פריוויו פלייאוף + מכבי במשחק של להיות או לחדול/רון טחן ורועי ויינברג

לאחר יומיים של פלייאוף (4 משחקים בכל יום), נקבל היום שני משחקים בלבד, כאשר שיקגו תארח את מילווקי, וגולדן סטייט תארח את ניו אורלינס.

עד כה, 7 מתוך 8 הקבוצות מארחות ניצלו את יתרון האולם הביתי בדרך לניצחון, כאשר יוצאת הדופן היא טורונטו, שנחלה את, שימו לב, הפסדה השביעי מתוך שבעה משחקי מס' 1 בפלייאוף (מדובר בנתון הגרוע ביותר לקבוצה כלשהי).

למרות ניצחון החוץ של המכשפים, לא באמת מדובר בהפתעה, שכן היה ידוע מראש שהסדרה בין השתיים תהיה אחת השקולות יותר בסיבוב הראשון.
שלא כמו בסדרה הנ"ל, ניצחון חוץ של אחת הקבוצות היום, ייחשב למפתיע במיוחד בהתחשב ביחסי הכוחות בין הקבוצות.

בנוסף להמשך הפלייאוף שרק התחיל, היום עלולה להסתיים עונת היורוליג של מכבי ת"א, שמאז הרבע השלישי במשחק מס' 1, עדיין לא התעשתה.

שיקגו בולס – מילווקי באקס (0-1 לשיקגו בסדרה) 3:00

במשחק הקודם בין הקבוצות, מילווקי החזיקה מעמד בערך שני רבעים וחצי, עד שנכנעה להצגה גדולה של דרק רוז, שכיכב עם 23 נק' ו 7 אס', ולעוד משחק נפלא של ג'ימי באטלר, שהמשיך את היכולת מעונת השיא שלו וסיים עם שיא קריירה בפלייאוף של 25 נק'.

שיקגו יצאה מאוד מעודדת מהחשק לאור כושרו של ה MVP לשעבר, ותקווה להמשכיות גם היום.

מילווקי מהצד השני, לא יצאה מאוכזבת מדי. נכון, היא הפסידה, אך שלושת שחקניה הצעירים, כריס מידלטון (בן 23, עונה שלישית בליגה), מייקל קרטר וויליאמס (23, עונה שנייה) וג'יאניס אנטטוקמפו (בן 20!, עונה שנייה), ערכו הופעת בכורה במעמד הפלייאוף וימשיכו לרכוש ניסיון לקראת העונה הבאה, בה הם ינסו לחזור עם צעיר אחר, ג'בארי פארקר.

אז מה יקרה היום? אני הולך עם עוד ניצחון ביתי של הבולס המנוסה והחזקה.

תוספת של רועי: במשחק הראשון באטלר ורוז הגיעו ל-48 נק', מפתיע כשזה מול שחקנים יעילים כקו האחורי של הבאקס. העברת MCW לשמירה על רוז והגריק פריק על באטלר תוכל לטפל בזה, אבל בעיית הפוסט נשארת זהה, הבולס קלעו 42 נקודות עם 52 ריב' בצבע, והתבססו על משחק איטי וחכם, הדרך הטובה ביותר לטפל בהגנה המהירה של הבאקס.

אני רואה אותם עושים את זה שוב, ומילווקי מנגד ינסו להמשיך לרוץ ולכפות את קצב המשחק שלהם, מפני שזה הדבר החכם ביותר שהם יכולים לעשות במצב הנוכחי. אני לא רואה את זה מצליח, וניצחון נוסף של שיקגו הערב.

 

גולדן סטייט ווריורס – ניו אורלינס פליקנס (0-1 לגולדן סטייט) 5:30

שידור בספורט 5+לייב

במשך שלושה רבעים במשחק הקודם, גולדן סטייט שטפה את המגרש והובילה כבר ב 25 נקודות, ואז הגיע לפלייאוף אנטוני דיוויס (שלא היה כזה רע עד לאותה נקודה), וטרף את הפרקט ברבע הרביעי עם 20 נק' בדרך ל 35. ניו אורלינס הצליחה לצמצם את ההפרש, אך זה היה מאוחר מדי.

האם היום הם יצליחו למנוע בריחה מוקדמת של הלוחמים? ממש לא בטוח.

גולדן סטייט אמנם קיבלה משחק טוב מכל שחקני החמישייה שלה, אך הספסל כמעט ולא היה קיים. איגאודלה היה בסדר, אך שאר השחקנים לא הרשימו. במידה והחברים יתעוררו היום, ניו אורלינס תהיה בצרות, מה גם שהיא עלולה להגיע אל המשחק ללא טייריק אוואנס, השחקן השני בחשיבותו בקבוצה (נפצע במשחק הקודם), ולהסתמך על ג'רו הולידיי, שעדיין חלוד.

אני מאמין שהיום ניו אורלינס תפתח טוב יותר את המשחק לאחר כמה התאמות, ושגם היום דיוויס יקלע 30+, אבל חושב שגולדן סטייט היא פשוט טובה מדי עבורם, בעיקר כאשר היא המארחת.

תוספת של רועי: המשחק הראשון הראה לעולם מה הגבה יכול לעשות בפלייאוף, עם התצוגה השנייה הגבוהה בהיסטוריה של בחירות מספר 1 בפלייאוף. הראשון? קארים עבדול ג'באר עם 36 נקודות. בהעדרו של דיוויד לי אין הרבה סייז לגולדן סטייט, ולכן דריימונד גרין יצטרך לעצרו פעם נוספת. הוריורס יצטרכו להשאר ממוקדים למשך כל המשחק, כי נגד קבוצות מנוסות יותר מניו אורלינס זה יכול להיות קטלני. למרות זאת, הלוחמים ינצחו.

*
יורוליג-מכבי תל אביב נגד פנרחבצ'ה אולקר/רועי ויינברג

שידור: 21:00, רועי ויינברג.

כבר יש מאמר על הסדרה כסדרה באתר, המאמר החדש והמעולה של אהרון שדה. בתור התחלה, נתחיל מזה שגודס וגרשון לא יכולים להתעלות על אוברדוביץ', המאמן הטוב בכדורסל האירופאי מאז גומלסקי (ואני לא מחשיב את בלאט כמאמן אירופאי). השועל הסרבי השתמש ב-13 שחקני חמישייה שונים, כשאין לו שחקן שפתח או הופיע בכל משחק (לגודס יש 12, אבל פארגו הופיע בכל משחק).

הוא יכול לשלוף שחקנים מהקצה של הספסל שישנו את המשחק של מכבי לחלוטין, ועשה את זה במשחק השני. אי אפשר ללכת לעונת יורוליג עם סגל של 10 שחקנים, אמר (וצדק) פיני גרשון. לאוברדוביץ' יש את הלוקסוס לשלוף שחקנים מהקצה של הספסל ולשנות את המשחק. מי יש למכבי, ארד הררי? (שחקן מעולה, אבל כרגע רחוק מרמת יורוליג).

למרות זאת, יש מכנה משותף לרוב המוחלט של החמישיות של פנר-משחק מהיר. מכבי ניסתה לשחק את המשחק הרגיל שלה, וזה מה שגרם לחלקים גדולים מהסדרה להראות כמו ארנב שרודף אחרי ברדלס-מהיר, אבל לא מספיק. לכן מכבי צריכה לעבור למשחק איטי. לתת קרדיט לסופו, ולבנות סביבו הגנה סבירה. בנוסף, לפנרחבצ'ה יש פאוור פורוורדים מהירים וחזקים שיכולים לתפור את מכבי, בין אם מדובר בבלייצה או בווסלי, לכן צריך שחקן מהיר ליד סופו, אחד משחקני המשחק העומד הטובים ביורוליג, לצד מגנים אישיים חזקים שיוכלו לנטרל את זיזיס וגאודלוק.

לכן, הנשק החכם של מכבי להערב יהיה לתת לאוחיון לשחק כמוביל משחק (שתפקידו למעשה הוא להכניס כדורים לסופו), להציב את לינהארט וסמית', שני השומרים האישיים הטובים ביותר של מכבי בעמדות הגארד והפורוורד, בכנפיים, וקו קדמי שכולל את אלכסנדר וסופו. גם טיוס ורנדל יכול להתאים לצד סופו, ואני מאמין שגודס ישתמש בארבעתם במהלך המשחק, כאשר עדיף להמנע כמה שיותר מהרכב מהיר שכולל את טיוס ורנדל ביחד, מה שנדרס בקלות יתרה על ידי פנרחבצ'ה במשחקים הראשונים של הסדרה . ייתכן שנראה חילופים אוטומטיים בהגנה של מכבי בניסיון להאט את פנרחבצ'ה, אבל בהתחשב בזה שמכבי לא הצטיינה בתחום העונה, אל תבנו על זה.

לצערי זה יגמר בסוויפ, ומכבי תגיע למקומה הטבעי-מקום 5-8 באירופה, עם תקציב ששווה מקום 10-12. סחתיין.

לפוסט הזה יש 169 תגובות

  1. 77% מהקבוצות שניצחו משחקים ראשונים ניצחו בסדרות, בערך 7 מ-9. לדעתי הנתון הזה יהיה נכון גם הפעם, כש-7 מתוך 8 (82.5%, קרוב יחסית) הקבוצות שניצחו את המשחק הראשון יעלו. הקליפרס ישארו בבית

  2. אם הפליקנס לא יחליפו שיטת משחק או מאמן בקרוב – לא יהיה טעם לסדרה.. יש להם כלים לקחת משחקים מגולדן סטייט אבל אין מי שיראה להם את הדרך.

  3. זו כבר לא שאלה של בריאות, זו שאלה של איזו פציעה אתה מעדיף.
    – דרק רוז.

    הנעורים מבוזבזים על הצעירים.
    – פאו גאסול על המילווקי באקס (ג'ורג' ב. שואו)

    אתה יודע, לפעמים כשאתה כולא את החיה, החיה מתעצבנת!
    – חד-גבה (וולברין, "X מן 3")

    !Hulk, SMASH
    – סטיב קר, אימון מסכם של הווריארס ("הענק הירוק")

  4. חברים מישהו מכיר את המתקן סל של דיאדורה עם לוח פוליקרבונט 48 אינץ שמוכרים במגה ספורט? לפי המפרט הוא נראה מעולה והמחיר ממש ברצפה רק 1500 שח. 1000 שח פחות מדגם דומה של ספולדינג וlifetime .
    אחד החברים יכול לתת חוות דעת/המלצה/ביקורת?שאלה נוספת, תבדקי בבקשה לגבי גלקסי שש אדג 32 ג'יגה ואייפון שש פלוס 16 גיגה

      1. הי איתי תודה על התגובה
        מיועד לחצר של הבית . הילדים ישחקו אני מדי פעם יזרוק ואולי גם קצת ישחק.
        אני קונה בשוברים אז ירכא לא רלוונטי ☺

  5. תודה רבה על פריוויו מעולה, ועוד כפול!

    עצוב באמת אם אוואנס לא יוכל לחזור במהלך הסדרה, בלעדיו חסר להם כוח אש.
    הסיכוי של ניו-אורלינס לקחת משחק בסדרה הזו, זה אם דייויס באמת ייתן תצוגות כמו במשחק הראשון, ואם אפשר – שיפרוס את הקליעות שלו באופן שווה יותר בין ארבעת הרבעים..
    בכל מקרה, הלילה בחוץ, קשה לראות אותם גונבים משחק מהווריורס.

  6. לצערי אני בדרכי להלוויה ולא אראה את המשחק.
    ילד קטן בתאונת דרכים שלא נדע.
    גם את המשחק השני לא הייתי מסוגל לראות אחרי הלווית שלופ שרקי הי"ד שנהרג בפיגוע בשבוע שעבר.
    מבאס ומדכא .

  7. מדהים ששתי הקבוצות קולעות כל כך גרוע מהעונשין. חשבתי שארופאים חיוורים הם יותר מוכשרים וחכמים.
    איפה מנחם ?!

  8. איזה שעמום המזרח, פעם לפחות הם היו פותחים אחד לשני ת' ראש, היום גם זה לא. השעה 4 בבוקר ובא לי לראות קצת דם ! (מבלי לראות הוקי קרח)

  9. הבן השחור, חבל שלא הגעת אלי בגיל יותר צעיר כי אז הייתי מלמד אותך קצת על הגנה. עכשיו זה מאוחר מדגי כי לא תצליח לקלוט. מה שאתה רואה במשחק הזה עד עתה הן שתי ההגנות החזקות עד עתה בכל הפלייאוף.

  10. לשיקגו 10 איבודים, בדיוק מתאים לטקטיקה של הבאקס. אבל לשיקגו יתרון עצום בריבאונד 33-20, וגמרו את המחצית ביתרון. רוז בינתיים אפס מ-7, זה יתיישר. גם בטלר עד עכשיו זרק לבנים מהשלוש, זה יתחיל להיכנס. אני חושב שיהיה כאן סוויפ בסופו של דבר.

    1. אם אתה כבר ביפן אתה יכול להביא לי משם חרב קטאנה של האטורי האנזו
      כשאתה חוזר ארצה…

        1. אם זכרוני אינו מטעני, היא הרגה את המאסטר שלה, אתה אומר שהיא הרגה גם את האטורי ?

          1. מזל, כבר נבהלתי, עכשיו נשאר רק לפתור איך אני וצביקה מעבירים את החרב במכס… יש לי עניינים לא פתורים עם כמה חבר'ה מיד אליהו…

          2. חלק א'
            לשכנע את האטורי שוב לסגת משבועתו, ולייצר כלי משחית
            (לא מסובך, ביטריקס נצלה את טינתו למה שהפך ביל,
            לא יהיה מסובך להסביר את הדמיון בין מכבי ל-
            Deadly Viper Assassination Squad)

            אחר כך, הכל קל…

  11. מנחם, במזרח זו לא בעיה להיות קבוצת הגנה – כי אין התקפה… סטגדש.

    1. אתמול חיסלת את הספרס,
      היום את מילווקי,
      יוסי ממש מבקש שלא תכתוב היום משהו בסגנון:
      "עכשיו חד-גבה הולך לנצח את המשחק!"

      with great power
      comes great responsibility

      1. טוב שהזכרת לי לזפזפ מהשיממון במזרח אל העילית במערב בו עכשיו החד – גבה נולך לנצח את המשחק !…

  12. אני שמח שזה המריץ אותו, למה הדבר האחרון שאני רוצה זה שהמשחק הזה ילך להארכה (למרות שזה יעזור לבלאט)

  13. אם באטלר ורוז (עם עזרה מסנל) יצליחו לשמור על שוויון בערך נגד לברון וקיירי, שאר שחקני הבולס עדיפים על שאר שחקני קליבלנד.

  14. עכשיו השאלה הגדולה אם להשפיל את עצמי ולהישאר למשחק של גולדן סטייט. אני גם מלמד מחר וצריך לקום מוקדם.
    אולי אשפיל את עצמי ואתן מבט עד החצי.
    עבורי כל משחק של המערב הוא עינוי בלתי הכרחי.

    1. במתקן המעצר בגואנטנמו היו מקרינים לעצירים משחקים של המזרח בריפיט, לאחר שהיו תולשים להם את העפעפיים שלא יוכלו למצמץ !

  15. ועכשיו השאלה הגדולה אם להשפיל את עצמי ולהישאר למשחק של גולדן סטייט. אני גם מלמד מחר וצריך לקום מוקדם.
    אולי אשפיל את עצמי ואתן מבט עד החצי.
    עבורי כל משחק של המערב הוא עינוי בלתי הכרחי.

  16. אם זאת תהיה נציגת המערב, הקאבס או שיקגו יכולים להירגע ולהתרכז רק במשחקי המזרח כי הגמר יהיה טיול באחו.

  17. א יכול להאמין שהווריורס מובילה ב-3 משלשה של סטפן קרי שעד השנייה האחרונה בחצי לא עשה שום דבר.
    יאללה, חצי. חייב ללכת לישון. מחר יום הורארה. אבל ניגמר ביום חמישי ואז רק שבוע של בחיות.
    עבדתי מספיק הסמסטר (יותר מדי!).
    הסובלים העיקריים? העיזים והעיזות. מרוב כעס על שאני מזניח אותם בימי שלישי וחמישי הן בקושי נותנות חלב. זאת צורת המחאה שלהן.
    לילה טוב

  18. אחד המפתחות החשובים לזכייה באליפות הוא היכולת לנצח גם כשהקבוצה לא משחקת טוב.
    הווריארס היום לא במשחק טוב,
    ביתרון 3 במחצית (בקלות יכל להיות +10 לניו אורלינס)

  19. איזה כיף לגולדן סטייט שיש להם כזה ספסל שידרוס את ספסל היריבה, שיש להם שחקנים כמו תומפסון וקארי שכל מה שצריך זה אחד חם ברבע והם מפרקים כל קבוצה.
    אני מת על קארי אבל זה שוב מראה את טמטום ההמונים שנותנים לו את ה-mvp בכזה רוב גדול על פני הארדן.
    לגולדן סטייט יש קבוצה פשוט מעולה. עדיין מבחינתי סימן שאלה מבחינת התמודדות פיזית במשחק עומד וקשוח.
    בבראקט שמתי אותם נופלים מול ממפיס בסיבוב שני

  20. הלוחמים מראים למה הם המומעמדים מספר 1 לאליפות.
    הם יכולים לנצח משחקים גם דרך ההתקפה וגם דרך ההגנה. היום הם ניצחו את המשחק למרות שההתקפה שלהם לא זרמה דרך הגנה מעולה על הפליקנס. יש להם את ההתקפה מספר 1 בליגה אבל גם ההגנה שלהם היא בחמשת הראשונים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט