258 נקודות-סיקור משחקי שישי בערב/רועי ויינברג

32 נקודות של קוואי לאונרד ומשחק הגנתי נפלא סייעו לספרס להביס את הקליפרס, 73-100. ג'יימס הארדן קלע 42 נקודות, הווארד קטף 26 ריבאונדים והרוקטס עלו ליתרון 3-0 מול דאלאס במשחק ללא הגנות, וגם טורונטו במרחק משחק אחד מהדחה לאחר עוד הפסד לוושינגטון.

*

(6) סן אנטוניו ספרס 100-(3) לוס אנג'לס קליפרס 73

לאונרד
קוואי בדרך לעוד סל, וגרג פופוביץ' מתלהב (בתמונה). משחק מעולה שלו ב-2 צדדי המגרש נתן ניצחון לספרס

מצב הסדרה: 1-2 לספרס

משחק אדיר של קוואי לאונרד וסן אנטוניו ב-2 צדדי המגרש הביא לספרס ניצחון ביתי חשוב.

לאונרד נטרל את כריס פול כבר מתחילת המשחק, והקליפרס לא ידעו איך להגיב למיס מאץ' הזה ברבע הראשון. ההתקפה של הספרס זרמה כרגיל, אבל ברבע השני נעצרה על 7 מ-20 מהשדה. ברבע השלישי הקליפרס סיימו עם 4 מ-20, 6 איבודים ו-11 נקודות, ואילו הספרס המשיכו לשטוף את המגרש עם 24 נקודות ברבע.

פול סיים עם 3 מ-11, ואף שחקן לא עבר את 14 הנקודות, כאשר גם קרופורד (1 מ-11) ורדיק (2 מ-7) לא מצליחים ליצור סל. ההתאמות של פופ שיתקו את המשחק הקבוצתי של הקליפרס, והם סיימו עם מספר זהה של אסיסטים ואיבודים-14. רק שני שחקנים מהקליפרס סיימו עם מדד +/- חיובי-אקפה יודו ודאנטיי ג'ונס, 8+ כל אחד.

הספרס כיכבו גם בהתקפה, בהנהגת שחקן ההגנה של העונה, קוואי לאונרד. לאונרד קלע 13 מ-18 מהשדה בדרך לשיא פלייאוף של 32 נקודות-יותר מגריפין, פול וג'ורדן ביחד (הם קלעו 31). אם דאנקן, פארקר וג'ינובילי מסיימים עם 12 נקודות משותפות בלבד, אז הם תלויים בצוות המסייע, שעשה את העבודה הערב. בזכותם ההפרש צמח עד ל-37 נקודות, והקליפרס הורידו אותו ל-27 בגארבג' טיים, וחטפו השפלה רצינית לקראת המשחק הרביעי ביום ראשון.

בסן אנטוניו, האיש היה לאונרד עם 32 נקודות ב-72% מהשדה ו-4 ריבאונדים. דיאו קלע 15 נק' עם 6 ריב', גרין קלע 11 עם 6 ריב', דאנקן 4 עם 7 ריב', ופארקר הפצוע קלע 6 ב-3 מ-11 מהשדה עם 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

בלוס אנג'לס, גריפין היה נקודת האור היחידה עם 14 נקודות ב-6 מ-15 מהשדה, 10 ריב' ו-5 אס'. אוסטין ריברס הוסיף 11 נקודות, וג'ורדן 10 עם 8 ריבאונדים.

*

(5) וושינגטון וויזארדס 106-(4) טורונטו ראפטורס 99

פירס
הורס את תקוות הפלייאוף של טורונטו, מאז 2014. פול פירס.

מצב הסדרה: 0-3 לוושינגטון.

ג'ון וול ופול פירס (בקלאץ', כמובן), נתנו לוויזארדס עוד ניצחון בדרך לסוויפ.

הרבע הראשון היה הצגה של איש אחד-דמאר דה רוזן, שקלע 20 נקודות ב-12 דקות, והעלה את קבוצתו ליתרון 35-33 בסוף הרבע. וויטמן פתח את הרבע השני עם חמישייה שונה, וזה עצר את החמישייה של טורונטו על 1 מ-11 מהשדה ו-13 נקודות ברבע, ולצד דקות טובות של הפטיש הפולני, מרצ'ין גורטאט, הוויזארדס עלו ליתרון 48-54 במחצית.

ברבע השלישי, הראפטורס הצליחו לנטרל את ג'ון וול, לעצור את וושינגטון על 31.3% מהשדה ולהוריד את ההפרש ל-70-72. וושינגטון התעשתו, שמרו על ההובלה ועלו ל-80-84, אבל הראפטורס השוו ל-88-88, 4:40 דקות לסיום.

ג'ון וול מוסר לאוטו פורטר, והסופרמור קולע מחוץ לקשת. 88-91, וויזארדס. במשך דקה שלמה אף קבוצה לא מצליחה לקלוע, עד שפטרסון שולח את ביל לעונשין. הוא קולע 1 מ-2, ו-88-92 וויזארדס, 03:02 דקות לסיום. דה רוזן סוחט עבירה מפירס, ומדייק פעמיים מהעונשין. פורטר קולע שלשה נוספת, לאורי מחטיא, ועכשיו תורו של פול פירס לזרוק מחוץ לקשת. הווינר בן ה-37 לא מחטיא, ו-90-98 לוושינגטון, 01:58 דקות לבאזר.

אמיר ג'ונסון קולע פעמיים מהעונשין, וול קולע פעמיים מהעונשין, פטרסון קולע פעמיים מהקו ולאורי מוסיף סל משלו. פירס מדייק פעמיים מהקו, לאורי קובר שלשה ו-99-102, דקה לסיום.

האם הראפטורס יכולים לצאת מהקבר שהם חפרו לעצמם ב-2 המשחקים הראשונים של הסדרה? לא אם שואלים את פול פירס. "האמת" מקבל אסיסט מג'ון וול, וקובר את העור מרחוק. 99-105, 16 שניות לסיום. לאורי זורק מחוץ לקשת, ומחטיא. דה רוזן עם הריבאונד, זורק ומחטיא. פאול של ג'ונסון על פורטר חותם את תוצאת המשחק, כנראה בדרך להדחה מוקדמת של הקנדים.

בוושינגטון, גורטאט בלט עם 24 נקודות, 13 ריב' ו-4 חסימות. וול קלע 19 נקודות עם 15 אס', פירס קלע 18 (11 ברבע האחרון) וביל 16.

בטורונטו, דה רוזן קלע 32 נקודות וקייל לאורי קלע 15 (יותר מ-2 המשחקים הראשונים ביחד) ב-5 מ-22 עם 7 אסיסטים. ג'ונסון קלע 14 עם תריסר ריבאונדים.

*

(7) דאלאס מאבריקס 128-(2) יוסטון רוקטס 130

הארדן ואליס
בתמונה: 2 שחקנים, 78 נקודות. מונטה אליס וג'יימס הארדן (עם הכדור).

מצב הסדרה: 3-0 ליוסטון.

הערב חזינו בדו קרב בין שני לוחמים אגדיים. אחד גרמני בן 36, ואחד אמריקאי בן 25. הם נלחמו עד השנייה האחרונה, אבל בסוף ידו של האמריקאי, המזוקן, הייתה על העליונה.

זה היה משחק פלייאוף מערבי קלאסי, בו הגנה זאת רק מותרות. כבר ברבע הראשון נקלעו 78 נקודות ל-2 הצדדים ביחד, וכל צד קלע ביותר מ-60% מהשדה. 258 הנקודות שנקלעו במשחק היו הכמות הגבוהה ביותר ב-20 השנה האחרונות ל-48 דקות, מאז שיוסטון ניצחו את יוטה 140-126 (והמשיכו לאליפות באותה עונה). הארדן ואליס קלעו 12 כל אחד, והרבע נגמר ביתרון ברור ליוסטון, 42-36.

ברבע השני, עוסטון נעצרה על 39% מהשדה, ודאלאס, בהנהגת נוביצקי ואליס, קלעה 36 נקודות (בין היתר בזכות ג'יי ג'יי בריאה, שסיים עם 5 אסיסטים), ודאלאס הובילו 72-65 במחצית (הארדן עם 18 נקודות במחצית, אליס עם 20).

ברבע השלישי איש אחד השתלט על המשחק-ג'יימס הארדן. המועמד ל-MVP קלע 16 נקודות והוסיף 3 אסיסטים בדרך לשליטה מלאה על המשחק ההתקפי של יוסטון. דאלאס לא הצליחו לעמוד בקצב, והיתרון שלהם נמחק כליל. הם נעצרו על 45% מהשדה ו-27 נקודות.

ברבע האחרון נוביצקי הראה סימני חיים, וקלע 16 נקודות. דאלאס לא הצליחו לתפוס את היתרון בשום נקודה, אבל היו קרובים מאוד ליוסטון, שהצליחה לשמור על ההובלה עד לסיום, ולעלות את הסדרה ל-3-0. לא הייתה מעולם קבוצה שחזרה מפיגור 3-0 לניצחון בסדרת פלייאוף, וכפי שזה נראה דאלאס לא תהיה הראשונה.

ביוסטון, הארדן שבר שיא פלייאוף אישי עם 42 נקודות ב-15 מ-24 מהשדה ו-9 אסיסטים. הווארד סיים עם 26 ריבאונדים והשווה את שיא הפלייאוף של המועדון, לצד 13 נקודות. סמית' קלע 18, ברואר 15 ואריזה 13.

בדאלאס, נוביצקי (8 ריב') ואליס (9 אס') קלעו 34 כל אחד. אמינו הוסיף 15 נקודות, ובריאה 11 עם 9 אסיסטים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. הרגעים הטובים ביותר של דאלאס היו עם בריאה-אליס-אמינו-נוביצקי-צ'נדלר. לבריאה היה מדד +/- של 22+, ואמינו היה טוב מאוד ב-2 צדדי המגרש. אם הליינאפ הזה היה משחק יותר, הם היו מנצחים.

  2. תודה על הסיקור
    כל הזמן חוזרים על זה שקבוצה לא חזרה מ 3-0, וכשזה יקרה זה בוודאי יהיה בעקבות פציעה של שחקן משמעותי… חבל.

  3. "משחק הגנתי אדיר של קוואי לנארד וסן אנטוניו בשני צידי המגרש" תחליט או הגנתי או בשני הצדדים אי אפשר גם וגם. 🙂

    1. הוא התכוון למשפט "ההתקפה הכי טובה היא ההגנה…" סמיילי.

      ורועי תודה על הסיקור המהיר, שאלה : אתם יכולים לעשות את הסיקורים כהמשך ישיר של הפריוויו, יותר נחמד ככה לראות את כל התגובות על הרצף. שוב תודה

      1. כן, ורוב המסקרים מעדיפים לעשות ככה, אבל לי אישית יותר נוח להכניס אותם בנפרד. אולי בסיקור של המשחק שיהיה שבוע הבא (רק ספרס-קליפרס, יוסטון דאלאס וטורונטו וושינגטון יגמרו עד אז) אעשה את זה ככה.

  4. תודה רבה על הסיקור!

    קמתי לראות את המשחק של דאלאס-יוסטון באמצע הרבע השני, ולפי הסקור חשבתי שאולי בטעות הגעתי בכלל לרבע ה-3..
    אלו היו בדיוק הרגעים בהם בריאה עשה מה שבא לו בהתקפה. פשוט מדהים. כל הסדרה הוא מככב, ואין ליוסטון ממש תשובה אליו.
    אני מאמין שהסיבה שהוא משחק רק 20 וקצת דקות נובעת מכך שכנראה אין לו כבר אוויר בריאות עם האינטנסיביות שלו.. אחרי הכל הבחור כבר לא ילד.

    הזוי איך שלא היו הגנות במשחק הזה, אבל מצד שני – גם ב-2 המשחקים הראשונים הסקור היה יחסית גבוה.
    אבל ברגעי האמת ברבע האחרון, המשחק, ביחס ל-3 הרבעים הראשונים, היה רגוע עם 58 נק' "בלבד", וזה מה שחשוב בסופו של דבר.

    אם יש משהו שעד כה מעודד אותי לראות ביוסטון, זה נושא השלשות.
    אני לא זוכר בדיוק את המספרים ממשחק מס' 1, אבל הלילה, ובמשחק מס' 2, יוסטון לא הסתמכו יותר מדי על השלשות, וזרקו פחות מדאלאס. כן כן, קראתם נכון.
    הלילה יוסטון לקחו 24 שלשות (מתוכן קלעו 13!) לעומת 29 של דאלאס, ובמשחק 2 זרקו 20, לעומת 22 של דאלאס.
    אני מאמין שהסיבה העיקרית לכך היא החזרה של האוורד – פתאום יש לרוקטס יותר סיבות ללכת לצבע. מצד שני – זה לא שהאוורד קיבל יותר מדי כדורים הלילה, בטח בהשוואה למשחק מס' 2. אולי פשוט יוסטון הגיעו לפלייאוף מוכנים יותר ממה שכולם חשבו (אפילו אוהדי הרוקטס).

    בכל מקרה, מקווה לראות במשחק 4 קצת יותר הגנות.
    ואם אפשר שיוסטון כבר יסיימו את הסדרה בסוויפ – זה יהיה מעולה. מצד שני, עם איך שהספרס נראו הלילה, הם יכולים לסיים עוד את הסדרה מול הקליפרס ב-5 משחקים, מה שלא ישאיר ליוסטון יותר מדיי מנוחה..

    וטורונטו? מי היה מאמין שדווקא הם עומדים לעוף בסוויפ? עצוב.. ההפסד במשחק מס' 1 פשוט הוציא להם את הרוח מהמפרשים. בכלל – להפסיד משחק צמוד בפלייאוף זה תמיד מתכון לאסון. תראו גם מה שקרה לקליפרס הלילה, אחרי ההפסד בהארכה במשחק 2.

      1. מסתבר..
        דווקא אחרי הפלייאוף הקודם, שהפסידו את הסדרה מול ברוקלין על הקשקש, חשבתי שהם יבואו ברבאק לסדרה הזאת מול וושינגטון. מה גם, שבקושי היו שינויים בסגל שלהם, והם אמורים לשחק ולהכיר טוב יותר אחד את השני.
        אז כן – וושינגטון קבוצה לא בהכרח פחות טובה מטורונטו, וזה לא מפתיע שהם כנראה ינצחו את הסדרה. אבל בסוויפ?? בחיים לא הייתי מהמר על זה..

  5. ואן גנדי אמר שאם הוא דוק ריברס אז מתאים לו לסיים את המשחק עם הפרש גבוה כמה שיותר כי זה מכניס שאננות לתת ההכרה של המנצחת.

    במקרה הזה נראה לי שזה יכול יותר להכניס רתיעה בתת ההכרה של המפסידה…

    1. בגלל זה יש לואן גאנדי 12 אליפויות, 17 גביעי מדינה ואין ספור גביעי הטוטו…

        1. מה שכן עלה לי בראש, זה שאולי היה עדיף לספרס באמת להישאר בסביבות ה12-15 הפרש על מנת שפול, גריפין, ודיאנדרה ישארו על הפרקט ויתעייפו עוד קצת לקראת המשחק הבא.

          ואחרי שחשבתי על זה אני מבין שלבומבה הפסיכולוגית הזו של ה30 הפרש אין תחליף.

          1. מסכים, בהתחשב בזה שאנחנו מדברים על חבורה חסרת ביטחון כמו הקליפרס שנחנקת שוב ושוב במאני טיים זה נראה כמו משהו שהם לא הולכים להתאושש ממנו, קצת מזכיר את הלייקרס של שאקובי בסוף הניינטיז (לפני האליפות הראשונה ופיל ג'קסון)

    2. זה היה המשפט הכי דבילי השנה
      הספרס שאננים ?
      זה עבד מצויין על הקליפרס שניצחו את המשחק הראשון והיו בעננים
      זה לא יעבוד על הספרס

  6. ביום ראשון משחק 4 בין הספרס לקליפרס שאמור להיות יותר צמוד ומותח אם כי אצל הדורבנות אי אפשר לדעת, ע"ע סדרת הגמר של העונה שעברה.
    את המשחק השלישי ניתן לסכם בכותרת של סרט פורנו משנות ה-80' על שני פועלי זבל עם משאית שיש בה מיטת מים ובאר נייד- "גארבג' טיים" בכיכובם של ספנסר הוז ומאט בונר.
    הסיבוב הראשון, להוציא ספרס-קליפרס עושה רושם כאחד הסיבובים הראשונים החלשים בהיסטוריה. מצד אחד זה מבאס, אם נזכור את הסיבוב הראשון בעונה שעברה, מצד שני זה היה די צפוי ובכל מקרה הפלייאוף האמיתי יתחיל בחצאי הגמר האיזוריים.

    1. אני דווקא מופתע מהקלות של הסדרות במערב.
      פורטלנד ולילארד במיוחד מאכזבים מאוד בינתיים אבל אני בטוח שהם יחזרו לעצמם בבית.
      דאלאס מאכזבים בעיקר בגלל הפציעות ורונדו- ציפיתי לסדרה של 7משחקים שם.
      ניו-אורלינס תמימים וזה היה צפוי שזה יגמר מהר ורק קליפרס נשארו עם התקווה לסדרה שתלך עמוק.
      בכל מקרה שנה שעברה היה סיבוב ראשון מהטובים שאני זוכר ואח"כ די אכזבה אז נקווה שאת המלחמות האמיתיות נראה בסיבוב השני.
      ישום מילה על המזרח.

  7. ואן גנדי צודק.
    היסטוריית גביע הטוטו מוכיחה שקבוצה שנצחה 7:1 במשחק הקודם תופסת שאננות ולפיכך היא יותר פגיעה. הכלל נכון גם בטקסס.
    היום כל התקשורת תגיד כמה הם גדולים ואם לאוהדים יש צורך לקנות כרטיסים למשחק 6 כי אנחנו בוודאות מנצחים כבר במשחק החמישי.
    אז הראש של השחקנים מתנפח קצת והקליפרס, אחרי שיחת מוטיבציה עם באלמר ,עטים עליהם ומנצחים את משחק 4.

    1. גם ה-3:1 של פורטו על באיירן והשישייה שהפורטוגזים חטפו מצדיקה את זה, אבל אין לקליפרס את הקשיחות של באיירן.

      לדעתי הספרס ינצחו את הרביעי, הקליפרס את החמישי והספרס את השישי. 4-2 לסן אנטוניו.

  8. רועי אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתון של המשחק עם הכי הרבה נקודות ב 20 השנה האחרונות
    רק לפני שנתיים במשחק 3 הארכות שיקגו ניצחה את ברוקלין 134-142

    1. דיברתי על 48 דקות, אערוך את זה כי אני מבין את חוסר ההבנה

      כל נתון שעולה בסיקורים שלי נבדק לפני שאני מכניס אותו. הכל.

      1. אחלה
        דרך אגב בשיאי נקודות למשחק ההארכות נספרות גם כן כחלק ממניין הנקודות
        258 נקודות הם מספר נאה אבל עם אני זוכר נכון השיא למשחק פלייאוף עומד על 304 . פורטלנד של דרקסלר מול פיניקס של KJ
        המשחק נגמר 151-153

  9. כל מה שיש לי לומר על משחק אמש הוא שאני מקווה שהספארס לא כזאת טובה, והקליפרס לא כזאת רעה.
    אגב, בשנות ה-80 הייתי בבוסטון במשחק שהם השפילו את הלייקרס במשחק הפלייאוף הראשון ב-42 הפרש, והלייקרס סיימה את הסידרה 4-3 (או אפילו 4-2, אני כבר לא זוכר. הכל מתחיל להתבלבל)

    1. בגמר 85 בין הלייקרס לסלטיקס. יתרון הביתיות היה של הסלטיקס, והם נצחו במשחק מס' 1 114-148 (34 הפרש)
      את הסדרה הלייקרס נצחו 2-4 (הנצחון הראשון שלהם על הסלטיקס בסדרת פלייאוף) כאשר הם מנצחים פעמיים בבוסטון (מש' 2 ו-6)

      1. שתי הקבוצות יחד קלעו 258 נקודות, שזה הסכום הכי גבוה בפלייאוף למשחק שלא נכנס להארכה, מאז אפריל 1995 – וגם אז יוסטון הייתה מעורבת (126:140 על יוטה)
        )מערוץ הספורט)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט