הערות שוליים – המספרים שלא בטוח ששמתם לב אליהם העונה / עומר מזיג

  • המלך לא מדייק – לברון קלע ב48.8% מהשדה העונה, ירידה דרסטית מה56.5% שהוא העמיד בשתי העונות האחרונות שלו במיאמי.
  • לא מזיעים – גולדן סטייט שיחקה 95 דקות קלאץ העונה. [abbr title="מאז שהתחילו להסתכל על החתך הזה ב96-7 ולא כולל עונות מקוצרות"]זה הכי מעט אי פעם.[/abbr]
  • לא נלחצים – גם לאטלנטה לא היו המון דקות קלאץ העונה – רק 121. אבל בניגוד לקבוצה המוזכרת בסעיף הקודם, הם ידעו להתמודד איתן מצוין – וזרקו 48.5% מהשדה בזמן הזה, נתון שמוביל את הליגה.
  • המקום הנכון בזמן הלא הנכון – הפייסרס נשארו מחוץ לפלייאוף המזרח עם הפרש סלים של 23+. הנטס נכנסו מהמקום השמיני עם הפרש סלים של 236-.
  • המקום הלא נכון בזמן הנכון – הראפטורס עד האולסטאר – 36-17 – המאזן הרביעי בליגה. הראפטורס מהאולסטאר – 13-16 – המאזן ה19 בליגה.
  • פינתי, טעם הארדני אמיתי – מנסים להבין איך יוסטון עם המאזן השלישי בטיבו בליגה עם כל כך מעט כישרון התקפי? אולי זה יעזור – הרוקטס זרקו 899 שלשות מהפינה העונה, 234 יותר מקליבלנד השנייה בדירוג, ו380 יותר מעצמם בעונה שעברה. כנראה שזה מה שקורה כשאתה מקבל את טרבור אריזה בתחילת העונה, את קורי ברואר בדצמבר, ואת הארדן בעונת MVP.
  • על הקו – נחשו מי מובילה את הליגה ב[abbr title="כמות הזריקות מהשדה/כמות הזריקות מהקו"]קצב קליעות עונשין[/abbr]? טעות – סקרמנטו! ולא סתם מובילים – אלא בפער עצום עם יחס של 0.361 זריקות עונשין על כל זריקה מהשדה. קונטקסט – הפער בינה לבין השנייה בדירוג, יוסטון, שווה לפער בין יוסטון לדטרויט שבמקום ה20.
  • השחקן הכי אנדרייטד בליגה – מילווקי עם NetRtg של 6.9+ כשקריס מידלטון על המגרש ו7.1- כשהוא לא. זו הקוטביות החמישית בגודלה בליגה, אחרי פול, ג'יימס, קרי ודיאנדרה. [abbr title="שגיא רפאל אמר בפודקאסט של ישראבול שהוא יקבל את הMID-LEVEL. אני מהמר על כפול מזה"]מישהו עומד לתת לו הרבה מאוד כסף בקיץ הזה.[/abbr]
  • The Startling 5- החמישיה הראשונה של הספרס (ספליטר-דאנקן-קאווי-גרין-פארקר), ששיחקה העונה בגלל מגוון רב מאוד של פציעות רק 265 דקות בעונה הרגילה, מעמידה NetRtg מפגר של 23.6 כשהיא על המגרש. קונטקסט – זה אומר שכל זמן שה5 החבר'ה האלה על המגרש, הספרס פותחים עליך פער של כמעט נקודה כל 4 פוזשנים (לכל צד). פחד אלוהים.
  • להודות בכישלון – זוכרים שאמרנו בטרייד של רונדו שדאלאס מחזקת את החמישייה על חשבון הספסל? אז החמישיה של רונדו-אליס-פרסונס-נוביצקי-צ'נדלר שיחקה כבר כמעט 500 דקות ביחד, והיא עם NetRtg מאוד שלילי של 3.8-. קונטקסט – הנתון הזה היה מדרג אותם כקבוצה במקום השמיני מהסוף בליגה, קצת לפני סקרמנטו ודנבר. כנראה שכדורסל זה לא פנטזי.
  • פריחה מאוחרת של קלעים – כולם מדברים על עונת הקריירה של קורבר. למה אף אחד לא מדבר על עונות קריירה של ג'יי.ג'יי רדיק ודני גרין?
  • פריחה מוקדמת של סנטר – אם כבר עונות קריירה שלא מדברים עליהן – אתם יודעים כמה שחקנים חברים במועדון ה19 נקודות – 10 ריבאונדים – 50% מהשדה העונה? שניים. אחד הוא מפלץ שמועמד לMVP, והשני בן 23 וחתום ל54 מיליון דולר ל4 השנים הבאות, מחיר מציאה. אז למה אף אחד, ואני מתכוון אף אחד, לא מדבר על ניקולה ווצ'ביץ???
  • מעללי מונטי בניו אורלינס – בטח לא שמתם לב לזה כי הפליקנס העפילו לפלייאוף, אבל מונטי וויליאמס הוא מאמן ממש ממש גרוע. זה אולי קצת חריף, אבל אין דרך אחרת לקרוא למאמן שמביא קבוצה עם אשיק דיוויס והולידי בחמישייה למקום ה22 ביעילות הגנתית. אז ברוח הדברים אני אחוד לכם חידה – לפליקנס יש בסגל שני שחקנים עיקריים שהכדור הולך אליהם בדקה האחרונה של משחק [abbr title="+/- 5 נקודות"]צמוד[/abbr] – הראשון קולע ב68.8% מהשדה ו81.3% מהקו בדקות האלה, והשני קולע ב29.6% מהשדה ו62.5% מהקו בדקות האלה. אז מי לדעתכם מקבל 27 זריקות בדקות הנ"ל, ומי 16? הפותרים נכונה יזכו ב3 השנים הנותרות של חוזה המקסימום של אריק גורדון.
  • מעללי פליפ סונדרס במינסוטה – רוביו ופקוביץ שיחקו [abbr title="וכשאני אומר "ביחד", אני לא מתכוון ל"ביחד על המגרש באותו הזמן", אלא לסכום המשחקים של שניהם.."]ביחד 53 משחקים העונה[/abbr], והוולבס חייבים להם קצת יותר מ77 מיליון דולר ל3 השנים הבאות. וגם ממש קר במינסוטה.
  • 50%-40%-90% – ובלי ששמנו לב, יש חבר חדש למועדון האקסקלוסיבי. וגם עם 100 ניסיונות לא הייתם מצליחים לנחש מי זה.

 

חג פלייאוף שמח!!!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רבה! אין כמו פוסט סטטיסטיקות 🙂

    לגבי האחרון, אני חייב להודות שהייתי מסוקרן והלכתי למדור סטטיסטיקה של nba.com אבל לא הצלחתי למצוא מי הבחור. כנראה שהוא לקח מעט זריקות ואז אולי לא שמים אותו בתוצאות. בכל מקרה הנה תמונה של שני היחידים שעשו את מועדון ה- 48%-38%-88%

    http://i.imgur.com/cv79CEz.png

    1. הישג מדהים להגיע אליו עם כל כך הרבה זריקות, למרות שזה לא כל כך עגול… תכיר אגב שבnba,com אתה יכול להעתיק את הכתובת URL משורת הדפדפן במקום לצלם.

      ואם זה לא היה ברור המשפט בירוק זה לינק שמגלה מי זה. אני לא משאיר אתכם במתח 🙂

        1. הסנטר הצעיר הזה לא נסכנס באמת למועדון למיטב הבנתי, כי אים לו מספיק זריקות. אבל את האמת, הוא נראה מבטיח. נראה אולי הוא יפציע חזק עכשיו בפלייאוף. הוא משחק 15.4 דקות למשחק, קולע 5.9 באחוזים מרשימים כמו שהראת, ולוקח 4.5 ריבאונדים. לא רע לילד בן 23 בגובה 2.13 מטר בשנתו השלישית בליגה.

    1. לא מספיק בעיני. ווצ'ביץ נכנס העונה לטופ 5 של הסנטרים, ג'יי.ג'יי רדיק עושה בשביל הקליפרס כמעט בדיוק מה שקורבר עושה בשביל אטלנטה, ודני גרין התאושש מעונה לא טובה והפך להיות שחקן ה3&D הכי טוב בליגה.

  2. יופי של טור מאיר עיניים, כרגיל !
    מה שכתבת על ניו אורלינס מאוד מעניין, ואני חושב שיש קונצנזוס שהם יכולים להשיג הרבה יותר עם מאמן רציני (בלאט ?)
    גם אני רצתי לראות מי הכוכב מהנקודה האחרונה ושמו בכלל לא זכור לי . . .

    1. גם אני לא עומד בקצב, כל הכבוד לכותבים, אך נראה לי כדאי קצת להאט, כך שאיכות ההתייחסות תהיה ברמה של הכתבות.

  3. נמאס לי לחזור על זה שעומר מזיג חייב (!) לכתוב יותר. לפחות בשבילנו.
    כנ"ל זעפרני. מקווה שנקרא מהם יותר בפלייאוף.

    1. הלוואי, אבל האולטימטום שהציבו לו ולדל דמפס היה להעפיל לפלייאוף או להיות מפוטרים. גם אתמול לקח לו הרבה יותר מידי זמן להבין שאשיק לא מתאים לסדרה הזאת. מעניין לראות מה הוא יעשה במשחקים הנותרים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט