שיא חדש: 7 שחקני קנטקי בדראפט / מנחם לס

הקבוצה שכמעט הפכה לטובה אי פעם אילולא הפסידה לויסקונסין, הופכת בצ'יק לקבוצה הריקה ביותר במכללות. מתוך ה-12 שלה שבעה הולכים לדראפט. לג'ון קליפרי יהיו שם הרבה חורים למלא.

שבעה משחקניה הודיעו אתמול והיום שהם ניכנסים לדראפט של 2015 בעוד חודש וכמה ימים.

במסיבת עתונאים אתמול (יום חמישי) הג'וניור ווילי קאולי-סטיין (2.14 מ') והתאומים אנדרו ואהרון הריסון, הפרשמנים קרל-אנטוני טאונס וטריי ליילס, וכן הסנטר הספסלי דקארי ג'ונסון והשוטיטנג גארד – אף הוא ספסלי – דווין בוקר, הודיעו כולם על כניסתם לדראפט.

לדעתי ה-11'6 טאונס יהיה הבחירה הראשונה מהשבעה, אם כי ישנם המעדיפים את קאולי-סטיין. קאולי סטיין וליילס יהיו כמעט בטוח בחירות לוטרי אף הם. אני מאמין ש/גם בוקר ייבחר בסיבוב הראשון, בעוד התאומים והשאר יחכו לסיבוב השני לפני ששמם ייקרא.

"היתה זו החלטה קשה לרובנו", אמר התאום ארון הריסון, "אבל זה הזמן להגשים חלום הנמצא איתנו עוד מבית הספר העממי".

מאחוריהם ישב ג'ון קליפרי שנראה די המום כי עד כמעט הרגע האחרון הוא האמין שרק 5 משחקניו יהפכו למקצוענים. אבל בלקסינגטון כבר רגילים ל-"ONE-AND-DONE" מנטליטי בקמפוס, וקליפרי יודע טוב יותר מכל אחד מאיתנו שכשהוא מביא שחקן חמישייה של 'אול-מקדונלד' – ואפילו כל שחקן מהתריסר של הטובים בתיכונים, הוא  מסתכן בשימוש השחקן לעונה אחת בלבד.

אין כאן כל שבירת חוק. כל מאמן מכללות היה מודה לאלוהי הכדורסל שיהיה לו קרל-אנטוני טאונס כזה לעונה אחת. למה הם באים לקנטקי? כי קליפרי פיתח שם 19 שחקני NBA מאז הגיע מממפיס, 15 מהם בחירות דראפט סיבוב ראשון. זה מקרה של ביצה ותרנגולת כשאתה לא יודע בדיוק מי גורם למה ראשון, אבל מה זה משנה? כל 'אול אמריקה' בתיכונים יודע שהגעה לקנטקי היא כמעט כרטיס כניסה ל-NBA.

ב-2012 חמישה פרשמנים שחקני קנטקי (פלוס הסניור דריוס מילר) עשו את ה-NBA. העונה, הקבוצה רצה עם רקורד של 0-38 עם סכויים להביא אליפות תשיעית לאוניברסיטת הכדורסל הזאת, אך החלום ניקטע באיבו (מה זה 'באיבו', גיא או מישהו אחר?). אחרי ההפסד לויסקונסין 64-71 עלתה מיד השאלה מי יחליט להישאר שנה נוספת להתבגר ולקחת SECOND SHOT עם האליפות. מסתבר שאיש לא רוצה לחכות. כולם יודעים שלנצח את אליפות המכללות הוא דבר שקשא לנבא. פעם ניסיתי לנבא בכל הרצינות ומיד התקשרו אלי מערוץ אחד ושאלו אם אני מוכן להיות חזאי מזג האוויר שלהם.

ההימור לחכות עבד מצויין עבור ק'אולי-סטיין שכל שנת משחק נוספת העלתה את מניותיו בצורה רצינית. בעונה שעברה הוא החמיץ את משחק הגמר בגלל נקע בעקב. אילולא ניפצע הוא היה ניבחר כנראה מאוחר בסיבוב הראשון. העונה? הוא בחירת לוטרי מובטחת יחד עם טאונס.

לדעתי ההריסונים היו צריכים לחכות עוד עונה. כפי שזה נראה היום אנדרו ייבחר מאוחר בסיבוב הראשון וארון בתחילת-אמצע הסיבוב השני. אלה שחקנים עם פוטנציאל ללוטרי פיק אבל לשם כך הם זקוקים לשנת מכללה נוספת. הם החליטו לא לחכות.

ג'ונסון ייבחר בסיבוב השני כי הרבה חסר לו במשחקו, אך גובהו והאתלטיות שלו, ונכונותו להתלכלך תחת הסלים, הן תכונות שהרבה מנכ"לים אוהבים.

בוקר? הוא התחיל את העונה כשחקן ללא הרבה תקוות, אך הג'אמפ המושלם שלו פקח הרבה עיניים. ההצלחות האחרונות של קייל קורבר וג'יי ג'יי רודיק עוזרות לו מאד כי היום שוטר רציני מרחוק טוב יותר משמן טוב.

היה יכול להיות שיא של שמונה, אבל אלכס פויטרס חוזר לשנה נוספת אחרי קריעת רצועת ה-ACL. גם הגארד טיילר יוליס (גארד בגובה 9'6) ומרכוס לי החליטו להישאר שנה נוספת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. נקטע או נקטף באיבו פירושו מת בעודנו צעיר.
    בהשאלה מאיוב (ח יב): עֹדֶנּוּ בְאִבּוֹ לֹא יִקָּטֵף.
    למעשה, אב – ארכאי: טריות, ירוק טרי. צמח צעיר ורענן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט