פריוויו למשחקי ליל שלישי / איל ספיר

כידוע לכם, שי שלנו הוא ראש משפחת פשע גדולה באזור המרכז. אחת לכמה זמן הוא מעוקב לחקירות ואנחנו בצוות הופס שמחים לחפות עליו.

הקדימון למשחקי הלילה ייכתב בידי עבדכם הנאמן ועל הסיקור יעמול ה-MVP ושחקן ההגנה המצטיין של הופס – רון "המשגיח" טחן.

להלן ששת משחקי הערב:

1:00 אינדיאנה פייסרס (28-34) – אורלנדו מג'יק (21-24)

מאזן עונתי: 2-0 לאינדיאנה.

אורלנדו הפסידה את שבעת משחקי החוץ האחרונים שלה וכעת תתארח באינדיאנה שנמצאת במומנטום חיובי לקראת חזרתו המיוחלת של פול ג'ורג'. "אני אוהב את המרדף," אמר מאמן אינדיאנה פרנק ווגל, שקבוצתו נמצאת במקום השביעי במזרח. "אני אוהב את זה שכל ניצחון או הפסד יכול להזיז אותך 2-3 מקומות". וגם אנחנו.

אורלנדו ניצחה את בוסטון באופן מרשים במשחק הקודם אך מעשית כבר וויתרה על העונה.

אינדיאנה שעומדת  בפתחו של רצף משחקים מול קבוצות המתחרות איתה על אותם המקומות לא יכולה להרשות לעצמה לעצור ותסדר לנו משחק חד-צדדי ולא מעניין במיוחד.

1:30 ברוקלין נטס (25-36) – ניו אורלינס פליקנס (35-29)

מאזן עונתי: 1-0 לניו אורלינס.

"הוא קולע נגד דאבל-טים ובמתפרצת." אמר מאמן הפליקנס מונטי וויליאמס על כוכבו אנטוני דיוויס, אשר נמצא בתקופה נפלאה ומאז חזר מהפציעה מעמיד ממוצעים של 33.5 נק', 11.8 ריב' ו-4.5 חסימות, תוך הובלת קבוצתו ל-9 ניצחונות ב-11 המשחקים האחרונים. "לפעמים עושים עליו עבירות תוך כדי שהוא זורק וזה בכלל לא מפריע לו". ניו אורלינס ניצחה העונה מספר משחקים זהה לשל אוקלוהומה, הנמצאת במקום השמיני במערב, אך הפסידה משחק אחד יותר. היום השקנאים ישחקו בעוד הרעמים ינוחו, כך שלדיוויס וחבריו תהיה הזדמנות להשיג שיוויון במקום ה-8 במערב, המוביל לפלייאוף. נכון, אוקלוהומה מנצחת יותר מ-50% ממשחקיה ולכן סביר להניח שינצחו את שני המשחקים הבאים ויתפסו את המקום ה-8 גם במקרה של ניצחון של ניו אורלינס היום, אבל המשחק עדיין חשוב אם השקנאים מעוניינים להמשיך להילחם על מקום בפלייאוף.

ברוקלין, מן הצד השני, נמצאת 2.5 משחקים מהמקום השמיני במזרח אך ניכר שעוד לא וויתרה על העונה, או כך לפחות מתנהג מאמנה ליונל הולינס שממשיך לחפש בלא הואיל את ההרכב שיוציא את המירב מהקבוצה המוכשרת שלו (מי שיש לו צמד סנטרים טוב מלופז ופלאמלי שיקום. רק הגריזליס קמים). הנטס נמצאים בתקופה רעה אך ניכר שהבעיה איננה היכולת, אם כי התפקוד במאני-טיים. פעם אחר פעם הנטס מתקרבים אל התפוח, אך לא מצליחים לנגוס בו.

הלילה אנטוני דיוויס, שהשווה אתמול שיא קריירה של 43 נק' מול מילווקי, יתמודד עם יריבה בעלת קו קדמי חזק במסגרת קרב הקבוצות שמסרבות לומר נואש לחלום הפלייאוף. היכונו למשחק חם, אולי לא ברמה גבוהה אך עם הרבה אמוציות, בסופו המנצחת תקבל זריקת מרץ למאבקה והמפסידה, אולי, תאמר אריודרצ'י לפלייאוף.

2:30 דאלאס מאבריקס (41-24) – קליבלנד קאבאלירס (40-24)

מאזן עונתי: 1-0 לדאלאס.

מאז הפסיד לדאלאס בגמר 2011, לברון ג'יימס משחק עם אש ולהבה בעיניים בכל מפגש נגד המאבס, ויעידו על כך 32.2 נק' ב-63.3% מהשדה מול היריבה במפגשיו נגדה מאז.

נראה שהקאבס, וג'יימס בפרט, מעט התעייפו מאז הריצה המרשימה שלהם בחודש פברואר. 11 מ-29 מהשדה ו-11 איבודים של המלך בשני המשחקים האחרונים יחד עם גמגום של שאר הקבוצה גרמו לקבוצה להשהות את הריצה.

לשמחתו של בלאט, לוח המשחקים סידר לו משחק מול קבוצה ושחקן במשבר גדול אף יותר. דירק נוביצקי חווה תקופה לא קלה, וקולע 12.8 נק' בלבד באחוזי קליעה מבישים של 39.9% מהשדה ב-11 המשחקים האחרונים.  גם כוכב הקבוצה השני, מונטה אליס, התקשה לאחרונה אך בשבת קלע 31 נק' מול הלייקרס על מנת לעזור לקבוצתו לצאת ממעין משבר הכלל ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים שלפני משחק יום שבת מול הלייקרס והדרדרות למקום השביעי במערב.

גם בסביבת דאלאס וגם בסביבת קליבלנד מדברים על יציאה מהמשבר ואנחנו נשמח מאוד אם שתי הקבוצות ינצלו את המשחק ביניהן בשביל אכן לצאת ממנו ולסדר לנו משחק טוב, בסיומו סביר להניח שהמלך (המלך דיוויד כמובן) יצא עם ידו על העליונה.

דירק נוביצקי. סימנים של חולשה, מזל שיש את אליס

2:30 סאן אנטוניו ספרס (39-23) – טורנטו ראפטורס (38-25ׂׂׂׂׂ)

מאזן עונתי: 1-0 לראפטורס.

במפגש האחרון בין השתיים קיבלנו משחק משמים בו שתי הקבוצות לא עברו את סך 90 הנקודות.

טורונטו תגיע למשחק לאחר שאיבדה את המקום השני לקבליבלנד זה מכבר ועל אף שהפער בין הקבוצות איננו גדול, נראה שהקנדים השלימו עם העובדה שבסוף העונה יציצו אל קליבלנד מלמטה. בינתיים, הם מחזיקים במקום השלישי ונלחמים שלא לאבדו לשיקגו או וושינגטון. עם זאת, נראה ששלושת הקבוצות מתחרות בריצה לאחור. על צרותיהן של וושינגטון ושיקגו נפרט בפעם האחרת, ולגבי טורנטו – הקבוצה שהשקיפה על כל המזרח מלמעלה במשך תקופה קצרה בתחילת עונה חווה כעת קשיים בצד ההגנתי כשהיא נותנת לירבותיה לקלוע 106.1 נק' למשחק באחוזי קליעה גבוהים, 49.2%. הראפטורס הפסידו 8 מ-9 המשחקים האחרונים ועל אף פער גדול בראשות הבית האטלנטי, דבר המבטיח לטורנטו את המקום הרביעי, כדאי שיתעשתו במהרה.

מנגד, הספרס נמצאים סוף סוף במומנטום חיובי כאשר הם בעיצומו של רצף שישה ניצחונות והמקום הרביעי במערב נמצא לפתע בהישג ידם. טוני פארקר שכבר הוספד פה באתר ולא רק פה, קולע 25 נק' ב-64.6% מהשדה בשלושת המשחקים האחרונים, זאת על אף התמודדות עם הפציעות. גם ה-MVP של סדרת הגמר האחרונה, קוואי לאונרד, נראה לאחרונה כשחקן בריא לאחר התמודדות עם פציעות רבות השנה, והוא מצעיד את קבוצתו קדימה. לפתע, אם ירימו הטקסנים את ראשם, יראו שהמקום הרביעי המעניק יתרון ביתיות בסיבוב הראשון נמצא מרחק שניים וחצי משחקים בלבד מהם.

האם טורנטו תצא מהמשבר ותשמור על כבוד המזרח האבוד, או שמה נראה את הספרס דורסים ורומסים בדרך לניצחון שביעי ברציפות? כשהספרס נכנסים למוד פלייאוף, וזה מה שהם עשו, אין להם פנאי או רחמים לקבוצות המנסות להשתקם. בפער משמעותי, סאן אנטוניו.

3:00 יוטה ג'אז (26-36) – ניו יורק ניקס (12-50)

מאזן עונתי: 1-0 לג'אז.

ברכות לניו יורק על הגיעם למספר הנחשק – חמישים הפסדים. דרק פישר תירץ את התקופה האחרונה והלא מוצלחת בפציעות שחקנים, שכן היעדרות חוזה קלדרון (אכילס), טים הארדאווי ג'וניור (גב) ועוד פצועין בישין, גרמה לפישר לרשום עשרה שחקנים בלבד למשחק הניקס האחרון. לא יעבוד לך, דרק. הניקס, וזאת כולנו יודעים, נמצאים בתקופה לא מוצלחת מאז תחילת העונה, ויעידו על כך 12 ניצחונות ב-62 משחקים – כאשר רצף הניצחונות הארוך ביותר של הקבוצה ממכה של הכדורסל הינו רצף של שלושה ניצחונות, אי אז בינואר.

מנגד, יפגשו הניו יורקרים קבוצה שעל אף היותה אחת מנמושות הליגה, נאבקת בכוח שלא להגיע ליובל הפסדים ונראה שזה עומד להצליח לה. יוטה עומדת על תשעה ניצחונות בתריסר המשחקים האחרונים והעובדה שחמשת משחקיה הקרובים יהיו משחקי בית, פועלת לטובתה. גורדון היוורד נותן עונה חלומית עם ממוצע של 19.5 נק' למשחק ולאחרונה הצטרפו אליו דריק פייבורס (18.5 נק' ב-56% מהשדה בששת המשחקים האחרונים) ורודי גובר (14 ריב' ו-2.6 חסימות בשמונת המשחקים האחרונים). הקבוצה מציגה הגנת ברזל, ומאז האולסטאר נותנת ליריבותיה לקלוע 83.6 נק' למשחק, הנתון הנמוך בליגה, ב-39.8% מהשדה, הנמוך בליגה אחרי הפייסרס. "אני חושב שאנחנו מתחילים לפתח זהות," אמר קווין סינדר, המאמן. "אנחנו עדיין לא 'קבוצה טובה' אבל אנחנו מתחילים להבין מה לעשות בשביל להיות כזו".

אז הג'אזיסטים אולי עוד לא נחשבים לקבוצה טובה, אבל מול הקבוצה החלשה בליגה יצאו עם הניצחון, ובקלות.

4:30 לוס אנג'לס לייקרס (16-46) – דטריוט פיסטונס (23-39)

ג'ורדן קלארקסון מהלייקרס מתברר כדבר האמיתי. מאז פתח בחמישייה לראשונה, ב-23 בינואר, הספיק לשחק 18 משחקים ברציפות מבלי לעזוב את חולצת ההרכב. ב-18 המשחקים הנ"ל קלע מספר דו-ספרתי של נק' בארבעה עשר (כולל 20+ פעמיים) ולא סיים מיותם מנקודות ולו פעם אחת. גם את חבריו, אגב, לא נטש ולא סיים שום משחק ללא אסיסטים. שמעת, ניק יאנג? לא רע בשביל רוקי שנבחר בבחירה ה-46 בדראפט האחרון. לצערי, לצערו ולצער שאר אוהדי הלייקרס – הרוקי לא מוביל את הקבוצה לניצחונות והלייקרס הפסידו את חמשת המשחקים האחרונים ונמצאים בעונה מזעזעת. לשמחתם, מיניסוטה לקחה מהם את התואר המפוקפק, הקבוצה הגרועה במערב.

דטריוט חוותה בריאה מחדש אחרי ששיחרה את ג'וש סמית', אז רשמה תריסר ניצחונות ב-15 משחקים. חלום הפלייאוף נראה ריאלי והמאמן (שהוא גם המנהל), סטן ואן גנדי, הצטייר כגאון. מאז, עלה לואן גנדי השתן לראש והוא החליט להעביר בטרייד את די ג'יי אוגוסטין שאמנם מתפרע על המגרש אך לא מזיק מחוצה לו, ברג'י ג'קסון הכישרוני יותר אך בעל אגו נפוח וקליעה לא טובה. הפיסטונס חזרו מהפסקת האולסטאר עם שני ניצחונות רצופים אך לאחריהם התחיל רצף שישה הפסדים המחזיק עד היום והמקום ה-12 במזרח, בו מחזיקים הפיסטונס, לא מותיר יותר מידי מחלום הפלייאוף.

שתי הקבוצות מגיעות למשחק עם רצף הפסדים מפואר, אך בעוד בלייקרס הייאוש הוא כבר בן בית, הפיסטונס כבר טעמו מהתקווה והנה כעת החזיר להם הגורל מנה אחת אפיים מן הייאוש. הלב, וכן הביתיות, נותנים את ניצחון לזהובים-סגולים.

ביירון סקוט (מאמן הלייקרס דהיום) והלייקרס בימים יפים יותר

טוב, אני מודה. למעט אולי המשחק בין דאלאס וקליבלנד מדובר בערב די חלש. מצד שני, צפיתי השנה ברוב המחולט של משחקי הפועל ירושלים, אז הפררפורציות שלי שונות משלכם.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. אה ויותר טובים מלופז ופלאמלי? נואה וגאסול אסיק ודיוויס פייבורס וגובר דראמונד ומונרו. קאזינס וכל דחליל לידו.
    אם כוללים פאוור פורוודים הרשימה מתארכת

    1. התכוונתי לסנטר ומחליפו, לא לתאומי מגדל. נכון שהם משחקים ביחד חלק מהזמן, אבל בעיקרון הם מחליפים אחד את השני ואז לצבע של היריבה אין רגע אחד של שקט.
      הצמדים שתיארת חזקים יותר, אבל משחקים (בהגדרה) ביחד.
      תודה על התיקון לגבי הספרס

    2. מה בדיוק רשמת… דיוויס הוא פאוור פורוורד (אל תתן לאליפות העולם לבלבל אותך), פייבורס, ומונרו גם כן. היחידי שאולי עונה להגדרה זה גאסול.
      לא כוללת שני סנטרים למעט אולי שיקגו

  2. מטוביי הפריוויום !!!

    אני מדמיין את שי הנחמד ביותר בחדר החקירות של יחידת להב 434 בסצנת "גוד קאפ ,באד קאפ", וצוחק בקול…

    1. ג׳וני -יונתן. מה קרה לסידרת המופת ״חי בסרט״ זה היה קבלת שבת לעילא ולעילא… מתגעגע לקרוא את מעלליו של מאמן הניק הכי הכי שיש…

  3. רוז יחזור כנראה בקרוב-חדשות טובות ליונתן.
    בזמן ששי בורר בין מולנר לאלפרון
    איל ספיר נותן אחלה פרוויו
    תודה.

  4. אינדיאנה שוחטת את אורלנדו
    החדגבה מול ברוקלין לא מבריק, אך נ"א באחוזים טובים מכל הטווחים מובילים ב 9 על ברוקלין.
    2 משחקים גדולים מתחילים עכשיו, אנשים תתעוררו!!!!!

  5. סוף סוף לברון בלי סרט ראש, כשזה קרה באיזה
    פלייאוף הוא שיחק יותר טוב. זה בעיני לא יפה הסרטים האלו.
    מהקצת שראיתי אירווינג החליט להתחפש לצ'יטה.
    אמרה משחק, ונראה משחק טוב.

  6. רבע 2 בדאלאס ובקאבס החליטו שזה הפלייאוף,
    מלחמה, הרבה פאולים שלא נשרקים, הרבצות חופשי
    ושמירה על כל המגרש

  7. גיי אר סמית ימולא במחצית בכמויות של מלח ואשכול של שום
    אמן שימשיך כך.
    מנחם באמת היה הראשון שכתב על שפת הגוף הנוחה שלו,
    יפה מנחם.

  8. זה מטורף בן, במחצית 14 הפרש לקאבס, אך אל תתנו לזה להטעות
    אתכם. מלחמה צמודה,
    ראיתי רק חלק מ2 פרסונס בכמה מבצעים,
    והלוואי ותומפסון המצוין היה גבוה טיפה.
    מוזוגוב כמו עץ זית תמיד נותן עבודה טובה.

  9. שימו לב: עידו ולדי ואוהדי ראסל
    עכשיו אפשרי לראות את קיירי יותר מהיר מהצ'יטה,
    ממש שובר את מהירות הקול,
    השחקנים לידו ממש נראים בהילוך איטי.

  10. סאן אנטוניו חזרו ובגדול לעונה.. כמו שאומרים כבר איזה עשר שנים:"השמועות על מותם היו מוקדמות ". תופעה מדהימה נוספת, כך השחקנים שנחשבו לגופות מהלכות בניקס נראים נפלא..

  11. נראה גם ששומפרט משתלב ובלאט נותן חיזוק לכל שחקן,
    עדיין לא יודע אם דלדובה טוב ליהודים או לא, בטוח שצובר
    ביטחון.
    פרקינס נראה כאילו יד ימינו של שי במשפחת פשע.
    אולי מטופח להכנס ולעשות עברות פחות טיפשיות לפלייאוף.

  12. לאלעד רבין אני עונה: אתה יכול להזדהות גם בשם אחר.
    באמת מנחם כתב על זה ראשון אני זוכר כי הייתי השני
    שהסתכל על פניו של סמית וראיתי שינוי.
    אלעד רבין=דורון המקורי

  13. מוש אפילו אני מתקשה להאמין שהספרס יתעוררו לכדי
    אליפות. השנה התחלתי להפרד ולקבור, למרות שיש לי אמונה
    גדולה בחיים פה אולי אני קטן אמונה וריאלי

  14. לדורון – לא יודע מי אתה אבל אני הדורון הראשון שהיה באתר. אתה סתם מתחזה קטן… וכן, אתה השני שזיהית. אתה אחרי ביבי.
    יאללה תמצא לך כינוי אחר יא מתחזה קטן

  15. דאלאס מרביצים ללברון ובכלל בצורה לגיטימית.
    מעניין מה האשך חושב על המראה החדש של לברון
    יותר מפחיד ופחות מכוער.

  16. עיצה של מליון דולר לרבין, אתה חייב לסלוח למנחם
    כן זה יהיה בהתחלה קשה, ס"הכ היו לכם זמנים טובים
    אם כתבת יפה פה, ובטח היה משהו טוב להזכר בו.
    תזכר בזה וסלח בכל כוחך, אפילו שאתה מתנגד מאד.
    אם לא זה יכנס לתת מודע ויפגע בך.
    אם כן תעשה מאמץ לסלוח, צפויה לך הפתעה חיובית מאד.
    ויכול להיות שאפילו תחזרו להיות מכרים או חברים.

  17. אני גם מבקש סליחה ממך ומאחל לך הצלחה.
    באמת אני מתנצל מבקש את סליחתך,
    מקווה שתסלח לי.
    יש לך ידיעה טובה בכדורסל
    ומקווה לשמוע את דעתך בנושא.
    סליחה

  18. אם התחזית שלך נכונה.. אמן והלוואי הרי חזית יפה
    שלברון יגיע ל40 במשחק ההוא והוא הגיע ל42.
    תחזית מדויקת שלך אלעד רבין, לא הבנתי איך ניחשת.
    כל הכבוד.
    לי קשה להאמין כל משחק שהקאבס טובים
    אני הולך עם ציפיות נמוכות
    26 לקאבס כרגע, ממש מרגש

  19. חחח יודע מה אתה הראשון אתה היית לפני באתר
    והצחקת אותי בתחכום שלך,
    לא נותר אלא להודות במה שתגיד.
    אבל ברצינות מקווה שאתה סולח לי(לפי תגובתך המתוכחמת
    נראה לי שכן) והעצה לסלוח לכל מי שאפשר אפילו לו לפניו
    תביא לך לי לכל אחד דברים טובים.
    מברך אותך מכל הלב בכל הטוב שבעולם.

  20. אולי אני זה אתה, ואתה זה אני? איך נוכיח? זה כמו בlucid dream. אם תרצה ( או אם אני ארצה, אני מבולבל) ארחיב פעם

  21. ראיתי את כל המסרים מדורון האחד לשני. לא לא איכפת מי הוא מי ואני בטוח ששניהם אותו אדם. לי הכי חשוב שכל אלה מוואללה ודהבאזר פותחים בבוקר לראות מה קורה בהופס, ורואים 100 מסרים.
    זה גם מעלה את ערך האתר עבורי ב-$$.
    חבל רק שבארה"ב כבר חצות והולכים לישון

  22. השעמום צומח בהיעדרם של רעיונות טובים,
    ובחירתו של הטרול, להתחפש, כמה ימים אחרי פורים –
    מעידה על שעמום גדול.

    "לאדם שיש לו רק פטיש, כל דבר מתחיל להיראות כמו מסמר"
    – אברהם מאסלו.

  23. אול יז וואן אנד וואן איז אול בשיר של לד זפלין מדרגות לגן עדן.
    הכל הוא אנרגיה אחת גדולה
    כולו וואחד.
    גם הדתיים שאומרים שמע ישראל חלק לא יודעים
    את הסוד שמאחורי ה' א ח ד.
    אז באמת זה לא משנה,
    בין אם תאמינו או לא, ולמרות שזו רמה מאד גבוהה של הבנה
    כולנו אותה אנרגיה אחת.
    לילה טוב.

  24. הספארס מתחילים להיכנס לעניינים.
    פארקר נותן כבר כמה משחקים טובים ברצף ונראה שעבר את המשבר. גם לנארד בסימנים מעודדים מזכיר למה הוא זכה במצטיין בגמר מול מיאמי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט