סיקור גמר המכללות + פורטלנד – ברוקלין / רון טחן

זהו. עונת כדורסל מכללות נוספת הגיעה לסיומה, כאשר לפנות בוקר דיוק זכתה באליפות המכללות לאחר ניצחון בגמר על ויסקונסין. ב NBA, ברוקלין גברה על פורטלנד. להלן סיקור היום:

 

דיוק (4ׂ-35ׂׂ) 68 – ויסקונסין (4-36) 62

שתי הקבוצות לא ביישו את המעמד, ולאחר מחצית ראשונה מאוד שקולה, הקבוצות ירדו להפסקה בשוויון 31.

במחצית השנייה ברונסון קואינג ופרנק קמינסקי הוליכו את ויסקונסין שכבר הובילה ב 9 נק', אך כאן התעלה אחד משני כוכבי המשחק, גרייסון אלן המפתיע, שחקן השנה הראשונה שלא בלט בטורניר אך הגיע בגדול למשחק החשוב ביותר של העונה. אלן צלף מבחוץ, מבפנים וכן מהעונשין כדי לצמק את הפער, ולבסוף זה היה כוכב המשחק, טיוס ג'ונס, שהשווה את התוצאה.

סם דקר עוד העלה את הבדג'רס ליתרון, אך שלשה אדירה של מי אם לא טיוס ג'ונס, העבירה את היתרון לשדים הכחולים (58-59). בנקודה זו, ג'הליל אוקאפור המבוקש ב NBA הצליח להיכנס למשחק (נקלע לבעיית עבירות), ועם שני סלים הגדיל את היתרון ל 5, קצת לפני שטיוס ג'ונס קבר עוד שלשה גדולה שהעלתה את דיוק ליתרון 8 דקה וחצי לסיום.

ויסקונסין עוד הורידה ל 3 הפרש, אבל ג'ונס דייק כמו גדול מהקו, ויסקונסין החטיאה ניסיונות מרחוק, והסיפור נגמר.

את דיוק, לו זוהי הזכייה החמישית בתואר, הוביל כאמור טיוס ג'ונס עם 23 נק' (19 מהן במחצית השנייה), וסייעו לו גרייסון אלן עם 16, וכן ג'סטיס וינסלו עם 11.  אוקאפור סיים עם 10 נק', שככל הנראה היו 10 הנקודות האחרונות שלו בקריירת המכללות הקצרה.

בויסקונסין, מי שסיים בוודאות את קריירת המכללות שלו הוא פרנק קמינסקי. "הטנק" היה נהדר וסיים עם 21 נק' ו12 ריב.  נייג'ל הייס סיים עם 13 נק', וסם דקר המוכשר תרם  12 ו 8 ריב', אך תפס ערב רע מחוץ לקשת עם 0 מ 6.

משחק גדול שלו לא עזר

 

ברוקלין (41-36) 106 – פורטלנד (27-50) 96

כשהיא ללא אלדריג', קיימן וניקולה באטום, הבלייזרס נקלעה לבעיה מול שחקן השבוע במזרח בפעם השנייה ברציפות, ברוק לופז, שהמשיך ללהוט וסיים עם 32 נק' ו 9 ריב' מול עיניו הבוחנות של אחיו רובין. ברוקלין מחצה את פורטלנד 13-32 ברבע השני, ומכאן הבלייזרס ניסו לרדוף אחרי המארחת, אך ללא הצלחה.

ניצחון חשוב מאוד לברוקלין, שמחזקת את אחיזתה במקום השביעי במזרח. מלבד לופז, דרון וויליאמס המשיך את כושרו המצוין עם 24 נק' ו 10 אס',ות'דאוס יאנג תרם 20.

את פורטלנד המאוכזבת, שמתכוננת לעונה נוספת בה תפגוש מדורגת מס' 5 ללא יתרון ביתיות, הוביל לילארד עם 36 נק', כאשר לאונרד עם 17 ומקאלום עם 15 מנסים לסייע.

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יאיר
יאיר
9 years ago

תודה רון על סיקור מעולה.

לא יודע מה איתכם, אתם הרי מתים על העניין הזה של המכללות. אבל אחרי שקמתי לראות את הדבר הזה, יצאתי קצת מאוכזב. תוצאה נמוכה, משחק איטי, יותר מדי דאווינים ופחות מדי כדורסל. וזה עוד היה הגמר.
כנראה שאני לא מבין משהו אבל לא עפתי, וזה בלשון המעטה.

יניב
יניב
9 years ago
Reply to  יאיר

1+

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
9 years ago
Reply to  יאיר

אותך ל K700

נדב
נדב
9 years ago
Reply to  יאיר

עדיף פי אינסוף על פני לייקרס-דטרויט או אפילו מילווקי-שארלוט

עגל
עגל
9 years ago
Reply to  יאיר

המשחק באמת ברמה יותר נמוכה אבל אם אתה מחובר לקבוצה (בעיקר אם חיית בארה"ב) אז החוייה הכללית יותר חזקה מבנב"א.

bobby
bobby
9 years ago
Reply to  יאיר

+1

איתי
איתי
9 years ago

לפורטלנד נשארו משחקי בית מול מינסוטה ויוטה ומשחקי חוץ מול קבוצות שסיימו את עונה כמו גולדן סטייט ודאלאס. ועוד אחד בחוץ מול התאנדר. עדיין הכל פתוח מבחינתה כי לאחרות יש הגרלה קשה יותר.

פאקו
פאקו
9 years ago

לברוקלין יהיה עדיין מאד קשה להחזיק במקום השביעי, כאשר ארבעת המשחקים הבאים שלהם הם אטלנטה, וושינגטון, מילווקי בחוץ ושיקגו (אבל עם W בטוח מול אורלנדו בסוף). סיכוי ממשי שאינדיאנה או מיאמי (אם יתעשתו) יעברו אותם.

המשגיח
המשגיח
9 years ago
Reply to  פאקו

לפי דעתי, לפי הלו"ז הזה, אם מילווקי תפשל, ברוקלין עוד יכולה לעלות למקום השישי

אטלנטה – מילסאפ פצוע, היא כבר הבטיחה את מקומה הראשון במזרח, ויכולה לתת מנוחה לכוכבים.

וושינגטון – גם היא די נעולה במקום שלה (החמישי) והפסד או ניצחון לא ישנה יותר מדי (שלא לדבר על זה שלדעתי ברוקלין יותר טובה)

מילווקי בחוץ – אם איכשהו הפער ביניהן יתקזז עד אז, זה יכול להיות מעניין. ברוקלין פייבוריטית.

שיקגו – אם לשפוט לפי כושרה של טורונטו, עד אז הבולס יבטיחו את המקום השלישי, וטיבודו חייב להעניק מנוחה לגאסול באטלר וגם לנואה שנפצע בתדירות גבוהה

אורלנדו – סיימו את העומה ממזמן, יפסידו.

פאקו
פאקו
9 years ago
Reply to  המשגיח

לגבי אטלנטה, הם ישמחו לנסות להוריד את ברוקלין למקום השמיני כדי להקטין את הסיכוי לפגוש את אינדיאנה (שעדיין יושבים לאטלנטה בראש).
שיקגו ווושינגטון עדיין עדיפות על ברוקלין לדעתי. הסטריק של ברוקלין לא ממש מרשים אותי (כולל הניצחון על פורטלנד התשושה אתמול).
לגבי מילווקי – יש מצב שאתה צודק.

Berch
Berch
9 years ago

תודה על הסיקור
אולי כדאי לוותר על הפתיח עם סקירת התוצאות… להשאיר קצת מתח להמשך. במיוחד כשיש פירות של השניות האחרונות במשחק…. 🙂

המשגיח
המשגיח
9 years ago
Reply to  Berch

סבבה.

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago

"משחק איטי"? אפילו לא אגיב.
ויסקונסין הפסידו רק בגלל יום קליעות עצוב של כוכבם סם דקר.

אורן
אורן
9 years ago

תודה על הסיקור.
קמינסקי יהודי?

Mel Less
Mel Less
9 years ago
Reply to  אורן

no