פריוויו יום שני / רון טחן

שמונה משחקים צפויים לנו היום, כאשר במוקד, מוליכות המערב גולדן סטייט וממפיס ייצאו למשחקי חוץ לא פשוטים מול שיקגו ופיניקס, שארלוט תנסה לנצח בפעם השישית ברציפות, וניו אורלינס  חצא למילווקי למשחק בו היא חייבת לנצח.
שארלוט (33-28) – וושינגטון (28-35) 1:00

מאזן פנימי 0-2 לשארלוט

מפגש בין שתי קבוצות במגמות הפוכות.

שארלוט ביצעה את אחד הטריידים השקטים והמוצלחים ביותר העונה, כאשר שלחה את גארי ניל החביב ובחירת סיבוב שני וקיבלה בתמורה את מו וויליאמס וטרוי דניאלס.

וויליאמס בן ה – 32, שכבר ידע ימים יפים בליגה עת היה המס' 2 של לברון בקליבלנד, השתלב במהירות שיא סטייל ג'יימס הארדן ביוסטון, ומשחק כרגע את הכדורסל הטוב בקריירה שלו. כן, טוב עד כדי כך. בתשעה משחקים עד כה בהורנטס הוא מעמיד מס' של 21.6 נק' (כולל 3.4 שלשות למשחק ) ו8.7 אס' למשחק (שיאי קריירה), ויחד עם חברו לשעבר מיוטה, אל ג'פרסון המתאושש מפתיחת עונה רעה, הוא הוביל את שארלוט לחמישה ניצחונות רצופים והמקום השביעי במזרח. כאשר קמבה ווקר יחזור מפציעה רוב הסיכויים שמו יחזור לתפקידו כשחקן שישי, אך הוא כבר הספיק להוכיח כי לשארלוט יש שחקן נוסף שאפשר לסמוך עליו.

מן העבר השני תתייצב וושינגטון, שלאחר פתיחת עונה נהדרת, נמצאת כרגע במשבר והפסידה בשמונה מתוך עשרת משחקיה האחרונים. בשני המפגשים העונה שארלוט ניצחה, וקשה לי לחשוב על סיבה שזה לא יקרה גם היום.

שארלוט ב 8.

אטלנטה (13-49) – סקרמנטו (40-21) 1:30

עם יתרון של 10.5 משחקים על קליבלנד, יתרון הביתיות עד לגמר הליגה ככל הנראה מובטח. השאלה היא כמה חשוב להוקס לסיים עם המאזן הטוב בליגה, גם אם זה אומר להסתכן בשחיקה של שחקניה הבכירים.

לאחר שנתנה מנוחה למס' שחקנים וספגה הפסד מפתיע לפילדלפיה, היום היא תארח את הקינגס המאכזבים, ולאחר שהפכה לקבוצה הראשונה בליגה שהבטיחה את מקומה בפלייאוף (כלומר, היא יכולה להפסיד את 20 המשחקים הנותרים לה ועדיין להיות בפלייאוף), היא תרצה להפוך היום לקבוצה הראשונה העונה שמגיעה ל – 50 ניצחונות (גולדן סטייט תשחק מאוחר יותר היום).

סקרמנטו באמת נראית טוב יותר מאז הגעתו של ג'ורג' קארל לקבוצה, אבל בסה"כ זוהי עונה מבוזבזת עבור הקבוצה המוכשרת, שלאחר פתיחה מפתיעה וטובה פשוט התרסקה.

קאזינס וגיי ינסו להוכיח גם היום את גדולתם, אבל אטלנטה תצליח להתמודד איתם בדרך לניצחון קשה מן הצפוי.

אטלנטה ב 15.

מיאמי (34-28) – בוסטון (36-25) 1:30

מאזן פנימי 0-2 להיט

למרות מכת פציעות רצינית, מיאמי לא מוכנה לוותר, וממשיכה להילחם על מקומה בפלייאוף, כאשר בכל משחק היא שחקן חדש מספסל הקסמים. פעם זה וויטסייד, פעם זה ווקר, פעם זה טיילר ג'ונסון ופעם זה מייקל ביזלי. היום היא תארח את בוסטון, שלמרות יכולת טובה של איזייה תומאס מתרחקת מהפלייאוף, ואתמול נחלה הפסד מאכזב לאורלנדו שהגדיל את הפער בינה לבין מיאמי לשני משחקים וחצי.

ספסל הקסמים?

גם הסלטיקס חוו מס' פציעות העונה, כאשר מלבד ג'ארד סלינג'ר שסיים את העונה עוד בחודש שעבר, הצטרף אליו כעת השחקן המצטיין של הקבוצה העונה, אברי בראדלי שאמור להחמיץ עוד משחק או שניים לפני שיחזור.

עם כל הכבוד למרקוס סמארט, בלי בראדלי יהיה קשה לבוסטון לעצור את דווין וויד והמצטיין התורן (כריס אנדרסן?).

מיאמי ב 7

שיקגו (25-39) – ממפיס (18-44) 2:00

מאזן פנימי 0-1 לבולס

במה שכנראה יהיה הדרבי האחרון לעונה זו בין האחים גאסול (תפתיעו אותנו), שיקגו העייפה והחבולה תארח את ממפיס שנמצאת אף היא בתקופה בינונית למדי (ותודה למידן ויומן אליפות ממפיס שלו).

למרות כל הפציעות, הבולס עדיין מתמודדים על המקום השני במערב, כאשר בנוסף לפאו גאסול הנפלא, ג'ואקים נואה חזר להזכיר את יכולתו מחצי העונה שעברה, ארון ברוקס הוא הרכז הרביעי ברציפות שפורח תחת השיטה של הבולס כשהוא מחליף את דרק רוז (הקדימו אותו: ג'ון לוקאס השלישי, נייט רובינסון, די ג'יי אוגוסטין), וניקולה מירוטיץ' ממשיך לצבור עוד ועוד קולות במירוץ לתואר רוקי העונה.

ממפיס, שעוד פנטזה על להדביק את הפער מגולדן סטייט, התעוררה לאחרונה מהחלום עם מס' הפסדים מיותרים, וגילתה כי יוסטון השלישית ממש קרובה (פער של 1.5 משחקים).

לממפיס יש הזדמנות מצוינת לחזור היום למסלול הניצחונות מול הבולס שהפסידו רק אתמול לסן אנטוניו, אך אני מאמין כי למרות העייפות ושלל תירוצים מוצדקים, שיקגו תשלים ניצחון כפול העונה על הגריזליס במשחק פיזי + דרמה בסיום, ומי שלא קופץ (במשפחת גאסול) הוא דוב.

מילווקי (29-33) – ניו אורלינס (29-34) 2:00

את הצלחת הטרייד של מילווקי על ברנדון נייט בתמורה למייקל קרטר וויליאמס נוכל לשפוט כראוי רק בעתיד, אבל מאז עזיבתו של כוכב הקבוצה, הבאקס לא נראים כל כך טוב, ורק תצוגה של קריס מידלטון במשחק הקודם מול וושינגטון מנעה מהקבוצה הפסד חמישי ברציפות.

היום תגיע לביקור ניו אורלינס השאפתנית, שמקשה על חייה של אוקלהומה וממשיכה להילחם איתם על הכרטיס השמיני לפלייאוף. הבעיה היא, שלמרות מס' ניצחונות גדולים על קבוצות צמרת, ניו אורלינס היא הקבוצה היחידה בטופ 10 של המערב שמחזיקה במאזן שלילי מול קבוצות המזרח (14-13), וככה חבריי, לא עולים לפלייאוף במערב.

היום תהיה לאנטוני דיוויס וחבריו הזדמנות לתקן את הרושם, אין להם ברירה אחרת אלא לנצח, ואני מאמין שהם יעשו זאת בצורה משכנעת.

דנבר (41-22) – ניו יורק (49-12) 3:00

מאזן פנימי 0-1 לדנבר

"קרב" בין שתי הקבוצות המאכזבות ביותר העונה, שהדבר המעניין ביותר בו הוא הדרבי בין נציגי ארץ המגף, שני האיטלקים המתקמבקים מפציעות, דנילו גנילארי מדנבר ואנדרה ברניאני מהניקס.

דנבר, שהחלה את העונה עם המון תקוות, שלושה סנטרים טבעיים (מוזגוב, מגי, נורקיץ'), שני שחקני רוטציה טובים (אפללו ורובינסון) ומאמן מבטיח (ברייאן שואו), עומדת לסיים אותה עם ג'יי ג'יי היקסון בעמדת הסנטר (נורקיץ' פצוע), שני כוכבים מתוסכלים (לאוסון ופאריד'), ומאמן זמני (מלווין האנט) שלא ימשיך בעונה הבאה.

הניקס? הם כבר רק מחכים שהעונה תסתיים.

דנבר תנצל את ההזדמנות לפרוק קצת תסכול ותנצח בקלות.

פיניקס (31-33) – גולדן סטייט (12-49) 4:00

מאזן פנימי 1-1

לאחר שהייתה הפתעת העונה שעברה במערב וסיימה במקום התשיעי המכובד, זה מתחיל להיות בטוח למדי להמר על כך שגם העונה היא תישאר מחוץ לפלייאוף.

בלדסו מצוין, התאומים לבית מוריס מסיבים גאווה להורים, הברנדונים (נייט ורייט) הם בהחלט תוספת טובה לקבוצה, וגם מיודענו פי ג'יי טאקר נותן את כל כולו לקבוצה, אך כרגע זה פשוט לא מספיק. הקבוצות הבכירות העונה במערב פשוט טובות יותר מפיניקס, והיום הטובה מכולן מגיעה לביקור בית.

דריימונד גרין התגלה לרבים בסדרת הפלייאוף אשתקד מול הקליפרס, פשוט אוהב לשחק נגדם ואתמול הוביל את קבוצתו לניצחון עם 23 נק'. העונה הוא ממשיך להתקדם ולהתפתח לכוכב בפני עצמו, ונחשב לאחד המועמדים הבכירים לזכות בתואר שחקן ההגנה של העונה. בעוד גרין ממשיך להצטיין בהגנה, כוכב הקבוצה והמועמד לתואר ה MVP של העונה, סטפן קארי, ממשיך להצטיין באופן כללי, ולאחר שאמש מחליפו שון ליבינגסטון עם 21 נק' מהספסל אפשר לקארי "לנוח" מול הקליפרס עם 12 נק' ו 4 אס', היום יצפו ממנו לתרומה גדולה יותר, ויהיה מעניין לראות כיצד יתמודד עם השמירה של אריק בלדסו האתלטי.

ייעצרו דווקא בפיניקס?

גולדן סטייט היא הפייבוריטית הברורה, בטח אם קליי ת'ומפסון יתחמם, אך ראינו לא מעט הפתעות בימים האחרונים, ואני הולך על עוד אחת בתום קרב צליפות. פיניקס ב 6.

קליפרס (23-40) – מינסוטה (47-14) 4:30

מאזן פנימי 0-2 לקליפרס

במשחק שיסגור את הערב, תארח הקליפרס את מינסוטה, במה שעשוי להיות ביקורו האחרון של קווין גארנט בסטייפלס סנטר.

הקליפרס, שכבר התרגלו לשחק בלי גריפין, מתקשים מאוד עם חסרונו של השחקן השישי שלהם, ג'מאל קרופורד, והחתימו את נייט רובינסון לחוזה בן 10 ימים במטרה שינסה לספק להם כוח אש נחוץ מהספסל. מול גולדן סטייט זה לא ממש הצליח, אבל היום תהיה לו ולקליפרס הזדמנות מצוינת לחזור לעניינים מול האחרונה במערב.

עם רוב שחקניה הבכירים, מינסוטה היא קבוצה לא רעה, אבל הקליפרס וכריס פול נמצאים בעיצומו של מאבק דירוג במערב, ויתגברו על הזאבים בדרך לניצחון.

 

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. חח משפט חוצה גבולות וצבעים. גם אני קצת אוהד פיניקס (אם למנחם מותר לאהוד יותר מקב' אחת מה יגידו אזובי קיר…)

  1. דריימונד גרין שחקן מעצבן, מתלהב מעצמו יותר מדי עם כל הפוזות אחרי כל מהלך שהוא עושה.
    ניו אורלינס חייבת לנצח, דנבר-ניו יורק משחק פח אמיתי

  2. שימו לב כיצד קבוצות שמשחקות בק-טו-בק החלו לקחת את המשחק השני באיזי עם מנוחה לשחקנים (שרלוט, מיאמי, ועוד)

  3. אחרי מחצית של כדורסל מגעיל בין פניקס לווריארס
    עברתי לצפות במינסוטה נגד הקליפרס – מינסוטה קבוצה מגניבה,
    לא זורקים כמעט בכלל מ-3 (בניגוד גמור לשאר הליגה),
    המון תנועה. אנדרו וויגינס עוד יתפתח להיות אחלה שחקן.

    1. התחלנו כאן לצפות בפיניקס ג"ס כשהיה 14 לג"ס, הלכתי לרגע לשים קפה ואמרתי ליותם שפיניקס צריכים להיזהר כי הם הולכים על קרח דק… חזרתי אחרי דקה וזה כבר 19…
      הכל,רק שלא יחליט שבא לו לראות מהתחלה ניקס דנבר

  4. גיא, אנא הזהר בפיתוח סימפטיה לקבוצות נחשלות,
    מינסוטה כבר מאכזבת כמה שנים רצופות,
    ראה מה קרה לדובי שמרפא אחרים,
    אך ממאן לאהוד קבוצה נוספת.
    אגב, עדיין אני מחייך כל פעם כשנזכר
    בחוסר ההתחשבות של משרד החינוך להארכות
    של משחקים (כמו במדינה מתוקנת) לדחית השיעורים בבתי הספר.
    בדיחה מצוינת שלך.

  5. פתאום קרי מחליט לקבל דיאריאה, ומשלשל שלשות ללא הפסקה.
    אם הוא יגיע לפלייאוף עם דיזנטרייה, המערב אבוד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט