למה שלא תקפצו לי? / מנחם לס

היו כמה תגובות שממש עיצבנו במאמר שכתבתי על הספארס.

במיוחד מעצבנות אותי תגובות של גולשים של אנשים (ביניהם צעירים ומבוגרים) שזורקים מילים מבלי שהם חוזים במשחקים, אלא קוראים תגובות  א-ח-ר-י  המשחקים ואת טבלת הסטטיסטיקה, ומדברים כמומחים גדולים.

אני  ל-פ-ח-ו-ת   חוזה במשחקים (אמש 10 שעות, כרגיל, מלבד המשחק האחרון בו חזיתי רק עד שהיה 10 הפרש, והעיניים החלו להיעצם) שאני כותב עליהם, ולא זורק הצהרות מתחת לחגורה.

טוענים שאני מחליף ומשנה את דעתי ממשחק למשחק?

נכון, אחרי המשחק השלישי הייתי מלא שבחים לטים דנקן על משחק נפלא ממש שהוא נתן. אבל מי שלא יודע שדעתי על הספארס היא כזאת, או שלא קרא אותי, או שמשקר:

1. קבוצה שגרעינה זקן ועייף מדי.

2. קבוצה שמאמנה והמנכ"ל שלה החליטו לא לגעת בה בסיום העונה שעברה ולקחתה כפי שהיא לקמפיין אחד נוסף.

3. קבוצה שהגיעה לשיאה לפני חודש – מוקדם מדי.

4. קבוצה ששחקנה שהיה החשוב ביותר בה – טוני פרקר – איבד הרבה ממה שהיה לו, וכתבתי על כל מאמר שלם.

5. מאנו ג'ינובלי שכבר לא מסוגל מלבד שלשה פה ושם.

6. קבוצה שיש לה מאמן מצויין, אבל מתחיל להזדקן, עקשן כטרח (תרח?) שלא מוכן לקחת טיים-אאוט ברגעים שקבוצתו נישחטת, ושלא מאמין בקידמה ובאנליטיקס.

האם זה אומר שזה תמיד כך?

ברור שלא! אמש גם טים וגם טוני נתנו משחק טוב מאד עד טוב. אני מדבר בס"ה.

ואם טעיתי? אז טעיתי. אבל לפחות אני לא לא חושש אף פעם להביע את דעתי, ואני לא משנה אותה ממשחק למשחק אלא רק בסוף. זה לא אומר שאני לא יכול להלל את הפלח במאמר אוהד, או את דנקן שמסרב להזדקן, ומדי פעם מתעלה ממש.

אני גם כתבתי את דעתי שהקאבס תנצח את הכל, אם כי ללא קווין לאב אני כבר לא יודע מה יהיה, ופתאום וושינגטון החלה לשחק כאלופה. איך אני יודע? כי אמש חזיתי  ב-כ-ל  המשחק נגד טורונטו, ולא זרקתי פתאום משפט לפי התוצאה, כפי שכמה כאן עושים.

זוהי דעתי ואותה הבעתי מתחילת העונה על הספארס ועל הקאבס ובינתיים לא שיניתי מאומה, אפילו שמדי פעם אני מסוגל להלל את הספארס אחרי משחק מסויים ולקרוע את הקאבס.

ולמי שזה לא נוח, שיילך לכותרת.(

(רק את דעתי על הלייקרס אני משנה: הם בונים הקיץ קבוצה לאליפות!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. מנחם מהתגובות בפוסט החי אני יודע שאתה חורש בימים אלה את המסך ומוסיף שעות לקילומטרז האינסופי שלך של צפייה במשחקים אבל אני בספק אם ראית 20% מהמשחקים של הספרס בעונה הרגילה וזה לא מנע ממך להיות נחרץ לגביהם באיזה פוסט קוטל אחת לשבועיים.
    אין ספק שהשלישייה הרבה מעבר לשיא אבל דאנקן עדיין טופ 5-7 לעמדה שלו ודווקא בגלל היצ׳יבות. הערך הבאמת מוסף של הספרס בשלוש השנים האחרונות הוא קאווי. אתמול הוא נתן 26, 7 ו5 אס׳ באח׳וזים מעולים ונתת לו ציון של B+. זה רק אומר כמה טוב הוא הפך להיות שמשחק כזה שלו הופך לסטנדרט.
    כשחקן שלם של הגנה והתקפה הוא כבר בטופ 20 של הליגה, לדעתי כבר מדגדג את העשירייה הראשונה. הוא כבר טוב יותר ממאנו בשיאו, זה מה שמשאיר את הספרס רלוונטיים גם כשהשלישייה כבר חצתה את המאה בשנים משותפות.

    1. נכון. ראיתי 20% ממשחקיהם. בערך 16. כמה אתה ראית?
      ושמעת אותי אומר מילה רעה אחת על קאווי? אני אפילו הכנסתי אותו לנבחרת ארה"ב לריו. מה עניין שמיטה להר סיני?
      כתבתי על השלישייה. על גרין אפילו כתבתי שהוא הקלעי הטוב בליגה מ-3 אם אין עליו שמירה, ועל פאטי מילס כתבתי שהוא הקילר מס' 1 בליגה.
      אז מה?
      מה שאני כותב לגבי העונה הזאת הוא שהשלישייה הגדולה עייפה וזקנה, ולדעתי אין אליפות בלעדיהם.

      1. הקשר של קאווי לסיפור הוא שהיכולת המשופרת שלו מפצה על הירידה ביכולת של מאנו והנסיגה הקלה של דאנקן, פאטי מילס משלים את פארקר יפה מאוד וככה, למרות שהשלישיה פחות טובה מבעבר, הצוות המשלים (נגיד שקאווי משלים…) מפצה על זה בגדול.

  2. בלי קשר לשום דבר, אני חייב לציין שפעם צחקתי בקול גדול ממשפט שלך באחד הספרים – בתגובה לד"ר ג'יי שאמר שלמוזס מאלון יש לב של אריה, אמרת – נכון, יש לו לב של אריה אבל גם מנטליות של חזיר…

  3. ואני מבטיח לך שהעונה חזיתי בלפחות פי שלושה משחקים מכל אחד אחר באתר. כמובן שהסיבה היא שאני גר בארה"ב והמשחקים הם כמעט כל ערב ב-8 וב-10:30.

  4. אני מבטיח לך שלא…. אני חזיתי ביותר משחקים ממך , והייתי פיזית בהרבה יותר משחקים ממך .
    והמסקנות שלך על הספארס זה בדיחה צחוק מעבודה או איך שלא תקרא לזה (תשאל כבר את גיא שיעתיק עוד פסוק מוויקיפדיה)

    1. אני יודע שאתה מתחזה ואני יודע שלא היית בפנים של אולם כדורסל אף פעם בחייך (לא רק ב-NBA; אפילו ביד אליהו)

  5. דוקטור… את אותם הקטילות על הספרס על הגיל והכל
    אמרת גם לפני שנתיים ולפני שנה.

    גם שעון עומד צודק פעמיים ביום.

  6. מנחם אתה ענק כרגיל אותי מסקרן מה הקשר שלך לתורה שאתה מצטט אותה בתדירות (יחסית) גבוהה? (ולא ח״ו לרעה אני שואל)

  7. אני מודה שכתבתי שמי שינצח את המשחק השלישי ינצח את הכל. שיניתי דעתי: מי שינצח את החמישי ינצח את הכל. ושיהיה 3-3 אשנה את דעתי שוב ואכתוב שמי שינצח את המשחק בבא ינצח את הסידרה.

    1. חחח. יש מוסכמות (מי שמנצח במשחק…), יש סטאטיסטיקה ויש מציאות. לפני המשחק השלישי כתבתי שלדעתי הקליפרס ינצחו אחד בחוץ, אחרי המשחק השלישי הם לא נראו כמי שמסוגלים וגם במהלך המשחק הרביעי נראה היה שהנה הנה הספרס מעלים הילוך וגומרים ענין. זה לא קרה. הם נשפכו והמשחק אפילו לא היה צמוד.

  8. זה מנהג ידוע של לס- הוא לא מפחד לעולם להתנבא, הבעיה אצלו אחרת- לכל אופציה יהיו לו שני תרחישים הפוכים, מה לעשות ובאחד מהם הוא כנראה יצדוק. ואז כמובן שהוא יתייחס לזה כאילו , רק על התרחיש הזה הוא דיבר.
    בקיצור – השמש תזרח מחר. או שלא

  9. מנחם, chill out תמשיך לכתוב מה שבא לך ועשה לי טובה תמצא לך דברים אחרים להתעצבן מהם..כמו למשל Tim Tebow 🙂
    ודרך אגב אני מניח שכתוב באתר איפשהו אבל אולי בכל זאת..איך עוצרים את סטף קרי וגולדן סטייט?

  10. אין תרח עקשן, יש תרח זקן.
    כינוי למי שהוא זקן מאוד,
    על שם תרח, אביו של אברהם, שחי עד גיל 250.
    "וַיִּהְיוּ יְמֵי תֶרַח חָמֵשׁ שָׁנִים וּמָאתַיִם שָׁנָה וַיָּמָת תֶּרַח בְּחָרָן"

  11. מנחם הרבה פעמים איני מסכים עם דעתך. אבל תדע דבר אחד, מכל האנשים בעולם שאיני מכיר באופן אישי, ושאינם נוהגים לעטות שדיים
    אתה האהוב עליי מכולם.

  12. מנחם, מצד אחד אני רוצא לומר לך לא להתרגש מאבירי המקלדת.
    מצד שני זה שמצליחים להדליק אותך מוציא ממך מאמרים טןבים עד טובים מאד. מעניינים, רהוטים, גם אם חסרי ערך חדשותי.
    בקיצור, המשך בדרכך
    האתר הוא שלך
    אנו רבים כמו בכל משפחה
    ומי שלא מתאים לו, שיקח את שביל הבריחה

    סורי
    לא מצאתי חרוז יותר טוב. אני מותש אחרי לידה וכל מה שיש לי בראש זה "כמה אצבעות פתיחה"…. אבל זה לא מתאים לכלום

    1. "אנו רבים כמו בכל משפחה
      ומי שלא מתאים לו , שיסתובב ויתכופף לכמה אצבעות פתיחה…"

      ומזל טוב, קולולולולו… תתחדש על הילד/ה !

      1. האמת שלא סבלתי יותר מדי…. לקראת הסוף די כאב לי בכף היד כשאשתי כמעט פירקה לי אותה….
        אבל הייתה לידה די קלה (יד כמה שאפשר להגדיר לידה ״קלה״). בלי אפידורל, לידה טבעית, ארבע שעות.
        הבעיה היחידה הייתה שפקעו המים חודש לפני והלידה הייתה שלושה שבועות לפני התכנון. אבל הוא נולד בסדר בסופו של דבר, תינוק בריא בלי בעיות.
        תודה על ההתעניינות, אוהב אתכם הרבה 🙂

        1. מזל טוב.

          בנוסף לאירוע המשמח,
          תוכל בשבועות הקרובים להתעורר בלילה ולעזור לאשתך,
          תוך כדי צפייה במשחקי הפלייאוף.

          מצד שני, אם תרגיל אותה מההתחלה שאתה מתעורר בלילה,
          אתה עלול לשלם ביוקר בעתיד (-:

  13. אז בגדול אתה אומר טעיתי בכותרת שנתתי לטור הקודם הייתי צריך לכתוב "למה ההבנה שלי בכדורסל היא של גולש ממוצע באתר וואן"

  14. מנחם אני מאוד מאוד אוהב לקרוא את הטורים שלך. אני מבין ללבך לגבי ה״מגיבים״ שאינם באמת צופים במשחקים, זה אכן מאוד מעצבן. כאשר מישהו כותב ניתן בקלות ״להרגיש״ האם הוא באמת צופה במשחקים. כאשר מזהים ״מתחזה״ עדיף להתעלם.
    הספרס לדעתי גמורים, אם הם עוברים את הקליפרס זה יותר ״הפסד״ של הקליפרס מאשר ״ניצחון״ של הספרס. אם הם יעברו את הקליםרס מחכה להם המשך הרבה יותר קשה משנה שעברה. בשנה שעברה הספרס הציגו כדורסל עילאי ומגיע להם כל הכבוד! אך צריך לציין שמלבד סיבוב ראשון קשה (7 משחקים נגד דאלאס שהיתה מקום 8 במערב!) הספרס ״טיילו״ בהמשך (פורטלנד, אוקלהומה פצועה ובגמר מיאמי). לא במקרה הספרס לעולם לא לקחו אליפות ״בק טו בק״, הם פשוט מעולם לא היו מספיק דומינננטיים. הגדולה של הספרס זה שהם נישארו רלוונטיים לאליפות למשך תקופה ארוכה מאוד.

  15. לפי איזה קריטריון בדיוק הספרס "קבוצה זקנה" ?

    בגלל שחקן חמישייה אחד ושני מחליפים ?

    אנשים זורקים קלישאות בלי שום מחשבה.

    1. טימי, מאנו, טוני ובוריס הם ילדים שכל עתידם לפניהם… הם צפויים בעתיד לתפוס את מקומם של וותיקי הספרס ולהתחרות על כתר המערב

      1. ממוצעי גיל לא מעניינים.

        תכלס – שחקן חמישייה אחד ושני שחקני ספסל לא עושה אותם קבוצה זקנה.
        במיוחד כשאף אחד מהם לא אמור לקלוע 25 נקודות לערב.

  16. ברץ', מזל טוב, שיחקת אותה.

    לדעתי הסדרה תלך למשחק שביעי. מקווה מאוד שמנחם לא צודק, אבל מאנו ופארקר וגרין לא נראים טוב. ולדעתי התקפית קוואי נופל ממאנו בשיאו שגם היה אסיסטר פסיכי, קוואי עוד לא שם, גם לא ביכולות ריכוז המשחק, עוד יתרון של מאנו בשיאו עליו. והשלשות. אקיצר, אולי בעתיד קוואי יתרום כמו בואן+מאנו גם יחד, כרגע עוד לא לטעמי. פשוט עמדה שלוש של הקליפרס חלשה.

  17. מזכיר שבשנה שעברה אוקלהומה היתה פצועה רק בשני המשחקים הראשונים. אני אף פעם לא מפסיד את הספרס, למרות שהם נראים פחות טובים מבשנה שעברה הם עדיין הקבוצה הכי טובה בעולם כשהם בשיאם (אובייקטיבית כמובן : ) )

  18. לטעמי לספרס יש בעיה מנטלית לתת את הפטיש בראש. עונה שעברה הם לקחו אליפות אחרי שהיו בטירוף לאורך העונה הסדירה והפלייאוף ולפני שתי עונות הפסידו אליפות אחרי אותה שלשה מדהימה של ריי אלן.
    לא צריך לקרוא את הספר של פיל ג'קסון (למרות שמאוד מומלץ) בשביל להבין שזה סופר קשה לחזור ולהציג עונת שיא, ולראיה היכולת הנרפית של גרין, ספליטר, מאנו ופארקר.
    ועדיין, לא הייתי מספיד את החבורה הזו. אמן ויעברו את הקליפרס וימשיכו את הפלייאוף, גם יש לי אליהם סימפטיה וגם כי אם יעופו אז מנחם יתקרר..

  19. אני אגיב לכמה דברים כאן:

    1. האמת שפתיחת הפליאוף הזו מזכירה לי את הגמר שלפני שנתיים.
    דאנקן נותן כמה משחקים טובים, פארקר פצוע וג'ינובילי לא מחובר לעצמו.

    2. מנחם, אתה נראה לי קצת עדיין תקוע בגמר של לפני שנתיים, שם היה ברור לכל שהביג 3 כשלושה דומיננטיים לא הולכים להביא את הספארס לשום מקום, ולראיה העליה המטאורית של לנארד, גרין ודיאו בגמר של שנה שעברה.

    3. שוב מנחם, מדוע אתה חושב שקליבלנד מסוגלת לגבור על היריבה שהיא תפגוש בגמר, אם בכלל תגיע לשם?
    אתה לא חושב שאחרי כמעט 100 משחקים ועם סגל קצר, היא מסוגלת להתמודד עם קבוצה שרוב הסיכויים מגיעה עם הרכב טוב משלה, שלא לדבר על סגל? (גולדן סטייט, קליפרס וממפיס בעלות הרכב טוב יותר משל קליבלנד, הספארס עם סגל שלם טוב יותר), וזה לפני שאני מדבר על מה שקליבלנד תעבור בסדרות ההמשך במזרח.
    למה, בעיקר אנוק אאוט שמיאמי חטפה בעונה שעברה, שהיתה הרבה יותר טובה מקליבלנד, אנשים עדיין נותנים קרדיט לקבוצה עם 2-3 כוכבים על פני קבוצות שמשחקות הרבה יותר טוב כקבוצה?
    אני חושב שזה די מפתיע לשמוע דווקא ממך טענות כאלה.

    נ.ב – לכל מכפישי הספארס למינהם, תמשיכו לבלבל את המוח ולקבור אותם, לא לתת להם סיכוי ולחשוב שהם גמרו את הסוס. הרי הטריו של הספארס גמר את הסוס כבר ב2007-2008, אנחנו כמעט 10 שנים אחרי ועד לפני 48 שעות אליפות העונה היתה נראת עניין מוחשי לגמרי.
    מנחם פעם שלישית – הטענה שלך על ההזדקנות והחלשות של הספארס בסוף תוכיח את עצמך, יכול להיות שהטריו יהיו כבר במחלקה גריאטרית, אבל זה יקרה מתישהו וזה בטוח.

      1. השנים האחרונות הראו שלברון לבד לא מספיק.
        קליבלנד של השנה פחות מוכשרת מכל גרסא של מיאמי שלברון שיחק איתה, למרות שבמזרח אפילו עם קליבלנד החלשה של הגלגול הקודם לברון הגיע לגמר, אז אין לדעת.
        אני בטוח שקליבלנד היא לא קבוצה לאליפות, היא נופלת מכל קבוצה שהיא עשויה לקבל בגמר.

        1. אבל יש גם את דיוויד .
          עכשיו הקבוצה תותאם על ידו ותהיה הרבה יותר קבוצתית.
          אז נכון שזה לא רץ הרבה זמן …אך זה נכון גם לגבי ההתאמה שהיריבות יצטרכו לעשות להם.
          אם קליבלנד עוברת את שיקגו (וזה אם גדול ).
          היא תגיע לגמר הכללי ותתן פייט גדול .
          אם זו תהיה ס.א היא תפסיד אך את כל היתר (למעט אולי ממפיס)
          היא תנצח .

  20. מנחם, לא צריך לקחת ברצינות את כל המקטרים בתגובות.
    האתר פורח בפלייאוף, ויש כאן בלוג חי אדיר כמעט כל ערב.
    שיא הכניסות, מראה שהאתר בכיוון טוב.
    לא רואה אף אחד מהמקטרים והקשקשנים בתגובות שהקים אתר כזה, אז גם אם לפעמים אתה מגזים בכתבות, אין ספק שהאהבה למשחק מושרשת אצלך, אני מאחל לעצמי שבגילך עדיין יהיה לי כח לשבת כמוך ולהנות ולהתרגש מהמשחקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט