סיכום יום שני הקטלני – הכי כיף בחוץ / רון טחן

יום גדול של כדורסל הסתיים לפני כמה רגעים, ובלי לעכב אתכם יותר מדי, נעבור ישר למשחקי הלילה

סיקור היום

קליבלנד {2}  92 – שיקגו {3} 99

לפני המשחק: הבולס פייבוריטים, אך לברון ימצא את הדרך להוביל את קליבלנד לניצחון דרמטי.

אחרי המשחק: שיקגו הגיעה מוכנה יותר ופתחה מצוין את המשחק בעזרת יכולת טובה של רוז ומס' צליפות של מייק דאנליבי, בדרך ל 27 נק' לעונת 15 בלבד של קליבלנד לאחר רבע אחד של כדורסל. עד תום המחצית קליבלנד הצליחה לחזור למשחק בזכות 10 נק' רצופות של אירווינג, בדרך לפיגור 5 בלבד במחצית, 44-49.

את הרבע השלישי קליבלנד פתחה בצורה מצוינת, והודות ליכולת טובה של אימאן שאמפרט, המארחת השוותה את התוצאה, ואוהדיה האמינו שהמהפך הוא רק עניין של זמן. לצערם, שיקגו הידקה את ההגנה, השתלטה מחדש על המשחק, ורצה 0-15, כאשר השילוב של רוז את גאסול עובד פעם אחר פעם.

קליבלנד הצליחה להיחלץ גם ממצב זה, ובעזרת לחימה של לברון וטריסטן ת'ומפסון על הכדורים החוזרים, הצליחה להישאר בתמונה, וקיירי שאמפרט ואז לברון, הורידו את ההפרש שלוש פעמים ל 2 נק' בלבד ברבע הרביעי.  50 שניות לסיום לברון ניסה להוריד את ההפרש ל2 נק' פעם נוספת, אך החטיא, וראה כיצד ג'ימי באטלר קולע את סל המשחק 30 שניות לסיום, בזריקה משוגעת שנכנסה עם הקרש.

מנקודה זו הקאבס כבר לא חזרו, ושיקגו יכולה לחגוג (למרות פציעה קטנה לדריק רוז בכתף לקראת הסיום) את הניצחון הראשון בסדרה.

דריק רוז הוביל עם 25 נק', 5 ריב' ו 5 אס', פאו גאסול היה מעולה עם 21 נק' 10 ריב' ו 4 חס', וג'ימי באטלר תרם 20 משלו בתוספת 6 אס'.

את קליבלנד הוביל אירווינג עם 30 נק', שאמפרט עשה ככל שביכולתו עם 22 נק', ולברון סיים עם 19 נק', 15 ריב' ו 9 אס', אך לא הופיע לרגעי ההכרעה במשחק.

יוסטון {2} – קליפרס {3}

לפני המשחק: עם או בלי כריס פול, יוסטון אמנם תתקשה לעצור את בלייק גריפין, אך תצליח לנצח.

אחרי המשחק: ללא כריס פול הפצוע, הקליפרס ידעו שהם בדרך למשחק קשה במיוחד, וברבע השני ראו את יוסטון רצה ליתרון דו ספרתי (13). שחקני יוסטון חייכו לכל עבר, הארדן והווארד נראו די מרוצים מעצמם, והרוקטס נראו בדרכם הבטוחה לניצחון, אלא שבנקודה זו בלייק גריפין השתלט על המשחק וסייע לקליפרס לרדת למחצית בפיגור של 4 נק' בלבד, 50-46.

בתחילת המחצית השנייה ג'יימס הארדן ניסה להגדיל את הפער, אך הקליפרס החלו לצלוף מחוץ לקשת, ושלשה גדולה של אוסטין ריברס העניקה לאורחים יתרון מינימלי, 68-69. הקליפרס לא עצרו ועלו ליתרון 6, אבל יוסטון מצידה לא ויתרה והמשחק נשאר צמוד ומותח עד ששבע דקות לסיום, שלשה גדולה של בארנס מהפינה העלתה ליתרון 4, שהייתה הראשונה מתוך שלוש שלשות בתוך ריצת 0-12 מדהימה, שהיממה את הקהל הביתי ואת שחקני יוסטון, שכבר לא הצליחו לחזור מנקודה זו, וירדו מתוסכלים מאוד לחדר ההלבשה לאחר הפסד כואב בפער של 16 נק'.

בלייק גריפין המשיך בכושר הטוב בחייו וסיים עם טריפל דאבל שלישי בפלייאוף, הפעם עם 26 נק', 14 ריב' ו 13 אס'. ג'מאל קרופורד קלע 21 נק' ומאט בארנס באחד ממשחקיו הטובים בקריירה צלף 20 נק' באחוזים מעולים (8 מ 11 מהשדה). רדיק קלע 17 משלו, ואותה כמות הייתה לאוסטין ריברס המשתפר. ציון לטובה מגיע עם לדיאנדרה ג'ורדן, שסיים עם 10 נק' ו 13 ריב', והרשים (הכל יחסי) עם 6 מ 11 מקו העונשין, במשחק בו שתי הקבוצות שהתלוננו לא פעם על טקטיקת "האק דה שאק" לא התביישו להשתמש בה.

את יוסטון המאוכזבת והמאכזבת, הוליך הווארד עם 22 נק', 10 ריב' ו 5 חס', הארדן קלע 20 וחילק 12 אס', וטרבור אריזה שפתח מצוין את המשחק אך נחלש בהמשך, סיים עם 17.

לסיכום, בניגוד לסיבוב הראשון שם וושינגטון הייתה היחידה שניצחה בחוץ במשחק מס' 1, הסיבוב השני החל עם שלושה ניצחונות חוץ מתוך ארבעה משחקים. הולך להיות לנו שמח…

יום טוב לכולם!

אלו השטויות שכתבתי אתמול…

קליבלנד {2} – שיקגו {3} 2:00 (מאזן 1-3 לקליבלנד בעונה הסדירה)

כפי שכתב אהרון שדה בשבוע שעבר, מדובר על מפגש יוקרתי ביותר הכולל מאמנים ושחקנים, שאם נחבר את הישיגהם יחדיו, זכו בכמעט כל תואר אישי וקבוצתי אפשרי (במסגרת בהן השתתפו).

קליבלנד: בסיבוב הקודם, הקבוצה הדיחה את בוסטון בקלות יחסית לאחר ארבעה משחקים. לצערה, במשחק הרביעי של הסדרה הקבוצה איבדה את קווין לאב שנפצע לאחר מהלך גס של קלי אוליניק, ומאוחר יותר התברר כי איבדה גם את ג'יי אר סמית', שהורחק לשני משחקים (התחשבו בעבר הבעייתי שלו) לאחר עבירה לא ספורטיבית.

לברון ג'יימס היה המצטיין בסדרה עם 27 נק', 9 ריב', 6.5 אס', וכן 2.3 חט' ו 1.5 חס'. עוזרו הראשי היה קיירי אירווינג, שבסדרת הפלייאוף הראשונה שלו תרם 23.3 נק' למשחק (3 שלשות למשחק ב 48%) ו 4.3 אס'. הבעיה מבחינת הקבוצה היא שבלאט העניק לשני השחקנים 43 ו 40.5 דק' למשחק. נכון, זה הפלייאוף, אבל עדיין, אלו הן הרבה מאוד דקות…

שיקגו: לראשונה מזה כמה שנים, שיקגו הגיעה לפלייאוף כאשר כל שחקניה הבכירים כשירים לשחק. הבולס נגררו לשישה משחקים מול מילווקי המפתיעה, אך לאחר שני הפסדים רצופים, השוורים הכועסים כילו את זעמם על הבאקס והביסו אותם בפער של 54 נקודות, במשחק ההדחה החד צדדי ביותר בתולדות הפלייאוף.

lebron
יש ממה לחשוש

ג'ימי באטלר היה כוכב הסדרה עם 24.8 נק' 5.5 ריב' ו 2.5 חט' למשחק, ולאור השדרוג העצום שפאו גאסול (16.3 נק', 11.8 ריב', 2.3 חס') מהווה על קרלוס בוזר (9.6 נק' ו 7.8 ריב' בפלייאוף אשתקד), יש לבולס המון מקום לאופטימיות.

בנוסף, דריק רוז (19 נק' ו 6.5 אס') נראה לא רע (כשהוא נח מספיק), ג'ואקים נואה תמיד מגיע להוט למשחקים נגד לברון, והבשורה המעודדת מגיעה מהצלף הוותיק מייק דאנליבי שמגיע בכושר קליעה מצוין (10.5 נק' ב 54.8% מחוץ לקשת).

בסך הכל, הוא בסדר גמור

משחק מס' 1: לאחר שמונה ימים ללא משחק רשמי, ניתן להניח כי לברון וקיירי הספיקו להתאושש, אך השאלה שלי היא: מי אמור להחליף אותם היום כשהם יתעייפו? יקירו של דיוויד בלאט, דלאדובה, עדיין לא מצדיק את הקרדיט, שון מריון, וג'יימס ג'ונס הוותיקים עדיין לא התעוררו,ומייק מילר אפילו לא שותף. כאשר מסתכלים על הספסל העמוק והמוכשר של האורחת (היינריך,ברוקס,סנל,מירוטיץ' וגיבסון), קשה להמר נגד הבולס.

בחסרונו של קווין לאב שמשך עמו שומר גבוה החוצה, הבולס יכולים להשאיר שני גבוהים בכל רגע נתון באזור הצבע, דבר שיקשה מאוד על לברון לחדור, וכאן יש לציין שג'יימס עוד לא מאופס מבחוץ (20% ל -3 מול בוסטון). בכלל, מלבד קיירי אירווינג, אף אחד בקבוצה לא נמצא בכושר קליעה טוב מבחוץ, ובהעדרו של ג'יי אר סמית', לא מן הנמנע שהבולס ישמרו היום אזורית בחלקים גדולים של המשחק.

גאסול ומירוטיץ' יכולים לאמלל את מוזגוב ופרקינס, טריסטן ת'ומפסון יעמוד במבחן רציני מול גבוהי הבולס, ואני בכלל לא משוכנע ששאמפרט וקיירי יכולים לעצור את באטלר ורוז, אבל, אני כן משוכנע שלברון יופיע היום ובגדול, ויוביל את קליבלנד לניצחון ביתי דרמטי, על אפו וחמתו של ג'ואקים נואה.

lebj

 

יוסטון {2} – קליפרס {3} 4:30 (2-2 בסדרה העונתית)

מפגש בין שתי קבוצות שהושמצו לא פעם ולא פעמיים בתקשורת, וסיימו את העונה במאזן זהה,

יוסטון: אם ג'יימס הארדן ניצח סדרת פלייאוף, סיים עם 28.4 נק', 7.8 אס' למשחק, וחלקנו חושבים שעם כל הכבוד לסגנו של ה MVP מגולדן סטייט, הוא אפילו לא היה סגן ה – MVP  של הסדרה, סימן ש… יוסטון במצב מצוין. לאחר חמישה משחקים, יוסטון יצאה מנצחת מהדרבי הטקסני, כאשר בפעם השנייה ברציפות, דוויט הווארד נראה מצוין בפלייאוף (16.6 נק', 13.8 ריב', 3 חס') חרף עונה סדירה רעה (והעונה הנוכחית שלו הייתה הגרועה ביותר בקריירה אם עושים לו הנחה על עונת הרוקי), ועל הדרך ראה כיצד חברו הטוב ג'וש סמית' (17.4 נק', 6.4 ריב, 3.8 אס') גונב את ההצגה עם משחקים אדירים מהספסל, ואפילו קלינט קפלה האלמוני חולל נס של ממש, ולאחר שסיים את העונה הסדירה עם מאזן של 0 מ 15 מקו העונשין (המאזן הגרוע בתולדות הליגה), דייק עד כה ב 8 מ 13 זריקות העונשין שלו בסדרה. למה שלא יגלה את סודו להווארד וסמית'?

קליפרס: מה שניצחון (ענק) אחד יכול לעשות…
על הסדרה האדירה מול הספרס כבר נכתב (וייכתב) רבות. הקבוצה רכשה את אהדתם והערכתם של אוהדים רבים לאחר שהדיחה בצורה דרמטית ביותר את האלופה היוצאת, והיא עשתה זאת בעיקר בזכות שני כוכבי העל שלה, שסוף סוף הגיעו ביחד לשיאם בפלייאוף.

הראשון הוא כמובן בלייק גריפין הכל כך מוכשר שסיים עם 24.1 נק', 13.1 ריב' ולא פחות מ 7.4 אס' למשחק, והשני הוא גיבור הסדרה כריס פול, שתרם בכל משחק 22.7 נק' 7.9 אס', 2 חט' בממוצע, וחתום על סל הניצחון המשוגע מהאגדות ממשחק מס' 7 על רגל אחת.

paul
המנצח הגדול מיום שבת

משחק מס' 1: מול הכפיל של רייז'ון רונדו (ואני לא מדבר על פרנקלין הצב) וג'יי ג'יי בראה, חסרונו של פטריק בברלי הפצוע ביוסטון לא הורגש יתר על המידה. מול כריס פול (וכל רכז עלית אחר) ברור כי הרוקטס יתגעגעו אל השומר הנהדר, אך היום כריס פול נמצא בספק גדול למשחק, וגם אם ישחק, ברור כי לא יהיה ב 100% כשירות. כאן יש לציין כי קורי ברואר (היה נהדר מול דאלאס עם 14.4 נק' למשחק ושימו לב, 53% מחוץ לקשת) מוכן לכל מקרה, וכך גם טרבור אריזה, שבניגוד לפלייאוף שעבר (במדי וושינגטון) ולעונה הסדירה, עדיין מחפש את מקומו בסדרה הנוכחית, אבל יכול להפוך בקלות לשחקן מפתח בסדרה.

במידה ויתפתח היום משחק צמוד, יהיה מעניין לראות האם הקבוצות יאמצו את מנהג "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" וייתנו לדיאנדרה ג'ורדן (12.6 נק' ב 71% מהשדה, 13.3 ריב, 2.6 חס', 38% מהעונשין), דוויט הווארד (46.3% מהקו) וג'וש סמית' (43.5%) להמשיך לרוץ בשלווה על הפרקט מבלי החשש שמא יצטרכו לעמוד לבדם מול הסל המפחיד (דרך אגב ג'וש סמית', למישהו יש הסבר מדוע שחקן שכבר סיים עונה שלמה עם 72% מהקו וזורק שלשות די בנוחיות לא מצליח לקלוע בעל מ 60% מהעונשין?)

לגבי המשחק הערב, בלי או עם כריס פול הפצוע, אני מאמין כי למרות עוד הצגה של בלייק גריפין הסחוט (41 דק' למשחק במשך סדרת פלייאוף שלמה), המארחת תגבור על הקליפרס, בדרך לסדרה ארוכה, מאוד ארוכה.

בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לכל הקוראים והמגיבים, החדשים וכמובן לקבועים של האתר. הבלוגים החיים מתחילת הפלייאוף שדרגו לחלוטין את הנאת הצפייה והמעקב אחר הפלייאוף.

 

לפוסט הזה יש 416 תגובות

  1. גריפין נתן סדרה לפנתיאון,כולם מדברים על פול והמשחק הגדול שלו אבל מי שהיה עקבי לאורך כל הסדרה זה גריפין שממשיך להשתפר ולהיות יותר טוב.רק לחשוב שלפני שנתיים הוא וג'ורדן היו פחות או יותר עם אותם אחוזים מהעונשין.

    1. +1

      ממוצע של כמעט טריפל למשחק! קרוב במספר האסיסטים לכריס פול.
      גריפין עבר דרך ארוכה מלהיות מטביע מלהיב ובכיין, לפאוור הטוב ביותר באנביאי.
      לפי דעתי יהיה ליוסטון מאוד קשה לעצור אותו. מי ישמור עליו? אולי הווארד?

  2. מסכים עם יניב.
    השיפור של גריפין, בעיקר בקליעות מרחוק, הרג את הספרס, מגיע לו שאפו ענק על השיפור.

    התמונה האחרונה של לברון ששמת, גדול! 🙂

  3. "גאסול ומירוטיץ' יכולים לאמלל את מוזגוב ופרקינס, טריסטן ת'ומפסון יעמוד במבחן רציני מול גבוהי הבולס"

    אפשר גם לכתוב הפוך – תומפסון הנייד יכול לשמור מצוין על מירוטיץ' אם הוא ב-4 ומול הרכב כבד של נואה וגאסול קליבלנד יכולה להעלות את פרקינס הפיזי ב- 4.

    1. זו הסיבה שכתבתי "יכולים" 🙂

      אגב מירוטיץ', מעניין אם תיבודו ישתמש בו יותר בסדרה הזו.
      נגד מילווקי הוא קיבל בסה"כ 16 דק' למשחק(לעומת 20 בעונה הרגילה, והרבה יותר מזה בתקופה בה הקבוצה סבלה מפציעות) ולא הרשים במיוחד.

      הוא יכול ליצור לקליבלנד המון בעיות, כי אם הוא מושך את המס' 4 של קליבלנד החוצה, הבולס יכולים לנסות לחדור בכח כדי לסבך את מוזגוב בבעיית עבירות, לגרום לקליבלנד לעבור בלית ברירה להרכב נמוך, ולנצל את יתרון הגובה, וכן העובדה שגם גאסול וגם נואה נחשבים למוסרים טובים.

  4. וואוו, בהחלט לילה קטלני.

    סדרות מרתקות ושואו גדול מובטחים לצופים האדוקים.

    אולי זה הזמן לרכוש סוף סוף ליג פאס?

  5. קליפרס יוסטון תהיה סדרה יותר גדולה מהצפוי
    בלייק גריפין בא במומנטום אדיר וכריס פול ירגיש כאילו אי אפשר לגעת בו

  6. רון זה נפלא תודה רבה .
    באשר לקליבלנד אני חושב שהיום המנוחה תעזור ללברון ולקיירי להיות רענניםתולכן הם ינצחו אבל במשחק השני שיקגו תנצח ואז כשסמית יחזור תצטרך קליבלנד למצוא דרך לנצח משחק חוץ ואני מאמין שהיא תעשה זאת ואז נגיע למשחק 5 והמנצחת שם תיקח את הסדרה ואת המזרח כולו .
    אשר ליוסטון קליפרס זה אולי נשמע לא יפה ויהיו ויגידו תבוסתני .
    אבל אני במקום ריברס נותן לפול לנוח היום היות ואסור לסכן אותו , בנוסף גם כך הסיכוי לנצח היום לא גבוה היות ולא עבר מספיק זמן מהסדרה המתישה שנגמרה אתמול בבוקר .
    להרוויח קצת מנוחה ,שאננות של היריבה ואולי עוד שחקן אחד או יותר לרוטציה זה מספיק חשוב בשביל לוותר על משחק שגם ככה כמעט אבוד מראש .
    התחזית שלי להיום יוסטון ב 20 ומעלה.
    אך זה עדיין לא אומר לגבי ההמשך
    למרות שלקליפרס יהיה מאד קשה עם הספסל הזה וללא ביתיות להתקדם הרבה .

  7. איזה משחקים!!!
    התלבטות גדולה בעד מי להיות. כאוהד הבולס אני כמובן רוצה שיעברו שלב.
    מצד שני אני מת על בלאט, ורוצה שגם הוא יעלה, הדחה בסיבוב הזה עלולה להיות מאוד בעייתית ולגרור פיטורים אפילו
    מה לעשות?
    נראה לי אהייה ניטרלי 🙁

    יוסטון קליפרס הולכת להיות סדרה מצויינת!

    1. בשביל להרגיע אותך לא נראה לי שבלאט יפוטר אם יודח…אא"כ יודח ללא פייט.
      מצד שני אני לא אוהב הבולס ככה שאין לי בעיית אהדה.
      לצערי גם לא תהיה לי כי ס.א אמרה שלום…אם ג.ס תגיע לגמר
      מול בלאט יהיה לי קשה כי אהיה בעד בלאט …אבל יהיה לי עצוב בשביל קרי.

  8. באמת סדרות מרתקות. אני לא יכול להיות נגד בלאט, אני מאמין שהבולס יצליחו לגנוב משחק אחד לפחותבקוויקן לואנס. יהיה מענין לראות איך בלאט מוצא את הפתרונות להיעדרות של לאב אבל החשש שלי שהסיטואציה הזו תגרום למשחק אנטי קבוצתי של הבאקס בדגש על לברון. בשקגו, רוז שוב על הגריל ואני מקווה שהוא לא יגזים גמטרה להוכיח ללברון ולכולם ש״הוא עדיין אחד הטובים בליגה״ כמו שהוא טוען.
    לצערי, יש לי הרגשה שהקליפרס לא יצליחו לסחוט את הלימון עוד הרבה זמן והשישה וחצי שחקנים שלהם ששרדו את הספרס לא יעמדו בעומס ויקרסו. אולי דווקא היום דוק ילך עמוק יותר לספסל, לא מבין למה לא משתמש בהוז בכלל. יש לו חסרונות אבל גם לא מעט יתרונות.
    קראתי כאן הרבה בימים האחרונים שבלייק הפ״פ הכי טוב בליגה. אני
    הייתי בוחר בגבה לפני אבל הוא באמת נתן סדרה אדירה מול הספרס.

    יוסטון טובה יותר מהקרדיט שנותנים לה ובשבילי היא לגמרי מועמדת לאליפות. לי נראה גם שלהארדן יש אמון גדול בחברים שלו והוא לא ילך ראש בקיר כמו שנה שעברה ובמשחקים הצמודים נגד דאלאס הוא היה קבוצתי ולא ניסה יותר מדי להעמיס על עצמו.

  9. קליבלנד צריכה את לברון של אחרי פציעת בוש ב-2012,
    כל הזמן לחפש את ה-mismatch.
    לקחת את השומרים ה"קלים" עם הגב לסל, ולהשיג או זריקה באחוזים גבוהים, או במקרה של דאבל טים – זריקה נוחה של אחד הקלעים מה-3.
    את השומרים ה"כבדים" למשוך החוצה, ובכך לאפשר חדירות קלות של קיירי או לנצל את הצעד הראשון העדיף, וכשההגנה "מתקפלת" בעזרה, למצוא את הקלעים לזריקות נוחות מבחוץ.
    בפלייאוף של-2012 ו-2013 לברון היה שחקן הפוסט היעיל בליגה.
    אם הוא יחזור לשחק עם הגב לסל – יש לקליבלנד סיכוי.

  10. ברבע הראשון בלאט צריך תרגיל החרום ובו החמישיה הם:
    מוזגוב, פרקינס, תומפסון, הייווד – וקיירי.
    לקיירי יש 48% מהשלוש בפלייאוף, הוא תמיד זורק וכל הרביעיה הגבוהה תמיד מחכה מתחת לסל לריבאונד.
    אני משאיר למתמטיקאים בקהל לחשב את כמות הנקודות שהקאבס ירויחו, אם יש 50% על כל ריבאונד התקפה.

    כך הקאבס יצברו פער, ומאמצע הרבע השני ניתן להכניס את לברון כדי שלא יברח בשנה הבאה ללייקרס עם קוין לאב וקוין גארנט.

  11. אני מרגיש הרגשה מוזרה. אולי בפעם הראשונה אי פעם מאז שאני ב-NBA ממש לא איכפת לי מי ינצח ומי יפסיד. כל הרעות אינן (הלייקרס והספארס – שתי קבוצות שקברתי ואכן הן קבורות לשנים רבות מאד, ומי שמאמין שהספארס תחזור להיות רלוונטית, אכניס לו שוב אצבע באוזן בעונה הבאה, כפי שאני מכניס לו עכשיו כשהיא עפה כמו טיל בסיבוב הראשון כתוצאה מזיקנה, עייפות, והגעה לשיאה מוקדם מדי העונה, ב-ד-י-ו-ק כפי שנבאתי), וגם הטובות אינן (מיאמי, ניקס, ובוסטון).

    נ.ב: אני מ-ת שדנקן יחזור. זו יהיה עוד מסמר בארון המתים!

  12. היום לפני 62 שנה,
    ארנסט המינגוויי זכה בפרס פוליצר על ספרו המופתי, "הזקן והים"
    (שנה מאוחר יותר, זכה בפרס נובל לספרות על אותו ספר)
    להמינגוויי יש לא מעט פניני חכמה, שרלוונטים ל-NBA:

    "אין שום דבר אצילי בלהיות נעלה על חברי קבוצתך,
    אצילות אמיתית נמצאת ביכולת להיות נעלה על עצמך הקודם."
    – טיפ לא רע ללברון.

    "הדרך הטובה ביותר לגלות אם אתה יכול לסמוך על מישהו היא פשוט לסמוך עליו"
    – עצה טובה נוספת ללברון בנוגע לבלאט.

    "לעולם על תצא למסע עם מישהו שאתה לא אוהב."
    – לדעתי, הסיבה ששיקאגו יפסידו את הסדרה (תיבודו)

    "אנחנו כולנו שולייות במאלכה שאיש מעולם לא יהיה בה אומן."
    – לא קשור לכדורסל,
    אבל אחד המשפטים החכמים שנאמרו על החיים.

    1. היתכן שלברון קורא בסתר את כתביו של המינגווי?! (התשובה היא כנראה לא..) אבל בראיון לאתר של קליבלנד הוא הסביר שהחליט להוריד את מגן הזיעה מהראש כדי להיות כמו החברים שלו וליצור אחידות..
      כפי שכבר כתבתי, האיש הוא מגלומן בלתי נסבל, שחוזר ומצהיר שיש לו איי. קיו כדורסל גבוה במיוחד (כנראה זה השתלט על החלק הצנוע במוח). הוא שחקן מחונן אבל קשה לחבב את האישיות התקשורתית שלו.
      בכל מקרה, הלוואי שהם ינצחו את הסדרה מול שיקגו.

    2. הטיפים האחרונים הם סבבה, הטיפ הראשון מיותר מעט.

      לברון, הוא אחד משחקני העל, שיותר משתפים את חבריו. וזה כבר נכתב פה אין ספור פעמים.

      1. מבלי להצית שוב את הויכוח הנצחי בעניין הזה, הוא משתף כשבא לו וכשיש פער משמעותי. השנה היו רבעים שלמים שהוא בקושי מסר כדור לחבריו לקבוצה (היו הרי שני רבעים שרק הוא וקיירי קלעו את הנקודות ש הקבוצה.. אני אלך לבדוק מתי זה היה).

  13. בנסיבות הקיימות, אם קליבלנד לוקחת משחק אחד מהשניים הראשונים בבית (ללא לאב וסמית) היא על הסוס.

    יוסטון-קליפרס – הכל פתוח.
    להערכתי יוסטון יקחו בגלל יתרון העומק והביתיות

  14. כיף של פריוויו.
    לי יש מין רושם שבלאט יחליט להישאר עם טריסטן ת'ומפסון כשחקן ששי שיביא נאנרגיה כשצריך. אז מי יעלה במקום לאב?
    אין לדעת כמובן, אבל לדעתי – וזאת כמובן רק דעתי – שון מריון עדיף על ג'יימס ג'ונס. הוא שיחק בחמישייה שלקחה אליפות והוא שחקן גברתן וקשה בעוד ג'יימס רזה ורך. בלאט צריך את מריון נגד נואה והאלימים האחרים בבולס.
    אני מקווה גם שבלאט ייתן צ'אנס למייק מילר.
    אני מקווה שהקאבס ינצחו בגלל בלאט. אבל אם הייתי חייב לשים כסף, הייתי שם אותו על הבולס לנצח את הסידרה.
    אני יודע שבפריוויו לעונה בחרתי את הקאבס לנצח את האליפות, אבל זה היה לפני הפציעה של לאב.
    אם מותר לשנות את הדיעה באמצע הדרך – אני הולך עם הבולס להיות אלופות ה-NBA לשנה זאת.

          1. תלוי איזה מכתבי המינגוויי לברון קרא –
            אם הוא קרא את "הזקן והים" הלילה הוא יהיה בלתי ניתן לעצירה.
            אם הוא קרא את "הקץ לנשק", אז אפשר לזרוק את המגבת לזירה…

  15. יהיה מעניין לראות איך הארדן מגיב להודעה על ה-MVP… אני צופה משחק של 50+ (הוא מסר מספיק בסיבוב הראשון בשביל כל הפלייאוף)

  16. לגבי העדר הספסל של קליבלנד, הקליפרס לימדו אותי שכנראה לא צריך ספסל עמוק בשביל לנצח סדרה. לברון וקיירי יכולים להתמודד גם עם 45 דקות למשחק בשני המשחקים הראשונים וקליבלנד עם ג'יי.אר פייבוריטית בעיניי על הבולס (חמישייה של קיירי, ג'יי.אר, שומפארט, לברון ומוזגוב + ת'ומפסון כמחליף לגיטימי עולה על המקבילה של שיקגו לשישייה המובילה – לעניות דעתי…)

  17. צריך לזכור בהקשר של שיקגו שהמצב יכול להתהפך במהרה במהלך הסדרה: גיבסון סוחב פציעה, נואה כבר הרבה זמן לא אותו שחקן פיזית, היינריך גם מתקשה (נדמה לי שסובל מפציעות), ורוז זה רוז. הם עדיין קבוצה עמוקה ואיכותית, אבל יצטרכו גם מזל.

  18. תחושה שלי אבל כמה פעמים דרק רוז לא חדר בכל הכוח כדי לא להיפצע
    איבוד כדור פעם אחת ופעם שנייה הפרשים העיפו החוצה.
    מצער אבל זה הכדורסל.

  19. כדי לנצח צריך הגנה מצוינת, ושקיירי ולברון יתאפסו. חוץ מזה לא צריך כלום בהתקפה. יאללה מכבי ! אהה… קליבלנד !

  20. גרוע, גרוע, גרוע!
    היינו יכולים לרדת ב-7 עם הסל של רוז (גם לא משהו) עכשיו עם 5 יותר גרוע. צריך לצאת בטירוף למחצית השנייה!

  21. עד עכשיו בפלייאוף, גולדן סטייט משחקת ברמה אחרת משאר הקבוצות.
    הכדורסל ששיקאגו וקליבלנד מציגות הלילה (גם בהתקפה וגם בהגנה) לא מסוגל לדגדג את הווריארס.

  22. ניתן היה לחשוב, שעקב מצוקת כוח אדם, השחקן עם הכי הרבה דקות במשחק הלילה ילבש את מדי קליבלנד.
    ומול כל קבוצה שהיא לא שיקאגו, זה היה נכון
    (לברון וקיירי – 21 דקות במחצית הראשונה)
    אבל תמיד אפשר לסמוך על תיבודו –
    ג'ימי – 23 דקות. רוז – 21 דקות.

    1. מדהים. רוז 21 דקות במחצית?? כאילו הוא מבקש לפצוע אותו שוב!
      וזה עוד שבולס קבוצה עמוקה לאללה.
      מה שכן לקליבלנד אין ברירה, אם רוצים לנצח את המשחק הזה, צריך לתת להם המון דקות.

  23. לברון בד"כ מתעורר ברבע האחרון כדי לשפר את סך הנקודות שלו, יש סיכוי לא רע לניצחון של קליבלנד אם רק תהיה הגנה.

  24. לברון פוחד לזרוק, הוא היה חופשי, עלה לזריקה ובאויר מסר לדלאדובה שהיה באותה עמדה בצד השני. הוא כל הזמן מוסר ולא נכנס.

  25. הגיע פסק זמן, חשבתי שנפטרתי כבר מהאיש שבתמונה שלי, ואז מגיעה הפרסומת של לברון יושב באוטו ומכוון את המושבים. #(-:

  26. לברון חלש מאד. קיירי מצויין. שומפרט עושה מעל ומעבר יכולתו. אבל איפה מייק מילר עם שלשות פוטנציאליות?

  27. שני מאמנים מאכזבים. מילר הוא האדם למצבים כאלה. הוא הוכיח זאת שוב ושוב במיאמי ור=אפילו הערב הוא 1 מ-1 מה-3. ת'יבודו מעלה פתאום את היינריך? מה הבעייה שלו?

    1. מזל טוב!
      רק 2 דברים ף
      לא בכל משחק לברון יהיה כל כך גרוע,
      לא בכל משחק השלשות של שיקאגו יכנסו בכאלו אחוזים.

      1. אתם כל הזמן אומרים את זה – ״לא בכל משחק…״ אבל אתם שוכחים שכולה מדובר בסדרה של גג 7 משחקים, לא בעונה סדירה של 80 משחקים. יום אחד השלשות נכנסות, יום אחר הולכים לעונשין, יום שלישי גורמים להרבה איבודי כדור ויום רביעי סתם מנצחים.

        1. אני זה ממש לא אתם,
          אני רחוק מלהיות גרופי של לברון.
          אני רק אומר את זה כמו שאני רואה את זה –
          גם ב-2011 שיקאגו הובילה על קבוצה של לברון 0-1.

  28. מסקנותיי: יהיה משחק שבע, הקבוצות שוות.
    כשהקאבס הלכו עם תרגיל ולא בידוד, זה עבד להם.
    כשקיירי מתחיל את ההתקפה זה נגמר הרבה יותר מוצלח.
    לברון וקיירי צריכים לעשות הרבה יותר פיק נ רול.
    מייק דנלדבי ניצח לבולס את המשחק…

  29. צריך להכניס את פרקינס, בכל פעם שהוא קופץ לריבאונד הוא צריך לנחות על כף רגל של מישהו אחר "בטעות", וקליבלנד מנצחים 4-1 ועולים לגמר.

  30. תראה את הארגנטינאי הזקן הזה שם שלשות כאילו הוא בפאקינג דאון טאון בואנוס איירס! איפה היית בניקס יא חטיאר??

  31. לו הייתי פייה עם כנפיים… הייתי עובר בין כל אוהדי רוקטס קליפרס שמנמנמים עכשיו ומכבה להם את השעונים המעוררים. ומרדים את כל הצופים מתחת גיל 18. הזוועתון הזה אסור לצפייה.
    הניחום היחיד שלי הוא שיותם יושב לידי ומפנטז איך גולדן סטייט שלו מפרקים את מי שתעלה מכאן

  32. ועכשיו האק א ג'ורדן. אלוהים ישמור.
    הליג פאס חייב לי החזר על המשחק הזה. לא היה כתוב בחוזה שמשדרים מכבי דאעש נגד אליצור דמשק הלילה

  33. מומי ראה משחק בליגה למקומות עבודה יותר מעניין
    לא היה משחק יותר גרוע אי פעם בחצי גמר המערב

  34. ריברס האבא והבן לא מתאימים למעמד
    הקליפרס צריכה עוד מישהו יעשה סל חוץ מגריפין וקרופורד
    רדיק שובר את הטבעת בינתים
    יוסטון פראירים שהם לא בפלוס 15

    1. אם מומי היה יכול היה לוקח לום ועושה האק א דוויט
      אם יוסטון תגיע לגמר הליגה מומי ישבור בקבוק שמפנייה דום פריניון על הפרונט של הספינה שלך

  35. חצי משחק גרוע כזה לא זכור לי. הרוקאטס צריכים להוביל עכשיו ב-20 אבל הם משחקים במין שלווה כאילו זה משחק בין חברים בשכונה. ממש בושה וחרפה שיש משחק כזה בחצי הגמר.
    והיכן?
    כמובן! במערב!

  36. רק כדי שתבינו כמה המצב קשה-אוסטין ריברס קלע חצי מהשלשות של הקליפרס הלילה. שלשה אחת משתיים. לא יודע אם נבא או ליגת המתנ"סים?.

  37. הייתי בטוח שהרוקטס מפרקים היום את הקליפרס,
    אבל גריפין ממשיך ביכולת המצויינת שהוא מציג השנה בפלייאוף.

    1. מומי מסכים עם כל מילה
      היו סדרות גרועות בחצי גמר המזרח ( בתחילת המילניום שהיו ג'רזי שלטו במזרח )
      אבל לא היה משחק כזה במערב

  38. לקליפרס יש תירוץ, הם משחקים אחרי סדרה של 7 משחקים נגד האלופה,
    ללא הרכז הפותח, כאשר אין להם רכז מחליף סביר.
    מה התירוץ של יוסטון?

    1. שגם הם משחקים ללא הרכז הפותח, והסנטר הפותח ברוב העונה?

      הרבה אנשים לוקחים את הקטע הזה שהקליפרס עומדים בגאון עם יוסטון ללא כריס פול ואומרים: "פחח, זה בטח אומר שעם כריס פול הקליפרס ינצחו בטוח"..
      אידיוטי לגמרי

  39. יוסטון משחקים כאילו הם אלופים 20 שנה ברציפות…. שבעים בלי טיפת אנרגיה גם הקהל שקט … גועל נפש. והארדן מאבד כדורים כמו מטומטם.

  40. איזה באסה התעוררתי עכשיו, ונראה שהפסדתי משחק מדהים בין יוסטון לקליפרס.

  41. כמה איבודים ליוסטון. לקליפרס יש לפחות הצדקה עם היעדרותו של פול. הארדן במשחק נוראי והיחיד שם שנראה טוב זה הווארד. אם יוסטון מפסידה את המשחק הזה כשפול לא משחק זאת תהיה שטות נוראית.

  42. רוקטס עוברים מה שעברה קליבלנד רק חמור יותר.
    יותר מדי מנוחה והם לגמרי לא בקצב משחק.
    אני יוצא לים ולא יראה רבע רביעי אבל אם מפסידים שום דבר לא גמור. אין יותר מדי משמעות חביתיות אצל שתי הקבוצות

  43. מקהייל כבר חצי שעה עם פרצוף של תפטרו אותי כבר, למה לא מפטרים אותי.

    הסדרה הזו היתה יכולה להיות גדולה אם היו משכפלים את פופוביץ' ונותנים לו לאמן את שתי הקבוצות.

  44. לריברס יש סיוטים מפופ. ברגע שעושים פאול על ג'ורדן הוא מוציא אותו. לא משנה שהווארד עושה צחוק מדייויס כל פעם שמבודדים אותו עליו העיקר שג'ורדן לא יזרוק מהעונשין.

  45. אני חושש שעם כריס פול הקליפרס תשחק כדורסל רגיל ונורמלי, ואז היא תפסיד ליוסטון.
    רק במשחק מכוער וגרוע כמו הערב היא יכולה היתה לנצח!

      1. קוראים לזה להיות אוהד של קבוצה. שהקבוצה שלך עושה את זה, זה נורמלי ולגיטימי ויפה. אבל שאתה רואה את הגועל בקבוצה אחרת אתה מבין שזה לא

  46. הכותרת של המשחק על דהאקת האקתוך וסוף מהאקך יהאקו…

    מה יהיה?! כאילו dg זה סיוט dg האוורד וסמית?!?! לקיבינימט!!!

  47. ליוסטון לא יהיה משחק קל מזה בסדרה הזאת. בלי כריס פול כשכל הקליפרס נופלים מהרגליים ויוסטון טריים כמו עלי נענע מהגינה.

    מקהייל אשם בהפסד הזה שלא הכין את הקבוצה שלו טוב יותר. הארדן היה נוראי והיחיד שאפשר להגיד עליו דברים טובים זה הווארד שחבל שלא ניצלו אותו יותר בפוסט

      1. זה לא רק החלודה יוסטון היו צריכים לטרוף את המגרש, גם אם הם קצת חלודים והם היו מפילים את הקליפרס מהרגליים. זה לא קרה, הם נראו כבויים…

  48. פשוט בושה הדבר הזה!!!! אשכרה זרקו את המגבות שתי דקות לסוף!!! הם והקהל המחורבן שלהם שעזב בערך באותו זמן!

    ושאלה, יש סיכוי שמיסטר אדם סילבר יתחיל להצדיק את השם הפרטי שלו ויעביר חוק נגד ההאק המזו**ן כבר עכשיו? ( מארב אלברט הציע להעביר חוק שמותר להאקות רק ב10 שניות האחרונות של כל התקפה, חצי צרה! )

  49. אחרי 7 משחקים מול הגנת הפרימטר המצויינת של הספרס,
    הקליפרס הגיעו ליוסטון, וחזרו לקלוע מבחוץ כמו שהם יודעים.

  50. כנראה שיוסטון מהמודל החדש היא קבוצה מקוללת עם מאמן עלוב שלא מסוגל להלהיב את שחקניו. עם צוות כזה יוסטון היתה חייבת לשחק כמו ברבע הראשון, ולנצח על 30.
    רק תארו לעצמכם שהארדן היה זוכה אתמול ב-MVP…זאת היתה בדיחה לעולמים…

  51. למג'יק היו 4 טיפל דאבל בפלייאוף 91,
    לקיד היו 4 בפלייאוף 2002,
    לרונדו היו 4 בפלייאוף 2012,
    לברקלי ודאנקן היו 4 בכל הקריירה (בפלייאוף, כמובן).

    היום גריפין השיג את השלישי שלו ב-8 המשחקים האחרונים.
    מדהים!

    1. כיף לראות שחקן שמגלה ש-"יש לו את זה" ומעלה את משחקו לדרגה חדשה.
      כמו לברון ב-2012, נוביצקי ב-2011 או ווייד ב-2006.
      כל אחד בדרכו שלו, העלה הילוך וסחף את קבוצתו.

  52. חבר'ה, שמישהו יתקשר לסוכת מציל בחוף שאפלטון הלך אליו לשחות, תגידו להם שישימו עליו עין, ושיכרזו לו במגאפון "לא להתרחק מהרדודים !… "

  53. רוצה להזכיר לכולנו
    1 מדובר בפלייאוף nba
    2 התוצאה בסדרה בסה"כ 1:0
    3 מדובר בקבוצה שהגיע בזכות למקום 2 במערב
    4 משחק מחורבן אחד לא אומר שהארדן סתם הגיע למקום שני במשאל mvp
    5 משחק 2 מתחיל ב0:0

    ואם גם במשחק 2 יוסטון יסריחו כמו היום, אז צריך לקשור את מקהייל לסמל ולשלוח אותו למאדים

  54. 3 מ-4 סדרות חצאי הגמר האיזוריים נפתחו בנצחון הקבוצה האורחת.
    רק הווריארס בשלהם, שכולם יגידו שהם לר "מוכחי פלייאוף",
    והם ימשיכו לנצח…

  55. לא להאמין שקמתי לרבע האחרון..הייתי צריך להמשיך לישון..
    כמו שמקהייל ישן ברגע שדברים התחילו לא להסתדר עבור הרוקטס.
    פשוט מאמן מאוס. אם מישהו יכול להבטיח שתבוסה של יוסטון בסדרה תגרום לפיטורים שלו – אז וואלה, בכיף, תנו לקליפרס את הסדרה.
    מצד שני, כמו שאני מכיר את הקליפרס, יכול מאוד שזה היה עוד יום מאותם ימים בהם רדיק, בארנס וקרופורד התפוצצו, וכבר במשחק 2 הידית שלהם תתקרר, ככה שהעסק עוד לא גמור.
    אבל בכל מקרה, מקהייל עדיין חתיכת אפס אפאטי.

  56. לצערי לא צפיתי …יש גבול לכמה בן אדם ממוצע שגם עובד מדי פעם יכול להיות ער בלילות …אנו בארץ צריכים לבחור היטב את הלילות ומשחק ראשון בסדרות ארוכות הוא הוויתור.
    בכל מקרה רביעי בלילה ל"ג בעומר הילדים ערים חלק ניכר בלילה ויש שיהיו ערים כל הלילה זה זמן טוב לבחור לילה לבן ולראות את קליבלנד במשחק קריטי מנסה לשרוד.
    אני מזכיר שבל"ג בעומר אשתקד דיוויד בלאט היה על גג העולם כשבאותו היום ממש הוא לקח את היורוליג מקווה שהוא ימשיך לחייך.
    אני אשמח בניצחונו אך גם אם כן זו תהיה בשבילי נחמת עניים בלבד לל"ג בעומר הקודם בוא חוויתי את התואר הכי מתוק שלי כאוהד מכבי סל.

  57. כמובן ש"שכחתי לציין "
    שנפלתי בענק לאורך כל הדרך בתחזית המשחק הראשון .
    התברר שוב שמנוחה ארוכה פוגעת בקבוצות ועדיף אפילו קרב מתיש ,שוחק ופוצע על פני מנוחה ארוכה .
    הצעתי לריברס לוותר מראש על המשחק הראשון …כנראה שמקהייל חשב שאני מתכוון אליו…
    בכל אופן מבחינת חומר שחקנים וכו' יוסטון עדיין פייבוריטית ,אבל מבחינה מנטלית קליפרס עברה בהצטיינות יתרה את מבחניה ועכשיו תור יוסטון לגשת למבחן זה,במידה והציון לא טוב נגמר לה הסימסטר לשנה זו.

  58. יוסטון חייבת סנטר דומיננטי ( אה, יש להם את הווארד ) שחקן כנף סולידי אבל איכותי ( אה, גם אריזה שם ) והכי חשוב מאמן ( אההה )

  59. מצפייה לא מועטה בלברון השנה, יש הרגשה שהוא כבר מעבר לשיאו, גם אחרי תקופת ההשבתה שעבר והשיפור הניכר כאשר חזר, זה לא אותו לברון, היכולת שלא להשתלט על משחקים איננה כבעבר, סימוכין לכך ניתן למצוא במאמרים המאלפים שהבאתם בעניין היעילות של השימוש 1*1 ששם לברון במפתיע לא בצמרת.
    במיוחד עושה רושם שבפוסט שם היה בלתי עציר בעבר, כבר לא ממש.

  60. לברון פשוט הפסיד את המישחק הזה באיבודים שלו,בהחלטות ליקראת הסוף ואי היכולת שלו לקלוע משלוש.
    הטעות הכי גדולה בקליבלנד היא שאירווינג היה הרבה יותר מסוכן ופשוט לא קיבל את הכדור בסוף.
    מבחינה התקפית שאמפארט התעלה לרמה שכניראה לא נראה מימנו שוב ולקאבס יהיה הרבה יותר קשה במישחק הבא.

  61. גם לבולס יהיה קשה יותר במשחק הבא, הם לא קולעים ככה משלוש שוב, רוז שם כמה שלשות עם יד על הפנים בסוף שעון.

    אני חושב שקליבלנד ויוסטון לא התמודדו טוב עם המנוחה. לפחות קליבלנד היה נראה שהיא לא במשחק עד הרבע השני, כאילו לא התעוררו, ולכן הניצחון הזה לא אומר יותר מידי לפי דעתי. עם יום קליעה מדהים של הבולס, ויום ממש לא טוב של לברון, עדיין היה משחק מאוד צמוד. הסדרה הזאת הולכת להיות צמודה לפי דעתי.

    גריפין מדהים, כמו שכתבתי כבר, הייתה לי הרגשה שהסדרה מול ס"א תחשל את הקליפרס, שרגילים למלחמת עולם כל משחק.

  62. אגב, שמעתי ציטוט של שמפארט מאיזה אמריקאי בעבודה, שמכיר חבר טוב של שאמפרט. הוא אומר שבטיימאאוטס לקראת סוף המשחק, בלאט נראה לחוץ ומפוחד, ולא היה לו תוכנית להתמודד עם הפיק-נ-רול של שיקאגו עם גאסול.
    מצד שני יכול להיות שהוא סתם מזיין לי את השכל.

  63. שמירה מוזרה של קליבלנד …
    איך גאסול היה חופשי כל הזמן לא ברור ….

    ועוד דייוויד נחשב מאמן הגנה טוב ….
    לא ברור מה קרה כאן בהגנה , על כך ששיקגו טובים יותר אין ויכוח עם או בלי לאב וסמית , טובים יותר , רוצים יותר , מוכשרים יותר .

    לברון הפריע לדייוויד לאמן עונה שלמה וקצת קשה להאמין שלא יהיו לכך תוצאות אך עדיין … לשחק כך ולפתוח את ההגנה לגמרי ?

    קליבלנד נראו כמו קבוצת סטטיסטים המשחקים רק בהתקפה … מוזר .
    רוז פשוט גדול על קליבלנד ואיתו נמצאים גאסול ובאטלר אבל עדיין איפה השמירה ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט