פריוויו פלייאוף – לוס אנג'לס קליפרס/ דור בלוך

מאזן: 26-56, מקום 3 במערב, וואללה מה יצא לנו מזה קיבלנו את ה**** ספרס בסיבוב הראשון, ואם נעבור אותו איכשהו נקבל את פ***ג יוסטון. ס'אמק.

מאמן: גלן "דוק" ריברס

בן 53, שיחק מרבית הקריירה באטלנטנה, שנה אחת בקליפרס, ולאחר מכן בניקס, ובספרס תחת גרג פופוביץ'. משרת האימון הראשונה שלו הייתה באורלנדו, שם זכה לתואר מאמן העונה לאחר שלקח את הקבוצה מהמקום האחרון בליגה לכמעט מקום בפלייאוף. בשלוש שנותניו הבאות הוא הגיע עם אורלנו לפלייאוף אך לאחר פתיחה קטסטרופלית לעונת 2003-2004 הוא פוטר.

התחנה הבאה והמשמעותית ביותר עד כה בקריירה של דוק הייתה בבוסטון שם אימן 9 שנים, וזכה באליפות עם בוסטון. ריברס זכה לקרדיט רב על התקופה בבוסטון, אך קולות אחרים ייחסו קרדיט, לפחות להישגים ההגנתיים של הקבוצה לעוזרו, תום ת'יבודו.

ב-2013 לוס אנג'לס קליפרס רכשה את שירותיו תמורת בחירה בדראפט של 2015, והוא גם הפך לסגן הנשיא לענייני כדורסל, ובתום העונה שעברה הוא קודם לתפקיד הנשיא, לאחר שהוביל את הקבוצה בתקופה הסוערת לאחר התבטאויותיו השנויות במחלוקת של דונלדו סטרלינג, הבעלים.

חמישיה פותחת:

כריס פול: האיש שבו תהיה תלויה הקבוצה הזאת ובמידה רבה הסידרה הזאת, בהנחה המבוססת למדי שקוואי לנארד ישמור עליו לאורך מרבית הדקות, האתגר של פול יהיה משמעותי. הוא פוינט גארד מוערך מאוד בליגה ורבים חושבים שהוא הטוב מכולם, בטח לאחר הפציעות הבלתי נגמרות של רוז והכישלון של ווסטברוק להגיע לפלייאוף, אבל אם פול יעוף בסיבוב הראשון השנה כוכבית ענקית תסומן מעל שמו והוא יצטרך להתחיל לקבל החלטות קשות לגבי המשך הדרך. העונה בכל מקרה היא עונת PG  מופתית עבורו עם 19 נקודות למשחק 4.6 ריבאונדים ו-10.2 אסיסטים.

ג'יי ג'יי רדיק: מפתח שקט יותר של הסידרה, אבל גם לו יש חשיבות ובעיקר ליציבות הקליעה שלו. 43.7% מהשלוש זה נחמד, אבל מאחר וכריס פול אינו קלע במובן הטהור של המילה, בטח לא מחוץ לקשת, ומאחר וג'מאל קרופורד היה חלש מאוד העונה (32% מהשלוש), וגם מארט בארנס אינו קלע, אז רדיק הוא בעצם האפשרות היחידה של הקבוצה הזאת לפתוח את ההגנה עבור גריפין וג'ורדן. תהיו בטוחים שפופוביץ' מודע לזה והוא ינסה לשים את הלחץ על רדיק, האם הוא יעמוד בו? יהיה מעניין לעקוב במהלך הסידרה.

מאט בארנס: בארנס כאמור אינו SF מהסוג שפותח את ההגנה עם שלשות ובאופן כללי ההתקפה שלו לא מדהימה, אבל הוא סטופר הגנתי חיוני עבור הקליפרס, ומאחר ויש להניח שהוא ישמור על קוואי לנארד, שממשיך העונה את  ההתפתחות שלו בדרך להיות סופרסטאר אמיתי בליגה הזאת, האתגר יהיה דרמטי.

בלייק גריפין: החזרה של גריפין מפציעה התניעה ריצה שהובילה את הקבוצה לריצה של 1-10 עד לסיום העונה, והיכולת שלו בריבאונד, קריאת המשחק שלו (6 אסיסטים למשחק, 8 ריבאונדים), וכמובן הנקודות (22 למשחק) קריטיות להצלחה של הקליפרס מול הספרס ובכלל. שימו לב גם לשיפור הדרמטי באחוזי הקליעה של גריפין. השחקן הזה התחיל את הקריירה עם 64 אחוז מהעונשין, צנח ל-52, עלה בחזרה ל-66 והשנה מעמיד 73 אחוזים מהעונשין מה שמוריד לחלוטין מהפרק את האפשרות של האק-א-שאק עליו. גם הקליעה משלוש השתפרה מאוד והוא עומד על 40%, הוא אומנם לא זורק הרבה, אבל זה איום מעניין נוסף במידת הצורך.

דיאנדרה ג'ורדן: החלק השני של תאומי המגדל, ואחד השחקנים המשתפרים של השנה הנוכחית. 11.5 נקודות בלבד למשחק אבל גם 15 (!!) ריבאונדים למשחק ו-2.2 חסימות, הוא הפך לנוכחות מאיימת בצבע עבור היריבות.

מובילים מהספסל: ג'אמאל קרופורד עובר עונה חלשה מאוד מהשלוש (32.7%) אבל בכל זאת מקבל קרדיט וקולע לא מעט (15.8), הקליפרס יצטרכו תרומה גם מאוסטין ריברס (כן הבן של) וספנסר הואוז, והעובדה שהגענו לדבר בשלב הזה על גלן בייבי דיוויס וטורקוגלו מלמדת אותכם על הבעיות בספסל של הקליפרס.

סיפור העונה:

הכירו את ההתקפה הטובה בליגה ואת הארכיטרט שלה: כריס פול.

סיפור העונה של הקליפרס הוא דיי פשוט, התחלה בינונית שנסחבה עד הישורת האחרונה והשאירה את הקליפרס בתוך תמונת הפלייאוף במערב, התאוששות מפציעת, ספסל חלש, ועוד פציעות כדי להתניע עם חזרתו של גריפין מפציע ריצה של 1-10 בדרך למקום ה-3 במערב, רק כדי לגלות שברגע האחרון סיימה במקום ה-6 לא אחרת מאשר האלופה, הסן אנטוניו ספרס.

כאמור בהתקפה אין בעיות מבחינתם של הקליפרס, וללא נוכחותו ההרסנית של דונלד סטרלינג אותו החליף סטיב באלמר האמביציוז, לא צפויות דרמות מיוחדות בקליפרס במהלך הסידרה. אבל הקבוצה הייתה תלויה מאוד בכריס פול בהתקפה, ותלויה אף יותר בדיאנדרה ג'ורדן בהגנה, וזה שם אותם בעמדה מאוד שברירית מול מאמן שיידע למקד מאמצים במקומות הנכונים, ובעיקר לאור היסטורית הפציעות של הפרנצ'ייז.

שימו לב גם לחלוקת הדקות כשלא פחות מ-5 שחקנים בקליפרס שיחקו 30 דקות או יותר למשחק, בעוד רק אחד כזה נמצא בספרס. זה מעמיק את בעיית הספסל של הקליפרס ומעלה חשש אמיתי לגבי היכולת שלהם לעמוד בסידרת 7 משחקים מול הספרס החזקים.

תחזית:

הספרס ב-6.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. ריברס מאמן נחמד, אבל חוץ מאותה שנה מדהימה ב2008 והשנה אחריה שהגיעו לגמר ועם סגל סופר מוכשר ומאוזן , הוא לא מצליח לפרוץ איתם את התקרת זכוכית שלהן ובאמת לסכן אליפות. תראו איך החילוף של מארק ג'קסון בסטיב קר שינה את הלוחמים ב180 מעלות בלי שום שינוי גדול בסגל. כנראה שצריך יותר מאשר להיות מוטיבטור ולהיות מחובר לשחקנים, לא חושב שיש לו את זה.

    יש לא מעט מאמנים שנראה שמרגע שנכנסו לליגה גם לאחר שהם לא נותנים את הסחורה, ההנהלות לא מספיק אמיצות להוציא אותם מהליגה לטובת אנשים חדשים, מן קבעון וחוסר יכולת לקחת סיכונים ולהביא אנשים מבחוץ.
    חבל כי הNBA היא ליגה שמנוהלת בצורה מצוינת ודווקא במרכיב כול כך חשוב בקבוצה לפעמים לא נותנים את הדעת עד הסוף.

  2. הקליפרס ב7 ,לא הייתי מזלזל בהם .כמובן שהכל תלוי בפול ,אבל דיאנדרה יהיה מאוד חשוב ,אין בקליעות מהקו והן בעצירת הפיק אנד רול של טוני פרקר שעליו מבוסס משחק ההתקפה של הספרס…

  3. דור אני חייב לשאול,
    מתי יפורסם הפרק הבא בסדרת הפרקים של ספר היסטוריית ה-NBA שלך?
    הפרק הראשון "פתח את התיאבון" שלי לפרקים נוספים בספר הזה.

    1. דרך אגב שרון, אם אני זוכר נכון, גם אתה פירסמת כאן כמה מאמרים לגבי ההיסטוריה של הליגה. באופן אישי, אשמח לעוד כמה אם יתפנה לך קצת זמן.

    2. הפרק השני (גולדן סטייט ווריורס) גמור ב-2/3, כמו מרבית מאמניו גם אני עוד נאבק עם בארי, אבל מאמין ומקווה שעד הסופ"ש ייצא.

      אני גם לא רוצה להוציא אותו בבלגאן של הפלייאוף צריך לתת לפירביואים השונים את המקום הראוי להם…

  4. תודה רבה :
    לא זו בלבד שהדי אן איי לא משובח אלא שהם נאלצו לקבל את הקבוצה עם הדי אן איי המשובח בליגה.
    והמסקנה ? בדיוק כפי שכתבת ס.א ב 6.

  5. אני מהמר על 7 משחקים. הקליפרס צריכים לשחק חזק. יש להם את תאומי המגדל זוטא כדי להגן על הטבעת אז הכל יקום או יפול על הקליעות מבחוץ של ס"א.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט