מעורב הופס ליום ד': זה עכשיו רשמי ישר מד"ר לס: לברון לא מסוגל לנצח במיאמי!

lleb

1. ישר מפרי עיטו (גיא! מאיפה בא 'פרי עיטו'?) של ד"ר לס: לברון לעולם לא ינצח במיאמי!

(כל עוד דוויין משחק)

קליבלנד באה רכובה על ארבעה נצחונות, אבל כשלברון ניכנס לאולם של מיאמי ורואה את חברו הטוב ביותר דוויין ווייד, מיד משקשקים לו האשכים. מי שלא מבין את המילה 'אשכים', אכתוב בצורה אחרת: הוא (לברון) רואה את דוויין ווייד, מיד משקשקות לו הביצים והוא ניכנע מנטלית.

זה קרה כבר פעמיים, וזה רק נעשה גרוע יותר ויותר.

אצל דוויין קורה תהליך הפוך: הוא רואה את לברון ומיד אומר לעצמו: "אני עומד להראות הערב לבנזונה מאיזה צד משתין הדג כאן". בוא הראה ללברון לא פעם אחת אלא 32 פעמים.

דוויין אמר בסיום השחיטה (ההבדל  האמיתי בין שתי הקבוצות היה יותר כמו 20 מה-10 שניגמר) שהפלייאוף יותר חשוב לו מהדו-קרב נגד לברון, וזה נשמע טוב לעתונים. אבל עלינו הוא לא יכול לעבוד: הוא רואה את לברון ומיד בא לו לאלף את הקנון ולומר לו, 'NOT IN OUR HOUSE', וזה בדיוק מה שהוא עשה.

קלע ב-72% דיוק ושלט לחלוטין במשחק:

Wade shot chart

השאלה ששאלתי – ואני עדיין שואל – היתה היכן היה קווין לאב. אמרו הוא 'זקוק היה למנוחה'. זקוק למנוחה? אחרי הרבע הרביעי שדייויד בלאט לתן לו לישון? אני בטוח שישנם גברים בגו (גיא, מה זה ב-'גו') וכתבתי זאת בשעת המשחק: החבאת לאב על הספסל  – שהוא שחקן נבחרת ארה"ב ולא איזה צוער מהפועל בת-ים – ע"י אזרח מאבן יהודה לא תעבור בשתיקה. אני מקווה שלא מתפתח שם קרע שיהיה בלתי אפשרי לאחות בקלות.

אגב, ההיט הנחיתו על הקאבס הגנה שהם עדיין לא פגשו כמותה, והקבוצה – עם מאמנה – היו חסרי אונים.

 2. קברנו את הויזרדס מוקדם מדי

לא ידענו מה קרה לווריורס  ממש לפני האול סטאר ומיד אחריו. חשבנו שאבד עליה הכלח (גיא! גיא!). לפתע היא 2-5 במרץ, ויריבתה למקום רביעי בפלייאוף השיקגו בולס הם בנפילה חופשית בלתי מובנת ורק חצי משחק לפני הויזרדס למקום רביעי. מרסין גורטאט משחק טוב יותר ממה שהיה בחודשיים האחרונים; ננה שוב בריא; ג'ון וול היה מצויין בכל חמשת המשחקים האחרונים ורחוק רק בריבאונד אחד מטריפל דאבל במשחק האחרון.

3. האם בריאן שואו היה הבעייה?

 

אני עדיין לא מאמין שמאמנים מנצחים או מפסידים יותר מאשר אולי 10% מהמשחקים. מה שכן משתנה – ויכול להשפיע בצורה דראסטית על השחקנים היא ההשפעה הפסיכולוגית של הבאת מאמן חדש. הלוואי והיה יותר מחקר בנושא.

לפי בנה של גייל – ג'סי' – הגר בבולדר, קולורדו, עם כרטיס עונתי לדנבר, ההנהלה ציוותה על המאמן הזמני מלווין האנט (שהחליף את שואו המפוטר) לתת לטיי לאוסון, קנת' פאריד, ודנילו גלינרי "מנוחה". למה לנוח? להגדיל את הסכויים לבחירת לוטרי בדראפט. השחקנים כמעט עשו מרד ולא עלו לשחק נגד הקבוצה השנייה במערב, אבל בסוף עלו, שיחקו עד טיפת הזיעה האחרונה וכמעט גרמו להפתעה מרעישה לפני שהפסידו בסוף.

4. הת'אנדר נלחמים בשיניים

 

ללא קווין דוראנט, הת'אנדר היו ב-DEEP SHIT ללא ראסל ווסטברוק ומשחקו הסופרלטיבי במשחקים האחרונים. אבל הם עדיין רק חצי משחק לפני הפליקקנס למקום שמיני,והם – הפליקנס – הם בעלי הטיי-ברייק בין השתיים.

איזו קבוצה חסרת מזל! ווסטברוק, אח"כ קווין דוראנט, עכשיו סקג'י איבקה.

אני שואל את עצמי איזו קבוצה נפלאה הם יכלו להיות העונה עם כל השלושה בריאים!

 

5 . ה-PLAY של שלשום

הסתכלו על דמרכוס ראזינס בשעת הדאנק על אטלנטה האוקס:s.

 
 

 

5. כמה תיפגע הפציעה של סרג'יי איבקה?

 

מיד עם היוודע שסרג'י איבקה ינותח בקרוב, ואחרי הניתוח הוא יזדקק ל-4 עד 6 שבועות מנוחה – הווה אומר (גיא, מאיפה בא 'הווה'?) עד סוף העונה הרגילה – החלו הרינונים אם הפגיעה של איבקה אינה,למעשה, חמורה מזו של דוראנט כי ראסל מחפה על דוראנט. אבל מי יחפה, וימלא את מקומו של איבקה?

 

6. הקאבס לא יתנו ללאב חוזה מקס? כך מאמינים מנכ"לים יריבים

לאב לא שיחק במשחק האחרון נגד מיאמי, ולא שיחק ברבע האחרון נגד הספארס. הסיבה הרשמית: כאבי גב. בקאבס נשיון כותבים שכנראה הבוסים בקליבלנד אמרו ללאב שהם לא מוכנים להתחייב למס' אחרי העונה הבאה. הוא יכול להישאר בקאבס בעונה הבאה עבור 16.7 מיליון (אופציה שלו) , אך הדיעה היא שהוא לא נישאר אלא אם כן מבטיחים לו חוזה מקס.

בינתיים הוא לא התלונן שבמקום להיות אופצית התקפה  ראשית הוא הפך ללא יותר מקלעי SPOT-UP, ולא התלונן על מספריו שירדו בחיצים וקרשים.

אנשים שוכחים שלאב הוא רק בן 26 ועתידו לפניו, אבל לך תדע: אולי הוא "צעיר בן 26 זקן" שירידתו כשחקן כבר החלה ובקאבס יודעים זאת.

7. האם רודני הוד הוא הסיבה להתעוררות הג'אז הגדולה?

רודני הוד – לפני שנה באליפות המכללות עם דוק – קלע קרייר-היי בנצחונה המוחץ של הג'אז על השרלוט הורנטס. היה זה משחקו השלישי ברציפות בו הוא שובר שיא אישי. אמש קלע 24, כשהוא מוסיף אנרגיה, אגרסיביות, מהירות, וקפיציות ליוטה הצעירה, שהפכה לקבוצה מפחידה ממש. עתה נשאר רק לראות אם זה רק זמני, או דבר אמיתי.

 

8. נרלנס נואל הוא 'רוקי העונה' החדש

בכל האתרים המתמחים ברנקינג של הרוקי'ס קרה דבר מדהים: עד האול סטאר מקומו של אנדרו וויגינס היה בטוח יותר ממעמדו של אבא חושי בזמנו כראש עיריית חיפה. פתאום בא הענק המשחק בפילדלפיה ולקח ממנו את ראשות הרנקינג נון לעכשיו. שתי סיבות:

1. ירידה במשחקו של וויגינס

2. שיפור מתמיד וקבוע במשחקו של נרלנס נואל.

נכון להווה הוא הרוקי הטוב ביותר ב-NBA!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. הווה אומר – כלומר. במקור מהתלמוד, שם הביטוי "הווה אמינא" (הייתי אומר) היה פותח דברי הסבר להלכה.

    אבד עליו הכלח – עבר זמנו, התיישן. במקור מספר איוב:
    "גַּם כֹּחַ יְדֵיהֶם לָמָּה לִּי עָלֵימוֹ אָבַד כָּלַח."

    יש דברים בגו – יש טעם לעניין. במקור מארמית, גו = פנים (תוך)
    יש דברים בגו = יש דברים בפנים.

    1. "הווא אמינא" זה לא תח לדברי הסבר בהלכה, אלא פתח למה שהייתי חושב אם לא הייתי יודע ש-
      לא יודע אם באמת "הווה אומר" מגיע מהביטוי הזה, אבל אם כן זו משמעות מאוד שונה.

    2. גיא לדעתי אתה טועה. זה לא קשור להווה אמינא.

      זה מילה עברית טהורה לחלוטין. מלשון הווה. עבר הווה עתיד.

      ההגייה שונה לגמרי, הווה הוגים בסגול, הווה אמינא הוגים בפתח.

    3. הפירוש של הווא אמינא זה בכלל הייתי אומר אילוליא ידעתי טוב מזה. כך שהווא זה הייתי ולא תהיה וככל הנראה זה ארמית ולא עברית.
      הוה מגיע מפסוק בבראשית הוה גביר לאחיך שנאמר על יהודה כלומר מלשון ברכה אתה תהיה גביר לאחיך.
      הוה אומר כלומר תהיה אומר כך אם תאמר את מה שאמרת.

  2. הווה אומר – מטבע לשון שהמציאו כהני ישראל בתקופת בית ראשון כדי לשלוט בעם. במקור זה היה "יהווה אומר" שמשמעו שהכהן מדבר בשם אלוהים וצריך לציית לו. כאשר השיטה קרסה והעם הבין שאלוהים לא מדבר דרך בני אדם הוחלט להוריד מהביטוי את ה 'י' הראשונה, שהרי י מסמלת גם היא את אלוהים ולפיכך הפך המושג למסמל את דבריו של בן תמותה. יש לציין שבעת האחרונה חזר המצב בו ישנם אנשים המתיימרים לדעת מה אלוהים רוצה, ונראה שלעם נוח עם מצב זה.

    אבד עליו הכלח – במקור "עבד עליו הקלח" שמשמעו שהאדם המדובר כל כך לא חשוב שאפילו קלח תירס יכול לעבוד עליו. הביטוי העממי התפשט בימי גלות בבל (ראה איגרת ירמיה, מהספרים החיצוניים לתנך). מושג זה השתרש בתרבות הבבלית וזלג לעמי האיזור עד כדי כך שהיהודים אימצו מחדש את המושג לפי הכיתוב הבבלי (בבלית אין 'ע' גרונית והאות 'ק' נראית כמקבילה הבבלית לסימן – 'איש מתכופף עם חציל גדול' )

    יש דברים בגו – ביטוי עתיק שמקורו בתרבות המיקנית העתיקה מחצי האי הפולופונזי. למרות שהעיר מיקנה היוותה את המרכז השלטוני והבירוקרטי, גו, שהיה כפר קטן קרוב יותר לוף הים הפך לבירת התרבות והבילוי. כאשר זקני הכפר ביקשו לקדם את התיירות באיזור הם בחרו בשיטת הפירסום הויראלי וקידמו את הסיסמה המסקרנת "יש דברים בגו" (יש הטוענים שהמקור היה בכלל "יש גברים בגו" אבל העדויות הארכיאולוגיות התומכות בטענה זו קלושות). בעת השתלטות המיקנים על המינואים ששלטו בכרתים הגיעו סיירים גם לחופי ישראל. הסיפורים על מיקנה העיר לא עניינו איש אולם הסיפורים על מה שקורה בגו היו מעניינים הרבה יותר, עד כדי כך שהמוטו – "יש דברים בגו" השתרש בשפה המקומית. ישנם שמרנים שעד היום מחוייבים לגרסה המקורית ומוסיפים קריצה בעין ימין לאחר הביטוי.

    אני מקווה שהכל ברור יותר כעת….

  3. אין לי הרבה זמן, אבל רק תלכו אחורה לקיץ ותזכרו מי שם את נואל כרוקי העונה 🙂

    שליטה מוחלטת בכל האספקטים של ההגנה ושיפור בהתקפה ככל שהעונה נמשכת.

    ויאללה מרץ מדנס עוד מעט סראבאאאקקקק

    1. או שהיית בחודש האחרון במאסר, או במוסד לחולי נפש. המוסד נראה לי יותר אקטואלי!
      היכן היית? וואללה שדאגתי שקרה לך משהו לא טוב.
      שמח שחזרת. בלעדיך האתר אינו כפי שהוא איתך!

  4. האם בעקבות העדות החיה מדנבר אתה מאמין שיש דבר כזה "טנקינג" ?

  5. KJ McDaniels
    עצוב לראות מה קרה לו ביוסטון,
    הוא היה בין הרוקים הבולטים השנה.
    מאז שהגיע בטרייד מקהייל כנעט ולא נותן דקות משחק והוא בכלל לא ברוטציה של הרוקטס.
    חבל

  6. 10+ לפירושים הנהדרים של ברץ גיא עובר אורח,
    אלו ביטויים שאנו משתמשים ואף אחד חוץ מהנ"ל לא יודע להסביר.
    נרלנס נואל הטוב ישתפר עוד טיפה ואז פילי או המטורף
    שמנהל (הינקי לא זוכר) יעיף אותו לכל הרוחות(שיקגו עיר הרוחות)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט