יומן אליפות קליפרס (1) / דור בלוך

סטטוס: מקום חמישי במערב (25-46), ארבעה ניצחונות רצופים.

"אם בילית את השנה בלצפות בקליפרס, ולעקוב אחר הסיקור שלהם בלי להסתכל על הטבלאות, היית חושב שהקבוצה של דוק ריברס בסכנה של להחמיץ את הפלייאוף"

כך פותח פרד כץ את מאמרו בבליצ'ר רפורט שכותרתו: הקליפרס מוצאים את הדרך בדיוק בזמן לפלייאוף.

האומנם?

מה היה לנו עד כה: 

הקליפרס התחילו את העונה תחת זכוכית מגדלת, אחרי השערוריה של דונלד סטרלינג, והעברת הבעלות, כאשר ברקע יש בקבוצה שני סופרסטארים שעדיין לא עשו גמר, ומאמן שקיבל סכום חסר תקדים כדי להוביל את הקליפרס לשבור את תדמיתה כלוזרית הנצחית של הליגה, הציפייה הייתה שנראה קפיצת מדרגה מהקליפרס כבר בשלב מוקדם של העונה.

זה לא קרה.

כהרגחה בשנים האחרונות הקליפרס פתחו את העונה חלש, כאשר אחרי 9 משחקים, כולל 7 בבית, עמדו הקליפרס על מאזן בינוני של 4-5. חלק מההסבר ניתן למצוא בנתוני הריבאונדים. בחודשיים הראשונים של העונה עמדו הקליפרס על 34 ו-38 ריבאונדים למשחק, לעומת ממוצע ריבאונדים לנצחונות על פני העונה כולה של 44 ריבאונדים, כאשר אפילו בהפסדים הקליפרס עומדים על 40.

אם זה לא מספיק הקליפרס סבלו וסובלים מפציעות כשגריפין החמיץ 15 משחקים וג'מאל קרופורד ככל הנראה גמר את העונה.

מה שהחזיק את הקליפרס הוא קפיצת המדרגה ביכולת של שני שחקנים. הראשון הוא כריס פול שמחזיק 48% מהשדה, ל-19 נקודות ו-10 אסיסטים, ממוצע של דאבל דאבל והוא היחיד שמחזיק בממוצע דו ספרתי של אסיסטים (אם כי ג'ון וול וטיי לוסון קרובים מאוד). כדי שלקליפרס יהיה סיכוי ללכת עד הסוף פול חייב להיות ה-PG הכי טוב בפלייאוף הזה וזה לא דבר של מה בכך.

השני הוא כמובן דיאנדרה ג'ורדן. האיש עושה רק את מה שהוא יודע (70% מהשדה) מחזיק ממוצע של 11 נקודות למשחק והכי חשוב עומד על מספר מפלצתי של 15 ריבאונדים למשחק, והוא כמובן מוביל את הליגה בקטגוריה הזאת בפער עצום של 3 ריבאונדים מעל השחקן הבא שצפוי לשחק בפלייאוף (פאו גאסול, 12 ריבאונדים למשחק).

אבל בעוד השניים האלה וכמובן גריפין (22 נקודות, 71% מהעונשין – שיפור מרשים וחשוב), מושכים את מרבית תשומת הלב שימו לב לעוד שניים שהיכולת שלהם בפלייאוף לא פחות חשובה להצלחה של הקליפרס, אני חוזר, לא פחות חשובה להצלחה של הקליפרס.

ג'יי ג'יי רדיק סוף סוף הופך להיות הקלע שהוא הבטיח להיות כשהוא קולע ב-42% מהשלוש למשחק ל-16 נקודות, כדי שהסגנון של הקליפרס יעבוד הם חייבים קלעים שיפתחו את הצבע עבור גריפין ומאחר ופול לא קולע מבחוץ (38% 1.6 שלשות למשחק), ומאחר וקרופורד פצוע העול הזה מוטל בצורה חזקה על רדיק.

השחקן השני שלקח על עצמו את העול הזה הוא ג'ורדן המילטון. ההחתמה המוצלחת של הקבוצה שיחק רק 9 משחקים ולא משחק המון אבל עם 57% מהשלוש הוא עוד בעיה שקבוצות צריכות להתמודד איתה בבואן לפגוש את הקליפרס.

רוצים להבין עד כמה זה חשוב לקליפרס? הפער בין אחוז הקליעה ל-3 בנצחונות לעומת הפסדים?  5.5%. פער משמעותי הרבה יותר מאשר הפער בנתונים מסבירים אפשריים אחרים כמו אחוזים מהשדה (פחות מ-4 אחוז), ריבאונדים (4) או אסיסטים (3).

לא נשכח את מאט בארנס (10 נקודות שקטות וחשובות למשחק), אוסטין ריברס (הבן של, אני לא צוחק), ונייט רובינסון שנותן דקות מנוחה חשובות. מבחינת מחליפים בצבע לקליפרס עדיין יש בעיה שגלן דיוויס ו/או ספנסר הואוס יצטרכו להעלות את התרומה שלהם בהמשך.

המשך הדרך:

לקליפרס יש את סיום העונה הנוח ביותר מבין הקבוצות הנאבקות על ארבעת המקומות הראשונים. יש להם רק 2 באק טו באקס, רק 4 משחקים מול קבוצות עם מעל 50% הצלחה וחלוקה של חצי חצי בין משחקי הבית למשחקי החוץ.

כך או אחרת, הקרב בצמרת המערב הוא מופרע למדי כשבין מקומות 3 ל-7 מפרידים 3 משחקים בלבד ובין 4 ל-7 חצי משחק בלבד, כך שאין לדעת את מי הקליפרס יפגשו בסיבוב הראשון.

נדון במאצ'אפים כשתמונת הפלייאוף תתבהר טיפה יותר.

בינתיים מצפים לקליפרס שלושה משחקי בית נגד הניקס, פילדלפיה ובוסטון שבהם הם ינסו לא למעוד כדי להגיע למשחקים מול גולדן סטייט ופורטלנד במומנטום חיובי. לאחר שני המשחקים האלה צפויים 3 משחקים קלים נוספים מול דנבר, ושני דרבים נגד הלייקרס, והם יסיימו את העונה הסדירה במשחק נוסף מול דנבר, ומשחק ביתי מול פיניקס ב-14 באפריל.

 

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. וואו, נראה שיש להם לו״ז ממש נוח. הם צריכים להיות ממש מעפנים כדיי לא לסיים לפחות במקום 5 עם מאזן עדיף על פורטלנד (מה שיקנה להם יתרון ביתיות). יכול להיות שבהתחשב בפציעות של פורטלנד, זה אפילו עדיף להם מאשר לעקוף את יוסטון למקום 3, ואז לקבל את דאלאס או הספרס בסיבוב הראשון.
    אבל מבחינת הגעה לשלבים הרחוקים – בלי קרופורד, קשה לי לראות את זה קורה..

    1. מסכים לגבי פורטלנד, אני חושב שהם היחידים שאינם באמת יכולים ללכת עד הסוף (אולי אני עושה כאן נאחס הפוך, הלוואי. מגיעה להם הצלחה עם כל המזל הרע בעשור האחרון)

  2. לא ידעתי שקרופורד גמר את העונה, מה שאומר שאם מישהו ירים כפפה ויעשה רשימת פצועים עדכנית הוא יעשה מצווה גדולה.
    פול באמת הים את משחקו בזמן ההיעדרות של גריפין ואני מקווה שהוא ימשיך את גם בפלייאוף ויהיה אגרסיבי יותר ולא יסתפר ב-10-8 זריקות למשחק. רדיק באמת בכושר מצויין בחודש האחרון אבל החלל של קרופורד באמת גדול (אני אישית סולד מצורת המשחק איתו, המון בידודים) כי הוא שחקן האחד על אחד הכי טוב שלהם וחוץ מפול לאף גארד אין יכולת לאלתר כשהכל תקוע. אולי נייט יתעורר בפלייאוף ויגנוב להם משחק, שניים. הוא יכול להיות X פקטור קלאסי.
    אני חושב שנגעת בנקודה הכי בעייתית אצל הקליפרס (חוץ מהעונשין של דיאנדרה) והיא הגבוהים המחליפים. הוז לא נותן תרומה מספקת וחבל כי גבוה עם טווח כמו שלו אמור להיות משמעותי הרבה יותר וביג בייבי זה פשוט לא מספיק בשביל קונטנדרית. גם אוסטין ריברס, אגב.

    כשלון בפלייאוף ואולי צפוייה בקבוצה הזו מהפכה כי הסגל הזה קיבל כמה שנים לרוץ אבל יותר מסיבוב שני הם לא עשו.

  3. תענוג של יומן!
    תודה רבה!
    עד כמה שאני יודע קרופורד לא גמר את העונהואפילו התאמן בזריקות שלשום.
    מאט ברמס תופר שלשות לאחרונה גם כן בקצב מסחרר.
    החמישייה של קליפרס נמצאת כולה בין המובילים במדד ה+/- אבל הספסל לא נותן את המצופה ממנו ( עיקר הטענות להאוז).
    מאד מסכים עם הפתיחה, זה הרגיש כאילו הם חצי צעד מנפילה למקום שמיני או תשיעי בחלקים מהעונה, אך אם ינצחו את משחקי החובה שלהם ( ניקס פילי בוסטון דנבר לייקרס) יש להם סיכוי גדול מאד לסיים במקום השלישי ואז בתקווה שדרוג בפלייאוף.
    ריברס כשל בצורה מחפירה שלא הביא סמול פורוורד מגן טוב מבארנס. ולגבי הריבאונד, לפחות מההתקפי ההוראה של ריברס היא שלאחר החטאה לרוץ להגנה ולא לחשוב על ריבאונד כדי להמנע ממתפרצות.
    שוב תודה וסליחה על החפירה.
    מה עם מדור הסטטיסטיקה? נוביצקי עם הריבאונד ה10000 לברון עוד שני אסיסטים משתווה לג'רי ווסט, פול עוד 4 חטיפות משתווה למקום 25 בכל הזמנים ודאנקן וגארנט במרחק 32 ריבאונדים אחד מהשני (לטובת דאנקן ) במקומות 8 ו9!

    1. אז אם אכן קרופורד לא גמר את העונה והוא פשוט נח עד הפלייאוף, אז לקליפרס בהחלט יש סיכוי להגיע ליותר מסיבוב שני הפעם.
      הכל תלוי כמובן במץ'-אפ – איזה קבוצה יקבלו, ובאיזה סיבוב.
      ככה במערב הפרוע.

  4. אולי עניין המצ אפים שווה פוסט נפרד, כלומר איזה קבוצה תעדיף לפגוש גולדן סייט בסיבוב ראשון ושני, אם תגיע, לדוגמא. לאיזה קבוצה יהיה נוח יחסית להתמודד עם ממפיס. כמובן שהכל במערב עוד רחוק מלהיות מוכרע אבל דווקא בגלל זה מעניין לשמוע ניתוח סובייקטיבי לגבי זה. נגיד, עם איזו קבוצה ליוסטון יהיה הכי קשה להתמודד או מול איזו יריבות לפורטלנד יש סיכוי טוב לעבור הלאה.

  5. פחות מעניין אבל אפשר לעשות אותו דבר במזרח, נגיד מבין המתחרות על מקומות 7/8 מי צפוייה לעשות חיים קשים לאטלנטה ומי מסוגלת להפתיע את הקאבס.

  6. יומן מצויין.
    כריס פול יכול בקלות להיות הפוינט גארד מס' 1 בפלייאוף. ישנם משחקים שהוא מהרגע הראשון במין זון והוא רוצה להוכיח משהו. כך היה נגד הת'אנדר וראסל ווסטברוק. כשהוא בזון כזה הוא הטוב ביותר, וכשהוא כזה, ובלייק, ג'ורדן, רודיק, וקרופורד (בריא!) במיטבם, הקליפרס יכולה ללכת עד הסוף.

  7. אמש ראיתם מה פוינט גארד מעולה עושה לספארס. מונטה אליס פשוט התעלל בהם, וטוני פרקר כבר לא מסוגל לשמור. הפלח לא נתן לו לשחק בכל הרגעים הקריטיים של הרבע הרביעי בדאלאס.

    1. עולה פה בין השורות טענה קריטית:

      הספרס לא יכולה לקחת אליפות אם אין לה פתרון לסוגית ההגנה על פוינט גארדים שפרקר כבר לא מסוגל לפתור

          1. הלילה הספרס מצאו פתרון לווסטברוק ועשו באוקלהומה מה שבכסייפה עושים רק לכבשים בחג הקורבן.
            כנראה שיש שם עדיין רעיונות איך לעצור רכזים

  8. הבעיה שלי עם הקליפרס, היא שכל מה שמקטרגי הווריארס חוזים לה בפלייאוף – נכון שבעתיים לגבי הקליפרס.
    הקליפרס מתאימים פיקס לדוגמא של קבוצה עם התקפה נהדרת (ההתקפה מס' 2 בליגה) אבל עם הגנה "בעיתית" (מס' 19 בליגה)
    שפוגשת קבוצה שמרביצה ושופטים שקצת פחות שורקים, ואז מסיימת את דרכה מוקדם מהצפוי.
    (פניקס של נאש וסקרמנטו של וובר הן דוגמאות מצויינות מהעבר –
    והקליפרס פחות טובים משניהן)

  9. אחלה יומן תודה רבה. כריס פול רכז ענק אבל יבחן אך ורק על הישגיו וביצועיו עד לסיום הקריירה – בחמש הדקות האחרונות של משחקי הפלייאוף… אם ימשיך לאבד או להחטיא בסיומי משחקים הוא לעולם לא יהגדוליר.ר.ותרם
    לא יזכר עם הגדולים ביותר. כמה אכזר הוא המשחק….
    מבחינת סגל לקליפרס יש כמעט כל מה שצריך חוץ מקשיחות וגובה…

    1. נקודה מאוד נכונה.
      כל סוף משחק צמוד הוא משחק "הירו בול".
      כל ההגנה מתרכזת בו, ובמקום לשחרר את רדיק וקרופורד לזריקה פנויה או את דיאנדרה ובלייק לאלייאופ דאנקס שנכנסים ב%100 בקירוב, הוא זורק לבד, או מכדרר, או מאבד.

      טוב יעשה דוק אם יכניס תרגיל מאני טיים לקליפרס שהוא לא Paul against all

  10. יהיה פלייאוף מטורף במערב. אבל לדעתי אלופת המערב תבוא מהסדרה בין מקום 1 למקום 8, בין הלוחמים לרעמים. הרעמים מגיעים לרמה ולעומק וליכולת רק עכשיו, כאשר ג"ס כבר מכונה משומנת ושורקת היטב, אבל לרעמים היום יש הכל, משחק פנים וחוץ וריבאונד והגנה, וכל זה בלי KD. זה לא יאומן.

  11. מי שבונה על התעלות של פול ברגעי האמת ראוי שייזכר בהיסטוריה של האיש הקטן עם הפרצוף הכועס.
    אם לא יקרה שום דבר קיצוני בהתנהלות שלו אנחנו צפויים גם השנה לקדם בברכה ולגלוג את פניו של קליף פול, תאומו הזהה וחסר הביצים שנוהג לתפוס את מקומו של כריס בשלב השני בפלייאוף.

  12. משום מה כריס פול ממש אנדרייטד אצל רב מגיבי הפורום הזה.

    בדירוג שנערך ע"י ESPN לפני תחילת העונה, מוקם פול במקום השני מבין כל שחקני הליגה (בהינתן שדוראנט פצוע).

    בסה"כ בעיני האמת היא באמצע, הוא בין השחקנים הטובים בליגה והסיבה המרכזית שהקליפרס סוג של מועמדים לאליפות (ולראייה כותבים עליהם יומן אליפות).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט