הבק-קורט של המג'יק / מנחם לס

1. אלפריד פייטון – טיפוס מיוחד במינו

התאמינו שעכשיו אלפריד פייטון נמצא באותו מקום ש-LUMINARIES (שחקנים דגולים. לא גדולים. ד- ג-ו-ל-י-ם!) כאוסקאר רוברטסון,  מג'יק ג'ונסון, דייויד רובינסון, וג'ייסון קיד נמצאים (גם אלבין אדאמס ואנטואן וולקר שם): בק-טו-בק טריפל דאבלים בעונת הרוקיס שלהם.

אל תדאגו. הוא יודע שהוא נמצא בחברה מאד מיוחדת. בילדותו, אביו (שחקן פוטבול מקצועני בפוטבול הקנדי) סיפר לו סיפורי טרום שינה על ביג או. את מג'יק הוא טוען שהוא זוכר, אבל אם הוא זוכר אז זה היה כשהוא היה, אולי, בתכניות של אבא ואמא. פייטון נולד בעיירה קטנה בלואיזיאנה ב-1994. הוא כנראה מבלבל ספורי ילדות של אבא עם "זוכר".

אבל מה זה משנה?

בספורט המקצועני חשוב מאד לראות כיצד שחקנים צעירים מסתדרים עם 'הצלחה' לא פחות מהצורה בה הם מקבלים 'כשלון'. אורלנדו מג'יק כולה – מהבעלים עד אחרון השחקנים – לא שמע מילה אחת מפייטון על 'טריפל דאבל' או על כל דבר אחר. הוא אחד השחקנים הצנועים, ענווים, ושקטים ביותר, ולפי מה ששחקני הקבוצה אמרו לעתונאים מהסן סנטינל, הוא אפילו מרגיש מין 'בושה' שלפתע כולם מדברים עליו ככוכב.

"עוד לא עשיתי כל דבר חשוב באמת בכדורסל" זה כל מה שיש לגארד הצעיר הזה לומר.

אבל פייטון הוא לא מין ייצור שנפל פתאום מהמאדים לתקוע טריפל-דאבלים. כבר ב-2013 כששיחק עבור נבחרת ארה"ב תחת גיל 19 הוא עלה בחמישייה לפני שחקני ספסל כמרכוס סמארט, ארון גורדון, ג'היל אוקפור, וג'רנל סטוקס. הקבוצה סיימה כאלופת העולם עם רקורד של 0-9, ואלפריד פייטון סיים עם גביע 'שחקן ההגנה' של הטורניר. הוא זכה באותו תואר במכללות – "גביע נייסמית' לשחקן ההגנה של המכללות" כשהוא פרשמן באונ' לואיזיאנה-לפייט.

את הטריפלים הוא לא עשה נגד איזו ניקס או לייקרס. הוא עשה אותם נגד דאלאס מבריקס ופורטלנד בלייזרס, כשהוא משחק נגד מונטה אליס ולילארד.

הוא ממש הרגיש אי-נוחות כשנשאל על כך, והעדיף לדבר על חבריו בקבוצה."זהו פייטון" אמרו עליו חבריו. "אף פעם לא מדבר על עצמו".

נגד פורטלנד הוא קלע 22 עם 10 קרשים ו-10 בונבונים.

מאמנו (מאמן זמני שבינתיים עושה עבודה מצויינת)  ג'יימס בורגו אמר: "שלשחקן יהיה משחק כזה, ובסופו לנסות להיחבא בין הכלים ולא להיראות כמשהו מיוחד, זה מה שעושה מאלפריד לא רק שחקן מצויין אלא גם חבר קבוצה שלא יכול להיות טוב ממנו. כל מה שעשה אחרי המשחק היה להחמיא לחברי קבוצתו על שהפכו מסירותיו לסלים. זו תכונה מאד מיוחדת שאתה לא מוצא אצל הרבה שחקנים!".

פייטון לא מתכונן להשתנות:

"," Payton said, "I just try not to ever get too high or never get too low. I think that's worked for me over the years. So I'm just kind of sticking to it."

 

2. ויקטור אולדיפו – כוכב בהתהוות

 

 

משך כל עונת המג'יק הזאת – עונת מעבר המאופיינת בחוסר יציבותה וחוסר  בטחונה – דבר אחד היה יציב ובטוח: ה-TRANSITION של ויקטור אולדיפו משחקן טוב לסופר-סטאר.

המאמן ג'אק וון קיבל את הפיתקה הוורודה בגלל חוסר התקדמות ושיפור בשני צידי המגרש. טוביאס האריס מוכן להיעלם לכמה מיליונים רציניים בפרי אג'נסי, והדבר הטוב היחיד הידוע והקבוע בקבוצה הם שני הגארדים אלפריד פייטון וויקטור אולדיפו.

סליחה. שכחתי את ניקולה ווצ'צ'יק שהיה סנסציוני ממש בכמה משחקים וטוב מאד בכמה אחרים. ארון גורדון? איש לא יודע בדיוק כיצד יסתיימו עניינים איתו.

טוביאס עוזב על בטוח. אז נשארים שני גארדים וסנטר. המאמר היום עוסק בגארדים ועל הראשון כתבתי.

יש משהו בשמו של אולדיפו שמסרב להתקבל כ'שחקן גדול'. כיצד אתה יכול להיות סופר-סטאר עם שם כזה?

אז בעונה שעברה זה הכל היה מייקל קרטר – ויליאמס והגריק-פריק. העונה זה הכל היה אנדרו ויגינס, אם-כי היום ברור שהוא לא 'רוקי העונה'.

אולדיפו?

לא הולך.

למעשה, רבים טוענים שהמג'יק לא בחרה בו בגלל הפוטנציאל שלו לגדולה אלא בגלל שהוא היה 'בחירה בטוחה'. שחקן שיהיה טוב בהגנה ובהתקפה, אך לא גדול בשום דבר מיוחד.

זה התאים לקבוצה שהיא השוק הקטן ביותר ב-NBA, ו-90% מהטוסיקים שייכים לתיירים המכניסים את משחקי המג'יק כחלק מחבילת הביקור לדיסני וורלד ו-SEA-WORLD.

אגיד לכם מה: אם הוא ממשיך לשחק כפי ששיחק עד עתה, תיקרת ה-"בחירה הבטוחה" עומדת להישבר, וויקטור ייכנס בגאון לחדר מעל, חדר האול סטארים.

הוא רק אחד מ-7 גארדים הקולעים 17 נק' למשחק ב-45% דיוק.

האחרים?

סטפן קרי

כריס פול

קיירי אירוינג

קליי תומפסון

אריק בלדסאו

דוויין ווייד

חברה לא רעה להתחבר אליה.

ואסור לשכוח שרק עם בואו של אלפריד פייטון הוא הועבר ממשבצת "1" למשבצת "2". בשבעת משחקיו האחרונים, שחקן אינדיאנה הוזיירס לשעבר קולע 23.1 נק' ב-51.2% דיוק, עם 35.7 מדאונטאון.

היו לו משחקים של 38 נק', 32 נק', ו-31 נק'. אך כשאתה משחק בתקופה של ראסל ווסטברוק קשה לעשות גלים.

רציתי רק שתדעו שבשקט בשקט, באורלנדו מתפתח צמד גארדים מהמעולים בליגה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יפה כתבת. גם אני מאמין שאם השניים האלה ימשיכו להתפתח יפה, הם יוכלו אולי בעוד שנתיים בערך לעשות צרות לכל יריבה שלא תהיה.
    השאלה שצריכה להישאל בקשר לאורלנדו, היא אכן בתחום הפורוורדים – אם יצליחו להביא איזה 4 טוב מהדראפט, אז באמת שיש להם סיכוי לא רע לחזור להיות רלוונטיים בעוד עונה-שתיים.

  2. כתבה טובה, מסכים עם הכתוב.
    אני מאוד אוהב את מה שקורה באורלנדו,
    בק קורט מבטיח, ככתוב, פרונט קורט של ווציביץ שמשחק מעולה, וארון גורדון, שמבחינת פוטנציאל, יש לו את זה.
    גם אסור לשכוח שכניראה גם השנה יש להם בחירת דראפט גבוהה, כניראה חמישית, שיש פרוספקטים מבטיחים ב3 כמו ווינסלו וסטנלי ג'ונסון.
    שניהם הנ"ל מתאימים בדיוק למשבצת באורלנדו.
    מה שיחסר להם זה כמה ווטרנים, שבזה אפשרי לטפל בפרי אייג'נסי.

  3. טעו שלא לקחו את סמראט ב 4 , בק קורט של סמראט אולדיפו באמת היה מפחיד , סמרט הכשרון הגדול בדרפט (אם אמביד לא בריא)
    אורלנדו מצטרפת ליוטה ומינסוטה שחסרות רק כוכב שיתן נקודות לו רק לכוכבים היה אכפת באמת מלהשיג אליפויות הם היו בוחרים אחת הקבוצות האלו ולא ניקס לייקרס או נטס

      1. פייטון זה עוד מיקל קרטר ויליאמס שנתנו לו תמושכות לעמדת הרכז והוא סתם מציג סטטיסטיקה יפה , נדבר שנה הבאה נראה איפה פייטון ואיפה סמרט …

  4. לדעתי אורלנדו צריכה להביא אולי סנטר הגנתי בדראפט ולעשות טרייד על ווצביץ שהוא הגנה פח ולהביא במקומו סקורר בעמדות 3-4 עם קליעה מבחוץ שיחפה על החסרון של פייטון מבחוץ והם צריכים לפתח את ארון גורדון למה שהוא יכול להיות
    ורק עוד שאלה
    עם מי אורלנדו עשו טרייד שיש להם בחירה טופ 5 ?

      1. פחות קשור למנוחה בגארבג' טיים (לוח המשחקים במכללות לא עמוס והשחקנים הצעירים יכולים מצדם לשחק שעות), יותר בגלל הרוטציה הסופר רחבה

  5. Both are excellent players, BUT they are playing for a D league team, and as far as we can say, they are just a newer version of Evan Turner and MCW. If they suck so badly in the EAST, I guess they are not that great

  6. דדי צודק.
    כל הסמול פורוורד המעניין השנה הם שחקנים מוגבלים.
    ואני מאמין שהקבוצות שלהם ישוו כל הצעה, אלא אם תיהיה הפתעה סטייל פרסונס שנה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט