מיום שני – ציונים לשופטים! / מנחם לס

אני מקווה ששיטת הציונים החדשה תעיף את הסנילי קרופורד מהליגה!@

 

שופטי (ושופטות) ה-NBA הם שופטי הכדורסל הטובים בעולם. מי שלא מסכים איתי אאלץ ללכת לספר של איתן אבניאון "מילה במילה" ולחפש תחת המילה "רפה הבנה" מילה (או שתיים) יותר רציניות לטיפש. אז אני מקווה שלא יהיה אפילו מגיב אחד שייאלץ אותי ללכת לספרו של אבניאון.

אבל אפילו הם עושים שגיאות, בעיקר מכוונות כשהם שופטים משחקים של הלייקרס או הספארס.

מיום שני זה יהיה הרבה יותר קשה לשרוק עבור הלייקרס או הספארס כי כל שופט ייבדק בזכוכית מגדלת, ותוצאות שיפוטו במשחק של הערב שעבר יופיע בגדול, רשמית,  במה שייקרא "NBA OFFICIATING REPORT". הבינתיים גליון הציונים יהיה רק לשתי הדקות האחרונות במשחקים צמודים ומשחקי הארכה, אבל הליגה מבטיחה ששיטת הציונים תתפתח ותיגדל, ותכלול שגיאות חמורות בשיפוט שנעשו בכל זמן המשחק, אפילו כשקבוצה אחת מובילה ב-30 נגד הלייקרס.

כל שריקה בדקותיים האחרונות של המשחקים הצמודים וההארכות תיבדק ע"י "SENIOR REFEREE" שכבר לא שופט משחקים ותקבל ציון של "CORRECT", "INCORRECT", או "INCONCLUSIVE". אותה שיטת ציונים תינתן ל-"NO CALLS".

גליון הציונים יהיה מודבק עם לינק לוידיאו שיראה את הארועים שעברו בדיקה וקיבלו ציונים תחת הכתובת NBA.COM/OFFICIAL, ויהיה מוכן כל יום עד חצות זמן ישראל (למשחקי היום הקודם כמובן).

משחקי מחר (יום ראשון)  יהיו הראשונים לקבלת ציונים, ותוכלו לראותם ביום שני בחצות.

לשופטי ה-NBA יש את הג'וב הקשה ביותר מכל שופטי העולם בכל ספורט שהוא. בגלל העובדה הפשוטה שהכל קורה כל כך מהר, ובהוקי – שהוא משחק מהיר יותר – אתה צריך להרוג בן אדם לפני ששורקים פאול. הליגה מקווה שזה ייתן לצופים הבנה גדולה יותר בקושי בו נמצאים השופטים והצורך להחלטות בחלקיק השנייה. בשאלון שהליגה נתנה לשופטיה היא, 100% מכל השופטים הפעילים הביעו נכונות והסכמה לביקורת החדשה עליהם.

זהו עוד אחד מצעדי הקומיסיונר החדש אדם סילבר שהוא, מסתבר, הרבה יותר מסתם בובה שחשבו שהוא יהיה. ההערכות לגביו עד עתה כקומיסיונר הן יוצאות מן הכלל פה אחד. ברור לכולם ממעשיו שהוא מעוניין יותר מדייויד סטרן  (שהיה הקומיסיונר מס' 1 בספורט אבל היה,  בינינו, חייכן שבתוכי תוכו היה שלטן בנזונה סודי ושומר טינה)  שהכל בליגה יהיה פתוח ו-TRANSPARENT.

TRANSPARENCY היה כבר מתחילה בראש מעייניו ומאד גבוה באג'נדה של אדם סילבר כבר מהרגע הראשון, וזהו צעד נוסף בכיוון הנכון.

"בימים עברו", הוא הסביר, "היתה הרגשה של סודיות ו-'אנחנו מעל הכל'. שופט לא חייב היה להסביר דבר בקשר לשריקותיו. לא היתה אווירה שהליגה צריכה להסביר או להצדיק את החלטות הכדורסל וההחלטות העסקיות שלה. זה היה חלק מהמסורת הרגילה בספורט של 'הליגה כאן', ו'המדיה והקהל שם'. היום בגלל סושיאל מדיה והאנליטיקס, הכל יותר פתוח וגלוי, וכך צריך להיות. למעשה השופטים שמחים על הצעד החדש כי הם בטוחים שאחוז גבוה מאד של שריקותיהם הוא נכון, אבל בהרבה מקרים הקהל – ואפילו השחקנים – לא יודעים את מילות החוק המדוייקות".

הליגה ניסתה את שיטת הציונים במשחק של סקרמנטו קינגס נגד פורטלנד, משחק צמוד ביותר שפורטלנד ניצחה 94-98. בשתי הדקות האחרונות נישרקו 12 שריקות. מתוכן 11 היו מדוייקות, ואחת לא.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תוספת מבורכת לליגה!
    שופטי הנבא אולי שופטי הכדורסל הטובים בעולם אבל לעומת ענפים אחרים השיפוט בליגה מזעזע. אפילו אתה פסקה אחרי רושם על שריקות מכוונות. אין משהו שמוציא את הספורטיביות מהספורט מאשר שריקות מוטות.

  2. בהוקי יש סקור נמוך 2:5 למשל. לכן החלטות שיפוט קריטיות.
    בכדורסל כדי ששופט יכריע גורל משחק הוא צריך לטעות 30 פעם.

  3. החלטה מבורכת מאוד.. הם חייבים גם למצוא פתרון לקטע המגוחך הזה של צפייה של השופטים בטלוויזיה במהלך המשחק כשיש מחלוקת. זה הורס את כל הרצף של המשחק ולוקח המון זמן.

  4. החלטה מעניינת מאוד. כשופט כדורסל פעיל אני חושב שההחלטה טובה הן מבחינת מטרתה והן מבחינת הדרך בה היא תבוצע.
    בכל מקרה אני מרים את הכפפה: אם חלק מהגולשים (וצוות האתר כמובן) מעוניינים, אפשר להעלות קטעי וידאו עם שריקות גבוליות ואני אשמח להסביר מה אני חושב על החלטת השופט עם נימוק כמובן. כמו כן ניתן יהיה לשאול סתם שאלות בקשר לחוקי המשחק והשיפוט. שבוע טוב ופורים שמח לכולם!

  5. אני דורש להוריד נקודות בתעודה על כל פנייה לפאקינג ריפליי סנטר. אולי אם הזברות יידעו שסופרים להם לא יעצרו את המשחק חמישים פעם כדי לוודא מי התעטש על מי ובאיזו זווית זה קרה

  6. החלטה מעניינת מאוד ואני מקווה שתצליח למרות שאני דווקא מבין את הגישה הישנה של "אנחנו לא צריכים להסביר כל החלטה".
    סילבר לא יכול להיות בובה של אף אחד כי אין מעליו אף אחד, זה לא שיש חשד ששטרן מושך בחוטים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט