פייר? הקאבס ניצחו ל-מ-ר-ו-ת בלאט (פוסט מוכן) / מנחם לס

זאת הפעם הראשונה שאני נותן לגולשים להגיב לפוסט – שהכותרת היא אינדיקציה למה שהולך להיכתב  – ואז אסביר בפרוטרוט למה בלאט הוא אולי בר-מזל יותר ממאמן טוב.  אבל אמרו כבר לפני שעדיף להיות בר מזל מאשר טוב.

אז יאללה, הגיבו, ואז אני אכתוב על מה שבאמת הלך שם בס"א אמש!!

**********************

אוקיי. כמה מכם הבעתם את דברכם, ועתה הגיע תורי.

אפלטון מאמין שדויד בלאט יודע כדורסל יותר ממנו. אני מאמין שהוא יודע תיאוריות, שיטות, ו-"X" ו-"O" גם יותר ממני.

אבל דויד בלאט הוא יהודי בדיוק כמו אפלטון וכמוני; הוא לובש את מכנסיו רגל אחרי רגל, והוא עושה גרפסים בדיוק כמו כל אחד מאיתנו. הוא בשר ודם שהתמזל מזלו להיות מאמן הקליבלנד קאבס.

זה לא עושה ממנו "יודע הכל"; זה לא עושה ממנו אוטומטית חכם יותר מכל אחד מאיתנו, וזה לא מונע ממנו לעשות שטויות הזועקות השמיימה.

הוא יכול להיות גאון כדורסל תיאורטי, אבל "STREET STUPID". ז"א ההיפך מ-"STREET SMART". אמש הוא עשה שתי שגיאות מדהימות שרק בגלל שקיירי אירוינג תפס יום מטורף ממש, הוא יצא מהן ללא שריטות רציניות. אני לא רוצה לחשוב מה היו כותבים עליו היום אילו השלשה האחרונה של קיירי לא היתה ניכנסת והקאבס היו מפסידים.

השגיאה הראשונה שאני לא מסוגל להבין היתה הכנסתו של ג'יימס ג'ונס ברבע הרביעי, ולהשאירו שם 10:23 דק', כלומר עד סיום המשחק. הוא אפילו העלה אותו בהארכה, ולמזלו – ולמזל הקאבס, הוא הוציאו אחרי כמה שניות והכניס את קווין לאב.

אם תסתכלו על השורה של ג'יימס, הוא לא עשה דבר מלבד לגרום לארבעה פאולים. "0" מהתחלה ועד הוף מלבד שתי קליעות מהקו. אני מכיר את גיימס ג'ונס מארבע שנים ששיחק במיאמי. בכל עשרות משחקי הפלייאוף אריק ספואלסטרה בקושי העלה אותו לשחק. משחקים שלמים – אני מדבר שלושה, ארבעה משחקי פלייאוף רצופים – הוא לא עלה אפילו לשנייה אחת.

למה?

הוא מגן גרוע ביותר. הוא 8'6 רזה כאיטריה שהדבר היחיד שהוא מנסה לעשות זה לזרוק מדאונטאון. הוא זכה באליפות ה-3 באול סטאר לפני כמה שנים, ומאז ישנם המחשיבים אותו כ-"צלף שלשות".

אמש הוא לא החטיא. הוא בכלל לא זרק. הוא שחקן בינוני שמשך כל שנותיו בליגה לא עשה הרבה, ולא הצליח להשתחרר לזריקה או ליצור לעצמו זריקה.\הנה המשחק של אמש:

 

Download Game Book
CLEVELAND CAVALIERS (42-25)
FIELD GOALSREBOUNDS
POS MIN FGM-A 3PM-A FTM-A +/- OFF DEF TOT AST PF ST TO BS BA PTS
L. James F ***43:43 10-20 3-6 8-10 +4 0 5 5 7 2 2 3 1 0 31
K. Love F 32:50 2-10 2-4 2-2 +1 2 3 5 2 0 0 0 0 3 8
T. Mozgov C 23:27 4-7 0-0 2-4 0 4 2 6 1 1 0 2 0 1 10
J.R. Smith G 29:45 2-6 2-5 0-0 -7 0 3 3 3 3 0 3 0 1 6
K. Irving G 46:34 20-32 7-7 10-10 +5 1 2 3 5 3 4 2 0 2 57
I. Shumpert 28:02 1-6 0-3 0-0 +11 0 6 6 0 5 1 2 1 0 2
T. Thompson 29:33 5-9 0-0 2-2 +2 4 5 9 0 3 0 0 0 2 12
J. Jones 19:42 0-1 0-1 2-2 +6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 2
M. Dellavedova 11:24 0-0 0-0 0-0 -7 0 0 0 1 1 1 0 0 0 0
J. Harris DNP – COACH'S DECISION
B. Haywood DNP – COACH'S DECISION
M. Miller DNP – COACH'S DECISION
K. Perkins DNP – COACH'S DECISION
Total 265 44-91 14-26 26-30 11 26 37 19 22 8 12 2 9 128
48.4% 53.8% 86.7% TEAM REBS: 12 TOTAL TO: 12
SAN ANTONIO SPURS (40-24)
FIELD GOALSREBOUNDS
POS MIN FGM-A 3PM-A FTM-A +/- OFF DEF TOT AST PF ST TO BS BA PTS
K. Leonard F ***44:11 9-14 1-3 5-8 -5 3 6 9 7 5 1 3 1 0 24
T. Duncan F 42:22 7-11 0-0 4-5 -1 3 8 11 8 5 1 3 4 1 18
T. Splitter C 22:13 3-6 0-0 3-4 +5 1 0 1 1 4 1 2 0 0 9
D. Green G 36:20 7-13 5-10 5-5 -3 0 4 4 1 4 2 1 4 0 24
T. Parker G 42:54 15-23 0-1 1-3 -7 0 5 5 6 3 1 4 0 1 31
M. Ginobili 09:45 0-1 0-1 0-0 -8 0 2 2 2 1 0 0 0 0 0
B. Diaw 23:36 4-8 0-3 1-2 -5 1 2 3 1 3 0 0 0 0 9
M. Belinelli 22:24 2-7 0-4 0-0 +1 1 4 5 0 1 0 0 0 0 4
P. Mills 13:29 2-3 2-3 0-0 +6 0 1 1 2 0 0 0 0 0 6
M. Bonner 07:43 0-1 0-1 0-0 +5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
C. Joseph 00:03 0-0 0-0 0-0 -3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
J. Ayres DNP – COACH'S DECISION
A. Baynes DNP – COACH'S DECISION
Total 265 49-87 8-26 19-27 9 32 41 28 26 6 13 9 2 125
56.3% 30.8% 70.4% TEAM REBS: 7 TOTAL TO: 13

 

תסתכלו על הקריירה שלו, ועל העונה בקליבלנד. הטבלה רחבה מדי אבל מספיק להסתכל על אחוזי השלשות שלו ועל מס' נקודותיו למשחק:

Per Game

 

Glossary  · SHARE  · Embed  · CSV  · Export  · PRE  · LINK  · ?
Season ▴ Age Tm Lg Pos G GS MP FG FGA FG% 3P 3PA 3P% 2P 2PA 2P% FT FTA FT% ORB DRB TRB AST STL BLK TOV PF PTS
2003-04 23 IND NBA SF 6 0 4.3 0.3 1.5 .222 0.2 0.7 .250 0.2 0.8 .200 0.3 0.3 1.000 0.0 0.3 0.3 0.0 0.2 0.0 0.0 0.2 1.2
2004-05 24 IND NBA SF 75 24 17.7 1.7 4.2 .396 0.9 2.2 .398 0.8 2.0 .395 0.7 0.8 .855 0.5 1.8 2.3 0.8 0.4 0.4 0.6 1.6 4.9
2005-06 25 PHO NBA SF 75 24 23.6 3.2 7.7 .418 1.5 3.8 .386 1.8 3.9 .449 1.4 1.6 .851 0.6 2.8 3.4 0.8 0.5 0.7 0.5 1.9 9.3
2006-07 26 PHO NBA SF 76 7 18.1 2.1 5.8 .368 1.2 3.1 .378 0.9 2.7 .356 0.9 1.1 .877 0.4 1.9 2.3 0.6 0.4 0.6 0.4 1.5 6.4
2007-08 27 POR NBA SF 58 3 22.0 2.5 5.6 .437 1.6 3.5 .444 0.9 2.1 .426 1.5 1.7 .878 0.7 2.0 2.8 0.6 0.4 0.3 0.5 1.7 8.0
2008-09 28 MIA NBA SF 40 1 15.8 1.4 3.7 .369 0.8 2.4 .344 0.6 1.3 .415 0.7 0.8 .839 0.3 1.3 1.6 0.5 0.3 0.4 0.3 1.5 4.2
2009-10 29 MIA NBA SF 36 6 14.0 1.2 3.3 .361 1.0 2.5 .411 0.2 0.8 .207 0.6 0.8 .821 0.1 1.1 1.3 0.5 0.3 0.1 0.3 1.3 4.1
2010-11 30 MIA NBA SF 81 8 19.1 1.8 4.3 .422 1.5 3.5 .429 0.3 0.7 .390 0.7 0.9 .833 0.3 1.7 2.0 0.5 0.4 0.2 0.3 1.6 5.9
2011-12 31 MIA NBA SG 51 10 13.1 1.1 2.9 .380 0.9 2.2 .404 0.2 0.7 .306 0.5 0.6 .833 0.1 0.8 1.0 0.4 0.3 0.2 0.2 0.9 3.6
2012-13 32 MIA NBA SF 38 0 5.8 0.6 1.6 .344 0.4 1.4 .302 0.1 0.2 .625 0.1 0.1 .500 0.0 0.6 0.6 0.3 0.1 0.2 0.1 0.4 1.6
2013-14 33 MIA NBA SF 20 6 11.8 1.6 3.4 .456 1.4 2.7 .519 0.2 0.7 .214 0.4 0.6 .636 0.1 1.1 1.2 0.5 0.2 0.2 0.2 0.3 4.9
2014-15 34 CLE NBA SF 43 1 11.1 1.3 3.3 .378 1.1 3.0 .378 0.1 0.4 .375 0.6 0.7 .828 0.1 1.0 1.2 0.4 0.2 0.1 0.2 1.0 4.2
Career NBA 599 90 16.8 1.8 4.5 .399 1.2 2.9 .401 0.7 1.7 .397 0.8 0.9 .847 0.4 1.6 2.0 0.6 0.3 0.3 0.3 1.4 5.6
6 seasons MIA NBA 266 31 14.3 1.3 3.4 .395 1.1 2.6 .408 0.3 0.7 .352 0.5 0.7 .813 0.2 1.2 1.4 0.5 0.3 0.2 0.2 1.1 4.3
2 seasons PHO NBA 151 31 20.8 2.7 6.8 .397 1.3 3.5 .382 1.4 3.3 .412 1.2 1.3 .861 0.5 2.3 2.8 0.7 0.4 0.6 0.4 1.7 7.8
2 seasons IND NBA 81 24 16.7 1.6 4.0 .391 0.8 2.1 .394 0.8 1.9 .389 0.7 0.8 .859 0.5 1.7 2.2 0.7 0.4 0.3 0.5 1.5 4.7
1 season POR NBA 58 3 22.0 2.5 5.6 .437 1.6 3.5 .444 0.9 2.1 .426 1.5 1.7 .878 0.7 2.0 2.8 0.6 0.4 0.3 0.5 1.7 8.0
1 season CLE NBA 43 1 11.1 1.3 3.3 .378 1.1 3.0 .378 0.1 0.4 .375 0.6 0.7 .828 0.1 1.0 1.2 0.4 0.2 0.1 0.2 1.0 4.2

38% מה-ש (37.8%). זהו. זאת התרומה שלו. אפסי בריבאונד (2.0 ריב' למשחק), אפסי כמעט באסיסטים (0.6 למשחק).

בשנת האליפות במיאמי היה לו בכל הפלייאוף 75% מה-3!!! אבל…אם תסתכלו קרוב יותר הוא עשה 3 מ-4 מה-3 ל-9 נקודות…ולך תדע אם זה לא היה בגארבג' טיים. אריק פשוט לא נתן לו לשחק כי הוא תמיד היווה חור בהגנה.

אני לא צריך לבזבז את זמנכם ולהכניס את הסטטיסטיקות של קווין לאב, לא במינסוטה, אלא בקליבלנד.  קווין גבוה יותר, כבד יותר, חזק יותר, נילחם תלת הסל.

למזלו, פתאום השכל ניכנס לראשו של בלאט והוא הכניס את לאב חצי דקה אחרי שהתחילה ההארכה. משחק הקאבס מיד התייצב. ס"א לא שלטה יותר תחת הסל (בלאט הכניס סוף-סוף גם את מוזגוב), והקאבס פתחה מיד הפרש שךל +7 לראשונה בכל המשחק.

קווין לאב טוב לפתוח את המשחק ולשחק 32 דקות, אבל פתאום הוא לא טוב מספיק ב-12 הדקות המכריעות של המשחק?

רק לבלאט פתרונים.

עבורי זאת היתה אידיוטיות שאין כדוגמתה. מי יודע? אולי בלאט היה כל כך אאוט שהוא בכלל לא שם לב לזה?

אני בעד בלאט כמו כל אחד מכם. אבל לא ראיתי שום שיטה, שום ארגון במשחק הקאבס. זה היה 80-85% או קיירי אירוינג משחק לבדו, או לברון משחק לבדו.

טוב, אני לא רוצה להתחיל עם ההושבה של מוזגוב כל הרבע הרביעי כשס"א הגבוהה שלטה לחלוטין תחת הסל כשהשחקנים היחידים לריבאונד היו ת'ומפסון ולברון. אילולא תפס קיירי אירוינג יום מטורף, יום משוגע, יום של 'אחד לקריירה' – דויד בלאט היה נאכל היום.

הוא יצא במזל.

ומילה נוספת על בלאט: אני לא מבין מה אנחנו כל כך מתים עליו. מה? הוא עלה ארצה לייבש ביצות בבית אלפא? הוא בא ככדורסלן מקצועני כי בארה"ב לא היה לו מה לחפש, ואיכשהוא נידחף למקצוע האימון. הוא נשוי לישראלית ויש לו בית בישראל, אבל בכדורסל הוא אשכרה אמריקאי יהודי שעשה קריירה בישראל ואירופה, ועתה הוא מאמן הקאבס. כל הכבוד. אבל הוא לא איזה עידו יחיאלי שנולד בכפר מל"ל, למד בוינגייט, והיום הוא מאמן הקאבס. צריך לקחת הכל בפרופורציות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מנחם אתה צודק לגמריי
    בלאט משמש בעיקר דוגמן חליפות,
    המשחק של הקאבס נראה שכונתי מאוד, והיה להם הרבה מאוד מזל.

  2. לא יכול להגיד שאני מבין את כל מה שבלאט עושה אבל יש לי הרגשה שהוא יודע כדורסל קצת יותר ממני.
    שנה שעברה בלאט ספסל איזה אחד, טייריס רייס, בשני שליש הראשון של העונה. אף אחד לא הבין מה הוא עושה שם ואם הוא כבר שם אז למה בלאט לא נותן לו לשחק.
    יש לי הרגשה שהסדרת חינוך הלא מובנת הזו ללאב, רק תגרום לו להיות שחקן יותר טוב ולשחק יותר חזק. לא יתנו לבלאט את הקרדיט כמובן, כי הרי יגידו, "למה הוא לא נתן לו לשחק מוקדם יותר".
    בלאט אמר משהו שמסכם את הכל לפני כמה שבועות- "ברגע שאתה הופך למאמן, כולם פתאום יודעים כדורסל יותר טוב ממך".

    1. אני מת על קווין לאב, לדעתי הוא שחקן ענק. אבל לאף אחד לא אכפת אם אתה קולע 30 נקודות ולוקח 30 ריבאונדים בפאקינג מיניסוטה. זה הזמן שלו להפסיק להיות כוסית ולהתחיל לעבוד עם רצח בעיניים.. בינתיים הוא מאכזב

  3. כנראה שאני לא אסכים איתך .. קודם כל ביקרת קשות את ההעדפה של ג'ונס על פני לאב במשחק אבל לא נצפתה שום פעולה חיובית של לאב כשהוא היה על המגרש, חוץ מזה ג'ונס מסוגל לתת כמה שלשות במהירות עצומה. דבר נוסף הוא התרגיל לשלשה של קיירי, זה היה תרגיל גאוני לשחרור של קלע שהיה מאה אחוז בלאט. דבר שלישי הם שיחקו נגד הקבוצה הכי טובה בעולם ושלא יקשקשו על ג"ס או אטלנטה. ס"א היא ה gold standard של הליגה. ברור לי שהיו טעויות, אבל להגיד שהם ניצחו למרות בלאט זה היסחפות פראית לדעתי. שבת שלום.

  4. אפלטון, אתה טועה ומטעה.

    טירייס רייס היה בספסל כי טייריס רייס לא הוכיח את עצמו כ"כ לפני כן מצד אחד, מצד שני בלאט גם לא נתן לו הזדמנויות.
    איכשהו העונה המוזרה והמטורפת של מכבי גרמה לזה שהיו צריכים אותו והוא נכנס למומנטום שלא נעצר – לבלאט אין בכלל חלק בזה, הוא מלכתחילה לא החזיק ממנו והשתמש בו רק כמוצא אחרון.

    לגבי הכותרת – לא יודע אם זה למרות או בזכות, בלאט לא עשה שום דבר משמעותי במשחק.
    1. כמו לברון ושאר הקבוצה, גם בלאט ניסה לא להפריע יותר מדי לאירווינג.
    2. הוא עדיין ממשיך לייבש את קווין לאב. למרות שכרגע, מקצועית, זה נראה כמהלך הנכון – עם קווין לאב על הספסל במאני טיים – לא יהיה לקליבלנד מאני טיים.
    גם מוזגוב נכנס לרשימת המיובשים ברבע הרביעי, כשהוא עלה עם הרכב מאוד נמוך (משהו כמו אירווינג, שומפרט, ג'ונס, לברון וטומפסון כסנטר, שזה מצחיק לכשלעצמו) – קבוצות עם גבוהים דומיננטיים (אטלנטה, מישהו?) קצת יותר מהספארס היו מרסקות את קליבלנד.

    כולנו נהיה חכמים יותר בפליאוף, ועם שחקנים כמו שיש לבלאט + הפציעות הלא נגמרות במזרח (רוז ובאטלר בשיקאגו, ביל בוושינגטון) והיכולת הלא משהו של המתמודדות במזרח, זה עוד עשוי להספיק.

    1. יכול להיות שאתה צודק.
      בטח שבהרבה מהניצחונות שנה שעברה לא היה שום דבר שקשור לכדורסל ורק רגל הארנב בתחתונים של בלאט גרמה לניצחונות.
      לגבי רייס, הוא ציין אח"כ שתחילתה העונה הקשה חיזקה אותו מנטלית, הביאה אותו לשים דגש על הדברים החשובים.
      הוא לא היה שחקן אחר לפני ואחרי בלאט אבל העובדה היא שבלאט ידע איך לגרום לו לשחק בצורה האופטימלית שתתאים לקבוצה.
      לא יודע אם יש כוונה נסתרת שבאה לחזק את לאב ולגרום לו להבין שהוא חייב לשחק בצורה האופטימלית לקבוצה, ובהחלט יכול להיות שהמהלכים האלה יחזרו כמו בומרנג לשיניים של בלאט.
      אבל פקפקתי בלאט מספיק פעמים כדי לתת לו את הסלאק עכשיו ולהניח שהוא יודע מה הוא עושה.

  5. 1. אני אוהב את בלאט מאוד ומאמין בו, עוד מתקופתו כ'סגן של פיני' (לפני שהוכיח את עצמו בענק בנבחרת רוסיה)- בעיני הוא מופת למקצוענות ויושרה.
    2. לגבי ניהול משחקים, ביקורת מסוג זה רווחת בכל הקבוצות בהן שיחק, לאורך כל המשחקים – במשך שנים טענו כי בלאט מכין את השחקנים אך פיני גרשון יודע לנהל משחק. בפועל או שהוא השתפר מאוד, או שמסתבר (עוד במכבי ובנבחרת רוסיה) שהוא חושב על משהו.
    3. לפחות בדבר אחד יש לדעתי לבלאט ופופ משהו משותף, הם רואים הרבה מעבר למשחק אחד 'at a time' – האם אני רוצה לשמור כוחות למשחקים הקרובים? האם אני רוצה לתת דקות עם הרכבים שונים, או לשחקנים ספציפיים על מנת לגוון את הכלים שלי לקראת המשחקים החשובים?
    4. כמובן שאיננו יודעים מה קורה באימונים ומה מצבם של השחקנים עצמם.
    5. בעיני זה הישג עצום, מצבה של קליבלנד בשלב זה של העונה. מדובר על קבוצה חדשה לחלוטין אשר בדרך איבדה ציר מרכזי שהיה לה מתחת לסל וכמובן שינוי השחקנים באמצע העונה – וזה עוד לפני בעיות האגו העצומות בין שלושת הפרימדונות.

  6. קשה לנהל ויכוח על טיב ההחלטות של בלאט בלי שיש לנו את כל האינפורמציה הנדרשת. אוטלי קווין לאב בקש לא לשחק הרבה כי כואבת לו הבטן. אולי מוזגוב עשה משהו ברבע השלישי שהצדיק את סיפסולו ברביעי. אני לא מבין למשל למה מייק מילר כבר חודשיים לא משחק אפילו 2 דקות למרות שהוא על הספסל ומקבל 18000 דולר למשחק. אני מניח שבלאט יודע.
    יש לבלאט גם 3 עוזרים. אולי הם אמרו משהו.
    ואולי הוא גם טועה.
    ויכוח ללא נתונים הוא עקר.
    סורי

    1. צודק, אבל אין שום נושא בעולם שיש לך בו את כל הנתונים. אתה מוזמן להתווכח איתי על כך, אך אז אני אדרוש ממך להראות לי את כל הנתונים על כך שאי אפשר להתווכח ללא כל הנתונים… שבת שלום.

  7. אנחנו רואים איך המשחק התגלגל בכיוון אחד אבל ברגע קבלת ההחלטה של המאמן, נניח להשאיר את לאב בחוץ, היו כמה אפשרות לאיך המשחק יתפתח. נניח שפתאום ג'ונס יצלוף שלשות כמו מטורף. המאמן חושב/מפנטז על משהו שבסוף לא תמיד מתממש. בקיצור, חכמה שלאחר מעשה. ותומר שור הוסיף יפה.
    לגבי ההערה בסוף, למה אנחנו אוהבים את בלאט למרות שלא נולד בבית-אלפה – נהפוך הוא, למה אני צריך להעריך את מי שהמזל גרם לו להיוולד כאן ?בתור מי שסבא וסבתא שלו ייבשו את הביצות אני דווקא מעריך את מי שבחר לבוא לכאן. אותו כנ"ל מי שהתגייר ובחר להיות יהודי לעומת מי שאיתרע מזלו להיוולד כזה . . .

    1. למרות אהבתי לבלאט זו המסקנה ההגיונית היחידה, לכל אחד שנחשף לבלאט בפעם הראשונה/שניה. לא יודע למה, אבל הוא מצליח תמיד לגרום לאנשים לזלזל בו – בכל מקום בו אימן (איני יודע רוסית, אך אני משוכנע שגם בנבחרת שם היו לו מבקרים רבים מספור).

      רק מי שעוקב אחריו מספר רב של שנים, מבין שכנראה יש כאן משהו מעבר לרגל ארנב בתחתונים.

      למעשה בכל מועדון שבו היה, הוא הצליח להוציא משחקניו יותר ממה שכל אחד ציפה בהתחלה. עד כמה שהבנתי, אפילו פופ בזמנו ספק ביקורת רבה על התנהלותו – עד שלמדו את התוצאות.

  8. Barkley had been in favor of the Spurs fouling before any 3-point attempt could be made. Instead, the Spurs were confused by another multilayered inbounds play from NBA rookie head coach — but not a rookie pro coach — David Blatt. Imagine that: Blatt outfoxed the Spurs.
    מתוך
    Cleveland.com
    הספרס קבוצה מעולה , עם המאמן הטוב בליגה ובכושר טוב. יכולות להיות החלטות בודדות שגויות של בלאט, אבל אם הוא היה רע הם היו מפסידים, למרות ה- 57.

  9. אני משתדל להגיב רק כשאני באמת מאמין במה שאני כותב.
    אתחיל מהסוף.
    אני מעריך את דיוויד בלאט כבן אדם. הוא הביא איתו את הנימוסים והסובלנות שלענ"ד כל כך חסרים פה. זה בכלל לא קשור לציונות.

    ראיתי את כל המשחקים האחרונים ואני חושב שבלאט (או לברון – אולי ביחד) מבין שהקבוצה *לא* מוכנה לפלייאוף – ושלהכין את הקבוצה לפלייאוף זה פי כמה יותר חשוב מאשר לנצח במשחק כזה או אחר.

    מול דאלאס ראינו משחק קבוצתי, פיק אנד רול, מסירות מסודרות, ובערך 5 שחקנים עם סביבות ה20 נק' (חלום של כל מאמן).
    מול ס"א ראינו כמעט בדיוק ההיפך. אמנם היה עבודה קבוצתית אבל רק כדי לנסות לפתוח נתיב לכוכבי הקבוצה. המון משחק אינדווידואלי.

    כמובן שקבוצה שיודעת להיות דומיננטית ב2 סוגי המשחק (דבר שמאוד קשה כשאין לך 2 כוכבים כמו אירווינג ולברון) תקשה מאוד על יריביה.

    לגבי גיימס גונס: א) היו לו כמה משחקים טובים לאחרונה. ב) הם חייבים להבין מי מהספסל שווה משהו ומי לא. כרגע יש להם 8 שחקני רוטציה (החמישיה+שומפורט, דליבדובה, TT), מריון יחזור בקרוב (וראינו ממנו כמה משחקים טובים בתחילת העונה). אבל בשורה התחתונה – כדי להגיע רחוק הם *חייבים* לראות יותר תפוקה מהספסל.
    הם אמנם רצו לנצח – אבל יותר מזה הם רצו לראות איך גיימס גונס מתפקד במשחק דמוי "פלייאוף", וכנראה גם רצו לראות את אירווינג.
    אירווינג מוכן לאללה… (נציין לטובה לא רק את ההתקפה המדהימה שלו – אלא רואים גם שיפור מסויים בהגנה – היא אמנם לא מדהימה אבל היא משביעת רצון).

    נ.ב. גם לי אין מושג מה קורה עם מייק מילר. הבן אדם יודע לשחק לא רע.. הוא אמנם התחיל רע אבל כנראה שמתישהו הוא איבד את האמון של בלאט (או שהוא סוחב פציעה). משהו שם מסריח.

  10. קצ. קשה לשפוט מאמן על בסיב החלטה אחת מתוך מאות החלטות שנלקחות במשחק. היתרון הגדול של בלאט הוא בניהול אנשים ודווקא בנבא היתרון הזה כמעט בטל בגלל שוליות המאמן ביחס לכוכבים.
    אם צריך 57 נקודות משחקן כשיש גם לברון ועוד בהרכב אז כנראה שלדיוויד יש עוד עבודה על הקבוצה.

  11. לצערי הרב לא ראיתי את המשחק המדובר (החלטה טיפשית בדיעבד).
    לכן לא ארצה לכתוב ספציפית על המשחק האחרון למעט נקודה אחת שאני אף פעם לא אוהב.
    וזה ששני שחקנים קלעו 86 נקודות שזה לא נורמלי .
    אני אוהב משחק קבוצתי וחלוקת הכח כמו אצל פופוביץ.
    מאידך בלאט באופן יחסי הצליח לחלק עוד כוחות ולא להסתמך רק על יום טוב של לברון (כמו המשחק בדאלאס …ולמרות שאם לברון נפצע אין לקליבלנד מה לדבר על מאבקי טבעת).

    ברמה העקרונית אני חושב שבלאט הוכיח כבר זמן רב שהקבוצות שלו משתפרות ככל שמגיעים לשלבי ההכרעה .
    כך היה למשל אשתקד במכבי וכך השנה שלהזכיר היא שנה ראשונה שלו .
    אני מאמין בו ונראה לי שהמשחק הזה ישוחק עוד הרבה פעמים ביוני בגמר הנ.ב.א

  12. במבט ראשוני זה נראה כאילו המאמן לא היה חשוב במשחק, אבל הרזומה של בלאט מדברת בעד עצמה.
    מספיק לראות איך מכבי לקחו גביע,אליפות ליגה וגביע אירופה עם קבוצה לא מהאליתה של הליגה.
    הדבר שהיה הכי בולט אצלהם היה חסרון אדיר ב ריבאונד הגנה.
    גם לפני שנה לא הפסיקו לבקר את בלאט ולקרוא לפיטוריו ואחר כך להלל אותו אחרי ההצלחה.
    בואו נדבר בפליאוף.

  13. אני עם מנחם. פוקס גדול לבלאט.

    לא מבין למה הוא לא עצר את הריצה בטיים אאוט, לא מבין למה הוא שיחק נמוך ולא מבין למה קוואי לא השחיל לפחות 1 מ 2 .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט