סיקור יום שני / רון טחן

חמישה משחקים התקיימו אמש: טורונטו יצאה באופן זמני מהמשבר, ברוקלין וג'ארט ג'ק היממו את הלוחמים העייפים, גוראן דראגיץ' השיג ניצחון על האקסית מפיניקס, הקליפרס גברו בחוץ על מינסוטה, ודאלאס השיגה ניצחון ביתי מול ניו אורלינס. להלן סיקור הערב:

פילדלפיה (47-13) 103– טורונטו( 22-38) 114

מאזן פנימי 0-4 לראפטורס

לפני המשחק: לכל תעלול יש גבול. טורונטו תחזור לנצח לאחר 5 הפסדים, ותעשה זאת בקלות.

אחרי המשחק: סוף כל סוף, ניצחון לטורונטו, וזה לא היה קל. קייל לאורי קיבל מנוחה משחק שני ברציפות, ובהיעדרו דמאר דרוזאן תפס פיקוד וקבע שיא עונתי אישי של 35 נק', בתוספת 9 ריב' ו 5 אס'. לו וויליאמס, מהמועמדים הבכירים לתואר השחקן השישי של העונה, סייע לו עם 21 נק' מהספסל מול האקסית מפילדלפיה.

את הסיקסרס הפצועים ששיחררו מהקבוצה את ג'אוויל מגי, הוביל מהספסל איש סמית' עם 19 נק',  ונרלנס נואל תרם  17 נק' משלו (7 מ7 מהשדה)ו 7 ריב'.

ברוקלין (33-25) 110  – גולדן סטייט (12-46) 108

מאזן פנימי 1-1

לפני המשחק: גולדן סטייט היא קבוצה איכותית וטובה בהרבה מברוקלין, אך העייפות תשחק תפקיד, והנטס יפתיעו כדי לרשום ניצחון ביתי דיחוק.

אחרי המשחק: אמרתי לכם לא? ברוקלין שמחה לחזור הביתה לאחר 8 משחקי חוץ רצופים, ופתחה את המשחק בצורה טובה מאוד כאשר הובילה ב 10 נק' לאחר רבע אחד של כדורסל. ברבע השני האקס של ברוקלין, שון ליבינגסטון (11 נק') החזיר את הלוחמים למשחק, ולהפסקת המחצית ירדו הקבוצות בהפרש של 6 נק' לברוקלין. במחצית השנייה הלוחמים המשיכו לנסות ולסגור את הפער, כאשר בכל פעם שהתקרבו מישהו מברוקלין היה שם כדי להגדיל מחדש את ההפרש.  ברבע הרביעי של המשחק, האקס של גולדן סטייט, ג'ארט ג'ק (9 נק'), החל להתעורר, ויחד עם יאנג המצוין (14 נק' לשחקן שמהווה תוספת כוח משמעותית) ודרון וויליאמס בעוד משחק טוב (22 נק') הנטס כבר עלו ליתרון מבטיח של 10 נק', 4 דק' לסיום.

גמור? בוודאי שלא. יממה אחרי שהוביל קאמבק ענק מפיגור 26 נק' מול בוסטון, סטפן קארי (26 נק') לקח על עצמו פעם נוספת את תפקיד המושיע, ועם מטח הפצצות מרחוק השווה את המשחק ל 108-108 כאשר נותרה דקה ו 9 שניות לסיומו. בהתקפה הבאה של הנטס, ברוק לופז שהיה מצוין עם 26 נק', איבד את הכדור, אך מן העבר השני, אנדרו בוגוט, שגם הוא היה מצוין עם 16 נק', 8 ריב' ו 3 חס', החזיר עם איבוד כדור משלו, 20 שניות לסיום. הולכים להארכה? אולי ביום אחר. ג'ארט ג'ק קיבל את הכדור, לקח את הזמן, ושנייה לסיום קלע ג'אמפ שוט מנצח על הפרצוף של סטפן קארי. גולדן סטייט לא הצליחה להגיע לזריקה במהלך הבא, וכך המשחק הסתיים בניצחון דרמטי ומתוק של הנטס, שסידרו באופן זמני לאטלנטה את המקום הראשון בליגה.

מיודענו אלן אנדרסון הוסיף 16 נק' לנטס, ופסטוס אזלי התאושש מהתגרה עם טיילר הנסברו מטורונטו ותרם 14 נק'. קליי ת'ומפסון סבל מערב קליעה חלש ביותר וסיים עם 7 נק' ב 3 מ 17 מהשדה.

מיאמי (33-26) 115 – פיניקס (30-31) 98

מאזן פנימי 0-2 להיט

לפני המשחק: עם כל הכבוד לדו הקרב בין דראגיץ' לבלדסו, לפיניקס אין מי שיעצור את חסן וייטסייד, והשתוללות שלו תסייע להיט לנצח.

אחרי המשחק:   לאחר רבע ראשון צמוד, מיאמי התפוצצה עם 39 נק' (לעומת 24 של פיניקס) ברבע השני, ומשם שלטה במשחק עד לסיומו, כאשר למרות מאמצים של השמשות (הורידו כבר ל 7 הפרש), מיאמי הגדילה את הפער מחדש ולא נתנה לה הזדמנות להתקרב יותר.

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, אך שתי הקבוצות הרגילות לאקלים חם, היו שותפות למשחק בו התלהטו היצרים ונשרקו 5 עבירות טכניות, 2 עבירות לא ספורטיביות, ושלושה שחקנים הורחקו מן המשחק. הראשון הוא מרקיף מוריס (13 נק'), שיממה לאחר שביקר את אוהדי פיניקס על כך שהם לא מעודדים מספיק את הקבוצה במשחקי הבית, המשיך להיות עצבני והורחק לאחר עבירה חזקה על חברו לשעבר,גוראן דראגיץ'. לאחר מכן, ראינו הרחקה כפולה של אלכס לן (10 נק' ו 11 ריב') וחסן וויטסייד (17 נק' ו 10 ריב'), לאחר עימות פיזי בין השניים. וויטסייד, שמוקדם יותר השנה התבטא בצחוק כי הוא פשוט רוצה שישפרו את ציוניו במשחק הכדורסל NBA2K , ניסה לשפר את ציונו במשחק WWE2K עת ניסה לתקל את לן. השופטים כאמור פחות התרשמו, והרחיקו את שניהם.

זווית נוספת ובלעדית להופס מהאירוע

אז מה עשה דראגיץ'? לאחר שפתח עם שתי עבירות מהירות והוגבל בדק' המשחק שלו, הוא ניצל את זמנו בצורה אידיאלית, כאשר 15 דק' בלבד הספיקו לו כדי לצלוף 21 נק' ולחלק 5 אס'. דווין וויד סייע עם 16 ו 9 אס', הרכש החדש-ישן מייקל ביזלי תרם 12 משלו, אך מי שהיה השחקן הטוב ביותר על המגרש הוא טיילר ג'ונסון, עוד שחקן חופשי שחתם במיאמי (בינואר), ולאחר משחק טוב שלו מול בוסטון עם 13 נק', החליט להתעלות על עצמו, והכפיל את סך נקודותיו וסיים עם שיא קריירה של 26 נק' באחוזים נהדרים (10 מ 13 משדה) והוסיף 4 אס' ו 4 חט'. מה אני אגיד לכם, במיאמי יודעים לזהות כישרון.

מי אתה ומהיכן הגעת?

את פיניקס, שממשיכה להתרחק מהפלייאוף, הובילו עם 20 נק' כ"א פי ג'יי טאקר ואריק בלדסו.

מינסוטה (46-13) 105 – קליפרס (21-40) 110

מאזן פנימי 0-2 לקליפרס

לפני המשחק: מינסוטה הנוכחית טובה בהרבה מהמאזן שלה, אך את הקליפרס זה לא יעניין, והצמד פול את ג'ורדן ידאג לניצחון

אחרי המשחק: 1:43 לסיום המשחק, אנדרו וויגינס (18 נק') הוריד את ההפרש לנקודה אחת בלבד לאחר שתי קליעות עונשין מוצלחות, אך מנקודה זו הקליפרס התעשתו, ושתי קליעות עונשין מוצלחות של דנטיי ג'ונס 9 שניות לסיום לאחר ניסיון שלשה לא מוצלח של גארי ניל (מינסוטה נכשלה לקלוע סל שדה ב 10 הדק' האחרונות) הכריעו סופית את המשחק.

קווין גארנט שיחק את משחקו הטוב ביותר מאז חזר לקבוצתו וסיים עם 12 נק', שישה שחקנים נוספים מלבדו קלעו בספרות כפולות (גארי ניל הוביל עם 19), וריקי רוביו רשם טריפל דאבל מרשים של 18 נק', 12 ריב' ו 11 אס', אך כאמור, זה לא הספיק מול הקליפרס החמים, שהציגו לראווה פעם נוספת את הצמד הנהדר של כריס פול את ג'ורדן. רכז העל הצטיין עם 26 נק' ו 14 אס' (מול איבוד כדור בודד), ודיאנדרה ג'ורדן המשיך לשאוב ריבאונדים בצרורות, כאשר הוסיף ל 18 כדורים חוזרים 12 נק' צנועות.

מזל טוב לכריס פול שעבר את קווין ג'ונסון ברשימת המוסרים המובילים בליגה

דאלאס (22-40) 102 – ניו אורלינס (32=28)  93

מאזן פנימי 1-3 לדאלאס

לפני המשחק: טייריק אוואנס יככב, ניו אורלינס תרשום שיא ניצחונות רצופים לעונה זו, ותשווה את מאזנה לזה של אוקלהומה.

אחרי המשחק: אוואנס היה לא רע עם 17 נק' ו 7 אס', נוריס קול תרם 19, ואריק גורדון צלף 18, אך זה לא הספיק בחוץ מול דאלאס, שנהנתה מ 20 נק' של מונטה אליס, 19 של רייז'ון רונדו, 16 של ריצ'ארד ג'פרסון.ו 42 נק' שהתחלקו שווה בשווה בין שלושה שחקנים (14 לכ"א), המחליפים דווין האריס ואמארה סטודמאייר, ומדירק נוביצקי הבלתי נגמר.

20 נק' שלו הספיקו

דאלאס השתלטה על המשחק ברבע השלישי, וריצת 0-16 שלה ברבע השלישי סייעה לה להשתלט על המשחק בדרך לניצחון ביתי חשוב שמשאיר אותה קרובה לקליפרס המדורגת חמישית במערב. ניו אורלינס מצידה תמשיך לקוות למעידה של אוקלהומה, אך בעיקר תקווה להחלמה מהירה של שחקניה הפצועים כדי שאלה יעזרו לה במאבק על הכרטיס לפלייאוף.

 

 

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רון, יופי של סיקור !

    "טייק דאון" מרשים של הסנסציה הלבנונית, דנה וויט הנשיא של UFC כבר פוזל לכיוון.

  2. תודה על הסיקור הזריז. אדיר אתה.
    אני לא אתלונן על ההרחקה של הארדן ממשחק בגלל הנגיעה במלך לברון הראשון רק אציין שאם אני מקהייל אני עושה פופוביץ' למשחק המשודר ב-NBA TV מול אטלנטה ועולה לשחק עם החברה מהדי ליג. שגם אריזה ינוח קצת לפני הבק טו בק מול ממפיס וגם לתקוע אצבע משולשת לליגה על הדרך.

      1. אני לא מתכוון להיכנס בכלל אם ההרחקה מוצדקת או לא (והיא לא) רק שזו אחלה הזדמנות לתת לחמישייה מנוחה מול אטלנטה לפני משחק הרבה יותר חשוב מול ממפיס. וזה שזה משחק משודר ברמה ארצית זה רק יותר טוב.

        1. הומריזם קצת הרבה? אם משחקן כלשהו היה רק מכוון לבעוט באשכי הארדן לא היית צועק כאן על זה שהוא לא מושעה ל3 משחקים?

          1. משחק נגד אטלנטה שווה חצי משחק, כאשר מול ממפיס הוא שווה משחק שלם.
            כלומר, בוא נגיד שיוסטון בפיגור משחק וחצי מממפיס.
            אם היא מנצחת את אטלנטה זה יורד למשחק,ואם היא מפסידה זה עולה ל2 משחקים.

            נגד ממפיס, אם היא מנצחת זה יורד לחצי משחק בלבד, ואם היא מפסידה זה כבר עולה ל2.5 משחקים.
            נראה לי לפחות.

          2. עם ממפיס יש לה קרבות מיקום רצחניים בבית הדרום מערבי, ועם אטלנטה מן הסתם, לא.

  3. תודה על הסיקור!
    טילר ג׳ונסון הוא חביב ביותר, ויכול להיות גארד מחליף מעולה בכל קבוצה. אני זוכר שצפיתי בו במשחק של מיאמי מול בוסטון לפני חודש בערך, והתרשמתי מהבטחון שלו ורוח הלחימה שהוא מביא איתו לפרקט.
    הוא אולי נראה ילד לבנבנן וטוב, אבל הוא גם יודע להתלכלך ולהקריב כשצריך.

  4. הקליפרס עם שישה בדאבל פרינגלס ועוד אחד עם 9 ואחד עם 8.

    תודה על הסיקור, אהבתי את הזווית הנוספת לאירוע 🙂

    1. ההימור הכי מטורף שלי- אבל אחרי שראיתי איך רונדו שיחק היום, בעיקר מבחינת מוטיבציה וכניסות לסל, אני הולך עם דאלאס לגמר מערב לפחות.

  5. הריב של וויטסייד זה אחד הקרבות הכי לא אלימים שראיתי במשחק כדורסל. ועדיין, הוא צריך ללמוד לא להגיב לפרובוקציות של שחקנים שהרגע הטביעו עליהם.

    1. רק שזה הוא שעשה את הפרובוקציה.
      פעמיים לפחות אחרי שהטביע הוא המשיך והכניס לו עם הזרוע בפרובוקציה מכוונת. מהלך bully טיפוסי.
      בסוף לן הגיב ובצדק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט