מדריך לטנקיסט מתחיל/רפי יצחק

את יומן הצפייה החודשי של פילי אני מקדיש לקבוצות הלוטרי כשברקע טורניר המכללות מגיע לשלבים הסופיים וכל הסקואוטים של הקבוצות נמצאים שם כהכנות לדראפט בעוד כשלושה חודשים.

 

מדריך לטנקיסט מתחיל


מאמצע מרץ תמונת הפלייאוף די מתחילה להתבהר,

העניין בליגה מתרכז סביב המאבק על שלושת המקומות האחרונים בפלייאוף שמערב כ-8 קבוצות ושאר הקבוצות שמדורגות מעליהן מנהלות מאבק על דירוגים הפנימיים בתוך הפלייאוף למעשה  ישנן כיום 9 קבוצות שיודעות בודאות שהן קבוצות לוטרי ונותר להן כחודש משחקים שלם עד לסיום הליגה.
הקבוצות הללו הן יוטה, דטרויט , דנבר , סקרמכנטו ,אורלנדו, לייקרס , פילי , מיני והניקס. לקבוצות הללו נותר לשחק עבור המטרות הבאות:
1. לבצע ניסויים בהרכבים שונים על מנת לחזק את התלכיד לקראת השנה הבאה (יוטה , דנבר, סקרמנטו, דטרויט)
2. לתת אפשרות לשחקנים צעירים להתפתח (יוטה, פילי, מיני, אורלנדו).
3. להשיג כמה שיותר סיכויים לבחירה ראשונה ולהפסיד (ניו יורק והלייקרס)
מה שמשותף לכולן היא העובדה שכולן פוזלות ומחשבות את טבלת סיכויי הלוטרי שלהן כל מחזור משחקים שעובר (מי שמעוניין ביותר פרטים מצ"ב לינק http://www.tankathon.com).

טים דאנקן בערב דראפט 1997 – מערכת הטנקינג הידועה מכולם

בשתי הבחירות הראשונות בדראפט 2015 יבחרו טאונס ואוקפור אחריהם יגיעו הבחירות בחמשת השחקנים הבאים (מקומות 3-7 ) מודאי, דאנג'לו ראסל, סטנלי גונסון , ווינסלו ופורצינגס (המיקום של השחקנים הללו תלוי בתוצאות הלוטרי).
הסיקסרס שלי צריכים גארדים ולכן ההעדפה שלהם היא לפי הסדר – מודאי, ראסל וסטנלי ג'ונסון . הכל תלוי באלוהי המזל (הלוטרי). בנוסף ל סיקסרס ,פרט לבחירה שלהם, יש את הבחירות הראשונות של OKC , מיאמי והלייקרס – בהתניות שונות לפי הפירוט הבא:

מיאמי – מוגנת 10 ראשונות (אם מיאמי מסיימת את הלוטרי במקומות 1-10הבחירה שלה , מעל ל-10 הבחירה של פילי ) .

אוקלהומה מוגנת 19 ראשונות. לייקרס מוגנת 5 ראשונות.

לא יודע בדיוק מה נעשה עם זה אבל זה הרבה נכסים ליום הדראפט ואני סומך על הינקי שישתמש בהם הכי טוב שאפשר.

תאריכים חשובים לקבוצות הלוטרי:
15.4 סיום העונה הרגילה
19.5 הגרלת הלוטרי (עם פתיחת סדרות הגמר האיזוריות)
15.6 תום מועד ההכרזות לכניסה לדראפט
25.6 דראפט 2015

 

יומן צפייה פילי שבוע אחרון לחודש מרץ 2015

חודש אחרי הסערה סביב הטרייד דד ליין ניתן כבר לומר זאת בקול רם: איך שהוא פילי הצליחה להעמיד קבוצה יותר טובה מזו שנכנסה לפגרת האול סטאר (כמובן הכל באופן יחסי). אחרי 20 משחקים מאזן הקבוצה "הגרועה בתולדות הליגה" הינו 14-6 ואני לא כל כך אתפלא אם בסיום העונה נעבור את מספר הנצחונות שהשגנו בשנה שעברה.

ממש לפני פגרת האולסטאר של פברואר 2014 , פילי יצאה למסע משחקים במערב שהפך לקטסטרופה, לי יצא לצפות במשחק בל.א מול הקליפרס , בהרכב של פילי היו MCW , איואן טרנר, ת'אד יאנג, לבוי אלן וספנסר האוס, שחקני NBA לגיטימים וחלקם מנוסים – הקליפרס רמסו את פילי ב-45 הפרש, זה היה הפסד מספר שש ברצף 26 ההפסדים הרצופים. הייתי חייב לכתוב היום אחרי המשחק הביתי מול הקליפרס ולמרות ה-21 הפרש שחטפנו היום, ניתן לומר בודאות שוקטור ההתקדמות בפילי בהחלט חיובי ואחרי השבוע האחרון שכלל שלושה משחקי החוץ במערב ושני משחקי בית מול ניו יורק והקליפרס יצאתי מרוצה לראשונה אחרי הרבה זמן.

המשחק מול ניו יורק היה הראשון העונה שפילי עלתה כפייבוריטית וניצחה אותו ללא עוררין (לא ארחיב עליו יותר מדי רק נציין שנואל נתן הצגה גדולה והיה לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הליגה לסיים משחק עם ממוצעים של 20, 10, 5, בנקודות, ריבאונד וחטיפות ) . המשחק הבא אחריו מול הלייקרס התנהל בשיוויון בשלושת הרבעים הראשון …… וככה פתאום משום מקום, לקראת סוף הרבע השלישי ג'רמי לין העלה הילוך ועבר מטמורפוזה מהירה להיות "לינסטי " מימי הניקס העליזים, הוא השתלט על המשחק וקלע 17 נקודות ברבע הרביעי, חילק מסירות והיה בלתי ניתן לעצירה. נוסף אליו בצג ההגנתי אד דייויס (מאיפה הביאו את השחקן הזה???) שנתן הצגה גדולה ברבע הרביעי עם ריבאונדים חסימות והרבה אנרגיה.

נרלס נואל אחרי המשחק הפושר מול הלייקרס עלה למשחק הבא מול קאזינס והקינגס כמו אריה ו-33 הנקודות שקאזינס קלע במשחק הם מספר מאוד מטעה, הוא היה עם 8-27 מהשדה וחטף חמש!!! גגות מנואל, הסיקסרס הובילו כל המשחק ודקה וחצי לסיום ביתרון נקודה לקינגס לסיקסרס היו חמש הזדמנויות לקלוע ולנצח אבל הם לא השכילו לעשות זאת (עם ליגה מפוצצת בפוינט גארדים הינקי תקע אותנו עם ישמעל סמית וכנאען – לא יאומן….). מול דנבר הסיקסרס היו דומיננטים מהתחלה ורבע רביעי גדול הכריע את המשחק בהפרש גדול לסיקסרס – הצטיינו ג'רמי גרנט  ונואל כרגיל.

מול הקליפרס , לפילי היתה הזדמנות לבחון את כוחם מול קבוצת עלית בכושר, המחצית הראשונה היתה מרדף של הסיקסרס מול משחק ההתקפה של הקליפרס ( ראוי לציון לרעה ג'ורדן שסיים את המשחק עם 5-17 מקו העונשין- הוא נקודת תורפה בפלייאוף), ברבע השלישי כריס פול ובלייק גריפין השתלטו על המשחק וגמרו אותו למעשה – לסיקסרס יש עוד כברת דרך להגיע לרמה הזו אבל הם בדרך הנכונה!. אה ונכון שכחתי, נואל סיים עם שיא קריירה של 30 נקודות.

פרט למאזן 2-3 השבוע, אני לוקח שני דברים עיקריים מהשבוע האחרון:
1. הינקי יצא גאון בטרייד של דרו הולידי – 1 דרו הולידיי = 1נרלס נואל + 1דריו סאריץ –ללא מילים (יוסי – ההברקה של הינקי היא ביחס הפוך לנפילה של דאמפ שהסכים לעסקה) .
2. המחשבה הזו עלתה בי בזמן המשחק מול הקינגס – ואוואו מה שהולך להיות פה בשנה הבאה שאמביד יהיה זה שישים את הגוף מול קאזינס ( או כל סנטר אחר) ומאחור לעזרה יבואו נואל וג'רמי גרנט , הסיקסרס הולכים לשבור את שיא החסימות למשחק.

נואל ביום עבודה טיפוסי במשרד

ONE AND DONE
מנחם פרסם פה מאמר לפני שבוע על תופעת ה- ONE AND DONE . תוצאת לוואי של התופעה הזו הם שחקנים עם הייפ, שלא ממש מוכנים לליגה, אבל למרות זאת מחליטים בשיקול דעת נמהר לצאת לדראפט אחרי שנה אחת במכללה או בטרם הם בשלו לצאת, ונדחקים לסיבוב השני או שלא נבחרים כלל. קבוצות עם סקואטינג טוב יכולות לדוג אותם ולתת להם להתפתח שנה – שנתיים ב- D-LEAGE ואח"כ להרוויח אותם. קחו לדוגמא את לו וויליאמס שהעמיד את עצמו לבחירה אחרי התיכון בשנת 2005 (אז היה עוד אפשר….), כולם דיברו עליו כפוטנציאל אבל הוא היה רחוק מלשחק בליגה. הסיקסרס בחרו אותו בבחירה 45 בסיבוב השני ונתנו לו שנתיים לשחק ב- D-LEAGE לפני שהתחיל לשחק בסגל הקבוצה בשנה השלישית אחרי הדראפט ההוא.

לו וויליאמס – נבחר בגיל 17 בבחירה 45

לפילי יש חמש בחירות סיבוב שני, ואני מקווה שלפחות באחת מהן נצליח לדוג שחקן בוסר שהחליט לצאת לדראפט בהחלטה נמהרת, וייפול לסיבוב השני …….. סבלנות לא חסרה לנו.
קחו ארבע דוגמאות למציאות פוטנציאליות בסיבוב 2 (מבלי להזכיר את האחים לבית האריסון מקנטקי) :
1. הפוינט של מרילנד רומלו טרימבל (פרשמן בן 20) , היום מופיע במוקים של 2016 בבחירה נמוכה בסיבוב ה-1. ישנן שמועות שהוא מתכוון לצאת עוד השנה לדראפט, במידה וכך הוא כמעט בטוח נופל בסיבוב השני. לא יודע לחזות כמה טוב הוא יכול להיות, אבל שווה לקחת אותו כבחירה בסיבוב השני (אני חושב שתוך שנה- שנתיים הוא יהיה לפחות ברמה של ג'ריאן גרנט מנוטר דאם אם הוא נשאר במכללה).

2. אם מתגעגעים ל – KJ MCDANIELS – יש שמועות ש- ג'י. פי טוקוטו (ג'וניור בן 21) מצפון קרוליינה, שוקל להעמיד את עצמו לדראפט הנוכחי. (במוקים של 2016 מופיע גם כן כבחירת סיבוב ראשון נמוכה) . אם השמועה נכונה, זו מציאה לקבל בסיבוב שני SG גבוה ואתלטי עם פוטנציאל של סיבוב ראשון.
3. ה"פטיש הפולני" קאלב טרצביצקי (ג'וניור בן 22) מאריזונה- כמעט בודאות נופל בסיבוב השני . הוא יכול להיות מחליף מצוין לגבוהים, בחור מאסיבי וחזק (0'7) . לדעתי הוא לא נופל ממיירס לנרד שצפוי להיבחר השנה בטופ 15 (הפוטנציאל שלו לא יותר ממחליף לגבוהים שישחק 15-20 דקות). תארו לכם שפילי לוקחת אותו לעלות מהספסל כשאמביד ונואל יורדים לנוח.
4. ג'יימס בלקמן (פרשמן בן 19) מאינדיאנה, בחור צנום אבל עם ידית קטלנית, שחקן שיכול להתפתח לסוג של סטיב קר. כיום ממוקם במקום ה- 25 בדירוג הפרשמנים במכללות. במידה ותשרה עליו השכינה והוא ייצא לדראפט – הוא אחלה בחירה לסיבוב שני נמוך.

גרנט וקובינגטון – אחד לא נבחר בכלל בדראפט והשני נבחר בסיבוב שני

לסיכום ניתן להגיד בפירוש, שאם אתה אוהד קבוצה נמושה, לא תיהיה לך בעיה למצוא הרבה עניין בחודשים מאי – יולי בתכנונים לעתיד של הקבוצה , צריך רק קצת מזל (לוטרי) , קצת זיק של תקווה וGM רציני שינווט את הספינה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. תודה רועי – אנחנו לא צריכים יותר משתי בחירות סיבוב ראשון השנה, בשניהם צריכים גארדים. שכל השאר ילך לשנים הבאות.
      הנקודה הכי קריטית לקראת השנה הבאה היא הבריאות של אמביד, אם הוא החלים כמו נואל מהפציעה (ונראה שכך) אז אנחנו על הסוס.

  1. אני חושב שהינקי פספס רק בויתר על מקדניאלס, כל השאר מהלכים נכונים.. אם יש בחירה טופ2 כנראה יוותרו על נואל

  2. אני מוכן לשלוח את אוואנס הולדי אנדרסון מונטי ודאמפ בשביל שנואל יחזור לפליקנס , איזה פספוס דיוויס נואל ביחד הצבע מבוצר

  3. תודה רבה על הסקירה! ותמשיך להיות חזק! זה בטוח לא פשוט לאהוד קבוצה וליהנות מזה שהיא חוטפת 20 הפרש במקום 40..
    לדעתי אם הינקי יחליט איפהשהו לקראת סוף העונה הבאה להתחיל להריץ את העסק ולהביא גם כמה וטרנים לקבוצה – ללא ספק בעונה אחרי הסאה תוכל להיות שם קבוצת פלייאוף. שוב – תלוי בהינקי, כי לבנות אפשר בלי סוף..

    1. לפילי בשלוש שנים האחרונות יש חולשה במצ'אפ מול הקליפרס ודאלאס והמשחקים מולן נגמרים ברבע הראשון בד"כ. כל משחק מולן הופך לטבח.

      קח לדוגמא את הקליפרס אתמול, הם קלעו מול פילי 119 נקודות ללא מאמץ מיוחד ובאחוזים גבוהים. פילי נתנו להם יותר מדי כבוד ולא שיחקו באנרגיות בהגנה
      גם נואל למרות משחק ההתקפה המצויין אתמול סיים משחק שלם ללא חסימה ורק עם חטיפה אחת . יוצא דופן

  4. הכל טוב ויפה אבל …..
    אף אחד לא בטוח בסיקסרס כולל אמביד ונואלס
    נניח והסיקסרס יזכו במקומות 1 או2 אין מצב שוותרן על אוקפור או טאונס ואז יהיה אן דן דינו של הינקי על מי שנשאר בקבוצה
    מוד'יי או ראסל נראים כמו הבטחות גדולות
    בסוף יזכרו את דראפט 2015 יותר מאת 2014

    1. אם פילי זוכים באחת משתי הבחירות הראשונות , יש להם את האופציה לסחוט קבוצה אחרת תמורת אוקפור ( יש לו בעיה בריבאונד ומשחק הגנה מפוקפק ) .את טאונס הם ישאירו רק כתעודת ביטוח להתפתחות של נואל ואמביד וגם כי הפוטנציאל שלו אדיר והוא הכשרון הכי גדול בדראפט, במידה וכך הם יבחרו פוינט גארד בבחירה של ההיט.

      אני מקווה שנצא במקום 3 בלוטרי וניקח את מודאי בלי משחקים והתקפי לב מיותרים……

  5. אין על האופטימיות שלך ,זה נותן לי כוחות בתור אוהד לייקרס להיות גם אופטימי.א 🙂 אני סומך על הינקי שימשיך אם התהליך של הבנייה גם בשנים הבאות ואין שום סיכוי לפילי לצאת מהמעגל הזה.
    הדרך היחידה של פילי לצאת מהמעגל הזה(כל עוד הינקי שם) זה שבאחד הדראפטים הבאים יגיע מישהו בסדר גודל של לברון,דוראנט או דיוויס ואז אולי אולי הינקי יפסיק עם הבניה ויתחיל לשחק כדורסל.
    דרך אגב אם אתה הכי חושק במודאי,כל מה שעלייך לקוות הוא שהוא יפצע ואז בטוח הינקי לקוח אותו גם בתור בחירה ראשונה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט