ראסל ווסטברוק- מזיק לקבוצה?/ יונתן שגב

ווסטברוק נמצא בזון. סופר זון. טריפל דאבל רביעי ברצף יש לקומבו גארד המחונן אחרי הלילה. הפציעה שלו לא האטה אותו ועל פניו הוא אחד מהמועמדים הראשיים ל-MVP, בעיקר בעקבות המספרים המדהימים שלו, שמשתדרגים מרגע לרגע. הכוח שלו, העוצמה שאיתה הוא משחק את המשחק, המהירות, הקשיחות, הרצון לא לוותר- הופכים אותו לשחקן  ש(כמעט) אי אפשר לא לאהוב לראות. כל זה, אולי, מטשטש משהו ששמתי לב אליו לאחרונה: כשווסטברוק משחק ככה- הקבוצה לא מנצחת, או מנצחת בקושי וזה צריך להדליק נורה אדומה אצל ולדי וכל שאר אוהדי אוקלהומה ברחבי הגלובוס.

הבה נסתכל על חמשת המשחקים האחרונים של  והת'אנדר. בארבעה מהם ווסטברוק שיחק ובאחד מהם הוא לא שיחק. מאזנם במשחקים אלה עומד על שלושה ניצחונות ושני הפסדים. עם ווסטברוק והטריפל דאבלים שלו, המאזן עומד על 2-2. השרשת הולכת כך: ניצחון על אינדיאנה ב-13 הפרש, הפסד לפיניקס ב-4 הפרש בהארכה, הפסד לפורטלנד ב-3, ניצחון על הלייקרס ללא ווסטברוק ב-7 נק', ניצחון על פילדלפיה ב-5 נק' הפרש לאחר הארכה. הפלוס מינוס של ווסטברוק עומד על, +1 באינדיאנה, +2 בפיניקס, -12 בפורטלנד, -12 בפילדלפיה. אחוזיו מהשדה עומדים על 41% כשאחוזיו מהשלוש מגיעים לשפל מדרגה של 17% בלבד. ממוצע הזירקות של "הצ'יטה" עמד על יותר מ- 30 זריקות למשחק (30.5 לדייקנים)! תוסיפו לכך גם ממוצע של 4.75 וקיבלתם שחקן פראי במיוחד. האם ווסטברוק תמיד כזה? הפסקה הבאה יכולה לענות על כך.

הבה נלך משחק אחד אחורה, נגד דנבר. ווסטברוק היה נהדר ויעיל. 21 נק', ב-8 מ-12 מהשדה עם 8 ריב', 17 אס' לעומת 2 איב' בלבד. הניצ' הובטח במהרה כך שהוא עשה זאת רק ב-27 דק' והפלוס מינוס שלו עמד על +33 (לעומת +25 של הקבוצה). זה ווסטברוק פחות פראי, יותר רגוע, שולט במשחקו ומנהל את משחקה של אוקלהומה לתפארת. למי שיגיד עכשיו שדנבר הרבה פחות טובה מהקבוצות שלמעלה שישקול את דבריו. אינדיאנה ללא פול ג'ורג' היא צל של מה שהיתה, פיניקס המפורקת הפסידה לאחרונה לכל מה שזז ופילי- אין צורך להכביר במילים, פחות או יותר ברמתה של דנבר, כשגם הלייקרס ללא ברייאנט (וגם הלייקרס עם ברייאנט) פחות או יותר שם. היחידה שיותר טובה היא פורטלנד וגם שם בשלב הזה של העונה העסק יציב בערך כמו הברכיים של דריק רוז. אגב, למי שתהה לו- גם המשחק בדנבר, כמו חמשת המשחקים הללו- היו ללא K.D – קווין דוראנט.

וזה מביא אותי ישירות לנק' הבאה שלי. מאוד מעניין מה יקרה כשדוראנט יחזור. האם ווסטברוק יוכל להישאר על כמות הזריקות האסטרונומית הזו? כנראה שלא. האם ידע להירגע ולתת לדוראנט את המנהיגות?, או שייעשה הפוך- ייקח את המנהיגות והכדור איתו ויאמר לדוראנט שהוא יכול להתחפף לוושינגטון? בכל מקרה, ברור שכשדוראנט יחזור, העסק יצטרך להשתנות. איכשהוא. כי אם הם ימשיכו עם המאזן החצוי, אז יכול להיות שאפשר יהיה להיפרד לשלום מהמקום בפלייאוף שכבר נראה היה בכיס הקטן שלהם.

עוד נקודה חשובה, שהרכזים שמשחקים נגדו, מתעלים. בכל ארבעת המשחקים הללו, (אולי חוץ מאינדיאנה) הרכזים של הקבוצה השנייה התעלו על יכולתם הרגילה: באינדיאנה, ג'ורג' היל קלע 13 נק' וחילק 8 אס' (14 ו-4 בשאר העונה). אריק בלדסו מפיניקס, נתן משחק עצום של 28 נק', 13 ריב', 9 אס' ו-4 חס' (גם 5 איב') נגד הצ'יטה כשהוא קולע סל רק שדה אחד פחות מווסטברוק ב-22 זריקות פחות. ממוצעיו בשאר העונה: 17 נק', 5.5 ריב', 6 אס' ו-0.7 חס' (גם 3.3 איב'). ללילארד, היו 29 נק' עם איבוד אחד בלבד נגד ראסל. ממוצעיו העונתיים עומדים על 21 נק' עם 2.7 איב'. הלילה, מי שהוביל את פילי היה איזייה קנאן עם 31 נק' כולל 8 שלשות. הרכז, עומד על 7.8 נק' למשחק, אם תהיתם. למה זה קורה? אין לי מושג. כי אין ספק בכלל שראסל הוא שחקן הגנה נהדר ומגיע לו להיבחר לאחת מחמישיות ההגנה. אבל עובדתית זה קורה, ועובדתית זה מפריע לת'אנדר לנצח את הקבוצות הללו.

אין ספק שהמחקר שלי סובל ממדגם קטן מידי של משחקים. ואין ספק, שראסל נותן משחקים פשוט עצומים, אבל האם זה עוזר לקבוצתו? את זה אנחנו חייבים לבדוק בהמשך העונה. הזדמנות טובה לבדוק זאת הוא המשחק הלילה נגד שיקאגו. האם ראסל ימשיך בטריפל דאבלים? האם ארון ברוקס יתפוצץ על פניו עוטות המסיכה של ווסטברוק. יהיה מעניין.

ראסל ווסטברוק- אין ספק שהוא משוגע. האם זה בקטע טוב?
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
55 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
פאקו
פאקו
05/03/2015 13:29:25

לא יודע. פלוס מינוס זה מדד מטעה מאד שלא לוקח בחשבון את ההרכב של הקבוצה השנייה באותו הרגע. לא חושב שיש למישהו ספק מה היה קורה אם ווסטברוק לא היה בהרכב באותן הדקות.
לדעתי ההשתוללות שלו נובעת בדיוק מההכרה שדוראנט לא נמצא, ולכן הוא מרגיש שכל המשחק עליו. ברגע שדוראנט יחזור, אני מאמין שהוא יתיישר.

Berch
Berch
05/03/2015 13:30:25

פוסט מעולה.
זו הסיבה שלמרות שהוא נותן עונה מהאגדות הוא לא במירוץ ל MVP.
פה בדיוק ההבדל בין השחקן הטוב ביותר (שם הוא בטופ) לבין השחקן בעל הערך הגבוה יותר לקבוצתו… ששם, כמו שכתבת…. Its complicated

יונתן שגב
יונתן שגב
05/03/2015 13:50:58
הגב ל  Berch

בדיוק לזה כיוונתי!

IDO
IDO
05/03/2015 13:46:10

על מה בגיוק אתה מסתכל שראסל על המגרש?

עזוב אותך ממה הרכזים מולו היו רוצים להיות. ראסל מדהים ברמות, האחרון ששיחק ברמה הזת היה אייברסון לפניו זה היה ג'ורדן.

ראסל שם את הכדור בסל. זה כל מה שצריך בכדורסל.

רון
רון
05/03/2015 13:57:21
הגב ל  IDO

אז זהו שהמשפט האחרון שלך זה טעות כי צריך לדעת גם ריבאונד חתיפות בלוקים חוכמת משחק וכמה דברים אחרים וזה שראסל זורק מיליון זריקות באחוזים גרועים אז גם לברון ועוד הרבה שחקנים יכולים לעשות את זה אבל עדיף לקלוע שלושים באחוזים טובים ולנצח מאשר ארבעים באחוזים גרועים ולהפסיד וזה למה ראסל לא יכול להיות mvp או להוביל קבוצה לאליפות

IDO
IDO
05/03/2015 14:39:47
הגב ל  רון

כמה עוד 3DBL אתה צריך? OKC מנצחת מלא עשתה W6 הפסידה אחד ועכשיו חזרה לנצח.

הייתה באיזה 10 – מפיניקס ועכשיו מראה לה זנב רק 3 – מהצמרת, וזה מי עשה?

avri
avri
06/03/2015 19:27:56
הגב ל  IDO

"שם את הכדור בסל. זה כל מה שצריך בכדורסל."
Carmelo Anthony can't agree more

מוש השור
מוש השור
05/03/2015 14:07:34

ראסל ווסטברוק הוא ההצגה הכי טובה בעיר, הוא הסיבה לקום בשלוש בלילה לראות כדורסל. למרות כל הנתונים ראינו איך אוק נראתה בלעדיו ובלעדי דוראנט. שנים לא ראיתי שחקן עם כזאת תשוקה למשחק. מבחינתי הוא ה MVP של העונה.. אני מרחם על מי שיפגוש אותו בפלייאוף

מתן גילור
05/03/2015 14:19:33

ווסטבורק מדהים. ועדיין, אני יכול לחשוב לפחות על 10 שחקנים שקולעים יותר עם כמות זריקות כזו.
לגבי ההגנה זה כלל לא מפתיע, יש לו יכולות הגנתיות נפלאות, אבל כשהוא נדרש לסחוב את הקבוצה התקפית, נשאר פחות להגנה. הסטייט אוף מיינד שהוא נמצא בו בהגנה העונה אינו דומה לעונה הקודמת.

גיא
גיא
05/03/2015 14:23:25

זה בהחלט בעייתי העניין עם ווסטברוק –
מצד אחד, הוא לוקח את הקבוצה על כתפיו בצורה מדהימה עם הופעות הירואיות, ואני לא חושב שיש עוד קבוצה שיכולה להסתדר ככה בלי הסופרסטאר שלה – נראה את גולדן סטייט מסתדרת בלי קרי בכלל (לא פצוע ומשחק, אלא פצוע מחוץ לטופס). וגם, במשחק של אוק' נגד פיל' כל החמישיה הראשונה הייתה בממוצע מינוס 18.6 במדד, כשווסטברוק הוא הנמוך ביותר מבין כולם. אולי נגיד שכל החמישיה פוגעת בקבוצה?
ודבר אחרון לנקודה זו, זה לא אשמתו של ווסטברוק שהשחקנים נגדו מתעלים – הוא משחק בעוצמתיות בהתקפה במשך יותר משלושים ומשהו דקות למשחק, ולהוסיף עוד מרץ אנרגיה בהגנה נשמע כמו מתכון בטוח לפציעה ארוכת טווח.

ומהצד השני – אני מסכים איתך שלקיחת הזריקות המוגזמת של ווסטברוק פוגעת בקבוצה. לקיחת יותר מדי זריקות מונעת את שטף המשחק, ואז מה יקרה אם ווסטברוק פתאום יפסיק לקלוע באמצע המשחק וייקלע ליום קליעות רע? הרי שחקני הקבוצה לא זרקו כמעט כל המשחק ועכשיו הם צריכים לקחת את המשחק על עצמם. זאת ועוד, הרבה מהמהלכים של אוקלהומה מסתיימים בזריקה של ווסט', כשהוא היחידי (או כמעט היחידי) שנגע בכדור. כשחקן כדורסל בעצמי, אני מכיר את החוויה הלא נעימה, שיוצרת חוסר חשק אצל שאר השחקנים שלא נגעו וכעס שמופנה כלפי האגואיסט. אז נכון שווסטברוק שחקן מדהים, שנמצא באחת התקופות הטובות אי פעם מבחינת שחקן אינדיבידואלי, אך האם זה גורם מספיק טוב כדי לקחת קצת יותר משליש מזריקות הקבוצה?

לגבי התשובה האחרונה, אני חושב שלא. אני חושב שגם כמחצית מהנקודות שהוא תרם במשחק נגד פילי ומשחק שותף יותר ורגוע יותר, יביא למשחק טוב יותר של הקבוצה, מתן אפשרות לכניסה חלקה של דוראנט בלי פגיעה במהלך המשחק של הקבוצה (שכרגע מבוסס על "ברינג דה בול טו ווסטברוק"), וככה הקבוצה תשתפר, ולא רק הנתונים האישיים של ווסטברוק, כי בקצב הזה, אוקלהומה לא תחזיק מעמד הרבה זמן בפלייאוף נגד התותחים הכבדים של המערב…

גיא
גיא
05/03/2015 14:25:34

לגבי השאלה האחרונה* (משפט ראשון פסקה אחרונה)

יונתן שגב
יונתן שגב
05/03/2015 14:26:52

מוש, עידו, אף אחד לא אמר שהוא לא מדהים, אבל ה- אמ.וי.פי – Most Valuable player- הוא לא בהכרח השחקן הטוב ביותר או זה שיש רצון לקום עבורו.

IDO
IDO
05/03/2015 14:36:59

פח'ע… תסתכל מי לקח ב-88 מי לקח ב 2002… צריך להיות אווער ופסרע לא לראות היסטוריה שהיא קוראת לך מול העייניים. אם לא ייקח MVP זה רק כי התחיל קצת מאוחר מידיי. אני אכתוב את זה לאט שתבין

א י ן ש ח ק ן ט ו ב מ ר א ס כ ר ג ע .

יונתן שגב
יונתן שגב
05/03/2015 14:42:54
הגב ל  IDO

אני מבין מה אתה אומר ומסכים איתך, אבל אתה מסרב לקרוא: כן ראסל הוא השחקן הטוב ביותר כרגע, אך הוא לא- בעל הערך הרב ביותר- הוא לא MVP.

עגל
עגל
05/03/2015 14:40:14

אתמול בלילה לברון היה אחראי על 55% מהנקודות של קבוצתו, בקליעה או באסיסטים. כלומר בהתקפה הוא קלע יותר מפי 2.5 מהשחקן הממוצע. זה לפי ממוצע = 20% כי יש 5 שחקנים, למרות שלמעשה הוא שיחק פחות מ-13% מהזמן המקסימלי, וכל זאת עם 16 זריקות לסל בלבד. עכשיו זה MVP.
אני מסכים במאה אחוז עם מוש ועידו שווסטברוק הוא ההצגה הכי טובה בעיר והוא הסיבה לקום בשלוש בלילה.

אחד העם
אחד העם
05/03/2015 14:48:15

מהבודדים בהיסטוריה שמסוגלים להפנט מעצם התנועה שלהם על המגרש. אין כמעט שחקן שמסוגל ( לעיתים קרובות ) להרוס כמוהו את שטף ואיכות המשחק ולצד זה להיות השעון המעורר של מיליונים בצד ההלא נכון של כדור הארץ. .

ניר
ניר
05/03/2015 14:49:15

אין ספק שראס משחק ברמה פסיכית כרגע.
אבל הנקודה היא כזאת, מישהו חושב שבלי דוראנט הם יכולים לעבור סיבוב במערב?
כיי אם נוציא את דוראנט מהמשוואה, לOKC יש סגל סביר אחרי תקופה ארוכה יחסית של פרקינס וחברים בסגל.
אני לא חושב שראס משפר את השחקנים שאיתו באיזשהי צורה , למרות שהוא מושך אליו שחקנים. אני חושב שהמשחק מול דנבר צריך להיות לו למודל איך הוא צריך לשחק. ברור שלא כל משחק יהיה כלכך הרבה זמן זבל, בטח בטירוף של הישורת האחרונה במערב. אבל לקחת 12 זריקות, ולסיים עם 17 אסיסטים- ככה הייתי רוצה שהרכז שלי יראה. בטח ובטח כשדוראנט יחזור.
אבל בלי קשר, איזה תשוקה יש לבן אדם, פשוט תענוג לראות.
ועוד משהו, דוראנט לא מרגיש קצת חלבי עם כל הפציעות הקטנות האלה שהוא נח בגללן בעוד ווסטברוק משחק עם ארבעה שברים, קליע בכתף ועוד איזה מיליון דברים אחרים?

דנסקי
05/03/2015 15:19:33

רכז, ו-ווסטברוק בפרט, מביא יותר מנקודות ואסיסטים למשחק. הוא מזיז את הכדור וקובע את הקצב. ומעטים עושים את זה כמו ראסל.
העומס כעליו גדול לאור הרכב הקבוצה שלו. זה עומס שמתבטא גם בד'ות משחק. הנה 4 המשחקים האחרונים: 42, 37, 43, 28 – בממוצע 37.5 דקות, שהיה ממקם אותו שני בליגה כולה. (הוא משחק 33.2 דקות למשחק בממוצע בעונה כולה)

מתן גילור
05/03/2015 15:20:44

יש שחקן אחד שנמצא כבר עונה שביעית ברציפות במירוץ לתואר ה-MVP.
עם כל הכבוד, חודש וחצי טובים לא מספיקים כדי לקרוא תיגר על תואר "השחקן הכי טוב בעולם".

שלומי
שלומי
05/03/2015 21:39:39

כה אה, כי עד החודש וחצי האחרונים וסטברוק היה סתאם שחקן

מתן גילור
05/03/2015 21:48:42
הגב ל  שלומי

אם אתה חושב שלהכניס לי מילים למקלדת באמצעות ציניות יוכיח את הטיעון שלך, אשריך.
בין סתם שחקן ובין מועמד ל-MVP יש עוד כמה דרגי ביניים.
לווסטברוק יש עוד כברת דרך ארוכה לפני שיהיה ניתן לטעון להיותו מספר 1.

bobby
bobby
05/03/2015 15:44:21

פוסט חשוב כתבת פה.
אני מסכים שנכון להיום אי-אפשר שלא להתפעל מהיכולת הנהדרת של ווסטברוק. ללא ספק – אין שחקן בליגה שנמצא בכושר יותר טוב ממנו כרגע.

עם זאת, אני מסכים עם ניר ועם מתן –
1. בלי דוראנט בריא, אני לא רואה את OKC בהנהגת ווסטברוק עוברת סיבוב. אולי אוליייי אם הוא ממש יתפוצץ עם טריפל-דאבלים בסדרה, אז ניתן להם סדרה אחת לעבור. אבל לא יותר מזה.
עם דוראנט בריא – ברור שהם מועמדים.
לעומת זאת, אם תוציאו לדוגמא את קליי תומפסון מהווריורס – אני עדיין לא מהמר נגד קרי והלוחמים בפלייאוף.
זאת, לפחות, דעתי האישית.

2. בהתאם למה שמתן אמר – כמה משחקים רצופים שכאלה לא מקנים תואר MVP. אולי אם הוא ימשיך להישאר באותו כושר מפלצתי עד סוף העונה, ניתן יהיה להכניס אותו לדיון. כרגע הוא בכיף במעמד של לקבל תואר כגון "שחקן החודש", אבל עדיין לא 100% במעמד MVP.

דובי
דובי
05/03/2015 15:59:03

כל זמן שהוא לא לוקח אליפות ושובר לי את המילה אין לי שום בעיה עם שום דבר שהוא עושה.
להפך, שחקן ענק שהוא הצגה של איש אחד.

שי אבן-צור
שי אבן-צור
05/03/2015 17:12:34

בעיני, ראס הוא ה-שחקן!
עם כל המגרעות, בלעדיו OKC לא יגיעו לשום מקום.
מה שצריך זה שיפור בקליעה ואז הוא גם יהיה בקנה מידה היסטורי.

Yavor
Yavor
05/03/2015 17:12:59

עגל
תבדוק שוב את כל עניין האחוזים והחשבון. אם אתה סופר גם אסיסטים, אז לעולם לא תגיע ל-100% כשתסכם את התרומה של כלל השחקנים. זה נכון שלברון ענק, אבל לא צריך לעקם את הגרף במיוחד בשבילו…

עגל
עגל
05/03/2015 19:57:59
הגב ל  Yavor

צודק. ההגיון המהיר שלי אמר שאם סופרים נקודות ואסיסטים גם לשאר השחקנים אז כן ניתן להשוות בין שחקנים. רק שבהשוואה שציטטתי קודם השוויתי לסך הנקודות שנקלעו, בקיצור טעיתי. העניין הוא שבכל מקרה הוא אחראי לחלק לא פרופורציוני להתקפה של הקאבס.

גיא
גיא
05/03/2015 17:15:03

הרציונל אומר שהעובדה שהעלייה בתפוקה של ראס לא מלווה בעלייה דומה בהצלחת הקבוצה היא טיעון חזק נגד בחירתו כ-MVP.

אבל אז רואים את זה:
https://vine.co/v/O0PgzmelV7F

והמסקנה היא שמה שראס עושה בחודש וחצי האחרונים, לא נראה במגרש הכדורסל מאז ג'ורדון.

דובי
דובי
05/03/2015 17:20:20
הגב ל  גיא

ענק. בשבילו שווה לקום למשחקים.

יניב.
יניב.
05/03/2015 17:37:57
הגב ל  דובי

דובי לא יעזור לך הוא מגיע ללייקרס לא לניקס

דובי
דובי
05/03/2015 18:28:53
הגב ל  יניב.

דז'ה וו…
זה לא הקטע בשיחה שאתה מפרט את תכנית החניכה של קובי לווסטברוק?
אצלנו יש איזה סקורר שכל מה שהוא רוצה זה מישהו שיקח ממנו את האחריות… קלאסי עליו.

איל
05/03/2015 19:22:09
הגב ל  גיא

פאק, זה מהפנט…

עגל
עגל
05/03/2015 20:17:21
הגב ל  גיא

דריבליסט שלא מרים את הראש
🙂

ולדי קוגן
05/03/2015 17:41:53

חברים ראסל הוא תותח, גם אם יש לו מגרעות כמו לכולם. האחוזים שלו לרוב לא משהו, אבל אם האחוזים היו טובים כבר היינו משווים אותו למייקל. מבחינתי הוא הmvp על פני הארדן בגלל ההגנה, ועל פני קרי בגלל שבלעדיו אוקלהומה לא מגיעים לכלום, להבדיל מג"ס שעדיין תהיה קבוצת פלייאוף בלי קרי.

מתר
מתר
05/03/2015 18:04:13

ההגנה של הארדן די טובה השנה, לא בטוח שפחות משל ראס, קרי יעיל יותר ולפני כמה זמן כשהיה פצוע ראינו איך גולדן סטייט שיחקה גרוע בלעדיו אז אני לא יודע איך הגעת להחלטה הזאת.
אגב, ראס אדיר, אבל להגיד שבלעדיו אוקלהומה לא מגיעה לכלום?? יש לכם סגל מטורף! גם בלי ראס ודוראנט אתם לא נופלים (או לפחות לא בהרבה מפיניקס וניו אורלינס).
בוא נודה בזה, אצלך הוא ה-MVP בגלל הגופייה הרבה לפני כל הסיבות שמנית.

רון
רון
05/03/2015 17:53:15

אוקלהומה דווקא מגיעה למשהו אם דוראנט בריא ואני חושב שראסל לא כל כך יעיל ברמה אגדית כמו שעשיתם ממנו ובטח שלא מתקרב למייקל בגלל שאם לברון או דוראנט היו באוקלהומה במקומו אולי המספרים היו פחות טובים אבל הקבוצה הייתה מנצחת הרבה יותר

מתן גילור
05/03/2015 18:18:58

ממש מגזימים פה עם משפטים שטוענים שלא היה כדבר הזה מאז ג'ורדן.
אז אולי לעניין הטריפל-דאבל לא היה, אבל היו לא מעט שחקנים שנתנו חודש הרבה יותר מרשים, לרבות חברו של ווסברוק לקבוצה, רק בעונה הקודמת. להזכירכם, בלי ווסברוק ועם דוראנט (בחלק ניכר מהמשחקים) הובילו לפרקים את המערב וסיימו במקום השני.
באמת שווסברוק מצוין בתקופה האחרונה, אבל אני חושב שיש פה לא מעט האדרה יתר על המידה.

גיא
גיא
05/03/2015 19:23:27

אני ממש לא חושב שהוא ג'ורדון, בגלל שהיכולת שלו בחודש האחרון, דומה ליכולת של ג'ורדון על פני עונה שלמה.

אבל עדיין, מאז האול-סטאר הוא קולע 33.7 נק', קוטף 10.6 רב' ומוסר 11.3 אס'.
אלו מס' שנמצאים בספרה גבוהה במיוחד, שהשחקן הפעיל היחיד שהגיע אליהם הוא לברון.

מתן גילור
05/03/2015 19:49:59
הגב ל  גיא

ז"א שכן היה כזה דבר מאז ג'ורדן 🙂
ויותר ברצינות – קומבינציות של מספרים היסטוריים אפשר למצוא כל הזמן, אם רק מחפשים ובונים אותן מספיק טוב כדי להוכיח טענה.
מבחינת כושר, לדוראנט, בראיינט ושאק היו תקופות לא פחות טובות.
כמובן שזה לא בא להוריד מאום ממה שווסטברוק עושה שהוא מרשים ביותר.
בכל מקרה, לדעתי, הוא פתח את השאלה על עמדה מס' 1 בחמישיית העונה.
זו העמדה עם התחרות הגדולה ביותר.

עגל
עגל
05/03/2015 20:26:53

אחרי שצחקנו קצת, בהתייחס לכותרת הטור, השאלה הנכונה לגבי ווסטברוק היא "מה מונע מראסל למצות את הפוטנציאל שלו בצורה מקסימלית ?"

p
p
05/03/2015 20:33:34
הגב ל  עגל

מאמן טוב שישלוט וידריך אותו.

אחד העם
אחד העם
06/03/2015 3:09:41
הגב ל  p

בוא נסתפק קודם במאמן, אח"כ נתקדם לאחד טוב 🙂

p
p
06/03/2015 3:25:15
הגב ל  אחד העם

האמת שבאתי לרשום מאמן.
לפני ששלחתי החלטתי להוסיף את הסיומת =)

p
p
05/03/2015 20:32:14

טוב, ברור לי שאני במיעוט מטורף (בטח בודד במערכה) אבל ככה:

ובנתיים בקליפרס נטולת גריפין פול מעמיד ממוצעים של:
22.5 נקודות 12.5 אסיסטים 4.7 ריבאונדים מול 2.7 איבודים.
מדד +/- של 8.2 ורקורד של 7:4 (הפסדים ל"נמושות" אוקלאומה – עם דוראנט, ממפיס יוסטון ופורטלנד, נצחונות מול דאלאס, יוסטון, ספרס, סקרמנטוממפיס שיקגו ומינסוטה).
אז נכון, אין 4 טריפל דאבל רצופים, אבל אני אעדיף את פול בפוינט גארד הרבה לפני ווסטברוק בכל יום.
בכל אופן לדעתי כרגע הMVP שייך לקארי הארדן או לברון כששארית העונה תחליט למי מהם.

מושון
מושון
05/03/2015 20:46:57
הגב ל  p

מסכים לחלוטין עם הכול.

עם כל הכבוד לווסטברוק כל המספרים האלה לא שווים כלום אם הקבוצה שלו נראית כמו חרא ויותר טוב בלעדיו.

Mbk
Mbk
05/03/2015 21:00:04

בשורה התחתונה ווסטברוק מביא ניצחונות
האחוזים שלו גרועים אבל בחירת הזריקות שלו לא גרועה
הוא זורק צא מעט פול אפ ג׳אמפרס מחצי מרחק
ברגע שהוא ישים אותם בפנים ויעלה לכיוון ה 47% הוא יהיה שחקן של 30 לערב
מעניין אם ההופעות האחרונות נותנות לו מוטיבציה לעשות הארדן ולעזוב את אוקלהומה

נתן
נתן
05/03/2015 22:19:48

יש כאן כמה קשיים לוגיים.
אם בשנה שעברה אוק. הגיעה להישגים יותר גבוהים עם דוראנט, בלי ווסטברוק, איך יכול להיות שזה מוכיח שהקבוצה פחות טובה משמעותית בלעדיו? היא פחות טובה בלעדיו ובלעדי דוראנט, אבל אלה שני שחקנים מרכזיים, ברור שהם לא יתפקדו עם כזה חסר. לשם דוגמא, כשאוקלהומה שיחקה ללא איבאקה היא כמעט עפה בסוויפ מהפלייאוף, אז איבאקה mvp?
מעבר לזה, לדעתי רכז שמנהל את התקפות הקבוצה באופן בלעדי ולוקח הכל עליו פוגע בקבוצה, אם הוא קולע באחוזים גרועים, גם אם הוא משיג טריפל דאבל.
כל הנתונים (וגם הצפייה במשחקים) מראים שאוקלהומה משחקת ללא שיטה ומסתמכת על הכוכב שלה שיציל אותה. זה לא מתאים לקבוצה כל כך ותיקה ולא לשחקנים עם ניסיון ושכל. ווסטברוק לא יודע להניע את הקבוצה חוץ מבפיק אנד רול, לא בוחר זריקות טובות מהשדה ולא הופך שחקנים ליותר טובים. הוא כן יודע לשחק ב 100% יכולת עם המון אנרגיה, אבל זה מאפיין סופרסטארים צעירים ואתלטים שאינם חכמים במיוחד.
גם ג'ורדן היה כזה עד שקלע בפלייאוף 63 נגד בוסטון ועדיין הפסיד לבירד שניצח אותו עם השחקן האחרון ברוטציה (מומלץ לצפות) ולמד את השיעור.
וסליחה על החפירה…

nMOwegsJ_SAXbxxn0hscRuXsP3VmbTQmPAWYnyyZ_Sx7IUefm4dL7YNBmfKP7hi6
nMOwegsJ_SAXbxxn0hscRuXsP3VmbTQmPAWYnyyZ_Sx7IUefm4dL7YNBmfKP7hi6
06/03/2015 3:52:46

נמאס לי כברמרמת הטמטום פה לכם זאת פעם אחרונה שאני אתרום ממוחי .
ראסל הוא שחקן שמשלמים בשביל לראות משחק, ברור שהוא השחקן הכי כישרוני היום באנ בי אי,.
בבחירות – הייתי בוחר בו ראשון. לקבוצה שלי, אם זה לא אמוי פי אז על הקטן של מומי אמ וי פי

נתן
נתן
06/03/2015 8:13:45

יש המון שחקנים כישרוניים שלא נכנסו להיכל התהילה כי לקבוצה שלהם לא היו הישגים. Mvp זה שחקן שהקבוצה שלו מנצחת.

נתן
נתן
06/03/2015 8:14:36
הגב ל  נתן

לדוגמא, את שיקגו הפצועה

יונתן שגב
יונתן שגב
06/03/2015 9:17:09

כן, היית בוחר אותו לפני לברון ג׳יימס, קווין דוראנט, אנטוני דיוויס? אז הייתי מעיף אותך מכל המדרגות אם הייתי הבוס שלך.

IDO
IDO
06/03/2015 8:31:25

טוב לראות שקורץ' ניק תומך בדעה שלי לגבי פינוי הצבע מפרקינס וה P&R המטורף עם איבקה (וקאנטר)
https://www.youtube.com/watch?v=AWKyOQU_zHw

רבותי:

מחודש פברואר מאזן של 11:3 (הטוב בליגה)
הכי הרבה נקודות הכי הרבה אסיסטים וכמעט 10 ריבאונדים
ב USAGE מטורף של 38% עושה אותו לא רק ה MVP של החודש אלא אב טיפוס לאיך MVP צריך להראות.

נתן
נתן
06/03/2015 12:29:40
הגב ל  IDO

מאזן של חודש לא הופך אף אחד לכלום, גם לא אבטיפוס. ווסטברוק הוא סופרסטאר שעדיין משחק בצורה לא בוגרת.

תומר שור
תומר שור
07/03/2015 0:48:05
הגב ל  IDO

בתחילתו ובסופו של דבר מדובר במשחק קבוצתי. כאשר כולם מתרגלים לכך ששחקן אחד לוקח על עצמו את הכל קורים שני דברים. קבוצות מכינות עצמן אליך (וזו הסיבה האמיתית לאחוזים) ולא פחות חשוב אנשים מפסיקים לזוז בלי כדור (אתה מרגיש די טיפש לרוץ פעם אחר פעם במהירות, כאשר זה מסתיים בכלום.
לאורך זמן זה מפרק קבוצה מבפנים ומבחוץ.

יונתן שגב
יונתן שגב
06/03/2015 9:15:20

גם את שיקאגו הסופר פגועה לא מנצחים…

חמי
חמי
07/03/2015 12:39:00

לדעתי הסיבה שהרכזים נותנים משחק מולו זה הוראה מהמאמן שלהם לתקוף ולהתיש את ווסטברוק בהגנה כדי שיחטיא ויטעה בהתקפה.

ראסל שחקן אדיר שייזכר כשחקן אדיר ללא טבעת
אם כל הכבוד דוראנט יותר טוב או לפחות יותר יעיל, אחוז הנצחונות עם רק דוראנט גבוה הרבה יותר מאחוז הנצחונות של ווס ללא דוראנט.
ולא צריך להיות מומחה כדורסל כדי לראות שמספר הזריקות שלו עצום ביחס לאחוז מהשדה.
המאמן שם צריך להישפט על בגידה בעקרונות משחק הכדורסל ודוראנט צריך לברוח הביתה ולשחק עם וול שאולי פחות טוב אבל מוסר יותר וזורק פחות.