פריוויו ובלוג חי לגמר המכללות + פורטלנד נ' ברוקלין / איל ספיר ורון טחן

המירוץ ומאבקי הדירוג בדרך לפלייאוף ממשיכים להתחמם בדרך לנקודת רתיחה, אך היום, עם כל הכבוד ל NBA, מירב תשומת הלב תופנה לעבר אינדיאנפוליס, ולאו דווקא עקב חזרתו של פול ג'ורג' אתמול לאחר שמונה חודשים בחוץ.

היום ב 4:20 לפנות בוקר ייערך ב Lucas Oil, איצטדיונה של קבוצת הפוטובול אינדיאנפוליס קולטס (אמור להכיל היום בסביבות ה – 70,000 צופים), המשחק החשוב ביותר בעונת כדורסל המכללות, הגמר הגדול, בין דיוק (לה זו תהיה ההופעה ה – 11 בגמר) לוויסקונסין (לה זו תהיה ההופעה הראשונה בגמר מאז 1941).

לאחר שהשדים הכחולים של דיוק פירקו בחצי הגמר הראשון את מישיגן, הפנטזיה של תקשורת הספורט לגמר ALL-BLUE מול קנטאקי המושלמת הייתה קרובה להתממש, במה שהיה מסדר לנו גמר קלאסי בין שתיים מקבוצות המכללות המצליחות ביותר בהיסטוריה, וכן השנואות יותר בארה"ב.

הכל כבר היה מוכן, ואז הגיעה וויסקונסין הנהדרת, שסירבה לפחד מקנטאקי, "קבוצת המכללות הגדולה בכל הזמנים" לכאורה, ובמשחק דרמטי הצליחה להנחיל לה את הפסדה הראשון העונה, לאחר 38 ניצחונות רצופים, וסידרה לנו גמר שיכול להפוך למרתק לא פחות.

 

4:20 דיוק (4-34) – וויסקונסין (3-36) / איל ספיר

 

בפינה הימנית, במשקל 110 ק"ג ובגובה 2.13 מטרים, שחקן השנה בליגת המכללות ומועמד לבחירה בעשירייה הראשונה של הדראפט הקרוב, קולע 18.7 נקודות למשחק ב-54.9% מהשדה ו-41.5% מהשלוש (!), לוקח 8 ריבאונדים למשחק ומוסר 2.7 אסיסטים, פרנק קמינסקי!

בפינה השמאלית, שוקל 122 ק"ג ומתנשא לגובה 2.11 מטרים (אחד מהשניים, אוקאפור או קמינסקי, מזייף. לא יכול להיות שההבדל ביניהם הוא אינץ' בודד), ככל הנראה הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, קולע 17.7 וקוטף 8.7, ג'הליל אוקאפור!

טוב, אני עושה חטא גדול בניסיוני להציג את המשחק כקרב איגרוף בין שני הסנטרים. זה חטא מכיוון שה-USAGE% של אוקאפור הוא 27.4% ולקמינסקי אף אחד לא טורח לבדוק אבל הוא לא כל כך יותר גבוה, מה שאומר שכשלושת רבעי ההתקפות עוברות דרך שחקנים אחרים; זה חטא מכיוון שיש עוד שחקנים נפלאים, לדוגמה ג'סטיס ווינסלואו, קווין קוק וטיוס ג'ונס בדיוק או סם דקר ונייג'ל הייז בוויסקונסין; אבל זה חטא בעיקר בגלל סיבה בודדת – אנחנו לא סקאוטים של ה-NBA. רוב רובם של שחקנים בגמר הקרוב, (ובינינו, גם קמינסקי ואוקאפור) לא יהיו כוכבי NBA. הרוב המוחלט כלל לא ינסה להגיע לליגה הזו. אנחנו צופים במשחק הזה, ולא במשחק הנפלא בין ברוקלין ופורטלנד, בשביל להתנתק מה-NBA ולצפות בכדורסל אחר, פשוט יותר, איטי יותר, סימפטי יותר, מיוחד יותר – ולא במלחמת הכוכבים (המדהימה) שמאפיינת את הליגה של הגדולים.

 לכן, כפי שבטח כבר הסקתם, ההימור שלי הולך עם הכדורסל היותר מיוחד ופחות אפקטיבי ל-NBA, הכדורסל של וויסקונסין.

2:00 ברוקלין (41-35) – פורטלנד (26-50)

משחק חשוב לשתי קבוצות הנמצאות בכושר טוב, בו נקבל דרבי משפחתי בין האחים לופז.

ברוק לופז בכושר מפלצתי, ובמו ידיו הוביל את ברוקלין מהמקום ה – 11 במזרח למקום השביעי. עקב עייפות הקבוצה הובסה מול אטלנטה, אך לאחר מנוחה קצרה, היא מוכנה לחזור ולנצח כדי לנסות ולחזק את מעמדה בדרך למפגש אפשרי חוזר בפלייאוף עם לברון ג'יימס, הפעם במדי קליבלנד.

מהצד השני, פורטלנד כבר הבטיחה מזמן את השתתפותה בפלייאוף, ובשישי האחרון אף זכתה בראשות הבית הפנימי שלה, מה ש"מסדר" לה לפחות את המקום הרביעי במערב. למה "מסדר" (פעם ראשונה)? שכן עקב היותה ראש בית, היא תסיים במקום הרביעי לפחות גם במידה וישנן כמה קבוצות עם מאזן טוב יותר. למה "מסדר" (פעם שנייה) ? שכן המקום הרביעי לא מקנה לה יתרון ביתיות מול קבוצות עם מאזן טוב משלה, וכרגע, לשלוש המועמדות לסיים במקום החמישי (ממפיס, קליפרס, ספרס) יש מאזן טוב מפורטלנד, שלא לדבר על העובדה שבמפגש פוטינצאלי הן פייבוריטיות.

אני מאמין שנקבל משחק חזק ופיזי, בו רובין לופז אמנם יתקשה להאט את אחיו,  אך יראה כיצד דרון וויליאמס לא עומד בקצב של דמיאן לילארד, שיחד עם אלדריג' יוביל את קבוצתו לניצחון.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה על הסיקור!

    אישית אף פעם לא התחברתי כל-כך לכדורסל מכללות..זה פשוט נראה שהם משחקים לרוחב הפרקט במקום לאורך.. מצד שני – בניגוד ל-NBA, שם כן אפשר לראות הרבה יותר התלהבות. אבל עדיין, מבחינת כדורסל נטו – אני פחות מתחבר.
    אולי אם הייתי גר בארה"ב הייתי מתחבר בצורה טבעית יותר לכל המהומה.

  2. אגב, מבין 500 שחקנים בליגה, מייסון פלאמלי הוא אחד משני השחקנים היחידים שאחיו משחק היום בגמר. היו חייבים לתקוע לו משחק (ועוד הפסד בטוח)?

  3. אנחנו עוזבים את סטוני ברוק, לונג איילנד, ועד שיתחיל גמר המכללות כבר אהיה בבית.
    זוהי הפעם הראשונה מזה שנים ששני סנטרים הם האנשים החשובים של המשחק. הפעם האחרונה שזה ממש קרה היתה אליפות הפיינל פור כשאל הורפורד מפלורידה התמודד ראש בראש נגד גרג אוגדן. קמינסקי נגד אוקפור. המוזר נגד זה שמזכיר את דאנקן. הלבן נגד השחור. הסניור שהיה שחקן ספסל שנתיים נגד הפרשמן שמהשנייה הראשונה היה הכוכב.
    יש בדו קרב הזה הכל.
    I CANNOT WAIT!

    1. אין, אבל יש חוק מפגר של הליגה שמחייב ראש בית ב-4 המקומות הראשונות.

      דרך אגב, גם ברוקלין וגם בוסטון לא היו במירוץ לפלייאוף אם במקום 8 משחקים נגד פילדלפיה וניו יורק הן היו צריכות לשחק 8 פעמים נגד שיקגו וקליבלנד כמו אינדיאנה/כמו וושינגטון ואטלנטה כמו מיאמי.

      גם זה שמבית אחד כנראה יהיו 5 קבוצות בפלייאוף (ניו אורלינס, ממפיס, ספרס, יוסטון, דאלאס) ומבית אחר יהיו רק הבלייזרס זה לא הוגן בשיט.

        1. 1. המרחק ביניהן הוא חצי משחק (עם משחק חסר לניו אורלינס), והיתרון בשובר השיוויון הוא של ניו אורלינס-אם הקבוצות מסיימות עם מאזן שדה, הפליקינס בפנים ו-OKC בחוץ.

          2.אוקלהומה הפסידה 3 משחקים ברציפות.

          3.לת'אנדר נשארו משחקים מול סן אנטוניו, פורטלנד, אינדיאנה, סקרמנטו ומינסוטה, אז כנראה הם יסיימו עם עוד 2 ניצחונות ו-3 הפסדים (הפייסרס בכושר טוב יותר ועם ג'ורג' יכנסו לפלייאוף), מאזן של 38-44.

          4.לניו אורלינס נשארו משחקים מול גולדן סטייט, פניקס, יוסטון, ממפיס, מינסוטה וסן אנטוניו-2 ניצחונות ודאים, וסיכוי שהווריורס יפסידו (בד"כ הם מפסידים יותר ממשחק אחד העונה). אז נניח הם עם 3 ניצחונות ו-3 הפסדים: 38-44.

    2. לדעתי יש לזה ערך חשוב בבתים שהם יחסית חלשים.
      תאר לעצמך שראשות בית לא היה מבטיח כלום – ככה היה יכול להיווצר מצב שיהיה בית בו כל 5 הקבוצות יעשו טנקינג.
      לעומת זאת, אם אתה נותן לקבוצה מקום 4 על ראשות בית, אז לא רק שזה מתמרץ אותה להגיע לפלייאוף, זה גם אומר שהיא תפגוש יריבה פחות קשה מאם היא תגיע לפלייאוף במיקום 8-7, אז היא תפגוש את הקבוצה הטובה או השנייה הכי טובה בקונפרנס.

    3. הערך הוא המפגש עם המדורגת חמישית. בעונה סטנדרטית המיקום בד"כ נותן אינדיקציה לאיכות הקבוצה ושריון המקום הרביעי קובע סיבוב מול קבוצה שטכנית נמצאת כרגע במקום פחות טוב.

  4. Mitt Romney Nailed His NCAA Bracket, Remains in the Top 1 Percent

    The Huffington Post's Scott Conroy reported that after Saturday's Final Four games, the former Republican presidential candidate is sitting comfortably in the 99.98th percentile of users who filled out brackets for ESPN.com's Tournament Challenge.

    Romney nailed six teams in the Elite Eight and correctly chose Wisconsin and Duke to face off in the championship game. He also took a ride on Michigan State, picking the seventh seed to streak all the way to the Final Four.

    He's taken his lumps politically, but he's beating the hell out of Barack Obama in bracketology this year.

  5. ויסקונסין ברי מזל להיות בשוויון עם יום קליעות כזה גרוע (עד החצי). גכם קובלסקי לא זורק מספיק (5 או 6 זריקות כל החצי?)
    האם אני היחיד כאן?

  6. אליפות חמישית לשישבסקי עם 4 קבוצות אליפות שונות.
    מרשים.
    דרך אגב, פעם ראשונה ב- 5 נסיונות, שדיוק מנצחת מדורגת 1 בגמר המכללות.

  7. דיוק קיבלה הרבה מתנות מהשופטים. ככה זה שאתה ששבסקי.. מהנבחרת וכו'

    גם בליגה החברה של פופוביץ' ודאנקן, מקבלים בדרך כלל שריקות. ככה זה דרך העולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט