סופר-סטאר אמיתי הורס בעזיבה יותר משהוא בונה בהגעה / מנחם לס

 

לידיעת כל גולשי האתר, אנחנו עוברים לשרת חדש עם איכסון וירטואלי של האתר, מעבר המעלה אותנו לכיתת הגדולים כמו וואללה ו-ONE.  אילו הייתם מוחקים את כל ההתחכמויות שלי מהאתר אנחנו כבר ברמה שלהם  – ולדעתי טובה יותר – בכיסוי ה-NBA   אני יודע.

תוציאו את כל ההשלכות וההשלחות שלי לעבר 'רפי ההבנה' (אני הרי יודע שאין כאן 'רפי הבנה' מלבד K-700), ואת כל היריות מתחת לחגורה על "הקנונייה הגדולה" (מי צריך 'קנונייה' כשהקנונייה האמיתית היא יכולתה של ההיט העונה?), והאתר הזה הוא אתר שאני גאה בו.

גם אני יודע, יכול, ומסוגל להיות רציני לפעמים, ופוסט זה הוא ספורט רציני שלי בו אני כותב את מה שאני יודע באמת בתוך תוכי. זהו פוסט המתאר את הרגשתי לגבי מה שקורה בכדורסל של היום וחשבתי שלקראת פתיחת הפלייאוף, הגיע הזמן להיות רציני ולהביע דעתי לגולשי האתר המבינים והאינטיליגנטיים.

  1. הכוכבים הגדולים מסוגלים להרוס יותר מאשר לבנות

עיצמו עיניכם לרגע וחישבו מה היה קורה אילולא עבר לברון לקאבס.

אילולא עבר לקאבס, מיאמי – עם דראגיץ' וווייטסייד – היתה היום כנראה ראשונה במזרח גם ללא כריס בוש, אבל היא לא היתה טובה מספיק לאליפות ללא כריס בוש. הקאבס היתה היום עם אנדרו וויגינס, אבל ללא אנדרסון וורז'או וללא קווין לאב, וידידנו דייויד בלאט היה צריך לקרוע את הישבן כדי לעשות את הפלייאוף, במקום מצבו היום – מועמד לאליפות המזרח. לא בטוח, אבל מועמד. קווין לאב? לא היה משחק היום בקאבס אבל גם לא במיניאפוליס. היכן היה משחק? לך תדע. אולי אפילו בלייקרס.

תראו איזו סערה חולל לברון בעזיבתו. הוא שינה את כל ה-LANDSCAPE  במזרח. הוא גרם לסערת צונמי בכל הקונפרנס המזרחי. להגעתו לקאבס היה 'RIPPLE EFFECT' (גיא, מולי, או כל אחד אחר – עיזרו לאדם שכבר 54 שנים לא גר בישראל בתרגום הולם לריפל אפקט. משהו כמו 'פעולת שרשרת'?) על כל קבוצות המזרח שלא נקראות ניקס או אורלנדו. כל אחת החלה לחשוב מחשבות ולתכנן תיכנונים שונים כשלברון פתאום משחק בקליבלנד – קבוצה קטנה מעיר בינונית ואפורה – שפתאום הפכה לדבר האמיתי. העברתו לקאבס פתאום גרמה לכל קבוצות המזרח לעשות חושבים מחדש על מקומם בסולם ההערכה של המזרח.

אבל לברון ישנו רק אחד בליגה, ואני טוען שללא קיירי אירוינג אפילו הוא לא היה מצליח לשנות הרבה בקאבס. אבל נניח שכן. אני טוען ש-ר-ק    ש-ח-ק-נ-י-ם    ב-ס-ד-ר    ג-ו-ד-ל    ש-ל    ל-ב-ר-ו-ן  (או מייקל, או קובי, ובזה מסתיימת הרשימה)  יכולים לגרום לכזאת סערה בליגה.  רק אחד או שניים בעשור שלם יכולים לעשות הבדל כזה משמעותי.

למה?

כי בימיו של מייקל, עליונותו על השאר היתה רמה בפני עצמה. היום – אפילו עליונותם של קובי (בשיאו!) ולברון אינה כזאת משמעותית כמו עליונותו של מייקל שבמו ידיו הכריח שש אליפויות, וזה בגלל שרמת שאר שחקני הליגה היום עלתה בממוצע הרבה מעל הרמה הממוצעת של אז. היום לברון ג'יימס לא כזה הרבה יותר טוב מקייל ת'ומפסון, סטפן קרי, הארדן, או ווסטברוק  ודוראנט. לכן השפעת כוכב בודד היום נשארה חשובה, אך היא לא קריטית ולא מבטיחה דבר.

אילו מייקל ג'ורדן עבר ב-1994 (אחרי שלושת הטבעות הרצופות בשיקגו) לקליבלנד, קליבלנד היתה אלופת 1994 ללא כל שאלה.

 

היום זה אחרת. העברה של כוכב-על גורמת לשינוי בכל ה- של LANDSCAPE של הליגה, אבל לא מבטיחה או קובעת אליפות.  מה שאני מנסה לומר זה שכוכב-שהוא אלפה דוג אמיתי גורם יותר להריסת הקבוצה שאותה עזב מאשר עליונות לקבוצה אליה הוא הגיע. אין שאלה שלברון – אבל רק עם קווין לאב ומוזגוב – הפך את הקאבס לקבוצה חזקה מאד, אבל ההרס שהוא גרם למיאמי גדול בהרבה מהתוספת שגרם לקאבס. תורידו רק את לברון ממיאמי ותוסיפו רק את לברון לקאבס ותהיה לכם מיאמי הרוסה, וקאבס טובה, אך לא הרבה יותר מ'טובה' ללא לאב ומוזגוב.

אז מה כן קובע היום? מה שכתוב ב-"2".

  1. היום מנצחים עם קבוצה ולא עם כוכבים

רק אל תצחיקו את הזקן ותכתבו ש-'סוף-סוף האמריקאים למדו מאוברקוביץ', או מאיזה "איץ'" אירופאי אחר. ל- NBA  יש את ה"איץ'" שלה ששווה 6 אוברקובצ'ים, ושמו פופוביץ'.

פופוביץ' מנצח עם קבוצה כבר מעל 15 שנה. יש לו –ותמיד יהיו לו – כוכבי כדורסל גדולים כדייויד רובינסון, טים דאנקן, טוני פרקר, מאנו ג'ינובלי, וקאווי לינרד. אבל הוא לא היה מסתדר עם שחקן כמייקל ג'ורדן, קובי, או לברון. למה? כי כל כוכב-על מהסוג הזה חייב את הכדור וחייב להיות האלפה-דוג העושה את כל הדברים החשובים באמת בעצמו.

הפלח הוא פלח. הוא לא היה מסתדר עם ה-KING. אפילו עם אלוהים הוא לא היה מסתדר כי הפלח חייב להיות הכוכב הראשי המנצח על התזמורת. פופוביץ' חייב קבוצה של שחקנים מצויינים אבל חסרי איגו. או חסרי איגו, או בעלי איגו שהוא מפרק תוך חודש.

לפלח לא היה א-ף  שחקן, שוב,  א-ף  שחקן, שלקח ממנו את המושכות. דייויד רובינסון, טים דאנקן, טוני פרקר, והיום לינרד – כולם כאחד – היו שחקניו של המאמן. הוא התנהג אליהם בצורות שונות: עם רובינסון ודאנקן הוא דיבר כאל מבוגרים מבינים, והם הפכו שפוטים שלו לפני שהפכו להיות חבריו. טוני פרקר היה שק החבטות של הפלח עד לשנתיים-שלוש האחרונות, עם צליפות מדי פעם לעבר מאנו ג'ינובלי. היום עם קאווי לינרד, דיאו, או בלינלי זה הכל MUTE. שלושתם מדברים רק כשהם נשאלים, וכשהפלח מדבר הם שותקים.

מה שהוא יצר שם – ואני מאמין ששיטתו תועתק יותר ויותר עם החוזה החדש לפיו לקבוצה יהיה מספיק כסף להשאיר את כוכביה בבית – הוא LONGEVITY. עוד מילה עברית שללא מילון אינני יודע כיצד לכותבה (וכתבתי לכם כבר מזמן שאני נשבעתי לא לקנות מילון אנגלי-עברי כי ברגע שלא אהיה מסוגל לכתוב ללא מילון אבין שהגיע הזמן להעביר את האתר לצעירים ממני, וישראלים ממני).

הגדולה של הספארס היא שכמעט כל שחקניה הם מין תוצרת בית, ואחרי שהם מגיעים לשם, אין בהם כל רצון לעזוב. ואלה שאנם 'תוצרת בית' כבוריס דיאו או מרקו בלינלי הם מסוג השחקים עם האופי הנכון להפוך לכאילו שחקני בית כמעט מיד. כמעט כולם גרים בקונדומיניום מעל ה-"RIVER WALK" ומי שהיה שם יודע שלאורך הנהר יש את הבארים הנפלאים, המסעדות המצויינות, מכוני המסאז' הטובים ביותר עם התאילנדיות היפות ביותר, וכל מה שצעיר בן 28 צריך, מלבד רופא שיניים. אבל הם לא נשארים בגלל הנהר. הם נשארים כי הם נהנים ומעדיפים לשחק עבור הפלח וקלוב הספורט מס' 1 בעולם שהוא עזר ליצור.

האפליקציות למה שהפלח יצר שם לא נשארות בעיר הזאת. ה-"OLD SCHOOL" המסורתי של כדורסל שהוא יצר שם ניבחן בקנאה לא רק ע"י  שאר קבוצות הליגה, אלא שאר קבוצות הספורט המקצועני. כולם מסתכלים על הספארס הזוכים שנה-שנה בתואר "קלוב הספורט המקצועני מס' 1" ושואלים מה לעזאזל קורה שם. מה שקורה שם הוא שקט תעשייתי. חוסר אינטריגות בגלל יחס הוגן ומלא כבוד לשחקנים. משכורות הוגנות שעומדות בכבוד מול הממוצע בליגה. מאמן מצויין שכל השחקנים מכבדים (לא יודע אם 'אוהבים' או לא, אבל ה-NBA  הוא לא 'שיר האהבה' של דקלון, והפלח לא מחפש 'אהבה'). קבוצה מנצחת. והחשוב ביותר לדעתי הוא המעבר החלק בין דור לדור כששרביט מנהיג הקבוצה עובר מיד ליד מבלי שאתה מרגיש.

ככה השרביט עבר מהאדמירל לפונדמנטל, וממנו לפרקר, והיום בהדרגה לקאווי.

שאר הליגדה מסתכלת – ולדעתי גם – לומדת. כולם רואים ש-WELL EXECUTED SYSTEM  היא עליונה על גניבת שחקן-על בפריים שלו, מהסוג של לברון. הליגה חוזה בספארס בה הכדור עובד במהירות מיד ליד ללא שיטה מסובכת – העיקר זו הפסיכולוגיה שהפלח החדיר בשחקנים על העברת כדור מהירה כפי שעשתה הניקס של 1970 ו-1973, ורק כשהשחקן עומד פתוח  בנקודה (או המשבצת) המועדפת עליו – באה הזריקה.

בגלל השיטה הזאת שחקן שהוא לא יותר מרול פלייר כדני גרין הפך העונה לאחד הגארדים/סמול פורוורדים המסוכנים בליגה. אותו דבר מרקו בלינלי שאצל ת'יבודו היה סתם שחקן שבקושי שמו לב אליו, ואצל הפלח הוא הפך לשחקן מסוכן ביותר. הייתי מוסיף את בוריס דיאו לרשימה וגם את פטי מילס. הם כולם שחקנים בינוניים בקבוצות אחרות שבגלל השיטה בספארס הפכו לנשק קטלני ביותר.

אם תסתכלו על הספארס תראו שיטה של ציר אחד ומסביבו ארבעה שחקנים בפרימטר שכולם קוברים שלשות אחרי סידרת מסירות מהירה וחדה. מדי פעם כניסה לסל, אבל התרגיל המועדף הוא מסירות מהירות עד שלאדם הפתוח ישנה זריקה מהמקום המועדף עליו.

אטלנטה גנבה את השיטה מהפלח.  מייק בודנהולצר – שעד העונה היה עוזרו של הפלח – יצר בדיוק אותה שיטה באטלנטה. אין לו את הכוכבים של הספארס, אבל השיטה הספיקה לתת לו מקום ראשון במזרח לפני קליבלנד ושיקגו המלאות כוכבים יותר ממנו.

גולדן סטייט, בוסטון סלטיקס,  ומילווקי מתחילות לשחק אותו דבר.

השיטה של הספארס עובדת רק כשאין בה שחקן כמייקל, לברון, או קובי. אולי יום אחד יקום מאמן שיצליח לבנות מין שיטה כזאת עם איגו-מניאקים כלברון או קובי, אבל כעת חייה אני לא יכול לראות כיצד זה קורה.

אז מה אני אומר? שטוב יותר ללא סופר סטאר אמיתי מהסוג של קובי או לברון?

לא. אני לא אומר זאת. אבל מה שאני כן אומר זה שסופר-סטאר כזה יהיה טוב לקבוצה רק אם הוא גדל והתבגר איתה. רכישתו מקבוצה אחרת  רק תפריע.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
13/04/2015 19:18:50

Ripple Effect-תגובת שרשרת

אני מסכים איתך בקשר ללברון, בגלל זה העזיבה של דאנקן לא כ"כ תפגע בספרס. פופ וביופורד בנו שם ארגון ששני ברמתו רק לזה של בוסטון האגדית, שגם נשארה בטופ אחרי שראסל וקאונס עזבו אותה.

דרך אגב, פופוביץ' אמר שהוא מאוד מושפע מהמאמנים האירופאים הגדולים בעבר, ביניהם אוברדוביץ' וגומלסקי האגדיים. יהיה מעניין לראות סופרסטאר פורח בשיטה כזאת (וארגון שעדיין מחזיק בלעדיו), היחיד זה הבולס של תחילת הניינטיז, שהיו מרחק כמה שריקות מפגרות של יו הולינס מגמר רביעי ברציפות ללא אמ.ג'יי

Smiley
Smiley
13/04/2015 22:45:37

נצטרך לחכות ולבדוק לגבי העזיבה של דאנקן. שחקן כמוהו, ואולי ה-PF הגדול בהיסטוריה, נופל פעם ב… ואתמול מזלו של פופוביץ' שאנן חיכה 4 שנים ונפל אליו.
לדעתי דאנקן הוא אבן הפינה לכל הפרנצייז הזה, שפופוביץ' ידע לבנות סביבו קבוצה.

גיא
גיא
13/04/2015 19:19:22

"תגובת שרשרת" נראה לי מתאים.

captain beefheart
captain beefheart
13/04/2015 19:48:10

ניתוח מצויין, מסכים עם כל מילה. כתב כאן מישהו וצדק שבעוד שלושים שנה ידברו על מייקל, על שאקובי ולברון, ועל הספרס הנוכחיים.

לא חייתי בתור הזהב של הסלטיקס עם ראסל. השתחוותי בפני הבולס שקמו סביב MJ מהיסוד ועד אותה זריקה אחרי ההטעיה של ב' ראסל. כיבדתי לפרקים את החצר הביזנטית של אוניל ובראיינט וג'קסון בל"א. אבל "שושלת", במובן הכי בסיסי ומדוייק של המילה – דומני שבדורנו זה רק החבר'ה מס"א.

יונתן שגב
יונתן שגב
13/04/2015 20:15:20

תודה! מאמר נהדר. א-ב-ל שתדע לך, אנחנו (או לפחות אני) אוהבים את הכתבות הפחות רציניות שלך על הקנוניות, הפלח ורפי ההבנה.

דוד
דוד
13/04/2015 21:35:08

1+!

avri
avri
13/04/2015 23:40:12

+2

no funny shtuff
no funny shtuff
14/04/2015 6:47:18

3+

גדול, מנחם.

אבל כמו שיונתן כתב אין כמו הפוסטים הזועמים שלך שיוצאים מה-gutts, נקווה שהפלייאוף הקרוב יספק הרבה כאלה 😉

עומר
עומר
14/04/2015 12:39:48

+10

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/04/2015 15:58:51

11+

שלומי
שלומי
13/04/2015 20:23:02

היום בפעם הראשונה ראיתי את הצוות מסייע של מייקל והייתי בהלם !!!!!!!!!! זה צוות פשוט אדיר..קוקוץ',פיפן,רודמן וכו'

רועי ויינברג
13/04/2015 23:29:25
Reply to  שלומי

לדעתי ההישג של 1996/97 היה יותר מדהים מה-10-72. לעשות ריפיט זה כמעט בלתי אפשרי ולשחק באותו כושר של עונה עם 70+ ניצחונות זה בלתי נתפס (הם ניצחו 13-69). קבוצה מדהימה, ועוד עם רוברט פאריש בעונת פרישה (יחד עם פיפן-קוקוץ'-רודמן-הרפר-ג'ורדן-קר-לונגלי-ווניגנטון ושות')

דדי
דדי
13/04/2015 21:10:19

ripple effect מתייחס לגלים במים אחרי שזרקת אבן – שמתחילים במקום מצומצם אבל הולכים ומתפשטים על כל האזור.

עגל
עגל
13/04/2015 21:23:40

אז מה, כבר אין רפי הבנה באתר? זה מאוד מאכזב.
אולי הפלאח לא העתיק מאירופה אבל הסמכותיות שלו והשיטה היא מאוד אירופאית.

מנחם לס
מנחם לס
13/04/2015 21:29:41
Reply to  עגל

או, הנה רפה הבנה!
מה זה בדיוק 'שיטה אירופאית'?
שיטה של שחקנים נגרים, חסרי יכולת ובלתי אתלטים שכל מה שהם יודעים זה למסור ולקלוע מרחוק.
זה כדורסל זה?

מנחם לס
מנחם לס
13/04/2015 21:32:19
Reply to  עגל

הייתי רוצה לראות 'סמכות' אירופאית למאמן "איץ'" כשלשהו כשמשחק עבורו מין לברון כזה או קובי כזה, שלא לדבר על מייקל כזה

איתי
איתי
14/04/2015 7:27:19
Reply to  מנחם לס

מנחם חייב לענות לך לגבי האירופאים וכו' –
דיאן בודירוגה שלט בקבוצות שלו ללא עוררין כולל באוברדוביץ' המאמן… הוא היה השחקן הכי טוב באירופה בזמנו ולקח אליפויות אירופה כי המאמן הסתדר איתו.
אומרים שגם פטרוביץ היה מאוד דומיננטי בקבוצות שלו באירופה אפילו שהיה צעיר.
גם סאבוניס כשחזר לאירופה שלט בקבוצה שלו .
בארץ – דורון ג'מג'י עשה את המוות למאמנים שלו והיה אחד הכוכבים הגדולים ביותר באירופה. איתו מכבי הגיעה 3 פעמים לגמר גביע אירופה.

יש עוד לא מעט דוגמאות אבל נסתפק בזה בינתיים.

דוד
דוד
13/04/2015 21:34:06
Reply to  עגל

אני מסכים עם הדוק. כשאין יכולת אישית המשחק נעשה "אירופאי".

דורון
דורון
13/04/2015 21:26:31

מייקל השפיע וגידל את השחקנים לידו, ספק אם ההינו שומעים
על פיפן מועוד באותה עוצמה ששומעים עליה היום,
מייקל הפך את חול לזהב כמו פופ היום.

דורון
דורון
13/04/2015 21:29:06

מייקל ג'רדן העלה את יכולת שחקני היריבה
בגלל הרצון העז לעמוד מולו או לידו
ןהאנרגיה של אהבת המשחק שלו.
זו בטח היתה בעיה לבולס אבל יתרון לקבוצות שמנגד.

דורון
דורון
13/04/2015 21:37:14

מנחם לא מסכים איתך שהם היו שפוטים שלו,
אצלך זה שולט או נשלט,
אתה ורב האנשים מעריכים כוחניות.
זה למה אוהדים אוהדים את קובי מתוך יראת כבוד לכוחניות שלו,
וחלק קטן בגלל משחקו.
ברגע שרואים מישהו כוחני ישר משתחווים לפניו.
אבל סטף קרי שהוא נחמד אתה מנחם לא רוצה שיזכה,
אתה רוצה מישהו שיפחיד אותך ואז תבחר בו.
הגיע הזמן שתלמד מנחם: אפשר שיהיו יחסי כבוד
כמו בין פופ ושחקניו, כשהם יודעים שהוא בראש ההירכיה
ולעשות לו כבוד, אולי קצת יראת כבוד, אך בעיקר כבוד ואהבה
בין הצדדים יביאו יותר נצחונות, מאשר מישהו מפחיד.

מישהו
מישהו
13/04/2015 21:39:16

ניתוח מעולה, אבל דעתי שונה. כל קבוצה צריכה סוג של אלוהים, ובספארס קוראים לו פופ (מספיק להסתכל על איך השחקנים והעיתונאים מביטים בו בהערצה גמורה, ובאיזשהו מקום אפילו יותר מלברון), ועוד שלושים שנה ידברו על שאקקובי, מייקל, לברון, ועל הספארס של פופוביץ. אולם היתרון הגדול שKING מאמן , שהוא רואה את האינטרס הקבוצתי הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. בנוסף, וכמו מנהל טוב, גם כשהוא לא נמצא היא מתפקדת מצויין. אגב, לכן אני חושב שיהיה מאוד קשה לשחזר את המבנה של הספארס בקבוצות אחרות כי צריך להיווצר מצב מיוחד שהמאמן הוא המלך מה שמאוד נדיר בnba.

הנרי
הנרי
13/04/2015 21:44:49

לגבי MJ- לא בטוח בכלל שהוא היה לוקח אליפויות אם היה עובר לשחק בקאבס.
נוטים בדרך כלל להצניע את העובדה ששיקאגו בשנים אלו היתה מועמדת מאוד רצינית לאליפות גם בלעדיו.

דורון
דורון
13/04/2015 21:56:22

צריך שמישהו ינהיג ואף ישים גבולות וגם כח
כי אם לא חלק מהשחקנים יזלזלו כמו מקרה קטש
במכבי ת"א היה חבר של השחקנים, וחטפו נפילה
ובא צביקה שרף עם פחות כישרון מקטש ועם אותו צוות
הצליחו מאד, כי שרף לא היה חבר שלהם והראה קצת כח.
הנכון הוא להראות בהתחלה כח ושאתה המנהיג פה,
לשים גבולות וכל תרגילי השליטה האפשריים,
יחד עם זאת לכבד וא"חכ להתקרב לתת אהדה ואהבה,
ואז אם שחקו רוצה להציע כמו איך לשמור על מישהו
אז לעודד אותו לחשוב עצמאית, שלא חלילה יאבד מהיצירתיות
שלו.
רק כוחניות תביא כשלון, רק להפחיד יפיל לתהום.
איך הערס הזה —סון ששיחק בספרס (התפלאתי מאד)
תחת פופ והם רבו והוא שהיה מעורב בתיגרה לפני שהגיע
לספרס, היה גם או שולט או נשלט לא מסוגל לחיות בשיוויוניות.

מנהיגות וא"חכ ידידות פתיחות שיוויוניות ואהבה ביחד יביא הצלחה

שי אבן-צור
שי אבן-צור
13/04/2015 22:00:16

איזה טור כיפי! מסכים לגמרי.
בשנים האחרונות מי שרוצה לנצח את המזרח, צריכה בעצם לנצח את לברון…

דורון
דורון
13/04/2015 22:30:15

טור בהחלט טוב גם אם דעותי שונות בחלק מהדברים

פה איתמר
פה איתמר
13/04/2015 22:34:46

מה זה איכסון וירטואלי?

אפלטון
אפלטון
13/04/2015 23:01:14

עד עכשיו היינו שומרים את כל הפוסטים והתמונות במגירות גרביים של מומי.
עכשיו הכל יהיה שמור במימד הרביעי

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/04/2015 16:01:03
Reply to  אפלטון

* הכוונה לתיקיית הפורנו שלו

אהרון שדה
אהרון שדה
13/04/2015 22:57:39

אהבתי את הטור
איני מכיר לעומק את פופוביץ אבל ס.א היא אולי הקבוצה היחידה בהיסטוריה שלי שפעם שנאתי והיום אני חולה עליה .
(יהיה לי קשה להיות נגד בלאט בגמר …אבל אלמלא הקשר שלנו לבלאט הייתי בעדה ללא כחל וסרק בגמר הצפוי מול קליבלנד ).

שי אבן-צור
שי אבן-צור
14/04/2015 0:59:35

כמוני כמוך

oron
oron
13/04/2015 23:45:22

מכה גלים..

מנחם מור
מנחם מור
14/04/2015 3:41:22

האם זה דוקטור מנחם או מיסטר לג, כל יום קם על צד שונה וכותב פוסט יותר הזוי מאתמול

k-700
k-700
14/04/2015 7:43:08

אעלעד רבין. חשבתי שניפתרנו מהעלוקה

יהודה
יהודה
14/04/2015 5:39:27

בהמשך(?) למאמר, כדורסל נועד להיות משוחק כמשחק קבוצתי. לכן הסלטיקס של ראסל נצחו את הלייקרס גם כשצ'מברליין עשה אותם ל'גלקטיקוס', ולכן גם הניקס נצחו את הלייקרס. גם הלייקרס ו(עוד יותר)הסלטיקס של שנות השמונים שחקו קבוצתי, למרות שהיו להם שניים-שלושה מגדולי האלפא-דוגס / סופרסטארים בתולדות המשחק – כי כמה שהם היו גדולים הם לא היו אכן מניאקים וידעו שהקבוצה בטה לפניהם. ולדעתי שתיהן בשיאו היו לוקחים את שיקאגו של מייקל שאם כל גדולתו הביא לספורט רוח רעה שהורגשה על ידי החיקוי החלש שלו – קובי.
מה שעולה מכאן זה שהתרומה של פופ גדולה לכלל המשחקים הקבוצתיים כי הוא מסמן לדור הבט כיצד הם צריכים להיות משוחקים.
ועוד נקודה שנובעת מהדברים הנ'ל: בכל מה שקשור לכדורסל נטו – דאנקן גדול מקובי.

Berch
Berch
14/04/2015 8:02:17

מנחם אתה כותב יפה, ברור, ושליטתך בעברית גבוהה מחלק מהאנשים שגרים בה (למרות שהמנעד שאתה יכול להגיע אליו בקללות די דומה : – ) כך שאין לך מה להיות מודאג.

חוצמזה אתה צודק. לפעמים. ובתור אחד שנשוי (פעמיים) אתה צריך לדעת שזה הרבה….

יישר כח
חזק ואמץ
וכל הכבוד לצה"ל

מולי
מולי
14/04/2015 8:29:04

LONGEVITY פירושה "אריכות ימים", אבל אני חושב במקרה הזה בתרגום הראוי ביותר הוא "המשכיות לאורך זמן"

המשגיח
14/04/2015 9:49:36

איזה פוסט נהדר

צביקה
צביקה
14/04/2015 10:54:48

הפוסט מצויין. אבל כפי שהוכח גם במקרה סלטיקס וגם במקרה מיאמי בארבעת השנים הקודמות – אפשר גם להביא אליפות על ידי איסוף כוכבים. זה לא בלתי אפשרי.

צביקה
צביקה
14/04/2015 10:55:46

הפוסט מצויין. אבל כפי שהוכח גם במקרה סלטיקס 2008-2010 וגם במקרה מיאמי בארבעת השנים הקודמות – אפשר גם להביא אליפות וגמרים על ידי איסוף כוכבים. זה לא בלתי אפשרי.

asi
asi
14/04/2015 12:31:31

במילים אחרות- תנו למאמן מוצלח לנהל את ההצגה במקום לרדוף לשווא אחרי הסופרסטאר הבא. הגיע הזמן של כל המאמנים הקיקיוניים בליגה ללכת הביתה ולתת למקצוענים לעשות את העבודה. דרק פישר אאוט, דיויד בלאט אין!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
14/04/2015 13:15:20

אחלה מאמר, אם כי קצת רגוע מדי…
בנוגע לשיקגו, היא מלכה במשך זמן רב כל כך, ושרדה גם את עזיבתו של ג'ורדן, גם בזכותו של אחד שלא זוכה לאהבה גדולה פה באתר, הזן מאסטר.
פיפן היה ענק, אבל באופייו היה שחקן משלים לכוכב. רודמן, על אף כישוריו, היה מקרה ראש מהגדולים שהליגה ידעה, כזה שללא מאמן בעל סמכות יכל לפרק כל קבוצה מבפנים. וכל שאר השחקנים היו במקרה הטוב בינונים, בטח לקונטדורית.
גם במקרה של ג'קסון, כמו אצל הפופ, אני חושב שהגדולה הייתה ביכולתו להנהיג קבוצה, ופחות סגנון משחק כזה או אחר

לבקן
לבקן
15/04/2015 15:27:20

לא מסכים עם רוב הנאמר.
בעוד הרבה שנים לא יזכרו זאת כקבוצה של פופוביץ אלא של דאנקן. בסופו של דבר נדיר למצוא סופרסטאר נטול אגו כמו דאנקן וזה חלק מהכח שלו. תוריד את דאנקן מהקבוצה וה"קבוצה של פופוביץ" לא לוקחת אפילו אליפות אחת. תחליף את דאנקן בסופרסטאר אחר ורוב הסיכויים שהיא גם לא תיקח אליפות. כך שמי שחשוב כאן באמת זה דאנקן ולא פופ שכבודו במקומו מונח. באותה מידה ניתן לעשות תרגיל פשוט זה אצל הבולס והליקרס ופיל ג'קסון

MJ
MJ
15/04/2015 18:13:39

הקלידו את התגובה כאן…

סוס מעץ
סוס מעץ
15/04/2015 18:59:54

סוף סוף מנחם ברגע של כנות מסיר את הכובע בפני הפופ
אין מה לעשות, סאן אנטוניו היא קבוצה מאד מרשימה