פריוויו לפלייאוף-פורטלנד טרייל בלייזרס/רועי ויינברג

פריוויו לפלייאוף-פורטלנד טרייל בלייזרס

(עלה כבר אבל בגלל החלפת השרתים חלק גדול מהגולשים לא ראו את זה, עכשיו האתר יעבוד הרבה יותר מהר)

מאזן: 29-51, מקום רביעי במערב, ראש הבית הצפון מערבי (פעם שישית בתולדות המועדון)

מאמן: טרי סטוטס (273-253), עונה שנייה במועדון, עבר גם באטלנטה ומילווקי. לקח אליפות כעוזר מאמן של דאלאס ב-2011.

החמישייה הפותחת: בעמדת הפוינט גארד, דמיאן "קלאץ' שוטר" לילארד, 21 נק', 6 אס' ו-5 ריב' למשחק. השוטינג גארד הוא ארון "אני לא קובי" אפללו (פצוע, יחזור במהלך הסיבוב הראשון), 13 נקודות, 3 ריב' ו-3 אס' למשחק, והסמול פורוורד הוא ניקולס "ויוה לה פרנס" באטום, 9.5 נק', 6 ריב' ו-5 אס' בערב. לה מרקוס "מי זוכר שהייתי מספר 3 של רוי ואודן" אולדריג', 23.5 נק' ו-10 ריב' למשחק (פצוע, כנראה יחזור במהלך הסיבוב הראשון אם לא מוקדם מכך), בפאוור פורוורד, ומשלים את החמישייה רובין "הנגטיב של ברוק" לופז, 10 נק' ו-7 ריב' למשחק.

מובילים מהספסל: להוציא את האנשים שלא גמרו את העונה-כריס "מעביר זמן בדרך לפנסיה" קיימן (8.5 נק' ו-6.6 ריב' למשחק), סי ג'יי "יש פוטנציאל אין דקות" מקלום (7 נקודות למשחק), סטיב "גם מעביר זמן בדרך לפנסיה" בלייק (4.2 נקודות למשחק).

סיפור העונה: למועדונים שונים בליגה הזאת יש DNA שמתאים כמעט לכל הקבוצות שהמועדון הציג. קבוצה עם גבוה הגנתי מופלא, שחקן סופר ורסטילי וצלף פנטסטי? בוסטון (ראסל-ג'ונס-קוזי/קאונס-הבליצ'ק-וויט/פאריש-בירד-ג'ונסון/גארנט-פירס-אלן). קבוצה שיכולה לקלוע כל משחק 140 נקודות למשחק ולספוג 141, ולא תגיע לכלום בלי סקורר בחמישייה (אינגליש, אנטוני)? דנבר. קבוצה שתלחם ותאבק כל הדרך לניצחון (באד בויס/הקבוצה של 2004)? דטרויט.

ואילו פורטלנד היא קבוצה שתמיד תפתח את העונה עם ציפיות גבוהות ותשיג כמה שיותר ניצחונות, כל הדרך לדעיכה מינואר עד הפלייאוף בגלל פציעות, להוציא את משבר אמצע החיים שלהם בתחילת שנות האלפיים. הקבוצה הגדולה של הסבנטיז עם וולטון, זאת עם דרקסלר (אחרי ההגעה לגמר) וגם זאת של סוף העשור הראשון של המאה ה-21 עם רוי ואודן. הם פתחו את העונה טוב והיו בתקופה ארוכה במקום השני במערב, עד שהתחילו לשקוע בגלל ספסל קצרצר וגל של פציעות.

הבלייזרס, בהנהגת ניל אולשי, המנג'ר המוצלח, זיהו את הבעיה והביאו עוד סקורר שיעמיק את הספסל, ארון אפללו מאורלנדו, בדד ליין הטריידים. הם ניצחו ביחד חמישה ניצחונות מ-7 משחקים, ואז ווסלי מת'יוס נפצע. מת'יוס, אחד מהגארדים השומרים הטובים ביותר בליגה, סיים את העונה, ואפללו הוקפץ לחמישייה. קללת הבלייזרס הכתה שנית, והספסל של פורטלנד דליל יותר מכמות האקדמאים בהופעה של ניקי מינאז'.

למרות זאת, הבלייזרס זכו למזל מסויים העונה בזכות השיטה ההזוייה של האנ.בי.איי. לא רק שהם קיבלו מקום ב-4 הראשונות בקונפרנס התחרותי כראש בית, הם זכו לפגוש 12 פעמים את אוקלהומה סיטי הפצועה, מינסוטה היותר פצועה, דנבר החלשה והג'אז הנבנית מחדש, במקום לזכות בתריסר מפגשים מול סן אנטוניו, דאלאס, ממפיס ויוסטון כמו ניו אורלינס.

הבלייזרס מתבססים על התקפה חזקה, השביעית בטיבה בליגה, בהנהגת לילארד ואולדריג'. שניהם קולעים ביחד 45 נקודות למשחק מתוך 103, וכל הבלייזרס מתבססת על קליעה רצחנית מהעונשין (80% למשחק, הנתון הגבוה בליגה), ויד טובה מחוץ לקשת (36.3%, הנתון השמיני בגובהו בליגה, בעזרת לאונרד, אפללו, מקלום ואולדריג', כולם שחקני רוטציה שקולעים ביותר מ-35% מהשדה).

החולשה המרכזית של פורטלנד היא הגנה. הם סופגים ב-46.8% גבוהים מהשדה ל-2 נקודות, וב-33.9% בעיתיים מהשלוש. הם גם חוטפים 45 ריב' למשחק, דבר נוסף שפוגע בהם בצד השני של המגרש.

תחזית לפלייאוף: במקרה הטוב, הקבוצה מגיעה בריאה לגמרי, עוברת את הסיבוב הראשון בזכות שיתוף פעולה נהדר כרגיל של אולדריג' ולילארד יחד עם תפקוד טוב של קלעי השלשות שסובבים אותם, והם מודחים בסדרה בת 7 משחקים מול גולדן סטייט.

במקרה הרע לילארד היחיד משחקני החמישייה שמגיע כשיר לחלוטין לפלייאוף, אולדריג' נפצע במהלך המשחק השני והבלייזרס חוטפים סוויפ בסיבוב הראשון.

התחזית הריאלית
היא הדחה של הבלייזרס ב-5 עד 7 משחקים, תלוי במידת הכשירות של אולדריג' ושות'. כדי להצליח בעתיד הבלייזרס לא יצטרכו רים פרוטקטור טוב יותר, או סווינגמן שקולע 15 למשחק, אלא רופא אליל או כל אחד אחר שיסיר את הקללה שרובצת על המועדון מאז בחרו את ביל וולטון בדראפט.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה על הפריוויו. אני בטוח שהם קיוו לקבל את יוסטון פעם נוספת, אבל ממפיס היא האפשרות הפחות גרועה בינם לבין הקליפרס והספרס.

    זה יהיה מעניין לראות את גאסול ואלדריג, שיהיו ללא ספק השחקנים המבוקשים ביותר בקיץ (בהנחה שלברון לא יוצא מהחוזה).

  2. פורטלנד היא קבוצה שתהיה קשה ביותר לכל אחת, אבל הם תמיד יפסידו 4-3 כי חסר להם משהו, ומה שחסר להם זה בטחון עצמי וחוצפה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט