בלוגים חיים לפנתאון של משחקי הלילה /יונתן שגב

יום רביעי הגדול, יום שתמיד מקיים ו(כמעט) תמיד מבטיח, הגיע אלינו שוב.  כרגיל, יום עם משחקים מעניינים מאין כמותם, הטומן בחובו אוצר גדול – לילה נוסף עם מעט שינה והרבה כדורסל.

במקרה, או לא במקרה שתי הסדרות היותר מעניינות של רבע הגמר (חצי הגמר האיזורי), ויסלחו לי גולדן סטייט – ממפיס ו-וושינגטון – אטלנטה, משוחקות הערב. המשחקים הופכים למעניינים אפילו יותר, אם לוקחים בחשבון ששתי קבוצות החוץ מובילות את סדרותיהן. זה אומר, שקבוצת חוץ שמנצחת היום, הופכת לפייבוריטית מאוד ברורה להעפיל לגמר האזורי.

 

2:00 (ערוץ 58) – קליבלנד קאבלירס (2) – שיקגו בולס (3) – 1-0 לשיקגו

יכול להיות שהמשחק היום, יהיה הקריטי בקריירת האימון של דיוויד בלאט. יכול להיות, שבמקרה שבלאט יפסיד אותו, ובכך ידחוק עצמו לפינה שקשה להיחלץ ממנה (אני לא רואה את קליבלנד מנצחת את שיקגו יותר מפעם אחת בחוץ) הוא לא יוכל להמשיך בשנה הבאה. כמובן, שאני מגזים מעט, וכמובן שאני מדבר ב"שפת האםים", אבל אין ספק שזהו משחק קריטי מאוד לבלאט, ללברון, לקווין לאב ובעיקר – לעיר קליבלנד – העיר שלא חוותה זכייה באיזשהו ספורט מרכזי ב-50 שנה האחרונות (האליפות האחרונה הייתה ב-1964 של קבוצת הפוטבול של העיר – הקליבלנד בראונס).

הגיע הזמן לגאול את האוהדים המסכנים, הגיע הזמן שלברון יממש את הרצון שלו והסיבה שהוא חזר לקאב – להביא אליפות לעיר הולדתו.

זה שהמשחק יערך באולם הביתי של הקאבאלירס, יכול לעזור להם – אך מהצד השני להלחיץ אותם ולמנוע מהם לנסות להוציא את הקבוצה מ"קללת קליבלנד" הידועה שהיא שרויה בה (אולי כדי פשוט להעביר את הפרנצ'ייז לסיאטל או משהו, זה יהיה יותר פשוט מלהסיר את הקללה).

ג'יי אר סמית' וקווין לאב, למי שחי באיזושהי גלגסיה אחרת/ היה שקוע בעבודה/ הלך לאיזה טיול שנתי בטיימינג לא טוב (לתלמידים מבינינו ואני קצת מוציא זעם על השבוע שאפסיד החל מה-17 במאי), לא ישחקו הלילה – כשהראשון עדיין יושב בחוץ על הבעיטה שנתן לקרואדר במשחק הרביעי נגד בוסטון, והשני פצוע לחצי שנה אחרי שקלי אוליניק עשה לו קלי אוליניק.

בסך הכל, במשחק הראשון ראינו את לברון ג'יימס ביכולת מאוד פושרת. "המלך", או "פלופרון" (תלוי באיזה צד של המפה הפוליטית אתם) היה נראה חסר חשק – בעיקר במחצית הראשונה ובמחצית השנייה נראה שהבעיה הייתה דווקא הפוכה – הוא ניסה יותר מידי והכריח את המשחק עליו, מה שגרם לאיבודים מיותרים (היו לו 4 במחצית הזו אם אני לא טועה), החטאות מיותרות, ומשחק "ראש בקיר" קלאסי.

 

עוד סיבה שבגללה הקאבלירס הפסידו הייתה הניסיון הלא מוצלח של בלאט להעלות את מייק מילר בחמישייה. הגארד/פורוורד הוותיק תרם רק 3 נק' ב-16 דקות משחק, כשהוא זורק רק פעמיים מהשדה. הפלוס מינוס שלו (-20) היה הגרוע ביותר בקבוצה.

מה שעוד פגע בקבוצה, היה היכולת של הספסל ליצור נקודות. אף על פי שהוא סיים עם מדד של +16 בפלוס מינוס (4 בממוצע לשחקן), רק 9 נק' משותפות היו להם ביותר משעה משותפת על הפארקט. רק דלבודובה (5 נק') ותומפסון (4 נק') קלעו, כשג'יימס ג'ונס מציג יכולת מאוד לא טובה, כשחוץ מההגנה הפושרת שלו, הוא גם החטיא שתי שלשות פנויות לחלוטין וסיים ללא נקודה.

לעומתם, קיירי אירווינג (30 נק') ואימאן שאמפרט (22 נק') הציגו משחק נהדר. הרכז בן ה-23 התעלל בהגנה של השוורים, ואף על פי שקלע באחוזים פושרים ביותר – 10/23, 1 מ-5 מהשלוש, הוא הצליח להגיע לקו (9 מ-9) ליצור לאחרים ולעצמו ובאמת להשתלט על המשחק לפרקים מסוימים על המשחק (בעיקר ברבעים הזוגיים).

שאמפרט, היה הרבה יותר שקט, ומי שלא שם לב טוב לא יכל לראות שהוא קולע את כמות הנקודות הזו, אבל ניצל את המצ'אפ הלא טוב בהגנה שהבולס שמו עליו (נואה). בנוסף, הציג הגנה טובה מאוד על באטלר ורוז כששמר עליהם (הוא לרוב שמר על באטלר).

אם זה לא מספיק, הקאבס ארגה לחזרתו של ג'יי אר בעודה משליכה 26 שלשות וקולעת רק 7 מהן (26%).

 

 

 

 

קואץ' בלאט. משחק סופר-קריטי לקריירת ה-NBA של יליד בוסטון.

 

 

כל זה טוב ויפה, אבל מהצד השני עומדת קבוצה. לא סתם קבוצה – זו שאלוהי הכדורסל, מייקל ג'ורדן, בילה בה את מיטב שנותיו, ויצר לה את כל מה שהקאבלירס מחפשת – מסורת של אליפויות – די אן איי מנצח, יכולת להגיע לשלבים המאוחרים של העונה ולמרבה האירוניה, הוא עשה את זה גם לא מעט נגד הקאבלירס עצמם.

מהצד השני, הבולס בעידנה הנוכחי – עידן דריק רוז, עדיין מחפשת עצמה. ה-MVP הצעיר בהיסטוריה נפצע כמה פעמים בברכיו, ובכך השאיר את תקוות האליפות של השוורים בצד. השנה, יש תחושה שאפשר ללכת עד הסוף בעיר הרוחות – רוז נמצא בשיא כושרו השנה ויותר חשוב מכך – הוא בריא, ג'ימי G באקטס, השחקן שקיבל דקות גארבאג' מועטות לאורך ריצת הפלייאוף העמוקה האחרונה של הבולס (2011) הופך לאט – לאט לאחד השחקנים היותר טובים בשני צידי המגרש, גאסול תורם את ניסיון הרב שצבר תחת קובי והלייקרס ושחקני הרוטציה עושים עבודה נהדרת בראשות מייק דאנליבי.

אם כבר הזכרתי את דאנליבי, הגיע הזמן להראות קצת את המספרים שלו – הפורוורד הוותיק קפץ מ-9.4 נק' למשחק ב-40% מחוץ לקשת בעונה הרגילה ל-11 נק' ב-57% מדהימים מחוץ לקשץ בפוסט- סיזן, כשבשני המשחקים האחרונים הוא עלה ל-17 נק' ב-70% מדאון טאון.

עוד שחקן שהיה טוב מאוד במשחק האחרון היה דריק רוז. ה-25 נק' שלו די קיזזו את ה-30 נק' של קיירי אירווינג והוא הראה איזון בין זריקה מבחוץ לחדירות פנימה. מה שכן, לא יכול להיות שהוא לא הלך ב-כ-ל-ל לקו במשחק האחרון. דבר בעייתי נוסף, הוא שמספריו יורדים בצורה דרסטית אחרי יום מנוחה אחד בלבד בפוסט סיזון. חשוב שהוא יגיע חד למשחק. הוא שיחק 38 דקות וחצי במשחק האחרון – נתון שאפשר לחיות איתו.

סיבה נוספת לניצחון הבולס ביום שבת הייתה כמובן האחוזים מהשלוש ומחצי מרחק. מדאון טאון הבולס קלעו 10 זריקות מתוך 18 ניסיונות – 55% פסיכים. מהמיד ריינג' נעשה גם כן נזק רציני, בראשות גאסול שקבר זריקה אחר זריקה משם (בעיקר ברבע מספר 3). בנוסף, השוורים שמרו על הכדור בצורה נפלאה יחסית למשחקים האחרונים נגד מילווקי עם 10 איבודים בלבד.

מה שכן חרק – או יותר נכון, מי שכן חרק (והוא גם משחק כמו חרק) הוא ג'ואקים נואה- ג'ו, בשיקגואית טיפוסית. 0 מ-4 היו לאלוף המכללות פעמיים כולל החטאת לייאפ שלא מתאימה לשחקן כדורסל, על אחת כמה וכמה שחקן NBA ואולסטאר לשעבר. נואה אומנם עדיין נלחם, ונותן הגנה לא רעה על הצבע, אבל הוא פשוט נגר בהתקפה, כש-4 האסיסטים שלו מתקזזים עם 4 האיבודים.

עוד אספקט שהבולס יהיו שמחים לשפר אלו זריקות הבונוס. רק 56% (8 מ-15) היו לבחורים של ת'יבודו מקו העונשין בהובלת נואה כמובן ( 0 מ-2) וכמו כן הבולס לא היו מספיק חדים בריבאונד – ניצחון של 42-39 בכדורים החוזרים זה ממש לא מספיק מול הסמול-בול של קליבלנד.

 

 

דאנליבי. נכנס לכושר בפלייאוף.

 

 

בסך הכל זה משחק קריטי עבור הבולס הרבה פחות מאשר עבור הקאבס, אבל אני מאמין שבאטלר יהיה טוב יותר מהמשחק הראשון שם הוא הציג יכולת סבירה ( בקנה מידה שלו כמובן) עם 20 נק' (7 מ-16 מהשדה, 2 מ-6 מהשלוש). חוץ מזה, אני מחליף את ולאדי, ומה שהוא לימד אותי הוא לא להמר נגד הקבוצה שלך וזה לא מה שאני הולך לעשות. שיקגו ב-3.

 

 

4:30 (ערוץ 55) – יוסטון רוקטס (2) – לוס אנג'לס קליפרס (3) – 1-0 ללוס אנג'לס

כשכריס פול קלע את הסל המנצח במשחק 7 נגד הספרס כשהוא על רגל אחת, כולנו התמוגגנו על הרגע. כולנו צפינו בגדולה סטייל וויליס ריד. ההבדל ביניהם היה, שלריד לא היה משחקים נוספים אחרי זה. לרכז של הקליפרס לעומת זאת, יש פלייאוף שלם לפניו. הלילה, דרך אגב, הסיכויים שישחק זהים לסיכויים שלא, לפחות כך לפי התקשורת. אבל הקליפרס הוכיחו שהם יכולים להסתדר מצויין ללא פול.

זו יכולה להיות הזדמנות ענקית של הקליפרס לשבור את מסורת הלוזריות שלהם. זו יכולה להיות הזדמנות של הקליפרס, קצת כמו ההזדמנות של הקאבלירס, להפוך לקבוצה שיש לה קבלות בפלייאוף. אף על פי, שהניצחון על הספרס הוא מרשים לכל הדעות, הגיע הזמן של הקבוצה הסופר-מוכשרת שנוצרה לה ב-L.A לעשות את הצעד ולהעפיל לגמר המערב – לפחות.

כריס פול כבר בן 30 (לפני כמה ימים אם אני לא טועה), קרופורד כבר יותר באזור של ה-35, רדיק גם הוא לא צעיר, לג'ורדן נגמר החוזה בשנה הבאה, ומי יודע לאן ילך האיש החביב הזה. בקיצור, הגיע הזמן של הקליפרס לעשות צעד משמעותי בפלייאוף – לפני שיהיה מאוחר מידי.

בגיים 1, הקבוצה הגיעה מאוד רעבה, ולמרות זה שפול ישב בחוץ והחליף אותו הבן-של (ואני לא מדבר על הבן גלוח הראש שלנו), הם הציגו כדורסל טוב מאוד, במיוחד במחצית השנייה. מי שהוביל אותם כמובן, היה בלייק גריפין, שהולך ומבסס עצמו כפוואר-פורוורד הטוב בליגה (את מנחם הוא כבר קנה והאמת שגם אותי כמעט – אם הגבה לא היה בשטח).

גריפין, שירה 26 חיצים, קטף 14 אשכוליות ומסר 13 אסיסטים במשחק מספר 1, רשם את הטריפל דאבל השלישי שלו בפוסט סיזון ובנוסף היה במקום הראשון בפלוס מינוס (21+) ביחד עם מאט בארנס. באופן כללי, גריפין מציג יכולת מאוד מגוונת בפלייאוף כשבנוסף לכמות האסיסטים הבלתי נתפסת – (65, מוביל את כל הפלייאוף בקטגוריה, 8.1 בממוצע למשחק) מציג יכולת מ-א-ו-ד מרשימה מחצי מרחק כשהוא קולע משם ב-44% מרשימים, מה שפותח לו עוד יותר את הצבע.

מי שעוד מרשים בפלייאוף הזה, הוא מאט בארנס. הפורוורד נודע תמיד כשחקן הגנתי יותר, אך בפלייאוף הזה ובעצם בכל העונה הזו ואולי אפילו בכל הקדנציה שלו בצד האדום של לוס אנג'לס, הוא מראה גם יכולות די יפות כשחקן התקפה. הוא תורם 9.1 נק' באחוזים יפים יחסית (46% מהשדה כולל 37% מהשלוש) כשבשני המשחקים האחרונים הוא קלע 17 ו-20 בהתאמה, באחוזים נהדרים (63% מהשדה ו-43% מהשלוש).

 

מה שניצח להם את המשחק הקודם, חוץ מניצול יותר טוב של כמות איבודי הכדור האיומה שהייתה במשחק (23 של הקליפרס – שנוצלו ל-21 נק' של יוסטון, לעומת 24 איב' של הרוקטס שנוצלו ל-34 של הקליפרס) ויכולת טובה של השחקנים מהפסקאות הקודמות, היו השלשות. 39 נק' (מומי, מדובר על 13 שלשות) של הקליפרס הגיעו מאחורי הקשת, כשדווקא אוסטין ריברס (4 מ-6) ומאט בארנס ( 3 מ-6) הם הספקים העיקריים.

 

 

 

 

גריפין עולה לג'אמפ. קולע אותם בצורה נהדרת – חלק מהיכולת הכללית הנהדרת שלו בפלייאוף.

 

 

ליוסטון, לעומת יריבתה – יש היסטוריה מפוארת. ימי אולג'ואן עוד נראים באופק, ולאוהדיה יש את כל הזכויות להתמוגג על האליפויות שהאיש לקח כשניצל את פרישתו הזמנית של אלוהים מכדורסל. הסנטר, שלדעת רבים (טוב – מעטים, כמו אנוכי למשל) נחשב לטוב ביותר בהיסטוריה לעמדתו, וודאי נחרד כשהוא צפה במחצית השנייה של קבוצתו לשעבר (אני לא מדבר על טורנטו – כי אם הוא היה צופה במשחקים שלהם בפלייאוף הזה – הוא היה פשוט מקיא) נגד הקליפרס.

לא יעזור מה שאפלטון, בובי ועגל כותבים לנו – לקבוצה הזו אין את מה שצריך כדי ללכת עד הסוף (כן, אפלטון, יש לי כובע מוכן – כאילו שאני עומד להשתמש בו…). נראה כאילו, למרות היכולת המרשימה של החברים הוותיקים הווארד&סמית' הרוקטס לא להגיע מעבר לגמר המערב, ואישית אני חושב שגם לשם הם לא יוכלו להגיע. אין מה להגיד, יוסטון מודל 2015 חסרה קילינג אינסטינקט לדעתי, לפחות כך זה נראה במשחק הראשון.

בקבוצה האחרונה של הפלייאוף הזה מטקסס (2 מהן עפו בסיבוב הראשון), הדברים ממש לא דפקו במשחק הראשון. הקבוצה, שמנסה מאוד למחוק את השלשה המדהימה שלילארד נעץ בהם בפלייאוף האחרון (מעניין עד מתי נזכור להם את זה…), הייתה שאננית-משהו במשחקה האחרון.

אף על פי שזו הפעם הראשונה שהרוקטס ניצחו סדרת פלייאוף מאז 2009, זו לא הייתה סיבה לבוא כך למשחק בית שלהם. אחרי רבע ראשון של 25-19, כשבאמצע הרבע השני ההפרש הגיע אף לגיל בר-מצווה פחות או יותר, הרוקטס הורידו הילוך והורידו את הרגל מהגז, כשהם מאפשרים לקליפרס לנצח את שני הרבעים האחרונים ב-10 נק' הפרש בכל רבע.

מי שנראה אנמי, היה סגן ה-MVP וסגן מלך הסלים, ג'יימס הארדן – שקלע "רק" 20 נק'. הוא אומנם הוסיף 12 אס', אבל עליהם הוא הוסיף שיא-עונתי-שלילי של 9 איבודי כדור. בסדרה נגד דאלאס, השוטינג גארד היה פאסיבי יחסית, אבל בצדק – חברי קבוצתו עשו את העבודה, רוב הלחץ של המאבריקס היה עליו והוא פשוט נתן להם לנצח את המשחקים. הפעם, לעומת זאת, הארדן צריך לנצל את החוסר היחסי של הקליפרס בשומר חוץ טוב (בארנס לא רע, אבל לכל שאר קבוצות הפלייאוף, אולי פרט לוושינגטון ולגולדן סטייט, יש שומר טוב יותר בעמדות החוץ) ולקלוע 25-30-40 נק'.

מי שעוד התחיל לא טוב את הסדרה, הוא ג'וש סמית' עם 9 נק' באחוזים מחפירים של 3 מ-12 מהשדה ו-1 מ-5 מהשלוש במשחק הראשון, כשגם ברואר תורם רק 6 נק' עם אחוזים דומים ( 3 מ-12 מהשדה, 0 מ-5 מהשלוש).

מה שעוד הפסיד להם, כנראה, את המשחק הם הטלת כמות שלשות גבוהה מאוד (כרגיל, יוסטון) באחוזים לא טובים – 11 מ-33 היו לרוקטס מאחורי הקשת. כמובן ש-58% מהעונשין לא תרמו לעסק, כשגם פיגור של 42-35 בריבאונד הוא לא חביב כל כך.

מי שכן היה טוב, ובאופן כללי מציג יכולת טובה בפלייאוף הזה, הוא דוויט הווארד. 9 מ-13 מהשדה, 5 גגות, 10 קרשים ו-22 נק' היו לסופרמן, המשך של סדרה טובה מאוד שהייתה לא נגד דאלאס. אמנם כבר פחות משחקים עליו בלואו פוסט, אבל הוא מפתח ליוסטון במשחק הזה.

 

 

 

בסופו של דבר, זה יהיה תלוי בשניהם.

 

 

התחזית שלי אחרי כל הקשקושים הללו – אם כריס פול לא משחק, אזי הרוקטס יקחו את המשחק הזה. אם הוא כן עומד לשחק המשחק יילך לקליפרס. המשתנה הבלתי תלוי שלי הוא בלייק גריפין – שיעשה טריפל דאבל גם עם פול וגם אם התקרה של האולם תיפול.

 

 

לפוסט הזה יש 703 תגובות

  1. לא ברור איך אתה בגיל בי"ס וכותב ברמה כזאת גבוהה.
    הנוער של היום (ויסלחו לי הנערים של היום שקוראים באתר כי אתם לא הממוצע) לא יודע לכתוב "עם" בלי 3 שגיאות חטיו.

    כיף לקרוא, תודה על סיקור.
    הלב רוצה בלאט (חוי?), הראש אומר שבלי ספסל קולע זה מאוד מאוד קלוש.

  2. תודה רבה על הפריוויו המעניין!
    ממתי טיול שנתי הוא שבוע? ולמה בזמן הפלייאוף?! מי אחראי למחדל?
    אני אשמור על אופטימיות זהירה לגבי קליבלנד, נקווה שתומפסון בחמישייה יוביל לפתיחה יותר אגרסיבית של הקבוצה.
    במשחק הראשון קליבלנד נראתה כמו בחודש נובמבר/דצמבר שוורז'או עוד שיחק, מין קבוצת "פרווה" שכזו שיכולה ללחוץ אבל בוחרת להיות נרפית (בתרגום לצעירים בתיכון "יש לילד פוטנציאל אבל הוא לא מממש אותו")

  3. תודה על הסיקור הנפלא.
    מהמר ששתי הסדרות ילכו ל-2:0 וזו גם תהיה תוצאת משחק הכדורגל בין ברצלונה לבאיירן מינכן. הגרמנים פצועים (למרות שהפצועים המשמעותיים ביותר הם הלא גרמנים – הולנדי, אוסטרי וצרפתי) וברסה בכושר מפחיד.
    למי שמתחיל לראות את המשחק של קאבס-בולס באיחור (יענו הקלטה), ימו לב שערוץ הספורט עוסק בכל מיני מניפולציות להפריע, אז צריך לשים הקלטה למשבצת השידור של עד 3:00 ולמשבצת העוקבת לה.

    גריפין עד כה השחקן המצטיין של הפלייאוף. לדעתי, היחידה שיש לה מאצ'-אפ בעייתי לקליפרס היא קליבלנד, שכלל לא תהיה בגמר. אם הם יהיו בריאים, למרות הספסל הקצר, הם יכולים ללכת עד הסוף.

      1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

        מנחם, מה נסגר איתך ? איך כדורסל בא לפני אהבה ?

        לגבי לימודים – בזבוז זמן מוחלט, הילדות שיהיו לי לא יבלו שנייה אחת בכלא נעורים הזה.

  4. 1.יש לכם שבוע טיול שנתי?? סחתיין (מסע ישראלי בטח, ספר איך זה בעוד שבוע מהיום)

    2. אחלה פריוויו

    3.לדעתי המשחק הזה יראה מה הווארד יכול לתת, האם הוא מספיק טוב בשביל להיות מספר 2 של אלופה, הרוקטס חייבים את הגנת הפוסט שלו

  5. לא מאמין שקליבלנד לא תנצח ,סביר שגם יוסטון תנצח.
    ואז נגיע למצב של 1-1 בכל הסדרות בדיוק כמו שאנו אוהבים.

  6. פריוויו אדיר. קראתי בהנאה. ההימורים שלי זהים לשלך, עם כל הצער על דייויד. שיקגו חייבים לנצל את החולשה של קליבלנד נטולת סמית.זאת הזדמנות פז שלא תחזור.

  7. תודה לכולם על התגובות, אני בכיתה ט׳ – האמת שבבית ספר לא רגיל – בשיטה האנתרופוסופית (אני יודע – זה נשמע כמו איזה מושג מוזר ברפואה או איזה מאכל מארצות רחוקות), שנשמעת מאוד הזויה מקריאה מויקיפדיה, אבל היא דווקא די בסדר.
    למי שמעניין אותו – שיטת החינוך ההזויה – שטיולים ארוכים וטיולים בכלל דרך אגב, מאוד חשובים ולמרות זאת מישהו ישלם על המחדל. http://www.merkazofek.co.il/foundations.html

    1. כיתה ט'?! אם ככה כותבים אנתרופוסופים בכיתה ט', אולי צריך להחיל את השיטה על כל מערכת החינוך בישראל..
      לא ידעתי שיש חטיבות/תיכונים כאלו, חשבתי שזה מתמקד בגילאים הנמוכים. בכל אופן, היה כיף לקרוא את מה שכתבת.

          1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            ילדים לא צריכים להיות בבית ספר משום שלא שאלו אותם אם הם מעוניינים בכך, המונופול שיש לעולם המבוגרים בנושא חינוך הוא אבסורד בהתחשב בעובדה שהם גורמים את רוב המכריע של הרעות החולות בחברה, איך יכול ציבור שאחראי לניצול מיני של ילדים, מלחמות, עוני, שטיפת מוח, עבדות, זיהום והרס הסביבה ועוד… לחשוב שהוא יודע יותר טוב מילדים איך החברה והעולם צריך להתקיים ? המבוגר האחראי הוא הכל חוץ ממבוגר אחראי ולכן אסור שיהיה לו מנדט על חופש המחשבה של ילד כאינדיווידואל.

          2. אני לא מספיק זמן באתר כדי לדעת האם סטייה מנושא הכדורסל היא לגיטימית או שאני אושעה לשני משחקים על ידי מנחם, אז אני אכתוב בתמצית:
            אולי אפשר לתת לילדים יותר שיקול דעת ומרחב תמרון לגבי החינוך שיקבלו אבל נראה לי בעייתי לתת לילד בן 12 לקבל החלטות מהותיות לגבי אורח החיים שלו (אין לילד בשלב הזה כלים מספקים להתמודד עם נושאים כאלו).
            חוץ מזה, מה שעולה לי לראש זה בעל זבוב..

          3. ג'ון סטיוארט מיל היה פילוסוף גדול (והוא מדבר מגרונך).
            בכל אופן, למה לדעתך ילדים לא מצביעים בבחירות? ולמה אסור לי לפרסם בעיתון "מוות לבנים שחורים גלוחי ראש"?
            לכל חופש יש גבול, ואצל ילדים זה כפול ומכופל. אם זה היה תלוי בי הייתי משחק כדורסל 24/7 (ראה תמונה). מזל שזה לא תלוי בי.

          4. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            איל, גם תוכי או חיה אחרת בשבי, תפתח לה את הכלוב ותיתן לה לפרוש כנף, היא תפחד ותחזור לכלוב.

            למה אתה חושב אתה לא כשיר להצביע בבחירות ? אתה פחות חכם ממני ?
            זה שאתה מראה לי מה המצב הקיים לא מסביר למה הוא חייב להיות כזה. למה צריך להיות לך פחות חופש מלי ?

            בגלל שזה החוק ?

            אם אתה צריך שיחשבו בשבילך אתה בבעיה, ולא בגלל הגיל.

            לא הבנתי את הקטע/טיעון של השורה בעיתון שאתה רוצה לפרסם

          1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            איל ב 3 דקות אני יכול לך לארגן סדר יום מוצלח פי מיליון מסדר יום בית ספרי, והכי חשוב אני אשאל אותך אם הוא מוצא חן בעינייך, ואתחשב בכך בניגוד לבתי הספר, ובסוף אני אגיע למסקנה שאתה מספיק חכם כדי לקבוע לעצמך מה הכי טוב בשבילך.

          2. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            ידעתי, אתה רק אומר לתת קצת חופש לילדים, ישר הם זורקים לך בעל זבוב.

            איזה כישורי חיים ישבדיוק למישהו שבילה 12 שעות על כיסא ולמד דברים שבחיים מלא ישמשו אותו ביחד עם עוד 30 משועממים אחרים.
            כאילו שאת פתרת את כל תעלומות החיים. כשהייתי בן 12 קראתי אנציקלופדיות, הברזתי לים, הרמתי טרקטורים מהמוסך של המושב ובגיל 15 כבר גידלתי ירוק. משהו שכל ילד יכול לעשות עם קצת חופש ראש פתוח.

  8. מנחם ראיתי עכשיו בחדשות שהאשימו את בריידי וניו אינגלנד בהוצאת האוויר מהכדורים והעונש עלול להיות שלילת האליפות זה רציני?

    1. האשימו אותם כבר לפני כמה חודשים. לא מצאו הוכחות. לא מאמין שייקחו אליפות כי זה היה בגמר הקונפרנס ולא הסט=ופרבול

  9. דורון האסטבן

    אפלטון עגל הארדן והווארד בחדשות חמות:
    הארדן הכריז בתקשורת שכל עוד אפלטון ועגל עוזבים
    באמצע המשחק המתח שלו יורד והוא מרגיש שאין לו
    עבור מטרה אמיתית לשחק עבורה.
    הווארד: דפקתי חיוך מזויף לתקשורת רק כדי להסתיר
    נוגות ועצבות על שאפלטון מעדיף צעירות בנות +70
    להשיט אותן ביאכטה למי טורקיז, במקום לצפות בי.
    כל מה שהשקעתי שאוכל לשחק בפלייאוף בריא
    ועגל מחליט שאחריות כלפי אשתו והעבודה יותר
    חשובה מלראות אותנו. חוצפה. לא משקיע יותר
    אלא שוקע.

    1. דורון תאמין לי שאין לי שום סנטימנטים לא להווארד ולא להארדן. אחרי התקרית שעברתי באליפות השנייה של יוסטון אני לא חוזר על הטעות ולא לוקח ללב. ויתרתי על תואר האוהד מס' 1 שניכסתי לעצמי והיום הוא שייך לאפלטון ולבובי.

  10. דורון האסטבן

    לבן האנרכיסטי אם הילדים לא יהיו בביהס הם ישדדו אותנו
    תאמין לי. העולם יהפוך לכל דאלים גבר. לג'ונגל.
    תמיד הרי יהיו לאנשים טענות
    טוב שהם במסגרת

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      זה הדעות הקדומות שיש למבוגרים על ילדים, בזמן שהמבוגרים הם אלו שמנצלים את יחסי הכוחות הלא שווים לרעתם.

          1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            אני יודע מה זה בית ספר דמוקרטי.
            אתה לא יודע איזה מושג יש לי או אין לי.

          2. אין לך מושג לפני שיש לך ילדים שאתה צריך להחליט לאיזה בית ספר לשלוח. עד אז הכל משחקים באדמה לי, מאז אתה צריך לקחת אחריות על מישהו באמת ולא רק לפזר הצהרות.
            לדבר זה קל. לבקר זה הכי קל.

          3. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            דובי, ברור שזה לא קל, כי המערכת הופכת אותך לעבריין אם אתה מחליט שלא להכניס את הילדים לבית ספר, זה ברור, וזה מה שאני טוען שאין למערכת מנדט לקבוע להורה/ילד על גורלו.

  11. דורון האסטבן

    יונתן מראה עיתונאות טובה והוגנת.
    שגב נותן לקאבס מקום רב למרות אהדתו לשיקגו המוצלחת.
    פרוויו מעמיק, כתיבה תמיד משובחת ליונתן.
    טוב שרוז משחק אחרי שחשבנו שלא ישחק העונה,
    ומשחק מצוין.

    1. רועי ויינברג

      בכיף הייתיתורם אם לא הייתה לי תקופה לחוצה עכשיו, עזרץי קצת בהקמת פורטל כדורסל של ויקיפדיה והערך על האיי בי איי

  12. דורון האסטבן

    דובי צחקתי בקול זהו גמרת עלי.
    מקווה להביא לך מתנה או בעצם 2
    תתפלא יש לי ידידים בערד שיוכלו להעביר לך

  13. דורון האסטבן

    אם לילדים לא תהיה הגנה של מסגרת תחת חוק
    ברחוב או בשכונה או בשכונה אחרת יעשו להם כל כך
    רע הרבה יותר ממה שאתה חושב, לפחות בחלק מהם
    ואז גם חלק מהם יהפוך לרעים.
    לך תטייל ותחיה במקומות שאין חינוך ואין איזושהי אמונה
    ונראה אם תוכל להחזיק שם לילה אחד בתור טייל.
    טיילתי 4+ שנים. תבדוק בעצמך.
    הדוקטורינה שלך הזו לא תחזיק מים.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      דורון, מקום שהוא גיהינום, מה שיציל אותו זה בית ספר ?

      בוא נדבר על מקום ששנינו מכירים טוב, ישראל, ולא מקום אמורפי משהו שאתה מביא מהדימיון שלך ושלכן אני לא יכול להתחבר אליו.

      1. חינוך ביתי זה נורא. בית ספר זה אחלה, בתור אחד שעבר את זה חחח.
        יש דברים שאפשר לשפר, אבל זה שלך היה סיוט, והמסגרת לא מתאימה, זאת בעייה שלך, לרוב הילדים זה מתאים, נהנים, לומדים, ומוצאים חברים לכל החיים. בהצלחה עם זה בחינוך ביתי.

  14. דורון האסטבן

    לדובי זוג שעכשיו התחתנו והיא קיבלה ממני כמה פעמים את המתנה
    שאפשר לממש גם בערד היא גם עובדת בעזרה לאנשים (בית חם)
    לילדות, הוא כבאי והיא גם בנ"דלן בערד. מכיר במקרה?
    המתנה היא מולטי מתנה ואפשר לממש אותה בקול מיני אפשרויות
    וחשבתי לתת אותה במפגש ההופס לך דובי למנחם ואשתו ולעוד רבים
    אחרים פה.
    אני פשוט משתעמם היום מכדורגל.

  15. דורון האסטבן

    הבן תחשוב אם ילד יגודל כך חופשי כמו אצל האסקימוסים
    והאינדיאנים בשבט קטן סבבה יש פיקוח על כל אחד.
    ובישראל מגודל אצל הורים שלא אינטיליגנטים כמוך, יאללה
    נגיד עובר למרות שהורים ללא ידע יזיקו מאד לילד.
    בישראל או בכל מקום שעוברים אנשים מספיק שיעבור מישהו
    אחד בשכונה עם רוע וחוסר איזון ויפגע בילד בצורה בלתי הפיכה,
    שלא לדבר שכל מי שיחנך אותו לא למד אלא אידיוט גמור,
    או הדיוט בור גמור, . תחשוב על זה. בבקשה שרב האנשים
    לא תמיד אינטילגנטים כמו באתר הזה ולא כמו חבריך ומשפחתך.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      נו אז הם מסיימים בית ספר, וחוזרים להורים הסתומים שלהם מה ההבדל ?
      להיפך מה שאני מציע זה שילד יוכל להשתחרר מהתלות של הוריו, כמה שיותר מוקדם, זה לא מופרך, עשיתי זאת בגיל 15.5, אמנם זה נכפה עלי, אך זה הפך אותי ליותר עצמאי, אנחנו המין היחיד בטבע שילדים מושכים בחולצה של ההורים שלהם עד גיל 40.

        1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

          גדלתי במושב, ולא הייתי כמעט בבית ספר, הסיבה שהשאירו אותי עד כיתה ט' , זה כי הבאתי להם פה ושם קצת מדליות בשחמט, אחרת היו זורקים אותי עוד בכיתה ח'

          1. נשמע לא רע. הבעיה שבתור הורים אנחנו לא מצליחים תמיד לשחזר את החוויות הטובות שהיו לנו בילדות עבור הילדים שלנו. העולם משתנה במהירות

          2. כמו רבים אחרים, אתה מסיק מהניסיון שלך לגבי אחרים.

            בה"ס יכול להיות דברים נפלאים והוא אפילו יכול לאתגר (אף פעם לא כל המקצועות אך לרוב התלמידים היה לפחות מורה אחד כזה). הוא בדר"כ אמצעי התורם לא מעט וגם הורס בחלקו בדרך – במיוחד עבור חלק. קח בחשבון שאתה מדבר על מערכת ענקית.

            אין ספק שבתי הספר של היום צריכים לעבור הרבה שינויים (ולאף אחד לא ממש ברור מהם) אבל מה שאתה מציע זה לזרוק את התינוק עם המים. כיום נעשים נסיונות מאוד מעניינים בתוך המערכת, על מנת לאתגר את התלמידים יותר ולהכין אותם טוב יותר לעתיד. כרגע זה בעיקר מוסד ללא תחליף אמיתי

      1. אני נתתי לבנותי אפשרויות לעצמאות: אחת בילתה שנתיים בבתי ספר תיכוניים בארץ (כיתות ט ו-י"א בפרדס חנה וניר העמק), והשנייה שנתיים באוניברסיטת ת"א בגיל 18, אבל הן תמיד רצו (והעדיפו) לחזור הביתה עד שהרגישו שהגיע הזמן לעזוב

  16. בתור בוגר החינוך הפתוח יש לי הרבה מה להגיד על מערכת החינוך, אבל לבטל אותה זו לא אופציה ריאלית. מסכים שצריך לתת יוצר מרחב לילדים ופחות להכתיב להם, זו צריכה להיות השאיפה לגבי כולם תו"כ שמתאימים את זה לרמה של כל ילד, כי יש כאלה שעודף חופש גם פוגע בהם.

  17. ובתור אחד שעבד שנים עם ילדים שהו זנחו, הרבה טוב זה לא עשה להם. כמובן שיש כאלה שה עצמאות עוזרת להם, ואותך אני בטח לא מכיר, אבל חשוב לזכור שילדים צריכים את ההורים שלהם איתם גם כשהם עצמאיים פיזית

  18. espn מצטטים את קיירי אירווינג שהעייפות שלו ברבע הרביעי גרמה להפסד לבולס.
    פלייאוף ראשון, משחק ראשון בסיבוב שני אחרי סוויפ וכמעט שבוע מנוחה.. אלוהים ישמור.

  19. דורון האסטבן

    יפה מאד דרור2 גם על העבודה החשובה ומה שכתבת.
    הדעה של כולנו בעיר היא שבקיבוץ החינוך טוב מאד, כולל
    שהילד הופך לעצמאי בגיל צעיר.

  20. דורון האסטבן

    המנוחה של הקאבס ויוסטון היתה לרועץ.
    משער שמתחילים לאכול פחות בריא להתאמן פחות
    ועוד התעסקות בדברים לא ספורטיבים שמכוונים אנרגיה
    לא למטרת המלחמה בפלייאוף

  21. דורון האסטבן

    לעגל אני שמח שאתה לא לוקח ללב זו היתה מטרתי
    בערב שכתבתי יותר מידי ללפני שבוע.
    רציתי רק להצחיק את אפלטון ואוהדי יוסטון,
    מאחר ויש לי קרובת משפחה שמהנדסת בנאסא ביוסטון
    אני בעדם. יש גם סימפטיה אחרי פול ברגל אחת והעצבות שלו
    אחרי ההדחה, לקליפרס כל עוד לא יהיו בכיינים

  22. מסי שבר את הלב במונדיאל האחרון הוא היה גרוע משלב שמינית הגמר ועד הסוף
    2-3 שערים שלו וזכייה בגביע על אדמת ברזיל והוא היה הכי גדול בכל הזמנים עם פייט רציני מול דייגו הגדול

  23. אחרי שחשבתי שראיתי את ברצלונה הגדולה בכל הזמנים ( רומאריו , סטוצקוב וקומאן ) , הייתה הקבוצה שאימן פרנק ריקארד עם רולנדיניו בשיאו , העידן של פפ היה נראה שלא תהיה קבוצה טובה מזו לעולם , ועכשיו עם מסי נימאר וסוארז איזה שילוש קדוש , איזה יכולת !!
    זה פשוט וואו

  24. בן, הדיון הזה לא כל כך נעים לי אבל אענה פעם אחרונה.
    בפסח האחרון הסברתי לכל הילדים איך יצאנו מעבדות לחירות בשביל לתת בחזרה את החירות שלנו לריבון. אני מוותר על החירות שלי במודע וכך גם רוב האנשים, מתוך ההבנה שאם לא נוותר על החירות שלנו תהיה מלחמת-הכל-בכל וכו' וכו'.
    כנ"ל לגבי בית הספר. קרא לי בכל כינוי גנאי שתרצה אבל מה לעשות – אני מספיק הגון להודות שיש בחירות שהייתי מעדיף שייעשו בשבילי. אני לא יודע הכל. יש הרבה מה לתקן במערכת הקיימת. מה זה הרבה, צריך לעקור אותה מהשורש לשתול מחדש, אבל לא לוותר עליה.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      מצטער, סליחה, ממש לא התכוונתי, וחס ושלום לא קראתי לך בכינוי גנאי, בכל אופן לילה טוב ושוב סליחה.

  25. בארה"ב יש הרבה HOME SCHOOLINGת כולל הנין שלנו. אחרי כיתות ד', ה', ו-ו' בבית, נכדתינו החליטה שזה לא זה. הוא מפסיד יותר מדי INTERACTION חברתי, ואין לו חברים כמעט בכלל. וא גם לא יכול הה להשתתף במשחקי כדורגל והוא ילד מוכשר מאד. חזרה לבית הספר היה הפתרון היחיד

  26. אני למדתי חצי ממה שאני יודע היום (וחצי מעיצוב אישיותי) מהמורה שלי קווינט שמכיתה א' עד ו' משך לי באוזניים, קרא לי "אידיוט עצלן" אבל בסתר אהב אותי ולימד אותי המון, כולל אהבת קריאה וכתיבה, ואהבת מספרים (גם חשבון וגם בין הרגליים)

  27. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

    סליחה מכולם, נראה כאילו העכרתי את האווירה, באתי עם קצת אמוציות של יום קשה, שיהיה לכולם לילה טוב.

    1. פתחת דיון מעניין שמעביר לנו את הזמן עד לתחילת משחקי הלילה, דווקא נחמד לשמוע דעות של אנשים כולל תלמידי תיכון (למרות שהתלמידים באתר הזה מצטיירים כחכמים בהרבה מן הממוצע).
      מי שיכול להעכיר את האווירה זה רק לברון ואנחנו מקווים שהוא לא יעשה את זה אלא יוביל לניצחון מרשים!

      1. ג'וג'ו, הבעייה היא שלברון מעכר את האווירה בעצם היותו, כגון האשך.
        אבל זה הכל עניין של בחירה. במיאמי אהבתי אותו. כשעזב – התחלתי לשנוא אותו, אבל שנאה מתובלת ברצון שיצליח בגלל בלאט. אבל הכל זמני: ברגע שיעבוד לניקס אשוב לאהוב אותו, ואם יעבור ללייקרס – אסגור את האתר במנעול ומסגר.

        1. כן, יש בו משהו מעצבן..
          חשבתי שהוא מתכוון להישאר בקליבלנד עד יומו האחרו יחד עם חבורת הספסל שהוא מאלץ את ההנהלה להחתים (שלום לך, מייק מילר..)

    2. לא העכרת שום אווירה. גדל כאן דור קשה ומחוספס של גולשים שמקבלים באהבה (והסכמה!) כל מיני כינויים ממני, כגון "רפי הבנה מינוס", וכקונטרה הם מנסים ללמוד ולשפר את הבנתם במקום להיעלב, לקלל אותי, ולזרוק את האתר קיביני מאט!

  28. הבן השחור, לא העכרת כלום העלית נושא מעניין.

    המשנה החינוכית, הכי טובה, שאני שמעתי. כתב אותה שלמה המלך לפני 3000 שנה.

    "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה"

    חנוך לנער – חנך אותו, אל תוותר לו. אך – על פי דרכו.

  29. אמרו שהוא כנראה לא משחק, אבל אני ב-ט-ו-ח שברגע האחרון הוא יופיע. אני כבר כתבתי: אם אני הדוק – אני לא מעלה אותו אפילו אם הוא כשיר. נצחון נוסף בלעדו והסיפור ניגמר 0-4!

  30. בתור מי שסוג של התחיל את הדיון, אשים את שני הסנט שלי על השולחן.
    למה אסור לנו – התלמידים, הנערים והילדים אפילו להצביע? כמה סיבות: 1) אני יכול להעיד על עצמי לפחות – אני לא מספיק יציב רגשית לזה. בני נוער עוד לא חוו מספיק, לא הגיעו לעצמאות אמיתית – שבה גם בקשיים אתה צריך לדעת לגרום למערכת הכללית שלך להמשיך לתפקד.
    2) יותר קל לעבוד אלינו – למדתי, במה שנקרא אצלנו בבית ספר ״תקופת רטוריקה״ (באנטרופוסופיה לומדים חלק מהשיעורים בתקופות – חודש היסטוריה, חודש תנך, וגם חודשים כגון זה וכמו כן חודשי התנדבות והתרמות לקהילה.) שאפשר לפנות לשני מישוריים עיקריים בנאום – לרגש ולהיגיון. הרבה יותר קל לפנות לרגש של בני הנוער ולהטות אותו.
    וזה מביא אותי לנקודה הבאה שלי: בית ספר הוא מקום אובייקטיבי (יחסית) שמה שהוא רוצה זה ללמד אותך דברים שאובייקטיבית יש סיכוי לא רע שתזדקק להם בשלב כזה או אחר של חייך. אנשים אחרים יוכלו ללמד אותך רק שיעורים לא-אובייקטיבים ולהטות אותך בגיל צעיר יותר.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      יונתן למרות שרשמת פה ערמת דברים, שאיך אני יאמר זאת בעדינות… אני לא מסכים איתם, אתה, איל, ורועי כשירים באותה מידה בדיוק להצביע כמו כל אחד אחר בפורום הזה (לא שזה מדד למשהו, אני מעולם לא הצבעתי)
      הצבעה בבחירות היא ברובה אוטומטית.

      יותר קל לעבוד עליכם כי אתם תקועים בבית ספר ואוכלים את כל הבולשיט שדוחפים לכם, במקום לצאת ולהיות יורדי ים או כייסים או מקצוע מעניין אחר…

      בית ספר דבר אובייקטיבי ? לא יכול להיות דבר כזה בחיים

      אתה לבד יכול לתכנן לעצמך סדר יום הרבה יותר עשיר ממה שאחרים יכולים, אתה פשוט לא התנסית בכך (נראה לי)

      חיי חברה ובחורות, יותר כיף כנער להכיר בים, מניסיון.

      בכל אופן אני בטוח שתצליח בחיים עם בית ספר או בלי.

  31. דורון האסטבן

    העלת דיון מעניין וחלילה לא העכרת שום דבר,
    הוצאת ממנחם תגובת זהב על ההבנה ואהבה בא מקבלים אותו,
    איל יונתן ועוד בתגובות מאד חכמות ומעניינות.
    כולנו לא יודעים הכל ובונים את האמת והדעות שלנו
    גם מתגובות מעניינות באתר. ואני ס"הכ לומד מדיונים כאלו.

  32. שאלה לי אליך: כתלמיד תיכון, אילו רצית להישאר ער הלילה ולחזות בשני המשחקים, ההלטה אם לעשות זאת או לא היא שלך בלעדית?

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      סדר יום רנדומלי :

      קם ב 5 בבוקר (לא חייב מוקדם, אני פשוט איש של בוקר)
      רבע שעה גילוח צחצוח

      5 ורבע יוצא להליכה בטבע או ריצה או שחייה או מדיטציה.
      6 ורבע יושב כותב קצת מחשבות, הגיגים, שירה
      7 קורא ספר מעניין
      8 ארוחת בוקר + הפסקה
      9 מתאמן על כלי נגינה
      10 משחק שחמט 960 או גו באנטרנט או עם חבר
      11 חותך עם כמה חברות וחברים לים או טיול בטבע
      17 מארגנים מדורה עם גיטרות ושניצל טבעוני
      21 מטפל בעקיצת המדוזה של מלכת הכיתה האלטרנטיבית
      24 מורחים את את כל מי שישן במשחת שיניים (אף פעם לא הבנתי את הקטע הזה)
      נרדמים בחוף מחובקים

      1. אפשר גם חדי קרן ופיות? זה לא ריאלי בכלל התסריט הזה, וצריך ללמוד. ויתרת על 12 שנות לימוד, ואתה רוצה ללכת לאוניניברסיטה – איך זה מסתדר – אתה לא יודע דבר מלבד מה שלמדת עצמאית…

          1. למה לי ללמוד? אני אלך כל היום להיפגש עם חברים, לשחק כדורסל כל היום/ לים כל היום אהיה יותר זמן על מסכים גם כנראה, מי רוצה ללמוד?
            חוץ מזה, אם כל חוסר חיבתי לבית ספר, אני לא מאמין שאפשר לדחוס את החומר שלומדים בבית ספר למסגרת אחרת, כשגם החינוך הביתי יכול להיות בעייתי.

          2. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            אתה לא צריך את החומר הזה בכלל, אין פה מישהו באתר חוץ מגיא, שזוכר 5 אחוז ממה שהוא למד.

          3. אבל זה כמו בניין – אתה לא יכול להבין חומר גבוה יותר באוניברסיטה/קולג׳ ללא החומר שלמדת בתיכון ואת החומר שלמדת בתיכון אתה לא יכול ללמוד ללא ההבנה של החומר מהיסודי.
            נ״ב אני לא ממשיך את הוויכוח – רוצה לראות את המשחק ב-100%

    2. זה תלוי. אם זה לא גורם לך נזק ללימודים למשל, אז זה זהה ללכת לשירותים מבחינתי (סליחה על הדימוי), אבל אם זה פוגע בתפקודך הכללי בצורה משמעותית, הייתי אומר שלהורים יש זכות לאסור עליך לראות.
      אישית, אם אהיה מורה, אני מאמין בשיטת ה״סיבה ותוצאה״ – אין בעיה שתתעורר בלילה, אך כך בחשבון שזה יפגע בציונך. אין בעיה שציונך יפגעו, אבל אז יהיה לך קשה להתקבל למקומות שאתה תרצה להתקבל אליהם…
      אוי ואבוי 36-14!

  33. אני נשפך מעייפות ויש יום עבודה מחר …ככה שאפרד מכם היום בתקווה להתעורר עם 1-1 בעיקר אצל קליבלנד.
    בכל אופן חייבים לומר מילה על מסי בתצוגת ענק ברבע שעה האחרונה שמוטטה את מינכן 0-3 ענק השער השני והבישול לאגדות.

  34. יותם המיותם

    הבן השחור נראה שבכל פעם תמיד יהיה מישהו אחר אשם,
    לא אתה אלא המערכת ביבי המורים
    כותבים לך שצעירים מדי לקחת החלטות ואתה שולח אותם ליהות גנבים,
    כך אחריות ותראה את חייך שלפי שמך חיים לא טובים.
    כך אחריות ותודה שאתה אשם במצבך ולא אף אחד אחר.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      אין לך מושג כמה אתה טועה וצודק בו זמנית.

      הסיבה שאני לא מצביע היא לא כי יש לי משהו נגד ביבי, הוא בסך הכול ממלא את תפקידו בהיסטוריה, אלא בגלל שכמו שאמרת אין לזה שום קשר ליכולת שלי לחוות אושר או עצב, אני מודע לעובדה שכל הדברים שהרעים שקורים לנו בחיים הם לרוב בגלל מצב הנפש שלנו ולכן הבחירות לכנסת זה לא משהו שיתקן לי את הנשמה אלא היכולת שלי לקחת ולתפוס שליטה על החיים שלי ולא מישהו אחר (למשל בית ספר).

      איך שר פרנק סינטרה – "I DID IT MY WAY"

      לגבי גנבים – זה היה בצחוק… אל תהיה כבד, למרות שאין לי שום בעיה מוסרית עם גניבות מתאגידים וחברות שעושקים אותנו יום יום. אך לא מחבר כמובן.

      לקחת אחריות ולהודות שאני אשם במצבי ??? אולי אתה רוצה שאני גם אכנס מסיבת עיתונאים, וינפיק לך תג של "חדר מצב-צוות תקשורת"…

      1. טוב לך שיש מי שמשלם את יכולתך ללכת לטבע, לעשות מדיטציה, לשחק שחמט, ולנגן בגיטרה.
        בוודאי ביטוח לאומי למוכי גורל או DISABLED. זה גם מה שהממשלה עושה עבור אזרחיה!

          1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

            מה אתה נורמלי ? לעשות מדורות על החוף עם נערות בנות 15 ?

            בכל זאת יש לי גבולות מסויימים…

  35. זה כמובן רק רבע ראשון, אבל כפי שהאשמתי את בלאט שלא דירבן את שחקניו להיכנס לקריזה במשחק הראשון, עלי לתת לו עכשיו קרדיט שהוא עשה זאת.
    אולי אני לא צודק לא כאן ולא כאן, אבל אם להאשים – אז גם להלל!

  36. דורון האסטבן

    יותר מידי הירו בול ובידודים בהתקפה הבלגניססטית של הקאבס,
    בהגנה לעיתים הם רצחנים וא"חכ חוטפים סל קל

  37. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

    נראה לי לברון באמת לקח קשה את המשחק הראשון ! הבן אדם פגוע עד עמקי נשמתו.

    באטלר צריך לנסות לתת לו מטר, שיוכיח את הג'אמפים שלו.

  38. דורון האסטבן

    יונתן תעשה מה שעשיתי משחק ראשון הלכתי לישון,
    חשבתי שהקאבס יפסידו ואכן היה משחק מכוער לראבס
    ויפה לשיקגו,
    סליחה על הפולניות האבהית האיכפתית, מי אני בכלל.
    אך תוכל לראות בהקלטה או שידור חוזר.

  39. דורון האסטבן

    חלוקה טובה אך גם הספסל טוב חוץ מג'ונס שנראה ממש ממזר
    כמעט נוכל שיעשה עליך עבירה כי אין לו כח לשמור,
    לברון כואב כאבים ישנים ומספיק גבר להמשיך לשחק.
    בחייך בלאט תן לו לנח הרבה, כי השאר נראים ממש טוב

  40. בן מהאתר הישן

    בן אדם ששם תמונה של לברון באווטר שלו הוא כלום ושום דבר מבחינתי…
    אפס אפסים והבל הבלים . תסביר להם גיא

  41. דורון האסטבן

    בן מהישן החמאת לי הלוואי והייתי חכם כבן 70,
    אני אוהב את יונתן ולא רציתי שיסבול אם שיקגו יפסידו.
    פולני שהצהרתי זה הרבה יותר גרוע מטרחן,
    למזלי איני פולני מכל הצדדים לפחות כך אני מספר,
    שלא יחירימו וינדו אותי.

      1. בלי קשר למשחק הזה, אני מקווה שאנשים ביקום לא באמת מאמינים שלברון הוא זה שקובע. האיש יותר מדי מרוכז בעצמו ובהישגיו מכדי לראות את התמונה בכללותה (וגיא, אך תתעצבן. בכל זאת אני ערה בארבע בבוקר אז בשורה התחתונה אני בעד הקאבס..)

  42. לפעמים תינוק יונק יכול להיות מועיל כמו שעון מעורר. איתמר ארגן לי השכמה איכותית. כל כך מקווה שבגיל שנה הוא כבר יראה את הניקס בפלייאוף…

    1. אתה חכה ותראה איזו קבוצה יבנה הזן מאסטר בקיץ. חכה ותראה. כולכם עוד תתחננו אליי להיות אוהדי ניקס. תתחננו..
      ואני אגיד לכם לאאאאא… הייתם מתים! איפה הייתם 40 שנה כשהלכנו במדבר ואכלנו חול חצץ וקקי של עיזים??
      עכשיו ר ק אני ואיתמר.

  43. השמן הזה ת'יבודו הוא מאמן מחסל שחקנים. תן למקדרמונט צ'אנס. במכללות הוא ניצח בעצמו משחקים. תן לו צ'אנס לכמה דקות.
    אבל הוא עקשן כפרד. אם הפלח הוא פלח, הוא מגדל תרנגולות.

  44. טוב קמתי למחצית. הפעם הצלחתי להתעורר!
    קליבלנד כל כך קצרה שזה לא יאמן. ג'ונס ומילר עם דקות אפילו פרקינס. ועדיין הפרש מעל 10. מדהים.

    מה קרה לשאמפרט? הוא יחזור?

  45. דורון האסטבן

    כמו שועל בכרם עם ענבים מתורים לברון נראה מתחת לסל היריב.
    טריסטן תומפסון 10 ריבאונדים והקאבס חזקים אשכוליות ההתקפה.
    רוז נראה מהיר כאיילה ומשחק יפה מאד.

        1. אולי עייפות בצד אחד של האוקיינוס וחמישייה הזויה בצד השני יכולים להתקיים במקביל.
          אולי עייפות היא לא פרפר שמנפנף בכנפיים במזרח התיכון ובקליבלנד הרחוקה מתפרצת חמישיה?

          1. אני בקושי מסוגלת להרכיב משפט עם נושא ונשוא בשעה כזו ואתה מביא לי פילוסופיה עמוקה? 🙂
            כשלברון אוחז בכדור ולא זז ןאז זורק זריקה גרועה מחצי מרחק בא לי להשליך את הטלוויזיה למדורה הקרובה למקום מגוריי.

          2. שנה הבאה תתחברי מהמחשב לליג פאס ואז תשליכי את הטיוי בלי שיהיה לך אכפת. החיים זה רצף של פתרונות פשוטים לבעיות מסובכות.

          3. אני אעשה ליג פאס רק כדי לא להיות תלויה בחסדי ערוץ הספורט. אני מוכנה לסרוג ללברון מגני ראש ולהשקות את הראש של שאמפרט פעמיים בשבוע, העיקר שלא אהיה תלויה בהם.

          4. הראש של שומפרט יעדיף מסוק קטן עם בטריות שינחת עליו פעם ביום יומיים, רק כדי להרגיש שלא לחינם הוא עשה את הדבר הזה עם השיער

      1. ורד שוב במשחק חלש אחרי יום מנוחה אחד, שזה מצויין לקליבנד כי מעכשיו ועד משחק 6 יש רק יום מנוחה בין המשחקים (רק בין השישי והשביעי יש יומיים).
        ומשום מה ת'יבודו הדביל טוחן גם במשחק שסובב את ה-20 הפרש את ורד, לא ברור…

  46. אני היחיד ששם לב ששומפרט נהיה דומה בפרצוף למחבל וגם התחיל לקלוע? לא נראה פה לאף אחד חוץ ממני שהם עשו מישן אימפוסיבל 2 והחליפו פרצופים כדי שסמית יוכל לשחק?

      1. יש שחקנים שמתבלטים כשיש להם הזדמנות, בזמן הכי חושב, בפלייאוף. כנראה ששאמפארט אחד מהם. אתה לא באמת מצפה ממנו לשחק ככה בניקס בזמן שהם הפסידו כל הזמן

      2. ברור. כשהוא היה בניקס נראה שהוא אימפוטנט כמו פרד שאכל שני קילו סודה לשתייה. בקליבלנד הוא פתאום דופק שלשות.
        מסתבר שמוטיבציה אימון ומטרה מצמיחות ביצים ומיישרות ידיות.

  47. הבולס נרגעו יותר מידי אחרי הניצחון הקודם. משחק הבא ג'י אר חוזר, וזה יהיה הרבה יותר קשה. היו צריכים לשים הכל על המשחק הזה.

  48. איפה גיא באמת? למה הוא לא אמר ברבע הראשון כמה הקאבס טובים, ואז היינו מנצחים. גיא, אם וכאשר אתה קורא את זה, יש לי משהו חשוב להגיד לך: א-ת-ה אשם בהפסד הזה! קפיש?!

  49. דורון האסטבן

    דובי תספר לאיתמר המתוק שניו יורק כמו אטלנטיס שקעה מתחת למים
    וסן פרנסיסקו אטלנטה יוסטון שיקגו ממפיס הם ערים אמיתיות
    שכדאי לו לאהוד אותם.
    הוועדה לזכויות הילד

    1. דורון בייבי לאהוב קבוצה זה כמו להתחייב לאישה פעם אחת ולהישאר איתה תמיד, גם בתקופות הקשות.
      כמובן שבמקרה של הניקס המקרה מורכב יותר

  50. ורד שוב במשחק חלש אחרי יום מנוחה אחד, שזה מצויין לקליבנד כי מעכשיו ועד משחק 6 יש רק יום מנוחה בין המשחקים (רק בין השישי והשביעי יש יומיים).
    ומשום מה ת'יבודו הדביל טוחן גם במשחק שסובב את ה-20 הפרש את ורד, לא ברור…

  51. בן מהאתר הישן

    שלמי ששאל על האופניים. הפרופסור לבין מכניקה אין לו מושג. זה לא בשביל להכנס לכושר, זה בשביל לשמור על השרירים מחוממים

    1. הייתי נעלבת, אבל מנגנון ההיעלבות לא מתפקד בין אחת לבין שבע בבוקר. ראה התכתבויות קודמות לגבי סטף קארי ועיניו הירוקות..
      בימינו, גם לנשים מותר לחבב כדורסל.. יש לי הרבה חברות כמוני שגודלו על ברכי מכבי תל אביב.

  52. דורון האסטבן

    יונתן הצעתי לך לישון לא נורא,
    יש פה עוד מישהו שמשחד את גיא המשורר במתנות עתידיות.
    מה שנקרא: דמי שתיקה

  53. לילה טוב חברים! ואויבים (גיא אני מדבר אליך 😉) וכמובן לילה טוב גם לאלעד רבין, שמוזמן להתחפף מהאתר בזמנו הפנוי, רצוי לפני הפעם הבאה שדובי מגלה עד כמה הוא חי בסרט…

    1. לפחות בזה אנחנו מתואמים! 🙂
      סליחה אם הכאבתי או עיצבנתי, מאוד אוהב לקרוא את כל המאמרים, הפריוויואים והסיקורים שלך.

    1. לא צריך להגזים. כמו משחק קודם שכולם קרעו את הקאבס, ועכשיו אחרי המשחק הזה שיקרעו את שיקאגו.
      כל משחק זה סיפור אחר בסדרה, תלוי בכל כך הרבה דברים. תראה את הקליפרס שניצחו בס"א אחרי שהובסו ב 20+ הפרש.
      אני חושב ששתי הקבוצות מאוד שוות ברמה, מה שכן יש לנו מזל בבולס שלאב פצוע, כי איתו לא היה הרבה סיכוי.

  54. כולם מוכנים ליוסטון קליפרס?
    נא להצטייד באזורי מגן ומשקפיים עבות, כי אבו זקן עומד להתפוצץ אי שם בטקסס! חכו ותראו וצפו לגדולות ונצורות כי הmvp האמיתי הולך לתת הלילה שואו טיים.

  55. אנצל את הנוכחות הדלילה בלילה כדי לשאול שאלה מטופשת: כששחקן נחסם בעבירה במהלך זריקה לסל והוא מחטיא את הזריקה בשל העבירה עליו, זה נכנס לסטטיסטיקה של אחוזי הקליעה למרות ההפרעה לקליעה?

  56. דורון האסטבן

    דובי כל הכבוד על ההתחייבות לאישה וקבוצה אחת,
    בנתיים נשלח לערד משלחת מהא"ום להגנה על פעוטות,
    שרק בדבר אחד ימרוד באבא.

    1. כמו שאתה יודע יותם כבר התעלם מההוראות המפורשות של אבא ובחר בגולדן סטייט.
      מבחינת איתמר זה דווקא יצא טוב – גם יאהב קבוצה ראויה לאהבה, גם את ההעדפה הבלתי מסויגת של אבא וגם את החלק של יותם בירושה. מה רע?

  57. בדרך כלל אני מקפיד לא להחמיץ משחקי פלייאוף,
    אבל הילדים והמדורות שברו אותי…
    ועדיין התעוררתי לפני הרבע השלישי, ובמקום לצפות במשחק פשוט שתיתי קפה וקראתי 350 תגובות על חינוך וכדורסל.
    שיחקתם אותה, תענוג של שרשור תגובות הרצתם היום!

  58. דורון האסטבן

    עומר תודה על הלינקים הוזכרת כצדיק למעלה (גם בשמיים
    וגם אם תגלגל למעלה במטח מטאורי הלינקים שנתת לנו
    תודה רבה.
    יונתן ועומר שיקגו אחלה קבוצה שבעולם

    1. לפי מה שקראתי, כריס פול היה גבולי למשחק היום, והוא ישחק במשחק הבא (כנראה שהנצחון במשחק הקודם עודד את הקליפרס לא לקחת סיכונים מיותרים)

  59. דורון האסטבן

    דוויט הווארד ובלייק גריפין נראים בלתי עצירים הלילה,
    מי יעצור אותו בייבי שאק דייוויס, טוב דיאדרה על הספסל.
    ראיתי את זה לפני דקות ספורות וחיכתי לפסק זמן עכשיו לכתוב.

  60. לדעתי, להארדן יצא האוויר מזה שהוא לא זכה ב-MVP. (לא בצדק)

    לדעתי בפלייאוף הוא לא יהיה אותו דבר כמו בעונה הסדירה

  61. דורון האסטבן

    גוש סמית והארדן אתם מתבקשים לא להפריע להווארד ביום
    מסחרר,
    גם שחקני הקליפרס נא לא להפריע לגריפין בדרכו לסל.
    אפשר היה לראות את זה בהתחלה שזה היום או לפחות הרבע שלהם

  62. אפילו אני לא יכול לנחס ליוסטון את הניצחון שיגיע היום.
    בלעדי פול, כל דקה שגריפין לא על הפרקט, היא דקה שהקליפרס נמצאת בחוסר אונים.
    והיום יוסטון כבר לא מזלזלת.

  63. אני מתחיל להרגיש שהכדורסל מתחיל לצאת לי מכל החורים. אבל מחר יש ווריורס נגד ממפיס. אני חייב A DAY OFF
    נראה. אולי מחר בבוקר ארגיש שאני מוכן לעוד הופס.

  64. דורון האסטבן

    דובי יותם המקסים והחכם מעדיף לא לקבל ממון בירושה,
    רק שלא לסבול, אנו נדאג שאיתמר החמוד ילך בעיקבותיו.
    לפחות האבא שלהם מצחיק מאד, (עם טעות אחת החיים)

  65. מקהייל תתעורר יא הלמוט!
    לא יאומן הבנאדם הזה… שוקיסט כמו עתודאי בטירונות….
    מגיב מהר כמו מיכלית.
    בחיי… ראיתי פעם עץ ברוש שמגיב יותר מהר מהפרצוף הזה

  66. דורון האסטבן

    ששש מקהייל הלך לישון גם הארדן קורע את הסדינים
    כי הגיע הפלייאוף, מקהייל נראהכאילו בא להשתזף.
    גריפין כל כך התבגר והתחזק תוך שנה התבגר בכמה שנים
    אף אחד כבר לא מרביץ לו. משחק טוב למרות החיסרון של פול

    1. לפחות שינסה! מה הוא עשה חוץ מלהעיף שלשות ולמסור?
      שייכנס לסל… יקבל קצת מכות… יתחמם קצת… אחרת אין מצב שיתניע לו…

  67. יאללה מקהייל, הביתה. הקליפרס חתכו את היתרון 11 של הרוקטס מהרבע הראשון כאילו היה חמאה. מקהייל פשוט אפאטי.
    הסיבה היחידה לאופטימיות היא שזריקות טובות מ3 פשוט לא רוצות להיכנס לרוקטס. אם זה יתאזן אולי הם ינצחו.
    בקיצור – יוסטון תלויים בנתאזנות של הסטטיסטיקה כדיי לחזור למשחק, כי משרטוט מהלכים דל מקהייל הישועה פשוט לא תגיע.

  68. איזה דילמה..
    מצד אחד יש בי את התקווה כאוהד שאחוזי השדה יתאזנו, נשווה את הסדרה, ואולי יהיה סיכוי גם לנצח אותה.
    מצד שני – אם נפסיד את המשחק, הסדרה אבודה, ואולי מישהו בהנהלה של יוסטון יבין סוף-סוף שמקהייל הוא פשוט לא מאמן לגיטימי עבור קבוצה שרוצה לעשות יותר מהעפלה לפלייאוף, והוא סוף סוף יעוף!!

  69. דורון האסטבן

    ג'יי ג'יי רדיק כזה צלף למה לא שמים אותו יותר(אולי חלש הגנתית?)
    הארדן מיד כאילו קיבל את האנרגיה שלו וצלף 3 שניות אחרי רדיק.
    במשחק מותח ומפתיע שכזה(הקליפרס מפתיעים)
    אני צוחק בקול כשאני חושב על הגופיה שדובי יורש לבנו
    וא"חכ מה שגיא עם הנר לרגליי קצת במקום ליהות מתוח,
    חושש שהנהלת הליגה לא תאהב זאת,
    אני כן אוהב וזה גדול

    1. איזה כיף דורון… היה שווה להישאר ער את כל השעות האלה רק כדי להרוויח את השמחה שלך. מעטים האנשים שיודעים להיות מאושרים בכנות כמוך.
      אשריך.

  70. דורון האסטבן

    מנחם לשאלתך נדמה לי שאפלטון משיט את הזקנות שלו
    אמר פעם שבתקופה זו של השנה יש לו עבודה
    ואמר שצריך לצאת ברבע או בחצי האחרון ויותר הגיוני
    שבמקום אחר מישראל, השערה שלי בלבד.

      1. תודה על ההתעניינות
        אני אכן בארץ הקודש
        מדי פעם יוצא לים אבל מבלה את רוב הזמן על היבשה
        כרגיל בתקופה הזו של השנה אני עמוס עד הראש.
        לצערי לא יכול לראות את המשחקים בלייב אבל למזלי יש ליג פאס לראות בהקלטה

  71. אני מסכים להרבה מהדברים שהבן גלוח האש כתב
    (כילד סבלתי מנחת זרוע מערכת החינוך, שבתקופת ילדותי לא ידעה לזהות ליקוי למידה – במקרה שלי דיסגרפיה, ולכן העברתי שנים רבות מתוייג כ"עצלן")

    אבל אני העיקר מסכים לדבר אחד שכתב דובי –
    עד שאין לך ילדים משלך, אתה לא מבין את היקף האחריות שיש להורה לרווחת ילדיו.
    הרבה פעמים ה-"לא" שאתה אומר לילדיך חשוב בהרבה מה-"כן".

  72. רוצה לנצל את המחצית להודעה חשובה:

    ביום שישי מחר תחגוג כפרוצ'קה, הפיצריה הטובה בישראל, יום הולדת שנה.
    כפרוצ'קה נמצאת לשמחתי בערד, על צומת הרחובות אחווה וגלעד.
    אתמול אכלתי שם פלטת גבינות נפלאות שהגיעו מכל אירופה, ולידן פוקצ'ה חמה מהטבון ובירה בזלת האחת והיחידה.
    הפיצה קרצ'ופי, הביאנקה, האנטי פסטי והאווירה שווים שעה ועשרים נסיעה מת"א, שזה כל מה שזה. גם אם לא בשביל הנוף הכי יפה בארץ, והמקום הכי רגוע וקסום בדרום, שווה להגיע לכאן בשביל הפיצה.
    מחר מ11 בבוקר יומולדת בערד לכפרוצ'קה, וכולם מוזמנים…!

  73. דורון האסטבן

    אז דובי האמת שהספקתי לקרוא על הגופיה של יואינג,
    ומיהרתי לחזור למשחק, חזרתי עוד פעם (כי מופיעות תגובות חדשות
    לא רק בסבב האחרון אלא גם לפני לידיעת כולם),
    ואז קראתי התחתונים של סטארקס (שחקן אגדתי שחסם את ג'ורדן)
    ועוד פעם צחקתי בקול ואז עוד פעם אני חושב על גיא על חוכמתך
    וגם כרגע אני צוחק בקול ומתקשה לכתוב.
    תודה לכם באמת

  74. דורון האסטבן

    שמעתי על המסעדה הזו ויש שם אוכל מדהים
    מהטובים שיש באחריות.
    תודה על ההזמנה.
    יודע שאנשים באים מרחוק וכל אחד חוזר המום

  75. דורון האסטבן

    ואגב הנוף בערד נותן שקט פנימי ואם אתה אוהב את הצהוב של
    המדבר אז ממש יפה, שלא לדבר על האוויר שם שמנקה את
    הריאות בצורה פנטסיטית.

  76. קליפרס צריכים להבין שחלק מההתבגרות המנטלית זה לא רק לדעת לשחק עם הגב לקיר, אלא כשיש לך הזדמנות לחסל את היריבה, אתה חייב לנצל את זה…

  77. מקהייל חייב להוציא את הווארד לספסל. הוא החזיר את יוטון למשחק אבל אם מוציאים ממנו את החמישית עכשיו המשחק יהיה גמור.

  78. היתה לי פעם חברה פריכה בערד. כל ביקור בארץ הייתי קופץ אליה ללילה מקסים של אוכל מרוקאי ואהבה מזרחית. עד שפתאום נעלמה ולא ידעתי כיצד למצוא אותה. אני רואה אותה עכשיו אחרי 20 שנה בפייסבוק אבל למי יש כוח עכשיו?

  79. זה היה דבילי עכשיו בהתקפה של יוסטון. במקום לנצל את הפוזישין שוב לחדור פנימה כשג'ורדן לא על המגרש, טרי בזבז פוזישן בזריקה מהירה מרחוק ביום שאף אחד לא פוגע, וכמובן שמצד שני קרופורד כבר ניצל את זה להתרחק שוב. ממש לא חכם.

  80. אגב פיצות, יש פיצריה מצוינת בקיבוץ מסדה, נדמה לי ששמה פרסקה. אם אתם בעמק פשוט להיכנס לקיבוץ ולשאול. אמנם זה לא ערד ויש יותר לחות אבל זה קל"ב.

  81. לכל אלו שהתעצבנו על התלונות נגד ההאק-דה-X. עכשיו זה לטובת הקבוצה שלי ואני עדיין נגד. משפיל בעיניי שריברס בחר להשתמש בזה.

  82. אוקיי הנה התיאוריה. כמו האחיות האפורות עם העין האחת מהמיתולוגיה, ליוסטון יש זוג ביצים אחד! הם מעבירים אותן מאחד לשני, וכל מי שהביצים במקרה עוצרות אצלו, חייב לקלוע.
    ומי שהביצים לא אצלו באותו רגע, לא קולע.

  83. איפה כל אוהדי הקליפרס הצדקנים שהתבכיינו על ההאקה של פופ?
    אני לא רואה את אותה כמות צדקנות כשהקליפרס עושים את זה.

  84. לראות ולא להאמין איזה חבורה של ביזיונרים יוסטון איכס….לא חכמה לא אנרגיה לא נשמה…. להקיא על כל אחד מהם.

    1. וגם שרקו לו עבירה שלא הייתה ולא נבראה.
      מצד שני גם לא שרקו עכשיו שריברס תפס את החולצה בסוף השעון של הרבע.
      יכל שוב לגרור 3 זריקות כמו מול הספרס מ3/4 מגרש.
      השיפוט לא אחיד. זה מה שקורה שנותנים לג'ואי קרופורד לשפוט.

        1. רשמתי הרגע גם טעות לטובת הקבוצה שלך. יותר אובייקטיבי מזה??
          להזכירך, אני זה שצידדתי בך שהארדן לא מקבל יותר שריקות מאחרים. במקרה הזה, לא היה פאול.

  85. אנשים עדיין שונאים את ההאק לא משנה מי עושה אותו. אבל אצל הפלח הרבה יותר קל להתלונן כי הוא עושה את זה חמש התקפות רצופות.

      1. הפתרון של בלייק לשמירה של דווייט היה נסיונות לגאמפ' מרחוק (כולל נסיון מוזר לשלשה)
        שיחזור לבסיס – לאתר מיסמאצ' ולנצל אותו.

  86. דורון האסטבן

    טורקלו במאמץ על אנושי של ריצת 5 מטר החליט לנח
    ולהשתטח על הכדור וטרי שגם קשיש החליט גם לנח
    וקפץ (נפל) אחריו, בכדור הביינים יוסטון לקחה
    2 הפרש בסוף ה3

  87. איזו בדיחה שקבוצות המערב טובות מקבוצות המזרח. אלה קבוצות שסיימו 2 ו-3 או משהו כזה? אני הייתי אוסר על קבוצות נערים לחזות בכדורסל המכוער, הלא נכון, והנתון רק לצ'אנסים של שתיהן.

  88. נראה לי שהקליפרס גמרו את הסוס להיום. יש גבול כמה קבוצה קצרה ועייפה יכולה להוציא מעצמה בלי המנהיג שלה. יוסטון לא מבריקים אבל המגמה היא לעבר נצחון

    1. אפלטון, לאף אוהד יוסטון אין זכות דיבור אחרי משחק ושלושת רבעים בבית. הם קבוצה גרועה, מכוערת, ולא שווה שיסתכלו עליה. לי אין ברירה, אבל אתה? במקום לישון?

      1. מנחם אתה יודע מה כולם יכולים לעשות נכון? לקפוץ לקפוץ ואז להתכופף ולנשק בישבן

        הקבוצה הגרועה הזו תגיע לגמר המערב וכולכם תמשיכו לבכות וליילל

          1. זה היה לפני שהכרתי אותך מנחם.
            עכשיו נראה לי שעברנו כבר את שלב ההעלבויות.
            עדיין אם זה פוגע בך תגיד ואני מפסיק. את משחק העריצות אני עושה רק עם מי שרוצה בכך

  89. אני לא יודע מה בא לי , שהקליפרס יעלו לגמר בגלל שאני מסמפט אותם או שמא יוסטון יעלו לגמר ואני אהנה לראות אותם נאכלים חיים ע"י גולדן סטייט .. דילמה

  90. הניצחון הזה של יוסטון אם יקרה יהיה רשום על הווארד. הוא כמעט לבדו אחראי לעליית האנרגייה בהגנה של יוסטון

  91. בארנס המפתח לניצחון של קליפרס. בשני המשחקים האחרונים הוא היה קטלני בקליעה, מעבר לקשיחות שלו בהגנה, והם ניצחו. היום הוא בכלל לא פוגע, ונראה שהם בדרך להפסיד.

          1. אתה מדבר הרבה יחסית לקבוצה שבקושי הצליחה לנצח את הקליפרס בבית פעם אחת מתוך שתיים בלי השחקן הכי חשוב שלה (אפילו שבפלייאוף הזה גריפין מאתגר את האמרה הזאת).

            אני רק מדמיין מה הספארס היו עושים לקליפרס בלי כריס פול ואני מתחיל לגחך על ההצהרות שלך.

            בשורה התחתונה ניצחתם, אבל זה ניצחון עם הרבה סימני שאלה. סימן השאלה העיקר על מקהייל אבל קיים אחד כזה על הארדן, על אריזה על עמדת הרכז ועל סמית.

            אני במקומך לא הייתי יוצא בהצהרות יותר מדיי גדולות.

          2. חוץ מזה ג"ס בקושי ניצחה בבית שלה משחק אחד מתוך 2 וזה בלי שני שחקני חמישייה פצועים וגם קליבלנד בקושי ניצחה משחק אחד בבית

        1. אמרתי לך כשניבאת שאני לא יודע מאיפה הבאת את זה.
          זו סדרה של 7 משחקים אול דה וויי
          נראה שאנשים לא יודעים מי זו יוסטון כאילו אף אחד לא ראה אותה בעונה הרגילה.
          קבוצה שמתבססת על הגנה אגרסיבית, מתפרצות ומשחק לא יפה לעין.
          לא הרביצו מספיק עד עכשיו בפלייאוף, נקווה שעכשיו הם התעוררו

  92. הווארד זה לא ג'ורדן אני לא מבין למה מקהייל מפחד מההאק אשאק. שייתן להווארד להתמודד עם זריקות העונשין בסוף הם ייכנסו והקליפרס עם הספסל הקצר ייכנסו לבעיית עבירות תוך כדי. הוא וויתר כבר כמה פעמים והציא אותו מהמשחק ברגע שריברס התחיל עם זה.

    1. האמנתי גם האמנתי. מה זה משנה לגבי הספארס אם יוסטון תנצח 0-4 או 2-4 (מה שכנראה יהיה).
      מה מראיינים את הארדן שהיה C- במקרה הטוב?

    2. אם הקליפרס מפסידים ליוסטון על האפס זה אומר שהם גרועים, ואם הם ניצחו את הספרס זה אומר שהם אפילו יותר גרועים
      A>B>C

    1. 7 איבודים ו-7 אסיסטים. 15-15 מהקו. רבע אחרון 16 נקודות כולל 2 שלשות קריטיות. אני חושב שהארדן עשה את שלו בהחלט ברבע האחרון.

  93. האווארד: 24 נקודות, 16 ריבאונדים (4 בהתקפה), 4 חסימות, גניבה, 3 אסיסטים. הוא משחק בפלייאוף כמו שצריך, אין מה להגיד.

  94. כפי שחזיתי בערב כל הסדרות ב1-1 בדיוק כמו שאנו אוהבים.
    מבין הביתיות היחידה שיכולה להיות מרוצה מכך היא קליבלנד שהייתה צפויה לאבד משחק לפחות אבל עכשיו עם סמית וההתאמות היא חוזרת להיות על הסוס.
    לג.ס מצפה מבחן קשיחות לא פשוט בממפיס והיא צריכה לדעת לנצח שם משחק מניסיון פשוט זה לא יהיה (תשאלו את הספארס ואפילו את אוקלהומה …למרות שהאחרונה לקחה משחק ).
    יוסטון נראית מתקשה מול ל.א נטולת פול אז עכשיו בחוץ ואיתו מה יהיה ?
    אטלנטה לדעתי תנצח בוושינגטון מכיוון שהאחרונה קבוצת חוץ טובה בהרבה מאשר בבית.

  95. אשר לבעיית העבירות המכוונות הפתרון פשוט.
    צריך לקבוע רף עבירות מסוים (כפי שקובעים ששש עבירות מוציאות שחקן ).
    ואז ברגע שקבוצה עברה את רף העבירות על שחקן מסוים הרי ש
    1. היריבה יכולה לבחור את השחקן הזורק ולא דווקא השחקן שבוצעה נגדו עבירה.
    2. אותו שחקן יקבל 3 זריקות או נקודה אוטומטית.
    פשוט וקל ולדעתי יבוצע בצורה כזו או אחרת.

  96. טוב, אז יוסטון ניצחו בסוף, ולצערי זה אומר שזה נותן למקהייל עוד קצת צ'אנס..
    אני פשוט לא מבין למה הוא היה צריך לחכות לרבע ה-3 כדיי להחדיר לשחקנים את החשיבות של משחק אינטנסיבי. איפה הוא היה בתחילת הרבע ה-2, כשהקליפרס התחילו לנגוס ביתרון?

    הארדן במשחק חלש מאוד, פספס המון זריקות טובות, ובכל זאת עבר את ה-30.

    ג'יי ג'יי רדיק שמר מצויין על הארדן, אם הייתי ריברס הייתי ממשיך לשים אותו כמה שיותר עליו. מצד שני – זה הוציא לרדיק את כל האוויר ופגע במשחק ההתקפה שלו.

    גריפין – מקרה קלאסי של סטטיסטיקה שהתיישרה. מחצית ראשונה מפלצתית, אבל בשנייה, הרבה בזכות שמירה מעולה של אריזה, הכדורים פשוט לא נכנסו לו, ובכלל הוא הגיע לפחות הזדמנויות של זריקה.
    אבל ללא ספק, הוא ה-MVP של הפלייאוף הזה עד כה.

    1. זה לא סטטיסטיקה שמתאזנת, זה עייפות שנובעת מהסדרה נגד הספארס ושתי המשחקים מול יוסטון בהם הוא היה צריך לעשות כמעט הכול.

      1. והשמירה של אריזה.
        בכלל אריזה הוא הגיבור הלא מושר ביוסטון (תרגום קלוקל מאנגלית).
        לא מקבל אף פעם קרדיט, שלשות לא נכנסות אבל ההגנה שלו היא פשוט שירה. שחקן ההגנה הכי חכם בליגה.
        ולחשוב שהוא מקבל חצי ממה שפרסונס מקבל.

        1. השמירה של אריזה באמת הרשימה אבל שים את אריזה על גריפין בתחילת המשחק וגריפין עושה ממנו קבב. הוא פשוט היה עייף…

  97. אני עדיין מופתע שהקליפרס כל כך טובים גם בלי פול. זה בין ה 5-10 השחקנים הכי טובים בליגה.

    כמו כן ההגנה של יוסטון עדיין בעייתית בטירוף, היה משחק שהם עצרו יריבה שלהם על פחות מ 100? מתישהו בפליאוף?

    אפלטון, אם פול חוזר למשחק הבא אני במקומך הייתי מתקשה מאוד להיות אופטימי. מי ישמור על פול ביוסטון? הארדן?
    אם פול לא חוזר יוסטון יוכלו לגנוב אחד בל"א ואז הסדרה פתוחה

    1. עומר לא יודע אם ראית אז תודה רבה על הקישור.
      לגוף העניין גם אני מופתע מהיכולת של הקליפרס ללא פול .
      בטח לאור הסדרה העמוסה מול ס.א ועם הספסל הקצרצר זה יותר כסא מספסל.
      ובכל זאת פול בעיני פחות טוב ממה שעושים ממנו (למרות ההצגה הגדולה )
      בעיני לפחות השמות הללו טובים ממנו .
      1. לברון
      2. קרי
      3. הארדן
      4. גריפין
      5. דיוויס .
      6. ראסל
      7. דוראנט
      ויש עוד מספיק שלא פחות טובים ,משפיעים ומועלים ממנו.
      חשוב גם לציין שיש שחקנים כמו וייד ,קובי ,רוז ,פול ג'ורג' ועוד שעקב פציעות או גיל כבר קצת מעבר לשיא (לפחות זמנית) אך בשיאם הם לא פחות טובים מפול +יש כאלו שסוגרים על פול ותוך שנה שנתיים יהיו חשובים ממנו .
      כגון קיירי ,ווול .

      1. אתה שוכח שדוראנט כשהוא בכושר הוא מקום שני לדעתי למרות שיש כאלה שיעדיפו את קרי על פניו. אבל הוא בטוח יותר טוב מראסל או מהארדן.

        1. דירוג ה 7 הם לא לפי סדר איכות .
          למרות שיצא דומה לכך …
          לקחתי את הנציג היחיד במזרח ועברתי למערב …לפי סדר הדירוג בליגה הסדירה.

      2. אין על מה להודות.
        ובקשר לכמה פול טוב, אני חושב שאפשר להתווכח על הדירוג, אבל עקרונית אתה צודק. שים לב שכתבתי 5-10, אני בעצמי לא בטוח איפה אני מדרג אותו. עד הסדרה מול ס"א זה היה כמוך. מאז אני חושב שהוא קצת גבוה יותר. לא בטוח שהוא פחות טוב מראסל (שאני מת עליו) והארדן.
        חוץ מזה ספציפית בקליפרס, הנוכחות שלו חשובה בטירוף, כמו שאמרת לקליפרס אין ספסל, ואין גם באמת אף גארד שיכול לנהל את המשחק.

        שכפול לא משחק גריפין הוא בעצם הגארד, שכל ההתקפה הולכת דרכו. או שעוברים למשחק בידודים עם קרופורד. כשגריפין לא על המגרש במצב הזה, יש לך קבוצה שלא בטוח שיכולה לזכות ביורוליג אפילו.

    2. לשאלתך – יוסטון פעמיים ספגו פחות מ-100 בסדרה נגד דאלאס.
      אני מסכים שההגנה לפרקים נראית נורא – כמו ברבע השני הלילה – אבל זה בעיקר בגלל מעין "שוק" ושאננות שהקבוצה נכנסה אליה, ופחות בגלל שההגנה של הקבוצה בעייתית.
      ברבע השלישי לדוגמא, ההגנה טיקטקה כמו שצריך, וזה מה שעזר ליוסטון לחזור למשחק (כאמור, הקליפרס כבר עלו ל-13, אבל הרבע יסתיים ביתרון 2 בלבד).
      בקיצור – ברגע שהקבוצה נכנסת לטירוף הגנתי, אז באמת שההגנה של יוסטון לא כזאת רעה, ואפילו דיי טובה.

כתיבת תגובה