חם מהתנור: קוואי לאונרד שחקן ההגנה/רועי ויינברג

פרס עונה נוסף חולק, ולאחר שראינו מי השחקן השישי (לו וויליאמס) ומאמן העונה (מייק בודנהולצר), הפעם תורו של שחקן ההגנה, שהשנה יהיה MVP הגמר של 2014-קוואי לאונרד. לאונרד בן ה-23 הוא השחקן השני מסן אנטוניו שזכה בתואר, לאחר דיוויד רובינסון, והשחקן השלישי בהיסטוריה (יחד עם מייקל ג'ורדן וחאכים אולג'ואן) שזכה ב-MVP הגמר ובשחקן ההגנה של העונה במהלך הקריירה.

ב-64 משחקים העונה, לאונרד קלע 16.5 נקודות עם 7.2 ריב', 2.3 חטיפות (מקום ראשון בליגה, הפורוורד השישי בהיסטוריה של הליגה לעשות כך) ו-0.8 חסימות, ב-32 דקות לערב. הוא הסמול פורוורד הראשון שזוכה בתואר מאז רון ארטסט ב-2004, והשחקן השביעי שאינו סנטר או פאוור פורוורד שזכה (יחד עם אלווין רוברטסון, סינדי מונקריף, ארטסט, ג'ורדן, מייקל קופר וגארי פייטון). ראוי לציין כי הוא הזוכה השלישי שאינו פאוור פורוורד או סנטר ב-27 השנים האחרונות יחד עם רון-רון ופייטון.

מקרה חריג במיוחד קרה בהצבעה לפרס, כאשר לאונרד זכה למרות שלא קיבל את כמות ההצבעות הרבה ביותר למקום הראשון (הצבעה למקום הראשון שווה 5 נקודות, למקום השני 3 ולמקום השלישי נקודה, כאשר מי שזוכה בהכי הרבה נקודות מנצח). לאונרד קיבל 37 הצבעות למקום הראשון ו-333 נקודות, ולמקום השני, בהפרש מזערי, הגיע דריימונד גרין המצויין מגולדן סטייט. גרין קיבל 45 הצבעות לתואר שחקן ההגנה של העונה, אבל 317 נקודות בסך הכל. גרין קלע העונה 12 נק' עם 8 ריב', 1.6 חט' ו-1.3 חס'.

למקום השלישי הגיע דיאנדרה ג'ורדן, סנטר הקליפרס, שזכה ל-32 הצבעות למקום הראשון ו-261 נקודות בסך הכל. ג'ורדן סיים העונה עם 15 ריב', הכי הרבה בליגה, ו-2.2 חסימות בערב. אנטוני דיוויס מניו אורלינס סיים במקום הרביעי (11 הצבעות למקום הראשון, 107 נקודות), רודי גובר מיוטה ג'אז במקום החמישי (2 הצבעות למקום הראשון, 33 בסך הכל). עוד זכו לקולות-טים דאנקן (12 נקודות, הצבעה למקום הראשון), לברון ג'יימס (3 הצבעות למקום השלישי) וכריס פול (הצבעה אחת למקום השלישי).

*

עדכון פציעות: צ'נדלר פרסונס מדאלאס סיים את העונה עקב פציעה בברכו. ראז'ון רונדו, חברו של פרסונס לקבוצה, סיים את העונה וכנראה את הקנדציה בדאלאס עקב פציעת גב וריב עם מאמן הקבוצה, ריק קרלייל. ניקולה מירוטיץ' משיקגו בספק למשחק השלישי של הבולס נגד הבאקס היום בערב.

*

דיאנג'לו ראסל ממכללת אוהיו סטייט הודיע שהוא נכנס לדראפט. צפוי להבחר בעשרת המקומות הראשונים.

*

שמועות טוענות כי סן אנטוניו ספרס ודאלאס מאבריקס חושבות שיש להן סיכוי חזק להחתים את לה מרקוס אולדריג', לצד הפאוור פורוורד האגדי של כל קבוצה (טים דאנקן/דריק נוביצקי). אולדריג', סטאר הבלייזרס, קולע העונה 23 נקודות עם 10 ריב' למשחק.

*

הבחירה השלישית בדראפט 2014, ג'ואל אמביד, צפוי לשחק בסאמר ליג העונה עם פילדלפיה 76'.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. לא אוהב את הבחירה הזו.

    קוואי התעורר לאחר חצי עונה, כאשר גרין היה שחקן ההגנה הטוב ביותר בקבוצת ההגנה הטובה ביותר למשך כל העונה.

    מזכיר את העונה שעברה, שנואה שדד את התואר לאחר סיום עונה מעולה.

  2. השיטה הזאת דפוקה לגמרי, צריך להיות שמי שמקבל יותר הצבעות למקום הראשון מנצח והנקודות הן טיי ברייקר. גרין נשדד בדומה לרודמן ופיפן ב-1995/96, כשפייטון נבחר במקומם.

    בושה וחרפה שג'ורדן במקום השלישי. לא רק שההגנה של הקליפרס יותר טובה בלעדיו, את רוב הריבאונדים הוא לוקח בלי תחרות ממשית, יש עוד נימוקים בכתבה המופלאה של קלי סקלטה מביבול ברייקדאון- http://bballbreakdown.com/2015/04/17/why-deandre-jordan-doesnt-deserve-dpoy-consideration/

  3. בחירה לחלוטין לא מוצדקת. משום מה השחקן הנחמד הזה מקבל יותר קרדיט ממה שמגיע לו. אצלי הוא בעשירייה הראשונה ותו לאו

  4. בחירה לא מוצדקת. אם היו עושים את הבחירה מהאולסטאר היה אפשר להבין אותה אבל בחצי הראשון של העונה לנארד היה נוכח-נפקד. בעיניי דייויס היה צריך לזכות אבל גם גרין מהווריורס היה יכול לקבל את זה. לנארד לא בחמישייה לדעתי.

    1. בחמישייה הוא כן, יחד עם בברלי, גרין, הגבה וגובר.

      בחמישייה השנייה לדעתי יכנסו מארק גאסול/בוגוט, דמאר קארול, טוני אלן, לברון (כי הוא כמעט תמיד נכנס לאחת מהן) ו-וויטסייד

      1. השחקן המשפיע ביותר בגמר שנה שעברה-דיאו
        השחקן הטוב ביותר בכל 5 המשחקים-פארקר

        לאונרד היה באמצע, בגלל זה קיבל אז. דיאו היה צריך להשיג את האמויפי

        1. דיאו ??? הגזמת בענק

          הכלב תחש גם הצר מאוד את צעדיו של המלך בלי כתר והיה בכל מקום בהגנה, וגם נראה לי, אל תתפוס אותי במילה, היה מלך הסלים של הקבוצה בסדרה הזו. ראוי ביותר.

  5. למיטב הבנתי הבחור הוא מס 1 בליגה בחטיפות ונחשב לשומר אישי מצויין. בנוסף הוא ריבאונדר לא רע וההגנה הקבוצתית שלו מצויינת. אז לנארד שחקן הגנה מעולה.
    לגבי הבחירה לדעתי לא מגיע לשחקן לקבל תואר אם לא שיחק את מרבית העונה.

  6. נקודה לזכותו של קוואי: הוא מטיל טרור על השחקנים שהוא שומר עליהם ממש כמו ששחקני התקפה גדולים מטילים טרור על ההגנה, הוא גורם לכל ההתקפה לחשוב עליו, וזה משהו שכמעט לא רואים משחקן הגנה. שחקנים שראו מה הוא עשה ללברון בשנה שעברה ויתרו העונה על זריקות עוד בחימום.

  7. שיכורים?
    בואו נפתח דיון על השחקן היחיד בליגה שאין מיס מץ׳ מולו כשהוא מגן.
    יכול לשמור את כריס פול לאונרד והרדן באותה אפקטיביות.
    אהה וגם את דאנקן ואנטוני דייויס.
    האחד על אחד שלו פשוט מעולה רק שלפעמים נדמה שהוא שומר את עצמו להתקפה.
    ככל שהפליאוף יתקדם נראה יותר אינטנסיביות של הבחור.
    (הוא פשוט עושה משהוא רוצה מתי שהוא רוצה מול בוסטון גם הגנתית וגם התקפית 2 חטיפות כמעט 2 בלוקים ו9 כ״ח)
    יהיה מעניין מול שיקאגו (שלדעתי פייבוריטים)ששם לברון יצטרך לקחת את הקאבס על הגב ולשחק 38-42 דקות באינטנסיביות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט