פריוויו פלייאוף-בוסטון סלטיקס/רועי ויינברג

פריוויו פלייאוף-בוסטון סלטיקס

 

מאזן: 42-38, מקום שביעי במזרח

 

מאמן: בראד סטיבנס, שנה שנייה כמאמן ראשי באנ.בי.איי, 99-63. בעבר הגיע ל-2 פיינל פורים רצופים עם מכללת באטלר וגורדון היווארד.

 

חמישייה פותחת: הרוקי מרקוס "רונדו הבא" סמארט מרכז עם 7.8 נק', 3.3 ריב' ו-3.1 אס' למשחק. אייברי "מי זוכר שקטש שיחרר אותי מהפועל י-ם" בראדלי בעמדת השוטינג גארד, 14 נקודות ו-3 ריב' למשחק. אוון "הייתי באסט עד שפגשתי את סטיבנס" בעמדת הסמול פורוורד, 9.4 נק' עם 5.5 אס' ו-5 ריב' בערב. ג'ראד "אני לא ג'יי די (המחבר של התפסן בשדה השיפון)" סולינג'ר עם 13.5 נק' ו-8 ריב' בערב וטיילר "מי זוכר שאח שלי נבחר רביעי בדראפט לפני שנה" זלר משלים את החמישייה עם 11 נקודות ו-6 ריב' בערב.

 

מובילים מהספסל: איזייאה "גמד גמד אבל מעליך" תומאס עם 20 נקודות למשחק ו-5.4 אס', קלי "אם יש לו שם של בחורה ולוק של בחורה הוא סנטר בנבא" אונלינק (10.3 נק', 4.8 ריב' בערב) וברנדון "אוברפייד" באס (10.6 נק' ו-5 ריב' למשחק).

 

סיפור העונה: נראה שזאת עוד עונה סתמית עבור הסלטיקס, שדרכו במקום עם רונדו וניצחו 8 מ-22 משחקיהם הראשונים. לאחר מכן התקבלה החלטה מפתיעה בבוסטון שהעבירה את רונדו לדאלאס תמורת ג'יי קרואדר וג'מיר נלסון. מאוחר יותר נלסון הועבר לדנבר, והטרייד נראה תמוה. שמאוחר יותר ג'ף גרין, הכוכב השני של הקבוצה, הועבר לממפיס, נראה כי דני איינג', שחקן העבר ומנג'ר ההווה, התחלק על השכל.

 

בוסטון שקעו לתהום של בינוניות, והיו במרחק קטן-אבל-סביר מהמירוץ לפלייאוף, בזכות הרבה עבודה חזקה של בראד סטיבנס, המאמן הנפלא של הסלטיקס. בדד ליין הטריידים הם קפצו על ההזדמנות והעבירו לשורות הקבוצה את איזייאה תומאס, הגארד התזזיתי שעבר בסקרמנטו ופניקס ומצא בית חם בעיר השעועית. יחד עם תומאס, בוסטון העלו הילוך מאז האול-סטאר, והיממו את מיאמי, ברוקלין, שארלוט ואינדיאנה בדרך להבטחת מקום בפלייאוף.

 

מי שמגיעות לו הרבה מניות בזכות ההישג הוא המאמן, בראד סטיבנס. סטיבנס לא יקבל הרבה הצבעות לתואר מאמן העונה לו הוא ראוי (בדומה לג'ייסון קיד), אבל הוא המורה, מאמן ומנהיג של חבורת השחקנים הצעירים בבוסטון. הוא הפך את איזייאה תומאס מגארד סורר לשחקן שישי אידיאלי (ייתכן ויהיה השחקן השישי של העונה), הפך את אוון טרנר ואייברי בראדלי לאול ארואונד פליירס, ובנה צבע מתפקד מג'ראד סולינג'ר וטיילר זלר הפציעים. יחד עם הרוגע שהוא משרה על המערכת בקבוצה המעוטרת ביותר באנ.בי.איי, לרגעים נראה כי לא מדובר בבוסטון אלא במכללת באטלר, המכללה שסטיבנס אימן בהצלחה.

 

נקודות החוזק המרכזיות של בוסטון נמצאות בהתקפה. בוסטון משחקת משחק קבוצתי למהדרין, ומדורגת במקום החמישי בכמות האסיסטים והקצב של הקבוצה (כמות ההתקפות שהקבוצה משיגה ב-48 דקות). הם נמנעים מזריקות מטופשות-הקבוצה נמצאת במקום השלישי בליגה בכמות הזריקות שהיא לוקחת למשחק, למרות היותה במקום ה-15 בכמות הנקודות. למרות זאת, לבוסטון יש הרבה מאוד על מה לעבוד בהגנה-הקבוצה חוטפת 33.6% למשחק מחוץ לקשת, וחוסמת 3.5 פעמים למשחק, הנתון הנמוך ביותר בליגה. הוספת רים פרוטקטור (סנטר הגנתי חזק) טוב תפתור את זה בעתיד, אבל זה לא רלוונטי העונה לסלטיקס הצעירים, שנראה כי הגיעו לפלייאוף רק כדי להשיג ניסיון לשחקניהם, ולא יאיימו על האליפות.

 

תחזית: במקרה הטוב, ה"בראד ביבייס" מודחים לאחר קרב הירואי ב-7 משחקים מול הקאבלירס. במקרה הרע, זה נגמר בסוויפ משפיל. לדעתי יגמר 4-1 לקליבלנד, והסלטיקס יאגרו לא מעט ניסיון פלייאוף חשוב לעתיד.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה על הפרק הראשון ביומן האליפות הירוק 🙂
    וקצת יותר ברצינות – כל דבר מעבר לטאטוא יהיה הפתעה. יותר ממשחק אחד ירוק יהיה סוג של סנסציה.
    קטש לא שחרר את ברדלי. הוא עזב מרצונו בשל עניינים אישיים.

  2. לא לשכוח קרדיטים לאלוהי שיבוץ המשחקים שסידר להם שני משחקים מול קליבלנד בדיוק כשאלו הבטיחו את מקומם השני.

    1. גם אם הם היו מפסידים את 2 המשחקים מול קליבלנד הם היו עולים לפלייאוף מאותו מקום, כך שבדיעבד לא היה למשחקים האלו השפעה.

  3. כל מה שהסלטיקס עושה בפלייאוף הזה הוא חימום לקראת השנים הבאות. בחודש האחרון הם עשו מעל ומעבר.
    OVERACHIEVERS!!!

    והבן השחור – WELCOME BACK!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט