מעורב כדורסל ישראלי/אורי לנדאו

הפועל חולון (9-13) 82 – 70 (10-12) הפועל תל אביב

הפועל חולון

במשחק כדורסל שלא היה יפה לעין הפועל חולון ניצחה ולקחה את המקום השלישי עם פער של משחק מהמקום הרביעי. אפשר לומר שהעונה הליגה שלנו היא בעצם ליגה של מכבי וירושלים (ירושלים אחרי המשבר ועכשיו דרווין קיטצ'ן חוזר לכושר) ושאר הליגה, שאר הליגה ממש צמודה.

הפועל חולון היא הקבוצה הפחות מוכשרת, על זה אין וויכוח אבל היא גם הקבוצה שהגיעה למלחמה. למרות נחיתות בריבאונד התקפה (15-8 להפועל תל-אביב \ סה"כ כ"ח 31-38 לתל אביב) הפועל חולון שיחקה מסודר (איבדה פחות 7 איב' מול 14 איב' באדום), וגם חטפה הרבה יותר (9 חט' מול 3 חט' של ה"קטשים"). אחוזי הקליעה לא היו משהו ששווה לכתוב עליו לאמא, אבל הפועל תל אביב לא יכולה להשאיר כל כך הרבה נק' על הקו (11-21 \ דוראנד סקוט 3-8 מהקו).

שחקן שכן שווה לכתוב עליו הוא שלומי הרוש. שחקן שמשתפר מעונה לעונה והשנה הוא כבר שחקן הרכב ראשון וקפטן הקבוצה (עונה שנייה ברצף). שחקן ללא אגו ו"פעול שחור" במהות שלו. אתמול היו לו 11 נק' (5-7 מהשדה \ יצא ב 5 עברות \ 34 דקות). זה ממש שיעור לחיים על שחקן שהתחיל בתור רכש של חוסר ברירה אחרי שהקבוצה נתקעה לבעיה בתקציב בעונת 2011-2012, הרוש נחת בקבוצה אחרי סקאוטינג של גרשון ושמיר בזמן משחקים נבחרת צעירים בסין. אבל מעונה לעונה הבחור נלחם, שורט ונותן עברות כמו רוקי בן 18. ממש נחמד לראות את הסיפור הזה מהצד כצופה עם השנים.

רביב לימונד נתן את אחת העונות הכי טובות לשחקן ישראלי בעונה שעברה, ממוצע עונתי של : 18.8 נק' – 4 כ"ח – 4.4 אסיס' באחוזים מעולים של 50% ל2 ו46% ל3. העונה הוא הרבה פחות חד עם ממוצע של 13.8 נק' ואחוז נוראי ל3 של 26%. סיבה עיקרית אחת היא המחסור ברכז טבעי בקבוצה שמחייבת את רביב לרכז יותר, מוסר העונה 6.3 אסיס'. אבל לי יצא לראות יותר מדי משחקים בהם רואים שהוא לא מצליח להיכנס לשטף ההתקפי. לזכותו יאמר שהוא כבר בוגר מספיק ולא מנסה לקחת עליו בכוח את המשחק כמו בעונות קודמות, אבל עד כה מסתמן שהוא בדרך חזרה לממוצעים הרגילים שלו ושהעונה האחרונה הייתה אנומליה. אתמול היו לו 6 נק' ב (2-9 מהשדה \ 33 דק' ).

קצת פיצוחים על הדרך :

•ליאור אליהו ויותם הלפרין הם השלד הישראלי של ירושלים. עד כה הם עושים עונה לא רעה בכלל עם ממוצעים של 12 נק' כ"א , אבל ליאור אליהו בשפל קרירה מהקו עם 42% מהעונשין.

האיש וההגנה
מישהו אמר Hack The Lior?

•שון דאוסן ממשיך לתת מספרים לא רעים בכלל עם 12.7 נק' ו 5.3 קרשים, שיפור מזערי מעונה קודמת אבל צריך להזכיר שהוא רק בן 22 ( שזה תינוק עם חיתול במונחי ליגת הבית אבות שלנו).

•הקרנף קריג סמית' עושה עונה לא רעה בכלל עם 20.6 נק' ב 65 %. פעם נוספת הפרחים לעופר ברקוביץ' שיודע להחתים המעט מאוד כסף שחקנים שעושים הרבה מאוד.

•יובל נעמי חזר לשחק כדורסל. אחרי כמה עונות בהם החלטות של חתימה בקבוצות לא מתאימות הרסו את ההתקדמות שלו. העונה הוא מוסר 5.4 בונבונים (שיא קרירה) וקולע את הממוצע שלו עם 11.7 אבל האחוזים ל3 ירדו ל30% (השיא לעונה עומד על 40%).

•מה יהיה עם גליל-גלבוע? הפסד עשירי ברצף …

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אורי תודה.
    בניגוד למה שכתוב בויקיפדיה, שלומי הרוש אמר בראיון לערוץ הספורט שהמאמן שלו בכפ"ס פנה לפיני גרשון ואמר לו שהוא חייב לראות את הרוש ולקחת אותו לחולון.
    מוזר שחולון עדיין לא הציעה לו חוזה משודרג חדש, כיוון שבסוף העונה הוא שחקן חופשי.

  2. וואלה למדתי משהו.
    זכרתי רעיון עם דן שמיר אחרי משחק מול מכבי שהרוש עשה כמה מהלכים טובים וצחקו על זה שסופסוף יהיה לו משהו לקלטת. אבל באמת הלכתי לבדוק גם בוויקי.
    תודה

  3. תודה על המעורב המשובח.
    שלומי הרוש הוא השלד של חולון בשנים האחרונות וכל שנה כיף לראות אותו משחק, במיוחד, כפי שציינת לאחר שהגיע מהליגה המשנית.

    הוא אמנם לא ווסטברוק, יותר חסן וויטסיד בגובה 1.85 אבל נותן את הכל על המגרש.

    כולי תקווה שיקבל חוזה טוב וישאר. חולון לצערי במוד הישרדותי – העונה הבאה היא בגדר המלצה בלבד….

    1. למה מוד הישרדותי ? האולם החדש אמור להביא יותר מנויים לא?
      אולי גם יגיע איזה משקיע לקבוצה.

      הרוש אחד הישראלים שמשאירים הכל על המגרש ונראה לי שהוא אחד האנשים הכי סמפטיים מחוצה לו. הוא מנהיג ולא פוחד מאחריות בניגוד לשני הישראלים האחרים שהוזכרו בכתבה, ובהחלט תענוג לראות אותו משחק.

      נס ציונה היא סיפור לא ברור. על הנייר הקבוצה התחזקה בתחילת הסיבוב עם חזרתו של מיטשל וואט אבל מאז היא רק מפסידה.

      1. מוד הישרדותי כי ממעקב ארוך שנים אחרי הקבוצה בכל שנה אף אחד לא יודע אם יהיה תקציב לקיים את הקבוצה בעונה הבאה…
        זו התנהלות שיוצרת קיבעון מחשבתי.
        ולעניין האולם החדש…הייתי כבר בשני משחקי פרידה מאולם הפחים, וגם פיספסתי לדעתי אחד 🙂
        וזה בלי לכלול את משחקי הפרידה בסוף העונה שעברה…
        בקיצור, קודם נעבור ואח"כ נדבר על זה…

        אולי תהיה אליפות השנה ? שוב ?

        אנחנו מנצחים את חיפה בחצי הגמר… הפועל ירושלים את מכבי…

        ובגמר אנחנו מול המאמן אהוב ליבנו… דני פרנקו…

        הוא כנראה יקרוס מההתרגשות וניקח צלחת… שוב 🙂

        1. אני מאמין שבסוף העונה ירושלים ומכבי יוכלו להיפגש רק בגמר.
          אבל אני קונה את תסריט שלך שבו אתם ואנחנו נפגשים בגמר, נגרום לכם להיראות כמו הלייקרס לא בצבעיי המדים. סמיילי עם מגן שיניים, וצבעיי מלחמה מתחת לעיניים.

          ותודה כמובן לכותב המאמר.

  4. רביב עדיין הישראלי הטוב בליגה.
    לוקח זמן להיכנס לשיטה של קטש,מה גם ששנה שעברה שיחק לידו קרלון בראון והשנה לארי אובאנון.. לפי דעתי הוא פשוט צריך לשחק יותר דקות משחק עם יחזקאל לידו.. ככה הוא פחות נתקע בכדרור הבילתי פוסק לעיתים.
    לחולון יש המון פוטנציאל,אבל קבוצה שבנויה על אלימות[לא יאמן איך השופטים נתנו לחולון להרביץ לנו..לא אגרסיביות ולא נעליים] ומישחק לא מספיק קבוצתי לא תעבור לפי דעתי יותר מסיבוב אחד
    אבל אולי אני טועה..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט