על ברוק לופז וריבאונדים / מנחם לס

אברי ג'ונסון מצווה על ברוק לופז "להיות גבר ולצאת למלחמה"

אברי ג'ונסון שוחח אמש עם שקיל או'ניל ושאר צוות האנליסטים מ-NBA.TV. הוא גילה להם שאחרי אימון אתמול הוא עלה על כסא, תפס את ברוקס לופז בצווארו, וציווה עליו "TO ELEVATE HIS GAME OR ELSE…".. הוא דיבר לא רק על התחרות מהקבוצות היריבות, אלא על התחרות בתוך קבוצתו הוא. "WE DON'T HAVE TO PLAY WITH A CENTER, YOU KNOW THAT?" מיאמי משחקת ללא סנטר, יו נו זת? יש לי את אנדריי בלאצ'ה ורג'י אבנס, יו נו זת? מוטב שתתחיל להילחם בהגנה ולא תחשוב רק על קליעה, או שהתחת שלך יפגוש בקרוב מאד עץ אלון המחכה לו!".

בקיצור, מה שג'ונסון רוצה זה PRESENCE של הענק תחת הסל.

לקלוע הוא יודע: 17.4 נק' למשחק? לא בדקתי, אבל אני לא חושב שישנם יותר משני סנטרים בליגה שקולעים יותר (ואולי אף סנטר; אני לא בטוח). אברי רוצה יותר ריבאונדים, ויותר הגנה למטה, בשוחות. תראו, הנטס נתנו לענק (2.14 מ') 60.8 מיליון ל-4 שנים אחרי שהבינו שדווייט האוארד הולך מערבה, היכן שאינדיאנים יורים בחיצים על המתיישבים שבאו לגרש אותם מאדמתם. אז אברי נאמר לו בפשטות: עבור הכסף שאתה מקבל, אני רוצה דאבל דיג'יט לא רק בחיצים, אלא גם בקרשים. הבאנו לך שני אול-סטארים – דרון ויליאמס וג'ו ג'ונסון – והם ידאגו לפרמטר. אתה תישאר בצבע ותראה לי קצת זיעה!".

ברוק? "אני מרוצה מהיכן שאני נמצא. אני מרוצה מהמצב הקיים. ואני מבין מה שקוץ' רוצה. זה עניין של ריכוז. אבאנס (רג'י, מ.ל) עובד איתי כל יום על כך. יש לו 10 שנים נסיון בליגה והוא עוזר לי המון!", הוא אומר. אבאנס אומר: "באימונים אני מחזיק בו. אני מכה אותו. מכניס לו מרפקים. I"M FRONTING HIM. אני מערבב עליו את ההגנה ואת ההתקפה. אני משגע אותו, ולזכותו ייאמר שהוא מקבל הכל באהבה ונילחם בכל מה שאני נותן לו". לופז מוןדה שבאימונים הוא PISSED OFF BIG TIME על כל המכות והאחזקות, "אך זה בדיוק מה שהרופא ציווה ואני מחבק את רג'י כשהאימון ניגמר כי אני יודע שהוא רק מנסה לעשות ממני שחקן יותר טוב!".

ממוצע הריבאונדים של ברוק הוא 7.5. העונה הממוצע ירד ל-6.7. חלק גדול מהירידה הוא בגלל קריס האמפריס שלוקח הרבה ריבאונדים "'השייכים' ללופז, כי הוא מנתר מהיר יותר.סנטר הקאבס אנדרסון וורג'או לוקח 22.3% מהריבאונדים כשהוא על הפארקט. האוארד לוקח 19.9% מהריבאונדים האפשריים. לופז לוקח רק 13.5%. שוב, קריס האמפריס הוא ריבאונדר שגם לקאבס וגם ללייקרס אין, והוא נוגס חלק גדול מהאגס (ואל תשכחו שיש גם בלאצ'ה, וג'רלד וואלאס!). אבל אברי אמר לשאקיל: "אתה תראה שהוא ייקח יותר ויותר ריבאונדים. HE IS A WORK IN PROGRESS. כמו כולנו!".

******************************************

REBOUNDING PERCENTAGE

לידיעתכם, ישנה בליגה דרישה הולכת וגדלה להתחיל לפרסם "אחוזי ריבאונד" במקום מספר הריבאונדים. "אחוזי הריבאונד" הם מספר הריבאונדים ששחקן קוטף בזמן שהוא על הפארקט. אוקיי, מסכים שזה שיפור חשוב. אני לא מבין רק למה לא עושים אותו דבר עם קליעה. למה לא לפרסם "אחוזי נקודות" במקום "מספר נקודות". תנו לנו את מספר הנקודות ששחקן קולע בדקה, לא בסך הכל במשחק. למה זה טוב רק לריבאונד? וגם באסיסט זה היה יותר הגיוני!@@@@@

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. לופז תמיד היה שחקן רך. אני מסכים איתך שהוא צריך יותר ריבאונדים, בעיקר בהתקפה (האמפריס ואוואנס טובים בריבאונדי הגנה).

    ומל, לא כל אוהבי הכדורסל הם אנליסטים. הם לא יבינו אחוזי נקודות, ריבאודנים, ואסיסטים.

  2. ריבאונדים זה הרבה מלחמה,רצון,גוף ויכולת מיקום וסגירה של המקום…

    אבל הדבר הראשון הכי חשוב זה הרצון להילחם ולא לוותר על אף כדור, לא משנה הסיטואציה(מול שחקנים חזקים, גבוהים או אתלטים ממך, כדור שנראה אבוד והולך בדרך החוצא וכו')

  3. האחים לופז האלה, אמא שלהם דאגה שילכו ללמוד הנדסה בסטנפורד, למה לעזאזל שני אלה היו צריכים לשחק כדורסל??
    מספיק שהיו מסיימים קולג' בסטנפורד והיו מוצאים ישר עבודה בסיליקון וואלי, סאן חוזה.

    בחיי איך 2.16//2.18 עם התלתלים המכוערים האלה כאלה ריבאונדרים כל כך גרועים ורכים.

  4. באשר לאחוז נקודות, אני מעולם לא הייתי חסיד גדול של סטט' לאורך 48 דקות או אחוז כמו שאתה מציין.
    אני חשדן כלפי הסטט' הזאת כי לא כל שחקן שנמצא על קצב של 20 ריבאונדים ל48 דק' הוא בהכרח יכול לעשות את זה לו יזכה ל-35-40 דקות משחק.

    יש המון רול פליירס בליגה שמציגים את הסטט' הכי טובה שלהם כשהם מקבלים את אותם 12-15 דקות. זה נראה מפוצץ לפעמים וגורם לחשוב מה היה קורה לו היו משחקים 48 דקות.
    ובכן, לא כל אחד הוא קובי בראיינט ולא כל גארד שקולע באחוזים ממש טובים יתן את אותה תפוקה אם תתן לו לשחק מול גארדים טובים ממנו 35-40 דקות.

    לפעמים כן אפשר להאחז בזה(למשל שדג'ואן בלייר הוא ריבאונדר מצוין בעיקר בצד ההתקפי ולו באמת היה זוכה ליותר דקות גם היה מראה את זה יותר, ולפרקים בעונה שעברה הוא הראה).

    אבל בהמון מקרים אחוזי נקודות/סטט' ל48 דקות לא נותנת מידע מספיק אמין.

  5. אחד הדברים שאני אוהב לראות זה Shouqting a fool..
    שם שאקיל מביא כל פעם 5 דברים מצחיקים שקוראים על המגרש…
    מיותר לציין שג׳אבל מגי הוא הכוכב שם.. והפעם גם התסרוקת של ביינום נכנסה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט