צביקה, ממציא ה-FLOPPING חוזר ל-NBA. לקינגס / מנחם לס

 

זוכרים את ולאדה דיבאץ'? לדעתי במקום לקרוא למה שהמציא "FLOPPING" צריכים היו לקרוא לזה "דיבאץ'". כמו "הוא מלך הדיבאצ'ים"; או "הוא חטף קנס של $25,000 על שני הדיבאצ'ים שעשה ברבע הרביעי".

עברו עשר שנים מאז שיחק ולאדה דיבאץ' ב-NBA.  עברו איזה 18 שנה מאז ולאדה דיבאץ' הועבר לסקרמנטו עבור קובי בריאנט, ופתאום הוא צריך לשחק נגד שקיל או'ניל. אז כיצד לשחק נגד שאק? עם פלופינג, אלא מה? מה שהוא פיתח לאומנות והיה גאה בכך הפך בעשור מאז לפשע כדורסלני. בושה למבצע. דיבאץ' לא מבין מדוע: "זה חלק מהספורט. בכל ספורט עושים פלופים. תפקיד השחקן לעשות פלופים; תפקיד השופט לגלות את הפלופ מהאמת".

מאז שעזב הרבה השתנה ב-NBA ולא רק הגישה לגבי הפלופינג. הוא שיחק בשני מועדונים גדולים בזמנו, הלייקרס והקינגס. הם היו בתפארתם בזמנו. הוא חזר למצוא את שניהם בתחתית בור של צואה. הוא הגיע הפעם להיות סגן נשיא הקינגס, אחראי על BASKETBALL OPERATIONS. האמת? איני יודע הרבה על היכולות שלו בכדורסל של היום ואיני יודע מאומה עליו כאדמיניסטרטור. אבל אם סרביה בחרה בו להיות הנשיא האולימפי שלה, כנראה שלבן ה-47 הזה ישנן יכולות שאיני יודע או מודע להן.

הוא התיישב לראיון עם USA TODAY לדבר על כל דבר שנישאל עליו.

USA: שמענו הרבה על התרומות ההומניטריות שלך ועבודתך בוועדה האולימפית. ספר מעט על מה עשית ועל מה אתה גאה ביותר.

ולאדה: חזרתי למלחמת אזרחים במדינה שהיתה יוגוסלוויה. היו אלפי פליטים סרביים ואני הקמתי קרן שעזרה ישירות ל-2,500 מהם להקים את בתיהם מחדש ולשקם את חייהם. בענייני כדורסל עבדתי שנה בריאל מדריד ואז כראש הוועדה האולימפית של סרביה. הספורט נתן לי כה הרבה שההרגשה לתת חזרה גורמת לסיפוק רב.

USA: אחד מתפקידיך יהיה למצוא שחקנים אירופאים, אבל היום סקאוטים הוא כל כך שונה מהימים שמישהו מסקרמנטו טס לאירופה והביא שחקן בשם פז'ה סטויקווביץ' שאיש לא שמע עליו לפני כן.

ולאדה:  היום מאמנים אירופאים סגרו את הדלתות ואיש לא ניכנס לאימונים. עבורי רוב הדלתות פתוחות וזה נותן לי יתרון גדול.

USA: האם היית בקשר עם אנשים ב-NBA אחרי שעזבת?

ולאדה: בוודאי. עם הרבה. אבל בעיקר עם אחד שאני מעריץ יותר מכולם, והוא עדיין מאמן. שמו גרג פופוביץ' והוא למעשה הסיבה העיקרית שהגעתי הנה כשחקן. הוא היה הראשון שהחל לחפש טלנט מחוץ לארה"ב כבר בשנות ה-80. ב-89 היינו למעשה הגל הראשון וגרג הוא האחראי לכך. נשארתי בקשר עמו משך כל שנותי ב-NBA ובשנים האחרונות באירופה. הוא בעל הראייה לרחוק יותר מכל מאמן אחר ב-NBA (בולשיט, ולאדה. הוא זקן בשלבי סניליות ראשונים – מ.ל).

USA: האמת ולאדה? כל פעם שמישהו חוטף קנס על פלופינג אני ניזכר בך. היום זה כבר לא מוערך כמו בימיך, שעשית מפלופינג אומנות!

ולאדה: ה-NBA היתה צריכה לשכור אותי להיות שופט הפלופינג. אותי אף אחד לא יוכל לתחמל.

USA: אתה מתנדב?

ולאדה: כן. אני יכול לעשות זאת. אני מוכן להתנדב לעשות זאת חינם אין כסף!

USA: אבל אתה לא תקבע 'פלופינג' על אף אחד. אתה תקבל את כל 'הפלופינג' כאילו הן פאולים או פציעות אמיתיות.

ולאדה: בוא נהיה רציניים. הייתי חייב להמציא את הפלופינג בגלל שקיל או'ניל. אין כאן כל סוד. זאת הדרך היחידה שיכולתי לקבל איזו שהיא סימפטיה מהשופטים. אבל אחרי התחילו להגזים עם זה ללא הצדקה.

USA: הפעם הנוספת שקפצת למחשבתי שוב ושוב היה הסרט הדוקומנטרי של קובי. ישבתי איתו בזמן ההסרטה ודברתי איתו על הטרייד של 96'. האם קובי דיבר אתך אי-פעם על הטרייד?

ולאדה:  רק פעם אחת, בקיצור. זה היה ב-2004-5 כשחברנו שוב להיות חברי קבוצה. זה היה FUN. הרגשתי שאני בסוף המעגל של הקריירה שלי. זה היה HAPPY END לסיפור נחמד שאני מסיים קריירה עם שחקן שעבורו הלייקרס שלחה אותי למקום אחר. יש לי המון רספקט לקובי. הוא השחקן הטוב ביותר ששיחקתי עמו BY FAR. אחריו מג'יק ג'ונסון וכריס וובר. אחריהם גלן רייס ופאז'ה. זה תמיד ייחשב עבורי ככבוד גדול ששיחקתי עם שחקנים כאלה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. האמת?
    אם הקינגס שכרו אותו להיות הסקאוט הראשי שלהם באירופה – כל הכבוד.
    אבל אם הוא יישב בסקרמנטו ויהיה אחראי כמו שתוארו מתאר – "אחראי על כל פעילויות הכדורסל" אז אני מרחם על הקינגס. מה לסרבי הזה ולמה שהולך היום בכדורסל כאן במכללות, באנליטיקס, וכל המודרניזציה?
    הוא OLD FASHION. הוא שייך לדור אחר.
    הקינגס נפלו על הראש.

  2. סרבי זקן סנילי ? הוא בגילי.
    מה הוא עשה ומה אני – הוא קלע וחסם ואני ישבתי מאחורי הטיווי ופיצחתי גרעינים.

  3. מומי היה בסרבייה
    יש שם תופינות אחת אחת
    מומי מציע שדיבאץ יעשה סקואטינג למעודדות וישפר את המצב של הקינגס
    הבלקניות אש יא דוקטור עם כל הגבינות והדלקטיסים
    מומי פעם ניסה להשכין שלום בין קרואטית סרבית ומונטנגרית דרך החציל

  4. סגן נשיא הקינגס ? די עונה על השאלה שלך מאתמול לגבי פטריק יואינג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט