חם מהתנור: גרנט היל קונה את ההוקס*סקוט ברוקס פוטר/יאיר זעפרני ורועי ויינברג

אטלנטה נמכרו ב-850 מיליון דולר

לאחר הסערה שהייתה הקיץ באטלנטה, שכללה מייל עם אמרות גזעניות של בעלי הקבוצה, ברוס לווינסון, ואמרות גזעניות נוספות של המנג'ר דני פארי, אטלנטה הוקס (22-60) הועמדה למכירה. עכשיו הקבוצה, שניצחה 60 משחקים, מהם 19 ברציפות, סיימה במקום הראשון במזרח וכוללת את מאמן העונה של 2014/15, נמכרה ב-850 מיליון דולר.

קבוצת הרכישה שקנתה את אטלנטה מונהגת על ידי אנטוני רסלר, מילארדר יהודי שהקים את אפולו מנג'מנט, ענקית ניהול חשבונות. בקבוצת הרכישה נמצאים גרנט היל, שחקן דטרויט ופניקס לשעבר, 7 פעמים אול-סטאר וחבר החמישייה הראשונה של 1997, שרה בלייקלי, מנהלת חברת ההלבשה ספנקס, ועוד.

החוזה עדיין לא רשמי, וצריך אישור של שאר הליגה-22 בעלי קבוצות צריכים לתת את אישורם, דבר שצפוי לעבור בקלות בהתחשב בעובדה שרסלר מהווה בעלים חלקי של המילווקי ברוארס מה-MLB. "אנחנו גאים ומתרגשים להבחר להיות הבעלים החדשים של ההוקס", אמר רסלר. "אנחנו מכבדים את תהליכי האישור של האנ.בי.איי, ואנחנו לא יכולים להגיד יותר מזה שאנחנו מתרגשים מההצלחה של ההוקס ומאחלים להם הצלחה בהמשך הפלייאוף".

לא ידוע אם רסלר יבחר להשאיר את הקבוצה באטלנטה, אבל אדם סילבר, מנהל הליגה, אמר בינואר כי הוא רוצה שההוקס ישארו באטלנטה. ראש עיריית אטלנטה, קאסים ריד, אמר כי העיר תפעל להשגת הסדר עם בעלי הקבוצה החדשים שישאירו את אטלנטה בעיר לעוד 30 שנה לפחות.

*

סקוט ברוקס פוטר מאוקלהומה סיטי ת'אנדר

בשורות טובות לאוהדי אוקלהומה סיטי, שראו כי מאמנם המושמץ, סקוט ברוקס, הולך הביתה אחרי 7 עונות.

אחרי שבע עונות, הודיע הערב סם פרסטי, הג'נרל מנג'ר של אוקלהומה סיטי ת'אנדר על סיום דרכו של סקוט ברוקס כמאמן הקבוצה. "זוהי החלטה קשה בצורה קיצונית. סקוט עזר לנו לפתח את הזהות של הרעם והרוויח את מקומו הראוי בהיסטוריה של המועדון כמנהיג וחבר קבוצה" אמר פרסטי והוסיף: "כמו שכולנו יודעים, השנה החולפת שעברה עלינו הייתה מיוחדת ומאתגרת בנסיבות שלה ואני בטוח שלא הרבה אנשים היו יכולים להגיע למה שסקוט והקבוצה שהוא הדריך הצליחו להשיג. על-כן, חשוב לי להצהיר שההחלטה הזו היא לא שיקוף של העונה החולפת, אלא יותר תוצאה של מה שאנחנו חושבים שהוא נכון לעתיד המועדון במטרה להמשיך להתפתח, להתקדם ולהתקיים.  אנחנו משוכנעים, שבמטרה להמריץ את ההתקדמות שלנו ולשים את עצמנו בעמדת הזינוק הטובה ביותר לקראת העונה הבאה ולקראת העתיד הצפוי לנו, הצעד הזה הוא הכרחי לתוכניות המועדון. אנחנו ממשיכים הלאה בביטחון בארגון שלנו וביכולתו להיות אחד מהארגונים המובילים בליגה ולהמשיך להוכיח שאנו מסוגלים להצליח להביא את תואר אליפות הNBA לאוקלהומה סיטי".

סקוט ברוקס מונה למאמן אוקלהומה סיטי במהלך עונת 2008/9 כשהחליף את פי-ג'י קרליסמו אחרי פתיחה חלשה של העונה. מאזנו במהלך שבע העונות בהן עמד על הקווים עומד על62% אחוזי הצלחה בליגה הרגילה (338 ניצחונות ו-207 הפסדים) ו53% אחוזי הצלחה בפליאוף (מאזן של 34-39) והוא זכה בתואר מאמן העונה בעונת 2009-10. ב-7 עונות עם אוקלהומה ברוקס הגיע חמש פעמים לפלייאוף, ופעם אחת לגמר ב-2012. העונה הת'אנדר נכשלו בהגעה לפלייאוף לאחר הגעה לגמר המערב אשתקד, וזה הוביל לפיטורי ברוקס. תחת שרביטו עברו הארדן, דוראנט ו-ווסטברוק.עם זאת, מאז הפסד הת'אנדר למיאמי היט בגמר הNBA של 2012, ובניגוד למגמת השיפור שליוותה את הקבוצה בשנותיו הראשונות – לא הצליחו הת'אנדר להעפיל לגמר הNBA בשנית כאשר בעונה האחרונה, מרובת הפציעות, לא הצליחה הקבוצה להעפיל אפילו למשחקי הפליאוף. ברוקס משלם את מחיר הכשלון והעובדה שלא נראה שהקבוצה הצליחה להיות שלם הגדול מסכום חלקיו ולהוציא מחומר השחקנים המוכשר משהו יוצא דופן. הת'אנדר של השנים האחרונות שיחקה כדורסל שבלוני, פשוט ולא מספיק מאומן לדעת הרבה מאוהדי הקבוצה. עם זאת, יש לציין שבשלוש השנים האחרונות התמודד ברוקס עם פציעות של מי מכוכביו בכל עונה – ראסל ווסטברוק, שהחמיץ את מרבית הפליאוף ב-2013, סרג' איבאקה שנעדר מחלק משמעותי בפליאוף 2014 והשנה קווין דוראנט, שנעדר ממרבית משחקי העונה. הן ווסטברוק והן איבאקה פספסו מספר דו ספרתי של משחקים העונה.

על פי דיווחים לא רשמיים, המועמד המוביל להחליף את ברוקס הוא בילי דונובן, מאמן מכללת פלורידה וחבר קרוב של הג'נרל מנג'ר פרסטי כאשר גם שמו של קווין אולי, מאמנה של מכללת קונטיקט ושחקן עבר של המועדון הוזכר כמועמד. ראוי לציין כי אולי הודיע מספר שעות לפני פיטורי ברוקס כי הוא לא מתכנן לעזוב את אוניברסיטת יוקון עד לסיום חוזהו, בעוד 4 שנים מעכשיו. האתגר של המאמן הנכנס בעונה הקרובה יהיה גדול שכן זוהי העונה האחרונה בחוזהו של קווין דוראנט ואולי הזדמנות אחרונה של הת'אנדר להסתער על התואר בכוחות הקיימים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. כמעט הכל פה של יאיר, הכנסתי רק 10% מהשורות אבל במקור הכנסתי את הידיעה אז השארתי את הקרדיט שלי והוספתי גם לזעפרני. ניסיתי לכתוב מהנייד, דבר מאוד קשה בוורדפרס ויצא חם מהתנור קצרצר. הקרדיט מגיע ליאיר על חם מהתנור חשוב ביותר.

    1. רועי, לא משנה מע כתב יותר. העיקר שהכנסתם הודעה שאני קראתי רק באתר שלי, לפני שידעתי עליה ממקור אחר…(אני לא סוחב איתי את הסלולרי).

  2. נכון שהוא לא מאמן מבריק
    סך הכל המאזן שלו לא רע המאזן של הקבוצה בהנהגתו סביר
    הוא סבל מהטרייד של הארדן
    פציעה של איבקה בשנה שעברה בסדרה מול הספרס
    לפני שנתיים ווסטברוק נפצע בסיבוב הראשון באדיבותו של בוורלי
    והעונה מקוללת פלוס פלוס
    היו נסיבות מקלות ואני לא בטוח שמאמן אחר היה מוציא יותר
    בטח לא כמו שהספרס נראתה בשנתיים האחרונות
    זה הכי פשוט וקל ללכלך אבל קצת צניעות ברזומה של כולנו יש 0 משחקים על הקווים באן בי איי ( אלא אם דוויד בלאט הוא שעייה שנעלם בעקבות החוזה בקאבס )

    דונבון נראה על פניו כבחירה טובה אבל נראה לי שעדיף ללכת על מאמן מוכח . ג׳יסון קיד יכול להיות הברקה בעיקר אחד שיחנך את ווסטברוק אם זה אפשרי בכלל

  3. זה אמנם נראה מתבקש: העובדה שלקבוצה לא היתה שיטת משחק ושהצוות לא התגבש לכדי יחידה אחת סינרגטית אחרי כ"כ הרבה שנות אימון – תראו מה בודנהולצר עשה באטלנטה תוך שנה – מובילה למסקנה הזאת.

    עם זאת, הוא נראה אדם טוב וחיובי ויש לי צער עליו

  4. סופסוף אבל כרגע אין מציאות בשוק המאמנים, החזקתי מאוד מאדלמן וימיו בסקרמנטו אבל מאז כל הקבוצות שאימן קירטעו ונראה לי הוא חולה במשהו. אולי ד'אנטוני יקבל צ'אנס? עוד יותר ראן אנד גאן חח
    לא מכיר את דונובן אבל אני לא יודע עם מאמן מכללות מתאים לקבוצה הזו או יותר נכון עם ראסל ווסטברוק.
    מקסימום שנה הבאה דוראנט יחליף את פירס בוושינגטון.

  5. הגיע הזמן!
    לבן אדם היה את הסגל הכי טוב בעשור הזה, אולי חוץ ממיאמי והוא לא הצליח לעשות כלום. אי אפשר להאשים רק את הפציעות. גם כשאוקלהומה שיחקה בסגל מלא הם היו תלויים בהברקות של ווסטברוק ודוראנט. קבוצה בלי שיטה, בלי תרגילים מלבד הסתמכות על יכולת אישית. כמעט כל מאמן היה עושה שם עבודה טובה יותר. תעמוד לזכותו של ברוקס ההגנה של אוקלהומה. נראה שבתחום ההגנתי הוא יודע מה הוא עושה.

    1. כן, שיורידו אותו בדרגה להיות מאמן ההגנה (אם את בלאט הורידו בדרגה אז גם את ברוקס אפשר) ויביאו את הון-גנדי השני.

  6. הקליפרס של לפני שנה נקנו בשני מיליארד
    ההוקס של השנה שווים פחות מחצי?
    יש למישהו הסבר? בגלל השוק אולי?

    1. ה-2 מיליארד הייתה "הצעה שאי אפשר לסרב לה". בלי כל הדרמה של שנה שעברה הקליפרס לא היו נמכרים מעל 1.5 מיליארד.

      המחיר שבו ההוקס נמכרו אכן מפתיע קצת, בהתחשב בטרנד של 3 השנים האחרונות וכי כל ההערכות דיברו על מיליארד דולר. קבוצות בערים בגודל דומה לאטלנטה כמו הרוקטס או הסלטיקס ימכרו ביותר ממיליארד דולר כי הלאוכלוסייה ממש אכפת מהן, בניגוד לתושבי אטלנטה שלא מצליחים למלא אצטדיון למשחרי פלייאוף של הברייבס (אפילו תושבי אוקלנד ממלאים את האצטדיון המסריח שלהם בפלייאוף).

  7. הרעמים שיחקו כדורסל מבוסס על יכולת אישית ותו לא
    ולא הגיעו לשום מקום
    אחרי 7 שנים זה לגיטימי לנסות משהו אחר,
    מה גם שהחוזה של דוראנט מסתיים וזה דורש התייחסות סופר מיוחדת מההנהלה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט