ג'אז – 'הקבוצה הירוקה' / מנחם לס

 

ישנן קבוצות הבונות את עצמן על טריידים. ישנן קבוצות שבונות את עצמן על פרי-אג'נטס. וישנן קבוצות שאף פעם לא בונות את עצמן (הניקס).

וישנן קבוצות הבונות על מה שיש להן, על הדראפט, וכמו ב-GREEN HOUSE (חממה כפי שאומרים בקיבוצים) – מחכות על שהזרעים יתפשו תאוצה, יהפכו לגבעולים, ואח"כ ייתנו פרחים, או גרעינים, או פירות, הכל תלוי ב-DNA שלהם (גם לצומח יש DNA? יש באתר מספיק חכמים לתת לנו תשובה!)

השיטה הזאת של לחכות ולראות כיצד בני הבית יגדלו ויתבגרו נחשבת ב-NBA ל-PASSE. לאף אחד אין זמן לחכות וכולם רוצים תוצרת מהירה. לכן רוב הקבוצות – כמעט כולן – ייקחו משכנתא העיקר להשיג משהו מיד על חשבון המחר. THEY MORTGAGE THE FUTURE OVER THE PRESENT! הלייקרס, הניקס, והנטס – שלושתן מכרו בחירות דראפט כדי לקנות סופרסטארים.

פילדלפיה מכאה את עצמה – התפשטה עד התחתונים – ומכרה את כל מה שהיה לה עבור בחירות דראפט. עתה נשארה ההוכחה שעליהן להוכיח ששיטתם תצליח.

יוטה? לא הלכה לשום כיוון בקטן או בגדול ופשוט תקעה מבט והחליטה שמה שיש לה – מספיק, וכל מה שהיא צריכה זו סבלנות לתת לצעירים להתפתח ולדברים לקרות. יוטה החליטה להיעזר בסבלנות ולבנות מהאפרוחים שקיבלה בדראפט. היו 3-4 שנים רזות, אבל פתאום החממה החלה לתת תוצרת. עדיין לא לשטוף את השוק, אבל בדרך הנכונה להיכנס לפלייאוף בעונה הבאה, ואולי להשתלט על המערב תוך עונותיים.

המורמונים הם כמו הבדואים. לא ממהרים לשום מקום. מחכים עד שדברים יקרו.

יוטה לא עשתה רעש בשוק הקניות ומכירות, והחליטה לפתח את מה שיש לה. זה היה ה-'MODUS OPERANDI' שלהם (מומי! תסביר לזקוקים עזרה) , ומאחר ומאז פברואר 7 הם הקבוצה המצליחה ביותר ב-NBA אנשים מתחילים לשים לב.

אותו דבר היא נוהגת עם מאמניה: היא נתנה לג'רי סלואן 23 שנות אימון. אחריו היא נתנה לטיירון קורבין 4 שנים לנסות ולראות אם זה המקום עבורו לאמן, ולבסוף נתנה את המושכות למאמן הצעיר, הרוקי קווין סניידר, להוביל את הקבוצה. הם אמרו לו שתפקידו לדאוג שהשחקנים ימשיכו להתבגר ולהתאקלם מאשר לנצח מיד. ראו זה פלא: הוא עושה להם את שני הדברים גם יחד. הם אמרו לו שהם לא מצפים להצלחה מיידית ונתנו לו זמן להתפתח עם הקבוצה, אך כנראה שהוא לא זקוק לזמן: הוא קיבל פירות כמעט בשלים, והקבוצה התחילה לעוף.

8 מ-10 השחקנים המשחקים יותר דקות מאחרים בקבוצה ניבחרו בתור רוקי'ס ביוטה, כשדריק פייבורס וטרבור בוקר הם היחידים היוצאים מין הכלל.

פייבורס, הבחירה ה-3 מ-2010, ובחירה ראשונה שהפכה להיות אנס קנטר היו הקומפנסציה העיקרית שהמורמונים קיבלו עבור דרון ויליאמס. כשהם עשו טרייד על קנטר יותר מאוחר, הם הבטיחו לעצמם לוטרי-פיק (LOTTERY-PROTECTED SELECTION) מאוקלהומה סיטי.

הם לא מוותרים על בחירות דראפט, ואם הם עושים זאת זה על חשבון בחירות דראפט אחרות. על בחירות דראפט יוטה לא מוותרת. זה מה שעשו עם שבאז מוחמד וגורגוי דיאנג עבור טריי בורק, הבחירה הששית  בשנה ההיא.

גורדון הייווארד ניבחר 9 ע"י הג'אז ב-2009. כולם חשבו שהם נפלו על הראש. כל מה שהיה לגורדון ברזומה היו שנתיים בקולג' עם שנה שנייה טובה עד הגמר נגד דוק (משחק שהוא היה מצויין בו), אבל הדראפט אקספרס שם אותו בחירה בין האחרונות בסיבוב הראשון או בחירה בסיבוב השני. היתה לו שנה ראשונה בינונית, ושלוש שנים שבאו אחרי שהייתי מגדיר כבינוניות-פלוס. אבל כששרלוט הורנטס הציעו לגורדון חוזה גבוה, הג'אז השיבו בחוזה מקסימום. הם שמו מבטחם בגורדון בחוזה מקסימום שגם הוא התקבל בהרמת גבות.

איש לא מרים גבות יותר. הוא הופך בהדרגה להביות השחקן הלבן הטוב ביותר ב-NBA!

מה הוא עושה העונה כולם יודעים. 19.6 נק' למשחק (עם אחוז קליעה 'אמיתי' של 57%). 4.9 ריב'. 4.2 אסיסטים. 1.5 חסימות. יש רק ארבעה שחקני ליגה עם ממוצעים כאלה: סטפן קרי, לברון ג'יימס, וג'יימס הארדן.

אלק בורק ניבחר ע"י יוטה מס' 12 בדראפט של 2011. הוא היה עבורם יהלום, כשבתחילה רק הם חשבו שהוא יהיה כזה. כשניפצע בדצמבר הזה הוא ישב על 13 נק', 4 ריב', ו-3 אס' עם 39% מדאונטאון. רק ששה  שחקנים בליגה נהנים מסטטיסטיקה כזאת מבין הגארדים.

את רודי גוברט הג'אז בחרה מאוחר בסיבוב השני של דראפט 2013. הוא הופך למפלצת הגנה ממש לנגד עינינו, וממש ברגעים אלה. הוא MONSTER תחת הסל. בן ה-22 הזה מוביל את הליגה בהורדת אחוז הקליעה של כל השחקנים האויבים תחת הסל, והוא בדרך לשבור את שיא החסימות של איש שנה שנייה בכל תולדות הליגה.

הרוקי  דנטה אקסום משתפר ממשחק למשחק, ורודני הוד מדוק שכולם אמרו "רך מדי" הופך להיות שוטינג גארד שהשמיים נראים כגבול עבורו. הוא משחק גם מס' 3, והוא בדרך להפוךל-SUPERHERO כשבחודש האחרון הוא קובר שלשות בדיוק של 50%.

אני יודע שלא כתבתי מספיק על פייבורס שהוא-הוא הכוכב בין הכוכבים הצעירים, ומשחקו הוא הקטליסט הראשי של כל משחק יוטה ג'אז. הסטטיסטיקה שלו בשיפור כל עונה, והוא היחיד מלבד אנטוני דייויד הקולע 16 ב-50% עם 8 ריבאונדים, ו-1.7 חסימות. ה-WIN SHARE שלו הוא 7.6!

את הפלייאוף הם לא יעשו השנה כי הם התבגרו מעט מאוחר מדי. אבל הם עלולים לסיים 500. ובעונה הבאה מקומם מובטח בפלייאוף או שאני מתפשט ערום במיפגש הופס של 2016.

עליהם היה לעשות כל זאת אחרי שאיבדו את אל ג'פרסון ופול מילסאפ. לא כל קבוצה היתה מסוגלת לאבד שני קנונים כאלה תחת הסל ולהינצל.

הם לא צריכים "TO REBUILD " יותר. כל מה שהם צריכים זה להשתפר עם מה שיש להם!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אופק
אופק
19/03/2015 7:12:29

כן יש לו dna אבל היא פחות בא לידי ביטוי לפי מראית עין כי צמחים הם בעלי מבנה אחיד וזהה בין כל הצמחים מאותו הסוג

אחד העם
אחד העם
19/03/2015 8:12:41

האמת שגם שארלוט ניסו לבנות בלי לחץ עד שהביאו את מר נשיפה-פציעה. גם אטלנטה התאזרה בהרבה סבלנות עד שהחלקים בפאזל הסתדרו להם בלי אף טרייד בומבסטי. להיאוורד יש את האנרגיה הגרעינית הזו כמו שיש לדראגיץ ודומיו. כיף לראות.

e
e
19/03/2015 13:14:52

אני עדיין לא מבין את המועדון הזה. מילא לתת למילסאפ והורפורד לעזוב, אבל לתת להם ללכת בלי לקבל כלום בתמורה? שנה שלמה דיברו על זה שהם יעזבו ובסוף יוטה נתנה להם ללכת בלי לקבל כלום.

אפילו עם היו עושים עליהם טריידים גרועים היו יכולים להשיג כמה בחירות דראפט סבירות.

ויינברג
ויינברג
19/03/2015 13:59:13

הטרייד שלהם על קנטר היה מבריק, נותן חופש מלא ואמונה ברודי גובר, כרגע מועמד נורמלי לתפקיד הסנטר ההגנתי הטוב בליגה, ובתוך 3 שנים אחד מעשרת הסנטרים הטובים בליגה.

הם עם 11 ניצחונות ב-13 המשחקים האחרונים, קצב רצחני, ולדעתי יש להם יכולת להיות קונטנדרית אם ימשיכו ככה. סניידר מאמן מאוד מבטיח, המאמן השני הטוב ביותר מכל המאמנים שלראשונה מאמנים קבוצת בוגרים עונה שלמה אחרי קר

ואיך לא הזכרת את אינגלס?

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
19/03/2015 15:02:46

עזוב את מומי המורמונים
מה עם ההורמונים ?

עגל
עגל
19/03/2015 16:55:34

מי יצן והם ישחזרו את ימיהם כקדם. מגיע לעיר הזאת קבוצה ברמה.

עגל
עגל
19/03/2015 16:56:01
Reply to  עגל

מי *יתן*

בלעם
19/03/2015 18:04:29

היחיד שמאכזב עד עכשיו, בהנחה שהיו למישהו ציפיות ממנו, זה אקסום. מה שכן, הם ממשיכים לתת לו דקות להיכשל וזו חתיכת הצהרה שהלוואי ויותר קבוצות היו עושות.

יוסי
יוסי
19/03/2015 19:20:45

אם אני ווסטברוק ואני שחקן פנוי עוד שנתיים אני הולך לשחק ביוטה , הקבוצה רחוקה סופרסטאר מלהיות קונטנדרית , לכל הכוכבים הטיפשים(מלו) שבוחרים ללכת רק לערים הגדולות אם היה להם טיפה שכל ללכת לקבוצות טובות הליגה הייתה מעניינת יותר .
גם אולדירץ צריך לחשוב על יוטה כאופציה כמה שפורטלנד חביבה

avri
avri
19/03/2015 20:15:43
Reply to  יוסי

Have you ever been to Salt Lake City? Have you ever been to NYC?

יוסי
יוסי
19/03/2015 20:34:14
Reply to  avri

אם גארנט חיי 12 שנה במין סוטה

יוסי
יוסי
19/03/2015 20:35:34
Reply to  avri

אם גארנט חיי 12 שנה במינסוטה עבר קבוצה וחזר לשם אז בשביל אליפות הייתי עובר לקוטב הצפוני

יוסי
יוסי
19/03/2015 19:31:34

תכלס למה שנתיים , דוראנט עוד שנה צריך ללכת לשם , חמישייה ברק הייווארד, דוראנט פייברוס גוברט ספסל אקסום ברוקס עוד כמה ותיקים טורפים תליגה

נח
נח
20/03/2015 8:15:21

מנחם, אתה לא צריך להתייחס לעובדה שהייוד לבן.
הוא פשוט שחקן מצויין בלי קשר לגוון עור שלו.
אין GM-ים בליגה שמחליטים לקחת שחקן רק אם הוא שחור\לבן\סיני\אפגני\כורדי וכדומה.

איל
איל
20/03/2015 11:25:51

עוד כמה חודשים ההייפ של גובר יידעך, וכולנו ניווכח שמדובר בסך הכל בעוד טייסון צ'נדלר

e
e
20/03/2015 16:06:11
Reply to  איל

אם טייסון צ׳נדלר הוא המקרה הגרוע, מצבו מצויין. למצוא שחקן כמו צ׳נדלר, להזכירך שחקן ההגנה של השנה וסנטר פותח ושחקן חשוב באלופה, במקום נמוך בדראפט זאת אחלה הצלחה.

nissan
nissan
21/03/2015 18:47:51

לא מחזיק מהם בכלל אין להם כוכב אחד או אחד שאמור להיות כוכב יש להם סנטר שהולך להיות המגן הטוב בליגה סמול טוב אבל לא אחד שמוביל קבוצה לפליאוף אין להם רכז נורמלי אקסום זה הביזבוז של הדראפט האחרון ופאוור הגנתי לא רע אבל מפה ולהגיד שהם קבוצת פלייאוף עונה הבאה זה ביזיון לענף