הכוכב של דוק הוא הפרשמן וינסלו ולא הפרשמן אוקפור שייבחר ראשון בדראפט / מנחם לס

בעוד כמה שעות תעמוד דוק בפני מבחן קשה ביותר נגד גונזגה, ושני הענקים האירופאים שלה, שאחד מהם הוא סבוניס, בנו של ארווידאס. כולם מאמינים שגורלה של דוק הוא בידיו של ג'הליל אוקפור, הסנטר הפרשמן שלה שיהיה כמעט בטוח בחירת הדראפט מס' 1.

אני מאמין שגורלה תלוי בידיו של פרשמן אחר, ג'סטיס וינסלו, שרק לפני ארבעה ימים חגג את יום הולדתו ה-19.

לא ראים אותו עדיין? עיצמו עינכם וחישבו על באטלר משיקגו בולס. קופי במבט, בגוף, בצורת המשחק, בפיזיות, ובהעזה.

וינסלו ישב על ספסל דוק רק למנוחה של שתי דקות  בשעה שיוטה די טילטלה אותם ביוסטון, כש-100 מחבריו ובני משפחתו יושבים ביציעים של עיר הולדתו והעיר בה שיחק כדורסל תיכונים.

כשמייק ששבסקי קרא את שמו המצב היה די מעורפל. קלעי יוטה רצחו את דוק תחת הסל ומהשלוש. ששבסקי הכניס אותו למרות שהוא היה כמעט מחוסל פיזית אחרי שהוא היה השחקן החשוב ביותר של דוק בהגנה, בהתקפה, ובמרכז המגרש. הוא נתבקש ע"י ששבסקי לעשות הכל מלבד לאמן את הקבוצה.

הוא סיים עם 21 נקודות קשות מאד נגד הגנה מצויינת של יוטה, ההגנה השלישית במיטבה במכללות. הוא סיים עם 8 מ-13 ל-21 נק', אבל חשובים לא פחות היו ה-11 ריבאונדים של ה-1.96 מ' הדי רזה הזה. הוא קלע 11 מנקודותיו מחוץ לאזור הצבע ו-10 מהן תחת הסל, והכל נגד ענקי יוטה.  במשחק נגד יוטה ג'אליל קלע רק 6, ומי יודע אם הערב הוא לא ייעלם לחלוטין נגד ענקי גונזגה , ה-2.16 מ' פרזמק קרנוסקי הפולני, ריאן אדוורדס האמריקאי (2.16 מ') ודומנטס סבוניס (2.11 מ') הליטאי.

דוק יכולה לוותר כבר עכשיו על 'תחת הסל' ולהסתמך על הגארדים שלה, ובמיוחד הסמול פורוורד וינסלו, שתפקידו – לא פחות ולא יותר – הוא לנתרל את הקבוצה הגבוהה ביותר במכללות (ובאותה נשימה אני לא בטוח שיש ב-NBA קבוצה גבוהה כמותה).

וינסלו הוא קומבינציה בלתי רגילה של אתלטיות, קפיציות, מהירות, וכוח. הוא יכול לקבור אותן מאחורי הקשת ובדאנקים להיילייט. הוא למד כדורסל מאביו שהיה כוכב ביוסטון של 1984 שהפסידה בגמר ל-UCLA, ומג'ון לוקאס שנגדו ואיתו הוא שיחק כדורסל באקדמיה שלו משך כל שנותיו בתיכון. לכן הוא הרגיש כסניור מהרגע שהגיע לדוק. למרות גילו הרך, בן ה-19 הזה מוכן לא רק לשחק נגד גונזגה, אלא נגד שחקני ה-NBA בעונה הבאה.

ישנם פרשמנים המשחקים כוותיקים מהרכע הראשון. אם כך אז הוא האבא והאמא שלהם. מייק ששבסקי נתן לו את המחמאה הגדולה ביותר: "הוא לא הקלעי הטוב ביותר שהיה לי, אבל הוא הקלעי הקולע את סליו ברגעים המכריעים ביותר, יותר מכל שחקן אחר שהיה לי".

והיו לו שחקנים כגראנט היל וקיירי אירוינג.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אם מומי לא טועה הוא הבן של ריקי ווינסלו שעשה קריירה רבת שנים באירופה העיקר בטורקיה ובספרד
    עשה בית ספר למכבי ששיחק באסטוניטדס מדריד

  2. לא קשור לכתבה, שאלה ליודעים (כי אני לא):
    האם כל שחקן שנמצא כרגע בהיכל התהילה היה סופרסטאר בזמנו?
    כי לפעמים אני נפגש בשמות שלא הכרתי ונמצאים בהיכל, ואיני יודע מה בדיוק רמתם.

  3. אני כבר יחסית הרבה שנים לא זוכר שחקן שמסומן כל כך הרבה זמן להבחר 1 בדראפט ואני לגמרי לא בטוח לגביו כמו אוקאפור.

    הוא התחיל בהייפ גדול מאוד.
    סימנו אותו לפני קרוב ל4 שנים כפוטנציאל שיצמח בסוף לגבהים של סנטר בNBA.

    הבעיה הגדולה היא שהוא נראה מאוד מאוד בינוני בהתקפה ואני חושב שהדבר הכי מפחיד למי שתחשוב לקחת אותו זה פלאשבקים מדוד שלו- אימקה אוקאפור.

    גם הוא היה פרוספקט גדול מאוד במכללות בגלל ההגנה שלו(כמו אוקפור של דיוק) אבל מאוד לא מלוטש בהתקפה ולפעמים יש גבול גם כמה אפשר ללטש…

    אני למשל מעולם לא הייתי מנסה לחפש טייסון צ'נדלר בבחירה ראשונה ובכלל לא הייתי מנסה לקפוץ על אוטומט על גבוה בבחירה ראשונה אם הוא בודאות לא הפוטנציאל הכי גדול, לפי מה שרואים לא לפי מה שאומרים.

    בקיצור יש המון ספקות לגבי אוקפור וזה לא על סמך המשחקים הבינוניים שלו יחסית בטורניר עצמו אלא לאורך חלקים לא קטנים מהעונה הזאת…

    הוא חוסם טוב בטבעת וריבאונדר טוב וגם יודע לקרוא יפה פיק אנד רול בהגנה אבל בהתקפה הוא מאוד מאוד בינוני אפילו ביחס לנואל או דייוויס כשהיה במכללות(שגם לא היה ציר מרכזי בהתקפה אבל כן היו מתבססים על פיק אנד רולים איתו מדי פעם).

    לאוקפור יש נתונים, מהירות וסייז שמתאים לTYPE הגבוהים הטרנדי בליגה כיום אבל מעט מדי בהתקפה.

    קצת מריח כמו BUST….

    גם מווינסלו אני לא נופל יותר מדי.
    כן קפיצי ונותן טורניר מפתיע ביכולת שלו להתעלות כשהמשחקים צמודים אבל בסה"כ הכללי אין שם הרבה דברים מיוחדים כדי להאמין שמדובר באיזה כוכב חבוי(וזה מה שאתה מנסה לחפש בסיבוב הראשון, לפחות בחלקים הגבוהים שלו).

    דיוק של השנה נראית הרבה יותר טוב מדיוק של השנתיים האחרונות כי לששבסקי סוף סוף יש שחקנים שמסוגלים לעשות הגנה לצד קלעים מבחוץ.

    ההגנה של דיוק בשנתיים שלפני כן הייתה ביזיון אחד גדול.
    העניין הוא שהצלחה כזאת בהשוואה לקבוצות דיוק אחרות יכולה לסנוור כי זה לא אומר בהכרח שהפעם יש לו שחקנים יותר טובים.

  4. לא מסכים איתך,
    לא הבנתי את ההשוואה של אוקאפור לצ'נדלר?
    אין שאלה שהסיבה שאוקפור יבחר כניראה ראשון היא התקפה.
    ההגנה שלו זה הדאונסייד שלו.
    הוא קולע הרבה ובאחוזים מעולים, בנוסף לזה שהוא ריבאונדר טוב.
    אם כבר צ'נדלר, השחקן שהייתי משווה אליו הוא קאולי סטיין מקנטקי.

  5. האמת שאני גם מחבב יותר את ווינסלו.
    ווינסלו נע הרבה יותר טוב בצד ההגנתי ונראה לטעמי מוכן יותר להפוך לשחק בשל בשנה הבאה.
    מצד שני הכוח המתפרץ של אוקאפור, מוטת הידיים שלו והאתלטיות שלו בליגה שכל כך מחפשת גבוהים כנראה ייקחו אותו רחוק יותר ויהפכו אותו לשחקן משמעותי יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט