מעורב הופס ליום ד': סטפן קרי קירקר לכריס פול ת'צורה / מנחם לס

לפני שאני מתחיל, רק שתדעו שהיתה כאן הסטוריה אתמול: FOX SPORT שידר חי את ישראל -בלגיה. בגלל שימי שלחישי וחמישי הם ימי ההרצאות שלי, חזיתי במשחק המוקלט. ישראל שיחקה גרוע מאד במחצית הראשונה, עם שיפור גדול בשנייה, ולא רק בגלל האדום. פשוט החלו לשחק משוחררים. אבל אני לא מבין את החלוצים שלנו: מה הם רוצים? להיכנס עם הכדור לשער? מה זה עושים מסירות 3 מטרים מקו השער?

לפחות פעמיים פליק קטן היה עושה שער.

זה הפוסט האחרון שלי עד יום רביעי הבא. הנכדה דריה הגיעה מישראל לניו יורק עם חברה סתם לבדוק את השטח לפני הגיוס. שתיהן תלמידות שמינית מצטיינות ששילמו מכספן את כל התענוג מבייבי-סיטינג ושעורים פרטיים. וואללה שאני גאה בה. הדבר היחיד שאיני מבין זה איך זה ששתי בנותי הביולוגיות (הבנים שלי קני וג'סי – שהם הבנים של גייל ולא שלי ביולוגית – הם חולי ספורט וגידלתי אותם מאד לא נכון: עוד משנות הטין שלהם הם אוהדי ניקס שרופים), וחמש נכדותי – אף אחת לא מתעניינת בספורט! אז מחר אחרי העבודה באוניברסיטה אנחנו טסים לניו יורק, ואז חינגה גדולה בלונג איילנד – סדר פסח אצל חנה (אחותה של אשתי רינה ז"ל) שבעלה ג'קי הוא ישראלי מצרי שגדל בבת-ים וחולה עליה עד היום, עם אחים ואחיות מכאן ועד הודעה חדשה. אני מת על סדר ספרדי – כל אחד קורא את ההגדה בקצב שלו ואז ג'קי צורח משהו וכולם יודעים לאן לחזור בהגדה, והמון לדינו. אחרי הסדר לוקחים את דריה וחברתה לטיול מיוחד באפסטייט ניו-יורק, ואנחנו חוזרים הביתה ביום שלישי.

אז בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכולם חג פסח שמח וכשר, כשבקשתי היחידה לגולשים היא להגיב יותר. אמנם חלה ירידה קטנה במספר הניכנסים, אבל הירידה כלל לא משמעותית. מה שכן משמעותי הוא מספר התגובות. כמה מגיבים קבועים נעלמו לגמרי או כמעט לגמרי. אולי ישנה עייפות חומר לפני הפלייאוף. בכל מקרה אני קורא לכל הגולשים להיות יותר פעילים ולומר מה שיש להם לומר בתגובות. למשל על הפלופ הזה של כריס פול, מלך הפלופרים של ה-NBA  כפי שתראטו בקליפ הבא (זאת ההזדמנות לומר מילה רעה על כריס פול, ולהוסיף לתמונה את ג'ון סטוקטון, דוויין ווייד, ועוד כמה שחקנים 'חמודים' הנראים כנערי מקהלה, יורמ'ים שמעולם לא נגעו בזבוב או נמלה: ה'טובים' הללו הם בני הזונות הרשעים ביותר בנמצא שיתקעו לך סכין בבטן, ואז יישבו וינגנו במנדולינה – גיא! מה ההבדל בין מנדולינה וגיטרה? – בזמן שאתה BLEED TO DEATH):

1. סטפן קרי עשה מכריס פול חזיון שקר

לא יודע אם ניתן או לא ניתן לכתוב "חזסיון שקר" אבל זה מה שקפץ לי בראש אחרי גן הילדים שסטפן עשה לכריס. הוא סחט לכריס את הלב, האשכים, והנשמה: בקלות כזאת הוא קלע שאפשר היה להשתגע. וכריס? הוא עשה מכריס ה-"BAD" מין כריס "MAD" שהחל לזסרוק כמשוגע מכל מקוןם על הפארקט והרוב ללא ניכנס. ככל שניסה יותר – ניכשל יותר. אם תסתכלו על הסטטיסטיקה, שניהם קלעו 27 נק' וגם לא היה הבדל משמעותי גדול בדברים האחרים (מלבד ה-4 מ-6 של קרי מה-3 וה-1 מ-6 מה-3 של פול) אבל ההבדל המשמעותי הגדול, העצום והרב היה בפסיכולוגיה של השניים: בעוד שלקרי הכל בא קליל, טעים, חמוד – ואפילו עם חיוך על הפנים ללא אגל (אגל או עגל, וגיא, מהיכן בא 'אגל'?) זיעה אחד, אצל פול הכל היה קשה, מסובך, 'דווקא', ונגחני. איזה הבדל עצום ביו השניים: אמש קרי שיחק להנאתו, וכריס פול שיחק כאילו עליו להגן על כבודו, שמו, ומקומו בהסטוריה. יחי ההבדל הקטן. והשיא כמובן היה בקרוס שקרי עשה לכריס פול שהשכיב אותו על הפארקט כאילו הוא עושה 'ברייקדנס. זה היה הקש ששבר את גב הגמל (גיא, מאיפה זה בא? אגב, אם אני גורם לך לעשות יותר מדי שעורי  בית שלח לי מסר ואפסיק עם השאלות. הבעייה שלי היא שבכיתות ז' ו-ח' רציתי רק כדורגל ונגיעות בציצים ולא חשבתי יותר מדי על לימודים).      

 

 

2.  הפלח הביא את הספארס לשיאם מוקדם מדי

פלח נשאר פלח, אפילו שלקראת המאורע אמש הוא לבש את החליפה היחידה שלו שלא ניקנתה בשוק הפישפשים. הוא הביא את הספארס בטרוף לאמריקן ארינה. הוא חשב שהוא בגמר של לפני שנה או שנתיים, והם באו להרוס את ההיט.

והם הרסו את ההיט.

הם שיחקו משחק נהדר, כמעט מושלם עבורם, ולי היה ברור שהוא ישלם תשלום יקר על כך: הוא הביא את קבוצתו לשיא מוקדם מדי. מי יודע? אולי הוא רצה להעניש את ההיט על לפני שנתיים ולתקוע בהם סכין כי ההפסד שם את ההיט במצב לא נעים, בהמיחוחד כשהנטס ממשיכים לנצח והסלטיקס נושמים על עורפם. אגיד לכם מה: הפלח ניצח, אבל אם לדוויין ווייד היה יום קליעות   ב-י-נ-נ-י   – לא יום טוב, אלא יום  ב-י-נ-ו-נ-י בקליעות במקום 6 מ-20, ואותו דבר נכון בנוגע לקראטי/סרבי הגורן הזה, מיאמי יכולה היתה לנצח. רק בריחה בסוף כשהספארקס חושבים שהם בפ]לייאוף הביאה להם נצחון.

אבל תזכרו מה אני אומר: הוא הביא את הספארס – המשחקים מצויין כבר שבועיים – לשיא מוקדם מדי. כמו פרחים היוצאים לאור בגלל שהיו כמה ימים חמים לפני האביב. אני מתפלא על הפלח שצריך לדעת דבר או שניים בקשר לפריחה מוקדמת: היא תמיד מביאה נבילה מוקדת. המבין יבין – את שלי אמרתי לרפי ובינוני ההבנה כאן.

3. הדראפט החדש שלי

 

1. ניקס: ג'אליל אוקפור או פרנק קמינסקי?

יופי לפני כשרון? כשאני אומר 'יופי' אני מדבר על השחקן המכוער ביותר בליגה מאז לושקטוף מהבוסטון סלטיקס של שנות ה-50 המאוחרות והששים המוקדמות. אני בטוח שפיל ג'קסון מעדיף את קמינסקי אבל הוא חושש שקהל הניקס יאכל אותו חיים אם הוא מפשל. כנראה גם שמלו יאמר להם שהוא מעדיף את אוקפור. אני? אני הייתי בוחר את קמינסקי, אבל לניקס אין את האשכים שלי יש. הם ייבחרו באוקפור.

2. מינסוטה : אנטוני טאונס

הם חייבים ביג מן, ואם הניקס ייקחו את אוקפור הם יעדיפו את טאונס על קמינסקי, כי קמינסקי הוא לבן, ונימאס למינסוטה עם לבנים. מספיק היה להם עם קווין לאב. הם רוצים חתול שחור בסנטר, חתול גבוה, שמאלי, המשחק  ר-ק  תחת הסל, שייקח מעט תשומת לב מוויגינס. עם ריקי ושבאז מאחור, וויגינס ודיאנג, וטאונס – וואללה שיש על מה לדבר.

3. פילדלפיה: ד'אנג'לו ראסל או  Emmanuel Mudiay?

האחד משחק באוהיו סטייט והוא יותר אמריקאי מהנשיא אובמה (שהוא לדעתי שונא את ארה"ב, מוסלמי בנשמה, ויליד הוואי – אבל לך תדע, אולי אפריקה)  והשני יליד קונגו, גדל בג'ונגל, ואכל בננות כל ימי חייו. כן, כמעט שכחתי: הוא משחק ב- Guangdong Southern Tigers, צ'יינה.

לדעתי הם יעשו שגיאה קולוסאלית וייבחרו באיש הקונגו (שאגב, גדל ושיחק תיכון בארה"ב)

 4. לייקרס: ד'אנג'לו ראסל

בחירה מצויינת. סוף סוף יהיה להם ]פוינט גארד אחרי שהניסויים עם סטיב נאש וג'רמי לין נפלו – איך אומרים? – על פניהם.

5. מג'יק:  ווילי קאולי-סטיין

הוא-הוא החולייה החסרה למג'יק להפוך לרלוונטים. הם חייבים SHOT BLOCKER, וזה מה שסטיין הוא. לדעתי הוא יהפוך לשחקן NBA טוב יותר מטאונס, אבל כאן עלינו לחכות ולראות. בחירה מצויינת, מג'יק!

6. סקרמנטו קינגס: ג'סטיס וינסלו

וינסלו עשה קפיצת מדרגה רצינית בפלייאוף, כשהגארד.סמול פורוורד מזכיר את ג'ימי באטלר כשתי טיפות מים. סקרמנטו צריכה אתלטיות. בוינסלו היא תמצא את מה שהיא מחפשת.

7. דנבר: פרנק קמינסקי

דנבר אוהבת סנטרים לבנים, נקודה. אם היה לי זמן הייתי עושה לכם רשימה מכאן ועד הודעה חדשה על הסנטרים הלבנים של דנבר. עם דנילו גלינרי ו- jusuf-nurkic, יהיו להם שלושה ענקים בסביבות 2.12-2.14 וזה אומר 'אושר' בעיר ה-"MILE HUGH". הם היו יכולים לבחור כאן את מיילס טרנר מטכסס, אבל הם יעדיפו את הלבן.

 

8.  דטרויט: מיילס טרנר

גרג מונרו לא מספק את הסחורה. אולי מיילס טרנר מטכסס – שתי טיפות מים  בצורה ובגוף – יספק את הסחורה

9.  שרלוט: קריסטפס פורזינגיס

אין לי מושג מי הוא או מה הוא, אבל בני קני משרלוט לחש באוזני שבעיר מדברים רק על הליטאי הזה – מין אנדריס בידרינס – כאילו הוא-הוא שיביא את המג'יק, אם לא ייבחר לפני זה.

10. אינדיאנה – ג'ריאן גראנט

הציפור אוהבת FEISTY GUARDS, והם ראו אותו מספיק בנוטר דאם השכנה לדעת מה הם רוצים. עם פול ג'ורג' בריא, אינדיאנה תהיה מוכנה לעוף בעונה הבאה.

4. INSIDE NBA עושים 1 לאפריל על שקיל

אנש "INSIDE NBA"  עשו "בחירת 100 הסנטרים הגדולים ב-NBA". היתה זו עבודת 1 לאפריל על שקיל. לא אמרו כמובן מילה לשקיל שהוא איש צוות שעומדים לעבוד עליו. הקשיבו וראו את תגובותיו, בעיקר אחרי שג'ק סיקמה ניבחר שמיני…

בחירה ראשונה? קרים עבדול ג'אבר.

בחירה שנייה – ביל ראסל.

בחירה שלישית – ווילט צ'מברליין.

בחירה רביעית? שקיל אוניל – אבם הם 'החביאו' אותו ושמו במקומו את דייויד רובינסון.

הוא החל לנוע בכסאו…

בחירה חמישית…

בחירה ששית…

בחירה שביעית…

בחירה שמינית…ג'ק סיקמה!!!

שמו עדיין לא מופיע. הוא מתחיל להעיר הערות…הם שמרו אותו ל-"מספר תשע". ראו אותו כששמו לא נקרא:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מה שדפוק בדירוג ללא קשר לאוניל, זה שרובינסון דורג לפני החלום. למרות שעל טעם ועל ריח אפשר להתווכח, זה נראה לי בושה וחרפה.

    1. הדרוג האמיתי שלהם באמת נפל בעיני כשהבם שמו את החלום ששי ואת רובינסון חמישי (שקיל היה רביעי).
      הסנטרים הם קרים, ראסל, ווילט, שקיל, החלום. ששי הוא דאנקן, אם מחשיבים אותו כסנטר. אם לא אז זה ביל וולטון.

  2. יש הרבה גרסאות קדומות ל-"הקש ששבר את גב הגל" –
    הגרסא הערבית זהה,
    הגרסה הטמילית (30 לפני הספירה) , מספרת על נוצת הטווס שגורמת לכרכרה להידרדר,
    בגירסה של סנקה הצעיר (50 לספירה) מרומא, זוהי טיפת המים שגורמת לשעון להתהפך.
    מי שטבע את הביטוי בתרבות המערבית הוא צא'רלס דיקנס בספרו "דומבי ובנו"
    it is the last straw"
    ".that overloads the camel

    וסליחה מראש, אבל במוסיקה בכלל ובכלי נגינה בפרט,
    אני ממש חסר מושג.

  3. מנדולינה היא קטנה יותר בעלת 4 מיתרים במקום שש בגיטרה ואמורה להפיק צלילים יותר גבוהים… פשוט כלים שונים כמו ההבדל בין צ'לו לגיטרה

  4. מנחם,איזה פלופ של כריס פול יש בראש לך!? תתסכל בהילוך איטי ותשים לב שספייטס ״נשען על פול״.
    דרך אגב, מאיפה אתה מביא את השטות שאובמה מוסלמי? אל תגיד לי שאתה מאמין לכל ניסיון הפלה רפובליקאי. לא רק שאובמה ניקה את הבלגן של בוש הכלכלה פורחת. משפחה וחברים מארה״ב אומרים שאפילו אפשר להרגיש בכיס הפרטי. אתה רוצה שאשווה בין הכלכלה של ימי בוש לבין הכלכלה של ימי אובמה?

  5. חג שמח מנחם נשמע כיף כל הלדינו אצלכם. אצלנו אותו הדבר.
    מנדולינה כלי מאוד נחמד, קצת קומי. תמיד הצחיק אותי לראות נגני מנדולינות עולים לבמה עם הכלי הקטן שלהם… הם תמיד כריזמטיים מאוד, כאילו כדי לפצות על הכלי הזעיר.
    מהלר שילב מנדולינה בסימפוניה ה-7 שלו (אולי גם בשמינית?). מי אמר שלא היה לו הומור? משעשע לראות את נגן המנדולינה עולה לבמה לקראת הפרק הרביעי – הפרק היחיד שהוא משתתף בו – ומתיישב בין כל הכלים "הרציניים" מסביב, מנגן את הכמה תיבות שלו, וחוזר למאחורי הקלעים.
    ישראל, אגב, היא מעצמת מנדולינות. שמעתי שיש אפילו אסכולת נגינה ייחודית בארץ, "אסכולת באר שבע". בחיי.
    הנה ה-כוכב בה"א הידיעה של המנדולינה בארץ ובעולם (הוא ממש סטאר באירופה), אבי אביטל, מנגן ויולדי:
    https://www.youtube.com/watch?v=RBEwEy5dgZU

      1. "6 לגיטימיות"
        תכתוב לי אחת, לא 4, שאינה לגיטימית! (אני מקווה שאתם לא מתרשם מדי מהתגובה של דדי שלא ראה שחקן מכללה דפוק אחד כל העונה).
        הוא סתם מנסה לעורר כאן פרובוקציות

  6. קארי שחקן שבאמת כיף לראות.
    קצת באסה שזה כבר פעם שניה על חשבון פול (שנראה לי שאני היחיד כאן שדי מחבב אותו), אבל עדיין תענוג.
    יש לו נונשלנטיות כזאת בכדרור ובזריקה שממש כיף לראות.

    כל פעם אתה מספיד את הספרס, וכל פעם הם צוחקים לך בפנים, מתישהו מן הסתם גם תצדק לגביהם, מקווה שלא השנה.

    לגבי אובמה, אבא שלו היה מוסלמי מקניה או ניגריה, לא יודע כמה זה השפיע על ברק, למרות שניתן לראות סימפטיה מוגברת למוסלמים שלא הייתה בנשיאים קודמים.

  7. מה יש לכולם שהם כ"כ מתנגדים לנשיא רציונלי שמנסה לפתור בעיות דרך דו שיח ולא בכח ומנסה להיטיב עם עמו?
    יכול להיות שזה בגלל שהוא שחור?

    1. בעולם מושלם כל בעיה ניתן לפתור בדו שיח והבנה של הצד האחר.
      בעולם שלנו יש אנשים שלדבר איתם זה כמו לדבר עם אלפקה, היא לא תקשיב לך וסביר שתקבל יריקה עסיסית לפנים, רק שלאלפקה הזאת יש רוק עם פוטנציאל גרעיני.

  8. כבוד לגיא על הידע….

    גם לי לא נראה שבמקרה הזה זה פלופ של פול. נראה שנגעו לו ברגל מאחור בטעות והוא מעד.

    שאקיל ענק. בכל המובנים 🙂

  9. אני גם חושב שווינסלו ברשימה של הקינגס.

    נראה אותו פה בשבת בפאב מול מישיגן סטייט.[אני במישיגן בשבועיים של החג]]

    אני ממש לא בטוח שאני בוחר אותו לפני סטנלי גונסון מאריזונה, שקצת ירד לאחרונה במוקים. גונסון הוא שחקן די שלם כבר עכשיו והקינגס צריכים עזרה בזמן הקצר, חתיכות משלימות , כי אם לא יעשו את הפלייאוף בשנתיים הקרובות הם בבעיה.

    אם קאולי סטיין מגי לקינגס הקינגס בוחרים בו לדעתי בלי למצמץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט