פריויו פלייאוף – טורונטו ראפטורס

פיריוויו לפלייאוף- טורונטו רפטורס

מאזן: 33-49  (שיא מועדון)

 מקום: 4 במזרח

 מאמןדיון קייסי, שנה שישית כמאמן ראשי, מתוכן ארבע בטורונטו.49% הצלחה כמאמן. זכה באליפות המכללות כשחקן במדי קנטאקי (1978).

חמישייה ראשונה:

PG  – קייל לאורי (17.7  נקודות, 6.8 אסיסטים, 4.7 ריבאונדים ו-1.5 חטיפות . חוזר מפציעה שבעקבותיה הושבת למשך שמונה משחקים  – עדיין לא חזר לכושר.

SG  – דמאר דרוזן (20.1 נקודות, 3.5 אסיסטים ו- 4.7 ריבאונדים) .

SF  טרנס רוס  (9.8 נקודות עם 2.8  ריבאונדים ב- 25.6 דקות משחק) .

PF  –  אמיר ג'ונסון  (קולע 9.4 נקודות עם 6.2 כ"ח  לפאוור פורוורד).

C   – ואלאנצ'יונאס  (12.0 נק , 8.7 כ"ח עם 1.5 חסימות למשחק- בחור בן 22 )

ספסל:

לואיס וויליאמס (15.5 נקודות ו-2 אסיסטים ב-25 דקות), ג'רוויס ואסקס (9.4  נקודות, 3.6   אסיסטים), פטריק פטרסון (8  נקודות, 2 אסיסטים  ו-5.4 ריבאונדים ב- 26.4 דקות) ג'יימס ג'ונסון (8 נקודות , 3.4 כ"ח , 2אס' וחסימה ב-19 דקות)

נתון מעניין

הרפטורס בעונה זו מציגה קבוצה בכלל לא מאוזנת, האופנסיב רייטינג שלה הוא ה- 111.0 (רביעית בליגה) לעומת הדיפנסיב רייטינג שהוא 107.8(מקום 24 בליגה) .

גם הסטסטיקות הנגזרות מצביעות על ההבדל העצום בין משחק ההגנה למשחק ההתקפה של טורוונטו – אחוזי הדיוק שלהם מהשדה הם בין הגבוהים בליגה, הם בין ארבעת המובילות בליגה במספר המועט של איבודי כדור, מדורגים שניים בליגה באחוזים מהעונשין, וחמישי בנסיונות עונשין. לעומת זאת הקבוצה מדורגת בין חמשת  האחרונות בליגה בריבאונד , רביעית מהסוף מאחוזי השדה של היריבה (מעל 46%) ולא אמשיך מפה ….. תאמינו לי שכמעט בכל קטגוריה הגנתית הם לפחות בשליש האחרון בליגה.

 

סיפור העונה

טורונטו הגיעו לפתיחת העונה אחרי אחת השנים המוצלחות בתולדות המועדון ( הכל באופן יחסי….). הם לא ביצעו יותר מידי שינויים פרט לתוספת משמעותית של לו וויליאמס כשחקן שישי. למעשה הרפטורס מתבססים  על שלד קבוצתי שרץ כבר שנתיים יחד.

בסוף אוקטובר, כאשר רוב קבוצות הליגה מגיעות אחרי קיץ שבו ערכו שינויים בסגלים שלהן סביב שוק ה- FA  , הדראפט וטריידים, יש לך יתרון יחסי בפתיחת העונה אם השלד של הקבוצה נותר יציב. טורונטו ניצלה את החיבור הקבוצתי החזק שלה לפתיחה חלומית של הליגה ורצה למאזן של 7-24 (היו אף ימים שהיא הובילה את המזרח יחד עם אטלנטה וושינגטון).

לאורי , וויליאמס ודרוזן (אל אף הפציעה שהשביתה אותו ל 16 משחקים) שיחקו ברמה גבוהה מאוד, וטורונטו התבססה על משחק התקפה יעיל , והשכיחה את העובדה שלקבוצה ישנה בעיה במשחק ההגנה .

לכולם היה נראה שזו סופסופ עונת הפריצה של הרפטורס והם הולכים לנפץ את מחסום ה-50 ניצחונות לעונה ולהגיע בפוזיציה מאוד חזקה לפלייאוף……ואז, הכל התהפך.

בחודש ינואר, לאורי החל לגלות ירידה ביכולתו וכתוצאה מכך ההתקפה החלה לקרטע , תוסיפו לזה את העובדה שמשחק ההגנה לא השתפר , ואדון קייסי לא גילה איזושהי יצירתיות להעיר את הקבוצה (קשה להאשים אותו עם החומר שיש לו על הספסל ואי הרצון של יוג'ירי לחזק את הקבוצה בטרייד דד ליין). הרפטורס החלו לשקוע בבינוניות ואף למטה מזה. את חודשים פברואר מרץ הם סיימו במאזן שלילי 15-11 (מזל שבבית האטלנטי יש את פילי והניקס והלו"ז סידר להם בנוסף מפגש כפול מול מינסוטה– זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע).

בשבועיים האחרונים של העונה הרפטורס ניהלו מאבק מול שיקאגו על מנת להבטיח את המקום השלישי במזרח שיסדר להם מפגש מול הבאקס הלא מנוסים בפלייאוף. הרפטורס העלו את רמת המשחק שלהם  ונראו הרבה יותר טוב בתקופה הזו  ובפוטו פיניש של העונה הרפטורס סיימו במקום הרביעי ועם שיא מועדון של 49 נצחונות עונתיים.

ובכן,למרות עונה מלאת תהפוכות שעברה על הקבוצה הקנדית , הם מסיימים את העונה הסדירה במומנט חיובי והמשוכה של וושינגטון לא נראית כזו גבוהה.

חוזקות:

  • היצירתיות של דרוזן (נמצא בכושר נפלא באפריל) , לאורי וויליאמס אינה מוטלת בספק, כמו כן היכולת שלהם לסחוט עבירות ולקלוע אותם.  כאשר החבורה הזו בכושר קליעה אין הרבה קבוצות שיכולות לעצור אותם.
  • לו וויליאמס- אין עוררין שהוא אחד המועמדים לשחקן השישי, והוא משדרג בצורה משמעותית את יכולת הרפטורס מבחינת יציבות ונסיון .
  • אייר קנדה ארינה- הרפטורס מדורגים במקום השני בליגה בכמות הצופים למשחק והתמיכה לה הם זוכים מהקהל מהביתי היא חוזקה בפלייאוף.

 

אייר קנדה 

חולשות:

  • כשהפוואר פורווד הפותח שלך נקרא אמיר ג'ונסון………חבל להרחיב. לקראת הסדרה מול וושינגטון ברור שלרפטורס יש נחיתות גדולה מתחת לסלים מול ננה, גורטאט, האמפריז וסרפין.
  • דיון קייסי –  מאמן שיודע לדבר לשחקנים שלו, יודע לקבל אחריות . אבל…  עם חומר השחקנים שיש לו, יכולנו לצפות למשחק הגנה ותיאומים בהתקפה גדולים יותר ממה שיש לרפטורס להציע היום. משחק ההתקפה של טורונטו פרמיטיבי, ומתבסס בעיקר על היכולת האישית של לאורי , וויליאמס ודרוזן ליצור לעצמם מצבי קליעה (טורונטו בין האחרונות בליגה במספר האסיסטים למשחק) ועם הרכב שרץ ברובו שנה שלישית הוא לא מצליח לבסס משחק הגנה ממוצע.
  • מסורת – זה משהו שלרפטורס אין!

תחזית:

פול פירס ירה את יריית הפתיחה השבוע שאמר "שלרפטורס אין את זה" והוא ממש לא רואה בהם איום ….. לרפטורס יש חשבון פתוח עם אדון פירס עוד מהעונה הקודמת,  כשפירס יחד עם הברוקלין נטס שבה הוא שיחק בעונה הקודמת , הדיח את הרפטורס בסיבוב הראשון של הפלייאוף הקודם על אף יתרון הביתיות .

נציין שבמהלך העונה הסדירה, טורונטו הפגינה עליונות מוחלטת במפגשים ראש בראש מול הוויזארדס וניצחה את כל השלושה שהתקיימו  (שני נצחונות בבית ונצחון אחד בהארכה בחוץ).

למרות הכושר המצויין של דרוזן וויליאמס, לאורי הוא הברומטר של טורונטו ואם הוא לא מתעלה לרמה מתחילת העונה , פול פירס ימשיך לחייך ולהקניט את הרפטורס. לפי המשחק האחרון מול ההורנטס לאורי בכיוון הנכון-  צפויה לנו סדרה ארוכה ומותחת (זהירות ! לא בטוח שרמת הכדורסל תיהיה גבוהה).

4-3 לרפטורס שימשיכו לחצי מול אטלנטה.

לו"ז משחקים:

Game 1:                       Saturday, 12:30 p.m., at Toronto

Game 2:                       Tuesday, 8 p.m. at Toronto

Game 3:                       Friday, April 23, 8 p.m. at Washington

Game 4:                       Sunday, April 25, 7 p.m. at Washington

x-Game 5:                    Wednesday, April 29, time TBA, at Toronto

x-Game 6:                    Friday, May 1, time TBA at Washington

x-Game 7:                    Sunday, May 3, time TBA at Toronto

x-if necessary

 

 

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה רבה על הפריוויו!
    גם הראפטורס וגם הוויזארס הן קבוצות חביבות, שבתחילת העונה עשו רושם שהן מבצעות קפיצת מדרגה משמעותית לעומת העונה הקודמת, אך לבסוף מדובר היה על עליית מדרגה מתונה, ולא יותר.

    בהתחשב בשברון הלב שחוו בפלייאוף שעבר, אני מאחל להם בהצלחה ושיעברו לפחות את הסיבוב הראשון. וושינגטון כבר סימנו את ה"וי" הזה שנה שעברה.

    1. שתי הקבוצות הללו חביבות אבל אנמיות מדי. פירס נותן קצת "תיבלון" אבל חוץ מזה הן שתיהן פרווה.בינתיים טורונטו כבר איבדה את הביתיות (לא שזה קריטי), כנראה שהסדרה תלך למשחק 7.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט