וווואאאאוווו של משחק – יא"ק 3 / אסי שלם

 

 

 

בס"ד

וווואאאאוווו של משחק – יא"ק 3 / אסי שלם

יום שישי, אני עם הלשון בחוץ אחרי שחזרתי מהעבודה ובלי לשמוע חדשות. אל תהרסו לי את הLIVE בזמן שאני רואה משחק ב'ליג פאס'. סוף סוף בשעה 14:30 אני מתחיל לראות את המשחק. ממש לא ידעתי שאני הולך לצפות במשחק הכי טוב העונה. לא ראיתם? רוצו לראות.

כבר 17:00 והשבת בפתח, הארכה. הבן שלי ואני רואים יחד את קיירי במשחק חלומי עושה לאוהדי הקאבס 'גוטה שאבעס'.

"כפרה תדליקי נרות", אני אומר לצדיקה. קיירי היה מדליק את הנרות בלי גפרורים.

כל הדרך לבית הכנסת אני חושב מה להכניס ל"יאק 3". כל כך הרבה דברים קרו במשחק הזה. אבל שאלה אחת הטרידה אותי כל הזמן:

האם דייויד בלאט הפסיד את המשחק(כמעט)? מה באמת קרה שם?

כדי לענות נלך שבוע אחורה. 'נוק אאוט' מול אטלנטה, למי שצפה, הגיע אחרי קאם בק מצויין של קליבלנד מפיגור של 20 נק' כמעט להוקס.

בלאט עבר להרכב נמוך עם ג'ונס ב4, קיירי לברון סמית' ות'ומפסון השלימו את החמישייה. זה עבד עד לדקות הסיום. שם, במקום לחזור להרכב הרגיל הוא המשיך עם ההרכב הנמוך הזה והפסיד.

בסדר קואוץ', אתה עוד מחפש את ההרכב הנכון ל'מאני טיים'. ההפסד בהחלט מתקבל על הדעת.

מול המאבס והסאנס במשחקים שאחרי לא היה מוטל בספק שההרכב המאוזן עם מוזגוב ולאב ב4-5 ות'ומפסון כגיבוי עם אחד מהם סגר את הסיפור. דיוויד הפיק את הלקח?

נחזור לשישי. אני אומר לזכותו שהנשק העיקרי של הספרס במשחק הזה היה הPick & Roll הקטלני בין פארקר לדאנקן, כמעט 50 נק' יחד.

הפיתרון ההגנתי של דיוויד היה מעבר מתחת לחסימה(under). זה הביא את פארקר לזרוק את הקליעות האהובות שלו מחצי מרחק. לא יודע מי אמר שפארקר כבר לא בכושר, אולי זה לברון שמדליק אותו ואת לאונרד למשחקי ענק.

דייויד מחליט שנמאס לו לקבל בראש ועובר לשחק עם גבוה אחד ו4 גארדים/ פורוורדים שיעצרו את הספרס. על איזה גבוה ניתן ללכת? ת'ומפסון או לאב?

בואו נראה מה שניהם עשו באותו הערב:

טבלה

מי שראה משחקים של הקאבס יודע שת'ומפסון שחקן הגנה מצויין. מסקנה מכאן שחמישיית ההגנה הטובה ביותר חייבת לכלול את שומפארט ות'ומפסון. אם מובן מאליו שקיירי ולברון נמצאים גם כן על המגרש ניתן להשלים את ההרכב בכמה אפשרויות:

  1. ת'ומפסון ב5, לאב ב4.
  2. ת'ומפסון ב5, ג'ונס ב4.

ממול, ההרכב של הספרס הורכב מגבוה אחד בלבד- דאנקן, ומגארדים שהשלימו את השורות: פארקר, בלינלי, גרין וקאוואי.

בלאט בתגובה נשאר עם הרכב נמוך- אופציה 1 או 2. במידה ומוזגוב או לאב על המגרש ת'ומפסון צריך לשמור על לאונרד שהיה מצויין עד לנקודה הזו. אבל בלאט מאמין בניצחון דרך הגנה והוא הולך עם ת'ומפסון ב5 ומאמין שג'ונס מתאים יותר לשמור על לאונרד וגרין מאשר לאב.

הגנתית מול החסימה הקטלנית של דאנקן לפארקר, קליבלנד עוברת לחילופים כדי לעצור את הקליעות של טוני וזה משאיר את דאנקן עם שומפארט כשומר.

התוצאה?

ריבאונד התקפה חשוב של דאנקן 1:24 דק' לסיום ב108-101.

חילוף של ת'ומפסון על פרקר 40 שנ' לסיום ופרקר מפרפר אותו וקולע 110-104.

ועכשיו למהלך האחרון, אותו הסרט. P&R בין דאנקן לפארקר ששוב מאלץ חילוף, פרקר לוקח את ת'ומפסון לטיול שמאלה:

דאנקן1
פרקר עם הכדור, דנקן מגיע לחסום
דאנקן2
פארקר הולך שמאלה, ת'ומפסון מחליף עם שומפארט ושומר עליו
דאנקן3
פרקר זורק עליו, שימו לב לחיסרון הגדול בריבאונד- לברון מול דאנקן, קיירי מול לאונרד
דאנקן4
לאונרד מוריד את הריבאונד. פופ ניצח? זהו שלא…

ריבאונד ההתקפה האחרון של קאוואי הוא הפסד שחתום עליו בלאט אבל לאונרד שהיה צריך להשחיל בסה"כ 1 לא מצליח. לא יודע מה איתכם אבל לי זה מזכיר סרט הפוך, "נס ריי אלן".

למי שלא ממש זוכר, תקציר:

פופוביץ'(בתפקיד המאמן שעושה את הפאדיחה) מוציא את דאנקן למהלך האחרון כדי להציב גארדים בהגנה, זה משאיר את הספרס ללא כוח בריבאונד, כריס בוש הודף את הריבאונד לריי אלן והסוף ידוע.

על קיירי נדבר בהמשך, כי הצגה ענקית שלו לא תישכח במהרה אבל למרות שהוא ניצח את המשחק, דייויד (כמעט) הפסיד אותו.

הכי קל להיות חכם בדיעבד, אבל בכל זאת ניתן להסיק כמה למסקנות:

1. הספרס היו אמורים לנצח. הם הובילו ברוב המשחק וגם המהלך האחרון כולל הריבאונד היה אמור להספיק להם כדי לנצח.

2. דייויד נקט בהרכב הגיוני בסה"כ. כדי להתאים את עצמו להרכב של הספרס הוא שינה ועלה עם גבוה אחד מול דאנקן. מצד שני חילוף הגנתי בין גבוה לנמוך הוא גרוע מאוד. אז או שלא עושים חילופים, או שעולים עם הרכב גבוה יותר(ת'ומפסון+מוזגוב/ לאב).

3. ההרכב הגבוה יותר של הקאבס הוכיח את עצמו כמנצח אבל משום מה דייויד עדיין חוזר לאופציית ג'ונס ב4. זה נותן לו ריווח בהתקפה אבל חיסרון הגנתי גדול בריבאונד בעיקר. אולי שינויי הגנה-התקפה יכולים לפתור את זה.

4. לברון ללא סרט = מאזן מושלם נגד הספרס. נכון שאני לא מת על הקרחת המתפתחת שלו אבל עם המספרים אי אפשר להתווכח.

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. חמישיית ההגנה המושלמת שבלאט היה צריך להציב:
    מארק איטון, דיקמבה מוטומובו, דניס רודמן, ווילי סימס ושורה אובארוב.

    כרגע מה שחשוב לבלאט זה לבחון או לשפשף שחקני ספסל (ג'ונס) לקראת הפלייאוף, גם במחיר של הפסד פה ושם, ואפילו במחיר של ירידה למקום השלישי במזרח. הוא עוד לא גמר לבנות את הקבוצה, וזה מה שחשוב לו, אחרי שהבטיח את מקומו בפלייאוף. לכן כל ביקורת, גם אם היא נכונה, לא רלוונטית.

    1. לצערי לא ראיתי את המשחק, אבל לפי מה שקראתי עליו + היכרות והזדהות עם אישיותו הבעייתית של האציל אני בטוח שזה המשחק הכי טוב שהוא ראה בזמן האחרון.
      מה שלא יהיה משנה אם הוא יראה משחק פגז בעונה הבאה… הוא יכול להגיב באותם מילים….

  2. אני לא חושב שריבאונד ההתקפה האחרון של קאווי הוא על בלאט. זה בעיקר על קיירי שלא סוגר לריבאונד. עם הטכניקה שלו גם אם היו לו עוד 15 סנטימטר קאווי היה משיג אותו לכדור

    1. עידו, את המאצ' אפ ההגנתי בלאט קבע ועוד איך, וגם כתבתי על 3 הפוזשנים שקדמו לו ובהם קליבלנד נענשה פעם אחר פעם. אם לאב היה על קאווי הסיכוי לריבאונד היה גדל. לטכניקה של קיירי בהתקפה אין קשר לריבאונד. שם צריך סגירה(BOX OUT), עוצמה וגובה.

      1. ברור, התכוונתי לטכניקה שלו בבוקס-אאוט. גובה לא עוזר כשאתה לא חוסם פיזית את הגישה של השחקן שמגיע מאחור . אין ספק שלאב היה סוגר הרבה יותר טוב אבל בסגירה נכונה גם אירווינג היה לוקח את הריבאונד הזה.

  3. אסי – כבר טחנו את המשחק הזה בלי סוף. בנאדם אתה חייב לשים עדיפויות בחיים, במקום תפילת שחרית או שעת אפס , תבוא לבלוג החיי ותדסקס אתנו הופס בזמן אמת.

    אני לדוגמא ראיתי ביום שישי האחרון את המוטציה הצרפתית של שאק משחיל בוז'ולה ליוסטון ואז את המשחק המדהים בס"א.

    בגדול ברור שזה משחק שס:א היתה אמורה לנצח והייתה הכוונה של בורא עולם בהזזת הידית של 'קוואי, אבל, לזכות בלאט יאמר שהוא רדף אחרי המשחק ונתן להתקפה שלו את כל הסיכויים לעשות משהו בשביל להשיג נצחון. (תראה תגובה 358 שלי תוקע למנחם אצבע רטובה באוזן אחרי שהוא יורד על בלאט שלא מכניס את מוזוגוב ולאב).

    אבל טעויות היו לבלאט למכביר. היה 3 דקות לסיום ריצה 9:0 של ס"א והוא לא עצר את המומנט עם פסק זמן. ה P&R של פרקר האכיל אותו חרא פעם אחרי פעם. ותחילת הרבע הרביעי פאפ עשה לו בית ספר עם הרכב של ספילנטר ובונאר.

  4. אילו היה עדיף לשחק ללא לאב ומוזגוב, למה הוא הכניס את שניהם אחרי 20 שניות של ההארכה, והם נשארו לשחק עד הסוף? מה פתאום? הם לא טובים לחמש הדקות האחרונות אבל טובים לחמש הדקות של ההארכה?
    ברגע שהם ניכנסו כל משחק ההגנה של הקאבס השתנה והם מיד עלו להפרש של 6-7, שנשאר עד 0:03 שניות ואז השלשה של גרין שכבר לא קבעה מאומה קטעה ההפםרש ל-3
    אני בדיעה שהפעם בלאט היה 'אאוט' לחלוטין בכל הרבע האחרון. פשוט עמד המום כמו כולנו ממשחקו של קיירי, ואולי לא שם לב בכלל שג'ונס משחק.

  5. קצת מוזר ואולי מיותר לדבר על המשחק שהיה לפני הרבה זמן, אבל זה היה המשחק הכי טוב של העונה:

    קודם כל לא נעים להגיד אבל מנחם או שלא ראה את המשחק או שלא התרכז, כי אין ספק שבלאט העדיף את ג'ונס על לאב. הוא נכנס ושיחק אגרסיבי, הרביץ לכולם. בלאט צעק כל המשחק על השחקנים להשקיע בהגנה, כאשר רק תומפסון, לברון ושומפרט באמת עושים את זה, וגם ג'יימס ג'ונס (מאותה הסיבה בלאט אוהב את דלבדובה, הוא פשוט משקיע בהגנה). הוא התעייף והיה עם עבירה רביעית ולכן לאב נכנס בהארכה.

    לגבי הריבאונד: קוואי לקח על אירווינג כתוצאה מחילוף בפיק אנד רול ולכן אין קשר למי היה הפאוור פורוורד על המגרש.

    לקליבלנד יש בעיות שהם צריכים לפתור: הגנה על פיק אנד רול, ניצול מצ' אפים בהתקפה ובעיקר בעיית אינטנסיביות ותיאום הגנתי. הכישרון שלהם הוא אדיר ולכן הם במקום טוב, אבל מאד צריכים לעבור לשלב הבא של קבוצה מתואמת כדי להיות מס' 1.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט