יומן אליפות (1) – ממפיס גריזליס / MBK

אז ככה , צוות האתר התארגן על יומני אליפות לקראת הפליי-אוף הבא עלינו לטובה

ללא היסוס בחרתי בממפיס גריזליס . הצרה שמאז הם נראים כמו מ.כ הבקעה

רגשות האשם על עצלנותי ועל אי פרסום הפוסט גרמו לי לעשות מעשה – יומן אליפות כאן ועכשיו ואין זמן יותר מתאים מ 3 שעות לפני טיסת המשך בלאונז' בפרנקפורט

המאזן של העונתי של ממפיס עומד על (18-44) מקום 2 המערב , ראש הבית הדרון מערבי ( ככה מבטאים דרום מערב בבית של ג'ינובילי )

אז למה ממפיס ? למה לא? ממפיס של העונה ( לפחות זו שלפני שבועיים ) נראתה בשלה מתמיד

את העונה הקודמת היא פתחה בצורה צולעת למדיי אך בחלק הראשון של העונה ועם שובו של מארק גאסול לעינינים היא הצליחה לנצח 50 ניצחונות ולמתוח את OKC ל 7 משחקים . לפני 2 עונות הם הודחו בגמר המערב לספרס . משהו מעניין לגביי ממפיס של העשור האחרון כשהיא מגיעה לפלייאוף היא נפגשה עם 3 קבוצות בלבד – הספרס , OKC והקליפרס ולרוב הסדרות היו מרתקות.

ממפיס עברה תהליך לאחר 4 עונות מזויעות מאז הטרייד של גאסול הגדול הקבוצה משתחלת לפלייאוף של 2011 והמקום ה 8 היא מדיחה את הספרס ! זו הייתה הפעם הראשונה שממפיס עברה סדרה אי פעם והודחה רק לאחר 7 משחקים ל OKC. יש לממפיס ניסיון והיא לא חדשה בעסק מה גם שיש לה חשבון פתוח עם הספרס.

גאסול ג'וניור מראה לפאו מי המלך האמיתי של ממפיס

עד כאן עם שיעור ההיסטוריה . בחזרה להווה

תמונת המצב העכשיוות במערב משונה מאוד , רוב האנשים השפויים ישימו את הכסף על המדורגות 5-8 ( OKC , ספרס , דאלאס , קליפרס ) נראה שהקבוצות במקום ה1 – 4 ( וורירס , ממפיס , יוסטון , פורטלנד ) הן לא קבוצות שכדאי להמר עליהן בפלייאוף . זה נכון אולי לגביי כולן אך לא לגביי ממפיס

השבועיים האחרונים היו לא מי יודע עבור הדובים אבל ככה זה כשאתה דוב עונת המעבר מהחורף לאביב לא תמיד עושה לך טוב ( פרטים בערוץ הנשיונל גיאגרפיק )

ממפיס עם 4 הפסדים מול 3 ניצחונות בלבד . חלק ממהפסדים כמו שאומרים בשפת כדורגל טיפוסית לא מחיובי המציאות  יוטה , סקרמנטו , פליקנס ותבוסה לקליפרס עם ניצחונות מינוריים על הלייקרס , יוסטון והטימברוולבס

הגריזליס היא הקבוצה המערבית הכי מזרחית שיש את הראן אנד גאן היא שומרת לשאר הקונפרנס ממוצע הספיגה של ממפיס הוא הנמוך בליגה וזה ראוי להערכה עצונה לקבוצה שמשחקת במערב משחק ללא אגו עם חמישייה מאוזנת ומיני ביג 3

התהליך שהיא עוברת הוא תהליך בריא והמהלך שנראה היה שסידר את חלקי הפאזל הוא הטרייד שהנחית בממפיס את ג'ף גרין הסולדי בתמורה לטיישון פרינס שרלוונטי בערך כמו הנסיך מבל אייר . מאז הטרייד ממפיס רצה נהדר (11-1 ) אבל כפי שנאמר בפתיח היא מגמגמת לאחרונה.

מרק גאסול הברווזון המכוער לבית המלוכה הקטולני הפך משחקן מגושם שלא מוצא את מקומו בבארסה לשחקן הפנים המבוקש ביותר בליגה . השילוב שלו עם זיבו יוצר את אחד הקווים הקדמים האמינים בליגה . מייק קונלי ג'וניור אמין כמו סוברו DL שנת 88 הוא עושה בדיוק את מה שצריך ולמרות סטיגמת סבא ג'פטו ( נגר ) הוא תופר שלשה וחצי למשחק בכמעט 40%

קורטני לי נותן את המקסימום לשחקן ברמתו . הספסל שהיה נקודת חולשה אדירה חוזק באופן משמעותי טוני אלן הוא אחד הסטופרים הטובים שיש , אני די בטוח כשקווין דוראנט מתעורר מסיוט אחת לכמה לילות עם טוני אלן דבוק לו לגופייה .וינס קארטר הותיק צפוי לעזור בפלייאוף . מספיק שינפק מהלך קלאץ כמו סל הניצחון על הספרס בעונה שעברה והוא שווה את הכסף . קוסטה קופוס גבוה סביר וג'ון לואר ידע ימים יפים העונה . בנו אודריך הותיק וקאלתס סוגרים צוות מסייע לא גדול במיוחד אבל יותר טוב משמעותית ממה שהיה לממפיס להציע ב 3 העונות האחרונות

כרגע היריבות האפשריות של ממפיס הן דאלאס OKC או הספרס . ואלו הקבוצות היחידות שעשייות לעצור את ממפיס . הסיבוב השני צפוי להיות קל יותר מול פורטלנד או יוסטון. גולדן סטייט ? עוד לא הייתה קבוצה של גאנרים שלקחה אליפות וחובת ההוכחה עלייה. פלייאוף מנצחים בעזרת הגנה .

לפני שרותמים את הסוסים לפני הדובים . לממפיס צפויים שבועיים נעמים לפני הסערה – שיקגו , בוסטון , וושינגטון , מילווקי , דנבר ודטריויט . לא מן הנמנע שזה יגמר בביגל 0-6

החלק האחרון של העונה יהיה דיסקו ( פעמיים גולדן סטייט , קליפרס , OKC , הספרס וקליבלנד ) . מה שלא הורג מחשל , להתראות ביוני בפרק הסיום של היומן בבימות האליפות בממפיס יכול להיות שאלביס יהיה שם !

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אבן ממפיס נראים מפחידים , עמוקים השנה יותר מתמיד , לא מפסידים , שומרים ובריאים. טפו טפו נגד עין הרע והמרפקים של ג'ינובילי !!

    אחלה פוסט תודה 🙂

  2. הייתי מצפה מהם להביא עוד גארד שיכול ליצור. מסרב להאמין שקלאת'יס ואודריך מספיקים כבאק-אפ לקוני המצויין

  3. יופי של יומן. ממפיס קבוצה מצוינת ומפחידה, באמת מפלצת מזרחית קלאסית.
    באמת חובת ההוכחה על ג"ס שתמיד מוצאת איך לפקשש. רק מה השנה יש להם גם הגנה מצוינת ולא רק התקפה. נראה אם יוכלו להעלות הילוך בפלייאוף.

  4. קבוצה אדירה.
    יהיה נחמד אם היא תוכל להחתים עוד שחקן שיכול לעזור מהשלוש. רשארד לואיס ואל הארינגטון הותיקים או אפילו אוסטין דיי יכולים לעלות לאיזה 7-8 דקות טובות.

  5. מידן,
    אמנם אני מסכים איתך שהחמישיה של ממפיס מצויינת וקשוחה ובנויה לרוץ עד הסוף.
    אבל דווקא מהספסל אני לא רואה את השחקן או שניים, שיכולים להתעלות בפלייאוף (בעיקר בפאן ההתקפי) ולתת משחק גדול, שיביא 2-3 ניצחונות בסדרות שמתארכות, בימים שהחמישייה לא פוגעת.

    1. בגלל שממפיס לא נשענת על ספק נקודות עיקרי
      הם צפויים לקבל 50 נקודות לערב מגאסול , קונלי ורנדלוף
      גרין ולי ביום נתון יכולים לתת ערך מוסף
      אודריך קרטר וקופוס נותנים נדבך חשוב מהספסל , זה לא הספסל הטוב בליגה אבל ביחס לעבר זה שיפור משמעותי
      אם הם שמים יד על ריי אלן הם חזק בתמונה

  6. הקבוצה שאני הכי מפחד לפגוש בפלייאוף. אמנם ניצחנו אותם שנה שעברה, אבל הם נראים עוד יותר מפחידים. עקב האכילס שלהם הוא הקליעה משלוש, אין אפילו קלעי סביר אחד. מלבד זה יופי של קבוצה.

  7. אין שום ספק בדבר החוזק של הקבוצה הזאת – ברור שהיא קבוצה חזקה, קשוחה, שאף אחד לא רוצה לפגוש בפלייאוף, ושפחות מחצי גמר זאת אכזבה עבורם.
    מצד שני – האם באמת יש להם את מה שצריך בשביל לזכות באליפות?
    היו הרבה קבוצות חזקות בעבר שהגיעו לבאר אך לא שתו ממנה – קבוצות כמו אינדיאנה, הניקס ופיניקס בשנות ה-90, ודאלאס של לפני 2011.
    האם שלישיית גאסול-רנדולף-קונלי יצליחו לשחזר את ההצלחה של דאלאס מ-2011 ולהירשם סוף-סוף בדפי ההיסטוריה? או שהם יהיו עוד קבוצה שתיזכר כקשוחה וטובה, ששלטה בליגה, אבל לא הצליחה לתרגם את השליטה לאליפות?

  8. רק מציין שלפי ESPN, במדד יעילות הגנתית, גולדן סטייט ראשונה בליגה.
    גם בגלל שרביעית בליגה באחוזים של היריב ליד הטבעת ושלישית באחוזים של היריב משלוש (לדוגמה, יריבים זורקים מול גולדן סטייט פחות לשלוש מאשר מול ממפיס וגם קולעים באחוז נמוך יותר).

    נראה לי שמודל ד'אנטוני לראן אנד גאן כבר לא תופס.

    סגור על זה שממפיס קבוצת הגנה טובה יותר מגולדן סטייט?

    1. אמירות כלליות של "בפלייאוף זה משחק עומד" או "בפלייאוף משחקים פנימה" לא יתקבלו בברכה אם אינן מגובות בנתונים.

      1. לא אמרתי שלגולדן סטייט אין הגנה
        מבחינת אחוזי היריב הם הטובים בליגה
        הנקודה היא שלגולדן סטייט פחות ניסיון פלייאוף היא צפויה לעבור מדור גיהנום בדמות Okc בשלב הראשון ואז הקליפרס

        קבוצות בסגנון של ג"ס והקליפרס לרוב לא מגיעות רחוק .

      1. השדרים הביתיים של ג"ס מריצים את דריימונד גרין לשחקן ההגנה של השנה. הוא לא ברמה של אנטוני דיוויס ושאר הבהמות אבל בהחלט מדובר באנדרייטד. יחד עם בוגוט יש להם את הגנת הגבוהים הטובה בליגה בפער.

  9. מדן תודה רבה .
    אני בהחלט חושב שממפיס ברת סיכוי ..עדיין אחרי אוקלהומה וס.א
    אך לפני ג.ס
    בכל זאת היא תקבל כנראה את ס.א או אוקלהומה …אולי ס.א תחלוף ע"פ דאלאס ואז ממפיס יכולה לקבל דרך שתכלול את דאלאס .
    בכל אופן קשה להאמין שהי תצליח להימנע מהספראס או אוקלהומה לפני הגמר המערבי.

  10. קבוצה מעולה, ההבאה של גרין תתברר כמצוינת, קרטר חוזר לאט לאט לכושר , אני רואה אותם מינימום בגמר מערב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט