יומן אליפות: אטלנטה האוקס / מנחם לס

אטלנטה ניכנסה ל-SLUMP

מאז האול סטאר ברייק "הקבוצה המשחקת את הכדורסל הנכון ביותר ב-NBA"  נפלה למין 'פאנק' שהיא לא מסוגלת להתנער ממנו.

מאמנם הכניס אתמול את שחקניו לחדר הוידיאו להראות להם מה לא בסדר עם משחקם. הוא אמר להם שהם במין "SLUMP" שעליהם להתנער ממנו, והצביע על נקודות במשחקם שהם לא יכלו לא להסכים אתן.

*******************

אני – כקצת אוהד מין הצד בגלל הקירבה הגיאוגרפית מאמין שקיימת סביבה נוספת, אבל זה לא עלה בחדר הוידיאו: לאטלנטה האוקס פשוט אין את החומר המתאים ללכת רחוק. לי לא משנה שהם עדיין מובילי המזרח. זה מין "צמיד זהב על אף חזיר" (גיא כבר יתקן אותי). אבל זה רק בינינו!

********************

לראשונה משך כל העונה אטלנטה הפסידה שלושה משחקים רצופים כשהאחרון בהם הוא הפסד מעליב לספארס מסן אנטוניו כשאטלנטה נראית לא הרבה יותר טוב מהניקס.

עבור הקבוצה שהתחילו להאמין שהיא נבנית במודל של הספארס שזכתה בחמש אליפויות, המשחק של יום ראשון לימדם שעור מאלף: הם לא יכולים להיכנס ל-CRUISE CONTROL  ולקוות  ש-'המודל'  יישא אותם רחוק.

פול מילסאפ אמר: "היה זה שעור מאלף לראות שאנחנו לא כאלה טובים כפי שאנחנו חושבים. היתה זו חבטה טובה בישבן שאמרה לנו שמוטב שנאמץ שרירים ונחזור לשחק כדורסל".

משך 41 משחקיחם עד האול סטאר ההאוקס היו 5-36 והירשו רק 94.4 נק' נגדם. הם הירשו לאוייב רק 14 משחקים לשבור את ה-100. מאז האול סטאר הם 6-10 בינוניים כשהם מרשים לאוייב 99.3 נק' למשחק. לספארס הם הירשו 114 נק' בהפסד של 19 נק'. הם הירשו לאוייב שלוש ספרות קליעה בשלושת משחקי ההפסד האחרונים. הם ירדו לרמת הניקס ופילדלפיה בשלושת משחקים אלה.

מה שקרה להאוקס לדעתי הוא שהם נעשו יותר מדי PREDICTABLE. הם הפכו למין רובוט המשחק בצורה מסויימת. ב-NBA – מקום שהרבה מכם חושבים ש'אין בו מאמנים טובים' – דברים כאלה מתגלים מיד ע"י צוות המוחות והאנליטיקס של האוייב (שהמאמן הוא רק היו"ר שלו, אבל את העבודה האמיתית עושים עוזרי מאמנים חכמים וידענים מאד), והם מיד מחשבים, בונים, ומבצעים דברים לשבור את הרובוט. לקלקל לו את המכניקה. וזה מה שקרה להאוקס: כולם למדו את המשחק הקבוצתי השבלוני שלהם ללא כל מקוריות ויצירה אינדיבידואלית, ואז "THE PARTY IS OVER".

מאמנם מייק בודנהולצר – שפוט של הפלח מהימים שהיה עוזרו – העתיק ממנו את עניין "מנוחת הכוכבים" כדי שכולם יהיו טריים לקראת הסוף. אבל לפלח בספארס היו שחקנים מחליפים טובים מספיק להסתדר גם ללא כוכב או שניים במשחקי בק-טו-בק. להאוקס אין את הלוקסוס הזה. אתה מושיב את טיג ומילסאפ, ובצ'יק הפכת את הקבוצה למין ניקס. ע"י מנוחת כוכביו הוא הוציא מנשמתם את ה-URGENCY שהיה במשחקם כקבוצה עם הרקורד השני בטיבו בליגה. את ה-URGENCY בלהיות הכי טובים, והצורך להוכיח זאת ערב אחרי ערב.

תוסיפו לזה כמה פציעות קלות כמו לפורוורד ת'אבו ספולושה; שבועיים ללא הפורוורד מייק סקוט, ומשקפי ההגנה על פניו של קייל קורבר, ותקבלו פתאום קבוצה בינונית לחלוטין.

הפורוורד דמאר קרול סיכם אחרי ערב הוידיאו (שהסתיים בשיחה פתוחה בין השחקנים ומאמנם): "כש-ADVERSITY (מה שקרה להאוקס מאז האול סטאר) מכה בך, זה יכול לגרום לשתי אפשרויות: הוא יפיל אותך או הוא יעורר אותך. לי יש רושם מהישיבה שהוא עורר אותנו. אולי נפלנו למין שאננות שאנחנו כאלה טובים שהפסד או שניים לא ישנו הרבה. עתה אנו מודעים לעובדה שכל הפסד הוא מכה. לי, ולשאר חברי הקבוצה, ישנה הרגשה שה-ADVERSITY הזה יעשה מאיתנו קבוצה חזקה יותר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אטלנטה ימדדו בפלייאוף ובשנה הבאה (המשכיות).
    השנה היא סוג של פריצה עבורם (תמיד היו קבוצת עונה רגילה טובה), הכל התחבר ושחקנים עשו קפיצת מדרגה אישית ובחיבור הקבוצתי.
    השאלה אם תהיה המשכיות והם יעשו התאמות לשנה הבאה כדי להיות טובים יותר

  2. קבוצה טובה שהשיגה מעל ומעבר לחומר השחקנים העומד לרשותה.
    בעייתה העיקרית היא ריבאונד הם מדורגים בין האחרונים בליגה בקטגוריה זו.עם בעיה כזו אי אפשר להגיע רחוק בפלייאוף.
    הקו הקדמי שלהם אנדרסייז הורפורד שצריך להיות מס 4 משחק כסנטר הוא 2.08 , מילספ הוא 2.03.
    מיאמי של שנה שעברה עם הרבה יותר כשרון , כשלה בין היתר בגלל בעיות קו קדמי.
    הם חייבים לגמור מקום ראשון כדי לקבל בסיבוב הראשון שחקנים כמו טיילר, אוליניק , קודי זלר
    מקום שני והם מקבלים את וויטסייד והסלם וזה אומר צרות.

  3. "נזם זהב באף חזיר" מנחם.
    הפירוש הוא בדיוק מה שהתכוונת: מָשָׁל לְמִי שֶׁמִּתְהַדֵּר בְּחִיצוֹנִיתוֹ וְהוּא עַצְמוֹ רֵיק מִכָּל תּכֶן.
    קרי, הניצים מתהדרים במקום הראשון למרות שהם לא כאלה טובים…
    אגב, לא הייתי ממהר לומר את זה

  4. אני חושב שהצבעת כאן יפה על הנקודות הבעייתיות של הקבוצה.
    אחת הבעיות המרכזיות היא באמת בתחום הגבוהים – הורפורד הוא קשוח, אבל הוא אנדסייזד לעמדה 5, כנ"ל אנטיץ'.
    מילסאפ דווקא מסתדר יפה בעמדה 4.
    אבל אם באמת היו מביאים איזה 7-פוטר שיעלה כסנטר לצד הורפורד, כשמילסאפ ואנטיץ' עולים מהספסל, המצב ללא ספק יכל להיות טוב יותר, בהנחה לפחות שאותו גבוה יהיה ריבאונדר סביר.

    לגביי צורת המשחק – גם פה באמת יש בעיה, שאולי חוץ מטיג, אין להם אף שחקן שממש מסוגל לאלתר.
    כאן לדעתי טמון ההבדל העיקרי בין ההוקס לווריורס – אטלנטה פועלים כמו מכונה משומנת, אבל הנקודה היא – שמדובר על מכונה.
    אצל הווריורס יש יותר "נשמה", הם פחות צפויים, וכשהיריבה מקשה עליהם, אפשר לסמוך שלפחות אחד מצמד האחים ספלאש ידאג להוביל איזה ריצה שתסגור סיפור.
    לעומת זאת, אם הגנת היריבה שמשחקת מול אטלנטה משבשת לה את מהלך המשחק – קשה לראות איך הם יוצאים מזה, שההפסדים האחרונים לגולדן סטייט ולספרס היוו דוגמאות בולטות לכך.

    עכשיו באמת יגיע הפלייאוף, ואתו המבחן האמיתי – האם בכל זאת בודנהולצר וחניכיו יצליחו להוכיח שכשהשלם עולה על סך חלקיו, לא חייבים סופרסטאר בקבוצה.

  5. לדעתי (הצנועה), לוקח קצת יותר זמן מאשר העונה וחצי שבודנהולצר שם כדי לייצר מכונה ברמה גבוהה מספיק כדי להתמודד גם עם אינטנסיביות של פלייאוף ברמה של התאמות אליהם וניצול ניואנסים בתוך סדרה. זה לא שאין להם חולשות מספיק משמעותיות, כפי שהצביעו יפה במאמר ובתגובות מעליי, שאי אפשר לנצל..

  6. ההוקס תמצא כבר את הדרך לעוף בחצי גמר המזרח , כהרגלם בקודש
    יש תופעה מוזרה של ירידת מתח
    ההוקס יהיו במקום הראשון במזרח בכל מקרה , ההפסד לספרס היא מחווה חברית של בודנהולץ לפלח 🙂

  7. אני מסכים עם סמיילי ועם כולם. אוסיף כי השיטה היא לא תנאי מספיק לאליפות, צריך גם כוכבים שיסכימו לשחק בתוך השיטה. אם השחקנים הם בינוניים פלוס זה כנראה לא מספיק בפלייאוף, כי כמו שאמרו כשהשיטה נתקעת צריך גם יכולת אילתור.
    הקיצער, נחיה ונראה מה יהיה איתם בשנה-שנתיים הקרובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט