פריוויו פלייאוף-דאלאס מאבריקס/רועי ויינברג

דאלאס מאבריקס

 

מאזן: 32-49, מקום שביעי במערב ורביעי בבית הדרום מערבי.

 

מאמן: ריק קרלייל, 431-618, עונה שביעית במועדון, הוביל אותו לאליפות ב-2011. אימן גם בדטרויט (עזב שנה לפני עונת האליפות), ובאינדיאנה כמאמן ראשי ועוזר מאמן.

 

החמישייה הפותחת: ראז'ון "תנו לי את הכדור ואביא לכם אליפות" רונדו, 9 נק' ו-8 אס' למשחק. מונטה "זוז לי מהדרך רונדו" אליס, 19 נקודות ו-4 אס' למשחק. צ'נדלר "15 נקודות למשחק, 15 מיליון לעונה" פרסונס, 15.7 נק' ו-5 ריב' למשחק בסמול פורוורד, דריק "ג'רמנייטור" נוביצקי, 17 נקודות ו-7 ריב' למשחק בפאוור פורוורד בעונה 16 ברציפות, וטייסון "עזבתי את ניו יורק ונזכרתי איך משחקים כדורסל" צ'נדלר משלים חמישייה חזקה עם 10 נק' ו-11.5 ריב' למשחק.

 

מובילים מהספסל: אמארה "גם אני עזבתי את ניו יורק ונזכרתי איך משחקים כדורסל" סטודמאייר, 11 נקודות ב-60% מהשדה, דווין "אני לא מה שהייתי אבל אני די סבבה" האריס, 9 נקודות ו-3 אס' למשחק, ג'יי ג'יי "מי זוכר ששיחררו את מקל כדי להחתים אותי" בריאה,  7 נק' ו-3.5 אס' למשחק.

 

סיפור העונה: דאלאס אחת הקבוצות המאכזבות של העונה. מקום שביעי זה ריאלי בהתאם לתחזיות תחילת העונה עבורם, אבל ציפו מהם ליותר ככל שהעונה התפתחה. דאלאס היו בתחילה באליטה של המערב, ואז ביצעו את הטרייד על ראז'ון רונדו. הכל (כולל כותב שורות אלה)  חשבו שהטרייד הזה יהפוך את דאלאס לאלופה ואת בוסטון לקבוצת תחתית, אבל מאז הטרייד (ומאז העברת ג'ף גרין) הסלטיקס נולדו מחדש והפכו לקבוצת פלייאוף, ואילו דאלאס שקעו עם רונדו.

 

התיאום בין רונדו ואליס כשל, ושניהם מסיימים חוזה העונה. במשך כל העונה שניהם רבו על זהות מוביל הכדור, מה שיצר לא מעט מחלוקות. במקום העברת אליס לחמישייה  השנייה, והכנסת עוד גארד (רצוי ג'יי ג'יי בריאה, כאשר רונדו שומר על הגארד המוביל של היריבה), מה שייצור חמישייה שלמה שמתבססת על יכולות הפליימייקר של רונדו, קרלייל ניסה לשלב בין שניהם, מה שלא הצליח כמצופה, ודאלאס שקעו למקום השביעי במערב. למרות זאת, הקבוצה היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה, וקולעת 105  נקודות למשחק באחוזים גבוהים (40% מהשדה לקבוצה).

 

הבעיה המרכזית של דאלאס היא בהגנה. הגנת המאבריקס מדורגת במקום ה-25 מבחינת כמות הנקודות שהיא סופגת למשחק, ורונדו אנד צ'נדלר לא מצליחים לחפות על ההגנה החלשה של אליס ונוביצקי. יכול להיות ששיתוף פעולה טוב יותר בין רונדו ואליס היה מחזק את דאלאס גם בהגנה, אבל כרגע זה לא קורה והמאבריקס במקום השביעי במערב, למרות 49 ניצחונות.

 

תחזית: במקרה הטוב, קרלייל מעביר את אליס לחמישייה השנייה ודאלאס מצליחים להמם את יריבותיהן (לא ידועות בעת כתיבת שורות אלה) בסיבובים הראשון והשני, כל הדרך להדחה מכובדת בגמר המערב מול גולדן סטייט.

 

במקרה הרע, קרלייל, רונדו ואליס לא מצליחים להסתדר והספרס/קליפרס משפילים אותם בדרך להדחה משפילה בסוויפ בסיבוב הראשון, ונוביצקי מודיע על הפרישה.

 

אני מעריך שהמאבריקס לא יצליחו לעבור את הסיבוב הראשון, אבל כן יודחו אחרי סדרה מותחת שתסתיים ב-6 או 7 משחקים. רונדו ישאר בעונה הבאה, אליס לא, והמאבריקס יסתערו שוב על האליפות.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. למה להעביר את אליס לחמישיה השנייה?! שרונדו יעבור!!

    המאזן של דאלאס בלי רונדו – 8-20 (קצב של 23 הפסדים לעונה)

    המאזן של דאלאס עם רונדו – 30 – 24 (קצב של 37 הפסדים לעונה).

    רונדו שחקן נזק, אז יש לו ניסיון בפליאוף אבל מאז הפציעה שלו הוא לא מה שהוא היה ובקבוצה הזו ספציפית הוא לטורח על כולם.

  2. אני מהמר כנגד רוב הסיכויים על הפתעה מול יוסטון, ואחריה הפסד מכובד לספרס.
    בפלייאוף נסיון הוא קריטי ולקרלייל נוביצקי ורונדו יש מזה בשפע.

    אני גם חושב שרונדו בסך הכל הביא יותר נזק מתועלת, אבל עכשיו שהוא כבר שם צריך לנצל אותו עד הסוף.

  3. דאלאס הנהנים הגדולים מהקזת הדם על מיקומי המערב. נראה שלנצח הם יושבים להם בסתלבט במקום השביעי, נותנים לשחקנים לנוח ומסתכלים על כל שאר הקבוצות ברויאל רמבל של המיקומים.
    הם שמחים מאוד לקבל את יוסטון על פני האלטרנטיבות- ספרס וממפיס.
    לא מחזיק מהם בכלל השנה אבל מול מקהייל העמבה קרלייל יראה כמו פופוביץ'.
    יוסטון ינצחו רק אם הארדן סופסוף יופיע בגדול והווארד ישחזר את פלייאוף השנה שעברה.
    נוביצקי על תקן אולדריג' הולך לעשות בעיות ואין ממש מי שישמור עליו עם האורך שלו ולפחות ברגעים האחרונים אפשר להיות שמחים שיש את אריזה ולא את פרסונס הדפקט שלא יתן חצי מטר לאליס במשחק צמוד.
    בקיצור, כמו שכל המשחקים העונה בין הקבוצות נגמרו על 5 נק' או פחות, הסדרה הזו הולכת להיות מותחת לא פחות מהסדרה שנה שעברה בין יוסטון לפורטלנד. ונקווה שהפעם הטובים ינצחו

  4. לדעתי האכזבה הגדולה ביותר הוא רונדו שבינתיים לא נתן אפילו משחק אחד כמו בימיו הטובים, שכנראה חלפו לעד. קיויתי שאיתו אולי יש סכוי, אבל התקווה התמוססה.

  5. לא הצלחתי להבין למה להזיז דווקא את אליס לחמישייה השנייה.
    אם היית רואה מספיק משחקים של דאלאס לאורך העונה לא נראה לי שהיית מגיב ככה.
    אליס זה הנשק העיקרי של דאלאס. הוא ספק הנקודות העיקרי, בהיעדר הנוכחות של נוביצקי השנה..
    אני מאמין ומקווה דווקא שרונדו הוא זה שיעבור בסוף העונה גם אם דאלאס יעברו סיבוב אחד או שניים.
    כל כך ראיתי את זה שונה במחשבות שלי כשרונדו הגיע..

    בכל מקרה, אני רואה דווקא ניצחון של דאלאס ב-7 על יוסטון.
    שיהיה לנו בהצלחה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט