מעורב הופס ליום ג' / מנחם לס

1. העונה הרגילה הסתיימה. חמישיית המכללות שלי:

פוינט גארד: אייזיה כנען (מוריי סטייט)

שוטינג גארד: ד'אנג'לו ראסל (אוהיו סטייט)

פורוורד: פרק קמינסקי (ויסקונסין)

פורוורד/סנטר: ג'היל אוקפור (דוק)

סנטר: ווילי קאולי סטיין (קנטקי)

2. האם רודי גוברט, ולא אנטוני דייויס או חסאן ווייטסייד הוא האיש הגדול הבא?

הוא היה שחקן בלתי ידוע כי כמו רבים אחרים הוא התחיל עם כדורגל, והפעם הראשונה שהוא עלה לכותרות היתה אליפות העולם האחרונה בה גרם לספרד מבוכה מביישת כשללא יואקים נואה וטוני פרקר הוא שיתק לספניארדים  את כל ההתקפה והביא נצחון רבע-גמר מתוק. מאד כולם זוכרים את שמו.  המשחק הזה נגד ספרד היתה תעודת ההגעה שלו. המשחק הממש רציני הראשון שלו.  ההתבגרות לשחקן NBA רציני היתה מהירה מדי מכדי להאמין שדבר כזה יכול לקרות כה מהר.

הטרייד ששלח את אנס קנטר לת'אנדר ונתן לגוברט הזדמנות להיכס לרוטציה וכמעט מיד לשחקן חמישייה היה הדבר הטוב ביותר שקרה ליוטה בשנים האחרונות. לצד דריק פייבורס יש להם פרונט-ליין לליקוק אצבעות, והמאמן הרוקי קווין סניידר צריך רק עוד עונה אחת לעשות מהפרונטליין שלו משהו מפחיד ביותר.

קשה להאמין, אז לכו לבדוק: מאז פברואר ליוטה יש את ההגנה הטובה בליגה שמרשה רק 94.7 נק' ל-100 פוזשיונס. מאז הטרייד של אנאס, הג'אז מרשה רק 89.3 ק' ליריבה מתוך 100 פוזשיונס.

עכשיו גולשים יקרים, אחים לטרוף ההופס, הקשיבו לדבר הבא: יוטה התהפכה מאחרונה בליגה בהגנה בעונה שעברה, לראשונה מאז רודי גוברט עלה לשחק בחמישייה! אם הדבר אינו אומר דרשני, איזה דבר אחר יבקש 'דרשני'?

האם הוא עושה זאת לבד? לא ולא. לפייבורס ולאקסום יש הרבה מה לומר בדבר. גם לגורדון הייווארד, אלי מילסאפ, ורודני ווד ישנו חלק חשוב בהגנה, אבל האדם בדפנס – וכולם יאמרו לך שזה הוא – הוא רודני גוברט.

3. הדראפט של 2013 טוב בהרבה מדראפט 2014

איש לא יכול היה לחכות לדראפט של 2014. התחילו לדבר עליו עוד ב-2013, וכמעט שנימנעו מלהסתכל על "דראפט 2013 – הגרוע ביותר מזה שנים, ואולי בכלל".

אז הדראפט השה של 2013 הופך להיות דראפט מצויין, נעלה בהרבה על דראפט 2014:

לךא מסכימים איתי? בואו נזרוק מבט. הגריק פריק ג'יאניס אנטטוקונמו…נרלנס נואל…בן מקלמור…ויקטור אולדיפו…טריי בורק…בן מקלמור…אלכס לן…טוני סנל…קודי זלר…סטפן אדאמס…מייקל קרטר ויליאמס…אוטו פורטר..שבאז מוחמד…אנדרה רוברסון…גוגיו דיאנג…שיין לרקין…טים הרדאוויי….ריי מקללום…

4. למה אף אחד לא רוצה את פט יואינג?

 

אני מסכים שפט יואינג הירשה לעצמו להשמין יותר מדי. אני מסכים שיש לו פרצוף שמעט מזכיר גורילה. אבל הבנאדם מאמן כבר יותר שנים מאשר היה שחקן, ולפי סטיב קליפורד מאמן שרלוט הורנטס, הוא לא היה מסוגל להביא את ההורנטס למקום בו הם נמצאים עתה ללא פטריק יואינג. אבל הוא תמיד היה המאמן השני. העוזר.

פטריק יואינג רוצה להיות מאמן ראשי.

הוא עומד עתה ליד ביסמארק ביומבו, הסנטר המחליף של ההורנטס שהגיע כבוסר אדם, ופטריק הפכו לסנטר חשוב ותורם. יואינג מראה לו את התרגיל: STOP, TURN, AND SHOOT, התרגיל – התנועה – שעשתה מפטריק איש היכל התהילה, ואחד מ-50 האגדות.

לי ישנו רושם שהדיעה הרווחת היא שסנטרים לא יודעים ולא מבינים כדורסל כשחקנים אחרים. כמו סטרייקרים בכדורגל. שני הסנטרים היחידים  שאימנו – ביל ראסל, ודייויד קאונס (ת'ומפסון, דה-בושר, ופול סילאס היו פאור פורוורדים) זכו באליפויות בסלטיקס בגלל השחקנים שהיו להם. הם היו מנצחים גם בלעדיהם. לא היה בשניהם כל דבר מיוחד כמאמנים. הדיעה הרווחת היא שסנטרים יודעים רק לעמוד תחת הסל, לקחת ריבאונדים, ולקלוע. אנשים גבוהים מאד גם לא נחשבים כאינטיליגנטים במיוחד.

סטיב קליפורד לא יודע בקשר לסנטרים אחרים של העבר, "אבל פטריק יואינג מוכן וראוי לאמן קבוצת NBA", הוא אומר.

עד כמה שידוע לי פטריק הוא RELENTLESS כמאמן. עקשן, ולא נותן לדבר לעבור עד שהוא לא נעשה בשלמות. קליפורד – חבר טוב של יואינג – לא חוסך שבחים. קמבה וולקר אומר ש-"הוא GREAT COMMUNICATOR איתנו השחקנים, והוא יורד לרמתנו ואף פעם לא משחק אותה 'היכל התהילה'. הוא יצר עם כולנו יחסים טובים בזמן שהוא מאמן אותנו, והוא מקבל רספקט מבלי לדרוש אותו".

פטריק הוזמן רק לשני ראיונות עבודה ב-13 השנים האחרוות. לך תדע. אולי הוא לא 'נראה' כמאמן? אני חושב שמה שעוד פוגע בו היא הדיעה המוטעית שרווחה כשהיה שחקן – שהוא אינו חכם במיוחד. בשנותיו כשחקן אפילו כינו אותו מטומטם לפעמים.

שלא בצדק.

5. הכידרור הגדול בתולדות המשחק?

 

סטן ואן גנדי הגדיר את הכידרור של סטפן קורי כ-"הכידרור הטוב ביותר שראיתי בכל שנותי ב-NBA". צ'ארלס בארקלי אמר ש-"סטפן קורי גרם לארבעה שחקני קליפרס להיראות כאידיוטים", וג'לן רוז אמר ש-"דבר כזה אין ללמד. זה הכל תוצאה של אינסטינקט של שחקן מיוחד במינו".

סטפן קרי גובר על 4 שחקני קליפרס כאילו היה זה משחק הארלם-גלובטרוטרס

6. BLACK JESUS

 

רג'י מילר גילה היום בתכנית "INSIDE THE NBA" שמייקל ג'ורדן – בשנותיו הראשונות כדובר טראש היה מכנה את עצמו "יישו השחור". כמו, "היזהר, היום BLACK JESUS IS COMING AFTER YOU", או "בלק ג'זוס קולע הערב 40 נקודות".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. יכול להיות שסטיב קליפורד מנסה להיפטר מיואינג ?
    מאמן בקבוצה לא מצליחה במיוחד שאומר על העוזר שלו שהוא מוכן לאמן קבוצת NBA ? בליגה בה כשהמאמן מפוטר ישר העוזר מתמנה במקומו ?
    לא הייתי לוקח דברים כפשוטם… 🙂

  2. טוני פארקר
    באטום
    בוריס דיאו
    רודי גובר
    אלכסיס אג'ינסה

    מישהו משחק נגדם 5 על 5 ?? הצרפתים שולטים בכדורסל ??

    1. הצרפתים עד לאליפות אירופה האחרונה תמיד פישלו.
      מדובר בנבחרת האירופאית הכי אתלטית שיש, אבל תמיד נדפק להם משהו, אם פציעות, חוסר התייצבות של שחקנים (בראשם נואה), חוסר ברגים בראש (טאריק עבדול-ווהאד שהלך לאיבוד) או שהסתמכות יתר על טוני פרקר שפשוט נפל מהרגליים מול השמירות עליו (ללא יכולת של שאר החמישייה לעשות משהו).
      הם אמורים היו לשלוט באירופה, אבל פרקר לקראת מסיבת הסיום שלו ואין לו מחליף.

    2. חסר להם צלף, סטייל אנטואן ריגודו שתמיד היה תענוג גדול לראות אותו תופר את מכבי.

  3. דוק לס , אפשר כמה דברים לגבי הסעיף הראשון?
    קודם כל קמינסקי סנטר עם סייז של סנטר ויכולות של סנטר , הוא ממש לא סמול פורוורד.
    החמישייה שלי:
    פוינט גארד: ג'ריאן גראנט (נוטר דאם).
    שוטינג גארד: ד'אנג'לו ראסל (אוהיו סטייט).
    סמול פורוורד: ג'סטיס ווינסלו (לא ג'סטין , קוראים לו ג'סטיס) (דיוק).
    פאוור פורוורד: בובי פורטיס (ארקנאס).
    סנטר: ג'אליל אוקפור (דיוק).

  4. העלית נקודה מעניינת לגבי גוברט. הוא בהחלט פוטנציאל ענק אבל מבחינה התקפית נראה לי שהוא לא יוכל להתקרב לדיוויס. לגבי החלק ההגנתי אני רק יכול לחזק את הטיעון שלך כשגוברט מאפשר ליריבים מולו לקלוע רק ב-39% ליד הטבעת העונה. זה האחוז הנמוך ביותר בליגה (לשם השוואה ווצ'ביץ' מהצד השני מאפשר לקלוע ב-54% ליד הסל מילסאפ ב- 55% ודיאנג ב-57%)

  5. 1. סוף סוף טורנירי סוף השנה של המכללות. הטירוף מתחיל מחדש.
    2. גובר הוא כרגע מגן מצויין, אבל בהתקפה הוא טיסות צ'נדלר שרק מכניס האלי-הופים.
    3. מנחם, רוב השחקנים שציינת עשו התקדמות השנה ולא בשנת הרוקיס. חכה לשנה הבאה של מחזור 2014 אז גם כל הפצועים שלהם יחזרו ווההלם בקום שלהם יעבור.
    4. לגבי יואינג זה עניין של סיטואציה. הוא כבר מאמן בליגת הקיץ. אבל צריך לזכור את מקרה בראיין שואו, שכולם אמרו שיצליח כמאמן ראשי ופוטר מדובר. יואינג כנראה יחכה בסבלנות להוכיח שיגיע תורו.
    5. סטפן קארי = שחקן פלייסטיישן.
    6. אתם חושבים שלריי אלן יש תגובה?

  6. אין ספק שקרי מכדרר מעולה אבל יש עוד כמה שלא נופלים ואולי אפילו טובים יותר כמו קיירי , וול, ופול

  7. יוטה הייתה מאיימת על הפליאוף אולי אם הייתה במזרח. היא מפגרת בתשעה משחקים אחרי אוקלהומה השמינית.

    ואייזיאה כנען לא משחק בסיקסרס??

  8. למה אין מאמנים סנטרים:
    כדי להיות סנטר צריך להיות 2.10 לפחות.
    אין כמעט אנשים כאלו, לכן גם לא יהיו כמעט מאמנים כאלו.

    לגבי גוברט, יש לפניו עוד כמה סנטרים בתור להיות הטובים בליגה – ג'בייל מגי, האשים ת'אביט…
    מנחם, לא יודע לגבי בלונדיניות אבל סנטרים גבוהים ורזים הם חולשה שלך.

  9. יוטה קבוצה פיזית ברמות יוצאות דופן . ההגנה מתחילה בפייבורס וגובר. משחק ההתקפה של גובר צריך עוד הרבה עבודה.
    מנחם – גובר גם ממחזור 2013

  10. יוטה תהיה מצוינת בשנה הבאה. גובר שחקן הגנה מצוין ויהיה גדול כשיתחיל לקלוע באחד על אחד. מחזור הרוקיז הנוכחי גם יהיה יותר טוב בשנה הבאה, אחרי שישתפשפו קצת והפצועים יחזרו.יהיה נחמד לראות את יואינג כמאמן ראשי, חיבבתי אותו כשחקן.

  11. ללמדכם ש-MJ היה, נוסף על כל מעלותיו, גם אדם צנוע.

    כל העולם קורא לו GOD והוא משנמך עצמו לדרגת JESUS בלבד

  12. לא נראה לי שהבעיות של יואינג נובעות מהתדמית שלו כשחקן גבוה. מה יגידו ריילי ופיל ג'קסון הכסחנים לעומת רובינסון ואולאג'ואן האינטליגנטים (כשחקנים)?
    היום בכל מקצוע (במיוחד בישראל אבל לא רק) זה יותר קישורים מכישורים, ובזה הוא כנראה לא מומחה.

  13. הדראפט של השנה הרבה יותר טוב.
    גוברט מפלצת הגנתית, אבל אין מה להשוות לדייויס כשחקן.

    וג'ורדן קלארקסון – בחירה 46 בדראפט האחרון, בחירה שהלייקרס קנו מוושינגטון ב 1.8 מיליון דולר, היה נבחר היום בעשירייה הראשונה של הדראפט אם היו עושים אותו מחדש.
    בינגו ענק של הלייקרס שהיה ברור שיש לו פוטנציאל, אבל מראה מעל ומעבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט