קרבות על החיים והמוות במזרח. מירוטיץ' הוא רוקי העונה שלי / מנחם לס

MIR

אני מרגיש חובה לכתוב זאת לפני שאני הולך לחטוף תנומה. חזיתי בקרב המר והנימהר בין הנטס לניקס. היש לרפי ובינוני ההבנה באתר מושג מה הולך במזרח? כל יום כל מה שאני קורא כאן זה על הקרבות האדירים במערב. קרבות? על מה? מלבד אוקלהומה סיטי וניו אורלינס על מקום 8, הכל שם ניקבע. מה זה משנה אם אתה 4 או 5 או 6? מה זה משנה מי משחק נגד מי? לכל קבוצה מערבית ישנן יתרונות וחסרונות נגד כל קבוצה מערבית אחרת, אז הדרוג הסופי לא משנה כל כך.

במזרח? קרבות איומים מעתה ועד הסוף בין מיאמי, ברוקלין, בוסטון, שרלוט, ואפילו אינדיאנה עדיין נושמת. גם מילווקי לא יכולה עדיין להינפש.

אז אתם מספרים לי על המערב שם הכל גמור וחתום? באיזה עולם אתם חיים? בחיי שבסיסטם שלכם יש יותר מדי חומוס ושעועית, וגם פיטרוזיליה (אוקיי. קוסברה).

****************

מצאתי זמן תוך כדי חזייה במשחקי הערב לכתוב מאמר נוסף, אחרון, לפני הטיסה לניו יורק עוד כמה שעות. הרגשתי חובה להבהיר ל-K-700 (שאו קרה לו משהו רציני ואז אני מתנצל למפרע על מה שאני חושב שקרה לו – משברון עצבים קטן בגלל הלייקרס, וכשלונות בבחינות למנהל עסקים; הוא פשוט לא פיקח מספיק להשתלט על קורסים מסויימים בסטטיסטיקה ובמיקרו מרקט אנליסיס) מה קורה בעולם הרוקי'ס, ומי יהיה רוקי העונה. גם לדדי לא יזיק לקרוא חומר זה, ואם יש לו מה לומר שיאמר, ולא יזרוק את המשפט היחיד שלו: "כל הכתוב הוא CRAP. שטויות. דבר אחד אפילו לא נכון", אבל כמובן שלעולם הוא לא יכתוב את 'הנכון', כי מלבד חוזי שחקנים וחוקי העברות אין לו מושג מה קורה בעולם הכדורסל יותר מלרוסיה של מומי.

אז ככה: אחרי שג'ברי פרקר ניפצע אבד כל החשק לדון ברוקיס. היו שמוכנים היו לתת את תואר 'רוקי העונה' לאנדרו ויגינס.

לפתע קרה משהו. שחקן שבתחילת העונה איש לא ידע על קיומו ב-NBA (מלבד כמובן K-700 היודע על כולם) חטף את לפיד ההובלה ולא מרפה ממנו. שמו ניקולה מירוטיץ', והוא רוקי העונה שלי למרות שהוא אירופאי חיוור.

הוא הפך לא סתם לפורוורד הטוב ביותר בין הרוקיס, אלא לאחד הפורוורדים הטובים ביותר בכל הליגה. נקודה ופיסקה חדשה.

חבל שלידתו באה על חשבון ה-FALLEN בקבוצה. אתם יודעים, FALLEN, כמו ב-"חללים": דרק רוז. ג'ימי באטלר. יואקים נואה. טאז' גיבסון. הם החמיצו יחד 76 משחקים, והספירה נימשכת.

אז מה קרה? השחקן שהגיע הנה מריאל מדריד (כך נידמה לי אבל זה לא חשוב מאין הגיע) ניצל את העובדה הזאת (כשבמקרים כאלה אומרים "ניצל את העובדה" רק רפי הבנה מבינים אותי לא נכון) לטובתו, והראה מי הוא ומאיזה חומר הוא בנוי. ישנם שחקנים רבים שמבזבזים הזדמנויות כאלה. הוא אחד השחקנים החשובים ביותר באחזקת הבולס במצב טוב להיכנס לפלייאוף של המזרח, ועד אז כמה דברים טובים יכולים לקרות, מלבד עם דרק רוז.

.אני לא יודע מאיזו מדינה הוא. עבורי "יץ'" הוא "יץ'" ולא משנה לי כקליפת השום אם הוא מסרביה, בוסניה, קרואטיה, סלובניה, או מעוד איזה 5 או 6 מדינות ששמן מסתיים ב-"יה" ועבורי הן אותו דבר: אוכלים שם תפוחי אדמה עם כרוב, ומגדלים ענקים איך שהוא ללא פרוטאין.

הבנאדם לא החמיץ משחק דפוק אחד מאז שהגיע, ולא להאמין איך ה-"יץ'" הזה הפך מלהיות רוקי לכוח הנשק האמין והרציני ביותר של המאמן תיבו (את ההמשך תכתבו בעצמכם). השיקגו בולס, הקבוצה שמייקל הרים למרומי המגדל, זקוקה לרוקי קרואטי/סרבי/סלובני/אוזבקיסטני/ בוסניאני/ קזחסטני לשמור על גחלתה? לא יאומן. מעניין מה מרגיש מייקל, אבל עובדה. המירוטיץ' הזה הוא היום השחקן הטוב ביותר והחשוב ביותר בייר השנייה בגודלה בארה"ב.

הסטטיסטיקה העונתית שלו לא זועקת "רוקי העונה" (9.8 חיצים, 4.9 קרשים). אבל מאז האול סטאר וב-20 המשחקים מאז הוא נקולע 17.3 נק' עם 6.9 ריב', ו-1.1 חסימות. ה-USAGE RATING שלו קפץ לשמיים (28.9%) לעומת 19.3 ב-54 המשחקים הקודמים לאול סטאר.

הוא הפך לבעיית מצ'אפ לכל מס' 4 בליגה כי הוא מסוגל טוב אולי מכל "4" אחד לצאת מחוץ לקשת ולקבור דאונטאונים כמו טובי הקלעים. מספרי 3 נמוכים מדי לשומרו. הוא גם מסוגל לשים את הכדור על הפארקט ולכדרר כפוינט גארד גבוה. אני מרגיש לא נעים לומר זאת, אבל לא האמנתי שאירופה יכולה ליצור שחקנים כאלה. אני כבר לפני שלושה חודשים כתבתי כאן שהוא שחקן לא פחות טוב מטוני קוקוץ', וכולם – משום מה אני זוכר את מידן אבל היו עוד אחרים – עלו עלי.

אני שוב אומר "נחכה ונראה" ולרוב בסוף אני צודק.

ה-WIN SHARE שלו של 4.9 עושה צחוק – מגחך וצוחק באותו זמן – על כל רוקי אחר בליגה. מאז האול סטאר ברייק הוא קולע 7.7 נק' בממוצע  ברבע הרביעי של המשחקים, ורק לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק, ואייזיה ת'ומאס עושים זאת.

מירוטיץ' חשוב לבולס הרבה יותר מאשר נואל חשוב לפילדלפיה או וויגינס למינסוטה כי המחשבה היחידה של הסיקסרס והוולבס היא בחירת לוטרי, והמחשבה היחידה של הבולס היא להגיע לגמר המזרח, ואולי יותר, ואין מחשבות כאלה ללא מירוטיץ'. כשחושבים על וויגינס או נואלס ועל הפלייאוף חושבים על דברים שוניםולא שייכים. כשחושבים על מירוטיץ' – חושבים על פגישה עם לברון.

אתם מבינים על מה אני מדבר? K-700, האם בינתך מסוגלת להיכנס לעומק הדברים שאני מנסה להסביר לך?

האם הוא ייבחר לרוקי העונה? אני לא מאמין. הבוחרים ייתנו את התואר לוויגינס. אבל חכו שהפלייאוף יגיע: כל הבוחרים בויגינס ייראו מטומטמים.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה רבה דוק.
    מירוטיץ' אימלל את מכבי כבר לפני כמה שנים. בחור חכם שנשאר באירופה והיה לשחקן מרכזי.
    אחלה של טור – טיסה נעימה

  2. הנתונים לא משאירים שום מקום לספק שמירוטיץ' צריך להבחר כרוקי העונה.
    ראשון בכל המדדים: PER, RPM, WAR. ובהפרש.
    וכמו שכתבת, העובדה שהוא משחק דקות "איכות" בקראנצ' טיים, בקבוצת פלייאוף, רק מחזקת את יתרונו על שאר הרוקים.

  3. אולי מבחינה טכנית הוא רוקי אבל יש לו הרבה נסיון. הוא בן 24 למען השם… ממש זקן הרוקיז….
    זו לא כל כך חוכמה להשוות אותו לרוקיס בני 19-20. בטח שלא מבחינת הנסיון.
    זו הסיבה שהוא לא יקבל את רוקי השנה, גם אם הוא ממש טוב. אם היו לו מספרים כפולים אז יש מצב, אבל ככה לא.

  4. מירוטיץ לא מתרגש מהקשיחות של תיבודו כי מהמקום שממנו הוא בא – תיבודו הוא כלבלב רגוע ונחמד. נראה את השחקנים של שיקאגו מתאמנים אצל דושקו איבאנוביץ – כולם פורשים אחרי עונה והולכים לים

  5. צודק לגבי מירוטיץ'.
    זאת חוכמה גדולה בהרבה להיות אריה מאשר ראש לשועלים וזה בדיוק ההבדל בינו לבין וויגינס שמשחק בקבוצת לוטרי ולא נלחם על שום הישג קבוצתי

    1. יש לו אזרחות ספרדית בגדול הוא מונטונגרי שבחר לשחק בנבחרת ספרד.ומנחם לגביו כל מי שקצת מתעניין בכדורסל האירופאי הכיר אותו ואת היכולות שלו

  6. מחזור 2014 הוא מחזור הרוקיס המאכזב בכל הזמנים
    ביחס להייפ סביבו כמובן
    מסיר את הכובע בפני מירוטיץ שהיה בדרך למכבי אבל כרגיל לא פתחו את הארנק והסתפקו במצבאן או פלניניץ

    1. נראה לי שצריך לחכות עוד שנה שנתיים לפני שמחליטים על מחזור 2014. יותר מדי בחירות גבוהות נפצעו ובקושי שיחקו (אמביד, גברי, רנדל בתור התחלה ).

      אני גם עדיין אופטימי לגבי וונלה למראת שבינתיים הוא לא עשה יותר מדי (הרבה בגלל פציעה )

    2. ממש מוקדם להתאכזב מהמחזור הזה מידן.

      רנדל , פארקר ואמביד פצועים ויש פה לא מעט שחקנים מתחת לרדאר כמו נורקיץ הבוסני של דנבר.

  7. איזה טור, ללקק את האצבעות. מנחם במיטבו. שמחתי לשמוע שהוא מכה על חטא ומטפח אירופאי לבנבן. איך שמנחם כותב על כל ה"יץ" והסרביה-סלובניה וכ"ו הוא נשמע בדיוק כמו ג'ורג' בוש או אחד החברה שלו מהדרום . . .

  8. צודק לגבי מירוטיץ,

    לגבי המזרח – אני מעדיף לעשות כלים שעתיים רצוף מלראות משחק של כל אחת ממשתפות "קרבות האימים" מיאמי, ברוקלין, בוסטון, שארלוט ואינדיאנה.

  9. נהניתי לקרוא, תודה!
    מסכים איתך, מירוטיץ׳ יותר מראוי לטעמי לתואר, וגם אני חושש כי בסוף התואר יילך דווקא לוויגינס.

    מסכים גם לגבי המזרח – בזמן שבמערב 99% שאנחנו יודעים מי הן 8 קבוצות הפלייאוף, במזרח יש קרב פתוח על 2 מקומות, כשגם המקום של מילווקי לא 100% מובטח.
    עושה רושם שברוקלין ומיאמי מתחילות להתבסס בתחתית השמינייה, אבל אסור להספיד קבוצות קשוחות כמו אינדיאנה ובוסטון.

  10. מודה ומתוודה שאני זוכר היטב כשמנחם כתב על מירוטיץ "גדול יותר מקוקוץ" גם אני גלגלתי עיניים אבל בשבועיים האחרונים אני לאט לאט משתכנע שיש כיוון

  11. מעניין שגם קוקוץ הגיע בגיל מתקדם ( 26 ) לנבא אחרי והממוצעים שלו בעונת הרוקי די דומים למירוטיץ ( 10, 6 ) חוץ מבאסיסטים ( 3וחצי )
    אגב, בעונת השיא שלו קוקוץ העמיד מספרים דומים לאלה של מירוטיץ של אחרי אולסטאר ( 17, 7 ) כמובן שוב חוץ מבאסיסטים ( 5+)

  12. חחחחחח מנחם החששות שלך לגבי לא רחוקים מהמציאות חחחח
    המעי הגס שלי בבלבלות ואני מאושפז כמה ימים עכשיו בפנימית כירורגית קומה 3 ….. דיכאון מוחלט להעביר את הסדר כמו כלב על מיטת חולים אבל לפחות יש פה שתי אחיות סטונדטיות בנות 24 שלא זזות ממני שאלתי אחת מהן אם מישהו לקח אותה כבר לדייט רומנטי לאור נרות בקפיטריה מאז היא לא עוזבת אותי וכל היום עם חיוך….

    הדכאון היחידי זה איך לעזאזל אני אראה כמו בן אדם יונייטד-וילה בשבת וכמובן את הפיינל פור….

    הרופא ניסה להסתלבט עליי היום בבוקר שאיזה תאריך מצאתי לעצמי להתאשפז, הוא שאל אם אני מכיר תאריך יותר גרוע מזה עניתי לו-בוודאי ראשון לפני שבועיים, יונייטד-ליברפול זה התאריך הכי גרוע 🙂

    חג שמח וצ'ירס ממחלקת כירורגית קומה 3 חדר 6 מיטה ראשונה:-)

  13. מל אני לא יגוסלבי בשום צורה אבל צמחוני כן.

    כרוב ותפוחי אדמה ועוד כמה צמחים שכן מכילים פרוטאינים.[לפחות חומצת אמינו והנה צמחת לגובה וגם חיית יותר שנים.

    יש לא מעט מחקרים על זה שצמחונים יותר בריאים וגם חיים בממוצע כעשר שנים יותר.
    עוד לא מאוחר….
    דרך אגב בתפוחי אדמה לא להפריז, כרוב הכי בריא וזול שיש,תתן בראש :]

  14. כל מי שחזה בו באירופה ידע באיזה כשרון מדובר.
    שמחתי עבור הבולס כאשר שמעתי שהוא מצטרף אליהם.
    למרות זאת הופתעתי, חשבתי שישתלב טוב אבל לא כך.
    אני איתך דוקטור, רוקי העונה מגיע לו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט