוף הישראלי. בשלוש וחצי שבועות הייתי עד ל-4 תאונות, 3-4 כמעט תאונה מדיי יום. ופעם אחת שמצאתי חנייה בתל אביב מתוך עוד 16 שחיפםשתי וחניתי בחניון בסוף. זה יותר מחיים שלמים של ארבע דורות במלבורן.
לזכותם של הנהגים הישראלים אפשר לומר שבחמש שנים האחרונות הם נהיו גרועים אפילו יותר. כעת הם כבר לא מאותתים לעולם, צופרים לך שהרמזור עוד אדום ומצליחים לתפקד בזמן שהם מסתכלים בסלולרי.
הישראלים יגידו לך שבמשולש ובצפון הערבים נוסעים עוד יותר גרוע. אני מלבד הבדל אדיר בתשתיות לא שמתי לב להבדל.
"השנה שנביא את טימי דאנקן לעזור לאולדריג'" – חחח… גדול אתה !
חומוס לינא זה של תיירים, סתם חומוס.
נסה את עכרמאווי מול שער שכם, אם אתה אמיץ תיגש לאבו חסן אל בגדדי בשכונת באב חוטה, תיכנס משער הפרחים תעבור אץ ההוא עם השפם שמוכר פלאפלים ותרד ברחוב אנטוניה, קצת אחרי בית הספר לבנות יש כוך שבו נמצא אבו חסן, זה נקרא מסעדת סולטני, הוא יקצוץ לך ירקות בסכין כמו מצ'טה דק דק ואז יניח הכל בקערת חרס עמוקה, יזליף על הכל מלא טחינה ולמעלה יוסיף המון מיץ לימון, בבקר כל הילדים לפני הבית ספר מגיעים אליו עם הצלחות ביד וכמה שקלים, בסביבות 1200 הוא מגיש קבב בן זונה,
ההנאה מובטחת
מאוחר מידיי הולדן, חזרתי לחומוס היווני של מלבורן….
בשנת 2018-9 בביקור הבא אני אכין את הקיבה!
בתור נהג מקצועי על ווספה בישראל הנה עשרת הדברות לתנועה המקומית :
1. בישראל על תהיה צודק תהיה מניאק (דודו טופז)
2. "בעיות פותרים עם גז" (אני בשיחה עם שליח חדש, בשיעור איך לעשות מלא כסף משליחויות בלי למות על הכביש)
3. "עדו יא נקבה, שים לו טמבון !"(אבא שלי מסביר לי איך עוברים נתיבים בישראל שהייתי בן 16 ולמדתי לנהוג)
4. "נראה מי יתעסק אתך עכשיו" (אבא שלי מחליף את הפזו 205 בביואיק דאסטר שהואצתי רשיון בגיל 17)
5. "הא???!???" (אבי, מבת ים מסביר לנהגת אחרת שהחנייה שלו)
אני משאיר את חמשת הדיברות האחרונות פתוחות לתגובות הגולשים
הכביש מגלה את אופיים האמיתי של האנשים החיים במדינה.