ביטוח לאומי/ יא"ק 7 – אסי שלם

 

 

בס"ד

ביטוח לאומי/ יא"ק 7 – אסי שלם

כל הכבוד לבוסטון סלטיקס ולבראד סטיבנס. הקבוצה הבינונית הזו זורקת למגרש כל מה שיש לה, מפרקת בהגנה ומוציאה לך את הנשמה. כמו שאמא שלי היתה אומרת על הביטוח הלאומי: "מוציאים לך את הקישקעס עד שאתה מקבל משהו".

היכולת של לברון להתעלות למרות האגרסיביות המוגזמת היא לא פחות מהופעה ג'ורדנית במשחק הזה. אני לא סתם מעיז להעלות על שפתי את מילות הקודש. המלך שיחק כמו זה שאין לומר את שמו. מה שהוא חוטף מהצמד קראודר וטרנר הוא ממש סיכון הקריירה. מאוד הזכיר לי את הקרבות של הניקס עם סטארקס, סמית ואוקלי שמכסחים למייקל את הצורה, אבל ג'ורדן תמיד נענה לאתגר ובקור רוח בלתי נתפס מתעלה ומנצח את המשחק.

ג'יי קראודר יוצא למלחמה.

כל התנאים לניצחון של בוסטון הבשילו אתמול. קיירי פשוט לא הצליח לצאת מהצבת. מוזגוב חזר להעלם אחרי משחק 2 מצויין וקצת ברבע הראשון. אחרי כל ריבאונד שהוריד הוא חטף ידיים לכיוון הגרון שהוציאו אותו משיווי משקל. אני לא חושב שיכול להיות בית ספר טוב יותר מהמשחק הזה לטירוני הפלייאוף של קליבלנד. ולברון הוביל גם הוביל. היו לו ולקיירי את כל הסיבות להרים ידיים ולהגיד נמאס לי לשחק בבוץ הזה. גם בלאט לא יצא מדעתו ולא נרשמה שום עבירה טכנית שהיתה יכולה להדליק את הקהל ולכבות את המשחק.

מהלכי הבידוד בסיום עבדו בצורה הבאה:

1. שבירת ההגנה. קליבלנד שוברת את ההגנה ב'מאני טיים' עם חדירה של לברון או קיירי. הנשק הקטלני בליגה היום הוא החדירה של המלך. ראינו את הסלטיקס שולחים שני שחקנים לעצור אותו ולא חוסכים במכות.

1
קיירי מוסר ללברון, יתר השחקנים מפנים את האזור השמאלי

 

2. ניצול היתרון המספרי. אחרי שההגנה נשברה ע"י מעבר של לברון על השומר שלו או הצבת שומר נוסף(double team) ההתקפה של הקאבס מקבלת יתרון מספרי עד שההגנה הירוקה מתאוששת. ראינו את לברון מסיים בכמה סלים נהדרים ובסיום זה הלך לשחקן הפנוי.

לברון מאלץ שמירה כפולה, לאב יישאר פנוי
לברון מאלץ שמירה כפולה, לאב יישאר פנוי

3. כלב טוב. כשלברון מוסר תחת שמירה כפולה ראינו את הקאבס מניעה את הכדור במהירות לשחקן הפנוי, בדקות הסיום היה זה לאב עם קליעות מדוייקות מהפינות שסגרו את המשחק.

אין ספק שהאגרסיביות הזו תמשיך גם במשחק הבא כי השופטים מושפעים מהקהל הביתי ומאפשרים לרף האגרסיביות להיות גבוה מאוד. לא אתפלא אם בוסטון ינצחו במרחץ דמים זהה. מוזגוב וקיירי התקשו לתפקד בדקות האלה, וספק אם לברון יוכל להתחפש לג'ורדן שני משחקים ברציפות.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. ניתוח טקטי נפלא, לדעתך נגד קבוצות עם הגנה חזקה יותר, כמו למשל שיקגו, זה יעבוד? אני מניח שכן, בהנחה שמייק דאנליבי, שומר בינוני, ישחק לצד באטלר במאני טיים. אם זה יהיה מירוטיץ' במקומו, יהיה להם הרבה יותר קשה, אבל זאת התפיסה שלי.

  2. רואים שהדגשים של בלאט ואלמנטים מסויימים בהתקפה משתנים כל משחק.
    אני גם מצפה שהמשחק ביום ראשון יהיה מאוד אגרסיבי. בוסטון לא רוצים השפלה בסוויפ ואין להם כבר מה להפסיד, וקליבלנד רוצים לסיים את הסבב הזה מהר – ולנוח.

    1. אמש במשחק הקאבס לא ראיתי ולו תרגיל אחד. זה היה "לברון עומד ואז ניכנס לסל או זורק מרחוק" או "קיירי אירוינג עומד ואז חודר או זורק מרחוק".
      לעתים לאב קיבל כדור והראה למה בלעדו אין לקאבס סכוי.

    2. לשאלותיך:
      1. בלאט. אני לא מכיר את סטיבנס.
      2. ישנם תרגילים רבים, החכמה בסיום שחק כשאתה ביתרון הוא להרוג את הזמן ולהשיג סל באפקטיביות הגבוהה ביותר. כמובן שאני נגד בידודים, בעיקר לאורך משחק שלם

  3. חן חן על הניתוח המעניין, אבל הרבע הרביעי היה כואב לצפייה.
    כל רבע שבו לברון מחליט לשחק לבדו (כלומר לעמוד במקום 20 שניות ולשחק "מי ממצמץ ראשון" עם השומר שלו ואז לזרוק זריקה פרועה) מלאך מאבד את הכנפיים שלו ובלאט היקר מתקרב צעד נוסף להתמוטטות עצבים..

    מתקשה להבין למה הוא עושה את זה במצבים שאין צורך "להציל" את המשחק ולקליבלנד יש יתרון מסויים.

    הוא חייב לצמצם את זה לפני המפגש עם שיקגו.

  4. אסי, אחרי קריאת כמה מהפוסטים שלך, אתה מצטייר לי כמאמן ערכי מאוד, ולכן לא ברורה לי ההתלהבות משיטת המשחק האינדיוידואלית של קליבלנד (מה כל כך מיוחד בתרגיל למעלה ? הכי בסיסי – חדירה והוצאה)

    אתה היית משתמש ב OPEN של הכוכב כמעט כל התקפה כששאר החניכים שלך מסתכלים מהצד ?

    אני מאלה שהאמינו שבלאט ישרוד את העונה, ואף יצליח , אך דווקא כרגע נראה לי שסוסי הפרא שלו מריחים את אורוות הפלייאוף ויוצאים משליטה.

    1. כנראה שצפית רק בתקציר או בדקות הסיום. הקאבס שיחקו מאוד קבוצתי, כולל הנעת כדור מהירה מאוד, העובדה היא האחוזים היפים שלהם מה3, אי אפשר לקלוע זריקות קשות ללא משחק קבותי. מסכים איתך לגבי המאני טיים, אבל הם היו ביתרון ורצו להרוג זמן ולנצח. סוג של מוריניו בסקטבול.

  5. המבחן שקליבלנד עוברת עכשיו מול קבוצת הקולג'ים המרביצה אין לו קשר כלשהו להתמודדות עם שיקגו המנוסה והחזקה. מול שיקגו זה כבר לא יספיק בסגנון הזה כי לברון כבר לא ילד

  6. לקליבלנד יש מאמן טוב על הקווים שנתן,נותן וייתן את הערך המוסף שיתבקש.אך לחשוב שמאמן בעונה הראשונה שלו יעשה שינוי פנדומנטלי בכדורסל באמריקה,,כדורסל שמקדש את הכוכבים והיכולת האישית זה נאיבי.
    מה גם שמשחקים אצלך 2 מ10 השחקנים הטובים בליגה
    עזבו את בלאט כמה מאמנים כן הצליחו לשנות ולהנחיל שיטה וכמה שנים זה לקח להם
    פיל ג'קסון -שהיה לו את ג'ורדן שניצחון היה הדבר היחידי שעניין אותו
    ושאר הקבוצה הייתה יחסית קלה לאילוף(חוץ מרודמן החייזר)
    הפלח- שכבר טחנו עליו ועל שיטות האימון\אילוף שלו
    לארי בראון-לא שהיו לו יותר מדי כוכבים,אבל כן הצליח להנחיל שיטה וסדר אצל קבוצה לא פשוטה לאימון,כולם היו אלפא דוגס וראשיד בכלל מקרה ראש מהגדולים שהליגה ידעה.
    פאט שהיה לו את מג'יק הסופר אינטילגנט לצידו
    כולם אול הוף פאיים

  7. מנחם, לגבי שאלתך סטיבנס או בלאט, סטיבנס הוא אחלה אבל קשה להשוות.
    מצד אחד, מאמן שאומרים לו – העיקר זו השיטה שלך, לאף אחד לא אכפת אם תפסיד משחקים ואנחנו גם נזרוק את הכוכב הכי גדול כי הוא לא משתף פעולה.
    מצד שני, מאמן
    שאומרים לו – ברוכים הבאים, זה לברון, הוא בדיוק הודיע לג׳נרל מנג׳ר לעצור הכל כי בא לו לחזור, אה ופחות מאליפות עם קבוצה חדשה זו אכזבה.
    בקיצור, אם בלאט היה מחליף את סטיבנס בבוסטון, ממה שראינו ממנו באירופה (הישגים עם רוסיה מוגבלת, אליפות עם מכבי וסגל 8-10 ביבשת), הוא היה מגיע להישגים דומים, אם סטיבנס היה מחליף את בלאט, פחות בטוח.

  8. אני די בטוח שהסדרה תגמר בסוויפ
    אחד היתרונות של בלאט כמאמן הוא מנצח יריבות נחותות על הנייר
    ההשפעה של בלאט על קליבלנד לא גבוהה כפי שהיה במכבי
    קליבלנד משחקת טוב בהתקפה כי יש לה כלים נהדרים
    מול קבוצות חזקות הבסיס הוא משחק הפנים . לבולס והוקס יש את הכלים לסגור הגנתית את הקאבס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט