סוף העונה הבלתי יאמן  במערב תחזית לשיוויון מוחלט בין 5 קבוצות!! , סיכום חודש מרץ  / איתי קדם

Mexican-standoff-courtesy-1

את כל מה שאתם עומדים לקרוא תשנה תוצאה אחת במשחק אחד. אחרי שעברתי שוב ושוב על לוחות המשחקים ומצבן הנוכחי של הקבוצות אני עדיין חושב שתסריט כמו שתקראו מייד הוא אפשרי בהחלט ואפילו סביר וצפוי. אינני זוכר היתכנות כזו בעבר בין כל כך הרבה קבוצות בשב מתקדם כזה של העונה אבל זה עוד עשוי להתגלות כאחד מסיומי העונה מטורפים ביותר בהיסטוריה. חסל סדר ברבורים – תקראו בעצמכם !

אז מה היה לנו במערב במרץ ומה מצפה לנו לסיום העונה יחד עם תחזיות והימורים מושכלים לפלייאוף הנה הכל לפניכם, שנסו מותניכם וצללו פנימה –

המאמר נכתב הבוקר לאחר סיום המשחק האחרון לחודש בו צ'יקמקה הקבוצה החזקה במערב את הקליפרס , ומי שרוצה לבחון את התחזיות של עבדכם הנאמן למרץ מוזמן ללחוץ ממש כאן לפוסט מה 28 לפברואר : http://www.hoops.co.il/?p=41617

 

גולדן סטייט (61-13)  – התחזית שלי ( 57-17).

להגנתי אומר שבכל זאת ניסיתי ליצור איזשהו עניין בליגה אבל גולדן סטייט נתנו חודש יוצא מן הכלל כולל ניצחונות על מתמודדות ישירות במאבקי הפלייאוף. 2 הפסדים בלבד בכל החודש העמידו אותה הרחק מעל כל הליגה כולל מרחק סביר מאטלנטה כדי להבטיח את המקום הראשון בכל הליגה לקראת הסיום. למעשה הוורירירס לא הורידו את הרגל מהגז כשקר לא נותן לכוכבים לנוח יותר מדי. ונסיים במשפט פולני שכנראה הולך עם הלוחמים השנה – "אנחנו ננוח בקבר" ( או בשמונת המשחקים האחרונים של העונה ).

מה נשאר :

משחקי בית מול – פיניקס (כבר היום) , פורטלנד , מינסוטה , ממפיס , דנבר.

משחקי חוץ ב – דאלאס , סן אנטוניו , ניו אורלינס.

סה"כ 8 משחקים כששלושה ניצחונות מבטיחים את המקום הראשון בליגה. מאוד קשה לדעת כיצד יבחר קר לנהל את המשחקים האלו האם לנוח או להתאמץ, עד כמה  הקבוצה הזו רוצה לנצח כל משחק כבר ראינו החודש. נשחרר 3 הפסדים למרות שזה לא ממש משנה.

מסיימת את העונה במאזן 66-18

 

ממפיס דובים (51-24) התחזית שלי (52-23 ).

אני מצטט את עצמי מהפוסט הקודם – "ההפסד בסיום החודש לקליפרס מדליק כמה נורות אזהרה בכל מה שקשור להתקפה של ממפיס" . חודש מרץ הגיע ואיתו נמחק כל היתרון שממפיס פתחה במאמץ רב השנה. למשחקים האחרונים ממפיס מגיעה במאזן שווה ליוסטון וביתרון קטנציק על הקליפרס פורטלנד והספרס. בראש ובראשונה המבטים מופנים להתקפה  וליכולת של מרק גאסול להחזיק מעמד כי הוא פשוט נראה עייף ולא אפקטיבי כפי שהיה כל העונה. ממפיס הפסידה 8 משחקים במרץ וזה יותר מדי. הקבוצה עברה 100 נקודות רק 3 פעמים בכל החודש ( 102,101 ו 112 מול דאלאס… ). סימני השאלה גדלים וגדולים – האם הקבוצה הזו בנויה לעמוד במאמץ של סדרות פלייאוף?? בכלל לא בטוח !

מה נשאר :

משחקי בית מול – הת'אנדר ,וושינגטון , ניו אורלינס , אינדיאנה.

משחקי חוץ מול –  יוטה , הקליפרס , גולדן סטייט.

סה"כ 7 משחקים כל אחד מהם מלחמת עולם. הצ'יטה יבוא לקחת את המשחק , וושינגטון לא גמרה את העונה וזה משחק בקטובק , ניו אורלינס… , לשחק ביוטה מזמן נחשב לסיוט והקליפרס ירצו לטרוף את הדובים חיים. באופן אבסורדי אולי המשחק מול גולד סטייט אפשרי לניצחון. לקינוח משחק אחרון בעונה מול אינדיאנה שאם תהיה בתמונת פלייאוף מדובר על מפגש קשה מאוד של שתי קבוצות שלא קולעות ורק חופרות. בקיצור זוועה של לוח משחקים 3 ניצחונות ו 4 הפסדים !

מסיימת את החודש במאזן 54-28

יוסטון (50-24) התחזית שלי (50-24)

בשעה טובה בינגו. הקבוצה של הארדן ואריזה שורדת את החודש למרות כל הפציעות. כמו שכבר נאמר הקבוצה הזו שורדת עונה נוראית בגזרת הגבוהים שלה ולמרות שאין לה רכז דומיננטי או ערימת מחליפים – יש לה את 2 השחקנים הכי יציבים שיש וזה קייס חשוב מאוד להארדן לקראת הפלייאוף.

מה נשאר :

משחקי בית מול – סקרמנטו , סן אנטוניו , ניו אורלינס , יוטה

משחקי חוץ מול –  דאלאס , התאנדר , סן אנטוניו , שארלוט ,

סה"כ 8 משחקים, ניצחונות די בטוחים מול סקרמנטו ויוטה בבית (יוטה משחק אחרון בעונה) , יחלקו ניצחונות עם סן אנטוניו, ויעשו 2-2 בשאר המשחקים סה"כ 4-4

מסיימת את החודש במאזן 54-28 במאזן 2-2 עם ממפיס !!

 

פורטלנד (48-25) – התחזית שלי (48-25)

עוד בינגו , פורטלנד ממשיכה להחזיק מעמד. לילארד עייף מאוד ולא פוגע , אלדריג' נעדר פה ושם אבל לופז חזר לעניינים , קיימן נותן עבודה והכי חשוב – אלוף העולם באטום התעורר משנת החורף.. פורטלנד עם אפללו מסוגלת לנצח כל אחת בכל ערב נתון. עדיין לא הצלחתי לשים את האצבע על הנקודה המדוייקת למה הם לא מספיק טובים להמשיך ככה בפלייאוף כי כל הנתונים מראים שהם יכולים !

מה נשאר –

משחקי בית מול – הקליפרס , ניו אורלינס , מינסוטה , יוטה.

משחקי חוץ מול –  הלייקרס , ברוקלין , גולדן סטייט , התאנדר , דאלאס.

9 משחקים סה"כ. נצחונות מול הלייקרס מינסוטה ואפילו יוטה די בטוחים. מבין ניו אורלינס וברוקלין פורטלנד יקחו אחד. הקליפרס בבית , גולדן סטייט שלא ידוע איך תופיע מבחינת חשק , הצ'יטות ודאלאס אלו משחקי אש – 2-2 . סה"כ יסיימו עם 3 הפסדים ו 6 נצחונות !

תסיים את החודש במאזן 54-28 לא יאמן !

 

הקליפרס (49-26) התחזית שלי (48-27) 

הקבוצה של כריס פול! כנראה שגריפין לא בעניינים אז המושכות כן עובדות ועד הבוקר הקליפרס היו הקבוצה הכי חמה בליגה. אני מתחיל לרכוש להם כבוד אמיתי למרות שעכשיו כשגריפין חזר אולי הם יחזרו לסורם. עדיין, הקליפרס צריכים להיות הכי טובים במשהו , בפלייאוף הם צפויים לפגוש קבוצות ששומרות טוב יותר מהם או שקולעות טוב יותר מהם או שמאבדות פחות ובעיקר – שמרביצות יותר בלי לבכות לשופטים! טוב הליגה נגמרת ובהחלט יש למה לחכות. בכל מקרה אף אחד לא רוצה לפגוש את הקבוצה הזו בפלייאוף…

מה נשאר –

משחקי בית מול – הלייקרס , דנבר .

נוסעת ל –  פורטלנד , דנבר , הלייקרס , ממפיס , פיניקס.

סה"כ 7 משחקים , תסתכלו עליהם טוב טוב , 2 הפסדים מול פורטלנד וממפיס יתקבלו בהבנה , הקליפרס ינצחו את השאר. אם ינצחו יותר…. וואי וואי…

מסיימים את החודש במאזן 54-28 אתם קולטים ???

 

סן אנטוניו (48-26) התחזית שלי (45-29) .

ציטוט נוסף מחודש שעבר – "המסקנה היחידה היא שאסור לאוהד לחזות את תוצאות משחקי קבוצתו" . הפעם הטעות היא לשמחתי הרבה . חודש מצוין לקבוצה של פופ עם 3 הפסדים בלבד בכל החודש והיצמדות לחלק העליון של הפלייאוף. המקום השישי כבר מובטח ונשאר לפזול למעלה. טוני פארקר מתעורר בעקבות הירידות של מנחם עליו וחכו שמאנו יתחיל לשחק סופסוף כדורסל.

מה נשאר –

משחקי בית מול – דנבר , גולדן סטייט , יוסטון , פיניקס.

נוסעת ל –  אורלנדו, התאנדר , יוסטון , ניו אורלינס.

סה"כ 8 משחקים. ניצחונות על אורלנדו ודנבר יתקבלו בברכה פלוס ניצחון במשחק הלפני אחרון על פיניקס המשועממת. חלוקת ניצחונות מול יוסטון , ניצחון ביתי על גולדן סטייט לה זה יהיה משחק בקטובק ותרצה לנוח , ניצחון נוסף מול הצ'יטה שלא יצליח לנצח לבד את הספרס ומשחק סיום עונה שעשוי להיות מאוד גורלי לכולם – מול הפליקנס ! לכן, בלי בושה נכתוב 6 ניצחונות ו 2 הפסדים.

וסיום של העונה במאזן כולל של 54-28  זה לא אמיתי !

דאלאס (45-29) התחזית שלי ( 47-27 ) .

הקריסה הגיעה ובגדול , כמעט תסריט ידוע מראש לקבוצה הזו לא משנה מה הסגל שלה. השנה אפשר אולי לומר שהשינויים התכופים בסגל השפיע לרעה ולא משנה מה איכות השחקנים שהגיעו – כי יש משקל עצום לכימיה קבוצתית ( מישהו אמר גל מקל? ). דאלאס נראית רע מאוד לאחרונה במיוחד בהגנה ולטעמי האישי נראית כקבוצה הכי חלשה כרגע בפלייאוף המערב. אומרים שהם מתעוררים בפלייאוף? להפסיד סיבוב ראשון במשחק 7 לא נקרא להתעורר ! צריך לנצח !

מה נשאר –

משחקי בית מול – יוסטון , גולדן סטייט , פיניקס , פורטלנד.

משחקי חוץ מול – התאנדר , דנבר , הלייקרס , יוטה .

סה"כ 8 משחקים. ניצחונות מול הלייקרס ויוטה נראים סבירים. שימו לב – פיניקס ניצחה את כל 3 המשחקים מול דאלאס השנה. כל שאר המשחקים הם מוקשים גדולים , במיוחד בחוץ מול הצ'יטה שירצה להלחיץ ולצמצם עוד את הפער… 4 ניצחונות , 4 הפסדים.

מאזן בסיום העונה 49-33 מקום שביעי במערב.

 

אוקלוהומה סיטי ת'אנדר (42-32) התחזית שלי (42-32) .

עוד בינגו קטן . תראו את אוקלהומה יש לה צמד גבוהים מעולה !! תחשבו על זה שאיבאקה יעלה מהספסל ויחזק את צמד המגדלים לת'אנדר יש חומה רצינית שם בצבע… אה כן – ואת השחקן הטוב ביותר ביקום. לא משנה אם הוא קולע 35% מהשדה ומאבד 80 כדורים במשחק, מדובר בתופעה על אנושית גם אם לא יזכה לקבל את תואר שחקן השנה. שווה לראות אותו לוקח 3 משחקים מגולדן סטייט שתיתקל בקשיים אמיתיים מול הגבוהים הקשוחים של התאנדר – רק אם הת'אנדר יצליחו לעלות לפלייאוף !

מה נשאר –

משחקי בית מול – דאלאס , יוסטון , סן אנטוניו , סקרמנטו , פורטלנד

נוסעת ל – ממפיס , אינדיאנה , מינסוטה.

סה"כ 8 משחקים . ניצחונות מול סקרמנטו ומינסוטה הם חובה. ניצחן מול אינדיאנה ממש לפני סיום העונה יהיה קשה מאוד אם הפייסרס עדיין יהיו בתמונת הפלייאטוף במזרח. כל השאר משחקים אשש! 4 ניצחונות יהיו הישג.

מאזן בסיום העונה של 46-36

 

ניו אורלינס פליקנס  (39-34) התחזית שלי (39-34) .

ושוב – בינגו! ניו אורלינס עדיין חיה ובועטת אם כי פחות חזק בגלל רשימות הפצועים…

מה נשאר –

משחקי בית מול – גולדן סטייט , פיניקס.

נוסעת ל – הלייקרס , סקרמנטו , פורטלנד , ממפיס , יוסטון , מינסוטה , סן אנטוניו

סה"כ 9 משחקים . הפליקנס צריכים 7 ניצחונות כדי להשתוות לת'אנדר ולעלות על חשבונם עקב היתרון הפנימי שיש להם. יצליחו ?? נראה בלתי אפשרי.

 

מקום 10 – פיניקס 38-37 , התחזית שלי (38-37) – בינגו נוסף ! פיניקס בחוץ .

 

מישהו יודע איך פותרים שיוויון בין 5 קבוצות ? עם כל התנאים וההתניות של הליגה ?

מי יודע ??

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אם זה יקרה זה יהיה פשוט מדהים! פורטלנד בכל מקרה תהיה ברבעייה הראשונה כי היא ראש בית. חוץ מזה, אין לי מושג.

  2. גם ככה העונה הזו מרתקת מיוחד ( אטלנטה וגס ) ווסטברוק , הבניה של פילי, הווירטואוזיות של הניקס. ועוד…

  3. תמיד מעניין לקרוא ולהשוות.
    כמה הערות ברשותך:
    אם חשבתי שהסיבוב הראשון הולך להיות פיצוץ, יש כבר 3-4 קבוצות שאפשר יהיה להיפרד מהן: דאלאס, פורטלנד, יוסטון ו- OKC

    המצחיק הוא שאף אחד לא באמת יודע מול מי הן ישחקו.

  4. אני בכלל לא בטוח שאפשר ככה לזלזל בפורטלנד בטח אם הקליפרס יסיימו 5 והם 4 אז זאת סידרה שווה לחלוטין. בטוח שלא הייתי מזלזל ביוסטון שיכולה לקחת כל אחת בסיבוב הראשון. לגבי הסיבוב השני נחכה ונראה

  5. את הפירוט המלא ניתן למצוא ב-NBA.com -> standings אבל זה שהבנתי משם: הקריטריונים מסודרים ככה שהראשון הוא החשוב ביותר ומשתמשים בקטגוריה תחתיו רק אם זה לא מכריע את שובר השוויון וכך הלאה. קריטריונים לשוויון בין יותר משתי קבוצות
    1. מוליכת בית "לוקחת" לא מוליכת בית
    2. אחוז ניצחונות גבוה יותר בכל המשחקים בין הקבוצות השוות
    3. אחוז ניצחונות הטוב ביותר נגד הקבוצות באותו בית (רק אם כל הקבוצות השוות מאותו בית)
    4. אחוז ניצחונות טוב יותר נגד קבוצות מהקונפרנס שלהם, במקרה הזה מערב
    5. אחוז ניצחונות טוב יותר נגד כל הקבוצות מהקונפרנס שלהם שעלו לפלייאוף (כולל הקבוצות שהם בשוויון איתם)
    6. סכום טוב יותר של כמות הנקודות שהקבוצה קלעה פחות כמות הנקודות שהיא ספגה (מול כל הקבוצות).

    1. אז כשמתבססים על התחזית של איתי, פורטלנד מקום שני, והבית הדרום מערבי (ממפיס, יוסטון, ספרס) הוא החשוב ביותר. הקליפרס לא יקחו ראשות בית בודאות (הווריורס לקחו כבר את הבית הפסיפי).

  6. יופי של טור עם כל ההתלהבות, באמת מעניין תנחומי שלוחים לנוביצקי שויתר על המון כסף ולא קיבל כלום בתמורה

  7. שימו שעון מעורר:
    1 באפריל (היום) – 3:00 אוקלוהומה-דאלאס (הקרב על המקום השביעי) 5:00 פורטלנד-קליפרס (הקרב על מקומות 2-5).
    8 באפריל – 3:30 ס"א-יוסטון.
    10 באפריל – 3:00 יוסטון-ס"א.
    11 באפריל – 5:00 קליפרס-ממפיס.

    חוץ מזה לא חסרים עוד מפגשים פנים פלייאופיים – דאלאס-יוסטון (2.4), ממפיס-אוקלוהומה (3.4), דאלאס-ג"ס (4.4), אוקלוהומה-יוסטון (5.4), ס"א-ג"ס (5.4), אוקלוהומה-ס"א (7.4), ג"ס-פורטלנד (9.4), אוקלוהומה-פורטלנד (13.49), ג"ס-ממפיס (13.4), דאלאס-פורטלנד (15.4).
    אכן מטורף

  8. התמונה מספרת הכל: במערב יהיה קרב יריות וכולם ייפלו שדודים כשהמנצחת באה צולעת ומדממת, ואז תבוא קליבלנד ותטייל לאליפות ה-NBA ותאמת את מה שאני אומר: המזרח עליון (האלופה קובעת הכל. מקומות שניים זה ללוזרים).

  9. הימור שלי למערב:
    סיבוב ראשון –
    ג"ס (1) – אוקלוהומה(8). ג"ס
    ממפיס (2) – דאלאלס (7). ממפיס
    יוסטון (3) – סן אנטוניו (6). סן אנטוניו
    קליפרס (4) – פורטלנד (5). קליפרס.
    סיבוב שני –
    ג"ס – קליפרס. קליפרס
    ממפיס – סן אנטוניו. סן אנטוניו.
    גמר מערב –
    קליפרס – סן אנטוניו. סן אנטוניו.

    בגמר קלינלנד לוקחים אותם ובלאט יוצא מלך.

  10. במידה וממפיס, יוסטון, פורטלנד, קליפרס והספרס אכן יסיימו עם מאזן 28-54 כמו התחזית, מה יהיו המיקומים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט